|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 - 16:23 schreef remco k het volgende:[..] Moisander, Cilissen, Bojan, Schone en Poulsen vorig seizoen zijn gewoon spelers die prima waren en zijn waarvoor ze zijn aangetrokken.. vd Hoorn moeten we nog afwachten net als Duarte, Siggie is inderdaad een flinke miskoop net als Hoessen en Sana.. Duarte en v/d Hoorn ook dat kan ik je nu al verzekeren zijn ook miskopen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 - 13:16 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik volg je niet helemaal denk ik? Ik geef toch echt aan dat Salzburg wel heeft gedaan wat veel clubs in Nederland niet doen, namelijk de kansen wel afmaken. Daarbij volg ik VI niet, dus baseer ik mijn reacties op de wedstrijden die ik zie. Klopt. Zeker in Europa moet je eerste kans (die we dit keer niet eens kregen) maken. 9 van de 10 keer krijg je anders altijd de deksel op je neus |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 01:26 schreef Loetje het volgende:[..] Klopt. Zeker in Europa moet je eerste kans (die we dit keer niet eens kregen) maken. 9 van de 10 keer krijg je anders altijd de deksel op je neus Inderdaad Loetje. Als we kijken hoeveel kansen wij afgelopen weken in de eerste minuten kregen tegen clubs uit de Eredivisie en vervolgens onszelf nodeloos in de problemen werken, mag je afvragen of er wel de juiste balans is. Blijkbaar gaan spelers veel te snel twijfelen aan hun kunnen. Overigens, en ik blijf dat nog steeds de grootste fout van De Boer vinden is het vertrek van Hoesen mij zwaar gevallen? Sigthorsson passeert al bijna een half jaar geen graspriet en De Jong is nog helemaal niet fit om 90 minuten te spelen. We missen nu eigenlijk een echte spits, want ook Bojan voldoet nog niet! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 - 13:43 schreef remco k het volgende:Nou afscheid nemen van de Boer en het hele bestuur maar dan, merendeel van de spelers eruit en 75 miljoen investeren aan nieuwe spelers.. Jeugdopleiding op de schop want die is ook kut.. Oja, niet vergeten alle ouwe toppers terug te halen.. Het liefst voor veel salaris.. En ik altijd maar denken dat een forum daarvoor bedoeld is? Je hebt in Nederland misschien een 1 tot 2 miljoen mensen die Ajax volgen. Sommigen fanatiek, anderen vanaf een afstand. Eenieder heeft een eigen mening en een eigen denkwijze en ventileert die hier. Dus omdat een enkel iets roept vertegenwoordigd hij de meerderheid?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 februari 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 - 16:45 schreef remco k het volgende:[..] Mijn elftal voor komend seizoen zou er dan zo uit kunnen zien.. Daarbij aangetekend dat sommige spelers zeker nog stappen moeten maken. ---------------------Cilissen------------------- van Rhijn--Veltman---Moisander----------Dijks Als Boilsen niet fit genoeg blijkt. -------------------Blind(C)--------------------- ---------Klaassen-----------Andersen------------ Kishna-------------Bojan-----------------Fischer rest van de selectie: Hetinga??? vd Hart + aankoop echte tweede keeper bijvoorbeeld Pasveer of Boer Ligeon en van rhijn mogen uitvechten wie vd Hoorn en Denswill Riedewald of Dijks. Bazoer. Duarte, Serrero, Lobotka Schone Aankoop Aankoop Er zal dus serieus gekeken moeten worden naar de twee back posities, de 9 en vleugelaanvallers positie in de breedte.. En dit is na door selecteren, voor dit seizoen is de selectie mits in vorm echt meer dan goed genoeg om vol voor de titel te gaan.. Alleen die vorm he, als die niet terug komt is een titel heel erg ver weg.. Sorry Remco, ik heb even het deel met je favoriete opstelling voor volgend seizoen apart genomen omdat ik hier graag nader op in wil gaan. Met dit elftal wat jij nu hebt geplaatst hebben we hetzelfde probleem als dit seizoen. Bij het minste zuchtje wind vallen ze om. Ik mis spelers die er in durven te kleunen en eventueel laten zien wie op het veld nu werkelijk de baas is. Wanneer je dat alleen aan een Blind toe vertrouwd zal hij net als Poulsen dit seizoen in een zwart gat vallen.
