BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Groningen (donderdag 6 februari 2014, 20:45): 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 04 februari 2014 - 21:14   quote  deeplink  
193331_198_AFC_Banner_600x338_Ajax_Groningen_ZS_600x338.jpg

Ajax liet in de vijandige sfeer van de Galgenwaard 2 kostbare punten liggen in de race om de titel. In een weekend waar Vitesse ook punten liet liggen had Ajax een kans uit te lopen op de voornaamste concurrent. Door het puntverlies is het verschil met Vitesse nog altijd slechts 2 punten en staat Twente, indien zij hun inhaalwedstrijd winnen, op 1 punt van Ajax. Het zwakke spel zal Frank de Boer zorgen baren, zeker met een groot aantal wedstrijden in korte tijd voor de boeg.

Aankomende donderdag wacht Groningen. Ajax speelde in haar historie maar liefst 100 duels tegen FC Groningen. Daarvan won Ajax er 67 en gingen er 13 verloren. 20 Duels eindigden in een gelijk spel. Eerder dit seizoen werd het in het hoge noorden 1-1.

Groningen staat 8e in de Eredivisie en presteert min of meer naar verwachting in de middenmoot. De Groningers hebben hetzelfde probleem als Ajax voorin waar de aanvallers maar niet makkelijk scoren. Zivkovic en Kostic staan beide slechts op 5 goals en de topscorer van de groen-witten is aanvallende middenvelder Micheal de Leeuw. De Trots van het Noorden krijgt dit seizoen wel makkelijk goals tegen. Tegenover 37 goals staan 35 tegentreffers. Bij de Groningers spelen oud-Ajacieden Bizot, Lindgren en Kappelhof

Bij Ajax is de kritiek als vanzelfsprekend weer gegroeid na de zwakke prestatie in Utrecht. Met name Viktor Fischer en Joel Veltman waren mikpunt van de hoon. Met wedstrijden tegen Zwolle, Heerenveen en Salzburg in de aankomende 2 weken is het zaak tegen Groningen het goede gevoel te hervinden. Gezien de tegenvallende prestaties van zowel Sightorsson en Bojan en de verhuur van Hoessen lijkt het hierbij vanzelfsprekend dat De Boer een beroep gaat doen op Siem de Jong als spits. Alleen middenvelder Schone lijkt momenteel zeker van een plekje in de aanvallende linie, een bijzonderheid die tekenend is voor de falende aanvallende linie van Ajax.
Achterin zal Kenneth Vermeer het doel verdedigen aangezien Jasper Cillissen een blessure heeft.

De beelden zijn van het eerste del van dit seizoen, toen Ajax nog wel op een 0-1 voorsprong kwam maar deze niet vast wist te houden. Kenneth Vermeer heeft deze week de kans zijn blunder van het eerste duel recht te zetten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 februari 2014 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 04 februari 2014 - 21:18   quote  deeplink  
hehe, het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat;-) (en niemand die het ff tussendoor oppakt;-))
Mooi gedaan weer kerel, chappeau!!

ik ga voor 4-1!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 februari 2014 door Ronald 1960 --
remco k
 remco k - dinsdag 04 februari 2014 - 21:19   quote  deeplink  
Ik hoop dat Ajax hier vol voor gaat.. erop en erover... 5-0
Eide
 Eide - dinsdag 04 februari 2014 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:18 schreef Ronald 1960 het volgende:
hehe, het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat;-) (en niemand die het ff tussendoor oppakt;-))
Mooi gedaan weer kerel, chappeau!!

ik ga voor 4-1!!!
Had het een beetje druk, ga nu in één ruk verder met het topic voor de pot tegen Zwolle :)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 04 februari 2014 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:19 schreef remco k het volgende:
Ik hoop dat Ajax hier vol voor gaat.. erop en erover... 5-0
Jij denk niet eens dat ajax misschien wel eens zou kunnen verliezen van grönn? ;-))
remco k
 remco k - dinsdag 04 februari 2014 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:22 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Jij denk niet eens dat ajax misschien wel eens zou kunnen verliezen van grönn? ;-))
Ik wil dat Ajax tegen een kleine ploeg laat zien een topploeg te zijn, daarnaast denk ik dat het ook gewoon keihard nodig is, om snel uit te lopen en rustig die wedstrijd uit te spelen.

