|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 22:57 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Jep, maar zoals ik eerder al zei lijkt het ook dat Ajax het gewoon moedwillig heeft laten lopen. Ze hebben volgens mij 60% gegeven en niet veel meer. Ze voetballen altijd op 60 procent en daar kan je mee weg komen in de eredivisie maar tegen deze ploeg wordt meer gevraagd als 50x terug spelen, en effe kijken wie gaat storen zij storen tot ze dood zijn en Ajax speelt een ouwe wijven tempo dat heb ik al maanden aan gegeven nu wordt je met je neus op de feiten gedrukt wat een afgang. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:03 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Hoe dan? In het stadion zou ik ze aanmoedigen, ik denk dat de buren niet blij zijn al ik de hele tijd schreeuw zodat ze me in Amsterdam horen! ;-) Nee, maar jij zet de TV ook niet uit, en lees met die opmerking even wat pagina's terug ;) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Jezus wat een slecht Ajax was dit. Overklast, op alle fronten afgetroefd. Salzburg moet zich in Alice in Wonderland hebben gewaand. Geen enkele tegenstand ondervonden. Niet één speler die een voldoende haalde. Geen gogme, geen instelling. Helemaal niks. En dat was vanaf de allereerste minuut al heel erg duidelijk. Zo'n kansloze nederlaag is ook nog eens zeer slecht voor het zelfvertrouwen. Ik vrees voor aanstaande zondag en de week daarop. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:05 schreef hippy het volgende:[..] Steunen is ook positieve kritiek vriend... Je kan toch niet zeggen dat de jongens een pluim verdienen vandaag Ik heb net niet over de kritiek en de negativiteit. En daarmee genoeg gezegd want jullie hebben kennelijk de opmerkingen van een aantal anderen eerder niet gezien :) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hehe ik heb niet eens gekeken ouwe. Zit met me zieke kop op het werk! :-( |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:05 schreef Eide het volgende:[..] Ik ook, maar voetballend waren ze niet zo heel erg goed. De klasse zit echt op het fysieke en de vechtlust. Je ziet dat nauwelijks meer tegenwoordig, ploegen die fysiek echt beter zijn dan de rest. Die verschillen zijn bijna weggewerkt maar Salzburg liet vanvond zien dat zij ruim boven die standaard zitten. Klopt. Ook een hartveroverende inzet, een puike wedstrijdmentaliteit een een wonderschoon doelpunt. |
|
|
|
|
JordyAjacied
|
|
|
@Hasjkoph, toch nog mijn gelijk gekregen ;) ze moesten Kishna wel brengen want Ajax had iemand nodig die al die lange ballen kon opvangen door het mislukte combineren vanavond. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:02 schreef Eide het volgende:[..] Ik zeg niet dat de kritiek onterecht is, verre van zelfs. Maar je steunt je club in voor- en tegenspoed en niet alleen als je wint. Dat je kritiek hebt heeft mijns inziens niets te maken met steunen in voor- en tegenspoed. Ik ben mijn hele leven al fan van Ajax en zal dat blijven tot mijn dood. Maar dat betekent niet dat je je teleurstelling niet mag uiten en vinden dat het huidige beleid leidt tot een kwalitatief steeds mindere ploeg. In 1995 stond er ook een ploeg zonder schaamhaar, maar wel met enige kanjers die de jonkies aan de hand konden nemen. En dat ontbreekt nu volledig. Hopelijk zit ik er 200% naast, maar met dit voetbal kan de titel en/of de beker ook nog een probleem worden (dus maar hopen dat dit een incident was). |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Zonder meer. Ik ben echt diep onder de indruk van Salzburg en dat zeg ik niet snel. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:05 schreef nora het volgende:[..] Ze voetballen altijd op 60 procent en daar kan je mee weg komen in de eredivisie maar tegen deze ploeg wordt meer gevraagd als 50x terug spelen, en effe kijken wie gaat storen zij storen tot ze dood zijn en Ajax speelt een ouwe wijven tempo dat heb ik al maanden aan gegeven nu wordt je met je neus op de feiten gedrukt wat een afgang. Het had ons in de competitie ook meerdere keren kunnen overkomen, echter hadden we toen zeer veel geluk op sommige momenten. |
