|
|
Eide
|
|
|
quote: Klopt, er wordt vrij rustig aan gedaan. Vaak komt hij als invaller voor de laatste 30 minuten of zo. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Jullie volgen de andere wedstrijden veel meer dan mij dus dit zal dan ook wel zo zijn. Maar dan nog lijkt het mij onlogisch dat je iemand van die leeftijd en voor dat bedrag te lang niet zou gebruiken in je eerste elftal. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Ligt eraan hoe snel die zich aanpast... Anders zie ik het zo gebeuren dat hij gewoon basis word.. 5 goals in merendeel inval beurten... Ik zeg nette aankoop.. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ik heb er ook wel een goed gevoel over. |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Groningen schijnt uit de rode cijfers te willen. ..Kostic heeft nog wel meerjarig contract lopen maar kunnen we die ook niet overnemen? Of is dat teveel van het goeie?;-) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Nevland? Kostic? Matavs? Berg? Zijn denk ik juist nog geen fantastische spelers of mislukte spelers. Deden het goed bij Groningen maar daarbuiten niet gelukt. Alleen Suarez en Tadic hebben mij tot nu toe kunnen bekoren.. Dat bedoel ik dus, 2 echt goede spelers, die scout Ajax sowieso ook. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 februari 2014 - 21:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Altijd afwachten...maar met je 17 jaar al een vaste positie bij FC Groningen...en hij heeft het gewoon...denk dat hij wel kan uitgroeien tot een grote! Vaste positie? Hij kan uitgroeien tot een grote, dat klopt. Maar of hij de dingen kan leren die je bij Ajax moet kunnen, moeten we afwachten. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 februari 2014 - 21:57 schreef Peterhs het volgende:Daarom geloof ik niet dat ze die gast kopen om over 2 jaar in de basis te zetten. Als je zo jong al basisspeler bent, dan wil je echt niet 2 jaar in jong Ajax spelen. Niet zo naief aub. Niet zo naïef? T is vrij duidelijk dat de meeste jonge spelers die direct basis staan het niveau niet vast kunnen houden... Het zou een combinatie worden, natuurlijk krijgt hij speeltijd maar de druk dat hij er 15/20 per seizoen moet maken, moet hij niet hebben op 17/18 jarige leeftijd. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 27 februari 2014 - 09:40 schreef jariheld het volgende:Groningen schijnt uit de rode cijfers te willen. ..Kostic heeft nog wel meerjarig contract lopen maar kunnen we die ook niet overnemen? Of is dat teveel van het goeie?;-) Denk dat Ajax daar wel aan gedacht heeft, maar er lopen heel veel talenten aan buitenspelers rond, denk dat Ajax daar eerst op wil wachten. Fischer, Kishna, Andersen, Meleg.. Ik denk dat Ajax denkt dat ze hiermee het zelfde niveau als Kostic hebben en een aankoop dus zonde is. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 27 februari 2014 - 09:40 schreef jariheld het volgende:Groningen schijnt uit de rode cijfers te willen. ..Kostic heeft nog wel meerjarig contract lopen maar kunnen we die ook niet overnemen? Of is dat teveel van het goeie?;-) Waarom is de vraag. Goede voetballer hoor, maar Ajax heeft natuurlijk zelf ook een aantal goede jongens, zeker nu Kishna erbij komt. Wel talent ga je opofferen, Fischer of Kishna? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 februari 2014 - 21:57 schreef Peterhs het volgende:Daarom geloof ik niet dat ze die gast kopen om over 2 jaar in de basis te zetten. Als je zo jong al basisspeler bent, dan wil je echt niet 2 jaar in jong Ajax spelen. Niet zo naief aub. Dan breek je zo'n jongen weer af. Ze hebben het trouwens wel met Mats Ritz gedaan. Dat was de man bij, ik meen Beveren, en bij ajax begon hij zelfs in de A1. Foute keuze geweest. Heeft ook wat blessures gehad maar achteraf hebben ze dat niet slim gedaan |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: In het begin van het seizoen wel trouwens |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ja, eventjes tot hij niet meer fris was of zo. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Dan heb je t hele punt, bij Ajax is het nog moeilijker en vermoeiender, die speelt niet direct;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Hij is straks ook weer 6 maanden ouder, gaat dan mee in het trainingsregime van Frank de Boer, zal moeten werken aan zijn fysiek en heeft natuurlijk nog Sightorsson en Hoessen als concurrenten. Hij zel inderdaad echt niet vanaf dag 1 in de spits staan, tenzij hij natuurlijk als een dolle zich ontwikkeld.
