|
|
Eide
|
|
|
In een drukke week waar 4 wedstrijden op het programma staan speelt Ajax deze zondag de enige uitwedstrijd van deze reeks. In Zwolle wacht PEC Zwolle dat dit seizoen verrassend goed presteert. Na een fantastische start waar de Zwollenaren zelfs bovenaan stonden staat de ploeg na speelronde 21 op de 9e plek achter Groningen.
PEC Zwolle is historisch gezien toch met name een ploeg van de Jupiler League. Daarom heeft Ajax in haar historie slechts 27 duels tegen PEC Zwolle gespeeld. Daarvan won Ajax er 20 en gingen er 4 verloren. 3 Duels eindigden in een gelijk spel. Voor het laatste puntverlies tegen Zwolle moeten we terug naar de jaren 80 van de vorige eeuw toen Ajax in het seizoen 88/89 niet verder kwam dan een 4-1 verlies uit en een 0-0 thuis. Sindsdien won Ajax 7 maal van Zwolle.
Ron Jans is dit seizoen erin geslaagd om van laagvlieger PEC Zwolle een sterk collectief te maken dat met Guyon Fernandez en Fred Benson 2 aanvallers heeft die uitermate opportunistisch kunnen spelen. Op het middenveld heeft Zwolle in Klich en Mokotjo ook spelers die dit seizoen in positieve zin opvallen. Achterin is Amsterdammer en jeugd-Ajacied Darryl Lachman de sterke man bij de formatie uit Zwolle.
Tenzij Ajax tegen Groningen een overtuigende voorhoede in actie ziet komen zal de stoelendans om de 3 plekjes voorin tegen Zwolle ongetwijfeld voort duren. Met het oog op de confrontaties met RB Salzburg zal Frank de Boer misschien stiekem wat spelers willen sparen maar gezien de minieme voorsprong op de ranglijst en de noodzaak een de voorste linie draaiende te krijgen zal dat er waarschijnlijk niet in zitten. Daarnaast begint achterin, door de Jupiler regels, het lastig te worden Denswil aan z'n minuten te laten komen. De jonge verdediger zit bijna aan 15 wedstrijden waarna hij niet meer voor Jong Ajax mag uitkomen. Blessures en schorsingen daargelaten lijken de verdediging en het middenveld wel vast te staan waarbij met name Duarte een alternatief is op het middenveld. In het doel hoopt FdB Cillissen weer op te kunnen stellen. De voorhoede is een voorspelling waar ik me niet meer aan waag.
De beelden zijn van de thuiswedstrijd eerder dit seizoen waar Ajax met 2 gelukkige treffers met 2-1 wist te winnen van de toenmalige koploper Zwolle. Van in de 72e minuut viel toen de 1e treffer. Hopelijk wordt de wedstrijd van aankomende zondag wat minder spannend dan die van september.
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
2-1....het bolwerk gaat wankelen |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
1-3, Wij gaan gewoon winnen!!! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Eens :-) Hierna mogen we alles weer winnen!!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Mafketel! Als eerste telt toch Ajax lijkt mij? In dat geval blijf je toch hopen dat Ajax wint, ook al is het tegen je 2e clubje? Laat die blauwstrepigen de punten maar tegen onze concurrenten pakken. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Spelen we in het uitshirt? ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 februari 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 februari 2014 - 23:55 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Mafketel! Als eerste telt toch Ajax lijkt mij? In dat geval blijf je toch hopen dat Ajax wint, ook al is het tegen je 2e clubje? Laat die blauwstrepigen de punten maar tegen onze concurrenten pakken. Daar zijn ze al mee bezig.Ze hebben Feijenoord verslagen en gelijkgespeeld Tegen FC Twente. Die blauwstrepigen zijn geen makkie als ze thuis spelen.Wat ze tegen Vitesse hebben gedaan weet ik even niet meer. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 05 februari 2014 - 00:25 schreef Aartus het volgende:[..] Daar zijn ze al mee bezig.Ze hebben Feijenoord verslagen en gelijkgespeeld Tegen FC Twente. Die blauwstrepigen zijn geen makkie als ze thuis spelen.Wat ze tegen Vitesse hebben gedaan weet ik even niet meer. Het gaat mij er meer om dat je als Ajacied hoopt dat je club verliest omdat de tegenstander je 2e cluppie blijkt te zijn. Dat snap ik niet, vandaar mijn reactie. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Dus voor de verandering zeg ik 1-6!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 februari 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote:Op woensdag 05 februari 2014 - 00:32 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het gaat mij er meer om dat je als Ajacied hoopt dat je club verliest omdat de tegenstander je 2e cluppie blijkt te zijn. Dat snap ik niet, vandaar mijn reactie. Ja ik begreep m wel.Ik heb ook wel symphatie voor Zwolle,maar ik hoop echt niet dat ze winnen van Twente. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 februari 2014 - 23:55 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Mafketel! Als eerste telt toch Ajax lijkt mij? In dat geval blijf je toch hopen dat Ajax wint, ook al is het tegen je 2e clubje? Laat die blauwstrepigen de punten maar tegen onze concurrenten pakken. tuurlijk telt Ajax als 1e, altijd en overal! hoop gewoon op een spannende wedstrijd, 3-4 lijkt me mooi! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Laat dan maar zitten! ;-) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
wie is er nog meer bij Zondag?
ik ga de bus nog ff uit zwaaien, is kijken of ik met Kolbein op de foto kan:-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 06 februari 2014 - 22:45 schreef NatjosFC het volgende:wie is er nog meer bij Zondag? ik ga de bus nog ff uit zwaaien, is kijken of ik met Kolbein op de foto kan:-) Ik ben er bij! ;-) |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
zou niet meevallen , ik hoop 1-2 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het probleem blijft de voorhoede. Als je die 1e helft tegen Groningen gewoon 2 of 3 goals maakt voor rust voetbal je die pot rustig uit. Nu speel je alweer meer tegen jezelf dan wat anders. Zodra Ajax de kansen die het krijgt beter gaat benutten is het leed wel geleden maar tot dat moment zal het echt vechten om elk punt blijven. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zwolle speelde tegen Utrecht trouwens een hele slechte en ronduit beroerde pot. Een makkelijk gegeven rode kaart maakte het verschil en toen nog was Utrecht lang de sterkere ploeg (toen stonden ze al wel 2-1 achter). |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: overloper, successupporter ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op donderdag 06 februari 2014 - 23:32 schreef Eide het volgende:Het probleem blijft de voorhoede. Als je die 1e helft tegen Groningen gewoon 2 of 3 goals maakt voor rust voetbal je die pot rustig uit. Nu speel je alweer meer tegen jezelf dan wat anders. Zodra Ajax de kansen die het krijgt beter gaat benutten is het leed wel geleden maar tot dat moment zal het echt vechten om elk punt blijven. Ik ga toch voor Sigthorson in de spits.... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bij PEC ontbreken Mokotjo, Lachman en van der Werff met blessures. Ook de nieuwe aanwinst Sainsbury is geblesseerd nadat hij tegen Utrecht z'n knieschijf brak op een sproeierkop onder het veld. Lachman, v.d. Werff en Sainsbury zijn alle verdedigers. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Wel ff zwaaien he, ik zit voor de buis ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Selectie Ajax voor duel met PEC Zwolle 08 februari 2014
De wedstrijdselectie van Ajax voor het uitduel met PEC Zwolle (zondag 14:30 uur) is bekend. Frank de Boer heeft één wijziging doorgevoerd in vergelijking met de wedstrijd tegen FC Groningen. Ruben Ligeon keert terug, dit gaat ten koste van Mike van der Hoorn. Voor Jasper Cillessen en Nicolai Boilesen (beiden niet honderd procent fit) komt het duel net te vroeg. Zij zijn waarschijnlijk vanaf volgende week weer inzetbaar.
