BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Red Bull Salzburg (EL: donderdag 20 februari 2014, 21:05); 0 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 22 februari 2014 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 12:00 schreef bully het volgende:

[..]

alles groter praten dan het is,is ook makkelijk.
en als je mijn berichten van de laatste jaren terug leest.
weet je ook dat ik dit al veel langer zeg,en komt dat niet alleen na deze wedstrijd.
Inderdaad hier nog 1 dat we het lang hebben kunnen verbloemen met de kampioenschappen
is knap.. Maar de middelmaat regeerd op dit moment..
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 22 februari 2014 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 11:39 schreef Ztjes het volgende:
Remco ,
Jij vergelijkt elke keer de aankopen met de aankopen voor de Cruiijff revolutie.
De laatste aankopen zijn allemaal Ajax onwaardig (Hoorn, Sana, Duarte, etc)
Van Moisander mag je verwachten, dat hij leiding geeft aan de defensie maar hij faalt constant. Geeft geen rugdekking, Veldman probeert in ieder geval nog in te grijpen als Moisander het weer heeft laten lopen.

Op dit moment staan er alleen groeibriljanten ( Veldman, Fisher, etc) in het team en de rest zijn ajax onwaardig op Bllind na.
En je kunt wel weer met je lijstjes vergelijkingen komen, maar kijk eens naar de balhandling, spelizicht , etc
+1

Hij geeft a geen rugdekking b hij grijpt niet in c hij stuurt Veltman niet..
Wat deed hij dan wel??
Ztjes
 Ztjes - zaterdag 22 februari 2014 - 12:47   quote  deeplink  
Wat hij wel deed, proberen aanvallers van de tegenstanders in de weg te lopen. Zwaaien met zijn armen als hij moest opbouwen. Liep met kramp in zijn nek, want hij ziet zijn linker-middenvelder en -aanvaller nooit vrij staan.
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 11:39 schreef Ztjes het volgende:
Remco ,
Jij vergelijkt elke keer de aankopen met de aankopen voor de Cruiijff revolutie.
De laatste aankopen zijn allemaal Ajax onwaardig (Hoorn, Sana, Duarte, etc)
Van Moisander mag je verwachten, dat hij leiding geeft aan de defensie maar hij faalt constant. Geeft geen rugdekking, Veldman probeert in ieder geval nog in te grijpen als Moisander het weer heeft laten lopen.

Op dit moment staan er alleen groeibriljanten ( Veldman, Fisher, etc) in het team en de rest zijn ajax onwaardig op Bllind na.
En je kunt wel weer met je lijstjes vergelijkingen komen, maar kijk eens naar de balhandling, spelizicht , etc
Moisander doet het gewoon meer dan goed, overall ook altijd het merendeel gewoon tevreden over hem, en natuurlijk speelt ie weleens minder.. En die fouten zijn echt van VelTman zelf, dan kun je niet bij Moisander neerleggen, Veltman staat daar ook al heel zijn jeugd op bekend die foutjes te maken, net als de Boer vroeger.

En het enige dat ik doe bij spelers is kijken naar balbehandeling en tactisch technische kwaliteiten van spelers..

Ajax heeft gewoon een hele goede selectie, met veel potentie en talent, alleen zijn er nu te veel spelers uit vorm..

Uiteraard kun je je afvragen hoe dat komt..
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 13:39   quote  deeplink  
quote:

[..]

weet je ook dat ik dit al veel langer zeg,en komt dat niet alleen na deze wedstrijd.
Nee kerel, dat is juist andersom, als het bij Ajax slecht gaat zijn wordt er altijd zonder uitzondering extreem slecht gepraat over Ajax en de ploeg..
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 13:43   quote  deeplink  
Nou afscheid nemen van de Boer en het hele bestuur maar dan, merendeel van de spelers eruit en 75 miljoen investeren aan nieuwe spelers.. Jeugdopleiding op de schop want die is ook kut..

Oja, niet vergeten alle ouwe toppers terug te halen.. Het liefst voor veel salaris..
Ztjes
 Ztjes - zaterdag 22 februari 2014 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 13:43 schreef remco k het volgende:
Nou afscheid nemen van de Boer en het hele bestuur maar dan, merendeel van de spelers eruit en 75 miljoen investeren aan nieuwe spelers.. Jeugdopleiding op de schop want die is ook kut..

Oja, niet vergeten alle ouwe toppers terug te halen.. Het liefst voor veel salaris..
Jij gaat weer terug naar de vergelijking voor de Cruijff-revolutie. Laat ik nu eens een vergelijk maken met Salzburg.
Met een budget vergelijkbaar met Ajax. De laatste 2 jaar 22,5 miljoen geinvesteerd in 4 spelers (Soriano, Kampl, Mane en Alan). En 3 van deze spelers hebben niet meer gekost als van Hoorn. Imiddels in Oostenrijk uitgegroeid naar een ploeg die veruit de beste is. En internationaal ook zijn mannetje staat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 februari 2014 door Ztjes --
nora
 nora - zaterdag 22 februari 2014 - 14:01   quote  deeplink  
Wat een onzin Remco niemand heeft het over vervanging van het bestuur of trainer.Het gaat er volgens mij om dat er een aantal spelers zijn die niet de Ajax spelers zijn die wij fans graag willen zien.En een hoop fans wilden daar graag een versterking voor zien, en dan krijg je na elke sofwedstrijd weer die kritiek op die spelers die in onze ogen te kort komen.En ik heb al aan gegeven welke spelers in mijn ogen tekort komen en ja dan zie je toch beter spelers rondlopen in de EV die wij met wat meer uitgaven hadden kunnen kopen, inplaats van die middelmaat die aangekocht zijn en de spelers die te kort komen die hadden al in de verkoop gemoeten en de opbrengst gebruiken om een meerwaarde speler aan te kopen en dan praat je over hoogstens 2 spelers wat net het verschil had kunnen maken.
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 13:58 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Jij gaat weer terug naar de vergelijking voor de Cruijff-revolutie. Laat ik nu eens een vergelijk maken met Salzburg.
Met een budget vergelijkbaar met Ajax. De laatste 2 jaar 22,5 miljoen geinvesteerd in 4 spelers (Soriano, Kampl, Mane en Alan). En 3 van deze spelers hebben niet meer gekost als van Hoorn. Imiddels in Oostenrijk uitgegroeid naar een ploeg die veruit de beste is. En internationaal ook zijn mannetje staat.
Ik ga niet terug naar de Cruijff revolutie hoor.. Geef alleen een samenvatting van wat er hier op het forum te vinden is.. Over vrijwel iedere speler staat wel ergens dat ie er niet hoort, datzelfde geld voor het bestuur...

