|
|
nora
|
|
|
quote: in de duels een winnaar en daar ben ik altijd een voorstander van. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dat meldt de Telegraaf. Directeur voetbalzaken Marc Overmars heeft overeenstemming met de Duitse club bereikt en als alle formaliteiten zijn afgerond huurt Ajax voor één jaar, waarna Ajax hem voor een vastgesteld bedrag kan kopen.
Naast Ajax waren meerdere Premier League-clubs en het Spaanse Real Sociedad bereid een hogere huursom te betalen. Milik zelf vindt de Champions League en Eredivisie het meest geschikt om zijn carrière nieuw leven in te blazen. De 1,89 meter lange Pool, die in 2012 als de 'nieuwe Lewandowski' naar Duitsland kwam, heeft zijn verwachtingen in Duitsland nooit kunnen waarmaken. Afgelopen seizoen werd hij verhuurd aan FC Augsburg.
Met de komst van de tweede aanvaller is Ajax nog niet klaar. Overmars zou vol inzetten op de komst van het 18-jarige Kroatische talent Robert Muric. De buitenspeler van Dinamo Zagreb zou zijn woord aan de Amsterdammers hebben gegeven, maar er is concurrentie van veel Europese topclubs. ------------------------------------------------------------------------------ Dit betekend waarschijnlijk dat ze v/d Vaart geen aanbieding gaan doen helaas
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 mei 2014 door nora -- |
|
|
|
|
bla bla bla
|
|
|
ligt er aan of dat siem de jong weg gaat want als siem weg gaat dan komt er denk ik nog wel een aanbieding voor Rafael v/d Vaart |
|
|
|
|
mark23
|
|
|
wat is nu het plan, we hebben zivkovic en kopen nu milik voor dezelfde positie en moeten maar zien of siem vertrekt voor een goed bedrag. Anders 3 spelers voor 1 positie heb je ook nog meleg of el ghazi als spits voor de toekomst, moeten in 2014 ook wel eens debuut gaan maken |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Ik dacht dat er directe versterking in de spits zou komen?????? En ook dacht ik dat er zoveel enorme talenten eraan zitten te komen! Waarom dan weer lange termijn aankopen voor posities waarvoor we dus al zoveel talent in huis hebben!
Liever zie ik een doortastende operatie waarbij Siem voor een mooi bedrag wordt verkocht en ook Siggie en dat hier een adequate vervanging wordt gevonden. Dan zijn we eens echt goed bezig! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
het wordt ingewikkeld persoonlijk had ik v/d Vaart gehaald die dan als opstap en leider van deze jonge groep neergezet, ik kan deze spits niet en is er ook een die het nog niet heeft kunnen waar maken in de Bundesliga dus wat moeten wij hier mee. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
spitsen zijn in de jeugd dun bezet. b junioren daar zitten grote talenten maar daar ga je niet op wachten.
bij jong ajax zit er geen spits die voldoet, de andere aanvallers zijn meer buitenspelers.
ik ken hem niet. we zullen het wel zien |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Nu halen ze ineens sneller dan snel spelers binnen, maar de Boer spreekt zichzelf tegen. Hij zoekt een ervaren spits die bewezen heeft doelpunten te kunnen maken. Nu komen ze met een of andere huurling van 18 jaar die afgedankt is bij de lagere regione van Duitsland.... Volgens mij wilde hij ook ervaring halen... dat haal je hiermee niet binnen. Ook niet met die 17 jarige buitenspeler waar ze nu achteraan zitten. |
|
|
|
|
melles11
|
|
|
Lijkt mij dit jaar allemaal best simpel: - De Jong laten vertrekken - Toornstra halen - Die Poolse en kroatische aanvaller halen (zijn er nu al)
Dit lijkt me voldoende op dit moment. Moisander gwn een basisplaats en Veltman en Denswil wat tijd gunnen. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
