|
|
morkanne
|
|
|
Danny Hoesen wordt tot het eind van het seizoen verhuurd aan PAOK Saloniki en volgens Johan Derksen is dat een slimme zet van Ajax. De voormalig speler heeft namelijk weinig vertrouwen in de spits van de Amsterdammers.
"Die heeft het niveau voor Ajax niet", zo liet Derksen zich in het voetbalpraatprogramma Voetbal International uit over de spits van Ajax. "Die kan beter bij een ploeg als Roda JC uit de voeten." ________________________________________________________ Ajax heeft geen vertrouwen meer in Hoesen anders verhuur je een speler niet met optie tot koop.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
En daarom baalt deboer van zijn verhuur en wil hij wss uit de jupiler |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Het bedrijf ajax zal wel gedacht hebben clausule 2,5 miljoen prima genoeg winst. Gezien zijn situatie was verhuur de beste oplossing voor speeltijd op hoog niveau. Volgend jaar zullen wellicht Siem, Bojan en Sigtorsson vertrekken dan zit hij dichterbij een basisplek. We zullen wel zien |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 februari 2014 - 19:19 schreef Hummel10 het volgende:Het bedrijf ajax zal wel gedacht hebben clausule 2,5 miljoen prima genoeg winst. Gezien zijn situatie was verhuur de beste oplossing voor speeltijd op hoog niveau. Volgend jaar zullen wellicht Siem, Bojan en Sigtorsson vertrekken dan zit hij dichterbij een basisplek. We zullen wel zien Als hij zich goed ontwikkeld zegt de PAOK we nemen hem voor 2,5 miljoen, maar als hij niets presteert wordt hij terug gedumpt. met ander woorden: Ajax heeft hem afgeschreven en nu hoeft zijn salaris ook niet meer betaald worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De heeft niet voor niets aangegeven dat ie baalt dat ie weg is. Hij had hem juist willen behouden alleen is het zo dat ie niet 10 minuten kan invallen en dan ook nog spelen bij Jong Ajax..
Hij speelt dus te weinig en daarom is ie denk ik verhuurd.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 februari 2014 - 21:35 schreef remco k het volgende:De heeft niet voor niets aangegeven dat ie baalt dat ie weg is. Hij had hem juist willen behouden alleen is het zo dat ie niet 10 minuten kan invallen en dan ook nog spelen bij Jong Ajax.. Hij speelt dus te weinig en daarom is ie denk ik verhuurd.. Hadden ze nooit moeten halen.....is gewoon ruk |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik snapte wel dat ze hem haalden, koste relatief niks, was een groot talent, maar maakt het niet waar. Niet iedere aankoop kan slagen.. Afscheid nemen dus.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 11:38 schreef remco k het volgende:[..] Ik snapte wel dat ze hem haalden, koste relatief niks, was een groot talent, maar maakt het niet waar. Niet iedere aankoop kan slagen.. Afscheid nemen dus.. Ik schrijf Hoesen nog steeds niet af..... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ik ook niet zie hem zelfs liever spelen dat Sigthorsson met het huidigr Ajax spelletje |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Dan ben ik heel benieuwd waarom niet want hij komt naar mijn mening op elk front te kort maar de belangtijkste zijn handelingssnelheid en zijn eerste aanname |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik heb wel respect voor Hoesen. Komt van Fortuna en heeft toch een aantal zeer belangrijke goals gemaakt. Vind hem niet veel minder dan Sightorsson. Hij kan nog groeien denk ik |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax heeft uberhaubt geen echte spits. Maar om er dan 1 te verhuren is het andere uiterste. Bij blessures wordt de spoeling wel erg dun. Ik blijf van mening dat Ajax onnodig risico neemt nu in het laatste deel van de competitie. Waarom.....waarvoor? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 00:27 schreef Loetje het volgende:Ik heb wel respect voor Hoesen. Komt van Fortuna en heeft toch een aantal zeer belangrijke goals gemaakt. Vind hem niet veel minder dan Sightorsson. Hij kan nog groeien denk ik Dat heb ik dus ook en aangezien hij is sneller is dan bv Sigthorsson en wel een actie heeft vind ik hem beter in het huidige spelletje passen. iedereen kijkt naar zijn aanname enz. Ik kijk naar de dreiging die van hem uit gaat hij houd wel iemand bezig waardoor andere ruimte krijgen. Denk ook dat het zo een ozbilic verhaal kan worden. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Zijn eerste bal aanname lees ik net ergerns en handelingssnelheid ?? De jong en siggy hebben de zelfde minpunten hoor... En volgens mij heeft hoessen nooit een echte kans gehad.. ja tegen barca.. en wat deden we toen ?? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Heel het stadion vraagt om hoessen... Ipv dejong of siggy... Zegt genoeg dacht ik.. maar hier heb je weer mensen die iemand afrekenen op inval beurtjes... En nogmaals da is heel anders dan vanaf min 1 erin. En laten we eerlijk zijn dejong vond zich vorig jaar zelf nog geen spits stond liever op 10 (zijn eigenwoorden).. nu ziet hij dat hij tekort komt tenopzichte van serero klaassen en blind en vind hij zichzelf beter passen als spits ?? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Siem de Jong: 'Spitspositie niet echt mijn plek'
Nu Kolbeinn Sigthorsson geblesseerd is, moet trainer Frank de Boer puzzelen voorin. Siem de Jong lijkt voorlopig de meest voor de hand liggende kandidaat om de IJslander te vervangen, aangezien Dmitry Bulykin niet helemaal fit is.