En nogmaals, ik zeg helemaal nergens dat Ajax niks moet kopen of wat dan ook..

Maar nu doen alsof de selectie er helemaal niks van kan slaat nergens op..
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 14:01 schreef nora het volgende:
Wat een onzin Remco niemand heeft het over vervanging van het bestuur of trainer.Het gaat er volgens mij om dat er een aantal spelers zijn die niet de Ajax spelers zijn die wij fans graag willen zien.En een hoop fans wilden daar graag een versterking voor zien, en dan krijg je na elke sofwedstrijd weer die kritiek op die spelers die in onze ogen te kort komen.En ik heb al aan gegeven welke spelers in mijn ogen tekort komen en ja dan zie je toch beter spelers rondlopen in de EV die wij met wat meer uitgaven hadden kunnen kopen, inplaats van die middelmaat die aangekocht zijn en de spelers die te kort komen die hadden al in de verkoop gemoeten en de opbrengst gebruiken om een meerwaarde speler aan te kopen en dan praat je over hoogstens 2 spelers wat net het verschil had kunnen maken.
Helemaal geen onzin, lees namelijk echt hier weleens mensen zeggen dat de Boer weg moet..Hetzelfde als het bestuurd..En dan met name Overmars..

Ajax heeft gewoon een goede selectie als iedereen fit is.. Er zijn er gewoon te veel uit vorm..

Ajax heeft ook dit seizoen veel goede wedstrijden gespeeld.. En ja er ook een aantal met geluk gewonnen.. Maar als ze er niks van zouden kunnen zouden ze niet bovenaan staan..
bully
 bully - zaterdag 22 februari 2014 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 13:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee kerel, dat is juist andersom, als het bij Ajax slecht gaat zijn wordt er altijd zonder uitzondering extreem slecht gepraat over Ajax en de ploeg..
daarvoor ben je een topploeg.
maar alles maar goed praten zoals jij doet is precies hetzelfde.
ik zeg al drie jaar dat als er spelers vertrekken je ook gericht moet versterken.
en ook jeugd rustig inbrengen maar niet geforceert zoals nu.
maar nu ze dat hebben nagelaten en alleen maar middelmaat hebben gekocht.
is het bijna gericht niet meer optelossen.
teveel middelmaat en telichte spelers.
Bojan een leuke speler maar telicht overal mislukt daar komt ajax nu bij.
een Serero goede techniek maar ook telicht.
van der Hoorn tetraag leuk als breker intebrengen maar in de achterhoede zeer slecht.
Duarte telicht niet het niveau wat we nodig hebben.
Sana maak ik geen woorden aan vuil.
en zo kan ik nog wel even doorgaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 februari 2014 door bully --
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 februari 2014 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 11:12 schreef remco k het volgende:
Mensen praten nu ineens weer over Sana.. Volgens mij doet die al maanden niet meer mee, heeft men dus hem als miskoop erkent, wat is daar dan nog mis mee..

Beter als alle miljoenenaankopen die ook stuk voor stuk falen in ons shirt.
Het gaat erbij mij niet om of hij wel of niet meespeelt, maar enkel om het feit dat Overmars (of wie dan ook) met hem ooit op de proppen kwam omdat hij zo lekker goedkoop was. Dat is het criterium!
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 februari 2014 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 11:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Alles klein praten is erg makkelijk als het even niet loopt..
En jij doet precies het omgekeerde...
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 februari 2014 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 11:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar goed dat ie het niet leest.
Oh??? Zo'n onzin is het dacht ik niet. Overigens heb jij Ajax aandelen? Jij verdedigt hun beleid tegen beter weten in.
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 februari 2014 - 15:12   quote  deeplink  
quote:

[..]

+ 1. Hier nog iemand.
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 februari 2014 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 13:43 schreef remco k het volgende:

Wie zegt dat dan? Kritiekloos alles dan maar slikken?
Ztjes
 Ztjes - zaterdag 22 februari 2014 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

+ 1. Hier nog iemand.
+1 Als top eredivisie maatstaf van Ajax is , dan zijn we nog niets opgeschoten tijdens de Cruijff-revolutie.
En dat moet de volgende 2 wedstrijden nog maar blijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 februari 2014 door Ztjes --
bully
 bully - zaterdag 22 februari 2014 - 15:17   quote  deeplink  
quote:

[..]

Oh??? Zo'n onzin is het dacht ik niet. Overigens heb jij Ajax aandelen? Jij verdedigt hun beleid tegen beter weten in.
haha zover had ik er nog niet over nagedacht.
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 februari 2014 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:16 schreef Ztjes het volgende:

[..]

+1 Als top eredivisie maatstaf van Ajax is , dan zijn we nog niets opgeschoten tijdens de Cruijff-revolutie.
En dat moet de volgende 2 wedstrijden nog maar blijken.
Eens. Ik hoorde vanmorgen Ronald Koeman op de radio zeggen, dat hij met belangstelling gekeken heeft naar de taktiek van RB Salzburg. Het belooft op 2 maart een heet middagje te worden in Rotterdam. En ook Dick Advocaat zal er wel raad mee weten.

Daarnaast, ik heb vorig jaar toch echt Johan Cruijff horen zeggen, dat nu ook Europees stappen MOETEN worden gezet. Nou, dat hebben we gezien afgelopen donderdagavond.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 22 februari 2014 - 15:24   quote  deeplink  
Sorry mannen, wat een hoop negatievisme ten top. We hebben gewonnen van Barca, Man.City en Man.United en dat met een middelmatig team!
Als we het zo stellen zouden we met topaankopen makkelijk de CL winnen en elk seizoen met 2 vingers in onze neus kampioen worden.