quote:Op maandag 12 mei 2014 - 14:18 schreef Peterhs het volgende:Nu halen ze ineens sneller dan snel spelers binnen, maar de Boer spreekt zichzelf tegen. Hij zoekt een ervaren spits die bewezen heeft doelpunten te kunnen maken. Nu komen ze met een of andere huurling van 18 jaar die afgedankt is bij de lagere regione van Duitsland.... Volgens mij wilde hij ook ervaring halen... dat haal je hiermee niet binnen. Ook niet met die 17 jarige buitenspeler waar ze nu achteraan zitten. Ik vind dit logisch. Zocht ie een ervaren spits of ervaren spelers? Bojan is weg. Siggie, Hoesen, Lukoki en De Jong gaan waarschijnlijk weg. En daarbij komt nog dat de aanval dit seizoen niet genoeg scorend vermogen had en een middenvelder die de hele tijd op rechtsbuiten heeft gespeeld. Dus gewoon een rechtsbuiten erbij (ws. Muric?) En Van der Vaart voor de ervaring en Heitinga als vervanger voor Poulsen. Die kan evt. ook spelen op 3 posities in de verdediging bij kaarten en blessures. Ook gaat Moisander ws. weg. Van der Vaart en Heitinga hebben allebei al een klein voorzetje gegeven. Alleen effe inkoppen dus. Over 10 dagen is de selectie misschien wel rond. Zou wat zijn zeg..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 12 mei 2014 - 12:32 schreef Stanley het volgende:Ik dacht dat er directe versterking in de spits zou komen?????? En ook dacht ik dat er zoveel enorme talenten eraan zitten te komen! Waarom dan weer lange termijn aankopen voor posities waarvoor we dus al zoveel talent in huis hebben! Liever zie ik een doortastende operatie waarbij Siem voor een mooi bedrag wordt verkocht en ook Siggie en dat hier een adequate vervanging wordt gevonden. Dan zijn we eens echt goed bezig! Oke, en jij weet al dat dit een flop is ofzo? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 12 mei 2014 - 09:23 schreef nora het volgende:Dat meldt de Telegraaf. Directeur voetbalzaken Marc Overmars heeft overeenstemming met de Duitse club bereikt en als alle formaliteiten zijn afgerond huurt Ajax voor één jaar, waarna Ajax hem voor een vastgesteld bedrag kan kopen. Naast Ajax waren meerdere Premier League-clubs en het Spaanse Real Sociedad bereid een hogere huursom te betalen. Milik zelf vindt de Champions League en Eredivisie het meest geschikt om zijn carrière nieuw leven in te blazen. De 1,89 meter lange Pool, die in 2012 als de 'nieuwe Lewandowski' naar Duitsland kwam, heeft zijn verwachtingen in Duitsland nooit kunnen waarmaken. Afgelopen seizoen werd hij verhuurd aan FC Augsburg. Met de komst van de tweede aanvaller is Ajax nog niet klaar. Overmars zou vol inzetten op de komst van het 18-jarige Kroatische talent Robert Muric. De buitenspeler van Dinamo Zagreb zou zijn woord aan de Amsterdammers hebben gegeven, maar er is concurrentie van veel Europese topclubs. ------------------------------------------------------------------------------ Dit betekend waarschijnlijk dat ze v/d Vaart geen aanbieding gaan doen helaas Ik zou niet weten waarom niet?? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 12 mei 2014 - 18:22 schreef Robinho het volgende:[..] Ik vind dit logisch. Zocht ie een ervaren spits of ervaren spelers? Bojan is weg. Siggie, Hoesen, Lukoki en De Jong gaan waarschijnlijk weg. En daarbij komt nog dat de aanval dit seizoen niet genoeg scorend vermogen had en een middenvelder die de hele tijd op rechtsbuiten heeft gespeeld. Dus gewoon een rechtsbuiten erbij (ws. Muric?) En Van der Vaart voor de ervaring en Heitinga als vervanger voor Poulsen. Die kan evt. ook spelen op 3 posities in de verdediging bij kaarten en blessures. Ook gaat Moisander ws. weg. Van der Vaart en Heitinga hebben allebei al een klein voorzetje gegeven. Alleen effe inkoppen dus. Over 10 dagen is de selectie misschien wel rond. Zou wat zijn zeg..... Ik snap je punt wel, maar ik bekijk het gewoon even vanuit zijn eigen woorden. Hij zocht een ervaren spits die bekend staat op scorend vermogen. Die heeft hij nog altijd niet. Wel 2 anderen nu binnen, maar zijn ook nog piepjong. vd Vaart zag ie als aanvaller, maar haal je er dan niet ineens erg veel binnen? Is maar een gevoel hoor. Ik zie vd Vaart nog altijd graag komen, maar je haalt hem niet voor op de bank. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
