|
|
VladPavlov
|
|
|
Voor nu maakt dat toch niks meer uit Eide, hij speelt nu bij POAK. Volgend seizoen dan gaat Siem de Jong weg, en dan? Sigi in de spits houden? Bojan blijft? Hoesen vind ik altijd prima invallen alleen krijgt niet het vertrouwen wat Sigi wel krijgt, steeds in de basis starten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 februari 2014 door VladPavlov -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Terechte opmerking Vlad. Ik zie Sightorsson niet zomaar DE spits van Ajax worden. Ik vind hem een goede spits maar niet een die bij het spel van Ajax past. Voor de toekomst tip ik Ezra Walian maar die wordt aankomend seizoen pas 17...
In mijn ogen zoekt Ajax iemand die ergens tussen de kwaliteiten van Hoesen en Siggie in zit. Iemand die in de kaats goed is en een man voorbij kan maar die ook doelgericht en kopsterk is. Eigenlijk dus een type KJH maar die zie ik in Nederlad eigenlijk niet, en in het buitenland, betaalbaar voor Ajax, ook niet.
Ik niet zo van het noemen van namen, daar is de media veel beter in, maar je ontkont niet aan een blik richting het buitenalnd. Denk aan een Raúl Jiménez, Andreas Cornelius of Jhon Cordoba om er zomaar 3 te nomen, jonge talentvolle spitsen die in ieder geval qua type wel bij Ajax zouden kunnen passen... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 februari 2014 - 05:34 schreef Eide het volgende:Maar dan moet je ook voorbij die cijfers kijken en toegeven dat 50% van de productie van Hoesen tegen amateurs en 1e divisieclubs tot stand is gekomen. In de Eredivisie doet Siggie het juist weer veel beter dan Hoesen bijvoorbeeld. Mijn voorkeur blijft bij Siem de Jong. 19 wedstrijden, 1429 minuten, 11 goals. 1 goal per 129 minuten. Mijn voorkeur gaat uit naar een echte spits en geen houten klaas. Dus zowel Siem alsmede Sigi vallen dan af. Daarnaast heeft Hoesen het ook nog niet helemaal laten zien. Ik zou zeggen, verder kijken naar een volgende optie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 februari 2014 - 14:52 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Mijn voorkeur gaat uit naar een echte spits en geen houten klaas. Dus zowel Siem alsmede Sigi vallen dan af. Daarnaast heeft Hoesen het ook nog niet helemaal laten zien. Ik zou zeggen, verder kijken naar een volgende optie. Siem is sowieso geen echte spits dus... en dan is het feit dat hij met alle tegenslag alsnog het beste gemiddelde aantekent zeer veelzeggend.
Maar je zou wel zeggen dat Ajax ondertussen de scout over de paden en lanen gestuurd heeft om toch eens te zoeken naar een spits. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 februari 2014 - 15:04 schreef Eide het volgende:[..] Siem is sowieso geen echte spits dus... en dan is het feit dat hij met alle tegenslag alsnog het beste gemiddelde aantekent zeer veelzeggend. Maar je zou wel zeggen dat Ajax ondertussen de scout over de paden en lanen gestuurd heeft om toch eens te zoeken naar een spits. Dat eerste bedoelde ik dus ook. Siem is ook geen houten klaas.
Wat dat laatste betreft mag ik het toch wel hopen ja, want in Jong Ajax zit ook nog niet echt een spits in opkomst. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 februari 2014 - 15:11 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dat eerste bedoelde ik dus ook. Siem is ook geen houten klaas. Wat dat laatste betreft mag ik het toch wel hopen ja, want in Jong Ajax zit ook nog niet echt een spits in opkomst. Nee, duidelijk niet. De eerste is eigenlijk Ezra Walian, een B junior die z'n wedstrijden voornamelijk afwerkt bij de A2. Heeft het bij de A2 wel moeilijker dan in zijn voorgaande jaren bij de C en B junioren. Qeency Menig ben ik niet wild van.
Walian moet overigens wel aan z'n techniek werken. Het is een echte winnaar, wat schuwe jongen die normaliter aan een halve kans genoeg heeft voor een goal. kaatst makkelijk maar moet dus nog wel aan z'n techniek werken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 februari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Er komt wel veel moois aan hoor, dat is wel iets om in het achterhoofd te houden.
