BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Grote kans op streep door RKC-uit en flinke gevolgen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - dinsdag 04 februari 2014 - 14:00
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Grote kans op streep door RKC-uit en flinke gevolgen (Supportersvereniging Ajax)

Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 februari 2014 - 15:52   quote  deeplink  
Het lijkt erop dat we iets anders moeten verzinnen om het weekeinde van 22 en 23 maart door te komen. Er gaat waarschijnlijk een streep door RKC Waalwijk - Ajax en dat lot lijkt meer wedstrijden in de eredivisie te treffen.

Dit is de uitkomst van het vooroverleg dat dinsdag plaatsvond en waarbij de Supportersvereniging Ajax zoals gebruikelijk aanwezig was. RKC - Ajax staat nu nog op het programma voor 22 maart. De aftrap in het Mandemakers Stadion is vastgesteld om 18.45 uur.

Datzelfde weekeinde staat in Den Haag namelijk een nucleaire top op het programma en daarvoor worden kosten noch moeite gespaard. Er is politie-inzet nodig. Veel politie-inzet. Een ongekende hoeveelheid politie-inzet zelfs: 13.000 agenten maar liefst. Vier keer zo veel als bij de troonswisseling vorig jaar in Amsterdam.

De Polderbaan van Schiphol gaat vanaf 10 maart dicht om vliegtuigen te parkeren, diverse rijstroken op snelwegen worden exclusief gereserveerd voor duizenden diplomaten en de hofstad wordt een soort onneembare vesting. Bijna alle inwoners van Den Haag krijgen er last van. Zelfs het brugrestaurant boven de A4 moet drie dagen dicht. Terwijl we officieel niet eens kernwapens hebben in Nederland!

Er blijft door deze ongekende inzet geen politie meer over om het foebele in de eredivisie in goede banen te leiden. Het eerste verzoek van de politie was om geen wedstrijden in de Randstad te organiseren en dit wist de KNVB ook zo in te plannen, maar zelfs dan blijkt het niet te behappen.

Zo werd al bekend dat ADO Den Haag geen supporters kan meenemen naar het uitduel met FC Twente, Heracles - Feyenoord kan ook wel eens een flink knelpunt worden voor uitsupporters. De grote vraag is inmiddels: gaat de speelronde nog wel door? De nucleaire top blijkt een grotere impact te hebben dan vooraf ingeschat.

Er wordt spoedig officieel bericht van de KNVB verwacht. Vanwege midweekse wedstrijden in de Europa League was het al de bedoeling RKC - Ajax van zaterdagavond naar zondag te verplaatsen, maar zeker weten dat de burgemeester dit gaat verbieden. Er is immers geen politie beschikbaar.

Aangezien er vrijwel nergens agenten op te trommelen zijn, is de kans groot dat er nog meer duels in de eredivisie niet doorgaan. Wellicht wordt zelfs de hele speelronde verplaatst. Diverse andere evenementen kriskras verspreid door het land zijn al verplaatst.

Het duurt waarschijnlijk wel een tijdje voordat RKC - Ajax kan worden ingehaald. Ook dit heeft te maken met data die zijn gereserveerd voor Europees foebele en dan zijn er voor de Ajacieden nog de halve finales van het KNVB-bekertoernooi. Als mogelijke inhaaldatum wordt 16 of 17 april genoemd.

Omdat onder meer Ajax en RKC sportieve belangen hebben, heeft dit weer gevolgen voor de gehele eredivisie en mogelijke competitievervalsing. Zeker in de slotfase van het seizoen. Het is nu aan de KNVB een oplossing te bedenken. Gezien de situatie hoeft u niet gek op te kijken als de hele speelronde wordt verplaatst.

Informatie over de kaartverkoop voor RKC-uit volgt als de nieuwe speeldatum bekend is.

