|
|
Loetje
|
|
|
quote: Hele lastige keuze. Kies je voor Blind op RB en haal je je voetbal uit je elftal of kies je voor een onervaren Riedewald tegen best sterke spelers? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 23:27 schreef Loetje het volgende:[..] Hele lastige keuze. Kies je voor Blind op RB en haal je je voetbal uit je elftal of kies je voor een onervaren Riedewald tegen best sterke spelers? Het is een keuze tussen Poulsen en Riedewald. Tja. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Hoe we ook denken, het zal altijd moeilijk blijven. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik geloof echt wel dat Poulsen als speler nog altijd beter is dan Riedewald. Ik denk alleen dat Ajax alles op alles moet stellen om Blind als CVM te kunnen laten spelen, zeker tegen een dynamische tegenstander die veel druk op de opbouw zet. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
quote: Liever Riedewald, hij is dan wel niet zo ervaren maar denk dat die jongen best weet wat van hem verwacht wordt. Met Poulsen haal je al het voetbal eruit ..Poulsen is leuk 5 minuten voor tijd als je 2-0 voor staat en je wil die stand vasthouden. Mocht het niet goed uitpakken zul je altijd mensen hebben die zeggen tja..wie zet er dan ook zo'n jonge onervaren back neer maar aan de andere kant als je Poulsen neerzet dan hou je ook je hart vast bij ieder balcontact. Komt bijna geen 1 pass goed aan van die man of overdrijf ik nu een beetje?;-) Sorry maar ben echt geen fan van Poulsen. . |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Denk dat het eigenlijk wel goed is om Riedewald wat meer minuten te geven. Zit er dik in dat die volgend seizoen toch die plek gaat innemen aangezien Boilessen toch vaker geblesseerd is dan dat die kan spelen. |
|
|
|
|
wij zijn ajax123
|
|
|
bojan - kishna - shone de jong - klaassen blind duarte - moisander -veltman - van rhijn cillisen |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Dejong op dit middenveld is wel gebleken dat dat niet werkt... Daarbij hijs niet fit en zou op mid nog meer moeten lopen... |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ja, natuurlijk hoop ikzelf ook dat Blind daar gaat spelen de komende jaren, op de CVM. En toch heeft Ajax een speler zoals Poulsen wel echt weer nodig. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Kishna voor het eerst in wedstrijdselectie Ajax, Boilesen en Serero ontbreken
Ricardo Kishna maakt donderdag wellicht zijn debuut in het eerste elftal van Ajax. De negentienjarige aanvaller is opgenomen in de wedstrijdselectie voor het duel met Red Bull Salzburg.
Dat bevestigt Ajax via de officiële kanalen. Kishna kende een uitstekend trainingskamp met het eerste elftal in Belek. Daar maakte hij al zijn officieuze debuut. Sindsdien speelt hij zijn wedstrijden in het Jong Ajax van Alfons Groenendijk.
Het contract van het door Ajax hoog aangeslagen talent werd begin dit jaar tot medio 2016 verlengd. In vier wedstrijden in de Jupiler League maakte Kishna twee doelpunten, waaronder één tegen koploper FC Dordrecht.
Boilesen en Serero ontbreken Nicolai Boilesen mist de wedstrijd tegen Salzburg. Hij kampt met hamstringklachten. Thulani Serero heeft liesklachten en ontbreekt eveneens. De Zuid-Afrikaan trainde woensdag wel mee met de A-selectie, maar Frank de Boer lijkt met het volle programma geen risico te willen nemen met de wendbare middenvelder.