Het is hem verder toe nu toe behoorlijk komen aanwaaien. In decemeber toen hij iets meer moest bankzitten was z'n eerste tegenslag en toen had hij meteen moeite meet motivatie op de training. Kortom, zat dingen om aan te werken. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Goede aankoop voor de toekomst, maar ook Met Zivkovic winnen we volgend jaar niet van Salzburg. Zou graag Huntelaar en Sneijder bij Ajax zien terugkeren. En niet pas als ze 36 zijn en een bierpens hebben. Voor zulke aankopen is geld en moet je het salarisplafond willen doorbreken. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ze mogen van mij beiden terugkeren, maar niet voor die hoge salarissen die ze nu vangen. Doe dan ook meteen Ibrahimovic, v.d. Vaart en Suarez erbij :-p |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 27 februari 2014 - 17:31 schreef Robinho het volgende:Goede aankoop voor de toekomst, maar ook Met Zivkovic winnen we volgend jaar niet van Salzburg. Zou graag Huntelaar en Sneijder bij Ajax zien terugkeren. En niet pas als ze 36 zijn en een bierpens hebben. Voor zulke aankopen is geld en moet je het salarisplafond willen doorbreken. Huhh?? Ik denk dat we heel veel pech hebben gehad dat Salzburg in topvorm was en Ajax totaal uitvorm.. Moraal van Salzburg was vele male hoger dan die van Ajax en er zijn sommige slechte keuzes in de opstelling gemaakt.. Ik denk dat we vandaag een totaal andere wedstrijd zien. Dat wil ook zeggen dat we tegen Manchester City, Ac Milaan en Barcalona prima hebben gevoetbald maar dat zij flink uitvorm waren en Ajax in vorm;) kijk hoe Schalke afgaat tegen Real madrid, dat wil dus zeggen dat Ajax 2 keer zogoed was? |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Het grootste gedeelte van onze selectie heeft geen eens schaamhaar. Daarnaast zijn de Jong, Moisander en Poulsen niet van die kwaliteit dat je in Europa potten gaat breken. Koop nu eens echte ervaren spelers met een meerwaarde. Of willen we constant met een veredeled A1-elftal blijven spelen. |
|
|
|
|
ajax14
|
|
|
Wat heeft Zivkovic dan laten zien bij FC Groningen?. Heeft nog maar weinig gespeeld,dus om dan nu al te spreken van een supertalent?. Eerst nog maar eens zien. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Als we het toch met jeugd aankopen blijven doen. Koop dan eens wat andere types met gif stromend in hun aderen en echte talenten. Bijv.: Igor Lichnovsky verdediger Dario Lezcano middenvelder Luciano Vietto spits (Simon Makienok Christoffersen breekijzer-spits) geen enkel verdediger gaat een kopduel winnen van deze spits.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 februari 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 09:20 schreef Ztjes het volgende:Als we het toch met jeugd aankopen blijven doen. Koop dan eens wat andere types met gif stromend in hun aderen en echte talenten. Bijv.: Igor Lichnovsky verdediger Dario Lezcano middenvelder Luciano Vietto spits (Simon Makienok Christoffersen breekijzer-spits) geen enkel verdediger gaat een kopduel winnen van deze spits. Leuke namen maar geen enkele speler zou zich met het Ajax spel goed voelen. Natuurlijk kunnen we vanalles halen maar ik denk dat het de kunst is om spelers te halen die gelijk passen bij het Ajax spel of dat je spelers haalt die rustig gebracht kunnen worden(Zivkovic). De spelers die jij noemt zijn spelers die het nu moeten doen en als het niet lukt kost het Ajax ontzettend veel geld.