Daarnaast vind ik het linksback plaatsen van Dijks een rare? Zelfs in de wedstrijden bij Heerenveen maakt hij nog niet echt de werkelijkheid waar een versterking te zijn voor het niveau wat Ajax nastreeft. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 - 15:54 schreef Pietje het volgende:[..] Nou... het zijn ook de vaste forumleden die (in mijn ogen terecht) "zeiken". Ajax speelt al VELE, VELE maanden onder het niveau dat wij van de spelers verwachten. Ik zie geen enkele progressie, integendeel. Af en toe lees je , dat de spelers (en coach) zich schamen voor hun prestatie en "dat het absoluut beter en anders moet" en vervolgens spelen zij de week erop opnieuw dramatisch. Kennelijk kunnen zij niet beter... Helemaal eens Pietje en ik vind het keihard om te zeggen, maar zeker dit seizoen doen de wedstrijden pijn aan mijn ogen om te bekijken (op een enkele uitzondering na). Het zijn hele lange zits in 1 keer geworden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 februari 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 01:32 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Inderdaad Loetje. Als we kijken hoeveel kansen wij afgelopen weken in de eerste minuten kregen tegen clubs uit de Eredivisie en vervolgens onszelf nodeloos in de problemen werken, mag je afvragen of er wel de juiste balans is. Blijkbaar gaan spelers veel te snel twijfelen aan hun kunnen. Overigens, en ik blijf dat nog steeds de grootste fout van De Boer vinden is het vertrek van Hoesen mij zwaar gevallen? Sigthorsson passeert al bijna een half jaar geen graspriet en De Jong is nog helemaal niet fit om 90 minuten te spelen. We missen nu eigenlijk een echte spits, want ook Bojan voldoet nog niet! We missen meer. Niet om nu alles af te zeiken nu het minder gaat hoor. Het tempo is gigantische laag, ondanks je tegen mindere ploegen wellicht minder gemotiveerd bent mag je voor je salaris best meer inzet tonen.
In de eredivisie speelt iedereen tegen Ajax ultra verdedigend. Hoe langer het 0-0 blijft hoe verder ze zich terugzakken. Eigenlijk is er dan geen een speler die iets kan forceren. Dan kom ik toch uit bij een aankoop. Iemand die ineens een tempo versnelling heeft, ineens opendraait en zijn man kwijt is, dan moet iemand hem oppakken en komen er meer mensen vrij. Je ziet het niet. Iemand zoals Eriksen dat was. Zeker de laatste maanden ging dat geweldig en had hem wel met Blind op het middenveld willen zien. Serrero, prima handelingssnelheid maar levert zoveel in. Vaak zo slordig. En als je dan het spel speelt wat Ajax doet gaat het om secuur spelen en geen dom balverlies. Kijk de goals van Utrecht en Zwolle.... Tegenstander zet druk bij de middenlijn, we passen slordig en binnen 3 seconden is het een tegengoal. Uiteraard, iedereen heeft zijn bijdrage en doet zijn best. Maar je hebt ook spelers nodig die een tempo omhoog kunnen gooien en ineens de wedstrijd kan openbreken. Type Ziyech. Die heeft Ajax amper en degene die het kunnen zijn hopeloos uit vorm.
Ik zie nooit ook maar een sprankje extra inzet als dat niet nodig is, je hebt ook met supporters te maken. Betalen belachelijk veel geld en die zitten naar slaapverwekkend voetbal te kijken. Tegen Heerenveen ook, na 18 minuten 2-0 voor... dan mag je ook een keer doorzetten en 6-0 winnen. Het is plichtmatig en De Boer noemt het volledige controle en dominantie maar eigenlijk komt er amper iets uit voort.