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 februari 2014 - 15:53   quote  deeplink  
Ongelooflijk, en dat allemaal vanwege zo'n achterlijke nucleaire top! Ben benieuwd wat deze hele operatie de belastingbetaler nu weer gaat kosten. En dan 13000 agenten? 4 keer zoveel als tijdens de troonswisseling!
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 04 februari 2014 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 15:53 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ongelooflijk, en dat allemaal vanwege zo'n achterlijke nucleaire top! Ben benieuwd wat deze hele operatie de belastingbetaler nu weer gaat kosten. En dan 13000 agenten? 4 keer zoveel als tijdens de troonswisseling!
De troonswisseling kostte 5,8 miljoen dus doe dat maal 4 plus nog wat extra's want al die internationale politici kijken niet naar de kosten.
Ik mag hopen dat we dit volledig van 'Europa' terugkrijgen? Maar helaas zullen wij wel weer de sjaak zijn...
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 04 februari 2014 - 16:38   quote  deeplink  
Succes als je op dat moment word overvallen of word ingebroken...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 februari 2014 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 16:37 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

De troonswisseling kostte 5,8 miljoen dus doe dat maal 4 plus nog wat extra's want al die internationale politici kijken niet naar de kosten.
Ik mag hopen dat we dit volledig van 'Europa' terugkrijgen? Maar helaas zullen wij wel weer de sjaak zijn...
Hehehe maar bij de troonswisseling werden niet hele steden afgesloten. Amsterdam was gewoon nog bereikbaar. Daarnaast werden hele wegen niet afgezet en was de polderbaan gewoon bereikbaar. En wat denk je van dat restaurant? Die zal ook wel een rekening presenteren.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 04 februari 2014 - 18:33   quote  deeplink  
Wat is een nucleairr top?
remco k
 remco k - dinsdag 04 februari 2014 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 17:05 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hehehe maar bij de troonswisseling werden niet hele steden afgesloten. Amsterdam was gewoon nog bereikbaar. Daarnaast werden hele wegen niet afgezet en was de polderbaan gewoon bereikbaar. En wat denk je van dat restaurant? Die zal ook wel een rekening presenteren.
Mijn zwager werkt op Schiphol en moet uit de richting Amsterdam komen.. Hij is daar verantwoordelijk voor de bevrachting van vliegtuigen en zijn enige 3 andere collega's komen ook uit Amsterdam..

Ze moeten nu verplicht de gehele tijd dat dit duurt in een hotel op Schiphol verblijven. Dit omdat het risico te groot is dat ze niet op tijd zullen kunnen komen..

En dat geld natuurlijk niet voor alleen die 4 medewerkers..
remco k
 remco k - dinsdag 04 februari 2014 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 18:33 schreef NatjosFC het volgende:
Wat is een nucleairr top?
Het puntje van een dirty bom..:-)
Oceanu
 Oceanu - dinsdag 04 februari 2014 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 16:38 schreef Peterhs het volgende:
Succes als je op dat moment word overvallen of word ingebroken...
Heeft er niet veel mee te maken hoor. Dat valt onder basistaak van de politie en die blijft gewaarborgd. Gaat meer om de extra inzetten zoals bij evenementen.
Eide
 Eide - dinsdag 04 februari 2014 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 15:53 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ja man, achterlijk, want nucleaire wapens zijn niet de grootste bedreiging voor het voortbestaan van de mensheid.

Natuurlijk is het klote dat zo iets zo veel inzet van politie (en meer) kost. Belachelijk natuurlijk dat we in een wereld wonen waar de dreiging van aanslagen zo groot is dat dit soort maatregels nodig zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 04 februari 2014 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja man, achterlijk, want nucleaire wapens zijn niet de grootste bedreiging voor het voortbestaan van de mensheid.

Natuurlijk is het klote dat zo iets zo veel inzet van politie (en meer) kost. Belachelijk natuurlijk dat we in een wereld wonen waar de dreiging van aanslagen zo groot is dat dit soort maatregels nodig zijn.
Dat die top nodig en die gesprekken gevoerd moeten worden sta ik helemaal achter.

Maar alle bagage dat deze heren met zich meebrengt ( en dan heb ik het niet over de koffers) zorgt toch voor veel meer overlast dan ik mijn optiek nodig..