Toch staat De Jong liever op het middenveld, zo laat hij weten op de website van Ajax. "Ik heb er geen problemen mee om op verschillende posities te spelen, maar de spitspositie is eigenlijk niet echt mijn plaats."
"Ik vind het middenveld een fijne positie om te spelen", vervolgt de speler van Ajax zijn verhaal. "Ik krijg redelijk veel de bal, kom ook af en toe voor de goal en word veel in het spel betrokken." |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Siem de Jong heeft dinsdag in een interview met NUsport laten weten dat hij liever in de spits speelt dan op het middenveld. De aanvoerder denkt dat hij daar beter tot zijn recht komt. 'Inmiddels denk ik dat ik beter tot mijn recht kom als inzakkende spits dan als rechtshalf. Dat heb ik ook bij de trainer aangegeven. Dan komt er iets meer voetbal in het spel omdat we vaak een extra man op het middenveld hebben', liet hij optekenen. In april zei De Jong nog dat hij de voorkeur gaf aan het middenveld. Tegen Dortmund speelde hij naast Christian Eriksen en Christian Poulsen en schoof hij in de slotfase door naar de spitspositie. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Aan zulke spelers heb ik dus de schurft.. zelfde als in het echte leven heb ik een hekel aan mensen die niet weten wat ze willen en maar achter de ellebogen zijn bij de baas (dejong bij de boer in dit geval) gewoon een kontelikker eerste klas |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 09:34 schreef nummer10 het volgende:Zijn eerste bal aanname lees ik net ergerns en handelingssnelheid ?? De jong en siggy hebben de zelfde minpunten hoor... En volgens mij heeft hoessen nooit een echte kans gehad.. ja tegen barca.. en wat deden we toen ?? Ja dat was ik en daar heb gelijk in maar als we als fans spelers als Hoessen en Serero als spelers voor ajax blijven zien dan zullen we nooit meer bij de top gaan horen. Als ik zie hoe Duarte tegen f'noord speelde na een lange tijd eruit te zijn geweest dat vond ik een verademing. Sereo staat tegen Celtic(uit) alleen voor de keeper en verprutst het door een slechte aanname. Ui tegeh GAE(schwalbe) nam hij de bal verkeerd aan en kans weg. Tegen f'noord beker komt hij er mee meg maar was ook zijn aanname een drama. Kijk eens naar Klaassen hoe die een bal aanneemt. Uit alle standen dood aan zijn voet. Schone net zo(is wel weer te traag). Eriksen was ook een kei daarin. Blind heeft de bal ook altijd meteen klaar liggen. Bojan prima eerste aanname. Fisher ook. Als ik naar Hoessen, Siggi, Van Rhijn(hoe vaak schieten bij hem de ballen onder zijn voet door?!) en ook de Jong kijk dan springen de tranen in mijn ogen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 februari 2014 door Brandje -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Duarte mag er ook in van mij hoor geen probleem.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 09:50 schreef nummer10 het volgende:Aan zulke spelers heb ik dus de schurft.. zelfde als in het echte leven heb ik een hekel aan mensen die niet weten wat ze willen en maar achter de ellebogen zijn bij de baas (dejong bij de boer in dit geval) gewoon een kontelikker eerste klas Of geeft Siem de Jong gewoon een normaal antwoord en maakt de media er maar wat van. Want Siem de Jong heeft altijd gezegd dat hij speelt waar de trainer hem wil laten speler maar zichzelf met name als een traditionele 10 ziet en niet als spits of rechtshalf. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Heeft hij ik meerdere interviews op tv ook gezegt.. in nu draait hij het om.. siem vind ik tekort komen voor ajax.. al jaren.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 11:44 schreef nummer10 het volgende:Heeft hij ik meerdere interviews op tv ook gezegt.. in nu draait hij het om.. siem vind ik tekort komen voor ajax.. al jaren.. Nee, hij draait het niet om. Hij zegt al jaren dat hij het liefst als schaduw spits op 10 speelt, en niet als rechtshalf of spits. Dat is zijn favoriete positie. Maar hij zegt altijd dat hij speelt daar waar het team hem nodig heeft. Daarnaast is Siem, of je nu gecharmeerd van hem bent of niet, een modelprof (behalve dat hij rookt ;) ).