Bijvoorbeeld het hebben van een plan B, Ajax blijft altijd net zo lang passen tot ze de bal kwijt zijn.... tik tik tik en er komt niks uit voort. Bijna slles moet door het midden en het lukt weinig. Kijk Boerrigter.... Speelde zijn laatste tijd zwak en was niet kritisch over zichzelf maar het was wel een type speler die als een wedstrijd op slot zit ineens een man kon passeren en een fatsoenlijke voorzet kon geven. Nu komt er nooit een bal aan. Daardoor had je altijd extra mogelijkheden. Als het 10 minuten voor tijd 0-0 stsat en je tegenstander met 10 man in de eigen 5 metergebied staat mag je best een type Bulykin hebben... iemand die een bal kan vasthouden waardoor er mensen aansluiten en je daardoor toch gevaarlijk wordt. Nooit is er een slotoffensief... Zelden denk je er is een goal op komst. Het is zo voorspelbaar en steeds makkelijker te verdedigen. Ik vind het echt niet om aan te gluren.
Sorry voor de kritiek, ondanks het met de club goed gaat en er eindelijk rust is, is het voetbal hopeloos op een uitzondering daargelaten. Bsrca was mooi maar verder zie ik niks.
Slaapverwekkend en het geld niet waard. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 01:32 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En ik altijd maar denken dat een forum daarvoor bedoeld is? Je hebt in Nederland misschien een 1 tot 2 miljoen mensen die Ajax volgen. Sommigen fanatiek, anderen vanaf een afstand. Eenieder heeft een eigen mening en een eigen denkwijze en ventileert die hier. Dus omdat een enkel iets roept vertegenwoordigd hij de meerderheid? Inderdaad hij weet het altijd zo mooi te brengen om zijn gelijk te halen.. Heb nog niet echt gezien dat iemand gezegd heeft dat Fischer een flop is en moet opzouten. . Hebben er wel veel gezegd dat hij al weken uit vorm is en even op de bank plaats moet nemen om dat hij niet rendeerd dit seizoen en volledig uit vorm is. Betekend niet dat hij niet meer kan slag en bij Ajax maar nu even nietDat een aantal spelers te kort komen en dat er een paar gerichte aankopen gedaan moeten worden betekend ook niet dat de Boer weg moet of het bestuur eruit moet. Wel makkelijk dat als 1 iemand dat roept gelijk maar iedereen met een kritisch oog over 1 kam te scheren.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 01:40 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Sorry Remco, ik heb even het deel met je favoriete opstelling voor volgend seizoen apart genomen omdat ik hier graag nader op in wil gaan. Met dit elftal wat jij nu hebt geplaatst hebben we hetzelfde probleem als dit seizoen. Bij het minste zuchtje wind vallen ze om. Ik mis spelers die er in durven te kleunen en eventueel laten zien wie op het veld nu werkelijk de baas is. Wanneer je dat alleen aan een Blind toe vertrouwd zal hij net als Poulsen dit seizoen in een zwart gat vallen. Daarnaast vind ik het linksback plaatsen van Dijks een rare? Zelfs in de wedstrijden bij Heerenveen maakt hij nog niet echt de werkelijkheid waar een versterking te zijn voor het niveau wat Ajax nastreeft. Ben inderdaad ook bang dat Dijks hem niet gaat worden.. Ook Bojan voorin gaat hem voor mij niet worden.. En mag Kostic van mij aangetrokken worden om te rouleren links en rechtsbuiten. Een killerspits zie ik ook graag komen en als Duarte of Sorerro vertrekt lijkt Ziyech me wel wat.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Ik heb geen posts gelezen dus als ik iets roep dat al gepost is mijn excuus...
Volgens de experts was Blind de enige die nog in de buurt van zijn niveau kwam...... Dit verbaasde mij enorm omdat in deze wedstrijd wederom pijnlijk duidelijk werd dat hij snelheid mist op topniveau en topniveau was salzburg nog niet eens!
Het eerste doelpunt werd ingeluid doordat o.a Blind totaal werd zoekgelopen en dat gebeurde meerdere malen deze wedstrijd!
