BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Utrecht - Ajax (zondag 2 februari 2014, 12:30): 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 februari 2014 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2014 - 22:16 schreef nora het volgende:
Na 8 wedstrijden winnen nu 1 gelijk het is niet slecht maar dat die ene gelijk weer tegen dat KUT Utrecht is daar baal ik vreselijk van en ja nogmaals Fischer is een groot talent maar mag ook door Frankie op zijn plek gezet worden als hij geen ballen afspeelt en een pas over 10 meter moet goed zijn anders gaat hij elke dag maar oefenen tot het goed gaat samen met van Rhijn.
Inderdaad Fischer erger ik me al het hele seizoen aan.
Misschien 1 of 2 goede wedstrijden maar veel te weinig in ieder geval.
Van Rhijn tja vind ik ook erg matig voor een lange periode. .
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 02 februari 2014 - 22:39   quote  deeplink  
Fischer is te veel met zichzelf bezig te egoistisch......wisselen >>> Siggie
Serrero te gretig zo gretig dat hij struikelt....wisselen >>>> Duarte
Bojan enkele reis spanje.....gaat het niet worden te iel en te klein >>> de Jong
van Rhijn naar Almere city wat een drama >>> Ligeon
Veltman doe aan zelfreflectie dus laat maar staan (had mijn twijfels)
Cilessen (eens met Remco) in de voortgang af en toe tenenkrommend....maar laten staan.
Klaassen heeft het ff niet, vandaag niet veel gezien maar ook laten staan

Voor de rest geen commentaar.....basis klanten

Oja Poulsen alleen nog inbrengen op de maandelijkse BBQ bij de club....lijkt me een gezellige vent maar op het veld heeft hij niks meer te zoeken

Beste Remco dit is MIJN mening....dat jij het er niet mee eens bent lijkt me duidelijk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 februari 2014 door Nenam_tiL --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 februari 2014 - 00:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2014 - 22:39 schreef Nenam_tiL het volgende:
Bojan enkele reis spanje.....gaat het niet worden te iel en te klein >>> de Jong
Cilessen (eens met Remco) in de voortgang af en toe tenenkrommend....maar laten staan.

Oja Poulsen alleen nog inbrengen op de maandelijkse BBQ bij de club....lijkt me een gezellige vent maar op het veld heeft hij niks meer te zoeken

Beste Remco dit is MIJN mening....dat jij het er niet mee eens bent lijkt me duidelijk

Ik ben er ook niet mee eens.

Dat fisher die kans had moeten afmaken en zorgvuldiger moeten zijn met de pases, maar een speler er in brengen die nog slechter is lijkt mij geen oplossing van het probleem.

Serrero vond ik goed spelen. Altijd aanspeelbaar doet altijd wel wat goeds met de bal, scoort en schiet te weinig.
Daar ligt ook niet zijn kracht. Je kan van hem niet gaan vragen om een wedstrijd te gaan worstelen.

Wat je zegt over bojan dat kan je ook zeggen over messi. Dat werd er ook gezegd over messi. Messu als spits te klein en te iel en speelt daarom ook niet in de spits bij Argentinië. Terwijl messi bij barca 4 a 5 als spits wereld voetballer van het jaar is geworden.
Bojan doet het zelfde als messi, alleen messi scoort en bojan niet. Maar scoorde messi in het 1ste seizoen ook meteen 20 doelpunten.
Hoevaak is bojan spits geweest. Ga je hem daarop afrekenen?

Van rhijn daar kan ik wel eens om janken dat hij weer zo slechte voorzet geeft. Maar hij heeft 2x veltman geholpen door de aanvaller tegen te houden anders liep de aanvaller alleen op de doelman. Maar met ligeon kan je enkel en alleen binnnen spelen want met een stadion met van die open hoeken en met een beetje wind dan heeft de wind te veel grip. Kom op man. Dat is net een 2de lukkoki. 1 schouderduw en ligt al op de dak van het stadion. Leuk zijn zijn voorzetten maar als de aanval enkele keer over links dus bij ligeon begint en ze scooren dan heb je niks dan kan je beter fan worden van heerenveen. Met 45 voor en 34 tegen ofzo

Veltman kan leuk analyseren wat hij fout doet maar als hij fouten blijft maken dan wil ik wel eens een ander zien. Hij begon sterk maar din de voorbereiding maakte hij al 2 fouten en ook tegen psv maakte hij die maar werd toen niet afgestrafd. Overigens ook tegen feyenoord.

