BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Red Bull Salzburg - Ajax (donderdag 27 februari, 19:00); 3 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 februari 2014 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 17:12 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Het gaat erom wanneer die spelers zijn gehaald. Die spelers zijn voor de revolutie gehaald. Verkocht na de revolutie, maar dan kun je ze niet tellen als zijnde verdiend door de revolutie. Spelers die daar wel onder vallen zijn spelers als Klaassen, de Sa, Veltman, Duarte en zo nog een aantal.
We kunnen lang en kort over de revolutie praten feit blijft dat we ver achterblijven in
Europa als er op deze manier verder gegaan word. . Dan doel ik vooral op
middelmaat en koopjes..
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 15:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik val je niet persoonlijk aan. Dan kom ik wel anders uit de hoek. Je spreekt alleen anderen aan op zaken waar je jezelf ook schuldig aan maakt. Maar doe er vooral mee wat je zelf wil.

En druk maken? Als ik me ooit druk maak over wat een persoon die ik niet ken van achter z;n toetsenbord schrijft hou ik onmiddellijk op met fora en dergelijke. En daar zit voor velen misschien een les in opgesloten maar ook dat mag iedereen helemaal zelf weten.
Ik begrijp oprecht niet waarom je hier zo over valt. Ik vroeg iemand gewoon om een reactie. Wat is daar mis mee?? Ik denk echt dat er iets langs elkaar gaat nu..
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 15:48 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Toch niet want het meeste van het verdiende CL geld is verdiend toen er spelers in het veld stonden die er toen ook al waren. Nu beginnen er steeds meer spelers in het veld te komen van na de revolutie, maar goed, gelijk halen ben je goed in dus.
Er is ook niemand die zegt dat die jongens niet konden voetballen.. Maar het spel dat gespeeld is de afgelopen 21/2 seizoen is toch echt het spel dat Cruijff wil spelen. Uiteraard met nog meer dan voldoende verbeterpunten hoor. Maar dat kan je toch niet ontkennen??
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 15:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, Vertonghen, Alderweireld, Janssen, Boerrigter, Ebecilio, Ozbiliz, Eriksen... zomaar een greep uit de spelers die sinds FdB zijn vertrokken. Alles bij elkaar kom je aan een aardig elftal aan heren die er niet meer bij zijn.
Inderdaad..
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 18:43   quote  deeplink  
quote:

[..]

Het gaat erom wanneer die spelers zijn gehaald. Die spelers zijn voor de revolutie gehaald. Verkocht na de revolutie, maar dan kun je ze niet tellen als zijnde verdiend door de revolutie. Spelers die daar wel onder vallen zijn spelers als Klaassen, de Sa, Veltman, Duarte en zo nog een aantal.
Het spel dat ze speelden voor de revolutie was een schandalig systeem waar deze jongens totaal niet bij passen. Het spel dat men is gaan spelen onder de Boer is volledig anders en hier zijn deze spelers tot wasdom gekomen, en het spel van de Boer is het spel van Cruijff..
Eide
 Eide - vrijdag 28 februari 2014 - 18:52   quote  deeplink  
quote:

[..]

