|
|
bully
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 16:32 schreef Eide het volgende:[..] FdB 3x kampioen. Wordt eerlijk gezegd liever in zijn hoekje gezet dan in het jouwe als het om voetbalverstand gaat. :) En ja, ben ben absoluut fan van Siem de Jong, een van de meest onderschatte voetballers die Nederland rijk is. helemaal mee eens |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 16:41 schreef nummer10 het volgende:Overschat bedoel je neem ik aan... Ook vaak genoeg discussies gelezen hier of fdb wel zoon goeie trainer is... en da we kampioen 3x kampioen zijn geworden is toch echt ook door de zwakte van de tegenstanders... Want hoelang duren dingen wel niet voordat fdb et ziet ? Kleine voorbeeldjes... Theo janssen... Vurnon anita... En zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te noemen... natuurlijk word je altijd kampioen door de zwakte van de tegenstander. maar het is toch wel de verdienste van Fdb dat hij steeds na dat er spelers zijn vertrokken en de kwaliteit van de nieuwe spelers er echt niet op vooruit is gegaan. weet hij er wel steeds een team van weet temaken en er het optimale uit tehalen. en ook fouten maken is normaal hij begint net. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 19:29 schreef remco k het volgende:[..] Hoeveel mensen hoer wouden Eriksen wel niet uit het elftal hebben?? Daarin juist weer een pluspunt dat de Boer zolang heeft vastgehouden aan die jongen... Daley Blind hetzelfde verhaal.. Schone hetzelfde verhaal.. Deels ben ik het met je eens, maar je moet niet alles over 1 kant gooien. Als ik het even op mijzelf betrek kom ik tot de volgende conclusie: Eriksen was ik naar mijn weten redelijk neutraal in. Blind heb ik nooit kwaad over gesproken en sinds zijn CVM positie alleen maar lof. Schone en Poulsen heb ik zeker gezegd dat ik ze liever kwijt ben dan rijk. Betreft Poulsen is dit nog altijd zo. Betreft Schone op de rechtsbuiten plek ben ik er beter over te spreken.
Als je dus alles op een rijtje zet kom ik tot de conclusie zoals die voor een hoop mensen geld. Sinds sommige spelers op een andere positie spelen, komen ze veel beter tot hun recht en zijn ze prima. Dat je op termijn liever een betere speler daar ziet is een tweede, maar op de oude posities liever niet. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 20:55 schreef bully het volgende:[..] natuurlijk word je altijd kampioen door de zwakte van de tegenstander. maar het is toch wel de verdienste van Fdb dat hij steeds na dat er spelers zijn vertrokken en de kwaliteit van de nieuwe spelers er echt niet op vooruit is gegaan. weet hij er wel steeds een team van weet temaken en er het optimale uit tehalen. en ook fouten maken is normaal hij begint net. Wat je zegt, je wordt kampioen door de zwakte van de tegenstander.... Daarbij is het dus ook de klasse van Frank de Boer om te zien waar die zwakte van de tegenstander ligt. Blijkbaar zijn andere trainers niet in staat om hun team zo te laten spelen en onze zwakte te zien. Ik ben nog steeds van mening, dat een kampioen terecht kampioen is!!
....en zeker niet alleen omdat de tegenstander zo zwak is.... |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 21:29 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Wat je zegt, je wordt kampioen door de zwakte van de tegenstander.... Daarbij is het dus ook de klasse van Frank de Boer om te zien waar die zwakte van de tegenstander ligt. Blijkbaar zijn andere trainers niet in staat om hun team zo te laten spelen en onze zwakte te zien. Ik ben nog steeds van mening, dat een kampioen terecht kampioen is!! ....en zeker niet alleen omdat de tegenstander zo zwak is.... +1 |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Bizar dat er mensen zijn die Siem de Jong een matige speler vinden in als die jaren. Dan vraag ik me af met wat voor bril je op naar voetbal kijkt. Afgelopen zondag was er geen 1 speler die erg goed speelde. Je zag toch weer die lakse houding naar boven komen. Gebrek aan overgave. Wanneer dit ontbreekt speel je gemakkelijk een wedstrijd gelijk zoals afgelopen weekend. Wat misschien wel het meest zorgwekkende was dit weekend is het solistische denken van meerdere spelers.