Walian, Bay, Nouri, Dekker, v.d. Beek, Bazoer, Tetu, Owusu, Cerny, Leyder om er zomaar een paar te noemen van 16/17 jaar oud. Ze gaan het natuurlijk lang niet allemaal redden maar er loopt een enorme bak aan potentieel Ajax 1 materiaal rond die allemaal over een jaar of 2 in aanmerking komen voor een debuut. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 februari 2014 - 22:03 schreef hippy het volgende:[..] De goal tegen barca was toch hoge school techniek kerel, of was je die al weer vergeten??...;))... Absoluut geen techniek. Schiet de bal zelfs bij hem weg en tegen Puyol aan en omdat ie met puur toeval terug komt voor zijn voeten schiet hij hem binnen, overigens ook nog eens flink beroerd, want die bal gaat er enkel in omdat Pique die bal van richting veranderd..
Die goal van Schone tegen Celtic was techniek.. Daar had de goal van Hoessen helemaal niets mee te maken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 februari 2014 - 05:34 schreef Eide het volgende:Maar dan moet je ook voorbij die cijfers kijken en toegeven dat 50% van de productie van Hoesen tegen amateurs en 1e divisieclubs tot stand is gekomen. In de Eredivisie doet Siggie het juist weer veel beter dan Hoesen bijvoorbeeld. Mijn voorkeur blijft bij Siem de Jong. 19 wedstrijden, 1429 minuten, 11 goals. 1 goal per 129 minuten. Nee want de Jong Ajax wedstrijden zijn niet meegenomen in deze statistieken |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Daar kijk ik niet naar. Ander niveau, ander team. Hoesen scoort gewoon heel erg weinig tegen Eredivisieclubs. Dat is gewoon zo, daarmee wil ik niet zeggen dat hij er niets van kan maar daar moet je wel eerlijk over zijn, net zoals de goals die hij wel voor Ajax 1 maakte voor 50% tegen amateurs en Jupiler clubs tot stand kwamen. Siggie en Siem doen het op dat front gewoon beter. Maar het zegt niet zo veel over de spelers, hooguit over hun rendament.
Qua type zijn ze aller drie niet met elkaar te vergelijken. Volledig anders in de manier waarop ze de spitspositie invullen. Allemaal hebben ze goede momenten en slechte momenten afgewisseld, ze zijn alle drie (ook Siem niet) overtuigend geweest. En dus kom je uit bij persoonlijke keuzes.
Dan kies ik voor Siem de Jong. Al 3 jaar de man van de belangrijke goals. De man die er altijd staat als iemand op moet staan. Een vent waar Ajax de afgelopen jaren doorlopend op heeft kunnen bouwen. Hij heeft in mijn ogen ruim meer krediet dan Sightorsson en Hoesen samen en zolang de echte spitsen het niet laten zien zal Siem altijd mijn nummer 1 ziijn voor die positie. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 februari 2014 - 08:15 schreef Eide het volgende:Terechte opmerking Vlad. Ik zie Sightorsson niet zomaar DE spits van Ajax worden. Ik vind hem een goede spits maar niet een die bij het spel van Ajax past. Voor de toekomst tip ik Ezra Walian maar die wordt aankomend seizoen pas 17... In mijn ogen zoekt Ajax iemand die ergens tussen de kwaliteiten van Hoesen en Siggie in zit. Iemand die in de kaats goed is en een man voorbij kan maar die ook doelgericht en kopsterk is. Eigenlijk dus een type KJH maar die zie ik in Nederlad eigenlijk niet, en in het buitenland, betaalbaar voor Ajax, ook niet. Ik niet zo van het noemen van namen, daar is de media veel beter in, maar je ontkont niet aan een blik richting het buitenalnd. Denk aan een Raúl Jiménez, Andreas Cornelius of Jhon Cordoba om er zomaar 3 te nomen, jonge talentvolle spitsen die in ieder geval qua type wel bij Ajax zouden kunnen passen... Mooi stukje Eide...en aardige opties!! |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Wat heeft zijn leeftijd er mee te maken... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 februari 2014 - 17:58 schreef remco k het volgende:[..] Absoluut geen techniek. Schiet de bal zelfs bij hem weg en tegen Puyol aan en omdat ie met puur toeval terug komt voor zijn voeten schiet hij hem binnen, overigens ook nog eens flink beroerd, want die bal gaat er enkel in omdat Pique die bal van richting veranderd.. Die goal van Schone tegen Celtic was techniek.. Daar had de goal van Hoessen helemaal niets mee te maken. Eveneens een meningsverschil...;))... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Leg eens uit dan als je wilt wat er wel techniek aan is?? De bal dus verkeerd meenemen is dat techniek? Of naast schieten en met geluk van richting veranderde goal techniek?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Een jongen van 23 komt niet net kijken. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Wel als ie nog nooit op het hoogste niveau heeft gespeeld |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En dat heeft geen reden dan ofzo?