BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Ons logo

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - dinsdag 25 februari 2014 - 19:36   quote  deeplink  
Ons logo

24 jaar geleden moest het Ajax logo wijken. In eind jaren '80 besloten de toenmalige topmensen van Ajax dat de club moest moderniseren. Op veel vlakken hadden ze gelijk. Ajax speelde bijvoorbeeld haar wedstrijden in De Meer en het Olympisch Stadion en had een relatief bewogen en onsuccesvolle periode achter de rug. Er moest een nieuw stadion komen, sportief werd de goede weg ingeslagen maar men besloot ook tot het ontwerpen van een nieuw logo.

Verschillende drogredenen werden aangevoerd...

Lees verder op Foebele.blogspot.nl!

Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - dinsdag 25 februari 2014 - 19:48   quote  deeplink  
Ajax moet gewoon zijn eigen oude logo weer terug hebben.
Voor altijd.
Pietje
 Pietje - dinsdag 25 februari 2014 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 februari 2014 - 19:48 schreef nieuwe ajax het volgende:
Ajax moet gewoon zijn eigen oude logo weer terug hebben.
Voor altijd.
Mooie column, Eide. Wat mij betreft heb je de juiste snaar geraakt. In jouw eerdere topic "ouwe, we missen je heb ik dat ook al geschreven. Niets is mooier dan het oude logo van Ajax. Het straalde macht en kracht uit, zelfs een zekere magie en het had iets angstaanjagends naar onze tegenstanders toe. Niet elke verandering is ook een verbetering. En laten we wel wezen, een multinational als Philips heeft recentelijk haar oude logo ook weer van stal gehaald. Een mooi moment voor Ajax om datzelfde te doen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 25 februari 2014 - 20:05   quote  deeplink  
Eide jongen, wat heb je dit weer mooi beschreven.
Toen we van De Meer over zijn gegaan naar de ArenA, had ik zo iets van: ach, waarom ook niet een nieuw logo, maar inmiddels zijn we zo veel jaar verder (en ouder ;-)), maar ook voor mij is één ding duidelijk:

Het oude logo moet terug, Het hoort bij ajax, net als de oude letters, nu boven de ingang van de ArenA.

De oude letters EN het oude logo horen bij ajax, nee, ze zijn ajax!!,

Zeg nou zelf: AJAX of Ajax straalt toch veel minder uit dan het oude logo met de letters 'ajax', waarbij de punt op de letter 'j' wordt gestyled met een bal.

Voor mij dus absoluut het oude logo én de originele letters 'ajax' !!
remco k
 remco k - dinsdag 25 februari 2014 - 22:21   quote  deeplink  
Volgens mij kan men er nu ook niet meer omheen.. Het oude logo terug..
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 25 februari 2014 - 22:26   quote  deeplink  
Gewoon terug dit is ons echte logo dat andere nare ding is ons door de strot heen getrapt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 25 februari 2014 - 22:49   quote  deeplink  
liever het oude logo!
Eide
 Eide - woensdag 05 maart 2014 - 13:49   quote  deeplink  
Ajax wil serieuze discussie voeren met de fans over mogelijke logowijziging

Ajax gaat met zijn fans om de tafel zitten om de optie om het oude logo van de club terug te brengen te bespreken. Rondom de club zijn er in de laatste weken veel supportersgroepen die pleiten voor de terugkeer van het originele embleem.

"De discussie over ons logo blijft terugkeren. Argumenten uit het verleden vind ik niet zo relevant, het gaat om de huidige discussie. En die moeten we op een serieuze manier voeren met de supporters", zegt directielid Jeroen Slop in de nieuwe editie van Voetbal International. "Maar er zitten verschillende kanten aan. Een deel van de oudere fans wil het oude logo terug, veel jongere supporters zijn opgegroeid met het nieuwe logo en hebben daarmee successen meegemaakt."

