|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 00:25 schreef Eide het volgende:Denk niet dat Johnny nu de juiste man zou zijn met Veltman en Denswil die gewoon goed gaan. Maar wie weet wat voor rol hij wil. Een Ooijer achtige rol zou best kunnen. Als je kijkt waar Ajax het aankomende seizoen naar kijkt is dat toch voorin, eventueel links op het middenveld als Serero misschien vertrekt (na dit seizoen aflopend). Dan zijn er niet zo heel veel opties als je ervaring wil. Nogmaals: Rafael van der Vaart misschien... maar meer kan ik me er eigenlijk niet voor de geest halen met voldoende kwaliteit en ervaring die Ajax ook relatief makkelijk zou kunnen aantrekken en die zou passen bij Ajax. Rafael zal moeilijk te halen zijn gaf pas ook nog de voorkeur om bij hsv af te sluiten(niet dat dat bindend is). Maduro en bv Heitinga in een Ooijer rol hadden opties kunnen zijn maar zie ik ook niet meer gebeuren.. Als sorrero weggaat dan zie ik graag Ziyech komen om samen met Duarte voor die positie te strijden. Je team wordt wel jonger maar denk dat spelers als Cilissen, Blind dit team best kunnen gaan dragen. Schone heb je ook nog achter de hand die heeft ook veel eredivisie ervaring |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Waarschijnlijk omdat hij bij HSV de groot verdiener is en volgens mij ook aanvoerder toch? Al moet ik zeggen, waarom wil je blijven als je team zo laag staat met zo weinig goede spelers. Zoals velen ooit roepen maar toch niet komen. Hem zie ik graag weer terug in Ajax shirt en kan hij ook het NL elftal weer bestormen. (mijn vrouw wil dan ook wel eens naar het stadion denk ik haha) |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ajax moet alleen kijken voor twee verdedigende middenvelders of twee aanvallende middenvelders. De rest komt vanuit de jeugd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 februari 2014 door nieuwe ajax -- |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Zyech en zivkovic halen;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: We hebben Andersen en Lobotka ook nog. In de spits is het minder diep hoewel het hard lijkt te gaan met Kishna.
Maar met name Zivkovic zou ik wel in een Ajax shirt willen zien.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 februari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 10:08 schreef Eide het volgende:[..] We hebben Andersen en Lobotka ook nog. In de spits is het dieper hoewel het hard lijkt te gaan met Kishna. Maar met name Zivkovic zou ik wel in een Ajax shirt willen zien. Als je de berichten mag geloven is Ajax al druk bezig om Zivkovic binnen te halen en het schijnt dat Zivkovic er zelf ook wel oren naar heeft. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 11:04 schreef jariheld het volgende:[..] Als je de berichten mag geloven is Ajax al druk bezig om Zivkovic binnen te halen en het schijnt dat Zivkovic er zelf ook wel oren naar heeft. Zou op zich niet verkeerd zijn. Misschien dan nog een jaartje uitlenen aan Groningen. Denk namelijk niet dat hij wil rijpen bij Jong ajax in de JL.... |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
O Ajax wil hem. Doe maar 8 mil... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 08:51 schreef nieuwe ajax het volgende:Ajax moet alleen kijken voor twee verdedigende middenvelders of twee aanvallende middenvelders. De rest komt vanuit de jeugd. Juist op het middenveld hebben we kwaliteit zat. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Rafael zou geweldig zijn alleen al door zijn persoonlijkheid in dit team. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat wel alleen maak ik me wel zorgen over zijn presteren sinds dit seizoen. En zijn fysiek is natuurlijk ook niet geweldig meer. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
De kwaliteit op het middenveld zal wel zat zijn, maar niet de optimale samenwerking, ervan. Dit geldt ook voor de verdediging.
Daarom komt Ajax ieder jaar weer in de Champions League steeds iets tekort om de kwartfinale en zelfs de have finale te halen. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Deze twee jongens zijn echt erg goed, daar ik daar niet aan twijfel. Bij Ajax blijft het product 'SAMENWERKEN' de probleem.