Als de revolutie de scherprechter hierin is: de mannen van nu zijn ook groot geworden in de jeugdopleiding van de oude garde. Is het punt dus niet. Er is een nieuw traject. Voetbalmensen en bouwen op de jeugd. Korte termijn heeft dat nationaal al veel gebracht. Internationaal komt het nog te kort. Er is nog zat te doen maar de eerste resultaten zijn er wel en zijn meer dan goed genoeg om heel trots op te zijn.
bully
 bully - vrijdag 28 februari 2014 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 18:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Het spel dat ze speelden voor de revolutie was een schandalig systeem waar deze jongens totaal niet bij passen. Het spel dat men is gaan spelen onder de Boer is volledig anders en hier zijn deze spelers tot wasdom gekomen, en het spel van de Boer is het spel van Cruijff..
alleen frank de Boer was er al voordat de revolutie echt was onknoopt.
dus nog bij het oude bestuur.
Cruif zei ook het kapitaal moet op het veld staan.
dat staat nu op de bank.
enige wat er is bewezen met deze twee wedstrijden is dat ze nu meer middelmaat hebben dan echte kwaliteit.
ik zei al eerder na az was er gelijk euforie.
terwijl die wedstrijd al gespeeld was na 5 minuten.
toen kon Ajax naar hartenlust combineren omdat ze alle ruimte kregen en az geen druk zette.
bully
 bully - vrijdag 28 februari 2014 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 18:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Als de revolutie de scherprechter hierin is: de mannen van nu zijn ook groot geworden in de jeugdopleiding van de oude garde. Is het punt dus niet. Er is een nieuw traject. Voetbalmensen en bouwen op de jeugd. Korte termijn heeft dat nationaal al veel gebracht. Internationaal komt het nog te kort. Er is nog zat te doen maar de eerste resultaten zijn er wel en zijn meer dan goed genoeg om heel trots op te zijn.
ook de jeugd zoals de Sa enz zijn alleen doorgegroeit maar zitten al jaren in de opleiding.
kan je denk niet op conto nieuw bestuur zetten.
maar wel op conto Frank de Boer die de jeugd een kans geeft.
en dat traject was ook al bij oude bestuur ingezet.
wat je nu alleen heb dat Frank het bijna alleen met deze jongens moet doen en alles dus veel tesnel gaat.
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 19:15 schreef bully het volgende:

[..]

alleen frank de Boer was er al voordat de revolutie echt was onknoopt.
dus nog bij het oude bestuur.
Cruif zei ook het kapitaal moet op het veld staan.
dat staat nu op de bank.
enige wat er is bewezen met deze twee wedstrijden is dat ze nu meer middelmaat hebben dan echte kwaliteit.
ik zei al eerder na az was er gelijk euforie.
terwijl die wedstrijd al gespeeld was na 5 minuten.
toen kon Ajax naar hartenlust combineren omdat ze alle ruimte kregen en az geen druk zette.
Frank de Boer is het conto van de Cruijff revolutie..

En euforie?? Heb ik niet gezien hoor, wel blije mensen dat er gewonnen was met redelijk spel en 4 goals.. Is dat dan raar??

Overigens natuurlijk onterecht om de wedstrijd van gister ergens op te schuiven, Ajax was zich al bewust van de nederlaag, de opstelling van gister bewijst die stelling, evenals de opmerking van de Boer dat ie niet evrwacht 4 keer te gaan scoren. Een B elftal speelde dus gister..

Vorige week werden we overklast door een een geweldig Salszburg, een club die ook echt hoge ogen gaat gooien in de EL dit seizoen, een ploeg die op dit moment zou kunnen winnen van de gehele top van Europa, daar waar Ajax dus zeker nog niet toe behoort..

En natuurlijk is er nog heel veel werk aan de winkel, maar had je echt gedacht dat het zonder vallen en opstaan zou gaan dan??

Cruijff zei trouwens niet alleen dat het kapitaal op het veld moet staan, hij zei ook dat aankopen een directe versterking moet zijn en de doorgroei van de jeugd ook niet in de weg mag staan..

Daarnaast weten wij niet wat de bedoeling is van het op potten, misschien wel van de beurs af, iets waar veel Ajacieden erg blij van zullen worden, en dan kun je wel stellen dat het kapitaal op het veld moet staan, maar hoe moet je dan sparen om de aftocht van de beurs te bekostigen??
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 28 februari 2014 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 18:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet niet of we elkaar nu verkeerd aan het begrijpen zijn hoor, maar ik doelde niet op het systeem en welke beter past dan de ander.
Het enige waar ik op doelde was het feit dat er gezegd werd dat de transferinkomsten te danken zijn aan de revolutie. Dit is echter niet het geval.
freakie
 freakie - vrijdag 28 februari 2014 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 15:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze hebben er helemaal niet zo veel geld in gegooid. Dat is onzin, de salarissen liggen ook niet heel veel hoger dan hier. Ze hebben gericht een aantal goede spelers voor weinig geld gekocht, een aantal goede spelers die al bij de club zaten, een aantal jongens voor vrijwel niks uit de huidige competitie gehaald en een paar goede talenten uit de jeugd daar spelen.

