|
|
remco k
|
|
|
Ajax begint om 16:30 uur in een uitverkochte Amsterdam ArenA aan de wedstrijd tegen sc Heerenveen. Jasper Cillessen en Nicolai Boilesen zijn weer fit en keren terug in de basisopstelling. Viktor Fischer start als linksbuiten, Bojan begint op de bank. Scoreverloop:
Gele kaarten:
Scheidsrechter: Van Boekel
Ajax: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen; Klaassen, Blind, Serero; Schöne, De Jong, Fischer. Wissels Vermeer, Poulsen, Van der Hoorn, Duarte, Sigthórsson, Bojan, De Sa. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Toch een opvallende keuze. Vond Bojan de afgelopen 2 wedstrijden beter ogen dan Fischer als ik eerlijk ben. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 16 februari 2014 - 15:27 schreef Eide het volgende:Toch een opvallende keuze. Vond Bojan de afgelopen 2 wedstrijden beter ogen dan Fischer als ik eerlijk ben. Ik vond de laatste twee wedstrijden Schone ook niet fris ogen.. Misschien had ie beter Schone kunnen laten invallen ofzo.. Bojan deed het inderdaad naar behoren..
Misschien wel rust voor donderdag.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: De Jong nog wel? Haha 3 keer in eigen goal of 3x bal de 2e ring in? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 16 februari 2014 - 15:49 schreef remco k het volgende:[..] Ik vond de laatste twee wedstrijden Schone ook niet fris ogen.. Misschien had ie beter Schone kunnen laten invallen ofzo.. Bojan deed het inderdaad naar behoren.. Misschien wel rust voor donderdag.. Ik had De Jong eruit gehaald voor Bojan. Ondanks Fischer echt niet in vorm is heeft hij wel dreiging |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Niet zo somber ouwe.....3-1....3x de Jong ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 16 februari 2014 - 15:55 schreef Loetje het volgende:[..] Ik had De Jong eruit gehaald voor Bojan. Ondanks Fischer echt niet in vorm is heeft hij wel dreiging De Jong creeert de kansen door zijn lopen, hij mistte ze dan nog wel, maar ze zullen weer gaan vallen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ach ja. Concurrenten laten weer punten liggen. Ajax zal dat dan ook wel besluiten te doen.. Anders is het natuurlijk ook niets aan in de ED>... Pffffff. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nou, de hardloopwedstrijd in de counter is begonnen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Pfff, en de paal alvast weer. >.> |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En een zuivere goal afgekeurd. Begint al weer goed... |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Ongelooflijk dat afgekeurde doelpunt. Ajax begint iig wel sterk als ze dit volhouden gaat het zeker goed komen vandaag |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Strafschop. Goede actie van Siem. En nu maar deze maken. Goede pass van Fischer trouwens. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Nu wel nog ff scoren die pingel |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Als je Ajax zo ziet spelen vraag je jezelf toch af waarom ze dat in Utrecht en Zwolle niet op konden brengen. Zal grotendeels ook te maken hebben met de defensieve speelstijl van die ploegen. Heerenveen speelt ook aanvallend dus krijgen we meer ruimte. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En weer een strafschop. Hands en overduidelijk ook. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En raak. Keurig. Ajax speelt goed trouwens. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
19 minuten. 2-0 voor, onterecht afgekeurde goal en de paal. Scherpe start hoor. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Met die bal op de paal en die onterechte afgekeurde goal sta je binnen 18 minuten op 4-0. Maar ja ...als ...als...als hahaha. Iig wel lekker begin |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Is een mooie stand, 2-0. ondanks door 2 strafschoppen. Overigens, de allereerste doelpunt was geen buitenspel. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Misschien arrogant maar als ze dit vanaf nu wekelijks kunnen opbrengen is er toch echt geen 1 club die ons kan stoppen. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Het is nu eindelijk zo dat je vroeg voor staat... Dat speelt gewoon een stuk lekkerder |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 16 februari 2014 - 16:52 schreef jariheld het volgende:Misschien arrogant maar als ze dit vanaf nu wekelijks kunnen opbrengen is er toch echt geen 1 club die ons kan stoppen. De 1e helft de afgelopen weken was het steeds zo goed alleen bleef de score uit. Het zijn de 2e helften geweest die zwak waren. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 16 februari 2014 - 16:56 schreef Eide het volgende:[..] De 1e helft de afgelopen weken was het steeds zo goed alleen bleef de score uit. Het zijn de 2e helften geweest die zwak waren. Omdat als je niet scoort in de eerste helft kan er haastigheid in het spel sluipen en dat leidt vaak tot veel balverlies...meestal dan in de tweede helft... Nu kunnen ze de wedstrijd helemaal naar zich toe trekken |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Goed begin... Vooral blind serero klaas lekker fel... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Gaat hard met de kaarten. Heb niet het idee dat H'veen zo met 11 man het einde haalt. Veel irritatie en veel overtredingen. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Voorlopig ziet het er toch goed uit bij Ajax, tot nu toe de eerste helft met zijn 2-0. Nu vasthouden. Het stadionsfeer mag er ook zeker wezen.