De financieel directeur weet nog niet of een eventuele aanpassing de club veel geld gaat kosten. "Een wijziging hoeft geen ingrijpende financiële consequenties te hebben. Maar voordat we calculaties gaan maken, nemen we de tijd om een standpunt te bepalen"

Bron
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 05 maart 2014 - 14:14   quote  deeplink  
Ook liever de oude logo.
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 maart 2014 - 15:59   quote  deeplink  
Eide.. ALS ze het oude logo al doen is het een gods wonder.. dit zegt die mafklapper alleen om de achterban stil te krijgen en uit eindelijk veranderd er niks want ze verzinnen wel weer een smoesje dat et te laat was ofzo
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 maart 2014 - 15:59   quote  deeplink  
Maar mooi geschreven (y)
Eide
 Eide - woensdag 05 maart 2014 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 maart 2014 - 15:59 schreef nummer10 het volgende:
Eide.. ALS ze het oude logo al doen is het een gods wonder.. dit zegt die mafklapper alleen om de achterban stil te krijgen en uit eindelijk veranderd er niks want ze verzinnen wel weer een smoesje dat et te laat was ofzo
Ik ventileer ook slechts mijn mening in m'n stukjes he :)
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 maart 2014 - 16:05   quote  deeplink  
Weet ik.. en ben et er ook mee eens
Brandje
 Brandje - woensdag 05 maart 2014 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 februari 2014 - 20:05 schreef Ronald 1960 het volgende:
Eide jongen, wat heb je dit weer mooi beschreven.
Toen we van De Meer over zijn gegaan naar de ArenA, had ik zo iets van: ach, waarom ook niet een nieuw logo, maar inmiddels zijn we zo veel jaar verder (en ouder ;-)), maar ook voor mij is één ding duidelijk:

Het oude logo moet terug, Het hoort bij ajax, net als de oude letters, nu boven de ingang van de ArenA.

De oude letters EN het oude logo horen bij ajax, nee, ze zijn ajax!!,

Zeg nou zelf: AJAX of Ajax straalt toch veel minder uit dan het oude logo met de letters 'ajax', waarbij de punt op de letter 'j' wordt gestyled met een bal.

Voor mij dus absoluut het oude logo én de originele letters 'ajax' !!
Het "nieuwe" logo was er al veel eerder dan de overstap naar de Arena maat dat terzijde.
Ik vraag mij nog steeds af wat de beweegredenen zijn voor Ajax om niet het oude terug te halen. Ik denk eerder dat het meer geld op gaat brengen want er zijn veel ajacieden dit geen spullen kopen met die slierten spaghetti erop!
Brandje
 Brandje - woensdag 05 maart 2014 - 16:16   quote  deeplink  
Het "echte" logo gaat er komen vanaf seizoen 2015/2016 daar ben ik bijna van overtuigd want ik kan reden verzinnen waarom men het niet zou willen! Zelfs de KNVB is overstag met het nieuwe WK-Shirt.
JC heeft zijn mening geveven erover en kiest ook voor het echte logo.
Geld is naar mijn mening ook geen beweegreden want ik denk juist dan men veel gaat verkopen want heel veel oudere fans, waaronder ikzelf, kopen niks met die slierten spaghetti erop!
Verder hebben we nu een clubleiding die volgens mij wel begrijpen wat het voor de fans betekend en wat fans op hun beurt weer voor de club overhebben.
Kortom! Dat oude logo gaat er komen!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 maart 2014 door Brandje --
verbrande harry
 verbrande harry - woensdag 05 maart 2014 - 16:52   quote  deeplink  
Liever vandaag terug dan morgen met het huidige loge heb ik helemaal niks.
Het straalt totaal niks uit en hebben er ook nog is weinig grote prijzen mee gewonnen.
Brandje
 Brandje - woensdag 05 maart 2014 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 maart 2014 - 16:52 schreef verbrande harry het volgende:
Liever vandaag terug dan morgen met het huidige loge heb ik helemaal niks.
Het straalt totaal niks uit en hebben er ook nog is weinig grote prijzen mee gewonnen.
CL, Uefa Cup, landstitel, KNVB-bekers, JC schalen, nationale supercups, Europese supercup en een wereldbeker is inderdaad wat magertjes hahaha
verbrande harry
 verbrande harry - woensdag 05 maart 2014 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 maart 2014 - 17:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

CL, Uefa Cup, landstitel, KNVB-bekers, JC schalen, nationale supercups, Europese supercup en een wereldbeker is inderdaad wat magertjes hahaha
Met het oude logo hebben we meer gewonnen dan met het nieuwe logo, en met grote prijzen heb ik het over de cl en de andere Europese prijzen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 06 maart 2014 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 maart 2014 - 19:50 schreef verbrande harry het volgende:

[..]