In balbezit vind ik hem sterk geworden en positioneel is hij ook goed, maar zolang hij niet in het beste team van de wereld speelt zal hij zo nu em dan moeten corrigeren en anticiperen op situaties en fouten van teamgenoten. Een beetje snelheid hebben is dan toch best essentieel.
Hosanna is het mijn inziens allerminst. Ik mis power en een makkelijk scorende spits, om te beginnen, maar dat weten ze bij Ajax allang. Toch? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: De tijd zal dat uitwijzen. Denk dat je daar nu veel te snel over oordeelt |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 01:32 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En ik altijd maar denken dat een forum daarvoor bedoeld is? Je hebt in Nederland misschien een 1 tot 2 miljoen mensen die Ajax volgen. Sommigen fanatiek, anderen vanaf een afstand. Eenieder heeft een eigen mening en een eigen denkwijze en ventileert die hier. Dus omdat een enkel iets roept vertegenwoordigd hij de meerderheid? ?? Ik geef alleen een mening. Gewoon alles eruit en weer opnieuw. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hehehe nou niet jezelf van de domme houden, je weet waarom je dat hebt neergezet. ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 09:43 schreef Stanley het volgende:Ik heb geen posts gelezen dus als ik iets roep dat al gepost is mijn excuus... Volgens de experts was Blind de enige die nog in de buurt van zijn niveau kwam...... Dit verbaasde mij enorm omdat in deze wedstrijd wederom pijnlijk duidelijk werd dat hij snelheid mist op topniveau en topniveau was salzburg nog niet eens! Het eerste doelpunt werd ingeluid doordat o.a Blind totaal werd zoekgelopen en dat gebeurde meerdere malen deze wedstrijd! In balbezit vind ik hem sterk geworden en positioneel is hij ook goed, maar zolang hij niet in het beste team van de wereld speelt zal hij zo nu em dan moeten corrigeren en anticiperen op situaties en fouten van teamgenoten. Een beetje snelheid hebben is dan toch best essentieel. Hosanna is het mijn inziens allerminst. Ik mis power en een makkelijk scorende spits, om te beginnen, maar dat weten ze bij Ajax allang. Toch? Ik hou even wijzelijk mijn mond ambt snelheid van blind. ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 01:40 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Sorry Remco, ik heb even het deel met je favoriete opstelling voor volgend seizoen apart genomen omdat ik hier graag nader op in wil gaan. Met dit elftal wat jij nu hebt geplaatst hebben we hetzelfde probleem als dit seizoen. Bij het minste zuchtje wind vallen ze om. Ik mis spelers die er in durven te kleunen en eventueel laten zien wie op het veld nu werkelijk de baas is. Wanneer je dat alleen aan een Blind toe vertrouwd zal hij net als Poulsen dit seizoen in een zwart gat vallen. Daarnaast vind ik het linksback plaatsen van Dijks een rare? Zelfs in de wedstrijden bij Heerenveen maakt hij nog niet echt de werkelijkheid waar een versterking te zijn voor het niveau wat Ajax nastreeft. Ik vind dat Dijks het daar wel goed doet. Het liefst heb ik daar boilesen staan. Alleen vraag ik me af of die jongens met al zijn blessures wel geschikt is. Bijna iedere twee maand een blessure. Dijks trouwens wel een bikkelaar
Het is ook niet zo dat dit de opstelling moet worden. Maar de namen die men hier noemt zijn nu ook niet bepaald spelers die gas zullen en kunnen geven.
Ik noem trouwens een aantal namen die dat misschien zouden kunnen. Heitinga kan dat alleen hoef ik hem niet bij de eerste 11. Vd Vaart heeft dat echt geleerd in Duitsland.