|
|
|
|
JordyAjacied
|
|
|
Wel erg jammer dit. Had toch wel een 2-0 voor Ajax voorspeld, maar helaas... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Johan Derksen heeft hier volledig gelijk |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: En Eide, laten we wel wezen, dit is hetzelfde Salzburg dat Bayern Munchen met 3-0 versloeg. Weliswaar in een oefenpotje, maar toch. Ajax had gewaarschuwd moeten zijn. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Die volg ik nooit. Wat heeft hij gezegd? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Bij mij ook niet, zie eerdere reacties van anderen hierover. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:11 schreef Pietje het volgende:[..] En Eide, laten we wel wezen, dit is hetzelfde Salzburg dat Bayern Munchen met 3-0 versloeg. Weliswaar in een oefenpotje, maar toch. Ajax had gewaarschuwd moeten zijn. Dat was Ajax denk ik wel. Ik geloof ook absoluut niet dat de spelers hier gevoelsmatig voor minder dan 100% in zijn gegaan. Als Frank en Ronald zich in de media al zo stellig uitlaten over een tegenstander is dat tekenend. Dat doen ze nooit. Maar desondanks wordt je gewoon overklast door een tegenstander die overal voor gaat en elk duel wint. Dan ziet het er snel uit alsof de spelers hun best niet doen. Dat geloof ik niet, ze hebben echt hun best wel gedaan, maar het beste dat de Ajax spelers vandaag konden overleggen was ruim onvoldoende om RBS tegenstand te kunnen bieden. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
EL leeft niet in nederland....Frank zegt van wel....maar de titel is belangrijker. Frank zal best wel balen maar die slaapt vanaaf prima...hij vind het wel best zo |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:14 schreef Eide het volgende:[..] Dat was Ajax denk ik wel. Ik geloof ook absoluut niet dat de spelers hier gevoelsmatig voor minder dan 100% in zijn gegaan. Als Frank en Ronald zich in de media al zo stellig uitlaten over een tegenstander is dat tekenend. Dat doen ze nooit. Maar desondanks wordt je gewoon overklast door een tegenstander die overal voor gaat en elk duel wint. Dan ziet het er snel uit alsof de spelers hun best niet doen. Dat geloof ik niet, ze hebben echt hun best wel gedaan, maar het beste dat de Ajax spelers vandaag konden overleggen was ruim onvoldoende om RBS tegenstand te kunnen bieden. Ik weet het Eide, ik heb het ook gehoord en gelezen. Maar toch heb ik hier een heel naar gevoel over. Ik geloof ook niet dat de spelers hun best niet hebben gedaan, misschien kunnen zij gewoon niet beter en dat maakt het nog veel erger voor de toekomst. Trouwens, ik heb Kolbeinn Sightórsson gevolgd vanavond en ik had serieus de indruk, dat het hem niks kon schelen wanneer zijn contract vanavond nog zou worden ontbonden. Wat liep hij er ongelooflijk gedemotiveerd bij. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:20 schreef Nenam_tiL het volgende:EL leeft niet in nederland....Frank zegt van wel....maar de titel is belangrijker. Frank zal best wel balen maar die slaapt vanaaf prima...hij vind het wel best zo Ik weet het niet, nenam, volgens mij wil Frank ALLES winnen. Maar toegegeven, de competitie is belangrijker
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 februari 2014 door Pietje -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Dit hadden we natuurlijk zien aankomen. In de selectie zitten er een aantal spelers die totaal uit vorm zijn. Fisher die bij elke balcontact de bal verloor. Sigiie vere van invorm is. De jong op links van het middenveld en totaal geen wedstrijd ritme. Duarte als linksback, compleet mislukt. Als klaasen totaal niet in de wedstrijd zit. Ja dan kom je met 0 3 nog aardig weg.