Het is dus meer dat ik denk dat dit nodig is voor dit Ajax dan dat ik denk dat het gebeurt....

Rare supporters hebben we ook trouwens, winnen van PSV en Feyenoord, gelijkspelen tegen Utrecht en iedereen weer over de zeik...:-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 04 februari 2014 - 21:53   quote  deeplink  
2-2
sjarrel
 sjarrel - dinsdag 04 februari 2014 - 22:35   quote  deeplink  
normaal hebben we elf pnt achterstand..don't worry
sjarrel
 sjarrel - dinsdag 04 februari 2014 - 22:40   quote  deeplink  
ik vind onze kracht fdb..straalt rust uit zegt aan het begin van het seizoen wij gaan voor kampioenschap..en heeft echt niet de beste selektie..als cocu of koeman onze coach was hadden we nu niet eerste gestaan
donny_black
 donny_black - dinsdag 04 februari 2014 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:53 schreef Nenam_tiL het volgende:
2-2
Ik denk ook een gelijk spel hier, door een blunder op achterstand en dan voetbal je weer de rest van de wedstrijd tegen jezelf. Zondag tegen Zwolle zelfde verhaal, alleen daar verliezen we met 2-1 denk ik.
sjarrel
 sjarrel - dinsdag 04 februari 2014 - 23:23   quote  deeplink  
vertrouwen is ver te zoeken
sjarrel
 sjarrel - dinsdag 04 februari 2014 - 23:47   quote  deeplink  
ik wil ten eerste me excuses aanbieden aan degene die ik beledigt heb .. ik was vroeger koekkoek007.is dat ook opgehelderd .lees wel eens dat jullie denken dat er iemand anders ,die niet goed beviel weer op een andere naam komt kloten
Oceanu
 Oceanu - dinsdag 04 februari 2014 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 21:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik wil dat Ajax tegen een kleine ploeg laat zien een topploeg te zijn, daarnaast denk ik dat het ook gewoon keihard nodig is, om snel uit te lopen en rustig die wedstrijd uit te spelen.

Het is dus meer dat ik denk dat dit nodig is voor dit Ajax dan dat ik denk dat het gebeurt....

Rare supporters hebben we ook trouwens, winnen van PSV en Feyenoord, gelijkspelen tegen Utrecht en iedereen weer over de zeik...:-)
Zeg dat wel. De Boer was ineens een dropstaaf en alle talenten moesten er ineens in. Of ze geblesseerd waren of niet maakte niet meer uit. Oh ja en er moest een scorende spits bijkomen. Zo snel mogelijk. Dat de transfermarkt dicht is, maakt ook niks uit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 februari 2014 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 23:47 schreef sjarrel het volgende:
ik wil ten eerste me excuses aanbieden aan degene die ik beledigt heb .. ik was vroeger koekkoek007.is dat ook opgehelderd .lees wel eens dat jullie denken dat er iemand anders ,die niet goed beviel weer op een andere naam komt kloten
Nou je erover begint, je hebt gelijk de schijn tegen! ;-)
sjarrel
 sjarrel - woensdag 05 februari 2014 - 00:05   quote  deeplink  
thx.eerlijkheid duurt het langst.
Aartus
 Aartus - woensdag 05 februari 2014 - 00:32   quote  deeplink  
Houden jullie je een beetje in 2-0 of zo..
3 dagen later moeten wij er naar toe.
Anders zitten wij met een extra gemotiveerde tegenstander.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 februari 2014 - 00:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 00:32 schreef Aartus het volgende:
Houden jullie je een beetje in 2-0 of zo..
3 dagen later moeten wij er naar toe.
Anders zitten wij met een extra gemotiveerde tegenstander.
Speciaal voor jouw stoppen we bij 7-0! ;-)
Aartus
 Aartus - woensdag 05 februari 2014 - 01:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 00:36 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Speciaal voor jouw stoppen we bij 7-0! ;-)
Dat vind ik tof van je.
Mijn dank daarvoor.
Eide
 Eide - woensdag 05 februari 2014 - 22:50   quote  deeplink  
Ajax zonder Boilesen tegen Groningen, Riedewald vervanger

Trainer Frank de Boer heeft voor de wedstrijd van donderdag tegen FC Groningen wat wijzigingen doorgevoerd. Zo ontbreekt naast Jasper Cillessen ook Nicolai Boilesen vanwege een blessure. Dat meldt Ajax op de website.