ZIYECH en KOSTIC en we zijn klaar voor volgend seizoen.. Eventueel Heitinga voor Poulsen nog halen.. |
|
|
|
|
Breijan
|
|
|
Is Narsingh geen optie als rechtsbuiten?! Heeft dan wel een slecht seizoen gedraaid, maar is voor Ajax wel een versterking |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Ziyech voor 5 miljoen naar Twente las ik vandaag ergens.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 - 11:06 schreef Breijan het volgende:Is Narsingh geen optie als rechtsbuiten?! Heeft dan wel een slecht seizoen gedraaid, maar is voor Ajax wel een versterking Narsingh was prima maar laat hem nu maar lekker bij Psv Wegrotten.. Die krijgt van mij pas weer wat krediet als hij ons naar de volgende ronde Champions League schiet.. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ben heel erg benieuwd, heb voor het eerst sind tijden een goed voorgevoel met die 2 spitsen... Zivko en Milik, nu nog een heerlijke buitenspeler en dan vind ik dat we klaar zijn voor volgend seizoen. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Chery halen op de plek van serrero! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Je hebt al een type Chery in de vorm van Duarte.. Vrijwel identieke spelers, en kwalitatief acht ik Duarte tot meer in staat.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 21 mei 2014 - 20:44 schreef remco k het volgende:Je hebt al een type Chery in de vorm van Duarte.. Vrijwel identieke spelers, en kwalitatief acht ik Duarte tot meer in staat.. Helemaal mee eens!! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Messi wordt uitgefloten door zijn eigen fans. hij zei bij een interview als ze willen dat ik ga dan ga ik. Barca is zijn lievelings club en hij zou niet willen vertrekken.
ik doe een oproep, er zijn weinig clubs in de wereld die het barca spel willen kopiëren. Dus laat het geld links liggen en kom naar Ajax. Speel met alle plezier bij deze mooie club uit amsterdam. Hij heeft gezien wat Ajax kan.
Even voor ons, is hiermee de spitsen probleem opgelost of willen we een grotere spits hebben? |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Interesse in Viergever. Straks een centrum Viergever / Van der Hoorn. Leuk voor clubs als AZ, Groningen en Feijenoord, maar bij Ajax zullen ze het niveau niet verhogen. Zie nog liever Boilesen op de plek van Moisander als stand-in/concurrent voor Denswill. Een rechtsbuiten en een ervaren middenvelder lijken me belangrijker. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Viergever is een redelijke verdediger en al redelijke ervaring in Europa een duo met Veltman is niet verkeerd als standin Denswil als hij bijtekend tenminste. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax heeft juist dit soort spelers nodig. Ze zijn nog betaalbaar voor wat Ajax wil uitgeven en hebben in onze competitie veel ervaring. Met alleen talenten kopen met weinig ervaring is de kans dat je in de problemen komt groot. Ik hoop echt dat ze ook een aantal ervaren spelers voor de juiste balans gaan kopen.
Boilesen is en blijft kwetsbaar. Kan nooit continu lang veel wedstrijden spelen. Denswill heeft goede dingen laten zien, maar ook hij is nog niet stabiel genoeg. Ajax heeft in het vorige seizoen vooral laten zien dat het wisselvallig is.
Daar moet je op anticiperen. Dat kun je alleen doen met spelers met meer ervaring. Ervaring brengt rust en meer stabiliteit. Dat is nu juist wat Ajax nodig heeft.
