BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ouwe, we missen je

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - woensdag 19 februari 2014 - 21:53   quote  deeplink  
Tegen Heerenveen werd een oude campagne nieuw leven ingeblazen. Jarenlang voerden Ajax fans actie tegen het nieuwe logo onder de naam "Geef Ajax z'n gezicht terug". Tegen Heerenveen was dit spandoek te zien:

BgmwtCBIYAAXRq0.jpg

Ook Johan Cruijff heeft zich nu uitgesproken en ziet liever het oude logo.

Het is een puur emotionele roep natuurlijk. Het vorige logo was de 3e van Ajax. Als we terug gaan naar (een versie van) het oude logo wordt dat alweer het 5e logo van Ajax. Zaken veranderen, maar sommige dingen moet je in stand houden. Jullie mening?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 februari 2014 door Eide --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 19 februari 2014 - 21:56   quote  deeplink  
Met dat logo ben ik opgegroeid.....van mij mag het morgen weer terug
jariheld
 jariheld - woensdag 19 februari 2014 - 22:08   quote  deeplink  
Mooiste logo wat er is:-) Ik ben er ook mee opgegroeid. Heb ergens op zolder nog een heel oud shirt van vroeger met TDK als sponsor. Volgens mij stond dit logo ook op dat shirt destijds.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 19 februari 2014 - 22:19   quote  deeplink  
Waarom is het veranderd in de eerste plaats?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 19 februari 2014 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2014 - 22:19 schreef Hasjkoph het volgende:
Heeft met van de Meer naar de Arena te maken dacht ik.....
Eide
 Eide - woensdag 19 februari 2014 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2014 - 22:19 schreef Hasjkoph het volgende:
Commerciele redenen. Makkelijker te maken en af te drukken, makkelijker te zien op afstand dan veel lijntjes. Moderner. Had destijds ook te maken met de nieuwe commerciele richting van de club, de beursgang, move naar de ArenA en zo.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 19 februari 2014 - 23:18   quote  deeplink  
wat het logo betreft:

Back to Basic!!

Net als de letters:

a j a x

Ik vind het mooier dan Ajax of AJAX!

Maar als het dan toch anders moet dan maar AJAX in hoofdletters!!

a j a x !!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 februari 2014 door Ronald 1960 --
Loetje
 Loetje - woensdag 19 februari 2014 - 23:27   quote  deeplink  
Ik ben van '91 en dat was het jaar van de wisseling van de logo's.
Helaas het logo in de realiteit niet meegekregen maar tegenwoordig hebben ze fotoshop.
Ik heb het shirt bewerkt en eens gekeken.... fenomenaal en wat mij betreft het oude logo erop!
Loetje
 Loetje - woensdag 19 februari 2014 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2014 - 22:27 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Heeft met van de Meer naar de Arena te maken dacht ik.....
Arena was toch 1996 en het logo 1991?
Eide
 Eide - woensdag 19 februari 2014 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2014 - 23:18 schreef Ronald 1960 het volgende:
wat het logo betreft:

Back to Basic!!

Net als de letters:

a j a x

Ik vind het mooier dan Ajax of AJAX!
meertrainingsveld.jpg
Eide
 Eide - woensdag 19 februari 2014 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2014 - 23:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Arena was toch 1996 en het logo 1991?
De plannen reiken al van ruim voor 95.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 19 februari 2014 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2014 - 23:33 schreef Eide het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
That's what i mean ;-)
Peterhs
 Peterhs - donderdag 20 februari 2014 - 03:02   quote  deeplink  
Ik bedoel het niet verkeerd, maar al zetten ze een stierenkop op het logo.
Maakt mij helemaal niets uit. Het ga mij puur om het cluppie.
Dat anderen daar iets meer mee hebben dat kan natuurlijk.
Meesten hier zijn wat ouder dus hebben daar andere mening over.
Eide
 Eide - donderdag 20 februari 2014 - 03:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 03:02 schreef Peterhs het volgende:
Het ga mij puur om het cluppie.
Wat is het cluppie dan voor jou? Voor mij is dat namelijk veel meer dan alleen die 11 man op een grasveld. Het is de cultuur, de geschiedenis... dat we hier met een zwik volwassen kerels als jarenlang net doen alsof we ook verstand hebben van voetbal zegt eigenlijk voldoende.

