|
|
Eide
|
|
|
Feitelijk valt er voor Ajax nog maar één iets te halen tijdens de uitwedstrijd tegen Red Bull Salzburg. Eerherstel. Na een beschamende en kansloze 0-3 verliespartij in eigen huis is Ajax zo goed als uitgeschakeld in de Europa League. Derhalve rest Ajax dus alleen onbevangen spelen op een goed resultaat zonder daarbij te veel averij op te lopen voor de competitie en de beker.
Ajax speelde in haar historie 5 maal eerder tegen Salzburg. In het seizoen 92/93 won Ajax 2 maal, in het seizoen 94/95 werd er 2 maal gelijk gespeeld en afgelopen week werd er dus verloren door Ajax.
Red Bull Salzburg zal met vertrouwen vooruit kijken naar de 2e ontmoeting met Ajax. De Oostenrijkers verdedigen een 3-0 voorsprong waarbij alle goals uit werden gescoord. Gezien het niveau dat Salzburg liet zien in Amsterdam zal de ploeg van Frank de Boer een wedstrijd moeten spelen zoals de thuiswedstrijd tegen Barcelona. Een Wedstrijd waar alles lukt. Derhalve is de kans op kwalificatie erg klein. De Oostenrijkers hebben geen averij overgehouden aan de wedstrijd tegen Ajax en kunnen in dezelfde opstelling aantreden.
Ajax verloor in het duel tegen AZ Viktor Fischer. Zijn blessure leek een hamstring blessure waarmee zijn meespelen tegen Salzburg zo goed als uitgesloten lijkt. Gezien de mislukte experimenten van het thuisduel lijkt Ajax te gaan spelen met Poulsen en Blind. Voorin zal Bojan waarschijnlijk spelen. verder zijn er toch veel vraagtekens voor Frank de Boer. Indien Ajax denkt de lange bal te gaan hanteren zal FdB mogelijk kiezen voor Siggie in de spits en Siem de Jong linkshalf. hiermee krijgt FdB beschikking over 2 spelers op wie een lange bal gegeven kan worden. Anders lijkt de opstelling zoals deze tegen AZ werd gebruikt logisch waarbij Kishna De Sa het vuur aan de schenen heeft gelegd voor wat betreft een basisplaats.
De beelden zijn van de ontstellende verliespartij. Ik vermoed dat deze week niet veel mensen dat filmpje terug zullen willen zien. Voor de extra poepsmaak is het commentaar in het Duits.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 februari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Is een verloren zaak... Ik zou me er niet al te druk over maken... Volgende week is veel belangerijker... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Je weet het nooit in het voetbal. Net zoals we twee jaar geleden ook dachten dat we door zouden zijn maar won Lyon ineens met veel doelpunten verschil. Ik acht de kans superklein, maar bij voorbaat opgeven hoort niet. Als we niet doorgaan, wat bijna zeker is, dan strijdend ten onder en met een goed gevoel over de wedstrijd terugkeren. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
De bal blijft rond, daar je niet weet waar het naar toe gaat rollen. Hoe raar moet het echt zijn, als ons Ajax toch met 0-3 daar gaat winnen ? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Baal er erg van dat deze wedstrijd nu is.. Feyenoord speelt niet in Europa en thuis tegen Ajax komend weekend..
Deze pot kan me eigenlijk gestolen worden.. De gehele beoogde basis van komend weekend niet meenemen naar Salszburg.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 23 februari 2014 - 18:30 schreef remco k het volgende:Baal er erg van dat deze wedstrijd nu is.. Feyenoord speelt niet in Europa en thuis tegen Ajax komend weekend.. Deze pot kan me eigenlijk gestolen worden.. De gehele beoogde basis van komend weekend niet meenemen naar Salszburg.. Deze pot kan jou en velen hier gestolen worden, maar een goed resultaat (Ik doel op een overwinning en nog niet eens op plaatsing voor de volgende ronde), kann je wel een enorme boost geven voor de wedstrijd tegen Feyenoord daarna.... |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
En ik met smart wachten op de nieuwe column van Cruijff in de Telegraaf om te lezen hoe het verschil tussen Salzburg en AZ verklaard kan worden, maar helaas:
quote:Dat geldt in mindere mate voor Ajax, dat thuis van Salzburg verloor. Over die wedstrijd kan ik weinig melden, omdat ik al in Tel Aviv zat. Joh... hoe toevallig... nergens een dvd speler aanwezig... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 24 februari 2014 - 04:42 schreef Boudewijn het volgende:En ik met smart wachten op de nieuwe column van Cruijff in de Telegraaf om te lezen hoe het verschil tussen Salzburg en AZ verklaard kan worden, maar helaas: [..] Joh... hoe toevallig... nergens een dvd speler aanwezig... Kan je dat gezeik over Cruijff van je niet eens lekker achter in dat zwarte gat van je stoppen. Mafkees! Het gaat hier over het duel en niet over wat Cruijff te melden heeft!