Ik zeg "allemaal in het van der valk"
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 04 februari 2014 - 21:27   quote  deeplink  
Hehehehe ik ga proberen om Poetin een schop onder zijn hol te geven......15 minutes of fame.....ik zal zwaaien op tv jongens
remco k
 remco k - dinsdag 04 februari 2014 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:27 schreef Nenam_tiL het volgende:
Hehehehe ik ga proberen om Poetin een schop onder zijn hol te geven......15 minutes of fame.....ik zal zwaaien op tv jongens
Is die er wel??
remco k
 remco k - dinsdag 04 februari 2014 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:27 schreef Nenam_tiL het volgende:
Volgens mij is hij juist voor de kernwapens..

http://xandernieuws.punt.nl/content/2014/01/Putin-dreigt-met-kernbom-op-Mekka
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 04 februari 2014 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Is die er wel??
Geen idee....neem ik wel een ander.....keuze zat
remco k
 remco k - dinsdag 04 februari 2014 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:32 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Geen idee....neem ik wel een ander.....keuze zat
Misschien MLK een duwtje geven?? Een taart in zn mik..

Je krijgt van mij ene kratje HJ en een fles wisky..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 04 februari 2014 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Misschien MLK een duwtje geven?? Een taart in zn mik..

Je krijgt van mij ene kratje HJ en een fles wisky..
Maarten Luther King//Held.....die is er zeker niet.......en ik lust geen wiskey ouwe
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 februari 2014 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Laat dit soort gasten die gesprekken dan op 1 of ander onbewoond eiland gaan bespreken ipv in een klein kikkerlandje als Nederland, waarbij gelijk het halve land wordt platgelegd. Daarnaast ben ik benieuwd hoe hoog deze hele bespreking qua kosten zal zijn en wie daar dan ook verantwoordelijk voor zal zijn?

Daarnaast is het toch sowieso abnormaal dat dit soort wapens gebruikt moeten worden om ruzies op te lossen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 februari 2014 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 18:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Mijn zwager werkt op Schiphol en moet uit de richting Amsterdam komen.. Hij is daar verantwoordelijk voor de bevrachting van vliegtuigen en zijn enige 3 andere collega's komen ook uit Amsterdam..

Ze moeten nu verplicht de gehele tijd dat dit duurt in een hotel op Schiphol verblijven. Dit omdat het risico te groot is dat ze niet op tijd zullen kunnen komen..

En dat geld natuurlijk niet voor alleen die 4 medewerkers..
Kijk, en dat geldt voor heel veel meer mensen. Schijtziek wordt je van dit soort overlegen. Laat die lekker plaatsvinden op een onbewoond eiland of wat mij betreft in Fort Knox, maar niet in onze koude kikkerlandje. Ik ga nu speciaal bidden dat wij tijdens deze top worden voorzien van sneeuwbuien die ze de afgelopen week in Oostenrijk meemaakten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 februari 2014 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 februari 2014 - 06:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij is hij juist voor de kernwapens..

http://xandernieuws.punt.nl/content/2014/01/Putin-dreigt-met-kernbom-op-Mekka
Maar hij is er wel bij tijdens de conferentie, dus nog steeds een kans voor Nenam om hem een trap onder zijn hol te verkopen! Wel zwaaien naar de camera's hoor Nenam. En oppassen voor die sniperkogels. ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 februari 2014 - 06:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat die top nodig en die gesprekken gevoerd moeten worden sta ik helemaal achter.

Maar alle bagage dat deze heren met zich meebrengt ( en dan heb ik het niet over de koffers) zorgt toch voor veel meer overlast dan ik mijn optiek nodig..