Stefano Denswil, Lucas Andersen en Jairo Riedewald maakten tegen sc Heerenveen geen deel uit van de wedstrijdselectie, maar zijn er donderdag wél bij. Het duel in de uitverkochte Arena begint om 21.05 uur. Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Leuk voor Kishna dat hij erbij zit maar ben benieuwd hoe De Boer het gaat oplossen. Duarte op linkshalf en dus Blind/Riedewald of Blind/Poulsen ligt het meest voor de hand. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Nee, nu is het te laat om Heitinga terug te halen naar Ajax. Dat had hij 2 jaar eerder moeten doen. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Nee, ik vindt de Jong niet meer de optimale speler voor Ajax, mede omdat hij al met zijn hoofd in het buitenland zit, bij een andere club. Ajax incasseert alleen het geld. Dat wordt verplicht twee goede spelers terugkopen voor Ajax, nu ook Poulsen weggaat. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Said so... Die gaat ook wel ff 30 min spelen, anders had die wel mee gedaan met jong ajax ipv dejong in de spits.. denk dat sig heeft afgedaan |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Die kans is wel licht aanwezig dat Siem de Jong met zijn laatste maand(en) bezig is bij Ajax. Zelf sluit ik niet uit dat Ajax zelfs al met een opvolger bezig is op de transfermarkt. Niets moet worden uitgesloten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 februari 2014 door nieuwe ajax -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 21:35 schreef nummer10 het volgende:Ooijer hebben we ook genoeg aan gehad Remco... Poulsen idem dito... En wat die voor een ajax verleden ?? En dan nog denk ik dat Johnny meer kan dan die 2 samen.. Voetballend gezien Inderdaad, maar die jongens speelden gewoon bij hun club...
Jij begint direct over aanvoerder, wat betekend dat ie altijd zal spelen.. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ook een aanvoerder kan vervangen worden door de trainer. Aanvoerder zijn geeft geen garantie om iedere wedstrijd te spelen, als hij minder in vorm is. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Wie zegt dat je met alleen jeugdspelers geen prijzen kan winnen?
Natuurlijk wil je een team met 27 jarige hebben. Maar spelers die 27 jaar en in Nederland spelen hebben niet het niveau van de Europese top want anders speel je niet in Nederland. Zo simpel is dat. Ik heb liever dat ik met spelers van 22 jaar met veel kwaliteit speel dan spelers die 27 zijn en niet het niveau hebben. Ervaring hebben we genoeg. De hele technische staf zitten met spelers met veel ervaring. Een Ooijer rol hebben we niet nodig. We hebben spelers nodig met veel kwaliteit. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 08:38 schreef jariheld het volgende:[..] Liever Riedewald, hij is dan wel niet zo ervaren maar denk dat die jongen best weet wat van hem verwacht wordt. Met Poulsen haal je al het voetbal eruit ..Poulsen is leuk 5 minuten voor tijd als je 2-0 voor staat en je wil die stand vasthouden. Mocht het niet goed uitpakken zul je altijd mensen hebben die zeggen tja..wie zet er dan ook zo'n jonge onervaren back neer maar aan de andere kant als je Poulsen neerzet dan hou je ook je hart vast bij ieder balcontact. Komt bijna geen 1 pass goed aan van die man of overdrijf ik nu een beetje?;-) Sorry maar ben echt geen fan van Poulsen. . Daarom beukte Poulsen nog geen jaar geleden 3 man van pisv helemaal kapot, waardoor je uiteindelijk kampioen werd...
Tnx Poulsen, maar nu ben je ineens slecht...
Tyf toch op |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 23:27 schreef Loetje het volgende:[..] Hele lastige keuze. Kies je voor Blind op RB en haal je je voetbal uit je elftal of kies je voor een onervaren Riedewald tegen best sterke spelers? Van rhijn speelt gewoon RB verwacht ik:-) |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Daarom moeten we een 27 jarige topspeler vanuit het buitenland halen, en nog wel 2x zelfs. Alleen met investeren behaal je de maximale resultaat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 18:37 schreef nieuwe ajax het volgende:Daarom moeten we een 27 jarige topspeler vanuit het buitenland halen, en nog wel 2x zelfs. Alleen met investeren behaal je de maximale resultaat. Gelul. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 18:37 schreef nieuwe ajax het volgende:Daarom moeten we een 27 jarige topspeler vanuit het buitenland halen, en nog wel 2x zelfs. Alleen met investeren behaal je de maximale resultaat. Welke topspeler gaat naar Nederland komen? 27 jarige Topspeler vecht liever voor zijn plek dan dat hij in Nederland wil spelen. Als hij zou vertrekken bij een club is er misschien wel plek bij een andere grote club in Europa. Als er dan geen topclub hem wil hebben dan zijn er nog andere competities waarin spelers veel geld kunnen verdienen. Dus de grote spelers komen niet, je kunt er alleen van dromen dat het ooit zou gaan gebeuren.