Komende week maar hopen dat het beter gaat. Missers kunnen we ons niet meer permitteren........ |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 21:12 schreef Peterhs het volgende:[..] Deels ben ik het met je eens, maar je moet niet alles over 1 kant gooien. Als ik het even op mijzelf betrek kom ik tot de volgende conclusie: Eriksen was ik naar mijn weten redelijk neutraal in. Blind heb ik nooit kwaad over gesproken en sinds zijn CVM positie alleen maar lof. Schone en Poulsen heb ik zeker gezegd dat ik ze liever kwijt ben dan rijk. Betreft Poulsen is dit nog altijd zo. Betreft Schone op de rechtsbuiten plek ben ik er beter over te spreken. Als je dus alles op een rijtje zet kom ik tot de conclusie zoals die voor een hoop mensen geld. Sinds sommige spelers op een andere positie spelen, komen ze veel beter tot hun recht en zijn ze prima. Dat je op termijn liever een betere speler daar ziet is een tweede, maar op de oude posities liever niet. Het ging me er meer om dat alleen het negatieve van de Boer's zijn halsstarrigheid wordt uitgelicht. Dit terwijl er ook over andere spelers erg veel geklaagd werd, en die hebben uiteindelijk toch hun meerwaarde bewezen voor de Boer.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 21:29 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Wat je zegt, je wordt kampioen door de zwakte van de tegenstander.... Daarbij is het dus ook de klasse van Frank de Boer om te zien waar die zwakte van de tegenstander ligt. Blijkbaar zijn andere trainers niet in staat om hun team zo te laten spelen en onze zwakte te zien. Ik ben nog steeds van mening, dat een kampioen terecht kampioen is!! ....en zeker niet alleen omdat de tegenstander zo zwak is.... Helemaal mee eens.. in 1990 bijvoorbeeld werden we ook maar kampioen met 68 punten, ook maakten we maar 67 goals.... En zo zijn er wel veel meer voorbeelden te noemen van kampioenschappen van Ajax...
Ook de twee geweldige kampioenschappen in 72 en 73 werden behaald met maar 8 en 2 punten voorsprong..
Sommigen hier doen net alsof Ajax jaarlijks met 15 punten voorsprong kampioen werd.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat wel grappig is... Ajax is slechts 1 keer met meer dan 10 punten verschil kampioen geworden.. En is is inclusief de verrekening uit de tijd met het 2 punten systeem.
Je hoort hier mensen over 7 of 8 wedstrijden voor het einde kampioen worden.. Dat is dus feitelijk maar 1 keer gebeurd..
Ook het doelsaldo wordt veel over geklaagd, kijk ook dat maar na, dat valt best wel mee. Ook onder de Boer werden er in 1 seizoen 93 gemaakt.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 21:44 schreef remco k het volgende:[..] Het ging me er meer om dat alleen het negatieve van de Boer's zijn halsstarrigheid wordt uitgelicht. Dit terwijl er ook over andere spelers erg veel geklaagd werd, en die hebben uiteindelijk toch hun meerwaarde bewezen voor de Boer.. Ja ok, maar bepaalde spelers zijn voor een bepaalde positie aangetrokken en hierin hopeloos gefaald. Dat ze op een andere positie wel uit de voeten kunnen is dan meegenomen, maar als je het zwart wit ziet, dus toch een verkeerde aankoop geweest. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 22:07 schreef Peterhs het volgende:[..] Ja ok, maar bepaalde spelers zijn voor een bepaalde positie aangetrokken en hierin hopeloos gefaald. Dat ze op een andere positie wel uit de voeten kunnen is dan meegenomen, maar als je het zwart wit ziet, dus toch een verkeerde aankoop geweest. Volgens mij heb ik iets gemist, kan alleen Theo Janssen verzinnen namelijk?? En dat heb ik persoonlijk inderdaad een aankoop gevonden die nergens op sloeg.. Uiteindelijk ene prima tweede seizoenshelft gespeeld, maar past niet bij Ajax.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Eriksen vond ik voor zijn possitie teweinig brengen bij ajax... Heb nooit gezegt dat het een slechte voetballer is.. van dejong blijf ik het wel zeggen 😉 en ben daar absoluut niet de enige in.. vind het gewoon een lulletje roze water.. kan het ajacied zijn of niet maar mag em niet... En dat zelfde had ik met eriksen... En dat heb je soms |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Achja bobby met welke bril ik kijk ?? Niet alleen naar rendement zoals iedereen zoon beetje hier wel doet.. bal aanname handelings snelheid... Snelheid... Doordekken.. felheid etc etc.. geen van deze kenmerken heeft dejong... Enige wat hij mee pakt is alleen zijn rendement... Maar sie rendement word nu ook gemaakt door klaassen in zijn eerste seizoen... Waarbij bij hem wel de andere kenmerken goed zijn... Niet voor niks dat dejong nie weer op zijn oude possitie komt... Sterker nog denk dat als we een goeie spits hadde dejong nie meer had gespeelt |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 16:41 schreef nummer10 het volgende:Overschat bedoel je neem ik aan... Ook vaak genoeg discussies gelezen hier of fdb wel zoon goeie trainer is... en da we kampioen 3x kampioen zijn geworden is toch echt ook door de zwakte van de tegenstanders... Want hoelang duren dingen wel niet voordat fdb et ziet ? Kleine voorbeeldjes... Theo janssen... Vurnon anita... En zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te noemen... Kijk, ik kan je frustratie over bepaalde dingen begrijpen en je hebt een andere mening dan de meesten hier. Ook goed natuurlijk want daarvoor is een forum.
