BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Peterhs
 Peterhs - maandag 07 april 2014 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 12:10 schreef nora het volgende:

[..]

Dus jij vind v/d Vaart van 31 te oud om wat te betekenen in dit jonge Ajax, dat geeft aan wat een intelligente man jij bent.Maar goed ik heb wel meer zielige commentaren van jou gezien, gelukkig ben je een steenpuist op dit forum die verdwijnen vanzelf weer.
Kan jij wel lezen?
Ik ben juist groot voostander dat ie komt.
En betreft de rest... tja dan kan je lang wachten denk ik.
Gelukkig heb je jezelf erg hoog zitten....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 07 april 2014 - 12:42   quote  deeplink  
v/d Vaart mag van mij komen hoor! Neemt een behoorlijk stuk ervaring mee en is natuurlijk heel goed bekend met het ajax spelletje.
Ik denk dat hij wel degelijk iets toe kan voegen aan onze selectie door zijn kennis en ervaring.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 07 april 2014 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 12:38 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Hey, eerst had ajax maar 2 goede spelers nodig volgens jou en al 3.....
Verklaar je nader......
Haha dat je het nog probeert. . Plaats 9 en dat en dat is voor 84% zeker..
Kopen we er 1 van 26 en twee van 28 dan dan worden we 3de 90% zeker..
Maar denk dat je wel voor 99% kan zeggen dat als we er drie van 28 kopen
we kampioen worden. . Logisch
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 07 april 2014 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 13:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haha dat je het nog probeert. . Plaats 9 en dat en dat is voor 84% zeker..
Kopen we er 1 van 26 en twee van 28 dan dan worden we 3de 90% zeker..
Maar denk dat je wel voor 99% kan zeggen dat als we er drie van 28 kopen
we kampioen worden. . Logisch
Hehehe, zo had ik het nog niet bekeken ;-)
remco k
 remco k - maandag 07 april 2014 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 11:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

In de ogen van sommigen op het forum is het inderdaad zo dat wat Van Gaal en De Boer vinden altijd waarheid moet zijn! Zie discussies over Blind e.d.

Ik heb gisteren weer Blind als linksback zien spelen, maar hij werd door die rechtsbuiten, Atsu volgens mij, eruit gelopen alsof hij er niet stond! Zelfde als op de CVM positie waar hij gepasseerd werd alsof hij niet aanwezig was! Snelheid van Blind blijf ik een groot manco vinden!

Over Van der Vaart heb ik een afwijkende mening! Ik vind hem wisselvallig en erg blessuregevoelig. Mocht Ajax hem halen dan hoop ik natuurlijk dat ik het bij het verkeerde eind heb, maar ik krijg een beetje een vieze smaak van al die oud-voetballers die ooit terug willen keren! We hebben in het verleden namelijk al vaak genoeg gezien dat dit juist averechts werkt!
Blind was op cvm een van de beste gister. Vond hem juist goed. Op linksback speelde hij niet goed. Werd trouwens maar 1 of twee keer voorbij gelopen. Boliesen 100 keer
remco k
 remco k - maandag 07 april 2014 - 13:37   quote  deeplink  
Van der Vaart zou nog steeds een meerwaarde zijn bij ons.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 april 2014 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 12:38 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Hey, eerst had ajax maar 2 goede spelers nodig volgens jou en al 3.....
Verklaar je nader......
Dat nader verklaren zal altijd uitblijven Ronald! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 april 2014 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 13:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind was op cvm een van de beste gister. Vond hem juist goed. Op linksback speelde hij niet goed. Werd trouwens maar 1 of twee keer voorbij gelopen. Boliesen 100 keer
Dat klopt met betrekking tot Boilessen Remco, maar daar had ik het niet over! Echter werd Blind ook diverse malen op het middenveld overlopen hoor! En daar komt indirect het doelpunt uit van Vitesse!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 07 april 2014 - 13:49   quote  deeplink  
Blind ziet het spelletje beter, dat maakt Daley Blind tot een completere speler dan Nicolai Boilessen!
remco k
 remco k - maandag 07 april 2014 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 13:41 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat klopt met betrekking tot Boilessen Remco, maar daar had ik het niet over! Echter werd Blind ook diverse malen op het middenveld overlopen hoor! En daar komt indirect het doelpunt uit van Vitesse!
Dat doelpunt had nooit mogen tellen. Het was bij die vrije trap namelijk buitenspel. Dat ajax daarna nog een overtreding maakt doet er dus niet toe. Raar dat ik daar niemand over hoor.

Proper speelde gister wel goed. Maar vond Blind ook gewoon goed op cvm. Ik vond eerder de twee voor hem erg zwak. En als er twee spelers op blind aflopen wordt ie natuurlijk al gauw overlopen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 april 2014 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 13:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat doelpunt had nooit mogen tellen. Het was bij die vrije trap namelijk buitenspel. Dat ajax daarna nog een overtreding maakt doet er dus niet toe. Raar dat ik daar niemand over hoor.

Proper speelde gister wel goed. Maar vond Blind ook gewoon goed op cvm. Ik vond eerder de twee voor hem erg zwak. En als er twee spelers op blind aflopen wordt ie natuurlijk al gauw overlopen.
Das eerste is niet helemaal waar wat je zegt. De overtreding wordt gemaakt voordat de buitenspelregel ingaat. De buitenspelregel gaat namelijk in als de persoon de bal heeft ontvangen. De overtreding werd er echter voor gemaakt, dus heeft de scheidsrechter het hier bij het juiste eind.