Ik denk dat er heel veel in die koppies van die jongens omgaat dat Salzburg (en ja, ze waren goed idd) toch uit een kleine competitie komt en gewoon wordt/werd onderschat en ja, ook Frank de Boer heeft fouten gemaakt en toegegeven!

Zo zal hij Duarte echt geen LB meer zetten, maar toch terug grijpen naar Daley Blind als LB, of hij moet gewoon Riedewald als LB neer zetten, want dat is (zijn eigen woorden) zijn 2e keus, na Boilesen.
Duarte in de plaats van Serrero op het middenveld.
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 februari 2014 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:24 schreef Ronald 1960 het volgende:
Sorry mannen, wat een hoop negatievisme ten top. We hebben gewonnen van Barca, Man.City en Man.United en dat met een middelmatig team!
Als we het zo stellen zouden we met topaankopen makkelijk de CL winnen en elk seizoen met 2 vingers in onze neus kampioen worden.

Ik denk dat er heel veel in die koppies van die jongens omgaat dat Salzburg (en ja, ze waren goed idd) toch uit een kleine competitie komt en gewoon wordt/werd onderschat en ja, ook Frank de Boer heeft fouten gemaakt en toegegeven!

Zo zal hij Duarte echt geen LB meer zetten, maar toch terug grijpen naar Daley Blind als LB, of hij moet gewoon Riedewald als LB neer zetten, want dat is (zijn eigen woorden) zijn 2e keus, na Boilesen.
Duarte in de plaats van Serrero op het middenveld.
Ron, het is geen negativisme, maar realisme. Ik ben mij werkelijk kapot geschrokken donderdagavond. Verliezen tegen een sterkere tegenstander dat kan, maar het was de manier waarop. Vanaf de eerste minuut had Ajax geen antwoord op de speelwijze/taktiek van de Oostenrijkers. Dat belooft weinig goeds voor de toekomst, want Ajax zal de komende weken een aantal bovenmodale tegenstanders gaan krijgen met uiterst gewiekste trainers/coaches. Wat geweest is, is geweest. Wij moeten niet te veel achterom kijken naar wedstrijden tegen Manchester United/City, Barcelona et cetera. Het gaat om de (nabije) toekomst en die ziet er niet goed uit naar aanleiding van de mentale dreun die RB Salzburg heeft uitgedeeld, zeker niet met deze selectie. Dat kan toch niemand ontkennen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 februari 2014 door Pietje --
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het gaat erbij mij niet om of hij wel of niet meespeelt, maar enkel om het feit dat Overmars (of wie dan ook) met hem ooit op de proppen kwam omdat hij zo lekker goedkoop was. Dat is het criterium!
Het is natuurlijk niet zo dat hij met deze jongen op de proppen kwam omdat hij zo goedkoop was.. Overigens was vrijwel iedereen hier echt lyrich over deze jongen na de eerste 5 wedstrijden..

Het is gewoon een miskoop geweest, simple as that, en er zal ook geen bestuur op de gehele wereld zijn die nooit miskopen doet..

Belangrijkste is dat als dat gebeurt dat je dan door pakt, en dat hebben ze gedaan door niet meer met hem te spelen..
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:11 schreef Pietje het volgende:

[..]

En jij doet precies het omgekeerde...
Nee hoor, blijf al het hele seizoen bij dezelfde mening, en dat terwijl 80% hiero niet anders doet dan blij lopen roepen dat alles geweldig is als we winnen, en schreeuwen en zaniken als we verliezen..

Dus nee, doe niet precies het tegenovergestelde.
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 15:42   quote  deeplink  
quote:

[..]

Hoezo tegen beter weten in???? Ga jij voor mij bepalen wat ik echt denk?? Lijkt me niet Pietje..
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan? Kritiekloos alles dan maar slikken?
Staat nergens Pietje, kritiek is niks mis mee, alleen wat hier gebeurt slaat nergens op.. Pak de namen van de posters er eens bij.. 80% van de mensen zie je hier normaal nooit en alleen om te zeiken als het slecht gaat..
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ron, het is geen negativisme, maar realisme. Ik ben mij werkelijk kapot geschrokken donderdagavond. Verliezen tegen een sterkere tegenstander dat kan, maar het was de manier waarop. Vanaf de eerste minuut had Ajax geen antwoord op de speelwijze/taktiek van de Oostenrijkers. Dat belooft weinig goeds voor de toekomst, want Ajax zal de komende weken een aantal bovenmodale tegenstanders gaan krijgen met uiterst gewiekste trainers/coaches. Wat geweest is, is geweest. Wij moeten niet te veel achterom kijken naar wedstrijden tegen Manchester United/City, Barcelona et cetera. Het gaat om de (nabije) toekomst en die ziet er niet goed uit naar aanleiding van de mentale dreun die RB Salzburg heeft uitgedeeld, zeker niet met deze selectie. Dat kan toch niemand ontkennen?
Op je laatste zin na ben ik het met je eens. Natuurlijk moet het anders en stukken beter.. Zeker tegen de tegenstanders van de komende twee weken..

