|
|
Eide
|
|
|
Ons aller Ajax heeft vorige week een belangrijke zet richting het 4e kampioenschap op rij gemaakt. In de beladen uitwedstrijd tegen Feyenoord werd het Rotterdamse publiek stil gespeeld, niet door geweldig voetbal, maar wel door een georganiseerd Ajax dat weinig weg gaf en dodelijk was in de afronding. Nu mag Ajax voor eigen publiek tegen promovendus Cambuur trachten de voorsprong minimaal te behouden en zo weer een stap te zetten in de kampioensrace.
Ajax speelde in haar historie slechts 9 duels tegen Cambuur Leeuwarden. De Friezen hebben vrijwel altijd op het een na hoogste niveau gespeeld waardoor de clubs geen uitgebreide geschiedenis delen. Ajax won 8 van deze duels en ging er 1 verloren. Tot een gelijkspel kwam het nimmer tussen de Godenzonen en de SCC zoals de Cambuur fans de club zelf noemen.
Cambuur speelt als promovendus een uitermate goed seizoen. Vooraf werden de Friezen van Dertig Kilometer Verderop (DKV) dan Heerenveen gezien als een degradatiekandidaat maar door het frisse spel en positieve voetbalinstelling verdienen de Leeuwardenaren dat niet. Gezien de 11e positie op de ranglijst lijkt degradatie ook uitgesloten en lijken zelfs de play-offs ver weg. Het verschil met de play-off posities (16e en 17e) is echter slecht 4 punten en dus is het Cambuur veel aangelegen punten te blijven sprokkelen. Michiel Hemmen is de clubtopscorer van Cambuur met 7 goals. De smaakmakers zijn echter PSV huurling Ritzmaier en Feyenoord huurling Manu en natuurlijk Ajax huurling Jody Lukoki. Deze drie spelers dicteren het aanvallende spel van Cambuur met veel snelheid en goede wil. Tot veel goals komt Cambuur echter niet, de ploeg maakte pas 29 goals waarmee het de minst scorende ploeg van de Eredivisie is.
Ajax staat aan kop van de Eredivisie met 8 punten voorsprong op Twente en Vitesse. Ajax heeft tegen beide clubs uit het oosten des lands nog een wedstrijd tegoed. Daarom is het belangrijk dat de tegenstand niet de kans krijgt te profiteren van puntverlies waardoor geloof in een inhaalrace ontstaat. Ajax zal dus moeten waken een "kleine"tegenstander als Cambuur niet te licht op te vatten met de 2 resterende topduels in de competitie in het achterhoofd.
De ziekenboeg bij Ajax begint schrikbarende vormen aan te nemen. Boilesen, Schone en Fischer waren al geblesseerd en tegen Feyenoord viel Bojan uit met knieklachten. Derhalve beginnen de mogelijkheden voorin nu wel beperkt te worden. Ricardo Kishna lijkt na zijn prima optredens tegen AZ en Feyenoord weer te kunnen rekenen op een basisplaats. Voor de andere flank zal Ajax moeten kiezen tussen De Sa, Duarte of Sightorsson. Alle drie maken aanspraak op een basisplek aan de zijkant. Gezien de blessure van Boilesen zal Blind weer als back spelen waardoor er weer een basisplek lonkt voor Poulsen. Klaassen en Serero zullen vanzelfsprekend spelen. De achterste linie liet tegen Feyenoord een puike indruk achter waarbij met name Ricardo van Rhijn een uitstekende wedstrijd speelde.
In de eerste wedstrijd kwam Ajax op een 0-1 voorsprong maar kwam Cambuur in de 82e minuut op gelijke hoogte. In de 92e minuut viel uiteindelijk toch nog de winnende treffer van Davy Klaassen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 maart 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Cambuur nog geen uitwedstrijd gewonnen. Wordt een 2-0. Wel denk ik een dramawedstrijd. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Cambuur laat ons echt niet voetballen hoor. Ik hoop dat we geleerd hebben van toen we daar in Friesland waren. Mazzeltje hadden we toen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Gewoon doorpakken nu!
Zondag er op en er over
5-0 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Cambuur speelt echt heel behoorlijk in de eredivisie en wordt vrijwel nooit weggespeeld. Stug ploegje maar we moeten er wel gewoon van winnen. Ritzmaier, Manu, Ogbeche, Barto, Lukoki en Leeuwin doen het erg goed, zeker de eerste 2.
Heb wel een sympathie voor ze gekregen.