Een van onze collega forumgasten, gaf afgelopen week aan dat ze in de afgelopen 2 jaar rond de 20 miljoen hebben uitgegeven aan spelers.
Er is een geldschieter geweest bij Salzburg en heeft Salzburg daarmee geholpen, dat is geen onzin, dat is een feit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 februari 2014 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 14:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Ach kom op onverbeterlijke betweter. Je lokt het zelf ook graag en makkelijk uit. Ga dan niet verontwaardigd zitten doen als je er een opmerking over krijgt.
Zegt betweter 1 tegen betweter 2.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 februari 2014 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 15:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze hebben er helemaal niet zo veel geld in gegooid. Dat is onzin, de salarissen liggen ook niet heel veel hoger dan hier. Ze hebben gericht een aantal goede spelers voor weinig geld gekocht, een aantal goede spelers die al bij de club zaten, een aantal jongens voor vrijwel niks uit de huidige competitie gehaald en een paar goede talenten uit de jeugd daar spelen.

Een van onze collega forumgasten, gaf afgelopen week aan dat ze in de afgelopen 2 jaar rond de 20 miljoen hebben uitgegeven aan spelers.
Ze hebben heel de club veranderd. Vraag dat namelijk maar aan de diehard Salzburg-fans.
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 19:49 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Ik weet niet of we elkaar nu verkeerd aan het begrijpen zijn hoor, maar ik doelde niet op het systeem en welke beter past dan de ander.
Het enige waar ik op doelde was het feit dat er gezegd werd dat de transferinkomsten te danken zijn aan de revolutie. Dit is echter niet het geval.
er is 60 miljoen binnengekomen aan CL inkomsten, daar reageerde jij volgens mij op door te zeggen dat dat niet met de huidige spelers bereikt was..
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 20:04 schreef freakie het volgende:

[..]

Er is een geldschieter geweest bij Salzburg en heeft Salzburg daarmee geholpen, dat is geen onzin, dat is een feit.
Ze hebben een grote sponsor, er is 20 miljoen uitgegeven, ook dat is een feit.. Misschien iets meer of minder.. En dat is niet zo heel veel anders dan Ajax..
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 20:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ze hebben heel de club veranderd. Vraag dat namelijk maar aan de diehard Salzburg-fans.
Dat zeker, het hele originele Salszburg is veranderd.. Maar dat zegt niet zo veel over het spelers materiaal..

Wel echt schandalig trouwens dat ze die prijzenkast daar hebben weggegooid..
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 28 februari 2014 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 21:01 schreef remco k het volgende:

[..]

er is 60 miljoen binnengekomen aan CL inkomsten, daar reageerde jij volgens mij op door te zeggen dat dat niet met de huidige spelers bereikt was..
Ja, ok, ik ben halverwege de posts zelf de draad kwijt geraakt denk ik.
Ik ben niet bang mijn fouten toe te geven.
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 28 februari 2014 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 21:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zeker, het hele originele Salszburg is veranderd.. Maar dat zegt niet zo veel over het spelers materiaal..

Wel echt schandalig trouwens dat ze die prijzenkast daar hebben weggegooid..
Ten eerste zou dat hier nooit gebeuren, maar als een sponser dit doet dan worden de leden van die sponser echt gelynched...
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 februari 2014 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 20:04 schreef freakie het volgende:

[..]

Maar over hoeveel geld praat je dan?
Als je puur over resultaten praat hadden wij er dus ook beter voor kunnen staan dan..
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 21:04 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Ja, ok, ik ben halverwege de posts zelf de draad kwijt geraakt denk ik.
Ik ben niet bang mijn fouten toe te geven.
Ik ook niet kerel.. Hebben we het beiden denk ik over iets anders..:-)
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 21:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Maar over hoeveel geld praat je dan?
Als je puur over resultaten praat hadden wij er dus ook beter voor kunnen staan dan..
Ze hebben 20 miljoen ongeveer uitgegeven aan de spelers de afgelopen 2 seizoenen..
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 28 februari 2014 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 21:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze hebben 20 miljoen ongeveer uitgegeven aan de spelers de afgelopen 2 seizoenen..
En nog 200 miljoen aan redbull blikjes voor voor de wedstrijd en in de rust...
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 21:12 schreef Peterhs het volgende:

[..]