Ajax is emotie. Nerveus zijn voor elke wedstrijd. Chagarijnig zijn als ze punten laten liggen. Je feyenoord collega op werk op maandag plagen. En dus is Ajax ook het rood-witte shirt en het oude logo. Voor mij dan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 februari 2014 door Eide --
Loetje
 Loetje - donderdag 20 februari 2014 - 05:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 03:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Wat is het clppie dan voor jou? Voor mij is dat namelijk veel meer dan alleen die 11 man op een grasveld. Het is de cultuur, de geschiedenis... dat we hier met een zwik volwassen kerels als jarenlang net doen alsof we ook verstand hebben van voetbal zegt eigenlijk voldoende.

Ajax is emotie. Nerveus zijn voor elke wedstrijd. Chagarijnig zijn als ze punten laten liggen. Je feyenoord collega op werk op maandag plagen. En dus is Ajax ook het rood-witte shirt en het oude logo. Voor mij dan.
Helemaal mee eens!!!!
Mooi gezegd ook Eide!
Loetje
 Loetje - donderdag 20 februari 2014 - 05:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2014 - 23:33 schreef Eide het volgende:

[..]

De plannen reiken al van ruim voor 95.
Dat is mij volledig onbekend. Ik wist alleen het jaartal waarin de wijzigingen hebben plaatsgevonden.
De ins en outs kon ik nog niet weten op mijn 5e ;)
Eide
 Eide - donderdag 20 februari 2014 - 05:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 05:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat is mij volledig onbekend. Ik wist alleen het jaartal waarin de wijzigingen hebben plaatsgevonden.
De ins en outs kon ik nog niet weten op mijn 5e ;)
Het originele ontwerp is van 1990, in '93 is de bouw begonnen (volgens wikipedia dan)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 februari 2014 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 20 februari 2014 - 09:35   quote  deeplink  
(Good) Old Amsterdam!! ;-))
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 20 februari 2014 - 11:20   quote  deeplink  
Zal ik het even duidelijk verwoorden?

Die hele teringbende die ons die tyfus bende heeft aangemeten is volgens mij vertrokken, dus is het tijd om sommige zaken terug te draaien. Het logo weer gewoon volgens de traditie en niet 1 of andere kaboutersmurf, en daarnaast weg van die klotebeurs die als een molensteen om onze nek zit. En ja, dan heb ik nog wel enkele wensen maar laten we klein beginnen.
remco k
 remco k - donderdag 20 februari 2014 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 11:20 schreef Ajax Warrior het volgende:
Zal ik het even duidelijk verwoorden?

Die hele teringbende die ons die tyfus bende heeft aangemeten is volgens mij vertrokken, dus is het tijd om sommige zaken terug te draaien. Het logo weer gewoon volgens de traditie en niet 1 of andere kaboutersmurf, en daarnaast weg van die klotebeurs die als een molensteen om onze nek zit. En ja, dan heb ik nog wel enkele wensen maar laten we klein beginnen.
Sluit me helemaal bij je aan..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 20 februari 2014 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 12:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Sluit me helemaal bij je aan..
Hehehe gebeurd niet vaak. ;-)
Pietje
 Pietje - donderdag 20 februari 2014 - 13:55   quote  deeplink  
Ik ben het helemaal met jullie eens. Dat oude logo was uniek, prachtig en (voor onze tegenstanders) angstaanjagend. Wat mij betreft liever vandaag dan morgen dat oude logo terug. Een aantal jaren geleden begon een proces, dat alles veranderd MOEST worden, werkelijk op elk gebied en vaak tegen beter weten in. Dat proces werd op zeker moment zo sterk, dat je zelfs op het HBO in "verandermanagement" kon (nog kunt?) afstuderen. Ik ben van mening, dat je pas iets moet gaat veranderen, wanneer iets niet (meer) loopt of niet (meer) werkt. Maar ineens, een aantal jaren geleden, bij het aantreden van een nieuw bestuur, een nieuwe directie, een nieuwe CEO, ontstond er een soort dwangneurose om zijn/haar stempel op zijn/haar beleid te drukken: vernieuwen/veranderen en weg met de oude herinneringen. Deed je niet mee, dan voldeed je niet aan de verwachtingen. Ik heb dat altijd walgelijk gevonden, op elk niveau. Bij Ajax kick ik nog altijd op dat oude en prachtige logo.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 20 februari 2014 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 03:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Wat is het cluppie dan voor jou? Voor mij is dat namelijk veel meer dan alleen die 11 man op een grasveld. Het is de cultuur, de geschiedenis... dat we hier met een zwik volwassen kerels als jarenlang net doen alsof we ook verstand hebben van voetbal zegt eigenlijk voldoende.