Ajax is verbetert in de 4 jaren maar er zijn plekken waar het nu mis gaat, van Rhijn is onthutsend zwak en zit geen betering in. Fischer stokt in zijn groei en heeft een vreselijk moeilijk seizoen. De Jong heeft niet het niveau dat hij had, boilessen doet het aardig maar kan me soms vreselijk ergere aan hem, als je iets wil winnen moet dat allemaal goed vallen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ook Zivkovic past volgens mij in het rijtje Ajacieden dat gisteren in de hoek gezet werd door de echte mannen uit europa, ze moeten wel beseffen bij Ajax dat je het niet meer redt op internationaal niveau als je 500x de bal kan hoog houden er komt meer voor kijken .Loop vermogen -kracht - techniek - en een tikkie gemeen.Ons critirium bij Ajax is techniek en een kwartiertje krachthonk en een Mercedes op je 18de verjaardag en een hoop geld op de bank, helaas zetten ze onze mode jongens in een wedstrijd tegen allemaal gemene mannen die als ze 6-0 voor staan zich nog met ziel en zaligheid in de baan van het schot gooien van Klaasen en helaas voor hem gaat die bal er nog in ook.Aan de andere kant zie ik een uitbraak met 6 spelrs van Salzburg en 3 geirriteerde Ajax jongentjes die kwaad zijn dat ze weer terug moeten lopen en ja dan wordt de keeper omspeelt (Cillissen de uitzondering) en Duarte neemt niet eens de moeite om een sliding te nemen naar de bal die langzaam het doel inrolt. Beste Ajax ondanks dat er een aantal fans zullen zeggen die Nora is van de pot gerukt blijf ik er bij de basis is techniek daar begin je mee, en de rest moet je ze aanleren MENTALITEIT en GIF zonder die twee zal je never de top halen.Ga aub beginnen deze zomer de ideale schoonzoons je huis uit te sturen en selecteer ook een paar gigkikkers in je selectie.Ik kan Frank al wat tips geven verkoop o.a de volgende eenheidsworsten v/dHoorn/Duarte/de Jong/van Rhijn/Serero/Sana/Siggi/Paulsen. de twijfelgevallen moeten nog een jaar de tijd krijgen dat zijn Boilessen(constant hamstrings)Andersen geweldige voetballer maar wordt nog niet sterker.Schone techn/goed te traag in mijn ogen zit op het randje.Fischer ook die zie ik niet vooruit gaan maar wel potentie en dat geld ook voor Denswil die zie ik alleen maar achteruit gaan maar is wel een talent.We hebben inderdaad veel talenten maar er zitten ook veel zwakke schakels in het team en als die talenten niet beter worden blijven wij kloten met een middelmatig elftal en dat hebben we gisteravond weer goed kunnen zien helaas.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 februari 2014 door nora -- |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 10:10 schreef nora het volgende:Ook Zivkovic past volgens mij in het rijtje Ajacieden dat gisteren in de hoek gezet werd door de echte mannen uit europa, ze moeten wel beseffen bij Ajax dat je het niet meer redt op internationaal niveau als je 500x de bal kan hoog houden er komt meer voor kijken .Loop vermogen -kracht - techniek - en een tikkie gemeen.Ons critirium bij Ajax is techniek en een kwartiertje krachthonk en een Mercedes op je 18de verjaardag en een hoop geld op de bank, helaas zetten ze onze mode jongens in een wedstrijd tegen allemaal gemene mannen die als ze 6-0 voor staan zich nog met ziel en zaligheid in de baan van het schot gooien van Klaasen en helaas voor hem gaat die bal er nog in ook.Aan de andere kant zie ik een uitbraak met 6 spelrs van Salzburg en 3 geirriteerde Ajax jongentjes die kwaad zijn dat ze weer terug moeten lopen en ja dan wordt de keeper omspeelt (Cillissen de uitzondering) en Duarte neemt niet eens de moeite om een sliding te nemen naar de bal die langzaam het doel inrolt. Beste Ajax ondanks dat er een aantal fans zullen zeggen die Nora is van de pot gerukt blijf ik er bij de basis is techniek daar begin je mee, en de rest moet je ze aanleren MENTALITEIT en GIF zonder die twee zal je never de top halen.Ga aub beginnen deze zomer de ideale schoonzoons je huis uit te sturen en selecteer ook een paar gigkikkers in je selectie.Ik kan Frank al wat tips geven verkoop o.a de volgende eenheidsworsten v/dHoorn/Duarte/de Jong/van Rhijn/Serero/Sana/Siggi/Paulsen. de