|
|
riveco
|
|
|
Helaas moet ik het met een groot aantal eens zijn, maar vind niet dat er spelers op deze wedstrijd moeten worden afgeschreven. Ben zelf jaren trainer geweest en moet zeggen dat je zulke wedstrijden af en toe tegen komt, waar niemand zijn niveau haalt. Ook de plek van Duarte vond ik niet zo gek, omdat ze met 2 spitsen speelde en zo Duarte eigenlijk op het middenveld zou belanden. Maar als er over het hele veld fouten worden gemaakt, wil je eigenlijk wel 10 man wisselen en zit je als coach ook machteloos. Je hoopt dan door een ander soort speler een reactie te krijgen van de andere spelers, maar ook dat mocht niet baten . Ik zeg nog maar een keer dat ik er zelf ook doodziek van was, maar laten we nou ook niet dramatisch doen over de zepert van een wedstrijd, want iedereen die zelf ook heeft gevoetbald heeft ooit zo'n wedstrijd gespeeld. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 12:01 schreef Ztjes het volgende:jariheld, Wij hebben veel te veel spelers die het Ajax-shirt niet waardig zijn. Als je geen pass kan of durft te geven in de loop van de speler. Aannemen van een bal zonder dat die minimaal 3 meter van je vandaan springt. Een bal onbedreigt naar een medespeler kunnen koppen. Als speler niet continue in beweging zijn om aanspeelbaar te blijven. Ik kan nog wel even doorgaan. Op basis van sommige wedstrijden en met name de wedstrijd van gisteren kan ik je alleen maar gelijk geven. Wat ik onbegrijpelijk vind is dat je weet dat ze het wel kunnen... Heb nog wel hoop voor de competitie overigens want gelukkig spelen er geen teams van het kaliber Salzburg hier. Natuurlijk was Ajax gisteren drama maar dat was de verdienste van Salzburg en daar hadden de boys geen antwoord op. Laten we ook niet vergeten dat Salzburg ook Bayern Munchen met 3-0 oprolde en dat ze heer en meester in de Oostenrijkse competitie zijn met 17 pnt voorsprong. Als Ajax zijnde had je hier beter mee om moeten gaan dat hebben ze niet gedaan maar we moeten niet in een mineur stemming raken. Blijf me cluppie gewoon steunen uiteraard . We doen nog volledig mee om het kampioenschap en de knvb beker dus hopelijk hebben ze iets geleerd en gaan ze zondag er keihard tegenaan;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 12:22 schreef riveco het volgende:Helaas moet ik het met een groot aantal eens zijn, maar vind niet dat er spelers op deze wedstrijd moeten worden afgeschreven. Ben zelf jaren trainer geweest en moet zeggen dat je zulke wedstrijden af en toe tegen komt, waar niemand zijn niveau haalt. Ook de plek van Duarte vond ik niet zo gek, omdat ze met 2 spitsen speelde en zo Duarte eigenlijk op het middenveld zou belanden. Maar als er over het hele veld fouten worden gemaakt, wil je eigenlijk wel 10 man wisselen en zit je als coach ook machteloos. Je hoopt dan door een ander soort speler een reactie te krijgen van de andere spelers, maar ook dat mocht niet baten . Ik zeg nog maar een keer dat ik er zelf ook doodziek van was, maar laten we nou ook niet dramatisch doen over de zepert van een wedstrijd, want iedereen die zelf ook heeft gevoetbald heeft ooit zo'n wedstrijd gespeeld. Als je zelf trainer bent geweest en je spreekt over een incident dan vraag ik me af of je de afgelopen weken wel gekeken hebt? In een zwakke competitie wordt het namelijk niet altijd afgestraft.. Vooral als dit Ajax de mouwen op moet stropen halen ze hun niveau niet.. Gisteren keihard afgestraft voor het belabberde spel en opstelling/instelling van de afgelopen weken.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 12:32 schreef jariheld het volgende:[..] Op basis van sommige wedstrijden en met name de wedstrijd van gisteren kan ik je alleen maar gelijk geven. Wat ik onbegrijpelijk vind is dat je weet dat ze het wel kunnen... Heb nog wel hoop voor de competitie overigens want gelukkig spelen er geen teams van het kaliber Salzburg hier. Natuurlijk was Ajax gisteren drama maar dat was de verdienste van Salzburg en daar hadden de boys geen antwoord op. Laten we ook niet vergeten dat Salzburg ook Bayern Munchen met 3-0 oprolde en dat ze heer en meester in de Oostenrijkse competitie zijn met 17 pnt voorsprong. Als Ajax zijnde had je hier beter mee om moeten gaan dat hebben ze niet gedaan maar we moeten niet in een mineur stemming raken. Blijf me cluppie gewoon steunen uiteraard . We doen nog volledig mee om het kampioenschap en de knvb beker dus hopelijk hebben ze iets geleerd en gaan ze zondag er keihard tegenaan;-) Ik steun miin club al 50 jaar en blijf