Maar kap eens, en het maakt niet uit wie het zegt, met het gezeik dat we 3 keer kampioen zijn geworden door de zwakte van de tegenstanders cq concurrenten. In de competitie speel je 34 wedstrijden. 17 keer uit en 17 keer thuis. Je komt elke club dus 2 keer tegen. Je kan elke wedstrijd 0, 1 of 3 punten verdienen. Aan het eind van die 34 wedstrijden staat de club met de meeste punten bovenaan en is dus gewoon de terechte kampioen. Want uiteindelijk heeft diegene onderweg ook misschien punten verloren tegen bepaalde ploegen en heeft de concurrentie dat verderop in de competitie gedaan. En 3 jaar achter elkaar kampioen worden door de zwakte van de tegenstanders cq concurrenten lijkt mij wel erg sterk. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Overigens geldt dat in elke sport. Wanneer een wielrenner, motorrijder, BMX'er of hardloper de finishlijn passeert en hij wint dan is hij gewoon de terechte winnaar en hebben de tegenstander cq concurrenten het gewoon niet goed gedaan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 februari 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 19:24 schreef Eide het volgende:[..] Het gaat niet om een bal verliezen. Het gaat om een bal afgeven waardoor een goal valt, maar in plaats daarvan zelf proberen af te ronden. Dat zijn dingen die echt punten kosten. Dat moet Fischer echt beter gaan doen want naast dat hij zichzelf tekort doet wekt dat ook wrevel op in de ploeg. En Fischer vindt zichzelf een linksbuiten, De Boer vindt hem een linksbuiten, Olsen vindt hem een linksbuiten... ik ben echt heel benieuwd wat hij dan volgens jou is. Nou in ieder geval rechtsbuiten, als middenvelder kan hij spelen. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 februari 2014 - 04:59 schreef Ajax Warrior het volgende:Overigens geldt dat in elke sport. Wanneer een wielrenner, motorrijder, BMX'er of hardloper de finishlijn passeert en hij wint dan is hij gewoon de terechte winnaar en hebben de tegenstander cq concurrenten het gewoon niet goed gedaan. Tenzij je van je fiets af flikkert door een ander :) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Dat is waar, maar dan gelden er sportieve regels. ;-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Betekent wel dat je alsnog verloren hebt haha |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ja, maar wanneer je vals speelt ben je dan ook niet de terechte winnaar. Pfffff ik dacht dat jij een opleiding deed, snuggere! ;-) |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 22:11 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij heb ik iets gemist, kan alleen Theo Janssen verzinnen namelijk?? En dat heb ik persoonlijk inderdaad een aankoop gevonden die nergens op sloeg.. Uiteindelijk ene prima tweede seizoenshelft gespeeld, maar past niet bij Ajax.. Theo idd. Maar ook Poulsen op CVM en Schone op CVM. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 februari 2014 - 00:32 schreef nummer10 het volgende:Achja bobby met welke bril ik kijk ?? Niet alleen naar rendement zoals iedereen zoon beetje hier wel doet.. bal aanname handelings snelheid... Snelheid... Doordekken.. felheid etc etc.. geen van deze kenmerken heeft dejong... Enige wat hij mee pakt is alleen zijn rendement... Maar sie rendement word nu ook gemaakt door klaassen in zijn eerste seizoen... Waarbij bij hem wel de andere kenmerken goed zijn... Niet voor niks dat dejong nie weer op zijn oude possitie komt... Sterker nog denk dat als we een goeie spits hadde dejong nie meer had gespeelt Juist al die kenmerken heeft de Jong |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Poulsen op cvm heeft zijn meerwaarde gehad en is ook de juiste positie voor hem. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 februari 2014 - 16:12 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ja, maar wanneer je vals speelt ben je dan ook niet de terechte winnaar. Pfffff ik dacht dat jij een opleiding deed, snuggere! ;-) Maar je wint wel. En dat is wat telt :) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Maar onrechtmatig, dus zal nog voordat de prijs wordt uitgereikt de nummer 2 tot winnaar worden uitgeroepen. Ok, en in sommige gevallen pas dagen later! ;-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 februari 2014 - 18:39 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Maar onrechtmatig, dus zal nog voordat de prijs wordt uitgereikt de nummer 2 tot winnaar worden uitgeroepen. Ok, en in sommige gevallen pas dagen later! ;-) Nee toch? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Welke positie zou hij beter zijn dan? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Als supporter op de tribune. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat begrijp ik, maar Ajax had op die positie niet veel andere opties. Dan is dat toch een heel ander verhaal dan spelers op een verkeerde positie neerzetten?? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 februari 2014 - 00:32 schreef nummer10 het volgende:Achja bobby met welke bril ik kijk ?? Niet alleen naar rendement zoals iedereen zoon beetje hier wel doet.. bal aanname handelings snelheid... Snelheid... Doordekken.. felheid etc etc.. geen van deze kenmerken heeft dejong... Enige wat hij mee pakt is alleen zijn rendement... Maar sie rendement word nu ook gemaakt door klaassen in zijn eerste seizoen... Waarbij bij hem wel de andere kenmerken goed zijn... Niet voor niks dat dejong nie weer op zijn oude possitie komt... Sterker nog denk dat als we een goeie spits hadde dejong nie meer had gespeelt Dat Ajax niet een optimale spits heeft is een understatement. En is 1 van mijn grootste ergernissen van de afgelopen jaren. Omdat er niet op wordt gefocust om het op te lossen. Siem de Jong is zeker niet op het oude niveau zoals we van hem gewend zijn. Maar niet neemt niet weg dat hij een belangrijker speler is voor Ajax al vele jaren. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: De handsbal van pluisje (Maradonna) tegen Engeland, waardoor Argentiniƫ later wereldkampioen werd.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 februari 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 februari 2014 - 20:24 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] De handsbal van pluisje tegen Engeland, waardoor Argentiniƫ later wereldkampioen werd..... Het kan allemaal.. Arbitrage had het niet gezien: hun fout. Betekent niet dat het wordt omgedraaid daarna. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 februari 2014 - 20:28 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Het kan allemaal.. Arbitrage had het niet gezien: hun fout. Betekent niet dat het wordt omgedraaid daarna. Helaas niet, maar denk niet dat het op het wk in Braziliƫ nog een keer zo opzichtig zal gebeuren. (zeker niet van Maradonna zelf ;-)) |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 februari 2014 - 19:31 schreef remco k het volgende:[..] Dat begrijp ik, maar Ajax had op die positie niet veel andere opties. Dan is dat toch een heel ander verhaal dan spelers op een verkeerde positie neerzetten?? Het ging over het feit dat bepaalde spelers voor bepaalde posities zijn gehaald en gefaald hebben. Zoals ik al zei, dat sommigen nog op een andere positie slagen is dan een geluk, maar niet meer dan dat. Dat jij en ik van mening verschillen betreft Poulsen heeft verder niets met positiewisselingen te maken, dus je moet nu geen woorden in mijn mond leggen die niet kloppen. Ik en velen vinden Poulsen simpelweg een grote faal, jij niet, niet meer of minder dan dat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 februari 2014 - 20:50 schreef Peterhs het volgende:[..] Het ging over het feit dat bepaalde spelers voor bepaalde posities zijn gehaald en gefaald hebben. Zoals ik al zei, dat sommigen nog op een andere positie slagen is dan een geluk, maar niet meer dan dat. Dat jij en ik van mening verschillen betreft Poulsen heeft verder niets met positiewisselingen te maken, dus je moet nu geen woorden in mijn mond leggen die niet kloppen. Ik en velen vinden Poulsen simpelweg een grote faal, jij niet, niet meer of minder dan dat. Waar zeg ik dat jij dit zou zeggen?? Je moet geen dingen gaan verzinnen..