Ik heb liever spelers met veel kwaliteit dan spelers met ervaring zonder kwaliteit. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Niks gelul. Veel meer een feit. In Nederland lopen er geen topspelers van ouder dan 24 jaar rond, in welke positie dan ook. Dan moet je wel in het buitenland kijken. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Ajax wil aanhaken bij Europese top. Ajax wil overwinteren in de CL. Je hebt de grootste kans op overwinteren in de CL als je in pot 1 bent ingedeeld. Hoe kom je in de pot 1? Pot 1 zitten clubs die in de afgelopen 5 jaar de meeste punten hebben gehaald. Ajax haalt de meeste punten niet in Cl verband maar in EL verband.
Porto en Benfica hebben afgelopen jaren veel punten gehaald in El waardoor ze dit seizoen in pot 1 zaten. Het gaf geen garantie dat ze doorgingen. Maar je hebt wel de grootste kans daarop. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 19:13 schreef nieuwe ajax het volgende:Niks gelul. Veel meer een feit. In Nederland lopen er geen topspelers van ouder dan 24 jaar rond, in welke positie dan ook. Dan moet je wel in het buitenland kijken. Dit kan je toch niet menen?
Hoezo zouden de topspelers niet in Nederland spelen?
Als ze een 27 jarige speler in Nederland speelt dan is het niet goed genoeg voor Europese top. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Is terecht. Ons Nederlandse voetbalcompetitie is niet zo van een goed niveau. We hebben alleen veel talenten rondlopen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 februari 2014 door nieuwe ajax -- |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Iedere voetbalclub moet minimaal 2 zeer ervaren spelers in zijn selectie hebben, daar de rest eromheen ( de jeugd ) hierdoor veel meer en beter kan ontwikkelen en voetballen.
Met 11 poppetjes op je veld haal je ook geen resultaten, en zeker niet de kampioenschap. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Toch Cruijff maar weer opstellen dan. Ervaring genoeg dan naar je zin? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ik vraag mij eigenlijk af waarom je als naam 'nieuwe ajax' gebruikt. Dat zou refereren naar het nieuwe beleid van de club, maar ik heb jou enkel nog maar horen praten over handelswijzen van het oude beleid. Oftewel: kopen, kopen, kopen! |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Nee, niet alleen kopen, maar aanpassen om de Europese top wel te halen en daar te blijven. Zoals elders vermeld, zal Ajax ook in het jaar 2018 niet de wereldbeker winnen. Gewoon een feit. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Nogmaals, welke talenten wil je dan dat hun ontwikkeling stop wordt gezet door die ervaren spelers? |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Geen één talent. Alleen de selectie beter optimaliseren en rouleren. Een selectie met meer balans en steun. Frank de Boer die weet dat wel. Hij weet precies welke talenten nog net niet de maximale kunnen halen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 19:45 schreef nieuwe ajax het volgende:Nee, niet alleen kopen, maar aanpassen om de Europese top wel te halen en daar te blijven. Zoals elders vermeld, zal Ajax ook in het jaar 2018 niet de wereldbeker winnen. Gewoon een feit. Wie zegt dat je met 2 ervaren spelers wel gaat lukken? Wie zegt dat je met enkel jeugd spelers geen prijzen kan pakken?
Alles draait op kwaliteit.
Is Psv er beter op geworden met schaars en veel jeugd spelers? Is Psv kampioen geworden toen ze met Van Bommel speelde en veel oudere spelers? Speelt Feyenoord beter met of zonder Mathijsen? Is Vitesse beter gaan spelen toen Theo Jansen geblesseerd raakte?
Zijn de oudere spelers een aanwinst of een last? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 19:56 schreef nieuwe ajax het volgende:Geen één talent. Alleen de selectie beter optimaliseren en rouleren. Een selectie met meer balans en steun. Frank de Boer die weet dat wel. Hij weet precies welke talenten nog net niet de maximale kunnen halen. Dus je roept maar wat eigenlijk? Ik snap niet helemaal waar jij die mening dan zomaar vandaan tovert terwijl je zelf geen idee lijkt te hebben wie, hoe en waar dat dan zou moeten inpassen. Als je daar geen ideeen over hebt, waar baseer je dan die ervaren krachten op die Ajax moet halen? Zijn Niklas Moisander en Lasse Schone niet ervaren genoeg? Je bent erg vaag gappie.