Kishna is trouwens ern jongen met een goede fysiek. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 09:59 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Hehehe nou niet jezelf van de domme houden, je weet waarom je dat hebt neergezet. ;-) Wie ik?? -:) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Nee, koningin Maxima. Ik ken je langer als vandaag. ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
We gaan het vandaag wel zien weer. Ben er bang voor. Gezien het spel van ajax de laatste weken ia het vrij logisch dat we het moeilijk gaan krijgen de komende twee potten. Hoe het dan gebeurt zal me worst zijn. Maar de 6 punten moeten naar Adam. Al kunne. Dat er ook naar zo 0 zijn. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 09:43 schreef Stanley het volgende:Ik heb geen posts gelezen dus als ik iets roep dat al gepost is mijn excuus... Volgens de experts was Blind de enige die nog in de buurt van zijn niveau kwam...... Dit verbaasde mij enorm omdat in deze wedstrijd wederom pijnlijk duidelijk werd dat hij snelheid mist op topniveau en topniveau was salzburg nog niet eens! Het eerste doelpunt werd ingeluid doordat o.a Blind totaal werd zoekgelopen en dat gebeurde meerdere malen deze wedstrijd! In balbezit vind ik hem sterk geworden en positioneel is hij ook goed, maar zolang hij niet in het beste team van de wereld speelt zal hij zo nu em dan moeten corrigeren en anticiperen op situaties en fouten van teamgenoten. Een beetje snelheid hebben is dan toch best essentieel. Hosanna is het mijn inziens allerminst. Ik mis power en een makkelijk scorende spits, om te beginnen, maar dat weten ze bij Ajax allang. Toch? Ik vind dat je wat betreft Daley Blind wat te hard bent. Hij stond daar min of meer in zijn eentje en, tja, dat gaat niemand redden, ook bijvoorbeeld Messi niet. Verder ben ik het volstrekt met je eens. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 02:21 schreef Loetje het volgende:[..] We missen meer. Niet om nu alles af te zeiken nu het minder gaat hoor. Het tempo is gigantische laag, ondanks je tegen mindere ploegen wellicht minder gemotiveerd bent mag je voor je salaris best meer inzet tonen. In de eredivisie speelt iedereen tegen Ajax ultra verdedigend. Hoe langer het 0-0 blijft hoe verder ze zich terugzakken. Eigenlijk is er dan geen een speler die iets kan forceren. Dan kom ik toch uit bij een aankoop. Iemand die ineens een tempo versnelling heeft, ineens opendraait en zijn man kwijt is, dan moet iemand hem oppakken en komen er meer mensen vrij. Je ziet het niet. Iemand zoals Eriksen dat was. Zeker de laatste maanden ging dat geweldig en had hem wel met Blind op het middenveld willen zien. Serrero, prima handelingssnelheid maar levert zoveel in. Vaak zo slordig. En als je dan het spel speelt wat Ajax doet gaat het om secuur spelen en geen dom balverlies. Kijk de goals van Utrecht en Zwolle.... Tegenstander zet druk bij de middenlijn, we passen slordig en binnen 3 seconden is het een tegengoal. Uiteraard, iedereen heeft zijn bijdrage en doet zijn best. Maar je hebt ook spelers nodig die een tempo omhoog kunnen gooien en ineens de wedstrijd kan openbreken. Type Ziyech. Die heeft Ajax amper en degene die het kunnen zijn hopeloos uit vorm. Ik zie nooit ook maar een sprankje extra inzet als dat niet nodig is, je hebt ook met supporters te maken. Betalen belachelijk veel geld en die zitten naar slaapverwekkend voetbal te kijken. Tegen Heerenveen ook, na 18 minuten 2-0 voor... dan mag je ook een keer doorzetten en 6-0 winnen. Het is plichtmatig en De Boer noemt het volledige controle en dominantie maar eigenlijk komt er amper iets uit voort. Bijvoorbeeld het hebben van een plan B, Ajax blijft altijd net zo lang passen tot ze de bal kwijt zijn.... tik tik tik en er komt niks uit voort. Bijna slles moet door het midden en het lukt weinig. Kijk Boerrigter.... Speelde zijn laatste tijd zwak en was niet kritisch over zichzelf maar het was wel een type speler die als een wedstrijd op slot zit ineens een man kon passeren en een fatsoenlijke voorzet kon geven. Nu komt er nooit een bal aan. Daardoor had je altijd extra mogelijkheden. Als het 10 minuten voor tijd 0-0 stsat en je tegenstander met 10 man in de eigen 5 metergebied staat mag je best een type Bulykin hebben... iemand die een bal kan vasthouden waardoor er mensen aansluiten en je daardoor toch gevaarlijk wordt. Nooit is er een slotoffensief... Zelden denk je er is een goal op komst. Het is zo voorspelbaar en steeds makkelijker te verdedigen. Ik vind het echt niet om aan te gluren. Sorry voor de kritiek, ondanks het met de club goed gaat en er eindelijk rust is, is het voetbal hopeloos op een uitzondering daargelaten. Bsrca was mooi maar verder zie ik niks. Slaapverwekkend en het geld niet waard. Loetje, ik ben het helemaal met je eens. Goed verwoord! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Misschien een rare opmerking he.. Maar er wordt de laatste jaren steeds meer negativiteit geuit over de Europa League..