Maar goed.. Poulsen is voor mij nu op het veld niet meer een meerwaarde, hij heeft in een redelijk aantal met name grote wedstrijden laten zien het afgelopen seizoen dat hij erg belangrijk is geweest.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ja in ballen breed en terug leggen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: misschien wel waar wat je zegt, maar kijk dan ook nog maar even naar de wedstrijd van vorig seizoen uit bij psv, waar hij bommel en toivonen direct aan het begin van de wedstrijd liet zien en voelen dat ajax gekomen was om kampioen te worden!!
....om maar een voorbeeld te noemen....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 februari 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ik ga niet eens meer de discussie over Poulsen aan. Sommigen kijken alleen naar het voetballende in een ploeg, maar een Poulsen is 1 van de weinigen die niet gelijk van de bal wordt geblazen. Al die lichtveertjes in het elftal vallen al om bij de eerste de beste aanraking. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 05 februari 2014 - 13:05 schreef Ajax Warrior het volgende:Ik ga niet eens meer de discussie over Poulsen aan. Sommigen kijken alleen naar het voetballende in een ploeg, maar een Poulsen is 1 van de weinigen die niet gelijk van de bal wordt geblazen. Al die lichtveertjes in het elftal vallen al om bij de eerste de beste aanraking. Ik denk dat ie hele goede wedtsrijden bij Ajax heeft afgewisseld met hele slechte wedstrijden..
Met name in de grote wedstrijden vorig seizoen heeft ie er gestaan en was ie dus belangrijk..
Opbouwend is het echter een belangrijke positie en daar komt ie nu te kort voor.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 05 februari 2014 - 18:32 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat ie hele goede wedtsrijden bij Ajax heeft afgewisseld met hele slechte wedstrijden.. Met name in de grote wedstrijden vorig seizoen heeft ie er gestaan en was ie dus belangrijk.. Opbouwend is het echter een belangrijke positie en daar komt ie nu te kort voor.. Het klopt dat hij voetballend tekort komt en daar ben ik het mee eens, maar we hadden op dat moment geen betere. Nu doet Blind het goed, dus zou ik hem op de bank houden. Maar Poulsen is gewoon verschrikkelijk belangrijk, enkel willen sommigen dat niet zien. Maar ik weet zeker dat Frank maar wat blij is met Poulsen. Zijn ervaring helpt andere spelers buiten het veld. Een beetje Ooijer-rol zullen we maar zeggen. Daarnaast hoor je hem niet klagen en doet hij wat er van hem gevraagd wordt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 05 februari 2014 - 18:53 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het klopt dat hij voetballend tekort komt en daar ben ik het mee eens, maar we hadden op dat moment geen betere. Nu doet Blind het goed, dus zou ik hem op de bank houden. Maar Poulsen is gewoon verschrikkelijk belangrijk, enkel willen sommigen dat niet zien. Maar ik weet zeker dat Frank maar wat blij is met Poulsen. Zijn ervaring helpt andere spelers buiten het veld. Een beetje Ooijer-rol zullen we maar zeggen. Daarnaast hoor je hem niet klagen en doet hij wat er van hem gevraagd wordt. Mee eens... |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op woensdag 05 februari 2014 - 18:53 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het klopt dat hij voetballend tekort komt en daar ben ik het mee eens, maar we hadden op dat moment geen betere. Nu doet Blind het goed, dus zou ik hem op de bank houden. Maar Poulsen is gewoon verschrikkelijk belangrijk, enkel willen sommigen dat niet zien. Maar ik weet zeker dat Frank maar wat blij is met Poulsen. Zijn ervaring helpt andere spelers buiten het veld. Een beetje Ooijer-rol zullen we maar zeggen. Daarnaast hoor je hem niet klagen en doet hij wat er van hem gevraagd wordt. Als hij een Ooijer rol zou hebben, wat hij absoluut niet is en ook zeker niet zou kunnen in mijn mening, dan moet je hem inzetten wanneer echt nodig. Dit is echter niet veel gebeurd. Hij word op totaal verkeerde momenten ingebracht. Wanneer de wedstrijd al gespeeld is word hij ingebracht, waar je beter dan dus een jonkie eraan kan laten ruiken. Of inbrengen terwijl je heer en meester bent op middenveld en lekker kan aanvallen. hem inbrengen is meteen weer onrust en de tegenstander die weer op kan komen naar ons doel. Kortgezegd, ik zou hem enkel gebruiken wanneer echt nodig en dat is als Blind niet kan spelen. Voor de rest heeft hij geen meerwaarde. Eigenlijk zie ik dan nog steeds liever een nieuwe jeugd CVM. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 06 februari 2014 - 07:43 schreef Peterhs het volgende:[..] Als hij een Ooijer rol zou hebben, wat hij absoluut niet is en ook zeker niet zou kunnen in mijn mening, dan moet je hem inzetten wanneer echt nodig. Dit is echter niet veel gebeurd. Hij word op totaal verkeerde momenten ingebracht. Wanneer de wedstrijd al gespeeld is word hij ingebracht, waar je beter dan dus een jonkie eraan kan laten ruiken. Of inbrengen terwijl je heer en meester bent op middenveld en lekker kan aanvallen. hem inbrengen is meteen weer onrust en de tegenstander die weer op kan komen naar ons doel. Kortgezegd, ik zou hem enkel gebruiken wanneer echt nodig en dat is als Blind niet kan spelen. Voor de rest heeft hij geen meerwaarde. Eigenlijk zie ik dan nog steeds liever een nieuwe jeugd CVM. Ik ben bepaald geen fan van poulsen maar situationeel is hij een uitstekende optie voor achterin. Als je op het einde een wedstrijd moet dichttimmeren of wat power nodig hebt is Poulsen een prima optie, een optie die Ajax verder niet heeft.
Maar ik zal er niet rouwig om zijn als we aan het einde van dit seizoen afscheid van hem nemen want voetballend komt hij natuurlijk flink tekort. Dat kon Ajax met Eriksen en De Jong redelijk verbloemen doordat die mannen de tekortkomingen van Poulsen konden gemaken. Met de onervaren Klaassen en Serero moet daar iemand achter staan die die tekortkomingen niet heeft. En dan is Blind een vel betere optie.
Ben overigens zeer benieuwd hoe goed een middenveld met Blind en Eriksen was geweest. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Het feit is dat Ajax zo goed als nooit hoeft dicht te timmeren. Ajax is altijd een zeer aanvallende ploeg geweest en zal dit altijd blijven. De boel dichttimmeren kunnen ze helemaal niet. Als ze het proberen resulteerd het dat het aanvallende spel ineens wegvalt en dat ze proberen te consolideren. Alleen kunnen de clubs dan exact doen waar ze vaak goed in zijn. Verwarring en irritaties veroorzaken waardoor het dichttimmeren vervalt tot 1 groot stuk gatenkaas. Hoe vaak loopt het niet fout als Ajax de voorsprong gaat verdedigen? Veel te vaak. Simpelweg omdat ze dit niet gewend zijn om te hoeven doen.
Als de tegenpartij een spits bijbrengt word er meteen gereageerd door extra verdediger of cvm in te brengen. Je kan ook juist helemaal vol op de aanval gaan doordat ze nu gaten laten vallen. Juist een verdedigende speler eruit en aanvaller AVM erbij. Dan krijgen hun dubbel veel druk en kunnen ze nog altijd minder voor je deur komen omdat ze zelf ook niet meer solide zijn. Ajax kan niet afwachtend spelen, dan graven ze hun verlies in. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Voor beide theorien is wat te zeggen, in een goed voetballende ploeg heb je Paulsen niet nodig, moet er de laatste 5 of 10 minuten de beuk er in omdat Ajax er niet meer uitkomt om wat voor een reden dan ook, dan is Paulsen uitermate geschikt om de tegenparty te ontregelen met zijn fysieke kracht zowel over de grond als in de lucht, voor al het andere heb je hem niet nodig. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 06 februari 2014 - 12:42 schreef nora het volgende:Voor beide theorien is wat te zeggen, in een goed voetballende ploeg heb je Paulsen niet nodig, moet er de laatste 5 of 10 minuten de beuk er in omdat Ajax er niet meer uitkomt om wat voor een reden dan ook, dan is Paulsen uitermate geschikt om de tegenparty te ontregelen met zijn fysieke kracht zowel over de grond als in de lucht, voor al het andere heb je hem niet nodig. Ja precies. Beetje een stormram voor achterin. |
|
|
|