dit altijd doen. Maar Salzburg heeft alle pijnpunten blootgelegd. En alle wedstrijden die we ook net hebben gewonnen, kunnen we ons niet onder de druk uitvoetballen en die ploegen zijn niet van de kwaliteit als Salzburg. We komen pas terug in de wedstrijd als die ploegen het niet meer kunnen belopen. Wordt tegen AZ nog een heel moeilijke wedstrijd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 februari 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 07:52 schreef VVout het volgende:[..] Oh ja joh, en het meest grappige las ik net op de page van VI. Het ontbrak aan een plan B, ze hadden eens wat vaker de lange bal moeten spelen als het combineren niet lukt. Tja zo heeft ieder zijn probleem, jammer alleen voor het Nederlands voetbal natuurlijk. Uw voetbal lievende kakkerlak. Ik volg je niet helemaal denk ik? Ik geef toch echt aan dat Salzburg wel heeft gedaan wat veel clubs in Nederland niet doen, namelijk de kansen wel afmaken. Daarbij volg ik VI niet, dus baseer ik mijn reacties op de wedstrijden die ik zie. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Gewoon te weinig kwaliteit om een rol in Europa te spelen helaas. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 13:16 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik volg je niet helemaal denk ik? Ik geef toch echt aan dat Salzburg wel heeft gedaan wat veel clubs in Nederland niet doen, namelijk de kansen wel afmaken. Daarbij volg ik VI niet, dus baseer ik mijn reacties op de wedstrijden die ik zie. Hij (of VI) heeft wel een punt: Wij bleven volharden in het lang breed tikken zonder overleg, terwijl we al heel snel in de gaten hadden dat we er voetballend niet uit konden komen. Op zo'n moment moet die bal gewoon naar voren gespeeld worden richting de zestien van de tegenstander en maar hopen op veel geluk dat ie er op die manier misschien in gaat. En dan kun je inderdaad spreken van "er is (was) geen plan B |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Man.United, Man.City, Barcelona.....
Tegen de echte grote ploegen lukt het wel, maar tegen een club als Salzburg, uit een nietszeggende competitie, kunnen ze het blijkbaar niet op brengen om tot het gaatje te gaan.... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 13:52 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Hij (of VI) heeft wel een punt: Wij bleven volharden in het lang breed tikken zonder overleg, terwijl we al heel snel in de gaten hadden dat we er voetballend niet uit konden komen. Op zo'n moment moet die bal gewoon naar voren gespeeld worden richting de zestien van de tegenstander en maar hopen op veel geluk dat ie er op die manier misschien in gaat. En dan kun je inderdaad spreken van "er is (was) geen plan B Tja Ronald, het is raar om te zeggen maar ik had dit van te voren al aan zien komen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 13:54 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Man.United, Man.City, Barcelona..... Tegen de echte grote ploegen lukt het wel, maar tegen een club als Salzburg, uit een nietszeggende competitie, kunnen ze het blijkbaar niet op brengen om tot het gaatje te gaan.... En dat is de spijker op de kop. Dit roep ik ook al heel lang. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Onderschatting is de oorzaak en dat tegen een ploeg die echt serieus bij de top van europa hoort, ze winnen niet voor niks ook met 3-0 van Bayern, dit is gewoon een echte top ploeg. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 12:52 schreef Hummel10 het volgende:[..] Als je zelf trainer bent geweest en je spreekt over een incident dan vraag ik me af of je de afgelopen weken wel gekeken hebt? In een zwakke competitie wordt het namelijk niet altijd afgestraft.. Vooral als dit Ajax de mouwen op moet stropen halen ze hun niveau niet.. Gisteren keihard afgestraft voor het belabberde spel en opstelling/instelling van de afgelopen weken.. Je hoort mijn niet zeggen dat het top is de laatste weken, maar ik heb het er over dat het hele elftal wel gewisseld had kunnen worden gisteren. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 14:49 schreef Ajax we love you het volgende:Onderschatting is de oorzaak en dat tegen een ploeg die echt serieus bij de top van europa hoort, ze winnen niet voor niks ook met 3-0 van Bayern, dit is gewoon een echte top ploeg. Wij winnen toch ook niet voor niets in 'echte' wedstrijden van de europese topploegen... je hebt gelijk als je zegt onderschatting, maar ook wedstrijdinstelling was K.U.T met peren...