Wedstrijdselectie Ajax:
Kenneth Vermeer Ricardo van Rhijn Niklas Moisander Christian Poulsen Viktor Fischer Lerin Duarte Kolbeinn Sigthórsson Siem de Jong Bojan Joël Veltman Daley Blind Davy Klaassen Lasse Schöne Stefano Denswil Thulani Serero Ruben Ligeon Mickey van der Hart Jairo Riedewald Bron
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 februari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ik ook, daarom ben ik er ook bij! ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Dan zwaaien we morgen met z'n allen naar de Grolsch Veste, of Arke Stadion voor mijn part ;-)) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 februari 2014 - 22:44 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Dan zwaaien we morgen met z'n allen naar de Grolsch Veste, of Arke Stadion voor mijn part ;-)) Naar de ponyclub! ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik zwaai naar het RKC stadion ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Als je gelukt hebt en de wedstrijd wordt 3 april gespeeld heb je vermoedelijk genoeg kansen om het stadion binnen te komen. Zal behoorlijk leeg zijn dan. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 februari 2014 - 22:51 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Als je gelukt hebt en de wedstrijd wordt 3 april gespeeld heb je vermoedelijk genoeg kansen om het stadion binnen te komen. Zal behoorlijk leeg zijn dan. Dat ga ik dus echt proberen....wordt moeilijk maar toch, ik kan er op de fiets naar toe |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Hahaha en neem Ria mee natuurlijk |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Kijk maar uit ouwe, tuig halen ze er gauw tussenuit. ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Yep....en daarom kan ik gewoon naar binnen |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hehehe inderdaad, maar Ria proppen ze in een ME-bus ouwe! ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Welnee joh...is een lieffie en spreekt brabants |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hehehehe is gewoon tuig van de bovenste richel. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: .....en heeft rood haar en een dochter en schoonzoon die voor Utrecht zijn....dus ik heb tegen 2 Feijenoorders en 2 Utrechters.....
......HEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLUUUUUUUPPPPPPPPPPPPPPPP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 februari 2014 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 februari 2014 - 23:15 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] .....en heeft rood haar en een dochter en schoonzoon die voor Utrecht zijn....dus ik heb tegen 2 Feijenoorders en 2 Utrechters..... ......HEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLUUUUUUUPPPPPPPPPPPPPPPP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heel snel terug naar Weesp ouwe. Zit je boven de rivieren! |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Hopelijk kunnen we nu wel profiteren van het puntenverlies van resp. Twente en Vitesse. Ik hou het op een 1-3 overwinning en daarmee een mooie stap naar de vierde titel op rij:-) |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Als het deze groep echt ernst is om weer kampioen te worden en dus cl spelen en dus jezelf etaleren op het allerhoogste niveau, dan winnen ze deze pot op karakter. Het is kloteweer om in te spelen nu, dat zijn de jongens niet gewend. Voorts zal Zwolle gebrand zijn op een resultaat na het potje in de arena. Dus komt wéér karakter om de hoek kijken en dat is ook dit seizoen weer een probleem.
Het hoeft echter geen groot probleem te zijn als ze een rendement gaan halen van ongeveer 60%. Dan scoren ze je wedstrijd zeker drie tot vier keer. Helaas is de voorhoede en dan met name onze linkeraanval uitermate ineffectief en zwak. Siem zal misschien toch nog belangrijk worden maar dat zal ook samenhangen met wie er om hem heen spelen en zijn herstel.
Fischer denkt nog steeds de nieuwe CR te zijn, gewoon te triest voor woorden. Hoe kan zo een groot talent zo dom spelen? Sigthorson mag dan wel niet de spits zijn die we nodig hebben, hij krijgt ook bijna geen aanvoer en vooral niet van links. Centrum is vaak propvol als Ajax speelt dus moet vooral rechts voeding geven, schone doet het prima maar fikkie terug rhijn is een stukje zand in de motor aan het worden zo.
In de komende weken kan Ajax de titel veilig stellen. Vittese Twente komt eraan, Feijenoord heeft ook pittig programma staan en Twente moet ook nog naar Groningen. Dat moet ten koste van alles, ook als het nodig is ten koste van KNVB beker en zelf EL veilig gesteld worden ivm inkomsten en dus continuïteit. Ben benieuwd of de groep die mentaliteit en kwaliteit heeft, daar twijfel ik echt aan. Tegen go ahead, Utrecht en ook Groningen was het echt slecht.