Zou het niet zo kunnen zijn dat die jongens van Ajax daar helemaal geen zin in hebben??
De gasten die bij Ajax spelen mikken toch ergens een keer op een transfer naar een grote buitenlandse club, en die clubs spelen over het algemeen geen EL maar CL..
Het er geen zin in hebben zie je ook overal terug behalve bij een handje vol ploegen, vaak ploegen zonder naam..
Ploegen als Atletico kwamen de afgelopen jaren vaak met B ploegen tot de halve finale, pas dan vond men het interessant genoeg om het A elftal op te stellen simpelweg omdat die gasten er gewoon geen zin in hadden..
Uiteraard een schandalige ontwikkeling, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 12:48 schreef remco k het volgende:Misschien een rare opmerking he.. Maar er wordt de laatste jaren steeds meer negativiteit geuit over de Europa League.. Zou het niet zo kunnen zijn dat die jongens van Ajax daar helemaal geen zin in hebben?? De gasten die bij Ajax spelen mikken toch ergens een keer op een transfer naar een grote buitenlandse club, en die clubs spelen over het algemeen geen EL maar CL.. Het er geen zin in hebben zie je ook overal terug behalve bij een handje vol ploegen, vaak ploegen zonder naam.. Ploegen als Atletico kwamen de afgelopen jaren vaak met B ploegen tot de halve finale, pas dan vond men het interessant genoeg om het A elftal op te stellen simpelweg omdat die gasten er gewoon geen zin in hadden.. Uiteraard een schandalige ontwikkeling, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.. Nou als die snotneuzen van Ajax daar al te verwend voor zijn moeten ze toch maar eens in de spiegel gaan kijken en zich kapot schamen. Aangezien ze nog bijna helemaal niks gepresenteerd hebben op internationaal niveau |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 13:04 schreef Hummel10 het volgende:[..] Nou als die snotneuzen van Ajax daar al te verwend voor zijn moeten ze toch maar eens in de spiegel gaan kijken en zich kapot schamen. Aangezien ze nog bijna helemaal niks gepresenteerd hebben op internationaal niveau Het geld voor vrijwel iedere ploeg in Europa he.. Niemand heeft echt zin in die competitie.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Opstelling Ajax: Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Blind; Klaassen, Poulsen, Duarte; Bojan, De Jong, Fischer
Wissels: Vermeer, Sigthórsson, Andersen, Denswil, De Sa, Riedewald, Kishna. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
In ieder geval mensen op een plek waar ze horen. Duarte hoort geen linksback te staan..