Cillissen, agh zelfs de beste wereld keepers kunnen niet voetballen. Of je moet die keeper hebben van paraguay van vroeger, die maakte wel eens een veld goal. Maar kom op zeg. Hij is keeper geworden niet omdat hij goed kon voetballen maar omdat hij goed kan keepen.
Ja Bij ajax word er veel gevraagd van een keeper. Maar vult dat goed in, of wou je een messi op doel zetten of een zlatan?

Klaassen vond ik vandaag de slechtste. Hij liet te makkelijk kaas van zijn brood eten. Was daarnaast amper in het spel betrrokken.
Passes kwamen amper aan. Poulsen met de breedte pases was beter in zijn spel dan klaassen met zijn spel.
De boer zei dat er een aantal spelers niet veel moesten spelen vanwege hun fysiek. Boillisen siggie en klaassen waren deze spelers.

Daarnaast gaat er natturlijk over de spits positie weer worden gezeken maar bij ajax is de spits positie de moeilijkste postitie die er is.
Naast de doelman wat ook moeilijk is. Er zijn weinig spitsen die met de rug naar de goal productief zijn. Er is er maar 1 en dat is eigenlijk geen spits. De grootste spitsen van dit moment krijgen alle ballen diep of van de zijkant. Dat moet een ajax spits ook kunnen. Maar moet ook mee kunnen voetballen op het middenveld en de aanval mede opzetten. Dat is met de rug naar de goal toespelen.
Er is er maar 1 op de wereld die dat kan en dat is messi en daarom is hij ook werelds beste voetballer de afgelopen 5 jaar.
Bojan mist de goals en sigiie mist het voetbal. Zlatan mist de creativiteit om een aanval mede op te zetten van eigen helft.
En zo kun je wel ff doorgaan met spitsen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 03 februari 2014 - 00:47   quote  deeplink  
Iets met onderschatting en daardoor dom puntverlies?

We zouden wel even winnen hier in Utrecht. We zouden ze afslachten, ze misten namelijk 6 basisspelers. Misschien is dit puntverlies niet heel raar. Utrecht gaat namelijk altijd tot het gaatje en dat is waar Ajax niet mee om kan gaan. Utrecht was feller en vocht voor de meters, en weer liet Ajax zich het kaas van de brood eten. Met daarnaast dank aan een raar wisselbeleid van onze Frank.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 03 februari 2014 - 00:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 januari 2014 - 21:43 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Kom op nou toch mannen!!! Tegen GAE speelde we volgens mij onze slechtste wedstrijd en zelfs die werd uiteindelijk gewonnen en ook nog in ons 'geweldige' uitshirt.

Slechter spelen dan afgelopen zondag kan haast niet, dus we gaan 'gewoon' winnen bij utrecht!!!

WZAWZDB!!!

ZIHENA!!!
Toch is weer de vloek van het uitshirt komen bovendrijven. Voor de zoveelste maal onnodig puntverlies. Werkt dat roze dan toch als een rode lap op een zwarte stier?
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 03 februari 2014 - 01:03   quote  deeplink  
Nu het geluk een keer niet aan onze kant is zie je dat je dit soort wedstrijden ook ineens gelijk kunt spelen. Voor een keer is dat geen probleem, alleen kun je je dat niet nog een keer permitteren. Persoonlijk blijf ik het nog steeds een risico vinden om zonder een 'klassieke' spits dit jaar af te maken. Bojan is in dit soort wedstrijden in feite niet effectief genoeg. creëert nagenoeg persoonlijk geen kans. Wanneer Siem de Jong er niet is, blijft het behelpen. Waarom neem je dit risico als Ajax? Los hiervan vond ik ook dat we met te weinig overtuiging en wil de wedstrijd speelden. Wanneer je opnieuw kampioen wil worden kan dat gewoon niet. Dan is de kans reeel dat Twente of Vitesse aan het eind aan het langste eind trekt. En dat kun je je voor je kop schieten dat je zoveel risico genomen hebt om zelfs een spits te laten gaan en er niks voor terug te nemen.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 03 februari 2014 - 01:04   quote  deeplink  
Je gaat echt niet door een G-shirt minder spelen.....
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 03 februari 2014 - 01:06   quote  deeplink  
Ok persoonlijk zou ik tegen betaling dat shirt nog niet eens willen dragen. Maar voor prof. spelers maakt het geen ruk uit.
sebas1
 sebas1 - maandag 03 februari 2014 - 09:18   quote  deeplink  
Ook wel grappig dat onze verlosser De Jong er echt niks van bakte. Viel net zo slecht in als ze broer. Wanneer gaat Ajax nou eens beseffen dat het niet aan de spits maar aan de buitenspelers ligt. Gewoon weer terug naar linksbuiten op links en rechtsbuiten op recht zoals het hoort, dan heb je ook wat aan een spits.
Brandje
 Brandje - maandag 03 februari 2014 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 09:18 schreef sebas1 het volgende:
Ook wel grappig dat onze verlosser De Jong er echt niks van bakte. Viel net zo slecht in als ze broer. Wanneer gaat Ajax nou eens beseffen dat het niet aan de spits maar aan de buitenspelers ligt. Gewoon weer terug naar linksbuiten op links en rechtsbuiten op recht zoals het hoort, dan heb je ook wat aan een spits.
Met of zonder buitenspelers. Wel of niet naar binnentrekkende buitenspelers doet niks af aan het feit dat zowel de Jong, Hoessen en Siggi alle drie een te gebrekkige techniek hebben om daar te staan. Eerste aanname is zo belangrijk maar alle drie beheersen ze dat niet daarom ben ik nog steeds voorstander van Bojan in de spits want die beheerst dat wel.
Brandje
 Brandje - maandag 03 februari 2014 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2014 - 20:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat hij bijna 2 jaar geblesseerd is geweest en pas sinds oktober fit genoeg is om te voetballen.