Hoe duidelijk wil je het hebben...... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 - 14:14 schreef Bobby1972 het volgende:Ajax heeft juist dit soort spelers nodig. Ze zijn nog betaalbaar voor wat Ajax wil uitgeven en hebben in onze competitie veel ervaring. Met alleen talenten kopen met weinig ervaring is de kans dat je in de problemen komt groot. Ik hoop echt dat ze ook een aantal ervaren spelers voor de juiste balans gaan kopen. Boilesen is en blijft kwetsbaar. Kan nooit continu lang veel wedstrijden spelen. Denswill heeft goede dingen laten zien, maar ook hij is nog niet stabiel genoeg. Ajax heeft in het vorige seizoen vooral laten zien dat het wisselvallig is. Daar moet je op anticiperen. Dat kun je alleen doen met spelers met meer ervaring. Ervaring brengt rust en meer stabiliteit. Dat is nu juist wat Ajax nodig heeft. Hoe duidelijk wil je het hebben...... Inderdaad prima aankoop en denk nog wel beter dan Moisander ook. Moisander is ook niet meer dan nuttig en zal ook niet heel veel beter meer worden. Veltman---Denswil is ook nog niet echt een super duo geef ze nog maar een jaartje of twee |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 - 02:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Messi wordt uitgefloten door zijn eigen fans. hij zei bij een interview als ze willen dat ik ga dan ga ik. Barca is zijn lievelings club en hij zou niet willen vertrekken. ik doe een oproep, er zijn weinig clubs in de wereld die het barca spel willen kopiëren. Dus laat het geld links liggen en kom naar Ajax. Speel met alle plezier bij deze mooie club uit amsterdam. Hij heeft gezien wat Ajax kan. Even voor ons, is hiermee de spitsen probleem opgelost of willen we een grotere spits hebben? Hij zou bij Ajax verguist worden.. Speelt namelijk ook weleens een mindere wedstrijd, en dat mag bij Ajax niet van de "fans" |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 - 17:59 schreef Hummel10 het volgende:[..] Inderdaad prima aankoop en denk nog wel beter dan Moisander ook. Moisander is ook niet meer dan nuttig en zal ook niet heel veel beter meer worden. Veltman---Denswil is ook nog niet echt een super duo geef ze nog maar een jaartje of twee Toen beide bij AZ speelden was Moisander de betere.. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Youri tielemans OMG! Supertalent halennnnnn |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Vind jij Moisander zo gegroeid bij ons dan? Ook is hij Vier jaar ouder en vind ik dat hij nog steeds "Moisandertjes" heeft. Vind hem vrij beperkt en heeft Veltman toch enkele keren laten vallen op beslissende momenten. Met name tegen Pec door slechte coaching Fernández kon scoren 1-1 en Tegen Utrecht moet hij de bal weg knallen maar laat hij Veltman het duel aan gaan met de 40 kilo zwaardere de Ridder. Zo 4 pnt. verloren. Nee Moisander wordt nooit een topper en Viergever 24 zit nog rek in |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Utrecht en Groningen hebben interesse in Hoesen. Hij hoeft van mij niet weg maar kun je mooi inzetten om de prijs van Kostic of Toornstra te drukken.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
iemand al gehoord over mephis depay?
is dat geen aanwinst voor ons? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Update 25 mei 11.15 uur - Ajax heeft Kroatisch toptalent op papierwerk na binnen Een transfer van Robert Muric naar Ajax lijkt er toch echt van te komen. Volgens De Telegraaf heeft Ajax al overeenstemming met het achttienjarige toptalent van Dinamo Zagreb en is het momenteel wachten op het papierwerk. Muric stond in de belangstelling van diverse andere Europese topclubs, maar hij vond Ajax de beste optie. Eerder legde Ajax al Richairo Zivkovic en Arkadiusz Milik vast. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 25 mei 2014 - 08:19 schreef Hummel10 het volgende:[..] Vind jij Moisander zo gegroeid bij ons dan? Ook is hij Vier jaar ouder en vind ik dat hij nog steeds "Moisandertjes" heeft. Vind hem vrij beperkt en heeft Veltman toch enkele keren laten vallen op beslissende momenten. Met name tegen Pec door slechte coaching Fernández kon scoren 1-1 en Tegen Utrecht moet hij de bal weg knallen maar laat hij Veltman het duel aan gaan met de 40 kilo zwaardere de Ridder. Zo 4 pnt. verloren. Nee Moisander wordt nooit een topper en Viergever 24 zit nog rek in Ik vind Moisander wel een stabiele speler geworden bij ons.. Gewoon prima.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
leuk al die nieuwe aankopen?
maar wie gaan er dan allemaal weg?
Vermeer, moisander, de jong, siggthorson. Zijn er spelers die ik vergeet? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Die Muric schijnt een groot talent te zijn, beetje zelfde type als Kishna mag je de analytici geloven.
