BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vermeer voor Cillessen komende wedstrijden, puntenverlies dus, maar hoeveel ???

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 04 februari 2014 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 14:29 schreef Cyprioot het volgende:
Volgens mij zijn we met Vermeer de afgelopen drie seizoenen kampioen geworden, dus ik vind dit wel erg negatief. Tegen Grunn thuis maakt het niet zoveel uit aangezien we dan toch veel op hun helft spelen. Alleen tegen PEC uit kan het punten kosten omdat je dan meer hoge ballen kunt verwachten waar Vermeer minder in is. Maar PEC voetbalt op zich verzorgd, dus het zal wel meevallen. Als het punten kost hooguit twee.
Nu was de entree van Cillissen (onder andere) ingeven door de blunder van Vermeer tegen Groningen uit, juist met een actie waar de kracht van Kenneth zou moeten liggen, namelijk een doellijn reflex. Maar ik ben het met je eens hoor :)
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 05 februari 2014 - 16:10   quote  deeplink  
Edit: Woops. Foute info :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 februari 2014 door Hasjkoph --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 februari 2014 - 18:10   quote  deeplink  
Ik heb vertrouwen in Vermeer, dat gaat helemaal goedkomen.
donny_black
 donny_black - vrijdag 07 februari 2014 - 05:12   quote  deeplink  
Nou hij is 50% goed door gekomen, maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Ook heeft hij niet echt veel te doen gehad. En Zwolle uit is wel een ander verhaal.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 07 februari 2014 - 07:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 05:12 schreef donny_black het volgende:
Nou hij is 50% goed door gekomen, maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Ook heeft hij niet echt veel te doen gehad. En Zwolle uit is wel een ander verhaal.
Hij heeft het goed gedaan de media noemt hem uitblinker..
Nee ben erg blij met Cilissen als eerste keeper.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 07 februari 2014 - 07:33   quote  deeplink  
50% goed doorgekomen?? Grapjas! Vermeer bezorgt ons gewoon 3 punten hier.
remco k
 remco k - vrijdag 07 februari 2014 - 08:40   quote  deeplink  
Pakt gister twee tot 3 ballen die er ook in hadden kunnen vliegen.. Wel onzeker wederom in de lucht maar dat weten we..

Goede wedstrijd.
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2014 - 09:28   quote  deeplink  
Absoluut, dat schot van Zivkovic dat van richting werd veranderd was echt niet makkelijk om daar nog de vingers tegenaan te krijgen.
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 10:11   quote  deeplink  
Vond kenneth gister ook niet echt een zekerheidje... Positioneel gewoon minder dan cillisen...
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 10:11   quote  deeplink  
Maar puntverlies vind ik wat ver gaan
remco k
 remco k - vrijdag 07 februari 2014 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 10:11 schreef hippy het volgende:
Vond kenneth gister ook niet echt een zekerheidje... Positioneel gewoon minder dan cillisen...
Mag je mij eens uitleggen als je wilt
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 10:31 schreef remco k het volgende:

[..]

De spectaculaire redding was niet nodig als vermeer gewoon twee stapjes achteruit zet, de goal waar ie er toch ook niet goed uit zag( ook slecht verdedigt, is waar), cherry die bijna scoort met een boogballetje... Zijn toch drie voorbeelden van gister...
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 07 februari 2014 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 12:33 schreef hippy het volgende:

[..]

De spectaculaire redding was niet nodig als vermeer gewoon twee stapjes achteruit zet, de goal waar ie er toch ook niet goed uit zag( ook slecht verdedigt, is waar), cherry die bijna scoort met een boogballetje... Zijn toch drie voorbeelden van gister...
Ik ben geen fan van Vermeer ben ook blij dat Cilissen normaal keept
maar hem dat doelpunt aanrekenen gaat me toch iets te ver.
Staan 3 man te slapen en wordt loepzuiver en hard ingeschoten.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 07 februari 2014 - 13:04   quote  deeplink  
Zo kun je overal wel wat op vinden.
Als je iets meer naar links had gestaan was dit doelpunt niet gevallen, als je iets meer naar rechts had gestaan was dat doelpunt niet gevallen.

Als je zo beredeneert is elk tegendoelpunt een fout van de keeper en is dus geen enkele keeper een zekerheidje.