[..]

17 jaar en heeft Blind en Poulsen voor zich

[..]

2e keuze achter een ander exceptioneel talent, Boilesen

[..]

Tot nu toe niet goed genoeg bij Jong Ajax

[..]

Is net 16, B junior....

[..]

Van deze opsomming heeft alleen Kishna niet een exceptioneel talent voor zich, maar Schone is niet bepaald de zwakste speler van Ajax dit seizoen, en met is voorzichtig met Kishna.

Ik begrijp het sentiment na een verlies als vandaag, maar Jong Ajax staat niet zomaar laag in de Jupiler League. Zo goed zijn die jongens gewoon nog niet. Dat heeft tijd nodig en de kracht van FdB is nu juist dat hij dit soort jongens tijd geeft en ze brengt als dat kan.
Bergkamp was 16 toen hij meedeed in de finale ECII tegen leipzig. Vroeger was het de kracht van Ajax om jongen te laten debuteren op 17,18 jaar. Nu zijn ze vaak 19 of 20 dus je loop al /tweedrie jaar ontwikkeling achter op vroeger of dat met die "jong" elftallen te maken heeft weet ik niet maar vroeger werd er naar kwaliteit gekeken ik hoor FdB nu niks anders zeggen dan hij is nog jong en we brengen hem langzaam. Thuis tegen GAE, NAC of een andere laagvlieger kan je best wat extra jeugd op de bank zetten om eraan te ruiken. Maar nee hij brengt liever Poulsen in de 75e minuut bij een wedstrijd die al gespeeld is.
Eide
 Eide - maandag 03 februari 2014 - 10:56   quote  deeplink  
...De Jong is al 3 jaar een van de beste voetballers van dit Ajax een is nu plots niet goed genoeg? Kom op lui. Ik weet dat er een tal bij zitten die het nooit in Siem hebben zien zitten maar we hebben het over dezelfde Siem die tegen clubs als Manchester City en United juist wel overeind bleef en zelfs een van de besten was.

Siem is ruim goed genoeg voor Ajax en nu hij weer fit raakt zullen we zien wat hij kan brengen in de spits. Zoals Klaassen gsiter speelde is het overigens misschien beter Klaassen een beetje rust te gunnen. Een stapje terug kan tot 2 stappen voorwaarts leiden mits goed begeleid.
Eide
 Eide - maandag 03 februari 2014 - 11:12   quote  deeplink  
Fischer debuteerde met 17, Eriksen was 18, Blind was 18. Ik heb verder niet zo'n zin de huidige selectie na te pluizen er er debuteren is nog zat op vroege leeftijd. Spelers vroeg laten debuteren moet echter geen doel op zich zijn. Een speler moet er aan toe zijn en moet iets hebben aan zo'n vroeg debuut. Daarnaast heeft FdB ook gezegd "wat goed is komt snel".

Ook is niet elke speler met 17 a 18 jaar er al aan toe. Daar is Daley Blind wel het beste voorbeeld van. Die had gewoon tijd nodig. Fischer is wel heel snel gekomen, die wordt nu pauzeloos afgebrand hier. Dus wat willen we nu? Spelers snel zpdat we bij een terugslag lekker op ze kunnen zeiken of rustig en zeiken op de Boer dat hij ze op moet stellen?