De Deense linksachter werd afgelopen weekend tegen FC Utrecht uit voorzorg naar de kant gehaald. Hij kampte met problemen aan zijn hamstring en Ajax wil geen risico nemen met die blessure, gezien het verleden van Boilesen. Jaïro Riedewald vervangt Boilesen. Ook Cillessen ontbreekt in de wedstrijdselectie. Hij wordt vervangen door derde doelman Mickey van der Hart.

Overigens keert ook Stefano Denswil terug in de selectie. Hij ontbrak in Utrecht en in Deventer, maar is donderdag tegen Groningen weer van de partij. Voor Ruben Ligeon is er daardoor geen plek in de wedstrijdselectie.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 februari 2014 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 22:50 schreef Eide het volgende:
Ajax zonder Boilesen tegen Groningen, Riedewald vervanger

Trainer Frank de Boer heeft voor de wedstrijd van donderdag tegen FC Groningen wat wijzigingen doorgevoerd. Zo ontbreekt naast Jasper Cillessen ook Nicolai Boilesen vanwege een blessure. Dat meldt Ajax op de website.

De Deense linksachter werd afgelopen weekend tegen FC Utrecht uit voorzorg naar de kant gehaald. Hij kampte met problemen aan zijn hamstring en Ajax wil geen risico nemen met die blessure, gezien het verleden van Boilesen. Jaïro Riedewald vervangt Boilesen. Ook Cillessen ontbreekt in de wedstrijdselectie. Hij wordt vervangen door derde doelman Mickey van der Hart.

Overigens keert ook Stefano Denswil terug in de selectie. Hij ontbrak in Utrecht en in Deventer, maar is donderdag tegen Groningen weer van de partij. Voor Ruben Ligeon is er daardoor geen plek in de wedstrijdselectie.

Wat een verrassing. Pfffff
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 05 februari 2014 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 23:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat een verrassing. Pfffff
Jij laat je toch graag verrassen ;-)???
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 februari 2014 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 23:17 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Jij laat je toch graag verrassen ;-)???
Schijtziek wordt je van die gast. Heb echt het idee dat hij van glas is gemaakt ofzo!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 05 februari 2014 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 23:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Schijtziek wordt je van die gast. Heb echt het idee dat hij van glas is gemaakt ofzo!
Don't worry, be happy!! We gaan gewoon winnen met Riedewald in de basis en Vermeer in de goal!!

Zolang Blind maar op cvm staat!!!!
Eide
 Eide - donderdag 06 februari 2014 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 februari 2014 - 23:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Heb het idee dat men nu extra speciaal voorzichtig is, en dat bij het minste of geringste pijntje hij meteen een week aangepast gaat trainen.
Eide
 Eide - donderdag 06 februari 2014 - 19:47   quote  deeplink  
Ajax begint om 20:45 uur in de Amsterdam ArenA aan het competitieduel met FC Groningen. Frank de Boer start met Siem de Jong in de spits.
Scheidsrechter: Gözübüyük

Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Veltman, Moisander, Riedewald; Klaassen, Blind, Serero; Schöne, De Jong, Bojan.
Wissels: Van der Hart, Poulsen, Van der Hoorn, Fischer, Duarte, Sigthórsson, Denswil.

FC Groningen: Bizot, Kappelhof, Botteghin, Burnet, Kieftenbeld, De Leeuws, Chery, Kostic, Kirm, Van Nieff, Wijnaldum.
Wissels: Van der Lei, Adorjan, Lindgren, Hiariej, Magnasco, Zeefuik, Zivkovic.

