BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Feyenoord - Ajax (zondag 2 maart 2014, 14:30); 1 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
bully
 bully - zaterdag 01 maart 2014 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 21:39 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ziyech heeft niet de Ajax mentaliteit.....laten lopen dus
dat weet je niet das altijd afwachten.
heeft wel de techniek en aanvalsdrang die ons beter kan maken.
bully
 bully - zaterdag 01 maart 2014 - 21:43   quote  deeplink  
mee eens.
ook Anderson heeft laten zien nog niet rijp tezijn voor de basis.
maar denk wel dat hij potensie heeft.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 01 maart 2014 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 21:41 schreef bully het volgende:

[..]

Alleen als hij heel sterk in zijn schoenen staat.....dan kan hij de druk weerstaan....en dan bedoel ik de druk van buitenaf
Ik denk dat hij dat niet kan omdat hij daar te jong voor is.......niet halen
remco k
 remco k - zaterdag 01 maart 2014 - 21:45   quote  deeplink  
Ik denk ook niet dat Zyech nu ff mee zou kunnen... Bij Heerenveen spelen ze met 40 meter ruimte voor hun neus, bij Ajax over het algemeen strak tegen de 16 van de tegenstanders aan.. Een gigantisch verschil in ruimte dus, juist dat verschil maakt dat heel veel goede spelers niet geschikt zijn voor Ajax..
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zaterdag 01 maart 2014 - 21:58   quote  deeplink  
Is juist. Niet iedereen kan zomaar even op een plaatsje spelen.
bully
 bully - zaterdag 01 maart 2014 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 21:44 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Alleen als hij heel sterk in zijn schoenen staat.....dan kan hij de druk weerstaan....en dan bedoel ik de druk van buitenaf
dan kan je nooit geen jonge spelers meer halen want je weet nooit of die de druk aankunnen.
dat is bij elke speler afwachten.
bully
 bully - zaterdag 01 maart 2014 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 21:45 schreef remco k het volgende:
Ik denk ook niet dat Zyech nu ff mee zou kunnen... Bij Heerenveen spelen ze met 40 meter ruimte voor hun neus, bij Ajax over het algemeen strak tegen de 16 van de tegenstanders aan.. Een gigantisch verschil in ruimte dus, juist dat verschil maakt dat heel veel goede spelers niet geschikt zijn voor Ajax..
heb hem bij heerenveen anders zat zien doen ook in de kleine ruimtes.
denk juist dat hij op dat vlak juist de geschikte speler is.
of hij de druk aankan is bij elke speler die je haald afwachten.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 01 maart 2014 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 22:00 schreef bully het volgende:

[..]

dan kan je nooit geen jonge spelers meer halen want je weet nooit of die de druk aankunnen.
dat is bij elke speler afwachten.
De kunst is om tussen de regels door te lezen...
remco k
 remco k - zaterdag 01 maart 2014 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 22:02 schreef bully het volgende:

[..]

heb hem bij heerenveen anders zat zien doen ook in de kleine ruimtes.
denk juist dat hij op dat vlak juist de geschikte speler is.
of hij de druk aankan is bij elke speler die je haald afwachten.
Heerenveen speelt niet constant in de kleine ruimte.. Er komen of er al zijn is daarin echt een wezenlijk verschil..

Maar goed, ik denk niet dat Ajax hem zal halen.. En gezien de hoeveelheid spelers die Ajax heeft voor die positie zowel nu als in de toekomst denk ik dat het ook prima is dat ze hem niet halen..

Wordt wel een prima speler denk ik, maar niet bij Ajax..
freakie
 freakie - zaterdag 01 maart 2014 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 22:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Heerenveen speelt niet constant in de kleine ruimte.. Er komen of er al zijn is daarin echt een wezenlijk verschil..

Maar goed, ik denk niet dat Ajax hem zal halen.. En gezien de hoeveelheid spelers die Ajax heeft voor die positie zowel nu als in de toekomst denk ik dat het ook prima is dat ze hem niet halen..

Klopt, dat is nou totaal zonde van je geld en eigen jeugdspelers..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 01 maart 2014 - 22:34   quote  deeplink  
Blij zijn dat Pellè speelt tegen Ajax

Gewoon lekker foebele in De Kuip. Daar zijn we goed in.

Staat dat er echt? Moeten we blij zijn dat Graziano Pellè zondag meedoet aan de klassieker? Ja. Want wij zijn Ajax, wij houden ons niet bezig met de tegenstander. Wij willen laten zien dat we de beste club zijn.

En dat kan je het best doen als de tegenstander in de sterkste opstelling speelt. Dus dat is met Pellè. Een andere spits is er niet bij Feyenoord. Krijg je achteraf ook geen verhalen van ja maar, de KNVB doet er alles aan om Ajax te laten winnen.