Ik zeg allemaal op de MS Rotterdam en de zee opsturen. En dan midden op de Noordzee de stop eruit trekken! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 februari 2014 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 februari 2014 - 07:42   quote  deeplink  
Naar nu blijkt is ook de bekerwedstrijd tussen AZ en Ajax in gevaar. Het lijkt erop dat beide wedstrijden (zowel competitie alsmede beker) op een later tijdstip ingehaald zullen moeten worden. De competitiewedstrijd tegen RKC wordt mogelijk gespeeld op 1 of 2 april. Doordat zowel az alsmede Ajax ook nog in de Europa League uitkomt, kan de wedstrijd om de beker nog weleens een heel groot knelpunt gaan worden.

Heerlijk dit kikkerklandje. Willen iets organiseren, maar blijken vervolgens weer eens heel wat onderschat te hebben.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 februari 2014 - 07:42   quote  deeplink  
Maar jongens, we organiseren wel de nucleaire top. Pffffff

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 februari 2014 door Ajax Warrior --
Peterhs
 Peterhs - woensdag 05 februari 2014 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik niet. Niet dat ik een of andere activist aka safe the world ben ofzo, verre van zelfs.
Diegene die ooit dit wapen heeft uitgevonden moeten ze opknopen.
Alles vernietigen bij iedereen.
Maar ja dat is makkelijk praten. Niemand doet het.

Zou wel kunnen. Weet niet meer welke film, maar dit was grandioos in elkaar gezet.
Alle hoge pieten van landen in Amerika gezet bij de president. Op een moment zegt hij dat iedereen zijn kernwapens moet vernietigen. Ze weigeren. Vanaf dit moment ben ik met jullie allen in oorlog zei hij toen.
Hij opende de box voerde de codes in en zette alle kernraketten scherp op de landen.
Vervolgens deden hun dat ook allemaal.
De president vuurde af wat ervoor zorgde dat iedereen dit ook deed.
De president vernietigde toen de raketten waardoor iedereen mee moest.
In een klap alle kernwapens weg. Problem solved.

Ja dit is een film en ja dit is een stukje sensatie, maar het idee ervan vond ik echt cool.
Eide
 Eide - woensdag 05 februari 2014 - 12:35   quote  deeplink  
Behalve dat de kernwapens het probleem niet zijn. Die zijn wereldwijd vrij behoorlijk beveiligd. Maar al die nucleaire bronnen in ziekenhuizen, universiteiten en in de industrie wereldwijd zijn dat een stuk minder. En met zo'n bron veroorzaak je geen explosie van kilo- of megatonnen maar reken maar dat je er in de verkeerde handen onvoorstelbaar veel slechts mee kan.

Als je alleen al kijkt wat voor ellende het kwijt raken van bronnen in Brazilie (tientallen doden en veel mensen met stralingsziekte en wilgroei aan tumoren in het vooruitzicht als ook het afgraven van een volledige favela) en India (tientallen doden ook en wederom de sluipmoordenaar straling op termijn) zie je hoe belangrijk beter toezicht op dit soort zaken is.

En ik wil hiermee echt niet goed praten dat er zo onvoorstelbare maatregelen genomen worden maar ik onderschrijf wel dat zo'n aanzienlijk belangrijker is dan een weekendje voetbal. Tenzij de volgende aanslag in Londen, Madrid, Moskou of gewoon hier in Nederland er een met een radiologisch wapen (lees dirty bomb) moet worden voordat we die les leren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 februari 2014 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 12:35 schreef Eide het volgende:
Behalve dat de kernwapens het probleem niet zijn. Die zijn wereldwijd vrij behoorlijk beveiligd. Maar al die nucleaire bronnen in ziekenhuizen, universiteiten en in de industrie wereldwijd zijn dat een stuk minder. En met zo'n bron veroorzaak je geen explosie van kilo- of megatonnen maar reken maar dat je er in de verkeerde handen onvoorstelbaar veel slechts mee kan.

Als je alleen al kijkt wat voor ellende het kwijt raken van bronnen in Brazilie (tientallen doden en veel mensen met stralingsziekte en wilgroei aan tumoren in het vooruitzicht als ook het afgraven van een volledige favela) en India (tientallen doden ook en wederom de sluipmoordenaar straling op termijn) zie je hoe belangrijk beter toezicht op dit soort zaken is.