En nog 200 miljoen aan redbull blikjes voor voor de wedstrijd en in de rust...
Whahaha, als je ze zo ziet blazen over dat veld zou je het haast denken..

Of hebben ze in die landen weer een of andere arts die een nieuwe doping heeft ontdekt??

Nee joh, echt een goede ploeg.. Knap ook dat ze allemaal dezelfde type spelers bij elkaar hebben gevonden wat betreft wedstrijd instelling en de drive op druk te willen zetten. En dat op iedere positie..

Knap ook van die trainer..
freakie
 freakie - vrijdag 28 februari 2014 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 21:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze hebben een grote sponsor, er is 20 miljoen uitgegeven, ook dat is een feit.. Misschien iets meer of minder.. En dat is niet zo heel veel anders dan Ajax..
Ben ik het mee eens, bij Ajax zit daar een ander soort doel bij dan bij Salzburg;) haha natuurlijk willen ze allemaal beter worden maar bij Salzburg is er echt heel goed gekeken, naar spelers die van buitenaf kwamen, of ze gelijk toegepast konden worden.. T is bizar goed gedaan want ze spelen nu wel regelmatig Champions League of mogen het proberen! Ik schrik er eigenlijk niet zo van dat sommige spelers even door het ijs zakken, ze doen het beter in de competitie(6 punten voorsprong ongv) dat ze nu verliezen is dan zo en is pijnlijk maar niet dodelijk en heeft alles te maken met dat Salzburg heel erg goed was en Ajax heel erg slecht.
freakie
 freakie - vrijdag 28 februari 2014 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 21:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Whahaha, als je ze zo ziet blazen over dat veld zou je het haast denken..

Of hebben ze in die landen weer een of andere arts die een nieuwe doping heeft ontdekt??

Nee joh, echt een goede ploeg.. Knap ook dat ze allemaal dezelfde type spelers bij elkaar hebben gevonden wat betreft wedstrijd instelling en de drive op druk te willen zetten. En dat op iedere positie..

Knap ook van die trainer..
Het is er wel, is een groei doping die niet terug te vinden is.. Maar ja dat zou iedereen dan wel gebruiken(behalve Ajax uiteraard)
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 21:19   quote  deeplink  
Nou, bij Ajax is het doel in het aantrekken van spelers niet zo heel veel anders voor het eerste elftal.. Ook dat is bij Ajax met hetzelfde doel. Een versterking voor het eerste elftal...
freakie
 freakie - vrijdag 28 februari 2014 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 21:19 schreef remco k het volgende:
Nou, bij Ajax is het doel in het aantrekken van spelers niet zo heel veel anders voor het eerste elftal.. Ook dat is bij Ajax met hetzelfde doel. Een versterking voor het eerste elftal...
Nou niet echt he, er wordt veel aangetrokken om de breedte sterker te maken, Serero is nu basis maar was bank, Van der Hoorn is gehaald en speelt niet, Duarte is gehaald maar speelt nauwelijks. Rustig brengen is toch wel een groot doel.
remco k
 remco k - vrijdag 28 februari 2014 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 21:22 schreef freakie het volgende:

[..]

Nou niet echt he, er wordt veel aangetrokken om de breedte sterker te maken, Serero is nu basis maar was bank, Van der Hoorn is gehaald en speelt niet, Duarte is gehaald maar speelt nauwelijks. Rustig brengen is toch wel een groot doel.
Rustig brengen is absoluut geen doel, het doel is een speler die goed speelt in het eerste, twee gelijkwaardige spelers die elkaar het vuur aan de schenen leggen om wie er wekelijks speelt. vd Hoorn en Duarte zouden spelers moeten zijn die er direct kunnen staan, vd Hoorn is dus vooralsnog een miskoop, en Duarte moeten we nog afwachten.. Serrero is wat jonger gehaald en inderdaad om Eriksen op ten duur op te volgen wat positie betreft.