De verdediging liet hem in de steek en de voorhoede liet het afweten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 februari 2014 door Jaccio --
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 13:04 schreef Jaccio het volgende:
Zo kun je overal wel wat op vinden.
Als je iets meer naar links had gestaan was dit doelpunt niet gevallen, als je iets meer naar rechts had gestaan was dat doelpunt niet gevallen.

Als je zo beredeneert is elk tegendoelpunt een fout van de keeper en is dus geen enkele keeper een zekerheidje.

De verdediging liet hem in de steek en de voorhoede liet het afweten.
Ik zei ook dat het ook slecht verdedigt was, toch..??...:))
nora
 nora - vrijdag 07 februari 2014 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 09:28 schreef Eide het volgende:
Absoluut, dat schot van Zivkovic dat van richting werd veranderd was echt niet makkelijk om daar nog de vingers tegenaan te krijgen.
Stond zoals gewoonlijk te ver voor zijn doel .heeft een goede redding gedaan
nora
 nora - vrijdag 07 februari 2014 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 10:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij staat bijna altijd positioneel fout is niet uit teleggen als je het nou nog niet ziet
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 13:09   quote  deeplink  
En als je het zo uitlegt, kan een keeper nooit wat fout doen... Positie kiezen is wel degelijk belangerijk voor een keeper en cillisen is daar gewoon beter in... Dat wilde ik ermee zeggen...
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 07 februari 2014 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 13:07 schreef hippy het volgende:

[..]

Ik zei ook dat het ook slecht verdedigt was, toch..??...:))
Ik had het ook niet alleen over het tegendoelpunt.

Maargoed. Ik heb zelf ook een lichte voorkeur voor Cilessen, maar ik vind dat er te vaak een vergrootglas gelegd word op wat Vermeer doet en dat (vaak) onterecht als zijn fout word bestempeld.
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 13:08 schreef nora het volgende:

[..]

Goeie redding, maar was niet nodig...
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 13:10 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik had het ook niet alleen over het tegendoelpunt.

Maargoed. Ik heb zelf ook een lichte voorkeur voor Cilessen, maar ik vind dat er te vaak een vergrootglas gelegd word op wat Vermeer doet en dat (vaak) onterecht als zijn fout word bestempeld.
Dat ben ik wel met je eens... Ik heb veel respect voor vermeer, maar stelt zich te vaak verkeerd op...
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2014 - 14:07   quote  deeplink  
quote:

[..]

Hij komt snel van z'n lijn en maakt het doel klein. Vond hem niet te ver voor zijn doel staan, maar natuurlijk precies een redding waar Vermeer in uitblinkt. Puur op reflex en atletisch vermogen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 februari 2014 - 15:38   quote  deeplink  
De reddingen zijn puur onnodig als hij zelf niet zo voor van zijn goal zou staan. Blijft over die geweldige redding bij een 1 op 1 situatie. Maar verder is hij toch weer erg onzeker bij hoge voorzetten en daardoor blijf je elke keer weer billenknijpen.
Inglourious bastard
 Inglourious bastard - vrijdag 07 februari 2014 - 18:25   quote  deeplink  
Vermeer is een baas!!!!!!
Inglourious bastard
 Inglourious bastard - vrijdag 07 februari 2014 - 18:32   quote  deeplink  
In theorie zou Frank de Boer ook met de keepers kunnen rouleren. Het zijn allebei topkeepers met een hele andere stijl. Hierdoor zal de een op andere momenten uitblinken of "blunderen" dan de ander. Het is appels met peren vergelijken.
Overigens denk ik dat er bij Vermeer minder rek meer in zit dan bij cillissen, die wat mij betreft tegen de buitencategorie aanschurkt en voorzie voor hem wel een v/d sar status in de toekomst.
Dat gezegd hebbende:
Vermeer is een baas!!!
remco k
 remco k - vrijdag 07 februari 2014 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 12:33 schreef hippy het volgende:

[..]

De goal gaat keihard binnenkant paal erin, en dat wil je de keeper in zijn schoenen schuiven?? die boogbal pakt ie juist erg knap en staat ie helemaal niet te ver voor zijn goal, juist erg goed gepositioneerd. Die bal van Chery ging niet eens op de goal, maar daar stond ie inderdaad niet helemaal goed..