Overigens klopt het dat Duarte en Klaassen ook slecht speelden, maar Blind vond ik gewoon ook zeer matig! En dat mag ook wel eens gezegd worden!
remco k
 remco k - maandag 07 april 2014 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 13:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Das eerste is niet helemaal waar wat je zegt. De overtreding wordt gemaakt voordat de buitenspelregel ingaat. De buitenspelregel gaat namelijk in als de persoon de bal heeft ontvangen. De overtreding werd er echter voor gemaakt, dus heeft de scheidsrechter het hier bij het juiste eind.

Overigens klopt het dat Duarte en Klaassen ook slecht speelden, maar Blind vond ik gewoon ook zeer matig! En dat mag ook wel eens gezegd worden!
Het gaat er toch om dat de speler de bak dreigt te ontvangen of meedoet aan het spel. Dit was wel degelijk duidelijk op het moment van speler.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 april 2014 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 13:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Het gaat er toch om dat de speler de bak dreigt te ontvangen of meedoet aan het spel. Dit was wel degelijk duidelijk op het moment van speler.
Nee de regel is veranderd. Pas wanneer de speler de bal ontvangt zal er worden gevlagd voor buitenspel, of wanneer de speler hinderlijk buitenspel loopt! Maar de overtreding was voordat er buitenspel was dus dan mag je als scheidsrechter inderdaad fluiten voor de overtreding!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 07 april 2014 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 12:35 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Hahaha. Een aloude speler uit eigen opleiding die niet in het Ajax spel past.
Ze spelen al jaren hetzelfde alleen nu met extreem positiespel. Denk je dat hij daar.nog nooit van gehoort heeft ofzo?
Moet niet grappiger worden hier...
Oh ja tuurlijk 433 met de punt na voren is het zelfde als 433 met de punt na achter?
Hahah dacht het ff niet he;)

Dat vergt wel een ander soort arbeid voor het middenveld.

Dacht je dat Van der vaart net zoveel km gaat afleggen als Eriksen?

Je kan van der vaart best halen maar dan moet je wel met de punt naar voren spelen.
In oranje doen ze het wel maar daar zouden ze wel een Dynamische verdedigende middenvelder naast zetten. Strootman zou alles dicht lopen wat de creatieve middenvelder niet kon belopen.

Sneijder en van der vaart konden op jongen leeftijd niet naast elkaar spelen. omdat je het middenveld uit zijn balans haalt. Dat zijn 2 spelers die er nooit een geheim van gemaakt hebben dat verdedigen niet hun taak is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 april 2014 door Positieve Arrogantie --
nora
 nora - maandag 07 april 2014 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 12:40 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Kan jij wel lezen?
Ik ben juist groot voostander dat ie komt.
En betreft de rest... tja dan kan je lang wachten denk ik.
Gelukkig heb je jezelf erg hoog zitten....
Ik neem alles terug wat ik gezegd heb, jou post was niet voor mij bedoelt ik dacht echt dat het ging over wat ik vond over Raffie.
Sorry man
nora
 nora - maandag 07 april 2014 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 14:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Oh ja tuurlijk 433 met de punt na voren is het zelfde als 433 met de punt na achter?

Je kan van der vaart best halen maar dan moet je wel met de punt naar voren spelen.
In oranje doen ze het wel maar daar zouden ze wel een Dynamische verdedigende middenvelder naast zetten. Strootman zou alles dicht lopen wat de creatieve middenvelder niet kon belopen.

Sneijder en van der vaart konden op jongen leeftijd niet naast elkaar spelen. omdat je het middenveld uit zijn balans haalt. Dat zijn 2 spelers die er nooit een geheim van gemaakt hebben dat verdedigen niet hun taak is.
Met Blind als cvm en Klaasen als een soort Strootman en het spel van Ajax wat zich bijna 90 minuten op de helft van de tegenstander afspeelt betekend kleine ruimtes dus geen lange sprinten dan zou je genoeg moeten hebben met Blind/Klaasen en een v/d Vaart in de aanvallenste positie, ook meegenomen dat het tempo in de eredivisie een stuk lager ligt als in de BL ben ik er van overtuigd dat je nog veel plezier kan hebben aan Raffie.
Peterhs
 Peterhs - maandag 07 april 2014 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 16:15 schreef nora het volgende:

[..]

Ik neem alles terug wat ik gezegd heb, jou post was niet voor mij bedoelt ik dacht echt dat het ging over wat ik vond over Raffie.
Sorry man
Geen probleem, vergissing is menselijk.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 07 april 2014 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 16:23 schreef nora het volgende:

[..]