Maar bij Salszburg zijn er op dezelfde manier spelers erbij gekomen..

En daarbij, wie is er slimmer, iemand die voor 5 miljoen een basis waardige speler haalt die er direct staat en beter is dan dezelfde positie bij Ajax.. Of de persoon die een speler haalt voor de breedte en die er niks van bakt tot nu toe..

Ik kan me geen enkel geval bedenken waarin nummer 2 het zou winnen.. Jij wel??
freakie
 freakie - vrijdag 28 februari 2014 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 21:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Rustig brengen is absoluut geen doel, het doel is een speler die goed speelt in het eerste, twee gelijkwaardige spelers die elkaar het vuur aan de schenen leggen om wie er wekelijks speelt. vd Hoorn en Duarte zouden spelers moeten zijn die er direct kunnen staan, vd Hoorn is dus vooralsnog een miskoop, en Duarte moeten we nog afwachten.. Serrero is wat jonger gehaald en inderdaad om Eriksen op ten duur op te volgen wat positie betreft.

Maar bij Salszburg zijn er op dezelfde manier spelers erbij gekomen..

En daarbij, wie is er slimmer, iemand die voor 5 miljoen een basis waardige speler haalt die er direct staat en beter is dan dezelfde positie bij Ajax.. Of de persoon die een speler haalt voor de breedte en die er niks van bakt tot nu toe..

Ik kan me geen enkel geval bedenken waarin nummer 2 het zou winnen.. Jij wel??
Er niks van bakt vind ik een belachelijk geschreven mening.. Nummer 2 is in sommige momenten juist goed, Suarez, Huntelaar etc waren gebaat bij het direct brengen en het direct in de basis staan. Een Sulejmani, die totaal geflopt is had er denk ik baat bij gehad om rustig gebracht te worden, zelfde geldt voor Maher die nu een flinke terugslag heeft maar wel de speler is die het moest doen. Die speler die je haalt zou bijna altijd de eerste 6 maanden moeilijke wedstrijd hebben, dat is heel vaak zo..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 28 februari 2014 - 21:35   quote  deeplink  
Voor dat we tegen Salzburg speelde had/heeft niemand zich in die club verdiept....Red Bull (gore troep) is een hele grote sponsor, ze hebben toch ook 2 renstallen (F1).....ik heb geen idee hoeveel ze in die club gestoken hebben
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 28 februari 2014 - 21:53   quote  deeplink  
Wil Ajax aanhaken met de rest van Europa, dan moet je in het komende seizoen stappen gaan en ook durven maken. Anders is het voorlopig einde oefening dat je nog iets wil bereiken in Europa. Dan kunnen we alleen nog voor het geld wat de CL ook voor 1 ronde oplevert ons focussen. En daarmee moet je dan 'blij' zijn. Naast meer kwaliteit heb je ook meer fysieke kracht nodig. Dat betekent dat je er harder voor zult moeten werken. Dan heb je ook een bredere selectie met gemiddeld meer kwaliteit nodig. En anders moet je je geluk op doen met kampioen worden van de Peppie&Kokkie League.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 februari 2014 door Bobby1972 --
bully
 bully - vrijdag 28 februari 2014 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 19:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Frank de Boer is het conto van de Cruijff revolutie..

En euforie?? Heb ik niet gezien hoor, wel blije mensen dat er gewonnen was met redelijk spel en 4 goals.. Is dat dan raar??

Overigens natuurlijk onterecht om de wedstrijd van gister ergens op te schuiven, Ajax was zich al bewust van de nederlaag, de opstelling van gister bewijst die stelling, evenals de opmerking van de Boer dat ie niet evrwacht 4 keer te gaan scoren. Een B elftal speelde dus gister..

Vorige week werden we overklast door een een geweldig Salszburg, een club die ook echt hoge ogen gaat gooien in de EL dit seizoen, een ploeg die op dit moment zou kunnen winnen van de gehele top van Europa, daar waar Ajax dus zeker nog niet toe behoort..

En natuurlijk is er nog heel veel werk aan de winkel, maar had je echt gedacht dat het zonder vallen en opstaan zou gaan dan??