Dit is heel jammer en erg kwadelijk voor het voetbal. Hier heeft platini en blater niks te maken. Ook als je streng bent tegen grote clubs |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Klinkt arrogant maar hetzelfde als ik. In Nederland is Ajax goed maar zodra we in europa een tegenstander tegen komen die durft dan zijn we niks |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Mannen, ik ga slapen. Morgenochtend gaat de wekker om 5 uur. Om 6 uur zit ik op de koelbus van de voedselbank... Slaap lekker en ik spreek jullie weer. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:25 schreef Loetje het volgende:[..] Klinkt arrogant maar hetzelfde als ik. In Nederland is Ajax goed maar zodra we in europa een tegenstander tegen komen die durft dan zijn we niks Thanks. Ja dat klopt wel. Dat schreef ik ook al eerder. Er zijn overigens ook wel clubs in Nederland die dat durven en aankunnen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:21 schreef Pietje het volgende:[..] Ik weet het Eide, ik heb het ook gehoord en gelezen. Maar toch heb ik hier een heel naar gevoel over. Ik geloof ook niet dat de spelers hun best niet hebben gedaan, misschien kunnen zij gewoon niet beter en dat maakt het nog veel erger voor de toekomst. Trouwens, ik heb Kolbeinn Sightórsson gevolgd vanavond en ik had serieus de indruk, dat het hem niks kon schelen wanneer zijn contract vanavond nog zou worden ontbonden. Wat liep hij er ongelooflijk gedemotiveerd bij. Eens. Kishna viel mij dan weer niet tegen. Voerde z'n acties te ver door waardoor hij steeds tegen een overmacht aan Oostenrijkers opliep maar laat maar komen. Bij deze trek ik al mijn reserveringen in. Meteen laten starten aankomende zondag. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 22:28 schreef Eide het volgende:[..] 3 kampioenschappen, herkenbaar voetbal, een ambitie waar serieus aan gewerkt wordt, een financieel gezonde organisatie die weer in staat is te gaan investeren, eigen jeugd die weer kansen krijgt. En dan beweren dat Ajax onder De Boer geen stappen heeft gemaakt? Dan vind ik dat je inderdaad negatief bent. ben het in zoverre eens dat dit niet door Fdb komt. maar je zegt het zelf al een gezonde organisatie die instaat is te investeren. maar dat doen ze dus niet. en dat is juist het probleem. wat er word gehaald heeft teweinig kwaliteit,een Sana Duarte en van der Hoorn. je heb in deze periode alleen maar aan kwaliteit ingeleverd. de boer zegt wel naar buiten na elke transferperiode dat hij spelers genoeg heeft. maar denk dat hij zelf wel weet dat hij kwaliteit mist. als ze elk jaar een gerichte aankoop hadden gedaan denk ik niet dat ze zo waren afgestraft. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Wat heb je te zoeken in de cl als je al lastig hebt tegen een topclub van Oostenrijk.
De reactie van EL is niet belangrijk omdat niet veel geld is te halen. Dat is net als dat je na elke nederlaag vraagt om nieuwe spelers. Veel te veel korte termijn Ja ik weet dat ajax dat geld nodig heeft en heel lekker is. Enkel start geld wat als zo 12 miljoen is dat is heel lekker. Maar in pot 3 van de cl betekend wel dat er 2 clubs beter zijn, of je moet een een slechte treffen die in pot 2 zat maar dat hebben we nooit. Door juist ver te komen in El kan je in pot 2 of zelf in pot 1 komen. Dat dat mogelijk is bewijst porto en benfica wel. Juist dan heb je grote kans om ver te komen in de cl en kan je aansluiten bij de top.