En ik wil hiermee echt niet goed praten dat er zo onvoorstelbare maatregelen genomen worden maar ik onderschrijf wel dat zo'n aanzienlijk belangrijker is dan een weekendje voetbal. Tenzij de volgende aanslag in Londen, Madrid, Moskou of gewoon hier in Nederland er een met een radiologisch wapen (lees dirty bomb) moet worden voordat we die les leren.
Eide, ik zeg ook niet dat zo'n bijeenkomst zinloos is maar ik vind het wel onzin om zoiets te laten plaatsvinden in een dichtbevolkt land als Nederland. Er zijn genoeg plekken op aarde waar deze heren zonder dat ze burgers tot last zijn hun gesprekken kunnen voeren. Nu moeten burgers opofferingen doen en kosten maken die vervolgens niet eens worden gecompenseerd. Dat maakt mij boos.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 februari 2014 - 13:10   quote  deeplink  
Overigens gaat het niet over 1 weekendje voetbal, want als je goed hebt gezien gaat ook de bekerwedstrijd in die midweek niet door. Dit omdat de politie dan moet uitrusten van de top eerder dat weekend. Ik ben benieuwd hoe dat in de rest van Nederland zal gebeuren. Zullen de inbrekers en ander gespuis een brief op de deurmat vinden waarin wordt gevraagd om zich een week koest te houden, omdat de politie eerst de top moet beveiligen en daarna moet uitrusten?
Eide
 Eide - woensdag 05 februari 2014 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 13:08 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Eide, ik zeg ook niet dat zo'n bijeenkomst zinloos is maar ik vind het wel onzin om zoiets te laten plaatsvinden in een dichtbevolkt land als Nederland. Er zijn genoeg plekken op aarde waar deze heren zonder dat ze burgers tot last zijn hun gesprekken kunnen voeren. Nu moeten burgers opofferingen doen en kosten maken die vervolgens niet eens worden gecompenseerd. Dat maakt mij boos.
Ik heb daar niet zo'n probleem mee. Nederland is hiervoor gevraagd omdat wij op dit front het erg goed doen en omdat wij internationaal relatief neutraal zijn. En laten we eerlijk zijn, voor de Staat is een hele prestigieuze aangelegenheid. Nogmaals, ik wil de overlast niet goedpraten hoor maar dit is uiteindelijk iets eenmaligs, het duurt maar een paar dagen en het heeft wel een groot wereldwijd belang. En dat Nederland dat organiseerd is ergens ook wel weer een compliment aan ons kikkerlandje.

Ik bekijk de wereld liever vanuit het oogpunt dat het glas halfvol is. Overlast is nooit leuk, zeker niet in dit soort bizarre hoeveelheden maar ach... ook dit gast weer voorbij.
Eide
 Eide - woensdag 05 februari 2014 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 13:10 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens gaat het niet over 1 weekendje voetbal, want als je goed hebt gezien gaat ook de bekerwedstrijd in die midweek niet door. Dit omdat de politie dan moet uitrusten van de top eerder dat weekend. Ik ben benieuwd hoe dat in de rest van Nederland zal gebeuren. Zullen de inbrekers en ander gespuis een brief op de deurmat vinden waarin wordt gevraagd om zich een week koest te houden, omdat de politie eerst de top moet beveiligen en daarna moet uitrusten?
Nee, want de wettelijke taken van de Politie blijven overeind. Alleen alle steun voor evenementen en dergelijke gaat niet door, zoals het voetbal.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 februari 2014 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 13:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb daar niet zo'n probleem mee. Nederland is hiervoor gevraagd omdat wij op dit front het erg goed doen en omdat wij internationaal relatief neutraal zijn. En laten we eerlijk zijn, voor de Staat is een hele prestigieuze aangelegenheid. Nogmaals, ik wil de overlast niet goedpraten hoor maar dit is uiteindelijk iets eenmaligs, het duurt maar een paar dagen en het heeft wel een groot wereldwijd belang. En dat Nederland dat organiseerd is ergens ook wel weer een compliment aan ons kikkerlandje.