Vanavond Gaan we dat eens goed bekijken in de Champions League, daar waar ons Ajax daar helaas niet meer aanwezig is. Dat is het enigste verschil tussen Ajax en de beste 8 van Europa. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 16:50 schreef nieuwe ajax het volgende:De kwaliteit op het middenveld zal wel zat zijn, maar niet de optimale samenwerking, ervan. Dit geldt ook voor de verdediging. Daarom komt Ajax ieder jaar weer in de Champions League steeds iets tekort om de kwartfinale en zelfs de have finale te halen. Wat een onzin, ons middenveld wordt juist alom geprezen om hun samenwerking. Naar mijn idee staan er volgend seizoen nog dezelfde namen, ben je weer een jaar verder en dus gewoon beter op het middenveld dan nu..
Daarnaast heb je met Andersen Bazoer Lobotka Duarte gewoon een heel brede keuze op het middenveld..
Zelfde geld voor de verdediging, we hebben wederom de minste goals van de ED en zelfs in Europa hebben we dat tot aan nu goed gedaan in Europa. .
Overigens is het niet zo dat Ajax de kwartfinales net niet haalt, een ronde eerder wordt het al uitgeschakeld..
Het probleem als dat er al is binnen de selectie is het gebrek aan diversiteit in de aanval.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Dom gelul natuurlijk weer... Heeft internationale ervaring, komt nog prima mee in Engeland, en is bovenal een echte AJACIED die ooit aanvoerder was van ons aller ajax... En heel wat meer aanvoerder dan die lamstraal wat er nu loopt.. Over krediet van ajax spelers gesproken.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Die is er ook wel Remco... Alleen Frankie is traag van begrip zo nu en dan |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Boilesen geblesseerd... Dus poulsen cvm blind linksback... Weg voetballend middenveld.. Weg EL |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Pff... Wordt je toch ook moe van dat hij continu geblesseerd raakt. Riedewald linksback? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 19:36 schreef nummer10 het volgende:[..] Dom gelul natuurlijk weer... Heeft internationale ervaring, komt nog prima mee in Engeland, en is bovenal een echte AJACIED die ooit aanvoerder was van ons aller ajax... En heel wat meer aanvoerder dan die lamstraal wat er nu loopt.. Over krediet van ajax spelers gesproken.. Echt dom gelul ja?? Bij everton de laatste 2 jaar gewoon invaller in de wedstrijden als ie al speelde..
En nu verhuurd aan de nummer laatst van de PL waar hij ook wisselspeler is.. Maar goed, kan blijkbaar nog makkelijk meekomen in de PL.. Nou newsflash, volgens de PL zelf dus feitelijk niet..
Hij krijgt van mij alle krediet en was een geweldige speler, en een van de beste aanvoerders van de laatste jaren..
Ik vraag me dus af of hij van waarde kan zijn.. Zowel Veltman als Denswill als Moisander zijn betere spelers... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Maar de vraag is of hij dat ook echt doet. Sowieso kan het voor hem wat overweldigend zijn ofzo waardoor hij ruk zal spelen. Toch, alles beter dan Blind, want die hebben we echt hard nodig op de CVM. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Waar ligt het dan aan, dat ons Ajax niet bij de beste 8 van Europa zit ??? Het heeft een reden. Ik kan anders alleen zeggen, dat ons eigen voetbalcompetitie niet zo goed is als die van Spanje, Engeland of Duitsland. Wij zijn wel 40% zwakker dan hen. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ik ga nu de wedstrijd Manchester City-Barcelona kijken. Dat is in ieder geval vele malen beter dan de wedstrijd Cambuur-Ado Den Haag. Is logisch. Laat de KNVB dan maar eens voor een hele goede voetbalcompetitie zorgen, in ons eigen land!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! We hebben wel 18 voetbalclubs in de eredivisie, maar maximaal 12 goede voetbalclubs. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 20:24 schreef nieuwe ajax het volgende:Waar ligt het dan aan, dat ons Ajax niet bij de beste 8 van Europa zit ??? Het heeft een reden. Ik kan anders alleen zeggen, dat ons eigen voetbalcompetitie niet zo goed is als die van Spanje, Engeland of Duitsland. Wij zijn wel 40% zwakker dan hen. Wat dacht je van een begrotingsverschil van zo'n 200 miljoen.. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Dat is het hem dan ook. Dat verschil. Daarom blijven we maar steeds weer achter de feiten lopen met de Europese top. Dit is wel een feit die we onder ogen moeten zien, maar niemand dat doet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hoezo niemand doet dat?? Ik denk dat jij de enige bent die dat niet weet of doet. Iedereen weet dit en legt zich bij dat feit neer..