Over de kwaliteit binnen de selectie ben ik het simpelweg niet eens..
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 15:49   quote  deeplink  
En ja ik verdedig het beleid inderdaad, sta daar voor 100% achter en dat zal ook niet veranderen de komende jaren.. Een aantal slechte wedstrijden bepaalt namelijk absoluut niet hoe succesvol een beleid is..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 22 februari 2014 - 15:50   quote  deeplink  
Niet alle spelers zijn idd even goed van ons, maar ik denk toch dat het meer een mentaliteitskwestie en verkeerde wedstrijdinstselling is, want anders kan je ook niet winnen van de topploegen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 februari 2014 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo tegen beter weten in???? Ga jij voor mij bepalen wat ik echt denk?? Lijkt me niet Pietje..
Wat jij denkt zal mij worst wezen hoor. Je ventileert jouw mening, daarmee ben ik het soms eens en soms ook niet. Hetzelfde geldt voor mij. Ook ik heb een duidelijke mening en die ventileer ik hier. Soms val je spelers op een dusdanige manier af, die kunnen dan gewoon nooit meer goed doen in jouw ogen. Omgekeerd komt het ook voor: spelers die niet of nauwelijks presteren, die blijven het goed doen in jouw ogen. Op zich niks mee, maar vandaar mijn opmerking "tegen beter weten in".
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 februari 2014 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Staat nergens Pietje, kritiek is niks mis mee, alleen wat hier gebeurt slaat nergens op.. Pak de namen van de posters er eens bij.. 80% van de mensen zie je hier normaal nooit en alleen om te zeiken als het slecht gaat..
Nou... het zijn ook de vaste forumleden die (in mijn ogen terecht) "zeiken". Ajax speelt al VELE, VELE maanden onder het niveau dat wij van de spelers verwachten. Ik zie geen enkele progressie, integendeel. Af en toe lees je , dat de spelers (en coach) zich schamen voor hun prestatie en "dat het absoluut beter en anders moet" en vervolgens spelen zij de week erop opnieuw dramatisch. Kennelijk kunnen zij niet beter...
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 februari 2014 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:49 schreef remco k het volgende:
En ja ik verdedig het beleid inderdaad, sta daar voor 100% achter en dat zal ook niet veranderen de komende jaren.. Een aantal slechte wedstrijden bepaalt namelijk absoluut niet hoe succesvol een beleid is..
Ieder zijn/haar mening
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat jij denkt zal mij worst wezen hoor. Je ventileert jouw mening, daarmee ben ik het soms eens en soms ook niet. Hetzelfde geldt voor mij. Ook ik heb een duidelijke mening en die ventileer ik hier. Soms val je spelers op een dusdanige manier af, die kunnen dan gewoon nooit meer goed doen in jouw ogen. Omgekeerd komt het ook voor: spelers die niet of nauwelijks presteren, die blijven het goed doen in jouw ogen. Op zich niks mee, maar vandaar mijn opmerking "tegen beter weten in".
O, maar ik zal ook de laatste zijn die niet weet dat een ander een andere mening kan hebben, en misschien komt het niet altijd zo over, maar ik respecteer die mening ook altijd, en met sommigen ( waaronder jij) vind ik het erg leuk om te discussiëren.

Ik verdedig inderdaad een aantal spelers, jongens van de club die uit de jeugd zijn doorgekomen, ik ben er nu eenmaal zuinig op. Ik zeg overigens niet dat een Fischer nu goed speelt, ik blijf er alleen wel positief over.

En natuurlijk zijn er een paar jongens die niet goed genoeg zijn, maar ik hoor bijvoorbeeld vrijwel niemand over een nieuwe rechtsback die misschien wel gehaald moet worden omdat de twee beschikbare spelers niet goed genoeg zijn..
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou... het zijn ook de vaste forumleden die (in mijn ogen terecht) "zeiken". Ajax speelt al VELE, VELE maanden onder het niveau dat wij van de spelers verwachten. Ik zie geen enkele progressie, integendeel. Af en toe lees je , dat de spelers (en coach) zich schamen voor hun prestatie en "dat het absoluut beter en anders moet" en vervolgens spelen zij de week erop opnieuw dramatisch. Kennelijk kunnen zij niet beter...
Ze hebben laten zien wel degelijk beter te kunnen, zowel nationaal als internationaal..
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 februari 2014 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:56 schreef remco k het volgende:

[..]

O, maar ik zal ook de laatste zijn die niet weet dat een ander een andere mening kan hebben, en misschien komt het niet altijd zo over, maar ik respecteer die mening ook altijd, en met sommigen ( waaronder jij) vind ik het erg leuk om te discussiëren.

Ik verdedig inderdaad een aantal spelers, jongens van de club die uit de jeugd zijn doorgekomen, ik ben er nu eenmaal zuinig op. Ik zeg overigens niet dat een Fischer nu goed speelt, ik blijf er alleen wel positief over.

En natuurlijk zijn er een paar jongens die niet goed genoeg zijn, maar ik hoor bijvoorbeeld vrijwel niemand over een nieuwe rechtsback die misschien wel gehaald moet worden omdat de twee beschikbare spelers niet goed genoeg zijn..
Dat laatste (rechtsback positie) ben ik beslist met je eens. Dat schrijf ik ook al een lange tijd. En ook ik vind het leuk om o.a. met jou een discussie aan te gaan. Als ik het niet met je eens ben (zoals in deze discussie) zal ik zeker niet gaan schelden of erg persoonlijke dingen schrijven (zoals je weet), maar op inhoud verder gaan.
In een ander topic (Ajax-AZ) heb ik zojuist geschreven over Cillessen, Veltman, Klaassen, Blind en Fisher en in potentie Bojan. Dat zijn de huidige / toekomstige steunpilaren. Maar verder is het grauwe middelmaat en dat de boventoon voert en dat zijn er echt veel te veel. Dan kun je wel zeggen dat de selectie breed genoeg is, maar ja, wat is dat dan waard??
bully
 bully - zaterdag 22 februari 2014 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo dat hij met deze jongen op de proppen kwam omdat hij zo goedkoop was.. Overigens was vrijwel iedereen hier echt lyrich over deze jongen na de eerste 5 wedstrijden..

Het is gewoon een miskoop geweest, simple as that, en er zal ook geen bestuur op de gehele wereld zijn die nooit miskopen doet..

Belangrijkste is dat als dat gebeurt dat je dan door pakt, en dat hebben ze gedaan door niet meer met hem te spelen..
vrijwel iedereen?
en elk bestuur heeft miskopen maar volgens mij heeft dit bestuur alleen maar miskopen gedaan.
en is natuurlijk logisch dat een speler die niet aan de verwachtingen voldoet ernaast staat.
dat heeft niks temaken met doorpakken.
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 16:17 schreef bully het volgende:

[..]