Niemand ging tot het gaatje! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 16:12 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Wij winnen toch ook niet voor niets in 'echte' wedstrijden van de europese topploegen... je hebt gelijk als je zegt onderschatting, maar ook wedstrijdinstelling was K.U.T met peren... Niemand ging tot het gaatje! Wilden ze allemaal tot de nacht in hun bedje bewaren! ;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 14:49 schreef riveco het volgende:[..] Je hoort mijn niet zeggen dat het top is de laatste weken, maar ik heb het er over dat het hele elftal wel gewisseld had kunnen worden gisteren. Maar je geeft letterlijk een betoog dat spelers over deze wedstrijd niet afgeschreven mogen worden en dat iedereen wel eens zo een wedstrijd gespeeld heeft.. Maar zoals ik het zie was dit gewoon de tegenstander die een maatje te groot was en wel raad wist met de zwaktes van ons Ajax. In de eredivisie zijn er gelukkig geen teams die de vechtlust kunnen combineren met verzorgd voetbal en gewoon weg niet genoeg kwaliteit hebben om het Ajax zo moeilijk te maken.. Leg verder geen woorden in je mond en het is geen aanval op jou maar gewoon hoe ik het zag/ziet.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 16:12 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Wij winnen toch ook niet voor niets in 'echte' wedstrijden van de europese topploegen... je hebt gelijk als je zegt onderschatting, maar ook wedstrijdinstelling was K.U.T met peren... Niemand ging tot het gaatje! Als we tegen een "grotere" ploeg speelden dan konden ze inderdaad waarschijnlijk meer opbrengen. Ook hier erger ik me al jaren aan is een stukje mentaliteit gecombineerd met allerlei andere factoren maar dan lukt het vaak wel. Om vervolgens weer terug te vallen zo zonde.. En werkploegen liggen ons nou eenmaal niet teveel mietjes in ons team zie constant pootjes terug getrokken worden bang om duel aan te gaan. Fischer, Moisander, van Rhijn, Sigthorsson en zo zijn er nog wel een aantal. Alleen Sorrero gaat vaak door en Veltman(gisteren ook weer ongelukkig) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
We moeten ons niet in slaap laten sussen, dat het maar een incident was gisterenavond. Vergeet niet dat wij tegen mindere goden de afgelopen weken/maanden met ongelooflijke mazzel in de Nederlandse competitie de drie punten hebben binnengesleept. In de laatste minuten of zelfs seconden de winnende treffer maken. De optimisten onder ons kunnen lullen wat ze willen, maar een wedstrijd als gisteren zat er aan te komen en er zullen er nog wel wat volgen. Zondag al, AZ en de week erna tegen Feyenoord maar ook de trainers van FC Twente zullen gisteren goed hebben gekeken, NAC Breda uit... We zullen gewoon moeten toegeven, of je het leuk vindt of niet, dat we te veel modale voetballers in ons team hebben, te veel spelers zijn uit vorm en, sorry, een soms echt eigenwijze coach. De mengeling van die factoren is bepaald niet geruststellend voor de komende periode. De afstraffing, de vernedering gisteren is niet meer dan een logisch gevolg van een en ander. Spelen zonder renderende vleugelspitsen en een centrumspits is de ellende over jezelf afroepen. Daarmee wordt onze zeer jonge verdediging extra onder druk gezet, immers zij mogen geen fouten maken omdat de voorhoede niet of te weinig scoort. Ajax (met name Marc Overmars) moet zich achter de oren krabben en zich afvragen of zij op deze -risicovolle- weg wil voortgaan. Ik zeg niet dat Ajax maar links en rechts (te) dure spelers moet kopen, maar zolang zij met spelers als Sana op de proppen komen, en daarover zelfs nadrukkelijk trots waren, omdat hij spotgoedkoop was, ben ik zeer ongerust over de toekomst. Met alleen onervaren jeugdspelers gaat Ajax het niet redden, misschien als subtopper in Nederland, echter in Europa gaat Ajax de grote risee worden. En juist Johan Cruijff heeft niet al te lang geleden gezegd, dat Ajax NU (of volgend jaar) ook in Europa moet gaan meetellen. Ik keek mijn ogen uit gisteren over het zeer goede Salzburg en het uiterst povere Ajax. Het is bekend, dat Salzburg gericht een aantal spelers heeft gekocht, zonder werkelijk exorbitante bedragen neer te tellen. Dat is nou de les die Marc Overmars en de gehele directie van Ajax moet leren. Zo vrienden, dat moest ik even kwijt! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 17:29 schreef Pietje het volgende:We moeten ons niet in slaap laten sussen, dat het maar een incident was gisterenavond. Vergeet niet dat wij tegen mindere goden de afgelopen weken/maanden met ongelooflijke mazzel in de Nederlandse competitie de drie punten hebben binnengesleept. In de laatste minuten of zelfs seconden de winnende treffer maken. De optimisten onder ons kunnen lullen wat ze willen, maar een wedstrijd als gisteren zat er aan te komen en er zullen er nog wel wat volgen. Zondag al, AZ en de week erna tegen Feyenoord maar ook de trainers van FC Twente zullen gisteren goed hebben gekeken, NAC Breda uit... We zullen gewoon moeten toegeven, of je het leuk vindt of niet, dat we te veel modale voetballers in ons team hebben, te veel spelers zijn uit vorm en, sorry, een soms echt eigenwijze coach. De mengeling van die factoren is bepaald niet geruststellend voor de komende periode. De afstraffing, de