Ik bekijk de wereld liever vanuit het oogpunt dat het glas halfvol is. Overlast is nooit leuk, zeker niet in dit soort bizarre hoeveelheden maar ach... ook dit gast weer voorbij.
En dan blijft er nog iets over. Wie gaat alle schade betalen die eventueel ontstaat nadat een menigte zijn ongenoegen gaat uiten. Want er zijn al verschillende fronten die hebben aangekondigd naar ons kikkerlandje te komen om onrust te stoken. Als het goed is worden deze zaken niet of nauwelijks door verzekeraars vergoed. Dus nogmaals ben je als burger dan de pineut.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 februari 2014 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 13:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, want de wettelijke taken van de Politie blijven overeind. Alleen alle steun voor evenementen en dergelijke gaat niet door, zoals het voetbal.
Dan rest mij nog een vraag. Hoeveel legermensen werken er op dit moment in Nederland en zijn niet uitgezonden naar het buitenland? En hoeveel mensen werken er bij de Marechaussee? Waarom worden deze mensen niet gewoon ingezet en laat je dus wat minder politie inzetten?
Peterhs
 Peterhs - woensdag 05 februari 2014 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 13:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dan rest mij nog een vraag. Hoeveel legermensen werken er op dit moment in Nederland en zijn niet uitgezonden naar het buitenland? En hoeveel mensen werken er bij de Marechaussee? Waarom worden deze mensen niet gewoon ingezet en laat je dus wat minder politie inzetten?
+1
Eide
 Eide - woensdag 05 februari 2014 - 14:37   quote  deeplink  
quote:

[..]

Die worden ook ingezet, met name Marechaussee maar ook mensen van andere krijgsmachtdelen. Volgende vraag ;)
remco k
 remco k - woensdag 05 februari 2014 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 08:43 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Ik niet. Niet dat ik een of andere activist aka safe the world ben ofzo, verre van zelfs.

Zou wel kunnen. Weet niet meer welke film, maar dit was grandioos in elkaar gezet.
Alle hoge pieten van landen in Amerika gezet bij de president. Op een moment zegt hij dat iedereen zijn kernwapens moet vernietigen. Ze weigeren. Vanaf dit moment ben ik met jullie allen in oorlog zei hij toen.
Hij opende de box voerde de codes in en zette alle kernraketten scherp op de landen.

Ja dit is een film en ja dit is een stukje sensatie, maar het idee ervan vond ik echt cool.
Ik begrijp het "ik niet" stukje niet helemaal???
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 februari 2014 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 08:43 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Hehehe wat een oplossing zou dat wezen. Hoef je ook geen 3 dagen nader tot elkaar te komen! ;-)
Peterhs
 Peterhs - donderdag 06 februari 2014 - 07:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 18:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik begrijp het "ik niet" stukje niet helemaal???
Eigenlijk enkel op dezen zin van je:

"Dat die top nodig en die gesprekken gevoerd moeten worden sta ik helemaal achter."
Eide
 Eide - donderdag 06 februari 2014 - 09:58   quote  deeplink  
quote:

[..]

Wellicht ten overvloede, maar Defensie kan en mag ook niet zomaar de politietaken overnemen natuurlijk. Militairen (uitgezonderd KMar) zijn geen opsporingsambtenaren en mogen dus allerlei taken niet zomaar uitvoeren. De enige overeenkomst tussen agenten en militairen is dat beide een geweldsprivilige hebben (legitieme toepassing van gepast, gewapend geweld) maar daar houdt het wel op. Militairen kunnen in deze weinig anders dan objecten bewaken en natuurlijk speuren naar dreigingen van aanslagen en dergelijke.