En geloof me, er is altijd wat te zeiken hoor. Zelfs in het seizoen 95/96 werd er constant gezeurd en gemiept, want dit was geluk en daar was Ajax niet goed genoeg. Tot de dag dat hij bij Ajax vertrok was een VEEL kritiek op Patrick Kluivert om maar eens iets te noemen, die werd ook door velen als niet goed genoeg gezien, want hij was technisch zoveel minder als Bergkamp. Tja, geen speld tussen te krijgen maar het sloeg helemaal nergens op.

Ajax speelt niet goed. Dat is klote. Jonge jongens die snel zijn gebracht hebben nu een moeilijke periode. Veltman, Fischer, Klaassen. Beide heilig verklaard door dezelfde personen die ze vinden dat ze tekort komen. Dus is snel en jong brengen dan wel zo goed?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 februari 2014 door Eide --
nora
 nora - maandag 03 februari 2014 - 13:07   quote  deeplink  
Klopt er zijn legio voorbeelden van jonge spelers die super waren in het eerste seizoen dat ze debuteerde, maar na verloop van tijd een terugval krijgen, zie Maher en Bakalli en Fischer en Veltman en Klaasen en Clasie en Vilena en Boetius. Maar al deze jongens komen weer terug omdat hun basis top is.Dit neemt niet weg dat je ze wel mag wisselen als ze uit vorm zijn en daarna langzaam weer brengen.Ook nog even over Siem ik ben inderdaad een v/d mensen die het niet zien zitten in Siem en daar blijf ik bij het is een geweldige goozer die helaas techn/veel te kort komt en daarom verkocht moet worden en de verhalen dat hij een van de beste voetballers de afgelopen 3 jaar was is in iedergeval niet mijn mening verre van dat er zijn ook genoeg voorbeelden dat hij regelmatig faalde in belangrijke momenten van een wedstrijd, maar gelukkig voor hem onthouden de Jong fans alleen het goede.
Eide
 Eide - maandag 03 februari 2014 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 13:07 schreef nora het volgende:
Klopt er zijn legio voorbeelden van jonge spelers die super waren in het eerste seizoen dat ze debuteerde, maar na verloop van tijd een terugval krijgen, zie Maher en Bakalli en Fischer en Veltman en Klaasen en Clasie en Vilena en Boetius. Maar al deze jongens komen weer terug omdat hun basis top is.Dit neemt niet weg dat je ze wel mag wisselen als ze uit vorm zijn en daarna langzaam weer brengen.Ook nog even over Siem ik ben inderdaad een v/d mensen die het niet zien zitten in Siem en daar blijf ik bij het is een geweldige goozer die helaas techn/veel te kort komt en daarom verkocht moet worden en de verhalen dat hij een van de beste voetballers de afgelopen 3 jaar was is in iedergeval niet mijn mening verre van dat er zijn ook genoeg voorbeelden dat hij regelmatig faalde in belangrijke momenten van een wedstrijd, maar gelukkig voor hem onthouden de Jong fans alleen het goede.
En toch heeft Ajax de voorgaande seizoen gedreven op Eriksen en Siem de Jong. Qua spel, qua goals, qua assists en ook qua persoonlijkheden.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 03 februari 2014 - 13:34   quote  deeplink  
1-1 gespeeld, jammer, we hadden uit kunnen lopen op een aantal concurenten.klaar!!

Donderdag komt Groningen op bezoek en dan moeten we het doen zonder Jasper Cillissen....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 03 februari 2014 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 13:34 schreef Ronald 1960 het volgende:
1-1 gespeeld, jammer, we hadden uit kunnen lopen op een aantal concurenten.klaar!!

Donderdag komt Groningen op bezoek en dan moeten we het doen zonder Jasper Cillissen....
Nou, laten we er dan maar het beste van hopen. Want van wat ik van Vermeer zag tijdens de wedstrijd in de beker sprongen de tranen me wederom in de ogen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 03 februari 2014 - 13:49   quote  deeplink  
mij ook, maaaaarrrr..... Niet te negatief natuurlijk hé.... Mede door hem zijn we 3x kampioen geworden :-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 februari 2014 door Ronald 1960 --
nummer10
 nummer10 - maandag 03 februari 2014 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 10:56 schreef Eide het volgende:
...De Jong is al 3 jaar een van de beste voetballers van dit Ajax een is nu plots niet goed genoeg? Kom op lui. Ik weet dat er een tal bij zitten die het nooit in Siem hebben zien zitten maar we hebben het over dezelfde Siem die tegen clubs als Manchester City en United juist wel overeind bleef en zelfs een van de besten was.