Ajax heeft minimaal 2 ervaren spelers (normaliter) in de basis 11 en van alle anderen kan je alleen over de basisplek van Van Rhijn twijfelen eigenlijk. Op alle andere plekjes staat een talent of hele goede voetballer. Ik zie eigenlijk niet hoe je dus die 2 ervaren spelers kan onderbouwen die jij gehaald wil zien. Niet zonder dat ten koste te laten gaan van gasten als Fischer, Blind, Klaassen en Boilesen om er een paar te noemen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 februari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 19:13 schreef nieuwe ajax het volgende:Niks gelul. Veel meer een feit. In Nederland lopen er geen topspelers van ouder dan 24 jaar rond, in welke positie dan ook. Dan moet je wel in het buitenland kijken. Wel degelijk gelul, welke buitenlandse topspeler zou er in hemelsnaam in Nederland willen spelen.. Dat ga je zelfs met veel salaris niet voor elkaar krijgen..
Gewoon gezwam in de ruimte dus.. Zeker gezien het feit dat Ajax daar ook helemaal niet zo veel geld aan uit wil geven. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 19:30 schreef nieuwe ajax het volgende:Iedere voetbalclub moet minimaal 2 zeer ervaren spelers in zijn selectie hebben, daar de rest eromheen ( de jeugd ) hierdoor veel meer en beter kan ontwikkelen en voetballen. Met 11 poppetjes op je veld haal je ook geen resultaten, en zeker niet de kampioenschap. Blind, Moisander, de Jong.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Schone, Moisander, Poulsen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Siem.. Blind..Vermeer |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Nu vind ik Siem en Daley geen echt ervaren spelers, maar het stadium talent zijn ze wel voorbij. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Met 150+ en 225+ wedstrijden op prof niveau, dan ben je in mijn ogen bij Ajax echt een ervaren speler.. Beiden ook 1e en 3e aanvoerder..
Bij de topploegen in Europa zouden het absoluut geen ervaren spelers zijn, bij ons is dat denk ik toch wat anders.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 22:50 schreef remco k het volgende:Met 150+ en 225+ wedstrijden op prof niveau, dan ben je in mijn ogen bij Ajax echt een ervaren speler.. Beiden ook 1e en 3e aanvoerder.. Bij de topploegen in Europa zouden het absoluut geen ervaren spelers zijn, bij ons is dat denk ik toch wat anders.. Qua wedstrijden wel, maar op internationaal niveau en qua leeftijd zijn ze natuurlijk absoluut nog niet te bestempelen als ervaren krachten. Voor Ajax begrippen spelers op een ideale leeftijd.
@Nenam: Wist je dat Van Rhijn pas 68 competitieduels heeft gespeeld voor Ajax? Vorig jaar was pas zijn eerste volle seizoen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 februari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 - 23:27 schreef Loetje het volgende:[..] Hele lastige keuze. Kies je voor Blind op RB en haal je je voetbal uit je elftal of kies je voor een onervaren Riedewald tegen best sterke spelers? Gewoon Riedewald voor de leeuwen gooien!! Is tenslotte de filosofie van onze club!!
Michels deed het, Cruijff deed het, van Gaal deed het!!
Dus Frank, kom op, Riedewald in de basis samen met Duarte op de plaats van Serrero die geblesseerd is!!