als ik het filmpje zo zie... Snel, goede actie en overzicht. wel weer een buitenspeler die naar binnen komt dus. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 25 mei 2014 - 13:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:leuk al die nieuwe aankopen? maar wie gaan er dan allemaal weg? Vermeer, moisander, de jong, siggthorson. Zijn er spelers die ik vergeet? Hoesen, Poulsen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 25 mei 2014 - 12:18 schreef remco k het volgende:[..] Ik vind Moisander wel een stabiele speler geworden bij ons.. Gewoon prima.. Ja prima maar niet meer dan dat.. Zal ook nooit een topper worden net als Vermeer, Schöne, De Jong, Sigthorson, Blind hoop dat er snel weer wat nieuwe toppers aankomen die het wel waar maken bij grote clubs |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 - 18:08 schreef remco k het volgende:[..] Hij zou bij Ajax verguist worden.. Speelt namelijk ook weleens een mindere wedstrijd, en dat mag bij Ajax niet van de "fans" Whahahahaha grappenmaker!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Echt niet, nooit....Ajax had toen al interesse in Viergever alleen mocht niet weg van AZ...ja tegen een hoge prijs...toen hebben ze Moisander gekocht...weet het nog als de dag van gisteren...ik baalde destijds dat ze Viergever niet haalden...topaankoop! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 25 mei 2014 - 15:46 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ja prima maar niet meer dan dat.. Zal ook nooit een topper worden net als Vermeer, Schöne, De Jong, Sigthorson, Blind hoop dat er snel weer wat nieuwe toppers aankomen die het wel waar maken bij grote clubs Ben het deels met je eens. Maar zeker niet over Blind. Die jongen is ieder seizoen heel erg veel beter geworden, en ik denk dan ook dat er in hem een echte topper schuilt.. Dat is ie nog niet maar de potentie heeft ie wel.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 25 mei 2014 - 18:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Echt niet, nooit....Ajax had toen al interesse in Viergever alleen mocht niet weg van AZ...ja tegen een hoge prijs...toen hebben ze Moisander gekocht...weet het nog als de dag van gisteren...ik baalde destijds dat ze Viergever niet haalden...topaankoop! Topaankoop vind ik zwaar overdreven. Een prima aankoop die zich ook gewoon moet bewijzen..
En ik vind Moisander ook op dit moment de betere speler.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 25 mei 2014 - 13:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:leuk al die nieuwe aankopen? maar wie gaan er dan allemaal weg? Vermeer, moisander, de jong, siggthorson. Zijn er spelers die ik vergeet? Nou kopen we eindelijk eens spelers voordat er iemand weggaat en dan is het weer niet goed??? Of bedoel je dat niet? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 25 mei 2014 - 20:28 schreef remco k het volgende:[..] Ben het deels met je eens. Maar zeker niet over Blind. Die jongen is ieder seizoen heel erg veel beter geworden, en ik denk dan ook dat er in hem een echte topper schuilt.. Dat is ie nog niet maar de potentie heeft ie wel.. Blind mag in zijn handjes klappen als er een club als Napoli komt en dan vraag ik me heel hard af of hij dat gaat redden.. Maar klopt van het genoemde rijtje twijfelde ik ook bij hem gezien er nog rek in zit |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 25 mei 2014 - 21:07 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Nou kopen we eindelijk eens spelers voordat er iemand weggaat en dan is het weer niet goed??? Of bedoel je dat niet? Mij hoor je hier zeker niet over.. Heb het liever zo dan last minute spelers aantrekken die eigenlijk niet je eerste keuze zijn. 1voordeel is dat we geen echte toppers ala Erikssen meer hebben dus dat geeft me wel rust deze zomer. Heb eigelijk geen speler die ik liever niet heb dat hij vertrekt. Geeft eigenlijk ook gelijk hrt niveau van afgelopen seizoen aan |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 25 mei 2014 - 22:12 schreef Hummel10 het volgende:[..] Mij hoor je hier zeker niet over.. Heb het liever zo dan last minute spelers aantrekken die eigenlijk niet je eerste keuze zijn. 1voordeel is dat we geen echte toppers ala Erikssen meer hebben dus dat geeft me wel rust deze zomer. Heb eigelijk geen speler die ik liever niet heb dat hij vertrekt. Geeft eigenlijk ook gelijk hrt niveau van afgelopen seizoen aan Jep, maar niet alleen het niveau van Ajax maar het niveau van heel de Eredivisie.
Maar de vraagstelling was eigenlijk meer voor PA bedoeld aangezien hij het zo raar stelde. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 25 mei 2014 - 20:29 schreef remco k het volgende:[..] Topaankoop vind ik zwaar overdreven. Een prima aankoop die zich ook gewoon moet bewijzen.. En ik vind Moisander ook op dit moment de betere speler.. Heb je Moisander tegen PEC gezien ? Gaat te vaak in de fout in verdedigend opzicht meestal in wedstrijden om het eggie....Dortmund uit...middelmaat! |
|
|
|