De KMar is de uitzondering maar zij zijn juist wel voor 95% identiek aan de Politie. De KMar heeft standaard bijvoorbeeld de verantwoordelijkheid voor heel Schiphol en is dus al standaard betrokken in dit geheel.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 06 februari 2014 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 februari 2014 - 09:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Wellicht ten overvloede, maar Defensie kan en mag ook niet zomaar de politietaken overnemen natuurlijk. Militairen (uitgezonderd KMar) zijn geen opsporingsambtenaren en mogen dus allerlei taken niet zomaar uitvoeren. De enige overeenkomst tussen agenten en militairen is dat beide een geweldsprivilige hebben (legitieme toepassing van gepast, gewapend geweld) maar daar houdt het wel op. Militairen kunnen in deze weinig anders dan objecten bewaken en natuurlijk speuren naar dreigingen van aanslagen en dergelijke.

De KMar is de uitzondering maar zij zijn juist wel voor 95% identiek aan de Politie. De KMar heeft standaard bijvoorbeeld de verantwoordelijkheid voor heel Schiphol en is dus al standaard betrokken in dit geheel.
Het leger kan altijd ingezet worden ten behoeve van nationale veiligheid.
Ze kunnen het dus een prima draai geven om ze te gebruiken.
Eide
 Eide - donderdag 06 februari 2014 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 februari 2014 - 12:13 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Het leger kan altijd ingezet worden ten behoeve van nationale veiligheid.
Ze kunnen het dus een prima draai geven om ze te gebruiken.
Maar dan nog zijn de taken en bevoegdheden beperkt en zal je in heel veel gevallen niet zomaar taken kunnen overnemen.

Ik weet nog uit de periode "mond en klauwzeer" dat we op enig moment een agent en een militair aan elkaar koppelde om overal de benodigde bevoegdheden te kunnen koppelen aan de benodigde mankracht. Overigens voert Defensie dagelijks steunverleningen uit, zoals dat bij ons heet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 februari 2014 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 06 februari 2014 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 februari 2014 - 07:39 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Eigenlijk enkel op dezen zin van je:

"Dat die top nodig en die gesprekken gevoerd moeten worden sta ik helemaal achter."
Oké.
Oceanu
 Oceanu - donderdag 06 februari 2014 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 13:10 schreef Ajax Warrior het volgende:
Door de inzet van zoveel agenten worden er, wanneer er een week later weer extra diensten gedraaid moeten worden, ATW overtredingen gemaakt. Heeft niets met uitrusten te maken maar puur met capaciteitsmanagement.
Oceanu
 Oceanu - donderdag 06 februari 2014 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 februari 2014 - 12:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dan nog zijn de taken en bevoegdheden beperkt en zal je in heel veel gevallen niet zomaar taken kunnen overnemen.

Ik weet nog uit de periode "mond en klauwzeer" dat we op enig moment een agent en een militair aan elkaar koppelde om overal de benodigde bevoegdheden te kunnen koppelen aan de benodigde mankracht. Overigens voert Defensie dagelijks steunverleningen uit, zoals dat bij ons heet.
Goed verwoord. Het heeft alles met bevoegdheden te maken. Het leger kan en mag geen taken van de politie overnemen omdat ze simpelweg niet bevoegd zijn om dezelfde handelingen te verrichten.
Eide
 Eide - donderdag 06 februari 2014 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 februari 2014 - 13:55 schreef Oceanu het volgende:

[..]

Goed verwoord. Het heeft alles met bevoegdheden te maken. Het leger kan en mag geen taken van de politie overnemen omdat ze simpelweg niet bevoegd zijn om dezelfde handelingen te verrichten.
Om het beestje bij z'n naam te noemen: militairen zijn geen opsporingsambtenaar.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 06 februari 2014 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 februari 2014 - 14:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Om het beestje bij z'n naam te noemen: militairen zijn geen opsporingsambtenaar.
Klopt, maar is zal vast wel ergens een weinig gebruikt wetje zijn die alles wanneer nodig ineens wettechnisch correct maakt.

Het geval dat ze aan elkaar worden gekoppeld dat gebeurd zo vaak.
Controles bij bv de snelwegen worden niet voor niets uitgevoerd door Politie, KMAR en Douane/Belastingdienst. De laatste mag enkel alleen de kofferbak open laten maken zonder toestemming bv. Verder kunnen ze ieder systeem raadplegen waarover ze beschikken.