Zelf vind ik persoonlijk dat alleen Van Rijn één van de mindere blijft bij Ajax, daar hij ook de afgelopen 5 weken ook al het geval was, met zijn diverse kleine fouten per wedstrijd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Van Rhijn vandaag toch niet slecht, vind eerder de dieptepasses op zowel Ricardo als Boilesen zwak. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En dat had de 1e rode kaart voor H'veen al moeten zijn eigenlijk. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Tja dat was dus eigenlijk tweede geel ... |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Zo,nu even een bakje thee, en even bijkletsen van hoe ze verder gaan voor een derde doelpunt. Binnen 10 minuten, dat zou wel 'n lekker gevoel zijn dacht ik zo. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 16 februari 2014 - 17:16 schreef nieuwe ajax het volgende:Zo,nu even een bakje thee, en even bijkletsen van hoe ze verder gaan voor een derde doelpunt. Binnen 10 minuten, dat zou wel 'n lekker gevoel zijn dacht ik zo. Zekers, dan gooi je de wedstrijd meteen in het slot en is het klaar. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Hoi Eide, het gaat me even over het algemeen men Van Rijn. Jij zal dat ook wel weten dat Van Rijn steeds weer net niet heel erg goed speelt. Het valt me gewoon op dat bij Van Rijn net teveel minpunten te zien is. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Tweede helft lekker zo doorgaan dan zou het zomaar 4 of 5-0 kunnen worden |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Scheids fluit belachelijk slecht, penalty's zijn niks mis mee, maar al die gele kaarten slaan echt helemaal nergens op. Het is verdomme een contact sport en hij fluit hem gewoon dood.. Bah..
Ajax overigens prima wat instelling betreft, aan de bal ook gewoon goed de eerste 20 minuten, daarna spelen ze gewoon barslecht, en kiest men aan de bal constant de verkeerde optie.. De eerste twintig minuten was de gehele aanval van Ajax ook erg goed, ook Siem speelde erg goed als aanspeelpunt en dat is gewoon erg belangrijk voor dit Ajax..
De twee beste mensen bij Ajax zijn Schone en Blind, maar ook Klaassen en Serrero spelen goed..
Van Rhijn wederom de minste aan Ajax kant..
de Kamps speelt bij H'veen trouwens heel goed..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 februari 2014 door remco k -- |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Op voor de tweede helft en gewoon door blijven gaan met waar we mee bezig waren. Lekker weer gewoon fel beginnen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Welke kaart vond jij onterecht dan Remco? Vind de scheidsrechter zelfs mannelijk voetbal toestaan, kijk maar naar die situatie waar Serero en De Roon geel krijgen, daar aan vooraf laat de scheids echt fors voetbal doorgaan.
En Nee, ik ben zeker nog niet tevreden over Van Rhijn, maar als ik hem vergelijk met Boilesen dan bemoeid Ricardo zich nadrukkelijker met het spel, komt vaker mee, doet meer, is actiever. En zo wil ik Van Rhijn wel zien. Boilesen vind ik war vlak vandaag, net als Fischer (die ongelukkig was bij die onterecht afgekeurde goal). |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax moet juist niet zo blijven doen als de laatste 20 minuten, namelijk helemaal niks meer gecreëerd en H'veen iets beter in de wedstrijd geholpen..
Het staat 2-0, maar laten we nu niet doen alsof we veel kansen hebben gecreëerd buiten de penalty's om.. Namelijk maar 1 en dat was die bal van Fischer.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De druk die Ajax zet is erg goed. Klaassen, Serero en Blind zoals ze vandaag spelen zijn een hel voor elke tegenstander. Geen moment rust, geen moment om even de bal rond te laten gaan. Elke keer zo'n fel loopwonder in je nek en ze kunnen dat 90 minuten.
Wat vinden we van Siem? Ik vind hem nog altijd ongelukkig in de balcontacten maar wel veel en makkelijk aanspeelbaar. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 16 februari 2014 - 17:26 schreef remco k het volgende:Het staat 2-0, maar laten we nu niet doen alsof we veel kansen hebben gecreëerd buiten de penalty's om.. Namelijk maar 1 en dat was die bal van Fischer.. Paal/Moisander vergeten? Is nog steeds niet veel maar toch. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Van rhijn doet het netjes en vind jullie nu echt zeiken.. wat moet hij nog meer doen volgens jullie????? integenstelling tot dejong trage slak en aanname is verdomde slecht... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 16 februari 2014 - 17:25 schreef Eide het volgende:Welke kaart vond jij onterecht dan Remco? Vind de scheidsrechter zelfs mannelijk voetbal toestaan, kijk maar naar die situatie waar Serero en De Roon geel krijgen, daar aan vooraf laat de scheids echt fors voetbal doorgaan. En Nee, ik ben zeker nog niet tevreden over Van Rhijn, maar als ik hem vergelijk met Boilesen dan bemoeid Ricardo zich nadrukkelijker met het spel, komt vaker mee, doet meer, is actiever. En zo wil ik Van Rhijn wel zien. Boilesen vind ik war vlak vandaag, net als Fischer (die ongelukkig was bij die onterecht afgekeurde goal). Ik vind de eerste kaart voor vd Berg nergens op slaan, die kaart van Zyech nergens op slaan..Het buitenspel is heel slecht gefloten. En een aantal andere momenten dood gefloten waarbij die prima door kon laten spelen, dat moment waar je op doelt is de uitzondering op de regel in mijn optiek..
Je hebt overigens wel gelijk wat betreft het meedoen, maar soms moet je juist even in je kwaliteiten spelen.. Boilesen doet dat nu wel..
Neem die bal die hij makkelijk op Schone terug kan leggen, maar raast weer blind door.. |
|
|
|