Ik ben van mening dat Siem geen natuurlijke voetballer is zoals Ajacieden dat graag zien maar dat hij onmisbare kwaliteiten in huis heeft voor dit Ajax. Ik denk wel dat Blind ondertussen beter geschikt is als aanvoerder dan Siem maar dat ligt meer aan de stormachtige ontwikkeling van Blind dan aan Siem. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 10:39 schreef Brandje het volgende:[..] Ja dat was ik en daar heb gelijk in maar als we als fans spelers als Hoessen en Serero als spelers voor ajax blijven zien dan zullen we nooit meer bij de top gaan horen. Als ik zie hoe Duarte tegen f'noord speelde na een lange tijd eruit te zijn geweest dat vond ik een verademing. Sereo staat tegen Celtic(uit) alleen voor de keeper en verprutst het door een slechte aanname. Ui tegeh GAE(schwalbe) nam hij de bal verkeerd aan en kans weg. Tegen f'noord beker komt hij er mee meg maar was ook zijn aanname een drama. Kijk eens naar Klaassen hoe die een bal aanneemt. Uit alle standen dood aan zijn voet. Schone net zo(is wel weer te traag). Eriksen was ook een kei daarin. Blind heeft de bal ook altijd meteen klaar liggen. Bojan prima eerste aanname. Fisher ook. Als ik naar Hoessen, Siggi, Van Rhijn(hoe vaak schieten bij hem de ballen onder zijn voet door?!) en ook de Jong kijk dan springen de tranen in mijn ogen. + 1 perfect verwoord de basis van Ajax was altijd techniek vandaar uit ga je bouwen met zo,n speler. Helaas jou verwoorde spelers missen de techniek die gaan dus nooit beter worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 februari 2014 door nora -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 01:15 schreef Bobby1972 het volgende:Ajax heeft uberhaubt geen echte spits. Maar om er dan 1 te verhuren is het andere uiterste. Bij blessures wordt de spoeling wel erg dun. Ik blijf van mening dat Ajax onnodig risico neemt nu in het laatste deel van de competitie. Waarom.....waarvoor? Je hebt er 3, dat lijkt me genoeg toch?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 09:34 schreef nummer10 het volgende:Zijn eerste bal aanname lees ik net ergerns en handelingssnelheid ?? De jong en siggy hebben de zelfde minpunten hoor... En volgens mij heeft hoessen nooit een echte kans gehad.. ja tegen barca.. en wat deden we toen ?? Zowel de eerste aanname als de handelingssnelheid van de Jong is vele malen beter dan van de andere twee.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 03 februari 2014 - 10:39 schreef Brandje het volgende:[..] Ja dat was ik en daar heb gelijk in maar als we als fans spelers als Hoessen en Serero als spelers voor ajax blijven zien dan zullen we nooit meer bij de top gaan horen. Als ik zie hoe Duarte tegen f'noord speelde na een lange tijd eruit te zijn geweest dat vond ik een verademing. Sereo staat tegen Celtic(uit) alleen voor de keeper en verprutst het door een slechte aanname. Ui tegeh GAE(schwalbe) nam hij de bal verkeerd aan en kans weg. Tegen f'noord beker komt hij er mee meg maar was ook zijn aanname een drama. Kijk eens naar Klaassen hoe die een bal aanneemt. Uit alle standen dood aan zijn voet. Schone net zo(is wel weer te traag). Eriksen was ook een kei daarin. Blind heeft de bal ook altijd meteen klaar liggen. Bojan prima eerste aanname. Fisher ook. Als ik naar Hoessen, Siggi, Van Rhijn(hoe vaak schieten bij hem de ballen onder zijn voet door?!) en ook de Jong kijk dan springen de tranen in mijn ogen. Ik ben het helemaal met je eens hoor.. Alleen dek ik wel dat je zo reeel mogelijk moet zijn in de tijdsduur waarin bepaalde dingen haalbaar zijn.. Voor nu kan ik wel genoegen nemen met spelers als Serrero en Schone mits hij op rechtsbuiten speel, van Rhijn vind ik echt te zwak, die lijdt meer balverlies dan welke spits we ook opstellen, en dat terwijl een verdediger normaal juist het minste balverlies behoort te lijden.