Cruijff zei trouwens niet alleen dat het kapitaal op het veld moet staan, hij zei ook dat aankopen een directe versterking moet zijn en de doorgroei van de jeugd ook niet in de weg mag staan..

Daarnaast weten wij niet wat de bedoeling is van het op potten, misschien wel van de beurs af, iets waar veel Ajacieden erg blij van zullen worden, en dan kun je wel stellen dat het kapitaal op het veld moet staan, maar hoe moet je dan sparen om de aftocht van de beurs te bekostigen??
frank e Boer is aangestelt door het oude bestuur.
je kan wel alles proberen op conto nieuwe bestuur teschuiven dat klopt dus niet.
redelijk spel door de ruimte die de tegenstander je gaf.
als je mag voetballen lijkt het altijd beter dan het in werkelijkheid is.
heb vanaf het begin mijn twijfels gehad bij deze revolutie.
mijn verwachtingen komen nu toch aardig in de buurt.
redelijk ploegje in nederland die europees steeds verder afzakt.
en ga van Salzburg nu niet ineens een topploeg maken want dat zijn ze ook niet.
remco k
 remco k - zaterdag 01 maart 2014 - 00:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 - 23:58 schreef bully het volgende:

[..]

frank e Boer is aangestelt door het oude bestuur.
je kan wel alles proberen op conto nieuwe bestuur teschuiven dat klopt dus niet.
redelijk spel door de ruimte die de tegenstander je gaf.
als je mag voetballen lijkt het altijd beter dan het in werkelijkheid is.
heb vanaf het begin mijn twijfels gehad bij deze revolutie.
mijn verwachtingen komen nu toch aardig in de buurt.
redelijk ploegje in nederland die europees steeds verder afzakt.
en ga van Salzburg nu niet ineens een topploeg maken want dat zijn ze ook niet.
Frank de Boer is aangesteld onder de druk van Cruijff. Vd Boog zei in december namelijk dat de Boer niet op hun lijst voorkwam, pas in januari na de immense druk van jc werd er gezegd dat de Boer kandidaat nr 1 was.

En als je mag voetballen?
bully
 bully - zaterdag 01 maart 2014 - 01:31   quote  deeplink  
denk dat jij dat verhaal anders heb gevolgt want reactie over de boer van Cruif kwam pas toen hij al was benoemt.
druk was er niet want van Cruif trokken ze zich niet veel aan dat is later ook gebleken.
Az gaf heel veel ruimte en totaal geen druk dus Ajax mocht zijn spelletje spelen.
Eide
 Eide - zaterdag 01 maart 2014 - 01:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 01:31 schreef bully het volgende:
denk dat jij dat verhaal anders heb gevolgt want reactie over de boer van Cruif kwam pas toen hij al was benoemt.
druk was er niet want van Cruif trokken ze zich niet veel aan dat is later ook gebleken.
Az gaf heel veel ruimte en totaal geen druk dus Ajax mocht zijn spelletje spelen.
En toch was De Boer initieel een interimoplossing. Dat veranderde pas toen FdB het wel heel erg goed bleek te doen. En natuurlijk is inspelen op een situatie ook prima, maar de keuze voor FdB werd het oude bestuur wel in de schoot geworpen. De persoon die alle krediet verdient omtrent FdB is John v.d. Brom. Die heeft Frank de Boer namelijk binnengehaald als jeugdtrainer bij Ajax.

En tegen AZ speelde Ajax op alle fronten beter. Niet alles ligt aan de tegenstander, Ajax speelde gewoon prima.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 01 maart 2014 - 07:52   quote  deeplink  
Volgende wedstrijd van RBS ga ik zeker kijken hebben me echt verrast..
Ajax moet ook die kant op wat gerichte aankopen van de zomer en dat is best mogelijk..
We missen gewoon bepaalde type spelers in onze selectie.
Ga ze niet weer beschrijven want we hebben perfect kunnen zien waar onze zwaktes liggen
remco k
 remco k - zaterdag 01 maart 2014 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 01:31 schreef bully het volgende:
Ze trokken zich niet veel aan van Cruijff?? Waarom zitten ze er dan niet??