Met het oude logo hebben we meer gewonnen dan met het nieuwe logo, en met grote prijzen heb ik het over de cl en de andere Europese prijzen.
Zou er net zoon vloekrusten op het nieuwe logo als op die lelijke zwart roze uit tenues :P
Brandje
 Brandje - donderdag 06 maart 2014 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 maart 2014 - 19:50 schreef verbrande harry het volgende:

[..]

We hebben de CL ook gewonnen met het nieuwe logo dus ik vind je reactie kant noch wal raken harry.
Brandje
 Brandje - donderdag 06 maart 2014 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 10:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Zou er net zoon vloekrusten op het nieuwe logo als op die lelijke zwart roze uit tenues :P
Wel met dat lelijke zwart/roze gewonnen in de kuip en dat vergoedt een hoop
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 07 maart 2014 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 10:30 schreef Brandje het volgende:

[..]

We hebben de CL ook gewonnen met het nieuwe logo dus ik vind je reactie kant noch wal raken harry.
Klopt maar meer met het oude loge..Europa cup 1 en dat 3 keer achter elkaar...mis ik wat pisvlek
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 07 maart 2014 - 22:30   quote  deeplink  
Ik ga persoonlijk 200% voor het oude logo, maar een vergelijk van wat er met welk logo is gewonnen gaat natuurlijk mank. Het oude logo hebben we ruim? 80 jaar gedragen en de grote successen kwamen pas in de jaren 70. Het nieuwe logo is van de jaren 90 en is dus nog geen zo'n 24-25 jaar.

Maar ik vind het oude logo gewoon mooier gelijnd en meer uitstraling hebben!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 07 maart 2014 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 maart 2014 - 22:30 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik ga persoonlijk 200% voor het oude logo, maar een vergelijk van wat er met welk logo is gewonnen gaat natuurlijk mank. Het oude logo hebben we ruim? 80 jaar gedragen en de grote successen kwamen pas in de jaren 70. Het nieuwe logo is van de jaren 90 en is dus nog geen zo'n 24-25 jaar.

Maar ik vind het oude logo gewoon mooier gelijnd en meer uitstraling hebben!
100% is de max ouwe...maar ik begrijp wat je bedoeld ;-)
Van 1928 tot 1990 het derde logo ik ben er mee opgegroeid.....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 25 november 2015 - 23:00   quote  deeplink  
Als er dan toch de bezem er door heen moet....nemen we gelijk deze ook maar ff mee
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 25 november 2015 - 23:02   quote  deeplink  
1426_690_05082009_15161.jpg
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 25 november 2015 - 23:07   quote  deeplink  
Gaat denk ik nooit terugkeren..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 25 november 2015 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 november 2015 - 23:07 schreef NatjosFC het volgende:
Gaat denk ik nooit terugkeren..
Waarom niet....maar goed is mijn logo
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 25 november 2015 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 november 2015 - 23:09 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Waarom niet....maar goed is mijn logo
Dan had het al wel gebeurt. Ik vind het ook een mooier logo, maar volgens mij koste het heel veel geld en is het commercieel gezien niet goed.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 25 november 2015 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 november 2015 - 23:10 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dan had het al wel gebeurt. Ik vind het ook een mooier logo, maar volgens mij koste het heel veel geld en is het commercieel gezien niet goed.
Zou kunnen....maar voor ouwe knakkers als ik wel....mag morgen terug gedraaid worden
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 26 november 2015 - 11:36   quote  deeplink  
Mooiste logo ever! Straalt MACHT uit!

Die we nu hebben, straalt telekids uit 😢

Dan zijn er serieus nog gasten die dit logo laten tatoeëren 😂
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 26 november 2015 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 november 2015 - 23:02 schreef Nenam_tiL het volgende:
[ afbeelding ]
Dit IS ajax!!!
Brandje
 Brandje - donderdag 26 november 2015 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 november 2015 - 23:10 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Waarom zou het veel geld kosten??
Verder verkoopt de officiële Ajaxfanshop ook gewoon producten met oude logo

http://www.ajaxshop.nl/nl/kleding?filter_228=10549
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 26 november 2015 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 november 2015 - 19:23 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waarom zou het veel geld kosten??
Verder verkoopt de officiële Ajaxfanshop ook gewoon producten met oude logo

http://www.ajaxshop.nl/nl/kleding?filter_228=10549
Ik heb eens zoiets gelezen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Ons logo

0.0094070