Met Blind als cvm en Klaasen als een soort Strootman en het spel van Ajax wat zich bijna 90 minuten op de helft van de tegenstander afspeelt betekend kleine ruimtes dus geen lange sprinten dan zou je genoeg moeten hebben met Blind/Klaasen en een v/d Vaart in de aanvallenste positie, ook meegenomen dat het tempo in de eredivisie een stuk lager ligt als in de BL ben ik er van overtuigd dat je nog veel plezier kan hebben aan Raffie.
Ja we spelen wel eens lange tijd op de helft van de tegenstander maar niet altijd en europees helemaal niet.
We zijn toch al bijna 4 keer kampioen op rij. Dan moet je toch verder kijken dan het niveau van EL. Je moet het niveau nastreven van CL. Dat is toch voor hem een niveau te hoog als je met de punt naar achter speelt. Maar veel spelers is dat een niveau te hoog, maar die zijn jong en komen op ervaring te kort en technisch vlak schieten ze te kort. Maar van der vaart schiet het op Fysiek vlak te kort.

Simpel, dan is er maar 1 conclusie mogelijk, jammer maar helaas je hebt de boot gemist.
Hij mag van mij op het WK 10 km gaan rennen en dan stel ik mijn standpunt bij.
Laat maar zien op het WK dat hij het geplande niveau van Ajax in CL aan kan.

Wij willen hoger op en dat is niet het niveau van de eredivisie dat is het niveau van CL.
Daarvoor denk ik niet dat hij daar geschikt voor is, maar zoals ik al zei hij mag zich bewijzen van mij ongelijk.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 07 april 2014 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 17:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja we spelen wel eens lange tijd op de helft van de tegenstander maar niet altijd en europees helemaal niet.
We zijn toch al bijna 4 keer kampioen op rij. Dan moet je toch verder kijken dan het niveau van EL. Je moet het niveau nastreven van CL. Dat is toch voor hem een niveau te hoog als je met de punt naar achter speelt. Maar veel spelers is dat een niveau te hoog, maar die zijn jong en komen op ervaring te kort en technisch vlak schieten ze te kort. Maar van der vaart schiet het op Fysiek vlak te kort.

Simpel, dan is er maar 1 conclusie mogelijk, jammer maar helaas je hebt de boot gemist.
Hij mag van mij op het WK 10 km gaan rennen en dan stel ik mijn standpunt bij.
Laat maar zien op het WK dat hij het geplande niveau van Ajax in CL aan kan.

Wij willen hoger op en dat is niet het niveau van de eredivisie dat is het niveau van CL.
Daarvoor denk ik niet dat hij daar geschikt voor is, maar zoals ik al zei hij mag zich bewijzen van mij ongelijk.
Vd Vaart kan nog prima mee in de eredivisie hoor.
Denk aan Theo Janssen met zijn traptechiek bij Twente, Ajax en Vitesse
redelijk goed gedaan. Die maakte echt niet zo heel veel meer meters hoor
remco k
 remco k - maandag 07 april 2014 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 14:00 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee de regel is veranderd. Pas wanneer de speler de bal ontvangt zal er worden gevlagd voor buitenspel, of wanneer de speler hinderlijk buitenspel loopt! Maar de overtreding was voordat er buitenspel was dus dan mag je als scheidsrechter inderdaad fluiten voor de overtreding!
Oke, maar vind het nog steeds dom:-)
remco k
 remco k - maandag 07 april 2014 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 14:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Klaassen loopt diezelfde KM al, dan zou vd Vaart de tactische man kunnen kunnen zijn die opduikt in de punt..

Oja, de Boer zegt vd Vaart niet als middenvelder te willen hebben maar als spits...
Hummel10
 Hummel10 - maandag 07 april 2014 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 18:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Klaassen loopt diezelfde KM al, dan zou vd Vaart de tactische man kunnen kunnen zijn die opduikt in de punt..

Oja, de Boer zegt vd Vaart niet als middenvelder te willen hebben maar als spits...
Niet eens een gek idee in het huidige systeem. .
Alleen druk zetten zal hij niet heel sterk in zijn.. Maar dat was Pantelic ook niet
remco k
 remco k - maandag 07 april 2014 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 21:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Niet eens een gek idee in het huidige systeem. .
Alleen druk zetten zal hij niet heel sterk in zijn.. Maar dat was Pantelic ook niet
Dat roept iedereen, maar ik vraag me af wie er weleens wedstrijden ziet van van der Vaart.. De energie en het druk zetten dat hij in wedstrijden legt sluit precies aan bij wat de Boer wilt..

Kijk maar eens een potje van hem, hij is juist heel erg gedreven en wordt steeds weer fitter..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 08 april 2014 - 07:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 22:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat roept iedereen, maar ik vraag me af wie er weleens wedstrijden ziet van van der Vaart.. De energie en het druk zetten dat hij in wedstrijden legt sluit precies aan bij wat de Boer wilt..

Kijk maar eens een potje van hem, hij is juist heel erg gedreven en wordt steeds weer fitter..
Zie inderdaad maar vlagen van hem. Hij is balvast, technisch en een goed schot
als hij fit is is het zeker een topper voor Ajax.
In de spits hoef hij ook niet helemaal terug
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 08 april 2014 - 09:49   quote  deeplink  
Zat me gisteren af te vragen waarom vd Boomen geen contract krijgt?
Weet iemand de rede? Lijkt me toch een sterke speler voor de toekomst?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 april 2014 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 18:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vd Vaart kan nog prima mee in de eredivisie hoor.
Denk aan Theo Janssen met zijn traptechiek bij Twente, Ajax en Vitesse
redelijk goed gedaan. Die maakte echt niet zo heel veel meer meters hoor
Zeg ik dan dat hij niet prima voor de eredivisie kan zijn?