Het verhaal klopt gewoon, die discussie is hier al eens eerder gevoerd, alle linkjes naar de artikelen van destijds staan hier nog wel..Succes met zoeken.

Maar goed, echt verschrikkelijk slecht van Ajax dat het won van AZ.. Jij je zin joh..
bully
 bully - zaterdag 01 maart 2014 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 11:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Het verhaal klopt gewoon, die discussie is hier al eens eerder gevoerd, alle linkjes naar de artikelen van destijds staan hier nog wel..Succes met zoeken.

Maar goed, echt verschrikkelijk slecht van Ajax dat het won van AZ.. Jij je zin joh..
die linkjes hoef ik niet tezoeken heb het van begin tot eind gevolgt.
tja is wel heel erg he als je niet gelijk krijgt.
bully
 bully - zaterdag 01 maart 2014 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 01:41 schreef Eide het volgende:

[..]

En toch was De Boer initieel een interimoplossing. Dat veranderde pas toen FdB het wel heel erg goed bleek te doen. En natuurlijk is inspelen op een situatie ook prima, maar de keuze voor FdB werd het oude bestuur wel in de schoot geworpen. De persoon die alle krediet verdient omtrent FdB is John v.d. Brom. Die heeft Frank de Boer namelijk binnengehaald als jeugdtrainer bij Ajax.

En tegen AZ speelde Ajax op alle fronten beter. Niet alles ligt aan de tegenstander, Ajax speelde gewoon prima.
je zegt zelf al dat alle krediet naar John va de Brom gaat die zit toch echt niet in dit bestuur.
het werd door je tegenstander wel heel makkelijk gemaakt.
dat kon iedereen wel zien.
na het doelpunt in de vierde minuut was meeste tegenstand wel over.
remco k
 remco k - zaterdag 01 maart 2014 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 13:20 schreef bully het volgende:

[..]

die linkjes hoef ik niet tezoeken heb het van begin tot eind gevolgt.
tja is wel heel erg he als je niet gelijk krijgt.
Nee hoor, ik weet wie het zegt/post.. Gelijk hoef ik in deze niet te krijgen.. Het bewijs ligt er, dat jij of een ander daar niet aan wilt is jammer maar ik lig er niet wakker van..
remco k
 remco k - zaterdag 01 maart 2014 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 13:23 schreef bully het volgende:

[..]

Ja, en dat kan onmogelijk aan Ajax liggen..

Raar, dat Salszburg zo goed speelde tegen Ajax kwam omdat Salszburg zo goed was. Maar als Ajax wint kan het niet komen omdat Ajax goed speelt..

Raar
Eide
 Eide - zaterdag 01 maart 2014 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 13:23 schreef bully het volgende:

[..]

je zegt zelf al dat alle krediet naar John va de Brom gaat die zit toch echt niet in dit bestuur.
En niet in het vorige bestuur. Maar hij was wel de juiste man op de juiste plek die Ajax door een hele roerige periode heen heeft gestuurd en die zich al snel uitsprak ten faveure van de koers die de groep Cruijff wilde varen, een keuze die wij nu op het veld terug zien.

En ach, prima, als jij wilt geloven dat Ajax op het 4e kampioenschap afstevent omdat de rest steeds omrolt en het allemaal maar goed viindt mag je dan antuurlijk zelf weten. ik denk dat Ajax het succes in eigen land heeft afgedwongen met een eigen speelstijl en door simpelweg beter te zijn dan de rest.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 01 maart 2014 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 11:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Az was bagger en daar heeft hij wel een punt..
Eide
 Eide - zaterdag 01 maart 2014 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 14:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Az was bagger en daar heeft hij wel een punt..
Maar ook omdat Ajax gewoon erg goed voetbal speelde. Dat de creatieve mensen van AZ geen moment tijd kregen om te spelen. Dat wat Salzburg bij Ajax deed, deed Ajax bij AZ. Het onmogelijk maken om te voetballen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 01 maart 2014 - 14:54   quote  deeplink  
Nahja weet ik niet.. gaan wr morgen zien of ajax echt zo goed is als da we nu denken...
Eide
 Eide - zaterdag 01 maart 2014 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 14:54 schreef nummer10 het volgende:
Nahja weet ik niet.. gaan wr morgen zien of ajax echt zo goed is als da we nu denken...
Hoe goed Ajax is hebben we tegen Salzburg en Barcelona gezien. Ajax kan tegen een van de allerbeste ploegen ter wereld prima voetballen maar als een ploeg uit Oostenrijk een partij druk zet die ongekend is blijkt Ajax voetballend onmachtig. Ajax kan goed voetballen, maar moet daar de ruimte voor vinden. Daarin zit de kwetsbaarheid van deze ploeg. Zoveel is wel duidelijk.