Maar geld is niet het enige dat tot Europees succes kan leidden, dat kan met de jeugd, en Ajax is hard aan het werk om de jeugd beter en beter te maken en voor te bereiden op het eerste van Ajax.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Ooijer hebben we ook genoeg aan gehad Remco... Poulsen idem dito... En wat die voor een ajax verleden ?? En dan nog denk ik dat Johnny meer kan dan die 2 samen.. Voetballend gezien |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
En begroting moet het verschil niet zijn... Als je kijkt naar barca hoeveel eigen jeugd daar speelt en hoe ze voetballen, moet dat hier ook haalbaar zijn op langere termijn, tuurlijk hou je ze niet zolang als daar maar EL moet je in mee kunnen als ajax... Ook zou ik wel weer terug willen naar Max zoveel buitenlandse spelers of een Max op loon.. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Deels is dat waar, maar met 11 jeugdspelers onder de 22 jaar win je niet de Champions League. Ook daar moet naar gekeken worden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Kwetsbare Boilesen loopt zoveelste hamstringblessure op bij Ajax
Ajax dreigt het opnieuw even te moeten doen zonder Nicolai Boilesen. De linksback heeft afgelopen weekend tegen sc Heerenveen een blessure aan zijn hamstring opgelopen, meldt NUSport.
Boilesen moest zich tegen Heerenveen direct na rust noodgedwongen laten vervangen door trainer Frank de Boer. Inmiddels heeft een mri-scan uitgewezen dat de Deense international voor de derde keer dit seizoen een hamstringblessure opgelopen heeft. Pluspunt is dat het om 'slechts' een verrekking gaat.
Door de kwetsuur mist de blessuregevoelige Boilesen donderdag vrijwel zeker de Europa League-wedstrijd tegen Red Bull Salzburg. Jaïro Riedewald zal de Deen naar verwachting vervangen, al is ook Daley Blind een optie. Bij het kiezen voor die laatste optie zal routinier Christian Poulsen een basisplaats krijgen op het middenveld. Bron
Dat wordt dan wel meteen de leeuwenkuil voor Riedewald. Ben benieuwd of FdB misschien toch een truckje uithaald en Denswil op LB opstelt. Kan je op die 2 aanvallers met Veltman en Denswil in de mandekking en Moisander in een vrije rol en Van Rhijn als een verkapte middenvelder.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 februari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Alleen 2 of 3 zeer ervaren spelers moeten er nu komen. Ook dat is een filosofie in het voetbal, daar niet alles gericht moet blijven bij de ( nog te jonge ) jeugd. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 22:00 schreef Eide het volgende:Kwetsbare Boilesen loopt zoveelste hamstringblessure op bij AjaxAjax dreigt het opnieuw even te moeten doen zonder Nicolai Boilesen. De linksback heeft afgelopen weekend tegen sc Heerenveen een blessure aan zijn hamstring opgelopen, meldt NUSport. Boilesen moest zich tegen Heerenveen direct na rust noodgedwongen laten vervangen door trainer Frank de Boer. Inmiddels heeft een mri-scan uitgewezen dat de Deense international voor de derde keer dit seizoen een hamstringblessure opgelopen heeft. Pluspunt is dat het om 'slechts' een verrekking gaat. Door de kwetsuur mist de blessuregevoelige Boilesen donderdag vrijwel zeker de Europa League-wedstrijd tegen Red Bull Salzburg. Jaïro Riedewald zal de Deen naar verwachting vervangen, al is ook Daley Blind een optie. Bij het kiezen voor die laatste optie zal routinier Christian Poulsen een basisplaats krijgen op het middenveld. BronDat wordt dan wel meteen de leeuwenkuil voor Riedewald. Ben benieuwd of FdB misschien toch een truckje uithaald en Denswil op LB opstelt. Kan je op die 2 aanvallers met Veltman en Denswil in de mandekking en Moisander in een vrije rol en Van Rhijn als een verkapte middenvelder. Of eventueel Duarte. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 22:05 schreef nieuwe ajax het volgende:Alleen 2 of 3 zeer ervaren spelers moeten er nu komen. Ook dat is een filosofie in het voetbal, daar niet alles gericht moet blijven bij de ( nog te jonge ) jeugd. Waar zou je die mensen willen plaatsen dan? Op de bank? |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Een in de verdediging, één op het middenveld en een in de voorhoede. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Die is voetballend wel sterker dan Riedewald maar stelt verdedigend niet veel voor. Vraag is wat je van die linkerkant verwacht. Boilesen geeft ook maar 2 of 3 voorzetten per wedstrijd. Wat geef je nu eigenlijk op door Denswil daar op te stellen en die de vrijheid te geven om in te schuiven en op doel te laten schieten? |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Alleen met 2 echte goede aankopen, kan Ajax 2 stappen vooruit gaan qua verdere goede ontwikkeling. Vooral in de Champions League. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: En welke talenten wil je hiervoor opofferen en ervoor zorgen dat hun ontwikkeling minder snel gaat? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 22:21 schreef Eide het volgende:[..] Die is voetballend wel sterker dan Riedewald maar stelt verdedigend niet veel voor. Vraag is wat je van die linkerkant verwacht. Boilesen geeft ook maar 2 of 3 voorzetten per wedstrijd. Wat geef je nu eigenlijk op door Denswil daar op te stellen en die de vrijheid te geven om in te schuiven en op doel te laten schieten? Ik las dat de Boer vond dat hij de wendbaarheid als linksback zijnde niet had. Vandaar dat hij daar ook eerder niet werd opgesteld.
Maar de vraag is dan of je het kan veroorloven om een aanvallende speler (Duarte) als linksback te zetten. En dan zou je moeten kijken naar de rechtsbuiten van Salzburg. En daar weet ik niks van. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Frank de Boer weet heel erg goed, welke spelers nog net niet voor de eerste elftal zijn. Het komt wel goed met Ajax, zolang Frank daar blijft. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 22:32 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Ik las dat de Boer vond dat hij de wendbaarheid als linksback zijnde niet had. Vandaar dat hij daar ook eerder niet werd opgesteld. Maar de vraag is dan of je het kan veroorloven om een aanvallende speler (Duarte) als linksback te zetten. En dan zou je moeten kijken naar de rechtsbuiten van Salzburg. En daar weet ik niks van. Salzburg speelt 4-4-2. Ajax moet dus toch al kijken hoe ze 2 spitsen die dicht bij elkaar spelen gaan opvangen.
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ajax moet inderdaad goed op de hoede zijn, daar Salzburg zeker geen slechte club is, ondanks dat ze geen Champions League speelde. Desalniettemin wind Ajax de wedstrijd wel, denkelijk met 2 doelpunten meer. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 22:36 schreef Eide het volgende:[..] Salzburg speelt 4-4-2. Ajax moet dus toch al kijken hoe ze 2 spitsen die dicht bij elkaar spelen gaan opvangen. Maar dan zou Duarte kunnen toch? Of heb ik dat mis :P |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
3 4 3
Vrhijn Veltman moisander Blind Serero klaasen Bojan Schone dejong Fischer
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 februari 2014 door nummer10 -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Zowieso zou ik deze opstelling vakér willen zien |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Misschien zou dat wel eens moeten gebeuren, een andere variatie. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Vanaaf oefen wedstrijd jong ajax... Geen kishna zou hij dat eindelijk bij de selectie zitten en zijn debuut maken als spits ? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 22:59 schreef nummer10 het volgende:Vanaaf oefen wedstrijd jong ajax... Geen kishna zou hij dat eindelijk bij de selectie zitten en zijn debuut maken als spits ? Dat zou ik heel mooi vinden, maar verwacht het eerlijk gezegd niet. Ik denk dat we donderdag gewoon weer met Siem in de spits beginnen. Wel zou ik Reidewald laten starten als linksback en niet direct Daley Blind terug halen naar de linksbackpositie.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
3-4-3 moeten Klaassen en Serero steeds heel diep inzakken om achter de halven van RBS aan te rennen. Dat wil je ook weer niet omdat je dan de aansluiting met je voorhoede mist.
Ik denk gewoon 4-3-3 met een stricte opdracht dat slecht 1 back tegelijkertijd mag inschuiven waarbij de ander meteen knijpt op de spitsen van die gasten. En dan Serero superscherp in de omschakeling. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Siem mag van mij wel 2 weken rust nemen, gezien hij niet topfit is en ook niet in vorm. Dit is ongeveer al 4 weken bezig. |
|
|
|