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Misschien omdat ie gewoon niet goed genoeg is... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 15:15 schreef remco k het volgende:[..] Leg eens uit dan als je wilt wat er wel techniek aan is?? De bal dus verkeerd meenemen is dat techniek? Of naast schieten en met geluk van richting veranderde goal techniek?? De manier waarmee hij de bal mee neemt in zo een kleine ruimte en tot een schot komt... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Maar dan komt ie wel net kijken... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Maar hij krijgt die bal mee omdat ie hem compleet verkeerd raakt en de bal tegen de rug van Puyol aan komt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Riedewald komt net kijken.. Hoessen is er al even.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Pfff ik word zo moe van je... Maar hoessen heeft niet veel meer ervaring op het hoogste niveau |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 15:21 schreef remco k het volgende:[..] Maar hij krijgt die bal mee omdat ie hem compleet verkeerd raakt en de bal tegen de rug van Puyol aan komt.. Ik zag het anders...:))... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 15:24 schreef hippy het volgende:[..] Pfff ik word zo moe van je... Maar hoessen heeft niet veel meer ervaring op het hoogste niveau Als je echt een goede voetballer bent, dan heb je op je 23e al wel wat meer laten zien, waar dan ook..
Daarnaast heeft die jongen heeft 92 wedstrijden profvoetbal gespeeld.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Is gewoon een feit hoor. kijk de beelden maar terug. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 15:26 schreef remco k het volgende:[..] Als je echt een goede voetballer bent, dan heb je op je 23e al wel wat meer laten zien, waar dan ook.. Daarnaast heeft die jongen heeft 92 wedstrijden profvoetbal gespeeld.. Maar niet op het hoogste niveau, dus niet qua ervaring verder dan bijvoorbeeld riedewald... Wel in wedstrijden maar niet in niveau |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Dat vindt jij...;))... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Had van mij niet verhuurd hoeven te worden.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 15:28 schreef hippy het volgende:[..] Maar niet op het hoogste niveau, dus niet qua ervaring verder dan bijvoorbeeld riedewald... Wel in wedstrijden maar niet in niveau Ach kom op, die kerel zit al twee seizoenen bij het eerste van Ajax, dus veel en veel meer ervaring.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wederom, gewoon feiten. Heeft niet zoveel met een mening en wat ik vind te maken... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Het is maar hoe je het ziet.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 16:18 schreef remco k het volgende:[..] Ach kom op, die kerel zit al twee seizoenen bij het eerste van Ajax, dus veel en veel meer ervaring.. Ja want hij heeft veeeel meer wedstrijden gespeeld natuurlijk...tjonge jonge wat een ervaring... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 februari 2014 - 15:04 schreef Eide het volgende:[..] Siem is sowieso geen echte spits dus... en dan is het feit dat hij met alle tegenslag alsnog het beste gemiddelde aantekent zeer veelzeggend. Maar je zou wel zeggen dat Ajax ondertussen de scout over de paden en lanen gestuurd heeft om toch eens te zoeken naar een spits. Ik vraag mij af waar jij dat gemiddelde vandaan haalt hij is gewoon lachwekkend in het veld een techn/drama speler en mist al weken zelfs voor een leeg doel |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op sunday 09 february 2014 - 16:26 schreef hippy het volgende:[..] Ja want hij heeft veeeel meer wedstrijden gespeeld natuurlijk...tjonge jonge wat een ervaring... 44 wedstrijden tegen 3, ach ja.. Zo veel meer is dat niet he.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 16:35 schreef nora het volgende:[..] Ik vraag mij af waar jij dat gemiddelde vandaan haalt hij is gewoon lachwekkend in het veld een techn/drama speler en mist al weken zelfs voor een leeg doel Siem voor een leeg doel gemist dan?? |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Allemaal invalbeurten... Nou laat het misschien 2 hele zijn |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Als je kijkt naar andere spelers van zijn leeftijd in het elftal komt hij net kijken... Laat ik het dan zo formuleren... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
O jee, Remco probeert mensen weer wijs te maken waarom bepaalde spelers niet goed zijn?