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat Feyenoord en de KNVB niet meer serieus te nemen zijn als ze iets roepen over respect. Vooral de reactie van de KNVB is vreemd. Want sinds de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen, is respect het stopwoordje geworden van de voetbalbond.

Weten we ook weer dat die campagnes uit Zeist op het moment dat het om het echie gaat weinig voorstellen. Hoe goed bedoeld ze misschien ook zijn. Want een dug-out kapot proberen te trappen, vervolgens een perswandje kapot trappen en de volgende omver trappen, terwijl er mensen en dure apparatuur vlak naast staan. Het is niet echt respectvol.

Hoe zouden de reacties en straffen zijn geweest als supporters of amateurvoetballers hetzelfde doen? Voor vernieling krijgt een supporter een stadionverbod van negen maanden of een taakstraf van 15 tot 22 uur. Over straffen voor zulk gedrag in het amateurvoetbal is weinig te vinden. Maar kleine kans dat je dan wegkomt met een voorwaardelijke straf en een boete van drie procent van je maandsalaris.

En hoe gaat dit uitgelegd worden aan supporters die een stadionverbod hebben voor vernieling? Mogen die zich voortaan ook beroepen op dat ze emotioneel waren door het slechte fluiten van de scheidsrechter? Vast niet.

Maar goed, laten we hopen dat dit een eenmalige fout was van de KNVB en Feyenoord. En laten we ook hopen dat als een Ajacied zich ooit zo misdraagt Ajax wel optreedt. En dan nu, gewoon lekker foebele. Op naar de drie punten.

BRON
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 01 maart 2014 - 22:34   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 maart 2014 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zaterdag 01 maart 2014 - 22:37   quote  deeplink  
quote:

[..]

Heerenveen speelt niet constant in de kleine ruimte..
Nope counterploeg bij uitstek.

Maar dat gezegd hebbende, morgen wacht Heerenveen niet, Ziyech viel tegen Ajax ook al opzichtig door de mand en was helemaal nergens. Morgen datzelfde de feyenoorders opleggen.
bully
 bully - zaterdag 01 maart 2014 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 22:15 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

De kunst is om tussen de regels door te lezen...

dit is wat je zegt dus weet niet wat het verschil dan is met een andere jonge speler
bully
 bully - zaterdag 01 maart 2014 - 22:46   quote  deeplink  
quote:

[..]

geeneen club speeld zelfde als bij Ajax.
dus dat risico loopt je altijd maar heefd bij heerenveen wel laten zien dat hij het wel kan.
en daar gaat het om.
en over het aantal spelers voor die positie verschillen we van mening.
ik denk namelijk dat we zo`n type als Ziyech daar juist missen.
en spelers als Duarte en Serero hebben mij nog niet kunnen overtuigen.
Loetje
 Loetje - zondag 02 maart 2014 - 03:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 21:45 schreef remco k het volgende:
Dat ben ik met je eens. Alhoewel ik met zijn techniek juist denk dat hij een eind kan komen. Hij is snel en heeft vaak snel de oplossing. Ikzelf bedoelde spelers die nog veel potentie hebben om te groeien, groeien naar een niveau wat in de buurt komt van wat Ajax wil
jariheld
 jariheld - zondag 02 maart 2014 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 21:18 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik ben er eindelijk achter wat die spandoeken in de Kuip met het opschrift JHK nu precies betekenen en ze hebben nog helemaal gelijk ook! Ik wist niet dat ze daar zulke goede zelfreflectie hebben! ;-)

JHK = JODEN HATEN KAKKERLAKKEN
Whahahahahaha;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
Eide
 Eide - zondag 02 maart 2014 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 03:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Alhoewel ik met zijn techniek juist denk dat hij een eind kan komen. Hij is snel en heeft vaak snel de oplossing. Ikzelf bedoelde spelers die nog veel potentie hebben om te groeien, groeien naar een niveau wat in de buurt komt van wat Ajax wil
Ziyech is een prima voetballer, maar of hij goed genoeg is dat Ajax er geld aan moet uitgeven... hij brengt niet zo veel extra's ten opzichte van Klaassen, Serero of Duarte. En achter die gasten heeft Ajax nog wel een aantal lui die op die plekken moeten gaan komen de aankomende jaren.

Dus goede voetballer, fijn om naar te kijken maar vooral geen geld aan uitgeven.
Pietje
 Pietje - zondag 02 maart 2014 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2014 - 21:41 schreef bully het volgende:

[..]