twijfelgevallen moeten nog een jaar de tijd krijgen dat zijn Boilessen(constant hamstrings)Andersen geweldige voetballer maar wordt nog niet sterker.Schone techn/goed te traag in mijn ogen zit op het randje.Fischer ook die zie ik niet vooruit gaan maar wel potentie en dat geld ook voor Denswil die zie ik alleen maar achteruit gaan maar is wel een talent.We hebben inderdaad veel talenten maar er zitten ook veel zwakke schakels in het team en als die talenten niet beter worden blijven wij kloten met een middelmatig elftal en dat hebben we gisteravond weer goed kunnen zien helaas. Ik zie niemand achteruit gaan hoor, en tegen salzburg speel je slecht maar dit Ajax wint wel van Barca en speel 2 goede wedstrijden tegen Ac Milan, je kan niet zeggen dat Salzburg daar veel beter is als je daar naar kijkt. Het is vreemd, heel vreemd. Wat wel een feit is, is dat Ajax overklast is door Salzburg en dat niet alleen is gekomen door hard trainen maar ook vooral door een geldschieter en van dat geld zijn goede spelers gehaald. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 10:07 schreef freakie het volgende:[..] Leuke namen maar geen enkele speler zou zich met het Ajax spel goed voelen. Natuurlijk kunnen we vanalles halen maar ik denk dat het de kunst is om spelers te halen die gelijk passen bij het Ajax spel of dat je spelers haalt die rustig gebracht kunnen worden(Zivkovic). De spelers die jij noemt zijn spelers die het nu moeten doen en als het niet lukt kost het Ajax ontzettend veel geld. Ajax is verbetert in de 4 jaren maar er zijn plekken waar het nu mis gaat, van Rhijn is onthutsend zwak en zit geen betering in. Fischer stokt in zijn groei en heeft een vreselijk moeilijk seizoen. De Jong heeft niet het niveau dat hij had, boilessen doet het aardig maar kan me soms vreselijk ergere aan hem, als je iets wil winnen moet dat allemaal goed vallen. Gelul, Elke topploeg in Europa bestaat voor een groot deel uit een vreemdelingen-legioen. En waarom kan het niet bij Ajax. Een goed gescoute voetballer kan ook bij ons renderen. In elk topteam staat bijv. een Chileen (Jammer voor Oranje, maar dit wordt ook een afstraffing), maar wij kopen Van Hoorn, Duarte, etc. dat zijn pas "talenten".
Ik roep ook al jaren, dat we echte ervaren spelers moeten kopen, die onze groeibriljanten in en buiten het veld begeleiden. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 10:26 schreef Ztjes het volgende:[..] Gelul, Elke topploeg in Europa bestaat voor een groot deel uit een vreemdelingen-legioen. En waarom kan het niet bij Ajax. Een goed gescoute voetballer kan ook bij ons renderen. In elk topteam staat bijv. een Chileen (Jammer voor Oranje, maar dit wordt ook een afstraffing), maar wij kopen Van Hoorn, Duarte, etc. dat zijn pas "talenten". Ik roep ook al jaren, dat we echte ervaren spelers moeten kopen, die onze groeibriljanten in en buiten het veld begeleiden. Niks gelul, of je volgt niet wat Ajax wil van spelers en wat er moeilijk is aan zo'n tactiek. Als wij meer dan 3 ervaren spelers gaan halen zit er toch een hoop jeugd dat niet kan spelen? Weer iets waar jij geen flauw benul van hebt. Moisander, Poulsen, De Jong en Schone die de ervaring zouden moeten geven. Volgend seizoen gaat daar vast weer wat vertrekken(poulsen kan helemaal niet verkocht worden hij is nu 34) en die spelers worden dan vervangen(denk ik)
Die verdomde Chilleense spelers zijn gekocht op het moment dat ze het goed gingen doen voor miljoenen euro's. Ajax heeft nu grote talenten al aangetrokken en ik herrinder me nog dat Cruijf ook zei dat Ajax niet in 3/4 jaar aan de top is. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 10:36 schreef freakie het volgende:[..] Niks gelul, of je volgt niet wat Ajax wil van spelers en wat er moeilijk is aan zo'n tactiek. Als wij meer dan 3 ervaren spelers gaan halen zit er toch een hoop jeugd dat niet kan spelen? Weer iets waar jij geen flauw benul van hebt. Moisander, Poulsen, De Jong en Schone die de ervaring zouden moeten geven. Volgend seizoen gaat daar vast weer wat vertrekken(poulsen kan helemaal niet verkocht worden hij is nu 34) en die spelers worden dan vervangen(denk ik) Die verdomde Chilleense spelers zijn gekocht op het moment dat ze het goed gingen doen voor miljoenen euro's. Ajax heeft nu grote talenten al aangetrokken en ik herrinder me nog dat Cruijf ook zei dat Ajax niet in 3/4 jaar aan de top is. Ik volg Ajax pas 50 jaar. En of de nieuwe aankopen talenten worden, is maar de vraag. Ik geef vooral aan, dat als Ajax een speler aankoopt het een meerwaarde, talent, etc. moet zijn en geen grauwe middelmaat. Ook moet men zich eens meer internationaal oriënteren, als nieuwe spelers niet in onze MM-competitie zijn te vinden. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 10:53 schreef Ztjes het volgende:[..] Ik volg Ajax pas 50 jaar. En of de nieuwe aankopen talenten worden, is maar de vraag. Ik geef vooral aan, dat als Ajax een speler aankoopt het een meerwaarde, talent, etc. moet zijn en geen grauwe middelmaat. Ook moet men zich eens meer internationaal oriënteren, als nieuwe spelers niet in onze MM-competitie zijn te vinden. Dan heb je ook de visie begrepen en dat er niet aangekocht word op korte termijn en dat is wat je nu wel schrijft. Je moet net iets verder kijken en talenten van 16/17 halen. En zoals je zegt of het goede aankopen zijn moet je afwachten maar dat moet je met een chileen voor 10/15 miljoen ook en dan een salaris van 1.5 miljoen voor 3 jaar.. Je weet t nog van 5/6 jaar terug denk ik? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 10:53 schreef Ztjes het volgende:[..] Ik volg Ajax pas 50 jaar. En of de nieuwe aankopen talenten worden, is maar de vraag. Ik geef vooral aan, dat als Ajax een speler aankoopt het een meerwaarde, talent, etc. moet zijn en geen grauwe middelmaat. Ook moet men zich eens meer internationaal oriënteren, als nieuwe spelers niet in onze MM-competitie zijn te vinden. Internationaal orienteren na een hele lange tijd van niet scouten is moeilijk, alleen Ajax heeft de scouting zo geregeld dat ze elke paar maanden scouten in een bepaalt gebied/land(denemarken was de vorige plek) |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 10:57 schreef freakie het volgende:[..] Dan heb je ook de visie begrepen en dat er niet aangekocht word op korte termijn en dat is wat je nu wel schrijft. Je moet net iets verder kijken en talenten van 16/17 halen. En zoals je zegt of het goede aankopen zijn moet je afwachten maar dat moet je met een chileen voor 10/15 miljoen ook en dan een salaris van 1.5 miljoen voor 3 jaar.. Je weet t nog van 5/6 jaar terug denk ik? Bijv. Porto koopt dat soort spelers voor minder als wij voor van der Hoorn hebben betaald en verkopen ze met vele miljoenen winst aan de rest van Europa. En ja, dat moet je het overige bedrag maar besteden aan extra salaris. Talenten gaan pas echt doorgroeien als er ervaring, spelers waar ze tegen op kijken in het elftal staan. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 11:02 schreef Ztjes het volgende:[..] Bijv. Porto koopt dat soort spelers voor minder als wij voor van der Hoorn hebben betaald en verkopen ze met vele miljoenen winst aan de rest van Europa. En ja, dat moet je het overige bedrag maar besteden aan extra salaris. Talenten gaan pas echt doorgroeien als er ervaring, spelers waar ze tegen op kijken in het elftal staan. Het gaat inderdaad geweldig met Porto dat moet ik toegeven, bijna eruit tegen Eindracht Frankfurt en 3e in de portugese competitie.. Ze hebben ook net iets meer geld en er is net iets minder gekijk van de regering daar. Van der Hoorn is trouwens een prima speler alleen wordt hij nog niet ingebracht omdat Moisander en Veltman verder zijn met het Ajax spel.. Je hebt gelijk met die vele miljoenen maar gelukkig kan Ajax ook elk jaar toppers afleveren.. Kijk nu naar Eriksen die Tottenham op sleeptouw neemt samen met vertonghen.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 11:02 schreef Ztjes het volgende:[..] Bijv. Porto koopt dat soort spelers voor minder als wij voor van der Hoorn hebben betaald en verkopen ze met vele miljoenen winst aan de rest van Europa. En ja, dat moet je het overige bedrag maar besteden aan extra salaris. Talenten gaan pas echt doorgroeien als er ervaring, spelers waar ze tegen op kijken in het elftal staan. Op het veld hebben we Schone, Moisander en Poulsen kwa ervaring, je kan me niet zeggen dat spelers daar niet tegen opkijken? Schone en Moisander omdat ze het heel goed doen en Poulsen vanwege zijn vele buitenlandse wedstrijden. En buiten het veld heb je Jaap Stam, Bergkamp, Frank de Boer die heel veel ervaring hebben en dicht bij de groep staan. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 11:22 schreef freakie het volgende:[..] Op het veld hebben we Schone, Moisander en Poulsen kwa ervaring, je kan me niet zeggen dat spelers daar niet tegen opkijken? Schone en Moisander omdat ze het heel goed doen en Poulsen vanwege zijn vele buitenlandse wedstrijden. En buiten het veld heb je Jaap Stam, Bergkamp, Frank de Boer die heel veel ervaring hebben en dicht bij de groep staan. Laten we erover ophouden. Als jij denkt dat onze talenten opkijken naar Schone, Moisander en Poulsen met totaal geen leidinggevende capaciteiten en zijnde heel normale voetballers. En iedereen op een beetje niveau gevoetbald, weet dat de invloed van de trainer(s)in het veld maar heel beperkt is. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 11:57 schreef Ztjes het volgende:[..] Laten we erover ophouden. Als jij denkt dat onze talenten opkijken naar Schone, Moisander en Poulsen met totaal geen leidinggevende capaciteiten en zijnde heel normale voetballers. En iedereen op een beetje niveau gevoetbald, weet dat de invloed van de trainer(s)in het veld maar heel beperkt is. Dat denk jij? Deze mannen zijn topfit en vinden het fijn om te laten zien dat ze het nog makkelijk kunnen. Ze laten regelmatig zien dat ze zelf ook meedoen.. Poulsen moet je echt niet afzeiken, hij is echt een fantastische speler die zooi opruimt voor iedereen die zooi maakt.. Schone en Moisander zijn op dit moment prima voetballers, beter dan dat we hebben dus spelers weten niet beter.. Als jij een van der Vaart wil hebben ofzo, ik zal je uit je droom helpen, die komt pas als hij net zoveel kan als Schone of Moisander.. Ik hou er niet over op, je kan nooit zeggen dat een Poulsen niks toevoegt een normale speler is, dan heb ik maar 1 ding te zeggen: Kill youself-_- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 11:57 schreef Ztjes het volgende:[..] Laten we erover ophouden. Als jij denkt dat onze talenten opkijken naar Schone, Moisander en Poulsen met totaal geen leidinggevende capaciteiten en zijnde heel normale voetballers. En iedereen op een beetje niveau gevoetbald, weet dat de invloed van de trainer(s)in het veld maar heel beperkt is. Nu heb ik op een beetje niveau gevoetbald (landelijke jeugd en 2e klasse, en dus nog lichtjaren onder het niveau van het betaald voetbal) en ik ben dat niet met je eens. Ik heb trainers met hele kleine tactische aanpassingen wedstrijden helemaal om zien gooien. Een speler een paar meter voor- of achteruit kan een enorm verschil maken. Maar die invloed beperkt zich wel tot kleine tactische aanpassingen (die dus wel een groot effect kunnen hebben). Grote aanpassing zijn inderdaad nauwelijks mogelijk.
Ik denk overigens dat onze talenten wel degelijk opkijken naar iemand als Poulsen, en eerder mannen als Ooijer. Dat hebben ze ook regelmatig verklaard. Dat zijn heren die alles in het moderne voetbal hebben gezien. De vraag is wat je met opkijken naar een speler bereikt. Hopelijk luisteren is in de voorbereiding naar grote wedstrijden en dergelijke goed, in de ervaring zit de winst. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 09:20 schreef Ztjes het volgende:Als we het toch met jeugd aankopen blijven doen. Koop dan eens wat andere types met gif stromend in hun aderen en echte talenten. Bijv.: Igor Lichnovsky verdediger Dario Lezcano middenvelder Luciano Vietto spits (Simon Makienok Christoffersen breekijzer-spits) geen enkel verdediger gaat een kopduel winnen van deze spits. Luciano Vietto, als Madrid en Liverpool al vergaande interesse in dit talent hebben, is het voor Ajax al geen reele optie meer, wel een heel groot talent die wat trekjes van Aguerro vertoont wat spel betreft. Zou echt perfect bij Ajax passen, alleen nu al onbetaalbaar denk ik.