vernedering gisteren is niet meer dan een logisch gevolg van een en ander. Spelen zonder renderende vleugelspitsen en een centrumspits is de ellende over jezelf afroepen. Daarmee wordt onze zeer jonge verdediging extra onder druk gezet, immers zij mogen geen fouten maken omdat de voorhoede niet of te weinig scoort. Ajax (met name Marc Overmars) moet zich achter de oren krabben en zich afvragen of zij op deze -risicovolle- weg wil voortgaan. Ik zeg niet dat Ajax maar links en rechts (te) dure spelers moet kopen, maar zolang zij met spelers als Sana op de proppen komen, en daarover zelfs nadrukkelijk trots waren, omdat hij spotgoedkoop was, ben ik zeer ongerust over de toekomst. Met alleen onervaren jeugdspelers gaat Ajax het niet redden, misschien als subtopper in Nederland, echter in Europa gaat Ajax de grote risee worden. En juist Johan Cruijff heeft niet al te lang geleden gezegd, dat Ajax NU (of volgend jaar) ook in Europa moet gaan meetellen. Ik keek mijn ogen uit gisteren over het zeer goede Salzburg en het uiterst povere Ajax. Het is bekend, dat Salzburg gericht een aantal spelers heeft gekocht, zonder werkelijk exorbitante bedragen neer te tellen. Dat is nou de les die Marc Overmars en de gehele directie van Ajax moet leren. Zo vrienden, dat moest ik even kwijt! Inderdaad en enkele waaronder Jack H ,ik en zo zijn er nog wel een aantal te noemen die roepen al veel langer om gerichte aankopen die kwaliteiten met zich mee brengen die je nu gewoon mist.. Djuricic is daar wel een voorbeeld van net als Maher(al speelt die ook niet goed). Deze winterstop ook weer we hebben niemand nodig, Hoesen mag zelfs vertrekken en dan moet je het doen met Fischer(weken uit vorm) Sigtorsson(die niet optimaal kan renderen) Bojan die het licht nog niet gezien heeft, De Jong die uit vorm is Tja goed bezig! Geloof dat we 1 halve kans gehad hebben. De middelmaat uitzwaaien van de zomer een een team gaan bouwen met de talenten van nu en gerichte aankopen met specifieke kwaliteiten! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Werkelijk wat een publiek.. Winnen van Celtic en Barca op rij en we hebben de beste selectie van de hele wereld en hadden de CL moeten winnen.. Verliezen van Salzburg na een wat mindere periode. En alles en iedereen moet maar weer opzouten..
Natuurlijk was het barslecht, maar met het spel dat Salszburg op de mat heeft gelegd, denk ik dat ze zelfs van de gehele top van Europa hadden gewonnen. Zo goed was Salszburg namelijk wel.. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 19:33 schreef remco k het volgende:Werkelijk wat een publiek.. Winnen van Celtic en Barca op rij en we hebben de beste selectie van de hele wereld en hadden de CL moeten winnen.. Verliezen van Salzburg na een wat mindere periode. En alles en iedereen moet maar weer opzouten.. Natuurlijk was het barslecht, maar met het spel dat Salszburg op de mat heeft gelegd, denk ik dat ze zelfs van de gehele top van Europa hadden gewonnen. Zo goed was Salszburg namelijk wel.. volgens mij hebben ze van Celtic de eerste wedstrijd ook al verloren. en de wedstrijd tegen barcakomt omdat je daartegen mocht voetballen. en hun ook niet met de goede mentaliteit de wedstrijd ingingen. en natuurlijk heeft ajax tegen barca goed gespeeld,maar denk als barca nog niet was geplaatst het een heel andere wedstrijd zou zijn geweest. dat laatste wat je zegt over Salszburg is hoop ik een grap van je? ze speelde goed maar een topploeg weet heus wel hoe ze dat moeten bestrijden. we moeten blij zijn dat de Boer nog een redelijk resultaat haald uit deze middelmatige ploeg die we hebben. waar teveel middelmatige voetballers inzitten aangevult met jeugd waar meeste er nog niet klaar voor zijn. als er daar ook nog een paar spelers bijzitten die niet in vorm zijn kan je nu zelfs wedstrijden gaan verliezen tegen tegenstanders zoals ado rkc enz. ik zie het voor zondag en volgende week Feyenoord zwaar in. |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
Zijn gewoon matige spelers, gewoon 3 jaar veel geluk gehad. Als je 3jaar lang steeds 10 (of meer) punten achter komt in nederland zegt dat ook wel wat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 20:01 schreef bully het volgende:[..] volgens mij hebben ze van Celtic de eerste wedstrijd ook al verloren. en de wedstrijd tegen barcakomt omdat je daartegen mocht voetballen. en hun ook niet met de goede mentaliteit de wedstrijd ingingen. en natuurlijk heeft ajax tegen barca goed gespeeld,maar denk als barca nog niet was geplaatst het een heel andere wedstrijd zou zijn geweest. dat laatste wat je zegt over Salszburg is hoop ik een grap van je? ze speelde goed maar een topploeg weet heus wel hoe ze dat moeten bestrijden. we moeten blij zijn dat de Boer nog een redelijk resultaat haald uit deze middelmatige ploeg die we hebben. waar teveel middelmatige voetballers inzitten aangevult met jeugd waar meeste er nog niet klaar voor zijn. als er daar ook nog een paar spelers bijzitten die niet in vorm zijn kan je nu zelfs wedstrijden gaan verliezen tegen tegenstanders zoals ado rkc enz. ik zie het voor zondag en volgende week Feyenoord zwaar in. Nee hoor dat is zeker geen grap, Bayern verloor ook kansloos met 3-0 van ze, en ja het was een oefenpot, maar wel eentje op het scherpst van de snede..