Dus EL is juist belangrijk. Zelf belangrijker dan kampioenschap want in pot 3 lukt het niet om een ronde verder te komen. Misschjen lukt het in pot 2 wel. De resultaten blijven dan wel 5 jaar staan. 2de worde we toch wel dus wie zegt dan niet dat we cl halen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 februari 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:02 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En zondag is de volgende wedstrijd van beiden en warempel tegen elkaar. Ik heb het idee dat Ajax van tevoren heeft geroepen dat ze de Europa League graag wilden winnen, maar er achter de schermen toch is besloten om voor het kampioenschap te gaan. dat denk ik dus niet. de punten heeft ajax en alle nederlandse clubs echt wel nodig. anders kan nederland over paar jaar nog maar 1 ploeg voor de cl inschrijven en die moet dan ook nog voorronde spelen. daar staat ook Ajax niet op tewachten. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Frank heeft wel iets fout gedaan vandaag. 2 spelers op te stellen die uitvorm zijn (fisher en siggie). De jong op stellen die geen wedstrijdritme heeft. Duarte opstellen die geen linksback is, omdat je wilt dat het middenveld niet uitelkaar word gehaald. Maar het middenveld was al uit elkaar door de blesure van serrero. Dan had je ook gewoon blind op de linksback moeten zetten. Ja ben geen fan van poulsen maar alles beter dan duarte linksback. Vervolgens klaassen wisselen en fisher laten staan. Fisher heeft niks goeds gedaan. Ben benieuwd wat hij moet doen om op de bank te komen. Je kan veel krediet hebben en veel dingen goed doen maar vandaag heeft hij gegokt en verloren.
Ik hoop dat ik fisher en siggie en andersen bij jong ajax gaan zien. Gaan ze maar daar lekker ballen inleveren en op zoek gaan naar vorm want ik hoef ze echt niet in ajax 1 hoor.
Hopelijk maakt de boer niet dezelfde fout als vandaag |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het resultaat toont inderdaad dat er verkeerde keuzes vooraf zijn gemaakt. Dat heeft Frank zelf ook gezegd in een ractie na de wedstrijd. Fischer laten staan was logisch want er zat verder niemand voor de plek, Klaassen eraf halen was ook logisch want die speelde onvoorstelbaar slecht.
Wat ik echter erger vind is dit alles niet komt omdat de denkwijze van FdB verkeerd was. Die was op zich solide, maar Ajax kwam vandaag gewoon niet aan het eigen voetbal toe. Dat is juist de kracht van Ajax, altijd en tegen iedereen het eigen voetbal spelen. En dan moet FdB achteraf concluderen dat Ajax veel eerder de lange bal had moeten gaan hanteren.
Dat is pas echt zorgelijk. Fouten zijn menselijk en fouten zijn gemaakt, maar gezien de situatie vind ik de keuzes voroaf wel verklaarbaar. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Natuurlijk hoop je dat siggie en Fisher beter in vorm raken maar daar wachten we al 8 maanden op. Lijkt mij beetje voorbarig dat dat opeens nu wel zo is. Als je de wedstrijden van de jong bekijkt voor de winterstop dan had je tijdens die wedstrijden weinig aan hem als hij niet 100% fit is. Dan Zet de boer de jong ook nog op de linkerkant.
Dus de linker kant zag er zo uit. Duarte geen linksback word wel linksback gezet. Tegen cambuur kan het maar niet tegen salsburg. De jong niet 100% fit en fisher die niet invorm is.
Rechterkant zag er dan zo uit. Van rhijn waar we qua opbouw al weinig hoeven te verwachten. Klaassen die niet wist wat hij moeat doen. Bojan die werd als rechtsbuiten gedwongen om kopduels te winnen maar heb ik nooit zien doen dus waarom dan nueel. Sigiie is als spits nog erger uitvorm. Hij zou bij jong ajax nog op de bank moeten zitten.
Met zulke beslissingen van de boer vraag je om zo weg gespeeld te worden. Ik hoop dat buitenland dit heeft gezien dan zien we de boer gelukkig volgend jaar weer bij ajax.
Ik wil niets liever dat de boer bij ajax blijft maar de boer moet nu wel wakker worden want er zijn een aantal spelers die niet ajax waardig zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Heb de wedstrijd in het stadion gezien. Maar wat ik heb gezien is niet normaal eigenlijk. Wat was dat Salzburg verschrikkelijk goed zeg. Als die altijd zo spelen zouden ze in onze competitie met 20 punten voorsprong kampioen worden. Echt heel erg goed. En het doet pijn om te zien dat Ajax hier niks tegenover kon zetten. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:10 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het had ons in de competitie ook meerdere keren kunnen overkomen, echter hadden we toen zeer veel geluk op sommige momenten. Oh ja joh, en het meest grappige las ik net op de page van VI. Het ontbrak aan een plan B, ze hadden eens wat vaker de lange bal moeten spelen als het combineren niet lukt. Tja zo heeft ieder zijn probleem, jammer alleen voor het Nederlands voetbal natuurlijk.