Op Schiphol word ook KMAR en Douane ingezet als koppel. Ook vanwege combineren en uitvoeren van elkaars bevoegdheden. Staan zelfs specifiek benoemd in de wet.
Eide
 Eide - donderdag 06 februari 2014 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 februari 2014 - 14:26 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Klopt, maar is zal vast wel ergens een weinig gebruikt wetje zijn die alles wanneer nodig ineens wettechnisch correct maakt.
Neen, die bestaat niet kan ik je melden als actief dienend officier van de Konklijke Landmacht.

Politie en KMar zijn beide opsoringsambtenaar. Douane ambtenaren zijn dat ook. Militairen zijn dat niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 februari 2014 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 februari 2014 - 02:20   quote  deeplink  
Welke focking mafketel verzint het vervolgens om de wedstrijd naar een donderdagmiddag te verplaatsen met als aanvangstijdstip 15.45 uur???
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 08 februari 2014 - 03:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 februari 2014 - 15:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Neen, die bestaat niet kan ik je melden als actief dienend officier van de Konklijke Landmacht.

Politie en KMar zijn beide opsoringsambtenaar. Douane ambtenaren zijn dat ook. Militairen zijn dat niet.
Klopt ook. Alleen bestaat er een wet dat iedere opsporingsambtenaar in geval van nood iemand anders tijdelijk mag aanstellen als opsporingsambtenaar.
Ik zeg het vrij simpel, maar zoiets betekend het wel.
Eide
 Eide - zaterdag 08 februari 2014 - 15:43   quote  deeplink  
RKC - Ajax verplaatst naar donderdag 3 april 15.45 uur

De competitiewedstrijd RKC Waalwijk-Ajax is vanwege de nucleaire top (NSS) in Den Haag verplaatst naar donderdag 3 april om 15:45 uur. Indien Ajax op donderdag 3 april in de UEFA Europa League speelt, dan gaat deze wedstrijd naar woensdag 16 april 19:45 uur. Dat meldt de KNVB op zijn website. Oorspronkelijk zou RKC-Ajax op 22 maart worden gespeeld.

Indien op 3 april geen thuiswedstrijd van een Russische club geprogrammeerd zal zijn in de UEFA Champions League of de UEFA Europa League, dan zal RKC-Ajax verlaat worden naar 18:30 uur. Dit wordt pas duidelijk op 21 maart aanstaande als de loting voor deze wedstrijden plaatsvindt.

Tijdens de Nuclear Security Summit 2014 komen 58 wereldleiders op maandag 24 en dinsdag 25 maart bij elkaar in Den Haag om te spreken over nucleair terrorisme. Vanwege de druk die dat legt op de politie, is de KNVB met alle betrokken partijen (Ministerie van Veiligheid & Justitie, politie en burgemeesters) al sinds oktober 2012 in overleg over de organisatie van de wedstrijden in het weekeinde voorafgaand aan de internationale top.

Eerder werd al bekend dat een competitieronde van de Eredivisie rond het weekend van 21, 22 en 23 maart (speelronde 29) niet gespeeld kon worden. Deze week heeft nader overleg plaatsgevonden om na te gaan of er toch nog een aantal wedstrijden door kon gaan. Dit geldt echter niet voor RKC-Ajax.

De nucleaire top heeft geen gevolgen voor de bekerwedstrijd AZ-Ajax op 27 maart. De halve finale in de KNVB Beker gaat gewoon door op de deze week vastgestelde datum.

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 februari 2014 - 16:08   quote  deeplink  
1 woord, KUTTIJD!
Eide
 Eide - zaterdag 08 februari 2014 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2014 - 16:08 schreef Ajax Warrior het volgende:
1 woord, KUTTIJD!
Salzburg dan maar uitschakelen, kan het om 19:45 :D

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Grote kans op streep door RKC-uit en flinke gevolgen

0.0094299