Siem is ruim goed genoeg voor Ajax en nu hij weer fit raakt zullen we zien wat hij kan brengen in de spits. Zoals Klaassen gsiter speelde is het overigens misschien beter Klaassen een beetje rust te gunnen. Een stapje terug kan tot 2 stappen voorwaarts leiden mits goed begeleid.
Siem de beste van de afgelopen jaren ? Als wat ??? Complete elftal is verkocht aan andere clubs de enigen die er nog zijn is jawel... Dejong... Kortom te slecht.. zeg het al 3 jaar op rij nu... De traag bal aanname waar ik nog nie eens jaloers op ben een handelinssnelheid van iemand van 80.. dat hij zijn doelpuntjes meepikt prima.. maar voor de rest ?? Aanvoeder... Alsjeblieft zeg zoon zepezaadje
nummer10
 nummer10 - maandag 03 februari 2014 - 14:01   quote  deeplink  
Laat maar ga nie eens meer in discussie.. dejong geil... Lijkt deboer wel
sebas1
 sebas1 - maandag 03 februari 2014 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 14:01 schreef nummer10 het volgende:
Helemaal mee eens toch echt wel de meest overschatte speler. Dat merk je als hij er wel bij is, maar ook als hij er niet bij is (mis je niks aan)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 februari 2014 - 14:19   quote  deeplink  
Het is geen argument dat siem te slechts is voor ajax omdat iedereen verkocht is.
Veel spelers mochten naar een andere club uitkijken, werden wegdaan door ajax.
Andere zijn verkocht omdat ze nog maar 1 jaar contract hadden. Had vorig jaar siem de jong een contract voor een jaar en alderweirld en eriksen dan zat siem bij een andere club en die zaten bij ajax.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 februari 2014 - 14:27   quote  deeplink  
Siem de jong is na zijn klaplong nooit 100% fit geweest. Zijn presentaties daaraan verbinden zou niet eerlijk zijn.

Siem de jong en slechte techniek? Kijk de kampioenswedstrijd tegen twente na.
Doelpunt met binnekant voet daarvoor heb je techniek voor nodig.
nummer10
 nummer10 - maandag 03 februari 2014 - 14:37   quote  deeplink  
1 zwaluw maakt nog geen zomer possitieve arrogantie... Af en toe maakt hij een mooi doelpunt... Maar dat doen ze bij de amateurs ook wel...
nummer10
 nummer10 - maandag 03 februari 2014 - 14:39   quote  deeplink  
En na die klaplong is die nie beter geworden indd... Maar nog slechter dan dat die was... Ik reken hem daar niet op af maar de woorden van.deboer waren duidelijk... De beste spelen en da is dejong niet...
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 03 februari 2014 - 14:52   quote  deeplink  
Twee dissonanten bij Ajax: Ze gooien steeds zand in de motor

De halve misstap van Ajax in en tegen Utrecht (1-1) kwam niet als een verrassing. Het team van Frank de Boer speelde bij SC Cambuur, Roda JC Kerkrade en Go Ahead Eagles reeds met vuur, maar pakte telkenmale drie punten. De Telegraaf schrijft maandag over twee dissonanten in het elftal van de lijstaanvoerder van de Eredivisie, Ricardo van Rhijn en Viktor Fischer, die steeds zand in de motor van de Amsterdamse club gooien.

Volgens de scribent van het dagblad kan Van Rhijn zich in de tweede seizoenshelft niet langer verschuilen achter het excuus van klachten aan de enkel en het spelen met een spuit. Hij moet eindelijk weer eens het niveau benaderen dat hem tot zeven interlands bracht, zo klinkt het. Van Rhijn kiest vrijwel altijd voor een bal breed of terug en daar schiet Ajax niet veel mee op. Davy Klaassen werd zondag door de rechterverdediger regelmatig overgeslagen, op het eerste half uur na.

Fischer miste in de Domstad een honderd procent-kans en verzuimde verder om Bojan Krkic en Lasse Schöne in scoringspositie te brengen. Hij gaf het tweetal daar met moeilijke armgebaartjes nog de schuld van ook, analyseert de scribent. Fischer mag De Boer danken dat de trainer ondanks een lange reeks zwakke tot zeer zwakke wedstrijden maar vertrouwen in hem blijft houden. Kolbeinn Sigthorsson en Ricardo Kishna hopen dat De Boer tot inkeer komt.

Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=206717

Kan het hier alleen maar mee eens zijn, van Rhijn die alleen maar kut voorzetten geeft, slecht verdedigt en alles breed speelt...
en Fischer die al een heel seizoen onwijs slecht speelt, mist zoveel kansen en ongelooflijk veel balverlies...
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 03 februari 2014 - 14:54   quote  deeplink  
De Jong kun je niet afrekenen na 1 wedstrijd. Hij mist wedstrijdritme. Het neemt niet weg dat een klassieke spits gemakkelijker kan scoren. En dat kan aan het eind net het verschil zijn tussen kampioen worden of niet. Dat is en blijft een risicofactor. Het positiespel is misschien goed, alleen levert niet altijd voldoende doelpunten op om iedere wedstrijd winnend af te sluiten. Om kampioen te worden kun je heel weinig punten morsen. Je bent en blijft ook erg afhankelijk van de fitheid van diverse spelers. Alleen daarom al had Ajax zich bewust moeten zijn van het hebben van een bredere selectie met voldoende kwaliteit!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 februari 2014 door Bobby1972 --
nummer10
 nummer10 - maandag 03 februari 2014 - 15:12   quote  deeplink  
Vrhijn is in eerste instantie verdediger... En dat doet die goed... Rest van fisscher... Zo klaar als een klontje
nummer10
 nummer10 - maandag 03 februari 2014 - 15:13   quote  deeplink  
Ik reken dejong nie af op 1 wedstrijd... Vind em al 3 jaar 1 van de mindere ondanks zijn doelpuntjes
nora
 nora - maandag 03 februari 2014 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 13:16 schreef Eide het volgende:

[..]

En toch heeft Ajax de voorgaande seizoen gedreven op Eriksen en Siem de Jong. Qua spel, qua goals, qua assists en ook qua persoonlijkheden.
Op Eriksen ben ik het met je eens maar niet met de Jong.(sorry)
nora
 nora - maandag 03 februari 2014 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 14:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Siem de jong is na zijn klaplong nooit 100% fit geweest. Zijn presentaties daaraan verbinden zou niet eerlijk zijn.

Siem de jong en slechte techniek? Kijk de kampioenswedstrijd tegen twente na.
Doelpunt met binnekant voet daarvoor heb je techniek voor nodig.
Kijk dan ook even zijn aannames die mislukte voor de keeper waardoor hij niet scoorde is vele malen gebeurd ook die moet je onthouden.
nummer10
 nummer10 - maandag 03 februari 2014 - 16:21   quote  deeplink  
Das et nadeel nora... Mensen kijken naar zijn doelpunten assists.. waren er meer als eriksen.. is die dan beter dan eriksen ? Bij dejong onthoud men de doelpunten... En bij veel andere spelers juist de slechte dingen.. kijk naar vermeer... Zoveel meer punten gepakt dan dejong in belangrijke wedstrijden en die word afgerekend op barca uit en psv uit...
Peterhs
 Peterhs - maandag 03 februari 2014 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 15:12 schreef nummer10 het volgende:
Vrhijn is in eerste instantie verdediger... En dat doet die goed... Rest van fisscher... Zo klaar als een klontje
Je maakt jezelf niet echt geloofwaardig...
Je zeikt iemand die zijn waarde heeft voor het elftal helemaal af (deJong)
Vervolgens ga je zeggend at van Rhijn prima verdedigend werk verricht.
Er is niemand die zoveel fouten maakt als hem. Ok misschien Fischer nog maar dat is geen verdediger.
Eide
 Eide - maandag 03 februari 2014 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 14:01 schreef nummer10 het volgende:
FdB 3x kampioen. Wordt eerlijk gezegd liever in zijn hoekje gezet dan in het jouwe als het om voetbalverstand gaat. :)

En ja, ben ben absoluut fan van Siem de Jong, een van de meest onderschatte voetballers die Nederland rijk is.
nummer10
 nummer10 - maandag 03 februari 2014 - 16:41   quote  deeplink  
Overschat bedoel je neem ik aan... Ook vaak genoeg discussies gelezen hier of fdb wel zoon goeie trainer is... en da we kampioen 3x kampioen zijn geworden is toch echt ook door de zwakte van de tegenstanders... Want hoelang duren dingen wel niet voordat fdb et ziet ? Kleine voorbeeldjes... Theo janssen... Vurnon anita... En zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te noemen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 februari 2014 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - maandag 03 februari 2014 - 16:45   quote  deeplink  
Let maar op over paar wedstrijden staat fisscher buiten de selectie.. bojan op links siem in de spits (had liever hoessen mjah)... Terwijl de supporters dit al ongeveer het hele jaar roepen
nora
 nora - maandag 03 februari 2014 - 17:14   quote  deeplink  
Beste 10 Hoessen is weg en sorry ik vind het niet erg en ik ken geen mensen die hem wilde zien, bij mij weten heeft hij genoeg uurtjes gemaakt om hem te beoordelen en hij was voor Ajax niet goed genoeg.
Eide
 Eide - maandag 03 februari 2014 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 16:41 schreef nummer10 het volgende:
Overschat bedoel je neem ik aan...
Nee, onderschat, en kampioen wordt je inderdaad doordat je sterker bent dan de rest of door dat de rest zwakker is dan jjj. En om dat argument metee helemaal te vermorzelen: als je tegenstanders geen punten laten liggen kan je nooit kampioen worden.