Uw voetbal lievende kakkerlak. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Best wel een beetje sneu ben je. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Frank heeft wel iets fout gedaan vandaag. 2 spelers op te stellen die uitvorm zijn (fisher en siggie). De jong op stellen die geen wedstrijdritme heeft. Duarte opstellen die geen linksback is, omdat je wilt dat het middenveld niet uitelkaar word gehaald. Maar het middenveld was al uit elkaar door de blesure van serrero. Dan had je ook gewoon blind op de linksback moeten zetten. Ja ben geen fan van poulsen maar alles beter dan duarte linksback. Vervolgens klaassen wisselen en fisher laten staan. Fisher heeft niks goeds gedaan. Ben benieuwd wat hij moet doen om op de bank te komen. Je kan veel krediet hebben en veel dingen goed doen maar vandaag heeft hij gegokt en verloren. Ik hoop dat ik fisher en siggie en andersen bij jong ajax gaan zien. Gaan ze maar daar lekker ballen inleveren en op zoek gaan naar vorm want ik hoef ze echt niet in ajax 1 hoor. Hopelijk maakt de boer niet dezelfde fout als vandaag Of gewoon duarte ipv serero en riedewald ondanks de jongheid linksback... Was het minsteschuiven geweest... En dan bojan ipv schone |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 05:09 schreef remco k het volgende:Heb de wedstrijd in het stadion gezien. Maar wat ik heb gezien is niet normaal eigenlijk. Wat was dat Salzburg verschrikkelijk goed zeg. Als die altijd zo spelen zouden ze in onze competitie met 20 punten voorsprong kampioen worden. Echt heel erg goed. En het doet pijn om te zien dat Ajax hier niks tegenover kon zetten. Klopt maar je weet dat je tegen zoon tegenstander speelt... Dan ga je niet een de jong siggy en poulsen erin zetten... Maar goed deboer geeft toe dat hij fout zat.. En ja ook hij kan bijleren... Nog een jonge coach in verhouding met anderen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 februari 2014 door nummer10 -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:55 schreef Eide het volgende:Het resultaat toont inderdaad dat er verkeerde keuzes vooraf zijn gemaakt. Dat heeft Frank zelf ook gezegd in een ractie na de wedstrijd. Fischer laten staan was logisch want er zat verder niemand voor de plek, Klaassen eraf halen was ook logisch want die speelde onvoorstelbaar slecht. Wat ik echter erger vind is dit alles niet komt omdat de denkwijze van FdB verkeerd was. Die was op zich solide, maar Ajax kwam vandaag gewoon niet aan het eigen voetbal toe. Dat is juist de kracht van Ajax, altijd en tegen iedereen het eigen voetbal spelen. En dan moet FdB achteraf concluderen dat Ajax veel eerder de lange bal had moeten gaan hanteren. Dat is pas echt zorgelijk. Fouten zijn menselijk en fouten zijn gemaakt, maar gezien de situatie vind ik de keuzes voroaf wel verklaarbaar. Je kan de Boer wel blijven verdedigen maar Duarte linksback dat schiet gewoon niet op.. zei ik s' middags toen ik de opstelling hoorde al.. Hij had gewoon voor Blind of Riedewald moeten kiezen. Alle wedstrijden gaat blind naar linksback poulsen op cvm niet dat dat top is maar zijn ze gewend.. Duarte a geen ritme b geen linksback kom op foutje Frank... Blind lb cvm Poulsen Duarte op de plek van Sorrero hadden ze gewend geweest qua systeem. . Maar goed de rest was ook drama dus veel geen eer te behalen |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 08:46 schreef nummer10 het volgende:[..] Klopt maar je weet dat je tegen zoon tegenstander speelt... Dan ga je niet een de jong siggy en poulsen erin zetten... Maar goed deboer geeft toe dat hij fout zat.. En ja ook hij kan bijleren... Nog een