Ik zeg dat het niveau van de eredivisie dat je daar niet naar moet kijken, je moet verder kijken dan het niveau van de eredivisie.

Clubs als Juventus, Benfica, Spurs en Zenit. Dat is het niveau waar je naar moet kijken.
Niet naar het niveau van Rkc en Utrecht.

Of zag je Van der vaart nog de potentie dat hij dat niveau wel zou kunnen halen?
nora
 nora - dinsdag 08 april 2014 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 09:49 schreef Hummel10 het volgende:
Zat me gisteren af te vragen waarom vd Boomen geen contract krijgt?
Weet iemand de rede? Lijkt me toch een sterke speler voor de toekomst?
Nou ik gisteren v/d Boomen gezien ik begrijp wel dat hij geen contract krijgt ik vind het helemaal niks, mijn een raadsel dat deze speler bij Ajax speelt.Hij was gisteren veruit de slechtste van het veld.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 april 2014 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 april 2014 - 18:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Klaassen in de rol van strootman. De rol die van gaal voor ogen had.
Is klaassen daar verdedigend sterk genoeg voor, ik weet het niet.

We kunnen voor van der vaart wel rol van sneijder geven die hij had op het wk 2010, maar dan heb je wel 2 controleurs nodig
remco k
 remco k - dinsdag 08 april 2014 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 15:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Zeg ik dan dat hij niet prima voor de eredivisie kan zijn?

Ik zeg dat het niveau van de eredivisie dat je daar niet naar moet kijken, je moet verder kijken dan het niveau van de eredivisie.

Clubs als Juventus, Benfica, Spurs en Zenit. Dat is het niveau waar je naar moet kijken.
Niet naar het niveau van Rkc en Utrecht.

Of zag je Van der vaart nog de potentie dat hij dat niveau wel zou kunnen halen?
Ja en heel erg zeker zelfs.. Het niveau dat Ajax liet zien tegen Barca kan vd Vaart makkelijk nog aan..
remco k
 remco k - dinsdag 08 april 2014 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 15:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Klaassen in de rol van strootman. De rol die van gaal voor ogen had.
Is klaassen daar verdedigend sterk genoeg voor, ik weet het niet.

We kunnen voor van der vaart wel rol van sneijder geven die hij had op het wk 2010, maar dan heb je wel 2 controleurs nodig
[/quote}

Waarom de Strootman rol.. Heb een hekel aan die speler en het is ook niet zo dat hij het uitgevonden heeft..

vd Vaart kan in de Iniesta rol op het middenveld prima uit de voeten.. Klaassen in de Fabregas rol. En Blind in de Busquets rol..

Volgens mij een heel erg goed middenveld, met twee man voorop die kunnen scoren en beslissend kunnen zijn in de passing..

Maar nogmaals, de Boer heeft aangegeven dat vd Vaart als spits welkom is..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 april 2014 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 16:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja en heel erg zeker zelfs.. Het niveau dat Ajax liet zien tegen Barca kan vd Vaart makkelijk nog aan..
Ehhmm, ik wis niet dat barca in de eredivisie speelde. Ik wil niet flauw doen maar de wedstrijd tegen barca is niet een wedstrijd zoals tegen rkc of laat staan tegen psv.

Tuurlijk kan van der vaart het niveau aan, als pelle het niveau aan kan en die raakte geen pepernoot. Waarom zou van der vaart het niet kunnen?

Maar waar ligt de ambitie, het niveau waar je naar selecteert.
Ligt het niveau bij de eredivisie. Is elke speler die in de eredivisie uitstekend is, ook meteen goed voor het niveau van Europa.

We speelde met team tegen barca met een selectie die grotendeels ook in de eredivisie speelde. Maar het bravoure en de energie die de spelers erin legde die heb ik daarvoor en daarna niet meer gezien.

Wellicht kwam ado uit daar dichtbij in de buurt. Toen lieten ze zien dat als de kraan open zetten ajax over iedereen heen kan.

En ik vraag mij enkel en alleen af of van der vaart fysiek en mentaal nog zo sterk is om zoveel energie en bravoure in een wedstrijd te stoppen in europa terwijl je met hem op een oude voetbalschoen kampioen word.

Vergeet niet dat het niveau van de eredivisie al jaren niks meer voorstelt. Ajax word alleen getest in europees verband.

Ik zie liever Ziyeck komen, veel meer dynamischer dan van der vaart.

Van mij mag van der vaart er best bij komen maar dan zie ik een rol als poulsen voor hem weg gelegd. Ook een speler die op zijn terrein (verdedigend) prima nog mee kan, maar in ajax spel te kort schiet. Van der vaart kan prima mee in zijn taak (aanvallend) en voor het grootste deel in nederland hebben wij de bal. Dus prima combi, maar in europa hebben wij vaak niet de bal. Dan is het afjagen en met de man mee gaan. Sprints trekken. Ik weet het niet of dat iets voor hem is.

maar je kan van der vaart in een rol zetten zoals op het wk 2010 met sneijder is gedaan. Dan hoeft van der vaart niet mee verdedigen maar dan moet je wel 2 middenvelders die achter de bal staan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 april 2014 - 17:23   quote  deeplink  
Ik kan wel elke spelers die word geroepen af kraken.

misschien moet ik mijn visie op de plan van aan pak eens duidelijk formuleren.