Maar zoals jij beredeneert kan ik ook echt alles wat iedere speler in het veld laat zien wel afkraken, inclusief Cilissen, zeker positioneel en meevoetballend..

Vermeer gister gewoon een hele prima wedstrijd gespeeld. Ook dat mag gewoon gezegd worden.
remco k
 remco k - vrijdag 07 februari 2014 - 18:35   quote  deeplink  
quote:

[..]

Dat is juist de plek waar je hoort te staan.. Een keeper moet juist zijn hoeken wat verkleinen, en ja het risico op een boogbal zit er dan altijd in..
remco k
 remco k - vrijdag 07 februari 2014 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 13:11 schreef hippy het volgende:

[..]

Goeie redding, maar was niet nodig...
Wat een onzin zeg.. Misschien de training van Frans Hoek eens volgen waarin je juist als de bal op die afstand ligt de goal wat moet verkleinen..
remco k
 remco k - vrijdag 07 februari 2014 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 13:09 schreef nora het volgende:

[..]

Hij staat bijna altijd positioneel fout is niet uit teleggen als je het nou nog niet ziet
Echt dom genuil.. Positioneel gister juist ijzersterk en pakt de punten voor ons.. Als je dat nu nog niet ziet..
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 18:34 schreef remco k het volgende:

[..]

De goal gaat keihard binnenkant paal erin, en dat wil je de keeper in zijn schoenen schuiven?? die boogbal pakt ie juist erg knap en staat ie helemaal niet te ver voor zijn goal, juist erg goed gepositioneerd. Die bal van Chery ging niet eens op de goal, maar daar stond ie inderdaad niet helemaal goed..

Maar zoals jij beredeneert kan ik ook echt alles wat iedere speler in het veld laat zien wel afkraken, inclusief Cilissen, zeker positioneel en meevoetballend..

Vermeer gister gewoon een hele prima wedstrijd gespeeld. Ook dat mag gewoon gezegd worden.
Jaja ik weet het... We zijn het niet eens...:)).... Je verkleint niet altijd je doel als je naar voren stapt... Soms maak je het doel juist groter... Zeker als je een curve bal om je oren krijgt... Maar hij was netjes ingeschoten, dat ben ik met je eens...
remco k
 remco k - vrijdag 07 februari 2014 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 19:07 schreef hippy het volgende:

[..]

Jaja ik weet het... We zijn het niet eens...:)).... Je verkleint niet altijd je doel als je naar voren stapt... Soms maak je het doel juist groter... Zeker als je een curve bal om je oren krijgt... Maar hij was netjes ingeschoten, dat ben ik met je eens...
Misschien eens met Frans Hoek gaan praten..
remco k
 remco k - vrijdag 07 februari 2014 - 20:00   quote  deeplink  
Vind het overigens terecht dat Cilissen speelt en die doet het goed..
Maar mensen moeten niet gaan doen alsof Vermeer er niks van kan en alsof Cilissen twee of drie keer zo goed is als hem...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 07 februari 2014 - 20:06   quote  deeplink  
volgens mij was die "boogbal" een schot dat ook nog eens van richting werd veranderd waardoor het idd een "boogbal" werd.

In principe stond Vermeer wel degelijk goed opgesteld!
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 07 februari 2014 - 20:22   quote  deeplink  
Lekker boeiend ook we hebben gewonnen, Vermeer deed zijn werk en over een weekje
mag Cilissen weer keepen..
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2014 - 20:22   quote  deeplink  
Boogbal... je bedoelt die bal van Zivkovic die van richting wordt veranderd? Vermeer stond niet alleen goed, hij had zelfs een razendsnelle reflex in huis om een bal die van richting wordt veranderd nog weg te duwen. Gewoon ijzersterk gekeept in die situatie, in alle opzichten.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 07 februari 2014 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 20:22 schreef Eide het volgende:
Boogbal... je bedoelt die bal van Zivkovic die van richting wordt veranderd? Vermeer stond niet alleen goed, hij had zelfs een razendsnelle reflex in huis om een bal die van richting wordt veranderd nog weg te duwen. Gewoon ijzersterk gekeept in die situatie, in alle opzichten.
hahaha, dus ik ben toch niet de enige die zag dat het een bal was die van richting werd veranderd en daardoor een "boogbal" werd....;-))
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2014 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 20:30 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