Ik ben het zeker met je eens, bully. Maar dan denk ik weer aan Sulejmani, het super toptalent van sc Heerenveen... Nou, hoe dat is afgelopen weten we ook nog wel. Zoals je zegt, je moet altijd maar afwachten of zo'n topspeler uit een subtopclub inderdaad rendeert bij de top van Nederland (Ajax, Feyenoord, PSV). Kijk op dit moment eens naar Adem Maher.
Stanley
 Stanley - zondag 02 maart 2014 - 12:30   quote  deeplink  
Ik hoop op 1-3 !
Pietje
 Pietje - zondag 02 maart 2014 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 12:30 schreef Stanley het volgende:
Ik hoop op 1-3 !
Ik hoop met je mee, maar mijn verstand zegt helaas wat anders.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 02 maart 2014 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 12:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik hoop met je mee, maar mijn verstand zegt helaas wat anders.
Die komt met de jaren Pietje....ben jij nog te jong voor ;-)
Eide
 Eide - zondag 02 maart 2014 - 12:48   quote  deeplink  
Ik doe niet zo graag aan voorspellingen. We zien het wel. Ajax heeft meer kwaliteit maar feyenoord in de kuip is altijd iets bijzonders.
Pietje
 Pietje - zondag 02 maart 2014 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 12:42 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Die komt met de jaren Pietje....ben jij nog te jong voor ;-)
Hahahaha. Lol!
Pietje
 Pietje - zondag 02 maart 2014 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 12:48 schreef Eide het volgende:
Ik doe niet zo graag aan voorspellingen. We zien het wel. Ajax heeft meer kwaliteit maar feyenoord in de kuip is altijd iets bijzonders.
Klopt helemaal. En of je nou IN vorm bent, of volledig UIT vorm, de Klassieker is altijd een wedstrijd op zich. Geen enkele speler hoeft gemotiveerd te worden. Ik ben alleen bang voor het fysieke spel van Feyenoord. Ik vermoed dat zij de grenzen van het toelaatbare zullen gaan opzoeken en daar moeten de Ajacieden niks van hebben, zo heeft de praktijk in de loop der jaren ons geleerd. Vervolgens denk ik dat (bijna) elke scheidsrechter zich laat intimideren door de "sfeer" in de Kuip. Ik schreef het al eerder, ik heb een uiterst naar voorgevoel.
Eide
 Eide - zondag 02 maart 2014 - 13:17   quote  deeplink  
Ajax heeft tegenwoordig wel wat spelers die daar beter tegen bestand zijn.
Eide
 Eide - zondag 02 maart 2014 - 13:20   quote  deeplink  
Kishna in de basis hoor ik net.
Eide
 Eide - zondag 02 maart 2014 - 13:21   quote  deeplink  
Basisplaats voor Kishna in Klassieker

Ajax begint om 14:30 uur in De Kuip aan de wedstrijd tegen Feyenoord. Frank de Boer heeft Ricardo Kishna een basisplaats gegeven. Thulani Serero is hersteld van een liesblessure en staat ook in de startopstelling.
Scoreverloop:

Gele kaarten:

Scheidsrechter: Kuipers

Ajax: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Moisander, Blind; Klaassen, Poulsen, Serero; Bojan, De Jong, Kishna.
Wissels: Vermeer, Duarte, Sigthórsson, Andersen, Denswil, De Sa, Riedewald.

Ajax.nl
Eide
 Eide - zondag 02 maart 2014 - 13:21   quote  deeplink  
Eigenlijk de opstelling die we allemaal wel hadden verwacht toch? Of in het geval van Kishna hadden gehoopt.
Pietje
 Pietje - zondag 02 maart 2014 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 13:21 schreef Eide het volgende:
Eigenlijk de opstelling die we allemaal wel hadden verwacht toch? Of in het geval van Kishna hadden gehoopt.
Klopt. Eide. Wel had ik specifiek verwacht, dat Kishna "op 9" had gestaan en de Jong op het middenveld. Maar over het algemeen inerdaad de opstelling zoals velen hadden verwacht. Jezus, wat ben ik zenuwachtig... :(
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 maart 2014 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 13:21 schreef Eide het volgende:
Ik had Duarte eerlijk gezegd verwacht op de plaats van Serrero, die net terug komt van een blessure.....
nummer10
 nummer10 - zondag 02 maart 2014 - 13:32   quote  deeplink  
Had serero niet verwacht... Net weer fit en gelijk basis... Vreemd... En mis da felle duartetje wel nu op middenveld maar goed de rest wel gehoopt natuurlijk
jariheld
 jariheld - zondag 02 maart 2014 - 13:35   quote  deeplink  
Kishna wordt de kakkerlakken killer vandaag. Dat gevoel heb ik al dagen:-)
Loetje
 Loetje - zondag 02 maart 2014 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 12:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Ziyech is een prima voetballer, maar of hij goed genoeg is dat Ajax er geld aan moet uitgeven... hij brengt niet zo veel extra's ten opzichte van Klaassen, Serero of Duarte. En achter die gasten heeft Ajax nog wel een aantal lui die op die plekken moeten gaan komen de aankomende jaren.