En als je toch met Siem in de basis start en het loopt niet, schroom dan niet om Ricardo Kishna in te brengen!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 22:53 schreef Eide het volgende:[..] Qua wedstrijden wel, maar op internationaal niveau en qua leeftijd zijn ze natuurlijk absoluut nog niet te bestempelen als ervaren krachten. Voor Ajax begrippen spelers op een ideale leeftijd. @Nenam: Wist je dat Van Rhijn pas 68 competitieduels heeft gespeeld voor Ajax? Vorig jaar was pas zijn eerste volle seizoen. Maar hij speelt als een ouwe vent.....is ook een ervaring. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 22:55 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Gewoon Riedewald voor de leeuwen gooien!! Is tenslotte de filosofie van onze club!! Michels deed het, Cruijff deed het, van Gaal deed het!! Dus Frank, kom op, Riedewald in de basis samen met Duarte op de plaats van Serrero die geblesseerd is!! En als je toch met Siem in de basis start en het loopt niet, schroom dan niet om Ricardo Kishna in te brengen!! En Frank heeft het zelf ook gedaan.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wist je dat ie al 42 is?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 22:55 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] En als je toch met Siem in de basis start en het loopt niet, schroom dan niet om Ricardo Kishna in te brengen!! Als je Siggie en Bojan/Fischer op de bank hebt is het brengen van Kishna niet zomaar voor de hand liggend. Zie dat toch met name als een beloning voor die jongen. Maar je weet niet hoe een wedstrijd zich ontwikkeld. Is wel weer een ander type spits dan zowel Sightorsson, De Jong als Bojan. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 19 februari 2014 - 23:00 schreef Eide het volgende:[..] Als je Siggie en Bojan/Fischer op de bank hebt is het brengen van Kishna niet zomaar voor de hand liggend. Zie dat toch met name als een beloning voor die jongen. Maar je weet niet hoe een wedstrijd zich ontwikkeld. Is wel weer een ander type spits dan zowel Sightorsson, De Jong als Bojan. Dus ga je meer voor het verrassings effect?! Kishna kan een actie maken, maar ook een man passeren. Het zou mij niet verbazen als hij morgen al speelminuten krijgt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Salzburg stapt onbevreesd ArenA binnen
Vol vertrouwen en met een topfitte selectie is FC Salzburg afgereisd naar Amsterdam. Dat werd woensdagavond duidelijk tijdens de persconferentie van trainer Roger Schmidt en middenvelder Kevin Kampl in de Amsterdam ArenA. ,,Winst op Ajax zal ons een enorme boost geven. ,,Ajax - Salzburg de wedstrijd van het jaar? Trainer Schmidt lacht de vraag een beetje weg. ,,Het is pas februari, volgens mij. Een kwinkslag van de Duitse coach, maar het maakt wel duidelijk dat hij er vanuit gaat dat er nog heel wat mooie ontmoetingen aankomen voor zijn club. Een overwinning op Ajax? Zeker mogelijk, denkt men in het Salzburg-kamp. Schmidt: ,,We gaan uit van onze eigen kracht. We zijn heel solide, spelen al anderhalf jaar hetzelfde. Ajax is geen eenvoudige tegenstander, maar als wij ons eigen spel spelen, maken we zeker een kans. Mochten we Ajax uitschakelen, geeft ons dat ook een enorme boost voor de rondes die daarna komen.
Dat Salzburg woensdagavond met de borst vooruit de ArenA is binnen komen lopen heeft een reden: de ploeg draait ontzettend goed. In eigen land staan ze 17 punten los van de nummer twee, Bayern München werd in de winterstop in een oefenpotje met 3-0 vernederd en in de groepsfase van de Europa League eindigde de club van sponsor Red Bull zonder puntverlies bovenaan. Op het gegeven dat Ajax donderdag Nicolai Boilesen en Thulani Serero mist, reageert Schmidt nauwelijks. ,,Dat maakt me niets uit. Wij focussen ons op wat we zelf in de hand hebben. Bij FC Salzburg overigens geen blessures, het team is topfit. ,,In de opstelling zullen jullie dan ook geen grote verrassingen zien.
FC Salzburg maakte woensdagavond kennis met het veld in de Amsterdam ArenA.
Natuurlijk is er respect voor de tegenstander, maar van ontzag is absoluut geen sprake. Schmidt: ,,Ajax staat gelijk aan de Hollandse school. De ploeg is zeer sterk in balbezit, speelt goed combinatievoetbal en heeft veel diepgang, zowel over de flanken als door het centrum. Wij moeten zorgen dat we Ajax niet zijn eigen spel laten spelen.
Tot slot: het thuisvoordeel voor Ajax. Vrijwel de gehele Amsterdam ArenA zal 90 minuten lang achter de ploeg van Frank de Boer staan. Middenvelder Kevin Kampl, ook aanwezig op de persconferentie, maakt zich niet druk. ,,Ik heb nog nooit voor 50.000 man gespeeld. Maar dat is geen probleem. Ik verheug me er juist op. Volgens de Oostenrijkse pers onderschat Ajax de ontmoeting met Salzburg. Kampl heeft zijn antwoord klaar. ,,Dan zullen ze donderdag wat mee gaan maken." Trainer Schmidt denkt dat het wat betreft onderschatting wel mee zal vallen. ,,Het zijn professionals, ik kan me niet voorstellen dat Ajax geen rekening met ons houdt." Ajax.nl
Heb eigenlijk totaal niet het idee dat onderschatting een issue is, ook al omdat het heel dik is aangezet door zowel Frank als Ronald. |
|
|
|