Iedere paar jaar is er een ploeg uit een kleinere competitie die geweldig presteerd en ver komt in een Europese competitie, dat kon nu Salszburg zomaar eens zijn..
Ajax heeft echt een goede selectie, natuurlijk zitten daar ook mindere goden tussen, maar stuk voor stuk hebben ze laten zien dat ze goed kunnen voetballen. De selectie is ook erg breed en er zitten grote talenten tussen.
Het probleem is simpelweg vorm. Veel te veel spelers hebben niet de vorm die je in deze beslissende periode in de ED gewoon nodig hebt.. Eigenlijk is er op Blind en Moisander na niet echt iemand in vorm.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 20:55 schreef sebas1 het volgende:Zijn gewoon matige spelers, gewoon 3 jaar veel geluk gehad. Als je 3jaar lang steeds 10 (of meer) punten achter komt in nederland zegt dat ook wel wat. Een matige ploeg staat niet bovenaan in de ED, schakelt niet Celtic uit in de CL, wint iet van Barca, speelt niet gelijk tegen Milan waar het twee keer veel beter was. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 20:58 schreef remco k het volgende:[..] Een matige ploeg staat niet bovenaan in de ED, schakelt niet Celtic uit in de CL, wint iet van Barca, speelt niet gelijk tegen Milan waar het twee keer veel beter was. is de rest van onze ED dan zo sterk? ook tegen Celtic werden ze in eerste wedstrijd afgestraft. en je doet net of Celtic nou zo veel voorsteld. en als Barca de punten nodig had gehad in die wedstrijd had die ook wel anders verlopen. doet natuurlijk niet af dat ze toen goed speelde. en ook Ac is een middenmotor die momenteel niet veel voorstelt. door een vertekent beeld krijg je ook een andere voorstelling van de sterkte. en dit verhaal van mij is niet alleen van deze wedstrijd. dat we momenteel een matig team hebben zeg ik al veel langer. en een Bayer op het scherpts van de snede loopt echt wel over Red bull heen. wat je zelf als zegt een oefenpot. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 20:56 schreef remco k het volgende:[..] Nee hoor dat is zeker geen grap, Bayern verloor ook kansloos met 3-0 van ze, en ja het was een oefenpot, maar wel eentje op het scherpst van de snede.. Iedere paar jaar is er een ploeg uit een kleinere competitie die geweldig presteerd en ver komt in een Europese competitie, dat kon nu Salszburg zomaar eens zijn.. Ajax heeft echt een goede selectie, natuurlijk zitten daar ook mindere goden tussen, maar stuk voor stuk hebben ze laten zien dat ze goed kunnen voetballen. De selectie is ook erg breed en er zitten grote talenten tussen. Het probleem is simpelweg vorm. Veel te veel spelers hebben niet de vorm die je in deze beslissende periode in de ED gewoon nodig hebt.. Eigenlijk is er op Blind en Moisander na niet echt iemand in vorm.. Dat wij het zo vaak oneens zijn bewijst deze uitspraak maar weer eens: Eigenlijk is er op Blind en Moisander na niemand echt in vorm.. Heb je Moisander gisteren zien schutteren?? Moisander verdedigd tegen Utrecht niet op de bal en laat Veltman het uitzoeken tegen de fysieke de Ridder, En de ervaren Moisander staat lucht te dekken tegen Zwolle(Fernandez) samen met Veltman terwijl hij of Veltman moet sturen of op zijn minst rugdekking moet geven. Zijn vier dure punten met dank aan Moisander.. Dus nee wij gaan het op voetbal gebied nooit meer eens worden.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 20:58 schreef remco k het volgende:[..] Een matige ploeg staat niet bovenaan in de ED, schakelt niet Celtic uit in de CL, wint iet van Barca, speelt niet gelijk tegen Milan waar het twee keer veel beter was. Veel beter? Volgens mij konden we tegen 10 man niet eens scoren.... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 20:55 schreef sebas1 het volgende:Zijn gewoon matige spelers, gewoon 3 jaar veel geluk gehad. Als je 3jaar lang steeds 10 (of meer) punten achter komt in nederland zegt dat ook wel wat. Niet waar het gaat hartstikke goed en we hebben niemand nodig.. Wij zijn Ajax en we mogen nooit meer goede duurdere spelers kopen. Zolang we middelmatige spelers blijven accepteren en liever goedkope mindere spelers blijven aantrekken komen we nooit een stap verder. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 22:00 schreef Hummel10 het volgende:[..] Niet waar het gaat hartstikke goed en we hebben niemand nodig.. Wij zijn Ajax en we mogen nooit meer goede duurdere spelers kopen. Zolang we middelmatige spelers blijven accepteren en liever goedkope mindere spelers blijven aantrekken komen we nooit een stap verder. Honderd % mee eens!