Igor Lichnovsky, is een verdedigend talent dat wel degelijk bij Ajax zou passen, beresterk en opbouwend goed.. Je zit alleen met zijn salaris aangezien hij van buiten de EU komt.
Dario Lezcano, is volgens mij een aanvaller die niet veel scoort, niet bij het nationale elftal van Paruguay speelt en al bijna 24 is.. Denk niet dat het wat voor Ajax is..
Simon Makienok, is een spits die precies voldoet aan wat je schetst. Denk ook dat hij wel meer kan dan alleen maar koppen.. Is wel ook al bijna 24 en nog niet ontdekt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 10:07 schreef freakie het volgende:[..] Leuke namen maar geen enkele speler zou zich met het Ajax spel goed voelen. Natuurlijk kunnen we vanalles halen maar ik denk dat het de kunst is om spelers te halen die gelijk passen bij het Ajax spel of dat je spelers haalt die rustig gebracht kunnen worden(Zivkovic). De spelers die jij noemt zijn spelers die het nu moeten doen en als het niet lukt kost het Ajax ontzettend veel geld. Ajax is verbetert in de 4 jaren maar er zijn plekken waar het nu mis gaat, van Rhijn is onthutsend zwak en zit geen betering in. Fischer stokt in zijn groei en heeft een vreselijk moeilijk seizoen. De Jong heeft niet het niveau dat hij had, boilessen doet het aardig maar kan me soms vreselijk ergere aan hem, als je iets wil winnen moet dat allemaal goed vallen. 3 van de spelers die hij noemt zijn bij uitstek type Ajax spelers.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 10:36 schreef freakie het volgende:[..] Niks gelul, of je volgt niet wat Ajax wil van spelers en wat er moeilijk is aan zo'n tactiek. Als wij meer dan 3 ervaren spelers gaan halen zit er toch een hoop jeugd dat niet kan spelen? Weer iets waar jij geen flauw benul van hebt. Moisander, Poulsen, De Jong en Schone die de ervaring zouden moeten geven. Volgend seizoen gaat daar vast weer wat vertrekken(poulsen kan helemaal niet verkocht worden hij is nu 34) en die spelers worden dan vervangen(denk ik) Die verdomde Chilleense spelers zijn gekocht op het moment dat ze het goed gingen doen voor miljoenen euro's. Ajax heeft nu grote talenten al aangetrokken en ik herrinder me nog dat Cruijf ook zei dat Ajax niet in 3/4 jaar aan de top is. Hij noemt een aantal jonge jongens op, 2 ervan zijn wat ouder.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 14:50 schreef remco k het volgende:[..] Luciano Vietto, als Madrid en Liverpool al vergaande interesse in dit talent hebben, is het voor Ajax al geen reele optie meer, wel een heel groot talent die wat trekjes van Aguerro vertoont wat spel betreft. Zou echt perfect bij Ajax passen, alleen nu al onbetaalbaar denk ik. Igor Lichnovsky, is een verdedigend talent dat wel degelijk bij Ajax zou passen, beresterk en opbouwend goed.. Je zit alleen met zijn salaris aangezien hij van buiten de EU komt. Dario Lezcano, is volgens mij een aanvaller die niet veel scoort, niet bij het nationale elftal van Paruguay speelt en al bijna 24 is.. Denk niet dat het wat voor Ajax is.. Simon Makienok, is een spits die precies voldoet aan wat je schetst. Denk ook dat hij wel meer kan dan alleen maar koppen.. Is wel ook al bijna 24 en nog niet ontdekt.. Remco, Op een familiefeestje meer dan 2 jaar geleden hebben wij(familielid is Ajax-scout) bijv. Luciano en Igor besproken als supertalenten, die exact in het Ajax-concept zouden kunnen passen. Nu is in ieder geval Luciano niet meer betaalbaar voor Ajax. Mijn probleem met de Ajax-scouting is, dat men het internationale scouting beperkt tot de Scandinavische landen en de nationale scouting bijna geen nationale talenten aanlevert. Ajax moet jonge talenten bij Groningen, Heerenveen, etc. kopen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 19:26 schreef Ztjes het volgende:[..] Remco, Op een familiefeestje meer dan 2 jaar geleden hebben wij(familielid is Ajax-scout) bijv. Luciano en Igor besproken als supertalenten, die exact in het Ajax-concept zouden kunnen passen. Nu is in ieder geval Luciano niet meer betaalbaar voor Ajax. Mijn probleem met de Ajax-scouting is, dat men het internationale scouting beperkt tot de Scandinavische landen en de nationale scouting bijna geen nationale talenten aanlevert. Ajax moet jonge talenten bij Groningen, Heerenveen, etc. kopen. Daar heb je ook zeker gelijk aan...