3x kampioen op rij is geen geluk, bij elk kampioenschap moeten concluderen dat Siem de Jong een van de belangrijkste spelers was is overduidelijk bewijs van zijn kwaliteiten. Maar goed, onze mening hierover verschilt en dat is prima.

Fischer moet wel echt uit een ander vaatje gaan tappen want dit loopt zo langzamerhand wel uit de klauwen. Hij kan echt wel voetballen, hij is gevaarlijk maar zijn egotripjes op het veld moeten gaan verdwijnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 februari 2014 door Eide --
Peterhs
 Peterhs - maandag 03 februari 2014 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 17:14 schreef nora het volgende:
Beste 10 Hoessen is weg en sorry ik vind het niet erg en ik ken geen mensen die hem wilde zien, bij mij weten heeft hij genoeg uurtjes gemaakt om hem te beoordelen en hij was voor Ajax niet goed genoeg.
Toch was hij gelijkwaardig aan Sig, puur kijkend op resultaat.
sebas1
 sebas1 - maandag 03 februari 2014 - 17:24   quote  deeplink  
Fischer is een speler die tenminste nog een actie probeert te maken, en ja dan aan het soms (en soms vaak) mis. Anders kunnen we wel alleen maar blijven rond spelen. Dat zag je ook heel goed tegen de Eagles. Denk ook niet dat Fischer een linksbuiten is trouwens. Wou dat we meer van dit soort voetballers hadden, maar een bal verliezen mag niet meer . Liever allemaal van die ideale schoonzonen. Ik zie 100 liever Fischer dan De Jong
remco k
 remco k - maandag 03 februari 2014 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2014 - 22:39 schreef Nenam_tiL het volgende:

Ben het er maar met twee niet eens.. Prima toch..
remco k
 remco k - maandag 03 februari 2014 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 00:47 schreef Ajax Warrior het volgende:
Iets met onderschatting en daardoor dom puntverlies?

We zouden wel even winnen hier in Utrecht. We zouden ze afslachten, ze misten namelijk 6 basisspelers. Misschien is dit puntverlies niet heel raar. Utrecht gaat namelijk altijd tot het gaatje en dat is waar Ajax niet mee om kan gaan. Utrecht was feller en vocht voor de meters, en weer liet Ajax zich het kaas van de brood eten. Met daarnaast dank aan een raar wisselbeleid van onze Frank.
Ik denk niet dat jet onderschatting was eerlijk gezegd, je krijgt 1 tegengoal door ene jeugdige fout..
remco k
 remco k - maandag 03 februari 2014 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 10:53 schreef Brandje het volgende:

[..]

Bergkamp was 16 toen hij meedeed in de finale ECII tegen leipzig. Vroeger was het de kracht van Ajax om jongen te laten debuteren op 17,18 jaar. Nu zijn ze vaak 19 of 20 dus je loop al /tweedrie jaar ontwikkeling achter op vroeger of dat met die "jong" elftallen te maken heeft weet ik niet maar vroeger werd er naar kwaliteit gekeken ik hoor FdB nu niks anders zeggen dan hij is nog jong en we brengen hem langzaam. Thuis tegen GAE, NAC of een andere laagvlieger kan je best wat extra jeugd op de bank zetten om eraan te ruiken. Maar nee hij brengt liever Poulsen in de 75e minuut bij een wedstrijd die al gespeeld is.
Maar dat is toch juist waar men nu zo druk mee is??

Juist dat men eerder zou kunnen debuteren, maar blijkbaar acht men die spelers daar nu nog niet klaar voor..

Wel vind ik het op zijn zachtst gezegd raar, dat een speler waarvan menig scout zegt dat het een wereldspeler kan worden, en dit wordt beaamt door het TH van Ajax nog niet 1 keer bij de selectie heeft gezeten, Kishna had er best eens bij kunnen zitten..

