|
|
remco k
|
|
|
quote: Volgens mij schoot ie hem erg goed in alleen iets te hoog. Maakt ie die bal is het een wereld goal. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Siem is absoluut een van de belangrijkste spelers van Ajax van de afgelopen jaren. Het feit is wel dat ie tegen Zwolle dramatisch slecht speelde maar dat deed de rest van het team ook. Vind het jammer dat sommige mensen zo afgeven op Siem. Hij heeft een lastige periode achter de rug maar vind wel dat Siem iets meer credits verdiend. Volgende wedstrijd zal ie een stuk scherper zijn gok ik.Als de rest vh team dat nu ook gaat zijn dan komt het allemaal best goed. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Natuurlijk is Siem de Jong een ras-Ajacied. Natuurlijk doet hij altijd zijn stinkende best voor Ajax. Natuurlijk is hij een puike speler. Natuurlijk verdient hij respect van ons. Maar wel is het een feit dat coach Frank de Boer niet alleen maar selecteert (of mag selecteren) op basis van sentimenten. Wanneer een speler, welke speler dan ook, op dit moment niet of minder rendeert en/of uit vorm is, mag hij zo'n speler niet coûte que coûte opstellen en al helemaal niet als basisspeler. Dat is niet in het belang van de club en niet in het belang van de speler. Dat regime moet dus ook gelden voor Siem de Jong. Geen enkele speler (of trainer) is groter dan de club zelf. Maar een en ander dient wel respectvol te gaan, zonder kleinerende sneren naar de speler toe! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 12 februari 2014 - 13:03 schreef Pietje het volgende:Natuurlijk is Siem de Jong een ras-Ajacied. Natuurlijk doet hij altijd zijn stinkende best voor Ajax. Natuurlijk is hij een puike speler. Natuurlijk verdient hij respect van ons. Maar wel is het een feit dat coach Frank de Boer niet alleen maar selecteert (of mag selecteren) op basis van sentimenten. Wanneer een speler, welke speler dan ook, op dit moment niet of minder rendeert en/of uit vorm is, mag hij zo'n speler niet coûte que coûte opstellen en al helemaal niet als basisspeler. Dat is niet in het belang van de club en niet in het belang van de speler. Dat regime moet dus ook gelden voor Siem de Jong. Geen enkele speler (of trainer) is groter dan de club zelf. Maar een en ander dient wel respectvol te gaan, zonder kleinerende sneren naar de speler toe! Helemaal mee eens, maar de opties van FdB zijn natuurlijk beperkt. Sightorsson loopt niet, Bojan is alleen situationeel bevallen en dus is de keuze voor Siem de Jong er niet eentje van alleen emotie, maar zeker ook uit vertrouwen. Vertrouwen wat Siem nooit heeft beschadigd.
Ik snap dus prima dat FdB nu terugvalt op Siem de Jong, dat is een verdedigbare keuze lijkt mij zo. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 februari 2014 - 13:49 schreef Eide het volgende:[..] Helemaal mee eens, maar de opties van FdB zijn natuurlijk beperkt. Sightorsson loopt niet, Bojan is alleen situationeel bevallen en dus is de keuze voor Siem de Jong er niet eentje van alleen emotie, maar zeker ook uit vertrouwen. Vertrouwen wat Siem nooit heeft beschadigd. Ik snap dus prima dat FdB nu terugvalt op Siem de Jong, dat is een verdedigbare keuze lijkt mij zo. Het vertrouwen geven aan Siem de Jong is op zich wel verdedigbaar, maar aan de andere kant, wanneer een speler hopeloos uit vorm is en weinig spelritme heeft, dan vraag ik mij af of het wel zo verstandig is. Een falende speler is niet goed voor de club maar zeker ook niet voor het zelfvertrouwen van de speler in kwestie. Ik zou zeggen: dan maar een mindere "God" die wèl spelritme heeft en wèl in vorm is. Maar ja... inderdaad wie dan? Bij gebrek aan beter op dit moment, zie ik dan toch nog liever Bojan in de spits spelen. Ik vrees toch echt dat Ajax Danny Hoesen wat al te makkelijk heeft laten gaan. Wellicht gaat Ricardo Kishna binnenkort dan toch een kans in Ajax-1 krijgen? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 12 februari 2014 - 16:55 schreef Pietje het volgende:[..] Het vertrouwen geven aan Siem de Jong is op zich wel verdedigbaar, maar aan de andere kant, wanneer een speler hopeloos uit vorm is en weinig spelritme heeft, dan vraag ik mij af of het wel zo verstandig is. Een falende speler is niet goed voor de club maar zeker ook niet voor het zelfvertrouwen van de speler in kwestie. Ik zou zeggen: dan maar een mindere "God" die wèl spelritme heeft en wèl in vorm is. Maar ja... inderdaad wie dan? Bij gebrek aan beter op dit moment, zie ik dan toch nog liever Bojan in de spits spelen. Ik vrees toch echt dat Ajax Danny Hoesen wat al te makkelijk heeft laten gaan. Wellicht gaat Ricardo Kishna binnenkort dan toch een kans in Ajax-1 krijgen? Siem krijgt natuurlijk ook alleen ritme door te spelen. Bojan kan in de spits maar Fischer verdient op dit moment nu ook nie bepaald een basisplek en dan is Bojan misschien beter geschikt op de flank. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 februari 2014 - 16:59 schreef Eide het volgende:[..] Siem krijgt natuurlijk ook alleen ritme door te spelen. Bojan kan in de spits maar Fischer verdient op dit moment nu ook nie bepaald een basisplek en dan is Bojan misschien beter geschikt op de flank. Spelritme kan je ook opdoen in het tweede. Wat betreft Fischer heb je volkomen gelijk. Wat zou die jongen toch hebben? Vorig seizoen de relevatie en dit seizoen is hij een schim van zichzelf... Maar ja, er zijn er nogal wat. Ricardo van Rhijn bijvoorbeeld. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 12 februari 2014 - 17:04 schreef Pietje het volgende:[..] Spelritme kan je ook opdoen in het tweede. Wat betreft Fischer heb je volkomen gelijk. Wat zou die jongen toch hebben? Vorig seizoen de relevatie en dit seizoen is hij een schim van zichzelf... Maar ja, er zijn er nogal wat. Ricardo van Rhijn bijvoorbeeld. Fischer ligt overhoop met zichzelf, probeert te krampachtig te presteren. Hij kan het, hij is gevaarlijk maar speelt verkrampt. Van Rhijn vind ik nu voorzichtig beter in vorm komen. Is nog lang niet terug maar is al weer 100% beter dan bij de start van het seizoen. Van Rhijn (en Veltman ook) moeten de nonchalance uit het spel gaan halen.
En spelritme, ja daar heb je een punt. Aan de andere kant kan je ook niet beweren dat Siem uit vorm en zonder ritme minder is geweest dan Sightorsson. En als je Bojan dan op de flank wil hou je centraal de keuze over tussen Siem en Siggie. Overigens ben ik de eerste die toegeeft dat ik daar wel ietwat bevooroordeeld in ben als uitgeproken fan van Siem de Jong maar ik ben realistisch genoeg om aan te geven als een keuze niet evrdedigbaar is, en dat is de keuze voor Siem duidelijk wel. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 februari 2014 - 17:13 schreef Eide het volgende:[..] Fischer ligt overhoop met zichzelf, probeert te krampachtig te presteren. Hij kan het, hij is gevaarlijk maar speelt verkrampt. Van Rhijn vind ik nu voorzichtig beter in vorm komen. Is nog lang niet terug maar is al weer 100% beter dan bij de start van het seizoen. Van Rhijn (en Veltman ook) moeten de nonchalance uit het spel gaan halen. En spelritme, ja daar heb je een punt. Aan de andere kant kan je ook niet beweren dat Siem uit vorm en zonder ritme minder is geweest dan Sightorsson. En als je Bojan dan op de flank wil hou je centraal de keuze over tussen Siem en Siggie. Overigens ben ik de eerste die toegeeft dat ik daar wel ietwat bevooroordeeld in ben als uitgeproken fan van Siem de Jong maar ik ben realistisch genoeg om aan te geven