Maar dan is dat fammilie lid dus geen beste scout als ie verder nergens wat kan vinden..:-)
Ff serieus, Ajax is er ook nog lang niet, Ajax zit in een traject om beter te worden, en dat geld echt op heel veel plekken binnen de organisatie, veel mensen moeten nog veel leren, en er moeten nog heel veel dingen veranderen. Het scoutingsapparaat is daar een onderdeel van..
Dit zal in de komende jaren echt beter moeten, maar het kan niet in 1 keer al zouden we dat graag willen met zijn allen.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ze hebben nu zo'n zak met geld, dan kunnen ze toch best het scoutingsapparaat uitbreiden? Meer gebieden is meer kans is betere spelers. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Remco, De scouting discussie komt bij elke ontmoeting weer op tafel. Alleen is hij scout voor Nederlandse jeugd en hij heeft ook wel eens spelers aangedragen, die nu een echt talent blijkt te zijn. Het ajax-management moet deze jeugdspeler dan wel willen inlijven. Als dit niet gebeurd is het makkelijk achteraf praten. Hopende dat we weer kunnen groeien naar de glorie tijden van weleer.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 februari 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 19:56 schreef Ztjes het volgende:Remco, De scouting discussie komt bij elke ontmoeting weer op tafel. Alleen is hij scout voor Nederlandse jeugd en hij heeft ook wel eens spelers aangedragen, die nu een echt talent blijkt te zijn. Het ajax-management moet deze jeugdspeler dan wel willen inlijven. Als dit niet gebeurd is het makkelijk achteraf praten. Hopende dat we weer kunnen groeien naar de glorie tijden van weleer. Kan die scout niet een extra scoutplekje voor mij reserveren... Leuke baan voor je geliefde club. Wat wil je nog meer. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 - 20:14 schreef Peterhs het volgende:[..] Kan die scout niet een extra scoutplekje voor mij reserveren... Leuke baan voor je geliefde club. Wat wil je nog meer. Helaas werkt het zo niet. Hier kom je door voordracht in terecht. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Zivkovic lijkt me een hele goede aankoop voor Ajax. Ik denk niet dat hij een middelmatige spelers wordt / is. Ajax zal zeker de maximale waarde / kwaliteit eruit halen bij hem. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Ja, ik snap dat deze wereld al veel te lang een ons kent ons cultuur is. Daarom gaat de wereld ook naar de klote. Ze zouden moeten inzien dat sommige mensen met grote clubliefde dit graag zouden doen voor een gewoon normaal salaris en verblijfskosten. Verlies kunnen ze er niet op maken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 februari 2014 door Peterhs -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ben benieuwd hoe de Ajax aanval er volgend seizoen uitziet. Fischer Zivkovic Kishna zou leuk zijn met Ziyech en Klaassen daarachter... Maar lijkt me te jong... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 02 maart 2014 - 14:08 schreef NatjosFC het volgende:Ben benieuwd hoe de Ajax aanval er volgend seizoen uitziet. Fischer Zivkovic Kishna zou leuk zijn met Ziyech en Klaassen daarachter... Maar lijkt me te jong... Wat er al gezegd is, Zivkovic zou heel waarschijnlijk niet 1ste spits worden.. Ik denk ook dat Kishna uiteindelijk spits gaat worden dus dat het dan iets van Fischer - Kishna - Schone wordt ofzo. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Of fischer kishna de sa... |
|
|
|