Toch zeg ik 3-1, zeker na onze heerlijke zege van vandaag |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Vraag nou niet teveel van ze ;) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Ik durf wel hoor.... Siggie in de spits, de Sa op rechts en Kishna links spijtig voor Siem, maar die valt dan buiten de boot, of Frank de Boer moet Siem op de plaats van Serrero zetten.
Eigenlijk denk ik dat Frank de Boer Sigthorson op Links zet, Siem in de spits en Kishna op rechts |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 03 maart 2014 - 11:59 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Ik durf wel hoor.... Siggie in de spits, de Sa op rechts en Kishna links spijtig voor Siem, maar die valt dan buiten de boot, of Frank de Boer moet Siem op de plaats van Serrero zetten. Eigenlijk denk ik dat Frank de Boer Sigthorson op Links zet, Siem in de spits en Kishna op rechts Ik neig hier nu ook naa hoor, met Kishna en De sa heb je wel twee spelers die Siggie ook goed kunnen vinden. Zou met Fischer/Schone/Kishna altijd rucksichtlos voor Siem de Jong kiezen met met alle huidige blessures is een keuze voor Siggie misschien beter. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Siem is de eerste spits van de Boet en die blijft ook nu staan. Een week rust zal hem goed doen en komende week moet ie er staan. Siggie gaat linksbuiten spelen als Bojan niet fit is. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Lesly De Sa en Bojan Krkic doen niet mee, jammer! Lasse Schöne gelukkig wel. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dus Kishna, Schone en De Jong voorin denk ik. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Winnen met 3-1 is wel het minimale, eigenlijk. We zullen zien, of het een goede wedstrijd gaat worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik denk dat ie start met Siggie de jong Kishna. Schone na 60 minuten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 06 maart 2014 - 13:49 schreef nieuwe ajax het volgende:Winnen met 3-1 is wel het minimale, eigenlijk. We zullen zien, of het een goede wedstrijd gaat worden. Nee hoor. 1-0 zijn ook drie punten. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ik denk eerder hetzelfde als remco. Schöne komt van een blessure terug ondanks het een korte was. Wel shit van die vriendschappelijke kut interlands er tussendoor. Zeker in deze fase van de competitie |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Kishna en de Jong en Siggi .de voorhoede.Midden Klaasen-Blind-Serero.de achterhoede Cillissen-van Rhijn-Veltman-Moisander-Riedewalt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 06 maart 2014 - 14:13 schreef Loetje het volgende:[..] Ik denk eerder hetzelfde als remco. Schöne komt van een blessure terug ondanks het een korte was. Wel shit van die vriendschappelijke kut interlands er tussendoor. Zeker in deze fase van de competitie Ik denk dat Schone gewoon start en na 45 of 60 minuten plaats maakt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Kan.... Maar Sigi doet deed het weer goed en dan is Frank nogal eens geneigd om de boel te laten staan |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 06 maart 2014 - 14:23 schreef nora het volgende:Kishna en de Jong en Siggi .de voorhoede.Midden Klaasen-Blind-Serero.de achterhoede Cillissen-van Rhijn-Veltman-Moisander-Riedewalt. Riedewald zie ik wel spelen tegen een ploeg die ver gaat terugzakken! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Vergis je niet in de vleugels van Cambuur met Manu en Lukoki. Daar moeten wel capabele backs op. Lukoki zou het Riedewald best een heel moeilijk kunnen maken. Cambuur is ook niet een ploeg die maximaal achterover leunt. Die gaan met lui als Manu, Lukoki en Ritzmaier wel proberen aan te vallen.
De omschakeling zal belangrijk worden met de snelheid van Cambuur. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja dat zal Cambuur ook doen denk ik. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 06 maart 2014 - 16:22 schreef Eide het volgende:[..] Vergis je niet in de vleugels van Cambuur met Manu en Lukoki. Daar moeten wel capabele backs op. Lukoki zou het Riedewald best een heel moeilijk kunnen maken. Cambuur is ook niet een ploeg die maximaal achterover leunt. Die gaan met lui als Manu, Lukoki en Ritzmaier wel proberen aan te vallen. De omschakeling zal belangrijk worden met de snelheid van Cambuur. Ritzmaier wil ik wel bij ons hebben btw. Je hebt opzich gelijk maar ik vind Blind verdedigend op LB ook niet geweldig hoor. Met Poulsen op het middenveld ontregel je de aanval van de tegenstander maar ook je eigen spel. Zeker tegen een ploeg die waarschijnlijk rond de eigen 16 gaat hangen en op de counter speelt |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De wedstrijden met Blind op CVM zijn de beste potten van dit seizoen gebleken..