als een keuze niet evrdedigbaar is, en dat is de keuze voor Siem duidelijk wel. Met "uit vorm" bedoelde ik eigenlijk een speler in het algemeen, niet specifiek Siem de Jong. Begrijp me niet verkeerd, Eide, ik ben bepaald niet anti-Siem, integendeel, maar ik zie in hem gewoon niet als ideale spits. Ik zie hem het liefst als een soort van schaduwspits, maar ja, daar loopt nu Davy Klaassen uit te blinken en die speel je nu niet meer zomaar uit het team. Tja en dan Kolbeinn Sightórsson... Ik heb erg veel medelijden met die jongen. Eerst een aantal keren langdurig geblesseerd en nu moeten functioneren zonder aanvoer van buitenspelers. Want renderende flankspitsen heeft Ajax momenteel niet. Dat is Viktor Fischer niet, dat is Boja Krkic niet en dat is Lasse Schöne niet. Die worden maar op die plekken neergezet. Dan hebben we ook nog Lesly de Sa en Tobias Sana. Hoewel beiden nog jong zijn, durf ik zonder meer te stellen, dat die twee jongens het niveau van Ajax niet hebben en waarschijnlijk ook nooit zullen halen. Ricardo Kishna? Lucas Andersen? Wie het weet mag het zeggen. Maar Siem als diepe spits... Ik weet het werkelijk niet. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Siem als diepe spits is een noodoplossing en als je dan Sightorsson heet neem ik aan dat dat heel vervelend aanvoelt, maar ik denk dat als je een spits wil die mee kan voetballen maar ook als aanspeelpunt fungeert dat Ajax geen andere keuze heeft.
Verder helemaal met je eens hoor.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 februari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik verwacht eigenlijk dat ajax flink zal door selecteren in de zomer op de 9 positie. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 februari 2014 - 17:46 schreef Eide het volgende:Siem als diepe spits is een noodoplossing en als je dan Sightorsson heet neem ik aan dat dat heel vervelend aanvoelt, maar ik denk dat als je een spits wil die mee kan voetballen maar ook als aanspeelpunt fungeert dat Ajax geen andere keuze heeft. Verder helemaal met je eens hoor. Haha. Je hoeft het niet met mij eens te zijn, hoor. Daar is een forum voor. Maar ik denk dat wij beiden de vinger op de zere plek leggen: het niet-functioneren van de voorhoede, wat juist in de het (recente) verleden altijd onze kracht was: Ajax scoorde meestal veel meer dan de concurrenten. Nu is het vaak billenknijpen en een enkel tegendoelpuntje kan ons tegenwoordig al de das omdoen. Het doet soms pijn aan mijn ogen. Helaas. Sightórsson heeft wel een aantal zeer belangrijke doelpunten gemaakt, maar gemiddeld veel te weinig. Ik ben ontzettend jaloers als ik naar pagina 832 van teletekst kijk, waar geen enkele Ajacied staat. Sightórsson en Klaassen hebben elk pas 8 keer gescoord. Voor Klaassen is dat prima, maar voor Sightórsson is dat veel te weinig. Overigens, Eide, zou Davy Klaassen geen tijdelijke optie voor diepste spits kunnen zijn? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat vermoed ik ook. Alleen daar zijn de grote problemen. Middenveld, verdediging en keeper staan op dit moment zeer redelijk tot goed. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote: dat is er 1 in de hele wedstrijd de rest gingen hoog over de verdediging of over de achterlijn |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik vind Klaassen in veel opzichten bijna een kopie van Siem behalve dat Klaassen makkelijk vanaf de klanken speelt dan Siem die toch echte meer een traditionele 10 zoals Van Gaal een 10 gebruikte. Klaassen vind ik dan ook minder een optie voor 9 dan dat Siem dan is. Bojan vind ik trouwens ook meer een 10 dan een 9 (of buitenspeler) maar dan wederom een 10 zoals Van Gaal die hanteerde, niet zoals FdB die met een 10 en 8 naast elkaar speelt.