jonge coach in verhouding met anderen Als ik de Boer was dan diende ik vandaag wel een lijstje in met spelers die mogen vertrekken van de zomer en welke versterkingen er mogen komen pff |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het is gewoon keihard om te zien dat je cluppie gewoon kwaliteit te kort komt op sommige plekken en als je dan op je huid gezeten word zoals Salsburg dan komt het extra naar boven, je kan het verbloemen in deze zwakke competitie maar tegen goede tegenstanders ga je er onderdoor. In mijn ogen niet Ajax waardig zijn Duarte-Paulsen-van Rhijn-Siggi-de Jong-Sana- en v/d Hoorn. Twijfel gevallen Schone-Boilessen(Blessures)-de Sa-Ligeon en Serero (fysiek). Ik heb het al meerdere malen aan gegeven op een hoog niveau zal je een hele goede techn/basis en handelingssnelheid moeten hebben en een goed loop vermogen. Degene die niet Ajax waardig zijn missen dat dus worden dat nooit Ajax toppers. Ik zie het nog steeds zitten in Fischer maar hij zal nu echt in vorm moeten gaan komen, en Andersen is een prachtige techn/begaafde speler maar zal toch zeker fysiek harder moeten worden, Klaasen wordt een topper en wat ik van Krishna heb gezien de laatste tijd dat vind ik nou een Ajax speler techn/begaafd een goed schot de rest komt hopelijk van zelf, met Denswil en Bazoer en Kishna hebben we nog genoeg achter de hand om niet in paniek te raken maar een goede spits is op dit moment wel wenselijk misschien Krishna proberen alhoewel hij geen echte centrumspits is. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Helemaal mee eens nora, Op dit forum zijn teveel deelnemers, die de werkelijkheid niet onder ogen willen zien. Heb mijn dochter meegenomen naar deze wedstrijd, maar mijn voorspelling was vooraf 1-3 en hiermee was ik nog te positief. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Een vaststelling welke ik gisteren bij het kijken van de wedstrijd gezien heb en een uitspraak van de VI naar voren brengen, proberen weg te moffelen met een persoonlijke belediging das pas sneu. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Ik durf zo ver te gaan dat het niet eens zoveel te maken heeft met kwaliteit.
Speelt RBS tegen Milan, Barcelona of Bayern Munchen zoals ze gister tegen ons speelden, dan winnen ze ook gewoon.
Er zijn gewoon geen/heel weinig ploegen die dit 'vechtvoetbal' spelen op het hoogste niveau. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Zoooo ik ben er al weer overheen! Zondag is belangrijk, zet die jonkies er maar weer in, want die vette pikstok van een dick advocaat heeft al maanden naar Ajax gekeken hoe hij die moet bestrijden....dus veranderen t.o.v. gister die opstelling! ! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 07:52 schreef VVout het volgende:[..] Oh ja joh, en het meest grappige las ik net op de page van VI. Het ontbrak aan een plan B, ze hadden eens wat vaker de lange bal moeten spelen als het combineren niet lukt. Tja zo heeft ieder zijn probleem, jammer alleen voor het Nederlands voetbal natuurlijk. Uw voetbal lievende kakkerlak. Beste kakkerlak ;-)
Ik zat in het stadion gisteren en zag vanaf de 1e minuut dat het niet liep, dan krijg je strafschop tegen, de 0-2 en 0-3. dan weet je dus dat het voetballend niet lukt en dan komt jouw punt waar ik volledig gelijk geef: op dat moment moeten de ballen naar de stip in de 16 gespeeld worden en hopen dat je met veel geluk toch nog die goal maakt, maar ze bleven volharden in iets dat niet lukte. Dan zeg ik dus ook er was geen plan B!!!
Wat een K.. wedstrijdinstelling! Salzburg zat er vanaf het begin boven op en wij lieten het over ons heen komen....