VErder hoor je mij niet klagen over het inbrengen van talentvolle jeugdspelers, per slot van rekening bestaat het merendeel van dit elftal uit zelf opgeleide spelers..
remco k
 remco k - maandag 03 februari 2014 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 13:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Siem de beste van de afgelopen jaren ? Als wat ??? Complete elftal is verkocht aan andere clubs de enigen die er nog zijn is jawel... Dejong... Kortom te slecht.. zeg het al 3 jaar op rij nu... De traag bal aanname waar ik nog nie eens jaloers op ben een handelinssnelheid van iemand van 80.. dat hij zijn doelpuntjes meepikt prima.. maar voor de rest ?? Aanvoeder... Alsjeblieft zeg zoon zepezaadje
Hoe je het ook went of keert, het elftal draaide op de Jong en Eriksen. 3 jaar op rij topscoorder ondanks dat het er maar een stuk of 13 waren, maar vrijwel allemaal belangrijke goals in hele belangrijke wedstrijden..

Heb het idee dat een aantal supporters een beetje naast hun schoenen gaan lopen in hun verwachtingen naar Ajax toe..
remco k
 remco k - maandag 03 februari 2014 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 14:39 schreef nummer10 het volgende:
En na die klaplong is die nie beter geworden indd... Maar nog slechter dan dat die was... Ik reken hem daar niet op af maar de woorden van.deboer waren duidelijk... De beste spelen en da is dejong niet...
De besten in de ogen van de Boer spelen, en daar hoort de Jong absoluut wel bij.. Sterker nog, ik denk dat zijn naam als eerste op het wedstrijd formulier staat als ie fit is.. En dat is volkomen terecht..
Eide
 Eide - maandag 03 februari 2014 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 17:24 schreef sebas1 het volgende:
Fischer is een speler die tenminste nog een actie probeert te maken, en ja dan aan het soms (en soms vaak) mis. Anders kunnen we wel alleen maar blijven rond spelen. Dat zag je ook heel goed tegen de Eagles. Denk ook niet dat Fischer een linksbuiten is trouwens.
Het gaat niet om een bal verliezen. Het gaat om een bal afgeven waardoor een goal valt, maar in plaats daarvan zelf proberen af te ronden. Dat zijn dingen die echt punten kosten. Dat moet Fischer echt beter gaan doen want naast dat hij zichzelf tekort doet wekt dat ook wrevel op in de ploeg.

En Fischer vindt zichzelf een linksbuiten, De Boer vindt hem een linksbuiten, Olsen vindt hem een linksbuiten... ik ben echt heel benieuwd wat hij dan volgens jou is.
remco k
 remco k - maandag 03 februari 2014 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 15:12 schreef nummer10 het volgende:
Dat doet ie goed??? Waar dan want niet bij Ajax... Het merendeel van de tegengoals komen allemaal vanaf onze rechterkant.. Door blunders in het verdedigen van Ricardo..

En in het elftal dat Ajax heet is verdedigen echt niet zijn enige belangrijke taak, aangezien we namelijk altijd meer de bal hebben dan de tegenstander is een goed onderdeel zijn van de opbouw denk ik nog belangrijker..

De Boer stelt eerder een iets mindere verdediger op die goed kan opbouwen en voetballen dan dat ie een echte mandekker opstelt..
remco k
 remco k - maandag 03 februari 2014 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 16:32 schreef Eide het volgende:

[..]

FdB 3x kampioen. Wordt eerlijk gezegd liever in zijn hoekje gezet dan in het jouwe als het om voetbalverstand gaat. :)

En ja, ben ben absoluut fan van Siem de Jong, een van de meest onderschatte voetballers die Nederland rijk is.
Sluit me helemaal bij je aan..
remco k
 remco k - maandag 03 februari 2014 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 16:45 schreef nummer10 het volgende:
Let maar op over paar wedstrijden staat fisscher buiten de selectie.. bojan op links siem in de spits (had liever hoessen mjah)... Terwijl de supporters dit al ongeveer het hele jaar roepen
Fischer buiten de selectie?? Hij zal misschien eens gepasseerd worden, waarschijnlijk in een week met een druk programma, maar buiten de selectie?? Dat denk ik toch niet..
remco k
 remco k - maandag 03 februari 2014 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 16:41 schreef nummer10 het volgende:
Overschat bedoel je neem ik aan... Ook vaak genoeg discussies gelezen hier of fdb wel zoon goeie trainer is... en da we kampioen 3x kampioen zijn geworden is toch echt ook door de zwakte van de tegenstanders... Want hoelang duren dingen wel niet voordat fdb et ziet ? Kleine voorbeeldjes... Theo janssen... Vurnon anita... En zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te noemen...
Hoeveel mensen hoer wouden Eriksen wel niet uit het elftal hebben?? Daarin juist weer een pluspunt dat de Boer zolang heeft vastgehouden aan die jongen... Daley Blind hetzelfde verhaal.. Schone hetzelfde verhaal..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Utrecht - Ajax (zondag 2 februari 2014, 12:30): 1 - 1

0.0105390