Ik vond Kishna als spits overigens na Hoesen de beste Jong Ajax spits van het seizoen. Het komt denk ik nu nog te vroeg maar Kishna is toch wel een optie als hij zich zo blijft ontwikkelen. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op woensdag 12 februari 2014 - 17:04 schreef Pietje het volgende:[..] Spelritme kan je ook opdoen in het tweede. Wat betreft Fischer heb je volkomen gelijk. Wat zou die jongen toch hebben? Vorig seizoen de relevatie en dit seizoen is hij een schim van zichzelf... Maar ja, er zijn er nogal wat. Ricardo van Rhijn bijvoorbeeld. als je 15 wedstrijden in het eerste heb gespeeld mag je niet meer spelen in de jpl. daarom is Hoesen ook verhuurt zodat hij toch aan speelminuten komt. je heb momenteel geen betere optie voor de spits dan een Siem die scherpte mist. een Bojan en een Siggi vind ik beide tekort komen. er word daarom nu al getwijfelt om de optie voor nog een jaar huren van Bojan maar niet tedoen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 februari 2014 - 18:24 schreef Eide het volgende:[..] Ik vind Klaassen in veel opzichten bijna een kopie van Siem behalve dat Klaassen makkelijk vanaf de klanken speelt dan Siem die toch echte meer een traditionele 10 zoals Van Gaal een 10 gebruikte. Klaassen vind ik dan ook minder een optie voor 9 dan dat Siem dan is. Bojan vind ik trouwens ook meer een 10 dan een 9 (of buitenspeler) maar dan wederom een 10 zoals Van Gaal die hanteerde, niet zoals FdB die met een 10 en 8 naast elkaar speelt. Ik vond Kishna als spits overigens na Hoesen de beste Jong Ajax spits van het seizoen. Het komt denk ik nu nog te vroeg maar Kishna is toch wel een optie als hij zich zo blijft ontwikkelen. Je hebt helemaal gelijk, maar ik zat maar een beetje hardop te denken. Het zal mij niet verbazen, wanneer Frank de Boer het tóch een keertje gaat proberen met Klaassen "op 9". Je weet maar nooit, gewoon een ruil van plek van Davy en Siem. Zoveel mogelijkheden zijn er immers niet. En ik heb de lovende kritieken ook gelezen ten aanzien van Ricardo Kishna. Ik heb veel vertrouwen in die jongen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 februari 2014 - 18:28 schreef bully het volgende:[..] als je 15 wedstrijden in het eerste heb gespeeld mag je niet meer spelen in de jpl. daarom is Hoesen ook verhuurt zodat hij toch aan speelminuten komt. je heb momenteel geen betere optie voor de spits dan een Siem die scherpte mist. een Bojan en een Siggi vind ik beide tekort komen. er word daarom nu al getwijfelt om de optie voor nog een jaar huren van Bojan maar niet tedoen. Thanks bully, dat wist ik niet! Tja, dan houdt het op, dan moet Siem de Jong dat ritme wel in Ajax-1 opdoen. Het is niet anders. Ik heb het gelezen ten aanzien van Bojan. Frank de Boer twijfelt en dat lijkt me niet bijster gunstig voor Bojan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bojan heb ik zo'n dubbel gevoel bij. Ik zie hem af en toe echt geweldige dingen doen maar ik zie hem eigenlijk nooit 90 minuten lang goed presteren en hij is niet beslissend genoeg. Hij is een beetje zoals Van Rhijn, je weet dat het erin zit maar wanneer komt het er nu eens uit. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 februari 2014 - 18:37 schreef Eide het volgende:Bojan heb ik zo'n dubbel gevoel bij. Ik zie hem af en toe echt geweldige dingen doen maar ik zie hem eigenlijk nooit 90 minuten lang goed presteren en hij is niet beslissend genoeg. Hij is een beetje zoals Van Rhijn, je weet dat het erin zit maar wanneer komt het er nu eens uit. Ik denk precies hetzelfde over Bojan!
Maar ik sluit hierbij onze (leuke) discussie: etenstijd... Ik spreek je snel weer. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
VI-redacteur Taco van de Velde schrijft het succes van Ajax dit seizoen voor een groot deel toe aan Jasper Cillessen. De analist zag dat Ajax veruit de minste tegentreffers kreeg en dus heeft de keeperswissel van Cillessen en Kenneth Vermeer goed uitgepakt.