vrijwel iedereen?
en elk bestuur heeft miskopen maar volgens mij heeft dit bestuur alleen maar miskopen gedaan.
en is natuurlijk logisch dat een speler die niet aan de verwachtingen voldoet ernaast staat.
dat heeft niks temaken met doorpakken.
Moisander, Cilissen, Bojan, Schone en Poulsen vorig seizoen zijn gewoon spelers die prima waren en zijn waarvoor ze zijn aangetrokken.. vd Hoorn moeten we nog afwachten net als Duarte, Siggie is inderdaad een flinke miskoop net als Hoessen en Sana..
bully
 bully - zaterdag 22 februari 2014 - 16:37   quote  deeplink  
Moisander Cilissen Schone en siggie zijn niet door Overmars gehaald.
Poulsen is nuttig om af en toe wat ervaring er in tegooien.
maar is zeker niet van het niveau wat we nodig hebben.
over Duarte en van der Hoorn zullen we het niet eens worden.
ik vond hun aankopen al zeer vreemd.
een Schone heeft een goed schot en doet zijn taken naar behoren op een positie waar hij niet thuis hoort.
maar in de combinatie vind ik hem zwak.
omdat hij altijd eerst de bal moet controleren en niet het een keer raken beheerst.
kortom een speler leuk voor de breedte maar speelt omdat er een gebrek aan beter is.
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 16:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat laatste (rechtsback positie) ben ik beslist met je eens. Dat schrijf ik ook al een lange tijd. En ook ik vind het leuk om o.a. met jou een discussie aan te gaan. Als ik het niet met je eens ben (zoals in deze discussie) zal ik zeker niet gaan schelden of erg persoonlijke dingen schrijven (zoals je weet), maar op inhoud verder gaan.
In een ander topic (Ajax-AZ) heb ik zojuist geschreven over Cillessen, Veltman, Klaassen, Blind en Fisher en in potentie Bojan. Dat zijn de huidige / toekomstige steunpilaren. Maar verder is het grauwe middelmaat en dat de boventoon voert en dat zijn er echt veel te veel. Dan kun je wel zeggen dat de selectie breed genoeg is, maar ja, wat is dat dan waard??
Ik vind toch echt dat je de Jong, Schone daar bij moet kunnen zetten samen met een Moisander, het zijn niet de allerbeste spelers in potentie van dit elftal, maar wel spelers waar je op kan bouwen als ze fit zijn en die balans brengen in dit elftal.. Er komen een aantal talenten echt aan zoals Riedewald, Andersen, Bazoer Kishna en Lobotka.

Schone was ik trouwens absoluut geen fan van op het middenveld, maar met zijn rendement op rechtsbuiten absoluut een meerwaarde..

Komende zomer moet er doorgeslecteerd worden, met name op de aanvallende posities, maar er zal ook gekeken moeten worden naar wat te doen met van Rhijn, ik las dat Ajax graag wil verlengen maar ik betwijfel of dat terecht is.. Aan de andere kant hebben wij ook met zijn allen vd Wiel compleet vervloekt, maar kijk eens hoe hij het nu doet bij PSG, gewoon een van de beste RB van de wereld op het moment.. Dat is dus best lastig, maar ik zou er niet om rouwen als daar een ander gezicht komt te staan.. Er zal een goede tweede keeper bij moeten als Vermeer vertrekt, en die kans lijkt me vrij groot aanwezig.. Poulsen gaat vertrekken, Ajax moet dus een nieuwe speler erbij krijgen die de Ooijer rol op zich neemt. Wie dat zou moeten kunnen weet ik niet, kwalitatief denk ik niet dat ie nog goed genoeg is voor de eerste 11, maar wat ervaring en echte Ajacied betreft zou Heitinga die rol op zich kunnen nemen. Er zal serieus naar de blessuregevoeligheid gekeken moeten worden van Boilesen, anders moeten Dijks en Riedewald die positie inkleden en moet men afscheid nemen van het toch hele grote talent op die positie Boilesen. Met Blind en Bazoer hebben we hele goede opties op de CVM plek, ik ben ervan overtuigd dat Blind blijft.. Op de aanvallende middenvelder posities hebben we met Klaassen, Serrero, Duarte Andersen en Lobotka prima opties.

De aanval is zoals ik al vaker aangaf de belangrijkste plek om door te selecteren, Siggie en de Jong zullen denk ik vertrekken evenals Hoessen. Bojan zal misschien niet verlengt worden al hoop ik van wel. Dan houd je alleen Schone Fischer de Sa en Kishna over.. Fischer is een topper in wording en zal ergens zijn vorm weer gaan vinden. Dat is voor mij de eerste optie voor linksbuiten, de Sa twijfel ik erg over of hij het niveau aankan van Ajax, en dan met name het spel dat we spelen. Kisna zal denk ik op 9 of rechtsbuiten spelen komend seizoen, maar gezien zijn blessuregevoeligheid ook niet een speler die 50 potjes of meer gaat spelen.
Schone kan je altijd laten spelen en doet het meer dan voldoende, maar ik kan me voorstellen dat Ajax daar liever een andere speler zou willen zien..

Mijn elftal voor komend seizoen zou er dan zo uit kunnen zien.. Daarbij aangetekend dat sommige spelers zeker nog stappen moeten maken.

---------------------Cilissen-------------------
van Rhijn--Veltman---Moisander----------Dijks Als Boilsen niet fit genoeg blijkt.
-------------------Blind(C)---------------------
---------Klaassen-----------Andersen------------
Kishna-------------Bojan-----------------Fischer

rest van de selectie:
Hetinga???
vd Hart + aankoop echte tweede keeper bijvoorbeeld Pasveer of Boer
Ligeon en van rhijn mogen uitvechten wie
vd Hoorn en Denswill
Riedewald of Dijks.
Bazoer.
Duarte, Serrero, Lobotka
Schone Aankoop Aankoop

Er zal dus serieus gekeken moeten worden naar de twee back posities, de 9 en vleugelaanvallers positie in de breedte..

En dit is na door selecteren, voor dit seizoen is de selectie mits in vorm echt meer dan goed genoeg om vol voor de titel te gaan.. Alleen die vorm he, als die niet terug komt is een titel heel erg ver weg..
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 16:37 schreef bully het volgende:
Moisander Cilissen Schone en siggie zijn niet door Overmars gehaald.
Poulsen is nuttig om af en toe wat ervaring er in tegooien.
maar is zeker niet van het niveau wat we nodig hebben.
over Duarte en van der Hoorn zullen we het niet eens worden.
ik vond hun aankopen al zeer vreemd.
een Schone heeft een goed schot en doet zijn taken naar behoren op een positie waar hij niet thuis hoort.
maar in de combinatie vind ik hem zwak.
omdat hij altijd eerst de bal moet controleren en niet het een keer raken beheerst.
kortom een speler leuk voor de breedte maar speelt omdat er een gebrek aan beter is.
Zijn in het tijdperk de Boer/ revolutie Cruijff gehaald..