1. De boers oog appels (boillissen en De jong) zijn te snel weer geblesseerd na hun vorige blessure, zou daar graag een onderzoek naar willen hoe dat kan en hoe dat verbeterd moet worden.

2. Geef duidelijkheid omtrent een aantal zaken: Club Logo, Sponsor, Stadion, beurs.
Wat gebeurd er met het geld, we verdienen bakken met geld maar wat gebeurd daarmee?

3. Staan er vervangers klaar zodra er iemand wil vertrekken binnen de organisatie.
Als de boer vertrekt, Bergkamp enz enz. Staan ze klaar?

Dit zijn wel even wat dingen om daarover te communiceren in de zomer.
remco k
 remco k - dinsdag 08 april 2014 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 17:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ehhmm, ik wis niet dat barca in de eredivisie speelde. Ik wil niet flauw doen maar de wedstrijd tegen barca is niet een wedstrijd zoals tegen rkc of laat staan tegen psv.

Tuurlijk kan van der vaart het niveau aan, als pelle het niveau aan kan en die raakte geen pepernoot. Waarom zou van der vaart het niet kunnen?

Maar waar ligt de ambitie, het niveau waar je naar selecteert.
Ligt het niveau bij de eredivisie. Is elke speler die in de eredivisie uitstekend is, ook meteen goed voor het niveau van Europa.

We speelde met team tegen barca met een selectie die grotendeels ook in de eredivisie speelde. Maar het bravoure en de energie die de spelers erin legde die heb ik daarvoor en daarna niet meer gezien.

Wellicht kwam ado uit daar dichtbij in de buurt. Toen lieten ze zien dat als de kraan open zetten ajax over iedereen heen kan.

En ik vraag mij enkel en alleen af of van der vaart fysiek en mentaal nog zo sterk is om zoveel energie en bravoure in een wedstrijd te stoppen in europa terwijl je met hem op een oude voetbalschoen kampioen word.

Vergeet niet dat het niveau van de eredivisie al jaren niks meer voorstelt. Ajax word alleen getest in europees verband.

Ik zie liever Ziyeck komen, veel meer dynamischer dan van der vaart.

Van mij mag van der vaart er best bij komen maar dan zie ik een rol als poulsen voor hem weg gelegd. Ook een speler die op zijn terrein (verdedigend) prima nog mee kan, maar in ajax spel te kort schiet. Van der vaart kan prima mee in zijn taak (aanvallend) en voor het grootste deel in nederland hebben wij de bal. Dus prima combi, maar in europa hebben wij vaak niet de bal. Dan is het afjagen en met de man mee gaan. Sprints trekken. Ik weet het niet of dat iets voor hem is.

maar je kan van der vaart in een rol zetten zoals op het wk 2010 met sneijder is gedaan. Dan hoeft van der vaart niet mee verdedigen maar dan moet je wel 2 middenvelders die achter de bal staan.
Een heel verhaal.. Maar volgens mij is de zin die ik poste gewoon een antwoord..

vd Vaart kan het niveau dat Ajax haalde tegen Barca makkelijk aan.. En dus kan hij dat niveau dat we nastreven ook aan.. Niet zo lastig te begrijpen toch..
remco k
 remco k - dinsdag 08 april 2014 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 17:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik kan wel elke spelers die word geroepen af kraken.

misschien moet ik mijn visie op de plan van aan pak eens duidelijk formuleren.

1. De boers oog appels (boillissen en De jong) zijn te snel weer geblesseerd na hun vorige blessure, zou daar graag een onderzoek naar willen hoe dat kan en hoe dat verbeterd moet worden.

2. Geef duidelijkheid omtrent een aantal zaken: Club Logo, Sponsor, Stadion, beurs.
Wat gebeurd er met het geld, we verdienen bakken met geld maar wat gebeurd daarmee?

3. Staan er vervangers klaar zodra er iemand wil vertrekken binnen de organisatie.
Als de boer vertrekt, Bergkamp enz enz. Staan ze klaar?

Dit zijn wel even wat dingen om daarover te communiceren in de zomer.
Je eerste zin vind ik onzin. Sommige spelers zijn nu eenmaal blessure gevoelig.. En oogappels?? De een is een groot talent de ander aanvoerder.. Beetje rare insinuatie..

Logo is men mee bezig, men heeft aangegeven met de supporters in gesprek te gaan. Sponsor is duidelijkheid over, men gaat nog een half jaar langer door met Aegon.. Stadion en de Beurs heeft Slop al een statement over afgegeven, is beiden niet aan de orde, en al was het aan de orde, dan zou men dat niet kunnen aangeven vooraf i.v.m. de beurs. Heel duidelijk dus.
Waarom zou er direct iets met dat geld moeten gebeuren??? Ajax vind de selectie van dit seizoen goed, men wil komende zomer door selecteren. Ook daar is men duidelijk over geweest.

nummer 3 heb ik nog nooit meegemaakt bij een club dat de opvolger al bekend was voordat er uberhaubt iets speelde bij de hoofdtrainer.. En aangezien daar niets speelt dus ook niets om antwoord op te geven..