'Het zegt denk ik heel veel over de landskampioen dat Cillessen namens VI de beste speler van het jaar is. We kunnen het over Ajax gaan hebben, maar ik denk wel dat dit een terechte prijs is', begint Van de Velde bij VI Radio. 'Als er een oorzaak is waarom Ajax kampioen is geworden, dan is dat Cillessen. Ajax heeft dit seizoen het verschil gemaakt in het aantal tegengoals. Ajax kreeg slechts doelpunten 28 tegen en daarvan kreeg Cillessen er maar dertien om zijn oren, Vermeer vijftien. Cillessen hield daarnaast veertien keer de nul, Vermeer één keer.'
Van de Velde toont met statistieken aan dat het verdedigende succes echt van Cillessen is. 'Ik denk dat de keeperswissel die dit seizoen is doorgevoerd bij Ajax cruciaal is geweest voor de landstitel. Ik denk zelfs dat die landstitel er niet gekomen was als Cillessen niet op doel had gestaan. Dat zegt voldoende over hoe goed het seizoen was van hem. Als je het aantal geïncasseerde schoten van Ajax (10,3 per wedstrijd) vergelijkt met die van de concurrentie, dan staat het verschil echt in het doel. FC Twente kreeg gemiddeld minder schoten op doel tegen, maar moest wel negen doelpunten meer incasseren =============================================================================== Dus als Cillissen vanaf dag 1 op doel had gestaan dan hadden we geen kampioen van de armoede geweest. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 mei 2014 - 14:07 schreef nora het volgende:VI-redacteur Taco van de Velde schrijft het succes van Ajax dit seizoen voor een groot deel toe aan Jasper Cillessen. De analist zag dat Ajax veruit de minste tegentreffers kreeg en dus heeft de keeperswissel van Cillessen en Kenneth Vermeer goed uitgepakt. 'Het zegt denk ik heel veel over de landskampioen dat Cillessen namens VI de beste speler van het jaar is. We kunnen het over Ajax gaan hebben, maar ik denk wel dat dit een terechte prijs is', begint Van de Velde bij VI Radio. 'Als er een oorzaak is waarom Ajax kampioen is geworden, dan is dat Cillessen. Ajax heeft dit seizoen het verschil gemaakt in het aantal tegengoals. Ajax kreeg slechts doelpunten 28 tegen en daarvan kreeg Cillessen er maar dertien om zijn oren, Vermeer vijftien. Cillessen hield daarnaast veertien keer de nul, Vermeer één keer.' Van de Velde toont met statistieken aan dat het verdedigende succes echt van Cillessen is. 'Ik denk dat de keeperswissel die dit seizoen is doorgevoerd bij Ajax cruciaal is geweest voor de landstitel. Ik denk zelfs dat die landstitel er niet gekomen was als Cillessen niet op doel had gestaan. Dat zegt voldoende over hoe goed het seizoen was van hem. Als je het aantal geïncasseerde schoten van Ajax (10,3 per wedstrijd) vergelijkt met die van de concurrentie, dan staat het verschil echt in het doel. FC Twente kreeg gemiddeld minder schoten op doel tegen, maar moest wel negen doelpunten meer incasseren =============================================================================== Dus als Cillissen vanaf dag 1 op doel had gestaan dan hadden we geen kampioen van de armoede geweest. Hier kan ik het wel mee eens zijn... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ook op de VM en RB positie... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Op 9 Raffie en nog een rechterspits en rest jeugd door laten stromen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik denk niet op CVM.. Daar heb je Blind Bazoer, Riedewald speelde daar ook in de A1, Lobotka..
een rechtsback denk ik ook niet.. Of bedoel je een rechtsbuiten?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Overigens klopt het dus wel wat ik dacht.. Zivkovic al gehaald, Hoessen mag weg, Siggie en de Jong gaan waarschijnlijk weg of mogen/moeten weg..
En ze willen er nog een 9 bij hebben.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Een rechtsbuiten wat niet verkeerd zou zijn, hij wil ook een ervaren speler terug voor Poulsen, geen oude bankzitter..dat heeft hij ook laten weten. Dus vandaar dat ik zeg....een spits, een rechtbuiten en een ervaren CVM...dan gaan we echt potten breken in Europa! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Zivkovic is jong zal af en toe een wedstrijdje pikken in het eerste...maar wordt wel een grote denk ik... |
|
|
|