Ik vind daarbij ook dat spelers in principe voor 1 positie moeten zijn, uiteraard kan er indien nodig best een uitzondering gemaakt worden, bijvoorbeeld bij blessures.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Dat was Bazoer ook.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Wedden dat ze Ritzmaier niet laten gaan.... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: geen idee hoelang zijn contract nog door loopt.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 maart 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik ook niet....moet je Remco vragen |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Remco, hoe lang loopt zijn contract nog door bij psv? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hoelang loopt Remco zijn contract nog op Headliner ?? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Aflopend contract. Pisboeren willen graag met hem verder en zijn met hem in gesprek over een verlenging van zijn contract. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: ....en dat van ons dan.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Bij mij is al 1 stuk eenzijdig opgezegd (door Boudewijn)...ban zit er nog steeds op |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: het is en blijft dus een eikeltje...... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Mwah meer een warhoofd...hij bijft een nerd hé |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Kan Schöne de komende wedstrijd meedoen, of zal de Boer hem nog voor een week laten rusten ?? Ik hoop gauw dat hij weer meedoet. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 06 maart 2014 - 23:08 schreef nieuwe ajax het volgende:Kan Schöne de komende wedstrijd meedoen, of zal de Boer hem nog voor een week laten rusten ?? Ik hoop gauw dat hij weer meedoet. Hij schijnt weer bij de selectie te zitten, of en wanneer en hoe De Boer hem dan gaat gebruiken weet alleen De Boer. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: In de zomer is hij transfervrij.. Weet alleen niet of je zo'n speler moet hebben, als ie transfervrij is dan kan je t altijd proberen natuurlijk. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Van mij mag hij blijven. Ik denk dat hij belangrijker is als dat we denken. We zien wel. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 maart 2014 - 12:41 schreef nieuwe ajax het volgende:Van mij mag hij blijven. Ik denk dat hij belangrijker is als dat we denken. We zien wel. Wat? Wie? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: ik lees hier aflopend.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Dat je opnieuw een schitterend topic hebt aangemaakt, schrijf ik niet nog eens ;)
Deze wedstrijd moet Ajax normaal gesproken soeverein kunnen winnen. Wel is het een feit, dat sc Cambuur een lastige ploeg is, die achterin eigenlijk weinig weggeeft. Het zou een regelrechte schande zijn, wanneer Ajax hier punten laat liggen. Gemakkelijk zal het niet gaan, verwacht ik, omdat alle staartploegen -elk jaar weer- aan het eind van de competitie plotseling punten gaan halen. Desondanks hoop ik gewoon op een 3-0 overwinning. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 maart 2014 - 16:05 schreef Pietje het volgende:Dat je opnieuw een schitterend topic hebt aangemaakt, schrijf ik niet nog eens ;) Deze wedstrijd moet Ajax normaal gesproken soeverein kunnen winnen. Wel is het een feit, dat sc Cambuur een lastige ploeg is, die achterin eigenlijk weinig weggeeft. Het zou een regelrechte schande zijn, wanneer Ajax hier punten laat liggen. Gemakkelijk zal het niet gaan, verwacht ik, omdat alle staartploegen -elk jaar weer- aan het eind van de competitie plotseling punten gaan halen. Desondanks hoop ik gewoon op een 3-0 overwinning. Helemaal mee eens, maar het is gewoon zo'n ploegje waar je zomaar tegen een zeperd aan kan lopen, wat een compliment is voor Lodeweges en die club die het uitstekend doen.
Geen duel waar je makkelijk over moet denken maar tegelijkertijd wel een duel waar je aan je stand verplicht bent om te winnen. Zijn vaak de moeilijkste wedstrijden. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 maart 2014 - 16:20 schreef Eide het volgende:[..] Helemaal mee eens, maar het is gewoon zo'n ploegje waar je zomaar tegen een zeperd aan kan lopen, wat een compliment is voor Lodeweges en die club die het uitstekend doen. Geen duel waar je makkelijk over moet denken maar tegelijkertijd wel een duel waar je aan je stand verplicht bent om te winnen. Zijn vaak de moeilijkste wedstrijden. Klopt. Ik hoop dan ook dat de spelers van Ajax dit duel niet gaan onderschatten, zo van och "het is Cambuur maar, die rollen we wel even op". En inderdaad, ik vind Cambuur een leuke en gedreven ploeg, zij spelen goed en verzorgd. |
|
|
|