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 februari 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Pff ben wel weer een beetje over de teleurstelling heen. En weer wat positiever heb het wel even moeten verwerken. Zat er namelijk en werd erg verdrietig dat we in eigen huis zo te kakken gezet werden. Ook verdrietig was ik dat er na 2 goals mensen weg stormden en er overal lege plekken kwamen. Ik kan best kritsch en negatief over Ajax zijn maar het blijft mijn club dus ook als het even minder gaat.. Als je daar durft te voetballen dan krijgen we een wedstrijd en anders jammer maar helaas Feyenoord winnen telt zwaarder! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 24 februari 2014 - 10:16 schreef Hummel10 het volgende:Pff ben wel weer een beetje over de teleurstelling heen. En weer wat positiever heb het wel even moeten verwerken. Zat er namelijk en werd erg verdrietig dat we in eigen huis zo te kakken gezet werden. Ook verdrietig was ik dat er na 2 goals mensen weg stormden en er overal lege plekken kwamen. Ik kan best kritsch en negatief over Ajax zijn maar het blijft mijn club dus ook als het even minder gaat.. Als je daar durft te voetballen dan krijgen we een wedstrijd en anders jammer maar helaas Feyenoord winnen telt zwaarder! Keus is wat mij betreft simpel. Lekker enkele spelers rust geven voor de topper tegen die kakkerlakken en ons er verder niet erg druk meer om maken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 24 februari 2014 - 10:18 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Keus is wat mij betreft simpel. Lekker enkele spelers rust geven voor de topper tegen die kakkerlakken en ons er verder niet erg druk meer om maken. Mee eens. al denk ik niet dat de Boer dit zal doen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Persoonlijk zou ik Jong Ajax die kan op sturen, zelfs de Boer hoeft niet mee.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hehehe sturen we ze met de auto, kan Bergkamp daar coachen! ;-) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik moet wel lachen dat er nog mensen zijn die een kans voor Ajax zien.Gewoon een B selectie sturen en je geheel focussen op a.s zondag om Badr Hari/Pelle een oorwassing te geven. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Kansen niet, maar zo 3-0 klop krijgen mag niet onbeantwoord blijven. Ik zou wel een aantal wijzigingen doorvoeren maar echt niet met een B elftal aantreden. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
ik zou niet meer gaan , dat is ook 3-0 toch |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 24 februari 2014 - 10:45 schreef Eide het volgende:Kansen niet, maar zo 3-0 klop krijgen mag niet onbeantwoord blijven. Ik zou wel een aantal wijzigingen doorvoeren maar echt niet met een B elftal aantreden. Dus gewoon voor de overwinning gaan en die boost meenemen naar zondag! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Hopelijk maar als je weer een oorwassing krijgt vreet dat weer aan je zelf vertrouwen voor de clinc tegen Badr/Pelle.Aan de andere kant zou ik wel heel graag een revance zien tegen die bergbeklimmers. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De eerste oorwassing zette de boel anders goed op scherp, vraag maar aan Dickie :D |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Alleen al met volle kracht vooruit, kan Ajax zelfs met 0-2 voorstaan in de rust. Dus Frank, alle ballen verzamelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Inderdaad, of doe Groenendijk ofzo.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Kunnen ze die daar dan gelijk achterlaten? ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Heeft iemand voor de extra poepsmaak de (Duitse) samenvatting nog gekeken? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Fischer minimaal zes weken eruit
Viktor Fischer heeft zondag in het duel met AZ een scheur in zijn linkerhamstring opgelopen. De Deense aanvaller is minimaal zes weken uitgeschakeld. Over een paar weken volgt nog een controlemeting om te zien hoe de hamstring herstelt. Ook over de andere geblesseerden in de selectie werd maandag meer duidelijk. Lasse Schöne heeft een ingescheurde enkelband (links) en een scheurtje in het kapsel van het gewricht. Hij herstelt goed, maar reist niet mee naar Salzburg. Waarschijnlijk komt de uitwedstrijd tegen Feyenoord ook nog te vroeg.
Thulani Serero vliegt wel naar Salzburg, maar zit niet bij de wedstrijdselectie voor de return tegen de Oostenrijkers. De Zuid-Afrikaan, die kampt met een liesblessure, gaat alleen mee om bij het team zijn revalidatie voort te zetten. Wellicht traint hij woensdagavond ook mee met zijn ploeggenoten, maar zijn naam komt zeker niet op het wedstrijdformulier.
Tot slot Nicolai Boilesen. De linksback heeft hamstringklachten en is daarom ook de komende weken niet inzetbaar. Ajax.nl
Boilesen en Fischer dus beide ook niet tegen Feyenoord. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
4 geblesseerde basisspelers die we dus missen.. En Feyenoord maar klagen dat de KNJB Pelle zou willen schorsen... Pfffff..