Dus goede voetballer, fijn om naar te kijken maar vooral geen geld aan uitgeven.
Is altijd een gok, elke aankoop. Z'n contract loopt dacht ik volgend jaar af
nummer10
 nummer10 - zondag 02 maart 2014 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 13:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

Klopt. Eide. Wel had ik specifiek verwacht, dat Kishna "op 9" had gestaan en de Jong op het middenveld. Maar over het algemeen inerdaad de opstelling zoals velen hadden verwacht. Jezus, wat ben ik zenuwachtig... :(
Denk aan je hart pietje.. je bent al oud :P igg nee heb zelfde probleem hier.. slecht gevoel over.. en dan zitten ook nog kakkerlakken vrienden in de kuip... Zucht
nummer10
 nummer10 - zondag 02 maart 2014 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 13:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Is altijd een gok, elke aankoop. Z'n contract loopt dacht ik volgend jaar af
Heb hem live zien voetballen tegen heracles... Viel me beetje tegen en het is net een spijker zo dun...
nummer10
 nummer10 - zondag 02 maart 2014 - 13:40   quote  deeplink  
En ff voor de duidelijkheid ben geen heraclied.. tis voor men werk ;) 1 op 1 begeleider van een geestelijkgehandicapte jongen
Pietje
 Pietje - zondag 02 maart 2014 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 13:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Denk aan je hart pietje.. je bent al oud :P igg nee heb zelfde probleem hier.. slecht gevoel over.. en dan zitten ook nog kakkerlakken vrienden in de kuip... Zucht
Mijn hart is okay (hoop ik...) ook ik heb twee vrienden die Feyenoord-supporter zijn. Niks mis mee. Ik weiger hoe dan ook een Feyenoord-supporter "kakkerlak" te noemen. Ik doe daar niet aan mee, net zo min als dat onzinnige "010 en/of 020" gedoe. Ik spreek daar Feyenoord-mensen ook op aan, ook op het Feyenoord forum.

Ik word met de minuut zenuwachtiger... Pffff Ik schenk nog maar eern kop koffie in!
Eide
 Eide - zondag 02 maart 2014 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 13:32 schreef nummer10 het volgende:
Had serero niet verwacht... Net weer fit en gelijk basis... Vreemd... En mis da felle duartetje wel nu op middenveld maar goed de rest wel gehoopt natuurlijk
Ik wel, met name vanwege het loopvermogen van Serero waarin hij aanzienlijk beter is dan Duarte. Met Vilhena en Immers heeft feyenoord ook 2 dravers en Poulsen is dat bepaald niet.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 maart 2014 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 13:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik wel, met name vanwege het loopvermogen van Serero waarin hij aanzienlijk beter is dan Duarte. Met Vilhena en Immers heeft feyenoord ook 2 dravers en Poulsen is dat bepaald niet.
Klopt ook weer... We wachten af !!
Pietje
 Pietje - zondag 02 maart 2014 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 13:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Klopt. Jij had mij gisteren daarvan al overtuigd, nadat ik ook aan Duarte had gedacht.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 maart 2014 - 13:52   quote  deeplink  
Utrecht twente 1-1 nog 10 min
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 02 maart 2014 - 13:54   quote  deeplink  
Wordt 2-3...
Klaassen
Kishna
De Jong
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 maart 2014 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 13:52 schreef nummer10 het volgende:
dan loopt jouw klokkie niet helemaal lekker. nog zo'n 20minuten ;-)
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 02 maart 2014 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 13:52 schreef nummer10 het volgende:
Nee, een klein half uur nog...
Pietje
 Pietje - zondag 02 maart 2014 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 13:54 schreef NatjosFC het volgende:
Wordt 2-3...
Klaassen
Kishna
De Jong
Ik help het je hopen...
nummer10
 nummer10 - zondag 02 maart 2014 - 13:55   quote  deeplink  
Srry klopt 25
Eide
 Eide - zondag 02 maart 2014 - 13:58   quote  deeplink  
En als na 60 minuten misschien het scherpste eraf is heb je met Duarte ook nog iemand met voor drang naar voren en scorend vermogen. Serero brengt dan weer niet zo veel extra's van de bank zit ik zo te bedenken.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 maart 2014 - 13:59   quote  deeplink  
Nahja brn fan van duarte maar goed.. das al vanaf het samen fitnessen bij basicfit met de spelers haha
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 02 maart 2014 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2014 - 13:58 schreef Eide het volgende:
En als na 60 minuten misschien het scherpste eraf is heb je met Duarte ook nog iemand met voor drang naar voren en scorend vermogen. Serero brengt dan weer niet zo veel extra's van de bank zit ik zo te bedenken.
Serero is veel beter dan Duarte in het positiespel,
Die maakt Clasie helemaal gek.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Feyenoord - Ajax (zondag 2 maart 2014, 14:30); 1 - 2

0.0088381