Iets dat Ajax wel gezegd heeft is dat men de komende hoofdtrainers zelf wil opleiden, van Trustfull wordt gefluisterd dat het een waardig opvolger zou kunnen zijn.. Maar dat zijn slechts geluiden..

Kortom vind ik dat Ajax op alles wat je aangeeft al antwoord heeft gegeven..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 april 2014 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 17:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Een heel verhaal.. Maar volgens mij is de zin die ik poste gewoon een antwoord..

vd Vaart kan het niveau dat Ajax haalde tegen Barca makkelijk aan.. En dus kan hij dat niveau dat we nastreven ook aan.. Niet zo lastig te begrijpen toch..
Oke als jij dat denkt. Ik denk daar anders over. In mijn ogen komt hij in dat opzichten gewoon fysiek te kort. Als jij denk dat niet zo is. Oke dan komen wij er niet uit.
remco k
 remco k - dinsdag 08 april 2014 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 17:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Oke als jij dat denkt. Ik denk daar anders over. In mijn ogen komt hij in dat opzichten gewoon fysiek te kort. Als jij denk dat niet zo is. Oke dan komen wij er niet uit.
Maar op basis waarvan denk je dat ie te kort komt dan??
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 april 2014 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 17:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Je eerste zin vind ik onzin. Sommige spelers zijn nu eenmaal blessure gevoelig.. En oogappels?? De een is een groot talent de ander aanvoerder.. Beetje rare insinuatie..

Logo is men mee bezig, men heeft aangegeven met de supporters in gesprek te gaan. Sponsor is duidelijkheid over, men gaat nog een half jaar langer door met Aegon.. Stadion en de Beurs heeft Slop al een statement over afgegeven, is beiden niet aan de orde, en al was het aan de orde, dan zou men dat niet kunnen aangeven vooraf i.v.m. de beurs. Heel duidelijk dus.
Waarom zou er direct iets met dat geld moeten gebeuren??? Ajax vind de selectie van dit seizoen goed, men wil komende zomer door selecteren. Ook daar is men duidelijk over geweest.

nummer 3 heb ik nog nooit meegemaakt bij een club dat de opvolger al bekend was voordat er uberhaubt iets speelde bij de hoofdtrainer.. En aangezien daar niets speelt dus ook niets om antwoord op te geven..

Iets dat Ajax wel gezegd heeft is dat men de komende hoofdtrainers zelf wil opleiden, van Trustfull wordt gefluisterd dat het een waardig opvolger zou kunnen zijn.. Maar dat zijn slechts geluiden..

Kortom vind ik dat Ajax op alles wat je aangeeft al antwoord heeft gegeven..
Ik wou eigenlijk mij verhaal wat vergroten. Ik zag dat het iets te groot werd voor 1 stukje dus dacht het in 2 stukjes te schrijven.

in de 1ste zin ging over dat ik wel kritiek kan hebben op elke speler die word aangedragen maar zelf niet met spelers kom.

1. Ik weet als je een blessure aan je hamstring hebt dat het een zwakke plek blijft in je hamstring. Maar na 1 a 2 wedstrijden geblesseerd afhaakt en na 1ste en de beste sprint. Kan maar 1 ding zijn dat hij gewoon niet goed genoeg is hersteld. 2 jaar geleden raakte kwam boliisen terug na een wedstrijd en we speelde tegen psv thuis. Na 5 min stond hij te voelen aan zijn hamstring en werd gewisseld. Voor Siem de jong idd aanvoerder en we spelen tegen nac. Heb je zijn beweging gezien, ik heb veel spelers gezien die zo beweging maakte mij die verlieten niet het veld. Overigens heeft siem de jong ook aangegeven dat hij na zijn klaplong te vroeg is begonnen. Is het dan raar om een onderzoekje te vragen?

2. Logo, ik weet van die gesprekken maar een verwachting van wanneer ze met iets naar buiten komen hebben ze niet gegeven, dat je die deadline niet haalt dat kan je dan zeggen als er op dat moment niet veel te zeggen. Dan maak je een nieuwe deadline. Ja, slob heeft er iets over gezegd. Cruijf heeft er ook iets over gezegd en ze zeggen iets anders.
Slob is het oude bestuur en ik vermoed dat hij niet vertegenwoordigd.
Sponsor, ik heb nooit gezien dat er een contract voor een half jaar werd getekend. Wat gebeurd er na een half jaar? Lekker duidelijk.

3. Je mag toch verwachten dat een club de langer termijn belangrijk vind dat je dan een opvolger hebt klaar staan voor een trainer die gewild is. Je wilt toch niet verrast zijn met het vertrek van de boer. Je kunt je supporters gerust stellen met dat een trainer klaar staat als de boer vertrekt, wie dat is dat zien we dan wel. Daar zijn we gelukkig wel over eens.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 april 2014 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 18:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar op basis waarvan denk je dat ie te kort komt dan??
Fysiek, afstand afleggen. Duel kracht.