Toch had ik voor Riedewald gekozen, is een stuk sneller dan Blind en tegen Beerens is dat best handig.. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Dit moet ff in het Ajax- az forum ouwe blaatkoe! :)) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Whahahahah, sorry pik.. Kats verkeerde topic.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 12:48 schreef remco k het volgende:Misschien een rare opmerking he.. Maar er wordt de laatste jaren steeds meer negativiteit geuit over de Europa League.. Zou het niet zo kunnen zijn dat die jongens van Ajax daar helemaal geen zin in hebben?? De gasten die bij Ajax spelen mikken toch ergens een keer op een transfer naar een grote buitenlandse club, en die clubs spelen over het algemeen geen EL maar CL.. Het er geen zin in hebben zie je ook overal terug behalve bij een handje vol ploegen, vaak ploegen zonder naam.. Ploegen als Atletico kwamen de afgelopen jaren vaak met B ploegen tot de halve finale, pas dan vond men het interessant genoeg om het A elftal op te stellen simpelweg omdat die gasten er gewoon geen zin in hadden.. Uiteraard een schandalige ontwikkeling, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.. Is de waarheid Remco. B ploegen. Ongeïnspireerd, lege tribunes, weinig geld te verdienen en veel te veel wedstrijden |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 12:48 schreef remco k het volgende:Misschien een rare opmerking he.. Maar er wordt de laatste jaren steeds meer negativiteit geuit over de Europa League.. Zou het niet zo kunnen zijn dat die jongens van Ajax daar helemaal geen zin in hebben?? De gasten die bij Ajax spelen mikken toch ergens een keer op een transfer naar een grote buitenlandse club, en die clubs spelen over het algemeen geen EL maar CL.. Het er geen zin in hebben zie je ook overal terug behalve bij een handje vol ploegen, vaak ploegen zonder naam.. Ploegen als Atletico kwamen de afgelopen jaren vaak met B ploegen tot de halve finale, pas dan vond men het interessant genoeg om het A elftal op te stellen simpelweg omdat die gasten er gewoon geen zin in hadden.. Uiteraard een schandalige ontwikkeling, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.. Zo gek is jouw gedachte niet. Ik ben ervan overtuigd, dat Ajax prioriteiten stelt: 1) de nationale competitie - met kans op deelname aan de CL), 2) de KNVB beker (de kortste route naar Europa) en 3) de Europa League. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 13:33 schreef remco k het volgende:[..] Het geld voor vrijwel iedere ploeg in Europa he.. Niemand heeft echt zin in die competitie.. Als je zo jong bent en je kan een El Finale spelen dan moet je daar toch voor gaan? De knvb beker vind ik dan toch minder glans hebben maar prijzen zijn prijzen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op sunday 23 february 2014 - 18:29 schreef Hummel10 het volgende:[..] Als je zo jong bent en je kan een El Finale spelen dan moet je daar toch voor gaan? De knvb beker vind ik dan toch minder glans hebben maar prijzen zijn prijzen Het klopt hoor wat je zegt, maar je zit nog lang niet in de halve finale, tjsaa.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
het is gewoon een nietszeggend toernooi voor spelers.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 12:48 schreef remco k het volgende:Misschien een rare opmerking he.. Maar er wordt de laatste jaren steeds meer negativiteit geuit over de Europa League.. Zou het niet zo kunnen zijn dat die jongens van Ajax daar helemaal geen zin in hebben?? De gasten die bij Ajax spelen mikken toch ergens een keer op een transfer naar een grote buitenlandse club, en die clubs spelen over het algemeen geen EL maar CL.. Het er geen zin in hebben zie je ook overal terug behalve bij een handje vol ploegen, vaak ploegen zonder naam.. Ploegen als Atletico kwamen de afgelopen jaren vaak met B ploegen tot de halve finale, pas dan vond men het interessant genoeg om het A elftal op te stellen simpelweg omdat die gasten er gewoon geen zin in hadden.. Uiteraard een schandalige ontwikkeling, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.. Is helemaal geen schandalige ontwikkeling, maar wordt door de UEFA zelf in stand gewerkt. Er zit totaal geen glans aan dit toernooi, net als toentertijd met de Europa Cup 2 het geval was. Maar de hele CL is ook 1 gedrocht toch? Ik snap nog steeds niet wat de nummer 4 van Italië, Engeland, Spanje of Duitsland in die competitie te zoeken heeft? Het verneukt de hele intentie van het toernooi en neemt hierdoor de grootste glans af van de Europa League. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 17:19 schreef Pietje het volgende:[..] Zo gek is jouw gedachte niet. Ik ben ervan overtuigd, dat Ajax prioriteiten stelt: 1) de nationale competitie - met kans op deelname aan de CL), 2) de KNVB beker (de kortste route naar Europa) en 3) de Europa League. Natuurlijk heeft Ajax zijn eigen prioriteiten gesteld en dat perspraatje vooraf was ook gewoon 1 groot gelul van Frank. De winstbonus in de EL staat in geen vergelijking met de winst die je kan maken op het kampioenschap. Zo beredeneerd gaan ze natuurlijk voor de prijs waar de meeste winst op gemaakt kan worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 februari 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 - 23:53 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Is helemaal geen schandalige ontwikkeling, maar wordt door de UEFA zelf in stand gewerkt. Er zit totaal geen glans aan dit toernooi, net als toentertijd met de Europa Cup 2 het geval was. Maar de hele CL is ook 1 gedrocht toch? Ik snap nog steeds niet wat de nummer 4 van Italië, Engeland, Spanje of Duitsland in die competitie te zoeken heeft? Het verneukt de hele intentie van het toernooi en neemt hierdoor de grootste glans af van de Europa League. Roep ik al tijden droeftoeters.... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ehm.............................droeftoeter?? Volgens mij roep ik dat ook al tijden ouwe, dus even een beetje dimmen! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
UEFA CL, Het toernooi der landskampioenen........ en de nummers 2, 3 en 4 van de landen waar niet op stuivers wordt gekeken. Ik denk dat als je echt alleen de kampioenen van elk land laat spelen, er best wel eens verrassende uitslagen in zouden kunnen staan! Maar da's logisch..... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het geld maakt de dienst uit ook in de voetbalrimboe, het is gewoon belachelijk dat een nummer 4 van Engeland gewoon in de kampioens ligue speelt van Europa. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op woensdag 26 februari 2014 - 11:14 schreef nora het volgende:Het geld maakt de dienst uit ook in de voetbalrimboe, het is gewoon belachelijk dat een nummer 4 van Engeland gewoon in de kampioens ligue speelt van Europa. Idd. Dat het gespeeld word zoals nu is puur ten goede van de commercie. Het poulesysteem overigens ook. Knock out verdienen ze te weinig aan. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Rbs er al uit tegen 10 man haha zo goed waren ze nou! Hebben gewoon perfect gebruik gemaakt van onze zwaktes.. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Dat zal best wel. Basel is echter niet zomaar een ploegje hoor. Vorig jaar op het randje uitgeschakeld door Chelsea in de halve finale EL. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Klopt oceane echter was chelsea toen niks.. en nu weten we wel waar we staan dit seizoen... Onder aan de ladder |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Als jij de nummer 3 uit de PL en latere winnaar van de EL niks vind, heb je wat mij betreft geen reëel beeld van het hedendaagse voetbal. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Chelsea vond ik vorigjaar zkr niet goed als je ziet wat daar rond loopt aan spelers.. niet dat ze slecht waren maar chelsea met zulke spelers had gewoon CL moeten zijn |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 - 10:15 schreef nummer10 het volgende:Chelsea vond ik vorigjaar zkr niet goed als je ziet wat daar rond loopt aan spelers.. niet dat ze slecht waren maar chelsea met zulke spelers had gewoon CL moeten zijn Chelsea dit jaar is ook gewoon ruk. Als je ziet wat voor spelers ze hebben en hoe dramatisch en saai het spel is... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Dat bedoelde ik dus Eide.. thanks voor de toevoeging haha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 - 09:24 schreef nummer10 het volgende:Klopt oceane echter was chelsea toen niks.. en nu weten we wel waar we staan dit seizoen... Onder aan de ladder Chelsea was toen niks?? Toen speelden ze stukken beter dan nu.. Niet voor niets wonnen ze de EL..
Noem het maar een ploegje van niets.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 - 10:28 schreef Eide het volgende:[..] Chelsea dit jaar is ook gewoon ruk. Als je ziet wat voor spelers ze hebben en hoe dramatisch en saai het spel is... Dramatisch echt niet, ik houd totaal niet van de spelopvatting en manier van spelen, maar ze doen het gewoon goed hoor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Echt slecht..CL winnen, jaar erop EL winnen en dit jaar weer kwartfinale CL..
Erg slecht.. |
|
|
|