Ajax.nl

Zoals verwacht Siem in de spits, Bojan op linksbuiten is wel wat verrassend.Niet omdat de wisselbeurt voor Fischer verrassend is, maar omdat Bojan het nu ook niet geweldig heeft gedaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 februari 2014 door Eide --
nora
 nora - donderdag 06 februari 2014 - 19:56   quote  deeplink  
Ik vind het wel een seintje naar Fischer dat meneer nou een keer de bal afspeelt als dat nodig is en niet alleen voor zich zelf gaat.
Eide
 Eide - donderdag 06 februari 2014 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 februari 2014 - 19:56 schreef nora het volgende:
Ik vind het wel een seintje naar Fischer dat meneer nou een keer de bal afspeelt als dat nodig is en niet alleen voor zich zelf gaat.
Hij moet echt eens video's van Micheal en Brian Laudrup gaan kijken. Beide een beetje dezelfde types als Fischer maar bij die 2 was de assist een kunstvorm, vaak mooier dan de goal die erop volgde.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 06 februari 2014 - 20:05   quote  deeplink  
Fischer op de bank, heerlijk!

alleen een beetje oneerlijk tegenover hem dat van Rhijn wel in de basis mag starten, Bojan heeft het ook niet altijd laten zien en Ligeon juist wel in die minuten die hij kreeg.

had Ligeon ook allang een kans gegeven.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 06 februari 2014 - 20:43   quote  deeplink  
Fisher hoort gewoon te spelen, punt.

1-2 en dus 0 punten.

Welterusten!
JordyAjacied
 JordyAjacied - donderdag 06 februari 2014 - 20:45   quote  deeplink  
Zozo, zagen jullie die kop van Vermeer toen hij het velde betreedde? Hij straalde en shinde erover, die heeft er zin in!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 06 februari 2014 - 20:49   quote  deeplink  
Omdat ie er nu nog geen 1 tegen heeft ja...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 06 februari 2014 - 21:08   quote  deeplink  
Slap hoor....
JordyAjacied
 JordyAjacied - donderdag 06 februari 2014 - 21:12   quote  deeplink  
haha dat is waar
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 06 februari 2014 - 21:13   quote  deeplink  
Wow.. Ajax krijgt een penalty?!?!

Is iig 1-0 nu.
Eide
 Eide - donderdag 06 februari 2014 - 21:14   quote  deeplink  
Nou, makkelijk gegeven en dom van de groningen verdediger maar ik klaag niet.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 06 februari 2014 - 21:18   quote  deeplink  
Is die scheids niet zo'n kaartentrekker?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 februari 2014 door Hasjkoph --
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 06 februari 2014 - 21:21   quote  deeplink  
Hoeveel pech kun je hebben in een paar minuten tijd.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 06 februari 2014 - 21:21   quote  deeplink  
Pffffff had al 3-0 kunnen zijn
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 06 februari 2014 - 21:26   quote  deeplink  
Jezus...
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 06 februari 2014 - 21:27   quote  deeplink  
Schot tussen drie man in en Vermeer die ook stil staat.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 06 februari 2014 - 21:27   quote  deeplink  
Maken het zelf dan niet af en dan krijg je dit.
sebas1
 sebas1 - donderdag 06 februari 2014 - 21:27   quote  deeplink  
Wat is het toch een prutser, schande die keeper
nora
 nora - donderdag 06 februari 2014 - 21:28   quote  deeplink  
Heerlijk zo,n spits als de Jong en zo,n top keeper als Vermeer.Blijven geloven in die zg kampioen makers
jodocus
 jodocus - donderdag 06 februari 2014 - 21:31   quote  deeplink  
iedere keer t zelfde stelletje prutsers
jodocus
 jodocus - donderdag 06 februari 2014 - 21:31   quote  deeplink  
wat zwak bah
jodocus
 jodocus - donderdag 06 februari 2014 - 21:34   quote  deeplink  
bojan en de jong douchen maar weer , onee hoeft niet hebben niet gezweet
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 06 februari 2014 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 februari 2014 - 21:34 schreef jodocus het volgende:
bojan en de jong douchen maar weer , onee hoeft niet hebben niet gezweet
Moet zeggen dat Bojan mij verrast....ben geen fan van hem maar speelt goed
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 februari 2014 - 21:38   quote  deeplink  
effectiviteit wat weer mist............belang klassieke spits is ook in dit soort wedstrijden essentieel.....precies wat nu ontbreekt!
nora
 nora - donderdag 06 februari 2014 - 21:40   quote  deeplink  
Bojan speelt goed de Jong is weer dramatish, en Serero scoort weer niet waarom niet schieten inplaats van de keeper omspelen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 06 februari 2014 - 21:47   quote  deeplink  
Ik zeg Duarte ipv Serero.....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Groningen (donderdag 6 februari 2014, 20:45): 2 - 1

0.0078368