Wel balen voor die jongens.. Ik denk persoonlijk ook niet dat we Boilesen nog op een echt hoog niveau terug gaan zien. Die jongen heeft hamstrings van glas en ik ben erg bang voor zijn carriere. Erg zonde want het is een geweldig talent.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Opnieuw een prachtig topic, Eide.
Deze wedstrijd kan mij eigenlijk totaal niet meer boeien. Ik verwacht dan ook dat Frank de Boer zijn reserves, of in ieder geval een aantal reserves zal laten spelen. Dit om nog meer blessures proberen te voorkomen en bovendien omdat deze wedstrijd voor des keizers baard is. Als je thuis al met 0-3 hebt verloren, gaat het nu nergens meer om. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik verwacht Denswil eigenlijk wel, Sightorsson misschien, De Sa mogelijk. Geen B elftal maar wel wat reserves links en rechts. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 24 februari 2014 - 10:18 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Keus is wat mij betreft simpel. Lekker enkele spelers rust geven voor de topper tegen die kakkerlakken en ons er verder niet erg druk meer om maken. Inderdaad waarschijnlijk wordt het toch niks.. Dan is de keuze snel gemaakt Feyenoord veel belangrijker. . |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: ik ook niet, deed al genoeg pijn in m'n ogen donderdag avond!
Maar laten we gvd (sorry hoor, maar ik wil ALTIJD winnen, ook NU!!!) aankomende donderdag wel proberen een goed resultaat neer te zetten, want dat gevoel neem je dan wel mee naar de kuip zondagmiddag....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 februari 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Vertel? Wonnen we die wel dan? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
B ploeg opstellen, 5-0 verliezen om vervolgens zondag wel weer scherp te zijn. Ik teken ervoor!
Maargoed nu even serieus, 2-1 Salzburg
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 februari 2014 door Loetje -- |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op maandag 24 februari 2014 - 04:42 schreef Boudewijn het volgende:En ik met smart wachten op de nieuwe column van Cruijff in de Telegraaf om te lezen hoe het verschil tussen Salzburg en AZ verklaard kan worden, maar helaas: [..] Joh... hoe toevallig... nergens een dvd speler aanwezig... Dames en heren,
Hij is er weer !!! De door hem gehate Johan Cruijff heeft een zware nederlaag niet gezien en dat is reden voor kritiek, hahahaha.
Boudewijn, jij komt hier volgens mij echt alleen maar om te janken over Cruijff. Als er nou echt iets speelt rond de legendarische nummer 14 oke, maar hij geeft aan iets niet gezien te hebben en dat grijp jij aan om op te reageren. Vind ik heel triest.
ON: de kans is klein maar altijd aanwezig. Gewoon met de sterkst mogelijk 11. Als het weer een oorwassing wordt, kunnen ze zich zondag revancheren. Net zoals afgelopen zondag. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Na de 0-3 is dit een verloren zaak maar een goed resultaat kan ook positief werken naar zondag toe. En die partij is vele malen belangrijker imo. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Selectie voor duel met Salzburg
De selectie van Ajax voor het UEFA Europa Leagueduel van aanstaande donderdag kent één wijziging ten opzichte van afgelopen zondag tegen AZ. De geblesseerde Viktor Fischer ontbreekt. Zijn plaats in de 18-koppige wedstrijdselectie wordt ingenomen door Mike van der Hoorn. Naast de geblesseerde Viktor Fischer (hamstring) ontbreken ook de geblesseerde Nicolai Boilesen (hamstring), Thulani Serero (lies) en Lasse Schöne (hamstring) in Oostenrijk.
De volledige selectie ziet er als volgt uit:
Kenneth Vermeer Ricardo van Rhijn Niklas Moisander Christian Poulsen Mike van der Hoorn Lerin Duarte Kolbeinn Sigthórsson Siem de Jong Bojan Joël Veltman Lucas Andersen Daley Blind Davy Klaassen Jasper Cillessen Stefano Denswil Lesly de Sa Jairo Riedewald Ricardo Kishna Ajax.nl
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 februari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
niks opgeven..we moeten juist nu iets recht zetten...laten zien dat het een eenmalige vernedering was....het sterkst mogelijke elftal opstellen....profvoetballers moeten 2 wedstrijden in 1 week aan kunnen....hoop dat we winnen al is het maar met 0-1. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dus geen risico met Serero.
Van Rhijn, Veltman, Moisander, Blind, Poulsen, Duarte, Klaassen, De Sa, De Jong en Bojan met als wissels Kishna, Andersen en Denswil.