Pfffffffff ik heb vandaag 2 spitsen aan het werk gezien, waarvan 1 eigenlijk geen spits hoort te zijn. En beiden hebben het nou niet veel beter gedaan dan Hoesen. Die jongen moet wennen aan het enorme krachtsverschil met ploegen als Fortuna en Jong Ajax. Hier wordt veel meer van een speler gevraagd, en waarom zou hij die tijd niet mogen krijgen dan. Die tijd die jij wel jeugdige spelers als Eriksen en Fischer geeft. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Van mij mogen ze Hoesen weer terughalen, want vandaag werd wederom duidelijk dat een echte spits ontbreekt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 februari 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Zeker een spits met techniek |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Maar kijk niet alleen naar de belangrijke doelpunten van Siem maar kijk ook eens na zijn missers waardoor wij ook punten hebben verloren zoals ook vandaag. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Beste Hippy ook Hoesen is niet goed genoeg voor Ajax mist te veel techniek om snel te handelen en dat moet je basis zijn. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Ja zelfs vandaag nog en kijk even een paar wedstrijden terug dan zal je het meerdere keren tegen komen. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 18:15 schreef nora het volgende:[..] Beste Hippy ook Hoesen is niet goed genoeg voor Ajax mist te veel techniek om snel te handelen en dat moet je basis zijn. Is net als siggi en siem gewoon niet in vorm... Maar van de drie heeft hoesen de beste techniek... |
|
|
|
|
maaktnietuit
|
|
|
Als Ajax niet van plan is om met Hoessen door te gaan, wat zijn ze dan van plan? Siem gaat weg lijkt me, Fischer lijkt toch minder dan gehoopt, Bojan is alleen huur (toch?), Sigthorsson lijkt ook niet te verlengt te worden en Sana hoor ik ook nooit meer wat van.
Of hebben ze wat spelers op het oog ergens? Ook de jeugd lijkt er nog niet 100% klaar voor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 18:03 schreef Ajax Warrior het volgende:O jee, Remco probeert mensen weer wijs te maken waarom bepaalde spelers niet goed zijn? Pfffffffff ik heb vandaag 2 spitsen aan het werk gezien, waarvan 1 eigenlijk geen spits hoort te zijn. En beiden hebben het nou niet veel beter gedaan dan Hoesen. Die jongen moet wennen aan het enorme krachtsverschil met ploegen als Fortuna en Jong Ajax. Hier wordt veel meer van een speler gevraagd, en waarom zou hij die tijd niet mogen krijgen dan. Die tijd die jij wel jeugdige spelers als Eriksen en Fischer geeft. Hoessen is niet anders dan de Jong of Siggie in het resultaat. Hij zal er ook niet ineens 25 maken..
Ik wil iedere speler de tijd geven, maar dan moeten spelers wel ergens laten zien dat ze de potentie hebben, en eerlijk gezegd denk ik niet dat Hoessen die potentie heeft..
Wat moet je dan, 3 van die net niet spitsen in je selectie hebben?? Overigens is de Jong daarvan echt veruit het meest waardevol voor Ajax als het gaat om rendement en prestaties in de afgelopen seizoenen..
Prima speler overigens, heeft een paar belangrijke goals gemaakt.. Maar voegt verder niet zo veel toe.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 18:17 schreef nora het volgende:[..] Ja zelfs vandaag nog en kijk even een paar wedstrijden terug dan zal je het meerdere keren tegen komen. Een leeg doel?? Heb ik toch echt niet gezien, wel een kans over geschoten, tsjaa daar moet je wat geluk in hebben. 1 bal schiet ie prima in alleen op de voeten van de keeper, en die andere twee ballen schiet ie inderdaad erg beroerd binnen..
Aan de andere kant heb ik onze andere spitsen niet vaak 4 keer in scoringskans gezien in 1 wedstrijd..
Ik denk dat de Jong wel weer van waarde zal worden dit seizoen, per slot van rekening heeft ie dat al meerdere malen bewezen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 18:22 schreef hippy het volgende:[..] Is net als siggi en siem gewoon niet in vorm... Maar van de drie heeft hoesen de beste techniek... Siem toch echt een vele malen betere techniek.. |
|
|
|