Althans, zo leek het....... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ik zal het nog eens proberen uit te leggen, n.l. het contrast tussen 2 rivaliserende Nederlandse voetbalclubs.
Ajax - Verzorgd technisch voetbal met mooi combinatie voetbal - Geen plan B zoals Feyenoord Feyenoord - Meer fysiek met veel lange ballen - Geen plan B n.l. zoals Ajax
Allebei de clubs krijgen een lesje effectiviteit opgelegd of het nu tegen Kuban, Milan, Salzburg of weet ik wie is.
Mag ik dat om te lachen vinden, of beter gezegd om te huilen, want dat zegt ons dat Europese successen voorlopig nog niet in zicht zijn en dat is wederom een beetje sneu ja. |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Dit is de slechtste wedstrijd die Ajax heeft gespeeld onder de Boer. Ze hebben loon naar werken gekregen, laf voetbal, wéér zwakke wedstrijdmentaliteit; de angst regeerde vanaf minuut 1. Helaas had ik in ieder geval 1 geluk omdat ik dit voorspeld had; zij het 1-3 maar zelfs dat was het publiek niet gegund... Niet 1 goal... Niet 1 uitgespeelde kans, niet 1 keer de mouwen opgestroopt en gespeeld met een leeuwenhart.
Ben na de 0-2 direct weggegaan, zulk voetbal, nee anti voetbal, verdient geen respect. Het hele team heeft gefaald, geen offday maar volledig, op elke positie, vd mat geveegd. De Boer heeft gefaald door totaal geen verandering te kunnen brengen. Welke oetlul laat nou Siem, Fischer, Rijn, Veltman en Krikc staan terwijl ze weken falen in wat ze moeten doen; acceptabel voetbal tonen. Schandalig wat Ajax het publiek en het Nederlands voetbal gisteren heeft aangedaan. Met alle respect trouwens voor een goed Salzburg. Als die scherper waren geweest was er een royalere score uitgekomen. Maar dit was ze niet gelukt tegen de meeste andere Nederlandse ploegen. Zo laf en mietjesachtig voetbal, bah!
Als Ajax enig fatsoen heeft en een tiende van de altijd voorgedane klasse heeft, schenken ze alle toeschouwers van gister in de arena hun geld terug en bieden er direct een kaartje bij aan voor de eerstkomende Europese wedstrijd thuis. Hier betalen mensen niet voor, al weken geen entertainment, geen uitstraling dan alleen zelfoverschatting. Jammer, maar Ajax is terug bij af.
Ik denk dat Ajax volledig door moet selecteren en de zogenaamde CR zoals Fischer direct naar jong Ajax moet zetten. Siem opbokken, rhijn gauw opflikkeren, veldman uitlenen aan Utrecht, dwergen als serrero en duarte naar smurfenland sturen en krikc ook maar mee. Sigthorson zsm aan een stel eskimo's meegeven en bouw maar opnieuw. Ze moeten zich doodschamen, stelletje onbenullen..
WALGELIJK LAF ajax |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 08:46 schreef nummer10 het volgende:[..] Klopt maar je weet dat je tegen zoon tegenstander speelt... Dan ga je niet een de jong siggy en poulsen erin zetten... Maar goed deboer geeft toe dat hij fout zat.. En ja ook hij kan bijleren... Nog een jonge coach in verhouding met anderen De boer zegt fout te zitten wat betreft tactiek, over spelers heb ik niks gehoord. Poulsen kwam er natuurlijk pas later bij. Maar het was gewoon niet goed. Niemand speelde op niveau, echt helemaal niemand. En de Boer maakt uiteraard fouten. Dat klopt.