Op diverse posities valt er nog heel veel te winnen.. Wat dacht je van onze extreem blessure gevoelige linksback, prima speler, maar als je de top wilt halen als club heb je daar ook spelers voor nodig die wel 40 wedstrijden per jaar kunnen spelen..
Ik denk overigens ook dat Duarte Klaassen en Blind het middenveld van de toekomst zullen gaan vormen.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Hoesen gelijk gescoord bij debuutinvalbeurt. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: dom dat we hem verhuurd hebben... wat een topspits... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Hehe sarcasme op den top :) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik las net een leuk stukje weedkoppie....pb het wel ff |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik heb toch wel een zwak voor Hoessen, het is wel een voetballer zoals ik die graag zie. Kijken hoe hij zich ontwikkeld. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op donderdag 06 februari 2014 - 17:15 schreef Eide het volgende:Ik heb toch wel een zwak voor Hoessen, het is wel een voetballer zoals ik die graag zie. Kijken hoe hij zich ontwikkeld. +1 |
|
|
|
|
VladPavlov
|
|
|
Hoesen heeft nooit een kans gekregen omdat Sigi een duurdere aankoop is geweest. Ik vind Hoesen veel meer een spits die werkt, dreiging heeft en jawel scoort! Tegen PSV vorig jaar scoorde hij een echte spitsengoal. Sigi kreeg dit jaar eenzelfde kans, dezelfde! Flank legt hem laag voor en Sigi mist met een stap, Hoesen scoorde deze wel! Daarbij vind ik Hoesen veel meer druk zetten. Zwak voor Hoesen. |
|
|
|
|
JordyAjacied
|
|
|
Het is nog te vroeg om te oordelen vind ik, wil hem eerst eens een paar wedstrijden achter elkaar 90 minuten zien maken volgend seizoen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Natuurlijk heeft hoesen wel kansen gekregen. Hij heeft 19 wedstrijden gespeeld maar slechts 6 goals gemaakt. In de Eredivisie maakt hij in 451 minuten slechts 2 goals..... Siggie had 1241 minuten nodig voor 7 goals.
Trouwens, 3 keer raden wie het beste gemiddelde heeft? Siem de Jong. 761 minuten voor 5 goals.