Dat was eerder ook duidelijk. In de voorgaande seizoenen was voorwaardse druk ook steeds de strijdwijze van de tegenstand. Ondertussen weet Ajax daar in Nederland goed mee op te gaan. Dat weet Feyenoord ook wel. Feyenoord weet ook dat Ajax graag diep speelt en dat het niet heel kopsterk is. Dat zijn elementen waar ze met Boetius, Immers, Pelle en Vilhena gebruik van gaan willen maken.

Ik hoop dat we het gemis van Blind ons niet gaat opbreken, maar voetballend moet Ajax gewoon beter zijn dan dit Feyenoord.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 01 maart 2014 - 15:34   quote  deeplink  
'Goed' is en blijft een relatief begrip en een momentopname. Ajax speelde op bepaalde momenten erg goed zoals tegen Barcelona thuis. Maar tegen Salzburg kom je in feite te kort. Dat is dan voor Europese begrippen niet goed. Maar in eigen land staat Ajax bovenaan. Wat kunnen en mogen supporters verwachten van 'dit' Ajax? Welke lat durft Ajax voor het nieuwe seizoen te leggen? Ben benieuwd wanneer ze kampioen worden of men bij Ajax opnieuw gaat zeggen dat de doelstelling; overwinteren in de CL is?

Morgen maakt Ajax een goede kans wanneer de spelers gretig zijn en vol energie en inzet de wedstrijd ingaan en ook eindigen. Hoe groot is de wil? Ajax doet het in toppers vaak beter dan in de wedstrijden tegen minder sterke tegenstanders.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 01 maart 2014 - 15:36   quote  deeplink  
Misschien moet de Boer Ajax toch ook eens gaan leren wanneer het Ajax systeem niet werkt daar gelijk om te kunnen anticiperen. Ook dat ik een kunst op zich!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 01 maart 2014 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 15:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoe goed Ajax is hebben we tegen Salzburg en Barcelona gezien. Ajax kan tegen een van de allerbeste ploegen ter wereld prima voetballen maar als een ploeg uit Oostenrijk een partij druk zet die ongekend is blijkt Ajax voetballend onmachtig. Ajax kan goed voetballen, maar moet daar de ruimte voor vinden. Daarin zit de kwetsbaarheid van deze ploeg. Zoveel is wel duidelijk.

Dat was eerder ook duidelijk. In de voorgaande seizoenen was voorwaardse druk ook steeds de strijdwijze van de tegenstand. Ondertussen weet Ajax daar in Nederland goed mee op te gaan. Dat weet Feyenoord ook wel. Feyenoord weet ook dat Ajax graag diep speelt en dat het niet heel kopsterk is. Dat zijn elementen waar ze met Boetius, Immers, Pelle en Vilhena gebruik van gaan willen maken.

Ik hoop dat we het gemis van Blind ons niet gaat opbreken, maar voetballend moet Ajax gewoon beter zijn dan dit Feyenoord.
Gemis van Blind????? Heb ik iets gemist Eide???
Eide
 Eide - zaterdag 01 maart 2014 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 15:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gemis van Blind????? Heb ik iets gemist Eide???
Excuus, daar moet staan "het gemis van Blind op het middenveld" en dus om Immers en Vilhena uit de wedstrijd te houden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Red Bull Salzburg - Ajax (donderdag 27 februari, 19:00); 3 - 1

0.0115301