hahaha, dus ik ben toch niet de enige die zag dat het een bal was die van richting werd veranderd en daardoor een "boogbal" werd....;-))
Het wordt in de samenvatting zelfs nog gezegd... en het is duidelijk te zien.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 07 februari 2014 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 21:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik zag het zelfs in het stadion!! Vermeer met toch weer een hele goed reflex op een lastige van richting veranderde bal ;-))
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2014 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 21:33 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik zag het zelfs in het stadion!! Vermeer met toch weer een hele goed reflex op een lastige van richting veranderde bal ;-))
Hij oogt gewoon onzeker bij hoge ballen, hij is niet altijd zo klemvast als wij willen maar dit soort dingen blinkt hij gewoon in uit. En straks is Cillissen weer terug en zijn we ook allemaal weer blij. Zo is het ook wel weer.
freakie
 freakie - vrijdag 07 februari 2014 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 08:40 schreef remco k het volgende:
Pakt gister twee tot 3 ballen die er ook in hadden kunnen vliegen.. Wel onzeker wederom in de lucht maar dat weten we..

Goede wedstrijd.
Tsja natuurlijk houd hij 3 ballen maar duikt ook niet naar de bal die er in ging, teveel aan het coachen en te weinig zelf aan het keepen, ik denk dat de kwaliteiten van Cillesen en Vermeer even goed zijn in keepen maar omdat vermeer heel onzeker is in de lucht en heel onrustig is heeft dat een negatief effect op de verdediging. Cillesen zorgt ervoor dat de verdediging rustig blijft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 februari 2014 door freakie --
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 21:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee de boogbal van cherry...wel bij de les blijven...;))...
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 20:00 schreef remco k het volgende:
Vind het overigens terecht dat Cilissen speelt en die doet het goed..
Maar mensen moeten niet gaan doen alsof Vermeer er niks van kan en alsof Cilissen twee of drie keer zo goed is als hem...
Ik zeg ook niet dat vermeer er niks van kan... Jij weet donders goed dat ik vermeer ook hoog heb zitten... Maarhet viel mij gister gewoon op
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2014 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 21:59 schreef hippy het volgende:

[..]

Nee de boogbal van cherry...wel bij de les blijven...;))...
Die vrije trap die op de deklat valt? Vermeer stond ongeveer op de doellijn en moet bij de 1e paal staan vanwege de hoek waaruit die bal komt. Zie niet wat hij daar nu volgens jou fout doet.
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 22:23   quote  deeplink  
Er was een schot van cherry waar vermeer totaal kansloos was
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 22:23   quote  deeplink  
Rechts naast van de goal
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2014 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 22:23 schreef hippy het volgende:
Rechts naast van de goal
Ah, waar hij onverwacht schoot, maar die bal gaat niet over Vermeer heen, zit ook geen curve aan. Balletje wordt gewoon hard naast geschoten. Vermeer stond wel op het verkeerde been, dat zeker, omdat Cherry zo onverwacht uithaalt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 februari 2014 door Eide --
hippy
 hippy - vrijdag 07 februari 2014 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 22:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Ah, waar hij onverwacht schoot, maar die bal gaat niet over Vermeer heen, zit ook geen curve aan. Balletje wordt gewoon hard naast geschoten. Vermeer stond wel op het verkeerde been, dat zeker, omdat Cherry zo onverwacht uithaalt.
En stond ook te ver voor zijn goal...;))...
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2014 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2014 - 22:47 schreef hippy het volgende:

[..]

En stond ook te ver voor zijn goal...;))...
Uh... waar baseer je dat dan op? Hij staat echt niet heel ver voor z'n goal hoor, en als hij verder naar achter had gestaan had hij net zo goed niet bij die bal gekund, maar had hij wel ruimte in de korte hoek geboden.

Positioneel daar ook prima volgens mij, maar hij verwachtte dat schot gewoon niet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 februari 2014 - 22:52   quote  deeplink  
Ik ben blij als Cillessen weer in het doel staat!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 07 februari 2014 - 22:53   quote  deeplink  
Vermeer naar Espanyol ???.....Bizot als tweede keeper ??....laat Vermeer maar blijven dan

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5114
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vermeer voor Cillessen komende wedstrijden, puntenverlies dus, maar hoeveel ???

0.0092830