Volgens mij toont de goal van Schone tegen Celtic wel aan dat een hele mooie assist op Klaassen tegen ??? wel aan dat ie het echt wel kan in de combinatie.. Maar nogmaals, ook ik ben geen fan van Schone hoor, hij doet het alleen wel naar behoren, maar is in mijn optiek eerder een goede 12e of 13e man. Poulsen ben ik ook niet rouwig om dat ie vertrekt aan het einde van dit seizoen..
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 februari 2014 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 16:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind toch echt dat je de Jong, Schone daar bij moet kunnen zetten samen met een Moisander, het zijn niet de allerbeste spelers in potentie van dit elftal, maar wel spelers waar je op kan bouwen als ze fit zijn en die balans brengen in dit elftal.. Er komen een aantal talenten echt aan zoals Riedewald, Andersen, Bazoer Kishna en Lobotka.

Schone was ik trouwens absoluut geen fan van op het middenveld, maar met zijn rendement op rechtsbuiten absoluut een meerwaarde..

Komende zomer moet er doorgeslecteerd worden, met name op de aanvallende posities, maar er zal ook gekeken moeten worden naar wat te doen met van Rhijn, ik las dat Ajax graag wil verlengen maar ik betwijfel of dat terecht is.. Aan de andere kant hebben wij ook met zijn allen vd Wiel compleet vervloekt, maar kijk eens hoe hij het nu doet bij PSG, gewoon een van de beste RB van de wereld op het moment.. Dat is dus best lastig, maar ik zou er niet om rouwen als daar een ander gezicht komt te staan.. Er zal een goede tweede keeper bij moeten als Vermeer vertrekt, en die kans lijkt me vrij groot aanwezig.. Poulsen gaat vertrekken, Ajax moet dus een nieuwe speler erbij krijgen die de Ooijer rol op zich neemt. Wie dat zou moeten kunnen weet ik niet, kwalitatief denk ik niet dat ie nog goed genoeg is voor de eerste 11, maar wat ervaring en echte Ajacied betreft zou Heitinga die rol op zich kunnen nemen. Er zal serieus naar de blessuregevoeligheid gekeken moeten worden van Boilesen, anders moeten Dijks en Riedewald die positie inkleden en moet men afscheid nemen van het toch hele grote talent op die positie Boilesen. Met Blind en Bazoer hebben we hele goede opties op de CVM plek, ik ben ervan overtuigd dat Blind blijft.. Op de aanvallende middenvelder posities hebben we met Klaassen, Serrero, Duarte Andersen en Lobotka prima opties.

De aanval is zoals ik al vaker aangaf de belangrijkste plek om door te selecteren, Siggie en de Jong zullen denk ik vertrekken evenals Hoessen. Bojan zal misschien niet verlengt worden al hoop ik van wel. Dan houd je alleen Schone Fischer de Sa en Kishna over.. Fischer is een topper in wording en zal ergens zijn vorm weer gaan vinden. Dat is voor mij de eerste optie voor linksbuiten, de Sa twijfel ik erg over of hij het niveau aankan van Ajax, en dan met name het spel dat we spelen. Kisna zal denk ik op 9 of rechtsbuiten spelen komend seizoen, maar gezien zijn blessuregevoeligheid ook niet een speler die 50 potjes of meer gaat spelen.
Schone kan je altijd laten spelen en doet het meer dan voldoende, maar ik kan me voorstellen dat Ajax daar liever een andere speler zou willen zien..

Mijn elftal voor komend seizoen zou er dan zo uit kunnen zien.. Daarbij aangetekend dat sommige spelers zeker nog stappen moeten maken.

van Rhijn--Veltman---Moisander----------Dijks Als Boilsen niet fit genoeg blijkt.

rest van de selectie:
Hetinga???
vd Hoorn en Denswill
Riedewald of Dijks.
Bazoer.
Duarte, Serrero, Lobotka
Schone Aankoop Aankoop

Er zal dus serieus gekeken moeten worden naar de twee back posities, de 9 en vleugelaanvallers positie in de breedte..

En dit is na door selecteren, voor dit seizoen is de selectie mits in vorm echt meer dan goed genoeg om vol voor de titel te gaan.. Alleen die vorm he, als die niet terug komt is een titel heel erg ver weg..
Sorry, ik was nogal langdurig aan de telefoon. Ik zou begin maart voor mijn voormalige werkgever een zaakje (financiering steenkool) gaan regelen in Oekraïne (Kiev) maar ik heb het af moeten zeggen in verband met de politieke onrust. Tot grote opluchting van mijn echtgenote en kinderen.

Wat betreft Schöne, ik heb hem van meet af aan verdedigd als een zeer nuttige en goed bruikbare speler, maar ook hij staat op een plek waar hij van nature niet hoort. Zo wordt Bojan volgens mij eveneens op een verkeerde positie in het elftal gebruikt. Ik weet wel, bij gebrek aan beter. Maar toch.
Het elftal dat jij hier net neerzette, daar kan ik mij in behoorlijke lijnen wel in vinden, maar ik vind beslist wel, dat er veel te veel jeugd in staat, waardoor het elftal kwetsbaar oogt en zonder twijfel wisselvallig gaat presteren. Ik ben toch meer op zoek naar een juiste mix van jeugd, ervaring, leiderschap, vedette en karakter. Ik realiseer me, dat dit ongelooflijk moeilijk is en wel een paar centen zal gaan kosten. Maar toch, wil Ajax zowel de Nederlandse competitie gaan overheersen en wil meedoen in Europa, zal de leiding (Marc Overmars) wel degelijk een aantal gerichte aankopen moeten doen. Met de huidige selectie kun je wachten op misstappen, zelfs in de Nederlandse competitie.
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 17:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Sorry, ik was nogal langdurig aan de telefoon. Ik zou begin maart voor mijn voormalige werkgever een zaakje (financiering steenkool) gaan regelen in Oekraïne (Kiev) maar ik heb het af moeten zeggen in verband met de politieke onrust. Tot grote opluchting van mijn echtgenote en kinderen.