Ja dan zeg je dat hij dat niet hoeft duel kracht. Ik heb ook al een discusie gevoerd me je over Eriksen maar die compenseerde dat met veel lopen.
remco k
 remco k - dinsdag 08 april 2014 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 18:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik wou eigenlijk mij verhaal wat vergroten. Ik zag dat het iets te groot werd voor 1 stukje dus dacht het in 2 stukjes te schrijven.

in de 1ste zin ging over dat ik wel kritiek kan hebben op elke speler die word aangedragen maar zelf niet met spelers kom.

1. Ik weet als je een blessure aan je hamstring hebt dat het een zwakke plek blijft in je hamstring. Maar na 1 a 2 wedstrijden geblesseerd afhaakt en na 1ste en de beste sprint. Kan maar 1 ding zijn dat hij gewoon niet goed genoeg is hersteld. 2 jaar geleden raakte kwam boliisen terug na een wedstrijd en we speelde tegen psv thuis. Na 5 min stond hij te voelen aan zijn hamstring en werd gewisseld. Voor Siem de jong idd aanvoerder en we spelen tegen nac. Heb je zijn beweging gezien, ik heb veel spelers gezien die zo beweging maakte mij die verlieten niet het veld. Overigens heeft siem de jong ook aangegeven dat hij na zijn klaplong te vroeg is begonnen. Is het dan raar om een onderzoekje te vragen?

2. Logo, ik weet van die gesprekken maar een verwachting van wanneer ze met iets naar buiten komen hebben ze niet gegeven, dat je die deadline niet haalt dat kan je dan zeggen als er op dat moment niet veel te zeggen. Dan maak je een nieuwe deadline. Ja, slob heeft er iets over gezegd. Cruijf heeft er ook iets over gezegd en ze zeggen iets anders.
Slob is het oude bestuur en ik vermoed dat hij niet vertegenwoordigd.
Sponsor, ik heb nooit gezien dat er een contract voor een half jaar werd getekend. Wat gebeurd er na een half jaar? Lekker duidelijk.

3. Je mag toch verwachten dat een club de langer termijn belangrijk vind dat je dan een opvolger hebt klaar staan voor een trainer die gewild is. Je wilt toch niet verrast zijn met het vertrek van de boer. Je kunt je supporters gerust stellen met dat een trainer klaar staat als de boer vertrekt, wie dat is dat zien we dan wel. Daar zijn we gelukkig wel over eens.
Laat ik voorop stellen dat ik vind dat jij als supporter dingen denkt te moeten weten waar je helemaal geen recht op hebt.. Tenminste, ik vind dat dit blijkt uit het stuk hierboven.

Wie heeft jou verteld dat intern niet gezocht wordt naar de problemen met de blessures??? Waarom moeten ze jou de resultaten van dat onderzoek vertellen?? Volgens mij is de Jong trouwens aan zijn andere hamstring geblesseerd geraakt, maar dat weet ik niet zeker..
Boilesen kan maar zo een geval zijn dat hier altijd last van zal blijven houden..
Ajax heeft overigens afgelopen jaar de voltallige medische staf vervangen, misschien dat men fysiek nu nog steeds aan het groeien zijn naar het niveau waar ze naar streven fysiek gezien.

Je vraag over een deadline met het logo vind ik waanzin, Ajax gaat in gesprek met de supporters, en de geluiden worden steeds sterker dat men daar aan gaat toegeven. Dat valt in mijn optiek alleen maar toe te juichen.. Het is en blijft voetbal en zo moet het ook benaderd worden, werken met dit soort relatief kleine dingen in combinatie met deadlines is jezelf constant een strop om doen.. Dat heeft toch totaal geen zin en heeft voor mij als supporter ook totaal geen meerwaarde..
Als Slob niet met het nieuwe bestuur mee zou willen had ie er wel uit gelegen, volgens mij doet ie tegenwoordig aardig wat er van hem verlangt wordt en treed ie nog maar zelden naar buiten..En ik vind niet dat Ajax ons moet vertellen wat men met het geld van plan is.. Misschien heeft men daar wel geen plan voor, is ook prima toch, een goede buffer hebben voor als het sportief eens wat minder gaat is ook niet erg.. Niet iedere stuiver die binnenkomt moet bedoeld zijn voor iets specifieks..

En Ajax zal echt bezig zijn met die trainer, er is altijd een backup lijst, dat geld voor zowel spelers als trainers, en Ajax heeft aangegeven dat men intern de trainers wil opleiden.. Dat is voor ons toch voldoende informatie.

Ik vind dat Ajax sinds het nieuwe bestuur juist heel erg open en eerlijk is.. Natuurlijk kunnen dingen in een ieders optiek weleens beter.. Maar goed, is dat niet overal zo??
remco k
 remco k - dinsdag 08 april 2014 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 18:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Fysiek, afstand afleggen. Duel kracht.

Ja dan zeg je dat hij dat niet hoeft duel kracht. Ik heb ook al een discusie gevoerd me je over Eriksen maar die compenseerde dat met veel lopen.
Misschien eens naar de Bundesliga kijken dan.. vd Vaart is juist fysiek best sterk, en zeker duel slim..

Hij kan Ajax juist helpen een stuk verder te komen richting het niveau waar we heen willen..

Een Klaassen, Andersen en al die andere talentvolle middenvelder hebben juist heel erg veel aan vd Vaart...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 april 2014 - 18:50   quote  deeplink  
Over het stadion kunnen ze duidelijker zijn.