Waarom krijgt dat zogenaamde supertalent Kishna geen minuten op links? Riedewald mag toch ook? Of is kidhna toch niet zo goed en tegen Ajax 1 aan, en kom niet met blessures want dat valt wel mee. Hij heeft niet eens bij selectie gezeten net als bazoer. Geef die gasten een kans een keer. Wat dat betreft mag Ajax ook eens kijken naar onze vrienden uit Rotterdam die gewoon echte toppers hebben met boetius, nelom en vooral ook vilhena. Zou toch eigenlijk ook wel die depay bij Ajax willen zien, is wel heel goede linksbuiten hoor.
Hou het op een gelukkige maar moeizame overwinning van Ajax vandaag. 1-2 of 1-3 oid
Keep my fingers and toes crossed |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
En haal verdorie die kostic en zihkovic op bij Groningen!!
Hoe kunnen ze die gemist hebben? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax in dezelfde opstelling tegen Zwolle als tegen Groningen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ajax heeft geprobeerd Zivkovic te halen toen die zijn contract moest verlengen. Hij koos er echter voor om bij Groningen te blijven.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Alles draait om de kansen benutten als je afgelopen wedstrijden mensen zelfs de keeper nog willen omspelen inplaats om gewoon die bal er in te schieten dan heb je het tegen elke ploeg moeilijk, en ik ga voor Siggi want de rest wat in de voorhoede loopt buiten Schone is qua scooren bagger incluis mister nobody Siem. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
"mister nobody" Hoe denigrerend kun je praten over de aanvoerder en een van de belangrijkste spelers van de afgelopen seizoenen.. Pfffffffff.. |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 13:24 schreef nora het volgende:Alles draait om de kansen benutten als je afgelopen wedstrijden mensen zelfs de keeper nog willen omspelen inplaats om gewoon die bal er in te schieten dan heb je het tegen elke ploeg moeilijk, en ik ga voor Siggi want de rest wat in de voorhoede loopt buiten Schone is qua scooren bagger incluis mister nobody Siem. Helaas begrijp ik dat ook niet,DENK DAN AAN DE WEDSTRIJD AJAX-TWENTE,EN BEN SIEM ALTIJD DANKBAAR. |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 13:24 schreef remco k het volgende:[..] Ajax heeft geprobeerd Zivkovic te halen toen die zijn contract moest verlengen. Hij koos er echter voor om bij Groningen te blijven.. Weet ik wel, net als dat jochie van tien die voor barca koos ipv Ajax. Ik wil zeggen dat Ajax zihkovic eerder had moeten scouten benaderen. Tegen barca kan niemand op, nog niet dan.
Kostic vind ik ook zo iets. Meleg gehaald en nog niet gezien. Was toch zo belangrijk voor rechts? Het valt gewoon op en dus tegen, Tadic en djuricic zijn ook zulke gevallen wel gespit niet gehaald en juist wat we nodig hebben in techniek en karakter. Zou gewoon nu heel goed zijn geweest |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 februari 2014 - 13:52 schreef Enigma het volgende:[..] Weet ik wel, net als dat jochie van tien die voor barca koos ipv Ajax. Ik wil zeggen dat Ajax zihkovic eerder had moeten scouten benaderen. Tegen barca kan niemand op, nog niet dan. Kostic vind ik ook zo iets. Meleg gehaald en nog niet gezien. Was toch zo belangrijk voor rechts? Het valt gewoon op en dus tegen, Tadic en djuricic zijn ook zulke gevallen wel gespit niet gehaald en juist wat we nodig hebben in techniek en karakter. Zou gewoon nu heel goed zijn geweest Ik vind met name Zivkovic ook een super talent, en zou prima bij Ajax passen..
Meleg is er nu ruim een jaar, die jongen schijnt pas nu beter zijn draai te vinden..
Tadic en Djurucic zijn goede voetballers.. Maar of ze bij Ajax zouden slagen, ik vraag het me af.. Djurucic laat nu ook niet bepaald zien een hoog niveau te hebben.. Als ik het goed heb speelt Sulejmani ook vaker dan hem.. |
|
|
|