Wat betreft Schöne, ik heb hem van meet af aan verdedigd als een zeer nuttige en goed bruikbare speler, maar ook hij staat op een plek waar hij van nature niet hoort. Zo wordt Bojan volgens mij eveneens op een verkeerde positie in het elftal gebruikt. Ik weet wel, bij gebrek aan beter. Maar toch.
Het elftal dat jij hier net neerzette, daar kan ik mij in behoorlijke lijnen wel in vinden, maar ik vind beslist wel, dat er veel te veel jeugd in staat, waardoor het elftal kwetsbaar oogt en zonder twijfel wisselvallig gaat presteren. Ik ben toch meer op zoek naar een juiste mix van jeugd, ervaring, leiderschap, vedette en karakter. Ik realiseer me, dat dit ongelooflijk moeilijk is en wel een paar centen zal gaan kosten. Maar toch, wil Ajax zowel de Nederlandse competitie gaan overheersen en wil meedoen in Europa, zal de leiding (Marc Overmars) wel degelijk een aantal gerichte aankopen moeten doen. Met de huidige selectie kun je wachten op misstappen, zelfs in de Nederlandse competitie.
Op zich kan ik me vinden in wat je zegt Pietje, zoals ik ook aangeef zal Ajax mits men afscheid neemt van een aantal spelers, dus door selecteert, ook een aantal spelers moeten halen, op deze plekken staan ook niet 123 jeugdspelers klaar dus is het ook logisch om te kijken naar ervaring..

Kan je bijvoorbeeld een vd Vaart terug halen, kan een Andersen vanaf de bank nog een seizoen invallen op een aanvallende posities van het middenveld.

Bojan vind ik eigenlijk goed vanaf iedere positie voorin, valt af en toe wel tegen, maar bij een voorhoede is het nu eenmaal zo dat het vaak zo is, dat andere spelers ook redelijk of goed moeten spelen om elkaars kwaliteiten naar boven te brengen.. op zowel rechtsback als voorin kan ik niet 123 iemand noemen die daar direct een meerwaarde kan zijn. Een Huntelaar zou een optie zijn. Maar ik vraag me sterk af in hoe verre hij nog een meerwaarde in het druk zetten zou kunnen zijn, dat is nu eenmaal niet zijn sterkste punt..
bully
 bully - zaterdag 22 februari 2014 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 16:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Zijn in het tijdperk de Boer/ revolutie Cruijff gehaald..

Volgens mij toont de goal van Schone tegen Celtic wel aan dat een hele mooie assist op Klaassen tegen ??? wel aan dat ie het echt wel kan in de combinatie.. Maar nogmaals, ook ik ben geen fan van Schone hoor, hij doet het alleen wel naar behoren, maar is in mijn optiek eerder een goede 12e of 13e man. Poulsen ben ik ook niet rouwig om dat ie vertrekt aan het einde van dit seizoen..
dat was ook een van de enige keren maar ook omdat hij niet anders kon.
in de echte combinaties zie ik het bij hem steeds stuklopen.
en dat Schone het na behoren doet heb ik ook al gezegt maar in een goed team alleen bruikbaar voor de breedte wat jezelf ook al zegt.
wel in dat tijdperk maar nog wel door oude bestuur.
en niet door Overmars.
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 18:21 schreef bully het volgende:

[..]

dat was ook een van de enige keren maar ook omdat hij niet anders kon.
in de echte combinaties zie ik het bij hem steeds stuklopen.
en dat Schone het na behoren doet heb ik ook al gezegt maar in een goed team alleen bruikbaar voor de breedte wat jezelf ook al zegt.
wel in dat tijdperk maar nog wel door oude bestuur.
en niet door Overmars.
Schone is gehaald nadat de revolutie erdoor was.. Dus niet het oude bestuur.. En zeer zeker onder de Boer..

Maar verder eens..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 februari 2014 door remco k --
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 18:36   quote  deeplink  
Lasse Schöne kan niet goed begrijpen dat zijn landgenoot en tevens ploeggenoot Viktor Fischer dit seizoen zoveel kritiek over zich heen krijgt. De aanvaller slaagde er dit seizoen nog niet in zijn kwaliteiten te tonen, maar volgens Schöne is er niets aan de hand.

"De buitenwacht maakt een te groot issue van de vorm van Viktor", zo sprak Schöne zich uit in gesprek met Voetbal International. "Ik vind het allemaal wel meevallen. Hij wordt afgerekend op zijn goals en assists, het klopt dat hij daarin vorig seizoen efficiënter was."

Toch is er volgens Schöne geen enkele reden om te spreken over een vormcrisis. "Ik vind hem nog steeds heel dreigend in zijn spel. Mensen vergeten soms dat Viktor vorig jaar nog A-junior was. Waar hebben we het dan over?", aldus Schöne.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/236481/De_buitenwacht_maakt_een_te_groot_issue_van_de_vorm_van_Fischer?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl#ixzz2u4cQBbJA
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 18:37   quote  deeplink  
Bovenstaande is een beetje wat ik bedoel, Fischer wordt hier door een aantal bestempeld als een flop, dat ie niks goed doet en maar moet opzouten bij Ajax ofzo..

Afgelopen seizoen was ie nog A junior.... Wat mag je in hemelsnaam van zo'n jongen verwachten..
bully
 bully - zaterdag 22 februari 2014 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 16:45 schreef remco k het volgende:

[..]