Ja slob heeft gezegd dat ze niet in eigen beheer gaan nemen.

Arena directeur had het over uitbreiden van het stadion. Ze willen wel kijken naar grote plannen als Feyenoord de kuip groot uitbreiden willen ze dat ook wel doen.
Feyenoord gaat het dus doen, dus wat zijn de plannen?

klachten over vreemde kleuren van de stoeltjes. willen ze dat behouden die kleur als die stoeltjes zijn afgeschreven of nemen ze een andere kleur?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 april 2014 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 18:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Misschien eens naar de Bundesliga kijken dan.. vd Vaart is juist fysiek best sterk, en zeker duel slim..

Hij kan Ajax juist helpen een stuk verder te komen richting het niveau waar we heen willen..

Een Klaassen, Andersen en al die andere talentvolle middenvelder hebben juist heel erg veel aan vd Vaart...
Ik kijk wel naar het wk dan zullen we zien of het middenveld met hem overlopen word en wie daar de schuld van gaat krijgen! Ik hou mijn hart vast.
remco k
 remco k - dinsdag 08 april 2014 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 18:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Over het stadion kunnen ze duidelijker zijn.

Ja slob heeft gezegd dat ze niet in eigen beheer gaan nemen.

Arena directeur had het over uitbreiden van het stadion. Ze willen wel kijken naar grote plannen als Feyenoord de kuip groot uitbreiden willen ze dat ook wel doen.
Feyenoord gaat het dus doen, dus wat zijn de plannen?

klachten over vreemde kleuren van de stoeltjes. willen ze dat behouden die kleur als die stoeltjes zijn afgeschreven of nemen ze een andere kleur?
De Arena is geen Ajax..

Ajax is geen eigenaar. En over de dingen die je noemt dus ook niets te vertellen.. Dus voor hun ook niets over om naar ons te communiceren..
remco k
 remco k - dinsdag 08 april 2014 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 18:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik kijk wel naar het wk dan zullen we zien of het middenveld met hem overlopen word en wie daar de schuld van gaat krijgen! Ik hou mijn hart vast.
Wat heeft dat er mee te maken.. Ze spelen een ander systeem dan bij Ajax. Ze spelen met andere spelers dan bij Ajax..

Totaal geen waarde in mijn ogen dus op dat vlak..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 08 april 2014 - 21:25   quote  deeplink  
-
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 20:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken.. Ze spelen een ander systeem dan bij Ajax. Ze spelen met andere spelers dan bij Ajax..

Maar je kan dan wel zien of iemand in dat systeem wat oranje speelt wel uit de verf komt. Daar komt bij dat v/d Vaart uit de ajax-school komt, dus het spelletje al een een beetje kent ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 april 2014 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 20:20 schreef remco k het volgende:

[..]

De Arena is geen Ajax..

Ajax is geen eigenaar. En over de dingen die je noemt dus ook niets te vertellen.. Dus voor hun ook niets over om naar ons te communiceren..
Ajax heeft de grootste deel van de aandelen in de arena.
Als ajax iets wil dan zullen ze het moeten overleggen. Ajax beslist niet alleen dat klopt.
vanwege de beurs kan ajax waarschijnlijk zijn ideeen niet op tafel leggen vanwege dit een beurs gevoelige informatie.

ik verwacht wel binnenkort nieuws omtrent het stadion vanwege de plannen met de kuip en de eerdere uitlatingen van de directeur van arena
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 april 2014 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 20:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Vertel wat het verschil dan is?
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 09 april 2014 - 00:06   quote  deeplink  
Van der Vaart had het onlangs over verlengen van zijn contract in Duitsland. Vergeet niet dat hij nu ruim 3 miljoen netto verdiend. Dan gaat hij naar maximaal 1/3 van dit bedrag netto als ze hem dat willen geven. Denk wel dat de toekomst daar bepalend is voor zijn eventuele komst. Persoonlijk denk ik ook dat het een verrijking is. Ajax moet gewoon deze zomer diverse kwalitatief goede spelers erbij halen om aantrekkelijker en stabieler te kunnen spelen. Los van de spelers die weg gaan, mag je van mij wel de bezem er doorheen halen. Alles wat niet overtuigde afscheid van nemen.
jariheld
 jariheld - woensdag 09 april 2014 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 april 2014 - 00:06 schreef Bobby1972 het volgende:
Van der Vaart had het onlangs over verlengen van zijn contract in Duitsland. Vergeet niet dat hij nu ruim 3 miljoen netto verdiend. Dan gaat hij naar maximaal 1/3 van dit bedrag netto als ze hem dat willen geven. Denk wel dat de toekomst daar bepalend is voor zijn eventuele komst. Persoonlijk denk ik ook dat het een verrijking is. Ajax moet gewoon deze zomer diverse kwalitatief goede spelers erbij halen om aantrekkelijker en stabieler te kunnen spelen. Los van de spelers die weg gaan, mag je van mij wel de bezem er doorheen halen. Alles wat niet overtuigde afscheid van nemen.
Dan blijven alleen Cilessen Moisander Blind en Schone over;-)
remco k
 remco k - woensdag 09 april 2014 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 april 2014 - 22:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Vertel wat het verschil dan is?
Ehhmmm Alles???

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers

0.0158581