En Cillissen natuurlijk :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 februari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ik vraag mij al langer af wat er fout gedaan word bij Ajax. Als je kijkt hoeveel dezelfde soort blessures er voorbij komen de laatste tijd. Al die hamstrings is niet meer normaal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 februari 2014 - 21:43 schreef Peterhs het volgende:Ik vraag mij al langer af wat er fout gedaan word bij Ajax. Als je kijkt hoeveel dezelfde soort blessures er voorbij komen de laatste tijd. Al die hamstrings is niet meer normaal. Misschien dat het iets met het type spel te maken heeft en of spelers daar fysiek toe in staat zijn..
Ik kan me goed herinneren dat onder van Gaal bij zowel Bayern als Barca in het begin veel hamstrings kapot gingen. Ook was dat onder Guardiola zo bij Barca..
Een aantal spelers zijn sterker geworden en hadden daarna nooit meer last.
Misschien dat het daar mee te maken heeft...
Maar je hebt wel gelijk, alleen dit seizoen als Bojan, Fischer, de Jong, Boilesen met die blessures.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Hamstrings kan je niet zo heel veel aan doen hoor. Onder hardlopers zie je ook veel hamstring blessures terwijl die toch geen sprintjes doen bijvoorbeeld. Het is wel opvallend ja, Boilesen al langer maar dit seizoen ook Siem en Fischer, beide gasten die nooit geblesseerd zijn. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Schone ook nog nu. Als wat jij zegt de conclusie is, dan wil het zeggen dat het bedankt is voor je diensten Boilesen. Die gaat het nooit meer redden met al die blessures. Zou inmiddels best al chronisch kunnen zijn. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Schone was de enkelband hoor volgens mij. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 26 februari 2014 - 21:52 schreef Peterhs het volgende:Schone ook nog nu. Als wat jij zegt de conclusie is, dan wil het zeggen dat het bedankt is voor je diensten Boilesen. Die gaat het nooit meer redden met al die blessures. Zou inmiddels best al chronisch kunnen zijn. Boilesen... tja, ik hoop dat hij er overheen gaat komen want talent zat. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Als hij er weer bovenop komt geeft dat wel aan dat het met zijn karakter en doorzettingsvermogen wel goed zit. Misschien dat hij nog maar ingezet kan worden voor 60 tot 75 minuten per wedstrijd..... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Basisplaats lonkt voor Kishna tegen Salzburg èn Feyenoord
update Voor de return tegen Red Bull Salzburg donderdag in Oostenrijk denkt trainer Frank de Boer van Ajax aan een basisplaats voor nieuwkomer Ricardo Kishna. De 19-jarige aanvaller beleefde afgelopen zondag tegen AZ (4-0) als invaller een succesvol debuut in de Eredivisie met een fraaie treffer. © anp.
Door het ontbreken van onder anderen de geblesseerde Viktor Fischer en Lasse Schöne zou Kishna op de vleugel een goed alternatief kunnen zijn. Hij speelde in de eerste wedstrijd tegen Salzburg ook al een half uur mee.
'Kishna zou donderdagavond kunnen beginnen en zondag ook', doelde De Boer woensdag op de klassieker tegen Feyenoord in De Kuip. 'Maar 2 maal 90 minuten lijkt me te veel. Ik houd altijd rekening met de fysieke gesteldheid van spelers. De opstelling maak ik echter nog niet bekend. Die vertel ik altijd eerst aan de spelers.'
Ajax moet tegen de Oostenrijkse koploper een achterstand van 0-3 goedmaken om de achtste finales van de Europa League te halen. 'Die nederlaag was een dieptepunt van ons seizoen', bekende middenvelder Christian Poulsen. 'We hebben wat goed te maken. Daartoe zullen we op het juiste moment moeten toeslaan. Een goede start is sowieso van belang.'
Volgens De Boer zijn alle 18 spelers die hij naar Salzburg heeft meegenomen, fit en inzetbaar. 'Het wordt lastig, zeker als Salzburg het goede niveau van de afgelopen maanden opnieuw haalt, maar we gaan ervoor. Als het verlengen wordt, blijven we graag nog een nachtje in Salzburg.'
De Boer is niet van plan om zijn vertrouwde tactiek aan te passen. 'We benaderen Salzburg op dezelfde wijze als voor de eerste wedstrijd', liet hij weten. 'Maar als het niet lukt, hoop ik dat we dit keer wél oplossingen hebben. We moeten gewoon goed voorbereid zijn op de druk van Salzburg. En daarbij alert zijn. Niet pas na 85 minuten gaan voetballen.'
Het duel in Salzburg begint om 19.00 uur. De Red Bull Arena is uitverkocht. Bon |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Ik weet het zelf niet, maar van Schone haalde ik op uit jou post iets erboven, Selectie voor duel met Salzburg. Vandaar dat ik hem ook benoemde. |
|
|
|