Ik heb het ook alleen over het logo hé. De club/shirt kleuren moeten ten allen tijde zo blijven. Ik vind een logo die eigenlijk al tig maal veranderd is minder belangrijk als de rest.
Verder is je 2de punt niet van toepassing en eigenlijk overbodig. Ik zei namelijk dat de club voor mij belangrijk is verder. Wie zegt dus dat ik dit niet ervaar zoals jij schetst?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 20 februari 2014 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 15:07 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Ik heb het ook alleen over het logo hé. De club/shirt kleuren moeten ten allen tijde zo blijven. Ik vind een logo die eigenlijk al tig maal veranderd is minder belangrijk als de rest.
Verder is je 2de punt niet van toepassing en eigenlijk overbodig. Ik zei namelijk dat de club voor mij belangrijk is verder. Wie zegt dus dat ik dit niet ervaar zoals jij schetst?
Het schijnt dat het logo belangrijker is dan jij denkt Peet....van mij mogen ze het ook vandaag nog veranderen.
Denk dat de meeste mensen die het Ajax logo als tatoe hebben het oude logo zetten....
Peterhs
 Peterhs - donderdag 20 februari 2014 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 15:12 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Het schijnt dat het logo belangrijker is dan jij denkt Peet....van mij mogen ze het ook vandaag nog veranderen.
Denk dat de meeste mensen die het Ajax logo als tatoe hebben het oude logo zetten....
Ik zeg toch ook niet dat ik vind dat ze het ene of het andere moeten doen?
Op zich kan ik mij prima voorstellen dat het bij een aantal mensen meer losmaakt.
Het zal voor het grootste deel van mijn kant waarschijnlijk zijn, dat ik pas vanaf een bepaalde periode het spelletje bewust ben gaan meemaken/volgen.
Dat het dan bij mij iets minder leeft is dan toch nog te begrijpen lijkt me?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 20 februari 2014 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 18:34 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat ik vind dat ze het ene of het andere moeten doen?
Op zich kan ik mij prima voorstellen dat het bij een aantal mensen meer losmaakt.
Het zal voor het grootste deel van mijn kant waarschijnlijk zijn, dat ik pas vanaf een bepaalde periode het spelletje bewust ben gaan meemaken/volgen.
Dat het dan bij mij iets minder leeft is dan toch nog te begrijpen lijkt me?
Ja en daar heb ik totaal geen problemen mee hoor ;-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 23 februari 2014 - 11:53   quote  deeplink  
Lang of kort supporter, iedereen ziet en voelt dat het oude logo, het echte logo is dat echt iets uitstraalt! Dat domme koude plaatje wat er nu gebruikt wordt is gewoon kut!
remco k
 remco k - zondag 23 februari 2014 - 11:55   quote  deeplink  
Als het ooit moet gebeuren denk ik dat het nu is. Komend seizoen het ouwe logo op de borst
Pietje
 Pietje - zondag 23 februari 2014 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 februari 2014 - 11:53 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Lang of kort supporter, iedereen ziet en voelt dat het oude logo, het echte logo is dat echt iets uitstraalt! Dat domme koude plaatje wat er nu gebruikt wordt is gewoon kut!
Ik ben het helemaal met je eens, vriend. Dat oude logo straalde iets angstaanjagends uit naar onze tegenstander. Ik begrijp sowieso niet waarom altijd alles veranderd moet worden. Mijn moeder (al 40 jaar geleden overleden, net als mijn vader) zei altijd: "niet elke verandering is ook een verbetering". Dat is nog steeds een waarheid als een koe!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 23 februari 2014 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 februari 2014 - 11:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, vriend. Dat oude logo straalde iets angstaanjagends uit naar onze tegenstander. Ik begrijp sowieso niet waarom altijd alles veranderd moet worden. Mijn moeder (al 40 jaar geleden overleden, net als mijn vader) zei altijd: "niet elke verandering is ook een verbetering". Dat is nog steeds een waarheid als een koe!
+ 32 helemaal gelijk met die uitspraak!
nummer10
 nummer10 - zondag 02 maart 2014 - 21:13   quote  deeplink  
quote:

[..]

Of als muurschildering op de kamer ;))
Ztjes
 Ztjes - zondag 02 maart 2014 - 21:37   quote  deeplink  
quote:

[..]

Helemaal mee eens.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ouwe, we missen je

0.0097398