(niet helemaal waar, Jairo Riedewald heeft 2 goals in 10 speelminuten gemaakt :p ) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op donderdag 06 februari 2014 - 19:45 schreef Eide het volgende:[..] Natuurlijk heeft hoesen wel kansen gekregen. Hij heeft 19 wedstrijden gespeeld maar slechts 6 goals gemaakt. In de Eredivisie maakt hij in 451 minuten slechts 2 goals..... Siggie had 1241 minuten nodig voor 7 goals. Trouwens, 3 keer raden wie het beste gemiddelde heeft? Siem de Jong. 761 minuten voor 5 goals. (niet helemaal waar, Jairo Riedewald heeft 2 goals in 10 speelminuten gemaakt :p ) echt waar, niet Klaassen? nou ja, Riedewald vanavond weer basis dus ehh 18-0... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Klaassen heeft met 940 minuten en 7 goals vrijwel hetzelfde gemiddelde als Siem, en net als Siem 0.5 goals per wedstrijd maar Siem's gemiddelde is net een tikkie beter. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Hoesen is eigenlijk meer schaduwspits denk ik...ideaal voor de rol die ajax nu als spits heeft... Geen afmaker maar meer een diepe nummer 10... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 februari 2014 - 10:14 schreef hippy het volgende:Hoesen is eigenlijk meer schaduwspits denk ik...ideaal voor de rol die ajax nu als spits heeft... Geen afmaker maar meer een diepe nummer 10... Welke kwaliteiten zou hij daarvoor bezitten dan?? |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Technisch, agressief en sterk aan de bal...zijn passing zou beter kunnen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Technisch?? Heb ik nog niet bij hem gezien.. Sterk aan de bal klopt wel, paar alleen passief en zonder dynamiek. Handelingssnelheid van een vrachtwagen op een ijsbaan.
Nee sorry, maar zelfs Cilissen en Vermeer hebben nog meer trekjes van een diepe 10.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 06 februari 2014 - 19:06 schreef VladPavlov het volgende:Hoesen heeft nooit een kans gekregen omdat Sigi een duurdere aankoop is geweest. Ik vind Hoesen veel meer een spits die werkt, dreiging heeft en jawel scoort! Tegen PSV vorig jaar scoorde hij een echte spitsengoal. Sigi kreeg dit jaar eenzelfde kans, dezelfde! Flank legt hem laag voor en Sigi mist met een stap, Hoesen scoorde deze wel! Daarbij vind ik Hoesen veel meer druk zetten. Zwak voor Hoesen. Ik heb ook liever Hoesen dan Sigthorsson maar anderen zien dat niet in hem. Vind altijd wel dat er wat dreiging ontstaat als hij aan de bal komt.. Ben benieuwd of hij er volgend jaar weer bijzit |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 februari 2014 - 20:02 schreef remco k het volgende:[..] Technisch?? Heb ik nog niet bij hem gezien.. Sterk aan de bal klopt wel, paar alleen passief en zonder dynamiek. Handelingssnelheid van een vrachtwagen op een ijsbaan. Nee sorry, maar zelfs Cilissen en Vermeer hebben nog meer trekjes van een diepe 10.. De goal tegen barca was toch hoge school techniek kerel, of was je die al weer vergeten??...;))... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Technisch is Hoesen prima, balvast ook. Maar zijn handelingssnelheid valt tegen en zijn techniek is goed, maar lang niet altijd functioneel. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 februari 2014 - 22:08 schreef Eide het volgende:Technisch is Hoesen prima, balvast ook. Maar zijn handelingssnelheid valt tegen en zijn techniek is goed, maar lang niet altijd functioneel. Is ook nog een speler die net komt kijken... Is gewoon echt een ajax spits |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Aan allen die opnieuw de discussie aanvoeren dat Sig productiever is dan Hoesen:
Ik heb vorig seizoen al aangetoond dat de productiviteit van Hoesen hoger is met minder speelminuten zelfs. Ik heb geen zin om dit weer uitvoerig te bewijzen, maar nu even enkel met 2 simpele cijfers. Lekker makkelijk om alleen de competitie aan te halen om je gelijk te halen, terwijl je alle wedstrijden moet meerekenen.
Hoesen: 19 wedstrijden 6 goals (31,6%) Sig: 26 wedstrijden 10 goals (26%)
Dit is van dit seizoen.
Edit: Nu toch nog even de speelminuten erbij gepakt.
Hoesen 882 minuten (1 goal per 147 minuten) Sig 1.706 minuten (1 goal per 170,6 minuten)
Lijkt me duidelijk zat dus. Opnieuw is Siggie slechter. Opzouten met hem na dit seizoen en Hoessen terug halen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 februari 2014 door Peterhs -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Maar dan moet je ook voorbij die cijfers kijken en toegeven dat 50% van de productie van Hoesen tegen amateurs en 1e divisieclubs tot stand is gekomen. In de Eredivisie doet Siggie het juist weer veel beter dan Hoesen bijvoorbeeld.
Mijn voorkeur blijft bij Siem de Jong. 19 wedstrijden, 1429 minuten, 11 goals. 1 goal per 129 minuten. |
|
|
|