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 20:01 schreef bully het volgende:[..] volgens mij hebben ze van Celtic de eerste wedstrijd ook al verloren. en de wedstrijd tegen barcakomt omdat je daartegen mocht voetballen. en hun ook niet met de goede mentaliteit de wedstrijd ingingen. en natuurlijk heeft ajax tegen barca goed gespeeld,maar denk als barca nog niet was geplaatst het een heel andere wedstrijd zou zijn geweest. dat laatste wat je zegt over Salszburg is hoop ik een grap van je? ze speelde goed maar een topploeg weet heus wel hoe ze dat moeten bestrijden. we moeten blij zijn dat de Boer nog een redelijk resultaat haald uit deze middelmatige ploeg die we hebben. waar teveel middelmatige voetballers inzitten aangevult met jeugd waar meeste er nog niet klaar voor zijn. als er daar ook nog een paar spelers bijzitten die niet in vorm zijn kan je nu zelfs wedstrijden gaan verliezen tegen tegenstanders zoals ado rkc enz. ik zie het voor zondag en volgende week Feyenoord zwaar in. Ik ben het HE-LE-MAAL met je eens. Zoals je hierboven hebt gelezen, denk ik er precies zo over. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 17:29 schreef Pietje het volgende:We moeten ons niet in slaap laten sussen, dat het maar een incident was gisterenavond. Vergeet niet dat wij tegen mindere goden de afgelopen weken/maanden met ongelooflijke mazzel in de Nederlandse competitie de drie punten hebben binnengesleept. In de laatste minuten of zelfs seconden de winnende treffer maken. De optimisten onder ons kunnen lullen wat ze willen, maar een wedstrijd als gisteren zat er aan te komen en er zullen er nog wel wat volgen. Zondag al, AZ en de week erna tegen Feyenoord maar ook de trainers van FC Twente zullen gisteren goed hebben gekeken, NAC Breda uit... We zullen gewoon moeten toegeven, of je het leuk vindt of niet, dat we te veel modale voetballers in ons team hebben, te veel spelers zijn uit vorm en, sorry, een soms echt eigenwijze coach. De mengeling van die factoren is bepaald niet geruststellend voor de komende periode. De afstraffing, de vernedering gisteren is niet meer dan een logisch gevolg van een en ander. Spelen zonder renderende vleugelspitsen en een centrumspits is de ellende over jezelf afroepen. Daarmee wordt onze zeer jonge verdediging extra onder druk gezet, immers zij mogen geen fouten maken omdat de voorhoede niet of te weinig scoort. Ajax (met name Marc Overmars) moet zich achter de oren krabben en zich afvragen of zij op deze -risicovolle- weg wil voortgaan. Ik zeg niet dat Ajax maar links en rechts (te) dure spelers moet kopen, maar zolang zij met spelers als Sana op de proppen komen, en daarover zelfs nadrukkelijk trots waren, omdat hij spotgoedkoop was, ben ik zeer ongerust over de toekomst. Met alleen onervaren jeugdspelers gaat Ajax het niet redden, misschien als subtopper in Nederland, echter in Europa gaat Ajax de grote risee worden. En juist Johan Cruijff heeft niet al te lang geleden gezegd, dat Ajax NU (of volgend jaar) ook in Europa moet gaan meetellen. Ik keek mijn ogen uit gisteren over het zeer goede Salzburg en het uiterst povere Ajax. Het is bekend, dat Salzburg gericht een aantal spelers heeft gekocht, zonder werkelijk exorbitante bedragen neer te tellen. Dat is nou de les die Marc Overmars en de gehele directie van Ajax moet leren. Zo vrienden, dat moest ik even kwijt! Juist Pietje...zo is het(altijd)...jammer dat Overmars dit niet leest... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 19:33 schreef remco k het volgende:Werkelijk wat een publiek.. Winnen van Celtic en Barca op rij en we hebben de beste selectie van de hele wereld en hadden de CL moeten winnen.. Verliezen van Salzburg na een wat mindere periode. En alles en iedereen moet maar weer opzouten.. Natuurlijk was het barslecht, maar met het spel dat Salszburg op de mat heeft gelegd, denk ik dat ze zelfs van de gehele top van Europa hadden gewonnen. Zo goed was Salszburg namelijk wel.. Wij waren ook zeer slecht....opzouten....ja sommige wel ja...ook al wonnen ze van Barcelona dat wil niet zeggen dat onze voorhoede zo goed was...Barca was nou niet echt geïnspireerd tegen ons... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 19:33 schreef remco k het volgende:Werkelijk wat een publiek.. Winnen van Celtic en Barca op rij en we hebben de beste selectie van de hele wereld en hadden de CL moeten winnen.. Verliezen van Salzburg na een wat mindere periode. En alles en iedereen moet maar weer opzouten.. Natuurlijk was het barslecht, maar met het spel dat Salszburg op de mat heeft gelegd, denk ik dat ze zelfs van de gehele top van Europa hadden gewonnen. Zo goed was Salszburg namelijk wel.. Ik voel mij aangesproken met "wat een publiek". Ik ben het volslagen met bully eens: van Celtic (uit) hebben we verloren, Barcelona was al geplaatst en tegen Milan hebben wij slechts een optisch overwicht gehad, maar uiteindelijk hebben wij niet van ze gewonnen. Salzburg speelde goed, maar het is GEEN wereldploeg of een wonderploeg. Misschien hebben zij wel een wereldcoach die zijn huiswerk goed heeft gedaan en de juiste taktiek heeft bedacht om Ajax te bestrijden. Een wat mindere periode??? Dat bedoelde ik in mijn lange post: we moeten ons niet in slaap laten sussen, want er is een structureel probleem: te veel modale voetballers in de selectie. Maar wel lekker goedkoop. Dat wij drie keer op rij kampioen zijn geworden en ook nu weer (nog?) bovenaan staan zegt meer over het niveau van onze tegenstanders dan over ons. En dan heb ik het nog niet eens over de factor "geluk" de afgelopen maanden. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Haha. Stuur het dan door naar Overmars ;) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 21:46 schreef bully het volgende:[..] is de rest van onze ED dan zo sterk? ook tegen Celtic werden ze in eerste wedstrijd afgestraft. en je doet net of Celtic nou zo veel voorsteld. en als Barca de punten nodig had gehad in die wedstrijd had die ook wel anders verlopen. doet natuurlijk niet af dat ze toen goed speelde. en ook Ac is een middenmotor die momenteel niet veel voorstelt. door een vertekent beeld krijg je ook een andere voorstelling van de sterkte. en dit verhaal van mij is niet alleen van deze wedstrijd. dat we momenteel een matig team hebben zeg ik al veel langer. en een Bayer op het scherpts van de snede loopt echt wel over Red bull heen. wat je zelf als zegt een oefenpot. Het is pijnlijk maar waar...en de eerste die ze moeten verkopen is die Sigthorsson....maar dat heb ik al veel eerder geroepen...denk dat ze nu wel mee werken aan een vertrek... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 22:00 schreef Hummel10 het volgende:[..] Niet waar het gaat hartstikke goed en we hebben niemand nodig.. Wij zijn Ajax en we mogen nooit meer goede duurdere spelers kopen. Zolang we middelmatige spelers blijven accepteren en liever goedkope mindere spelers blijven aantrekken komen we nooit een stap verder. + 1 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Die zit aan het bier... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Hoe weet jij dat? Bel hem dan op hoe wij erover denken |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 23:49 schreef Pietje het volgende:[..] Ik voel mij aangesproken met "wat een publiek". Ik ben het volslagen met bully eens: van Celtic (uit) hebben we verloren, Barcelona was al geplaatst en tegen Milan hebben wij slechts een optisch overwicht gehad, maar uiteindelijk hebben wij niet van ze gewonnen. Salzburg speelde goed, maar het is GEEN wereldploeg of een wonderploeg. Misschien hebben zij wel een wereldcoach die zijn huiswerk goed heeft gedaan en de juiste taktiek heeft bedacht om Ajax te bestrijden. Een wat mindere periode??? Dat bedoelde ik in mijn lange post: we moeten ons niet in slaap laten sussen, want er is een structureel probleem: te veel modale voetballers in de selectie. Maar wel lekker goedkoop. Dat wij drie keer op rij kampioen zijn geworden en ook nu weer (nog?) bovenaan staan zegt meer over het niveau van onze tegenstanders dan over ons. En dan heb ik het nog niet eens over de factor "geluk" de afgelopen maanden. mee eens. zuinigheid is ook niet altijd goed. van het geld van de drie aankopen die ze hebben gedaan hadden ze 1 goede versterking kunnen halen. nu heb je de verkeerde spelers zodat je ook noodgrepen moet doen. en staan veel spelers op de verkeerde plek. daarbij spelers die gewoon niet het niveau hebben om in Europa wat te kunnen presteren. hier in onze Micky mouse competitie kunnen we al moeilijk leuk spel laten zien. zie de twee komende wedstrijden dan ook met angst tegemoet. hoop dat het meevalt. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 22:00 schreef Hummel10 het volgende:[..] Niet waar het gaat hartstikke goed en we hebben niemand nodig.. Wij zijn Ajax en we mogen nooit meer goede duurdere spelers kopen. Zolang we middelmatige spelers blijven accepteren en liever goedkope mindere spelers blijven aantrekken komen we nooit een stap verder. mee eens |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 - 00:01 schreef bully het volgende:[..] mee eens. zuinigheid is ook niet altijd goed. van het geld van de drie aankopen die ze hebben gedaan hadden ze 1 goede versterking kunnen halen. nu heb je de verkeerde spelers zodat je ook noodgrepen moet doen. en staan veel spelers op de verkeerde plek. daarbij spelers die gewoon niet het niveau hebben om in Europa wat te kunnen presteren. hier in onze Micky mouse competitie kunnen we al moeilijk leuk spel laten zien. zie de twee komende wedstrijden dan ook met angst tegemoet. hoop dat het meevalt. Ik ben het opnieuw met je eens bully. In onze competitie kun je bepaalde zaken tegen mindere tegenstanders nog wel verhullen (hoewel zelfs toen met een hoop geluk door vlak voor tijd of in blessuretijd de punten te "stelen") maar tegen sterkere tegenstanders gaat het gehijd mis. Geslepen coaches als Dick Advocaat en Ronald Koeman weten daar wel raad mee. Die zullen gisterenavond ook wel gekeken hebben hoe Ajax te bestrijden. Ook ik zie zeker de eerstkomende twee competitiewedstrijden met angst en beven tegemoet. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 23:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Het is pijnlijk maar waar...en de eerste die ze moeten verkopen is die Sigthorsson....maar dat heb ik al veel eerder geroepen...denk dat ze nu wel mee werken aan een vertrek... Ja helaas te licht (of te zwaar) bevonden! Heeft het Az niveau niet echt meer kunnen halen na zijn blessures. Finbogasson, Johansson en Kishna zijn spelers die hem op kunnen volgen |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 23:39 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben het HE-LE-MAAL met je eens. Zoals je hierboven hebt gelezen, denk ik er precies zo over. Ik ook maar dat mag ook al wel langer duidelijk zijn. Roep het ook echt niet na een paar slechte wedstrijden maar al heeeel wat langer. Namen als Djuricic, Maher, Chadli riep ik 2 jaar geleden al. Douglas, van Dijk ook wij krijgen Sana, vd Hoorn, Duarte zijn toch de mindere vooral achteraf.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Als je een aankoop doet moet het een meerwaarde zijn, nou met alle redelijkheid heeft Marc Sana-Duarte-Siggi-v/d Hoorn aangekocht en van die aankopen zijn een meerwaarde mijn god dat noem ik nou geld weg gooien.Nee als je dat geld van die 4 bij elkaar had gestopt had je Tadic en Djuricic kunnen kopen en ja dat zijn spelers met meerwaarde en had je nu zeker een beter elftal gehad .We hebben echt geen slecht elftal maar er zitten te veel middelmatige spelers in die weg moeten die namen heb ik al eerder aan gegeven. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 21:46 schreef bully het volgende:[..] is de rest van onze ED dan zo sterk? ook tegen Celtic werden ze in eerste wedstrijd afgestraft. en je doet net of Celtic nou zo veel voorsteld. en als Barca de punten nodig had gehad in die wedstrijd had die ook wel anders verlopen. doet natuurlijk niet af dat ze toen goed speelde. en ook Ac is een middenmotor die momenteel niet veel voorstelt. door een vertekent beeld krijg je ook een andere voorstelling van de sterkte. en dit verhaal van mij is niet alleen van deze wedstrijd. dat we momenteel een matig team hebben zeg ik al veel langer. en een Bayer op het scherpts van de snede loopt echt wel over Red bull heen. wat je zelf als zegt een oefenpot. Alles klein praten is erg makkelijk als het even niet loopt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 21:55 schreef Hummel10 het volgende:[..] Dat wij het zo vaak oneens zijn bewijst deze uitspraak maar weer eens: Eigenlijk is er op Blind en Moisander na niemand echt in vorm.. Heb je Moisander gisteren zien schutteren?? Moisander verdedigd tegen Utrecht niet op de bal en laat Veltman het uitzoeken tegen de fysieke de Ridder, En de ervaren Moisander staat lucht te dekken tegen Zwolle(Fernandez) samen met Veltman terwijl hij of Veltman moet sturen of op zijn minst rugdekking moet geven. Zijn vier dure punten met dank aan Moisander.. Dus nee wij gaan het op voetbal gebied nooit meer eens worden.. Tegen Utrecht was Veltman de mandekker net als tegen Zwolle, je kan die fouten wel bij Moisander neerleggen, maar Veltman staat daar gewoon te prutsen in op het oog hele makkelijke duels, en natuurlijk maakt ook hij foutjes, anders had hij op zijn leeftijd al wel in de PL gespeeld, maar rugdekking moeten geven omdat iemand misschien wel een foutje gaat maken, jezus man, als dat zo zou moeten kun je beter stoppen, want dan regeert de angst en zul je nooit wat winnen... Maar hij speelt wel op zijn kunnen, en als de rest dat ook doet is dat voor hem meer dan genoeg.
Maar nooit meer eens joh?? Jammer man, daar zou ik echt mee zitten..4 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Volgens mij kansen zat en Milan niets.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Maar goed dat ie het niet leest. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Mensen praten nu ineens weer over Sana.. Volgens mij doet die al maanden niet meer mee, heeft men dus hem als miskoop erkent, wat is daar dan nog mis mee..
Beter als alle miljoenenaankopen die ook stuk voor stuk falen in ons shirt. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Remco , Jij vergelijkt elke keer de aankopen met de aankopen voor de Cruiijff revolutie. De laatste aankopen zijn allemaal Ajax onwaardig (Hoorn, Sana, Duarte, etc) Van Moisander mag je verwachten, dat hij leiding geeft aan de defensie maar hij faalt constant. Geeft geen rugdekking, Veldman probeert in ieder geval nog in te grijpen als Moisander het weer heeft laten lopen.
Op dit moment staan er alleen groeibriljanten ( Veldman, Fisher, etc) in het team en de rest zijn ajax onwaardig op Bllind na. En je kunt wel weer met je lijstjes vergelijkingen komen, maar kijk eens naar de balhandling, spelizicht , etc
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 februari 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote: alles groter praten dan het is,is ook makkelijk. en als je mijn berichten van de laatste jaren terug leest. weet je ook dat ik dit al veel langer zeg,en komt dat niet alleen na deze wedstrijd. |
|
|
|