rest van de selectie:
Hetinga???
vd Hoorn en Denswill
Riedewald of Dijks.
Bazoer.
Duarte, Serrero, Lobotka
Schone Aankoop Aankoop

denk niet dat je van Rhijn nu al moet afschrijven maar hem een keer op scherp zetten lijkt mij met deze langdurige vormcrisis wel nodig.
een Andersen heeft al laten zien dat hij er nog lang niet klaar voor is.
voor het middenveld zie ik liever een type als Ziyech van Heerenveen.
heeft een goede vrijetrap en goede steekpas.
een Serreo is veel telicht en ongeveer zelfde type als Klaasen die ook diepte zoekt.
voor de spits zou ik het ook even niet weten.
bijvoorbeeld een Finbogason is ook niet de meevoetballende spit die we nodig hebben.
in een Bojan zie ik het helemaal niet zitten.
zolang het niet fysiek word kan hij leuk met de bal lopen.
maar als het fysiek word laat hij zich kinderlijk van de bal zetten.
is ook niet voor niks overal mislukt.
zowiezo moeten we ook gaan voor echte vleugelspelers.
zowiezo voor rechs maar ook voor links om Fisher ook scherp tehouden.
als je het voorin beter op orde heb en op het middenveld heeft de achterhoede het ook minder zwaar.
daarkomt nog bij dat je nog ervaring en linksback mist.
erge van dit alles vind ik dat veel aankopen niet nodig waren als je de andere jaren wat beter gericht had gekocht.
nu heb je ineens veel meer spelers nodig.
wat ook weer inhoud dat nieuwe spelers weer eigen moeten worden met het systeem.
wat weer even duurt.
bully
 bully - zaterdag 22 februari 2014 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 18:37 schreef remco k het volgende:
Bovenstaande is een beetje wat ik bedoel, Fischer wordt hier door een aantal bestempeld als een flop, dat ie niks goed doet en maar moet opzouten bij Ajax ofzo..

Afgelopen seizoen was ie nog A junior.... Wat mag je in hemelsnaam van zo'n jongen verwachten..
meeste wat ik lees hier is dat hij zolang hij deze vormcrisis heeft ernaast moet.
heb nog niet veel mensen op dit forum zien twijfelen over zijn kwaliteit.
nadeel is nu dat je op de bank niet een speler heb zitten die hem echt kan vervangen.
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 18:58   quote  deeplink  
Linksback heb je helemaal niks nodig, 3 spelers die stuk voor stuk meer dan voldoen, alleen 1 ervan is constant geblesseerd.. Serrero hetzelfde type als Klaassen?? Juist helemaal niet in mijn optiek, zelfs het tegenovergestelde. Fischer kun je prima scherp houden met een talent daarachter, wat ik al zei, die jongen was vorig seizoen nog A junior..
Fysiek hoeft Bojan voor mij ook niets te brengen, zou erg graag zien dat de Boer hem laat staan en hem de Messi rol geeft, dat kan ie prima invullen, sterker nog, Messi ging daar pas spelen toen Guardiola zag dat hij een betere speler was dan Bojan, Bojan was namelijk oorspronkelijk de speler die de rol zou gaan vervullen... Eigenlijk speelt Messi dus de Bojan rol:-)
bully
 bully - zaterdag 22 februari 2014 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 18:58 schreef remco k het volgende:
Linksback heb je helemaal niks nodig, 3 spelers die stuk voor stuk meer dan voldoen, alleen 1 ervan is constant geblesseerd.. Serrero hetzelfde type als Klaassen?? Juist helemaal niet in mijn optiek, zelfs het tegenovergestelde. Fischer kun je prima scherp houden met een talent daarachter, wat ik al zei, die jongen was vorig seizoen nog A junior..
Fysiek hoeft Bojan voor mij ook niets te brengen, zou erg graag zien dat de Boer hem laat staan en hem de Messi rol geeft, dat kan ie prima invullen, sterker nog, Messi ging daar pas spelen toen Guardiola zag dat hij een betere speler was dan Bojan, Bojan was namelijk oorspronkelijk de speler die de rol zou gaan vervullen... Eigenlijk speelt Messi dus de Bojan rol:-)
je zegt zelf al dat Boilesen constant is geblesseerd.
daarachter zie ik nog niet iemand die hem in de zwaardere wedstrijden goed kan vervangen.
Blind steeds terughalen naar die positie is niet de oplossing omdat je hem dan weer mist op het middenveld.
Serero en klaasen zijn beide spelers die de diepte zoeken alleen klaasen is een paar klasse beter met meer potentie.
welke jeugdspeler bedoel je om Fisher scherp tehouden ze hebben die nu al niet.
Bojan kon in eerste seisoen leuk meekomen in spaanse competitie.
omdat hij inviel in een goed team en in spanje net als hier niet fysiek word gespeeld.
als hij niet fysiek meekan moet hij dat vermijden maar dat zie ik bij hem niet.
en Ajax zal nooit in dienst van 1 speler spelen zoals ze dat bij Barcelona wel doen.
is niet voorniks dat ook de technische staf bij Ajax nu twijfelt over hem.
wat ik al eerder zei heeft half seisoen bij Barcelona leuk gespeeld maar verder overal mislukt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 februari 2014 door bully --
remco k
 remco k - zaterdag 22 februari 2014 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 februari 2014 - 19:41 schreef bully het volgende:

[..]

je zegt zelf al dat Boilesen constant is geblesseerd.
daarachter zie ik nog niet iemand die hem in de zwaardere wedstrijden goed kan vervangen.
Blind steeds terughalen naar die positie is niet de oplossing omdat je hem dan weer mist op het middenveld.
Serero en klaasen zijn beide spelers die de diepte zoeken alleen klaasen is een paar klasse beter met meer potentie.
welke jeugdspeler bedoel je om Fisher scherp tehouden ze hebben die nu al niet.
Bojan kon in eerste seisoen leuk meekomen in spaanse competitie.
omdat hij inviel in een goed team en in spanje net als hier niet fysiek word gespeeld.
als hij niet fysiek meekan moet hij dat vermijden maar dat zie ik bij hem niet.
en Ajax zal nooit in dienst van 1 speler spelen zoals ze dat bij Barcelona wel doen.
is niet voorniks dat ook de technische staf bij Ajax nu twijfelt over hem.
wat ik al eerder zei heeft half seisoen bij Barcelona leuk gespeeld maar verder overal mislukt.
Dijks speelt een heel goed en solide seizoen bij Heerenveen en is volgend seizoen toch weer een jaar verder.

Bij Barca spelen ze overigens niet in dienst van 1 speler hoor, het lijkt daar soms op omdat ie veel scoort..

En een half seizoen leuk bij Barca?? Dan heb je daar denk ik niet zo veel naar gekeken.. 163 wedstrijden en 41 goals gemaakt.. Die is gewoon een belangrijke speler geweest in de selectie 4 jaar tijd..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Red Bull Salzburg (EL: donderdag 20 februari 2014, 21:05); 0 - 3

0.0132839