Ook een hele wijze les voor veel van de " nieuwe" spelers van dit Ajax. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
quote:Op donderdag 20 februari 2014 - 23:20 schreef Nenam_tiL het volgende:EL leeft niet in nederland....Frank zegt van wel....maar de titel is belangrijker. Frank zal best wel balen maar die slaapt vanaaf prima...hij vind het wel best zo Ik heb iig niet goed geslapen pff wat een dramawedstrijd:-( |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
jariheld, Wij hebben veel te veel spelers die het Ajax-shirt niet waardig zijn. Als je geen pass kan of durft te geven in de loop van de speler. Aannemen van een bal zonder dat die minimaal 3 meter van je vandaan springt. Een bal onbedreigt naar een medespeler kunnen koppen. Als speler niet continue in beweging zijn om aanspeelbaar te blijven. Ik kan nog wel even doorgaan. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 10:57 schreef Enigma het volgende:Dit is de slechtste wedstrijd die Ajax heeft gespeeld onder de Boer. Ze hebben loon naar werken gekregen, laf voetbal, wéér zwakke wedstrijdmentaliteit; de angst regeerde vanaf minuut 1. Helaas had ik in ieder geval 1 geluk omdat ik dit voorspeld had; zij het 1-3 maar zelfs dat was het publiek niet gegund... Niet 1 goal... Niet 1 uitgespeelde kans, niet 1 keer de mouwen opgestroopt en gespeeld met een leeuwenhart. Ben na de 0-2 direct weggegaan, zulk voetbal, nee anti voetbal, verdient geen respect. Het hele team heeft gefaald, geen offday maar volledig, op elke positie, vd mat geveegd. De Boer heeft gefaald door totaal geen verandering te kunnen brengen. Welke oetlul laat nou Siem, Fischer, Rijn, Veltman en Krikc staan terwijl ze weken falen in wat ze moeten doen; acceptabel voetbal tonen. Schandalig wat Ajax het publiek en het Nederlands voetbal gisteren heeft aangedaan. Met alle respect trouwens voor een goed Salzburg. Als die scherper waren geweest was er een royalere score uitgekomen. Maar dit was ze niet gelukt tegen de meeste andere Nederlandse ploegen. Zo laf en mietjesachtig voetbal, bah! Als Ajax enig fatsoen heeft en een tiende van de altijd voorgedane klasse heeft, schenken ze alle toeschouwers van gister in de arena hun geld terug en bieden er direct een kaartje bij aan voor de eerstkomende Europese wedstrijd thuis. Hier betalen mensen niet voor, al weken geen entertainment, geen uitstraling dan alleen zelfoverschatting. Jammer, maar Ajax is terug bij af. Ik denk dat Ajax volledig door moet selecteren en de zogenaamde CR zoals Fischer direct naar jong Ajax moet zetten. Siem opbokken, rhijn gauw opflikkeren, veldman uitlenen aan Utrecht, dwergen als serrero en duarte naar smurfenland sturen en krikc ook maar mee. Sigthorson zsm aan een stel eskimo's meegeven en bouw maar opnieuw. Ze moeten zich doodschamen, stelletje onbenullen.. WALGELIJK LAF ajax Roep ik al veel langer.. Maar een creatieve voorhoede speler was niet nodig deze winter.. Hoop dat we ons dit seizoen in ieder geval plaatsen voor de champions league (financieel wel lekker) En dan lekker doorselecteren: Vermeer zal weggaan, De Jong, Sigthorsson, Poulsen, van Rhijn, Moisander, Poulsen(Duarte of Sorrero) Boilesen (toch nooit fit)Bojan mogen van mij weg.. Het geld plus wat nu beschikbaar is de selectie flink versterken opties:
Ziyech, ervaren sterke verdediger die beter is dan moisander, Een spits die beweegelijk is met een neusje voor de goal(Finbogasson, Johansson Az) Linksback wijnaldum van Groningen (boilessen nooit fit Riedewald rustig brengen Dijks is niet goed genoeg) Kostic ook gelijk) Ok t kost wat maar gezien de huidige situatie en de vertrekkende spelers moet het kunnen.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
----------------------Cilissen---------------------- Ligeon--Veltman--ervaren cv--Wijnaldum -------------------------Blind------------------ Klaassen------------------------------Ziyech Kostic------------Johansson-------Fischer (Kishna)
Achter de hand Lobotka Denswil Andersen vd Hoorn Riedewald Schone Bazoer, Tete, misschien nog een type ooijer en een type Bulykin
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 februari 2014 door Hummel10 -- |
|
|
|