BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Fred Rutten topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 15 september 2014 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 12:36 schreef MMM het volgende:
Als hij Immers laat staan kan je Fred afschrijven.
Kan zijn dat de spelpatronen bij Toornstra en Karim nog niet eigen zijn gemaakt.
Er staat nog geen team.
En Kazim maar eens basisplaats.
En de verdediging is onzeker.
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 september 2014 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 13:04 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Kan zijn dat de spelpatronen bij Toornstra en Karim nog niet eigen zijn gemaakt.
Er staat nog geen team.
Je bedoelt de spelpatronen van Utrecht en Willem II thuis?
piet de paler
 piet de paler - maandag 15 september 2014 - 13:19   quote  deeplink  
Lekker oefenen tegen Sevilla
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - maandag 15 september 2014 - 13:25   quote  deeplink  
En zondag winnen!
Praten we nergens meer over!
Dat zou veel goedmaken zeg!
Donderdag hoop ik een stiekeme gelijkspel.
Maarja als het zoals gister gaat krijgen we een pak slaag!
MMM
 MMM - maandag 15 september 2014 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 12:37 schreef Barabas het volgende:

[..]

Immers moet er echt uit...
Duidelijk en helemaal mee eens. Ik ben benieuwd donderdag.
Felbm
 Felbm - maandag 15 september 2014 - 13:41   quote  deeplink  
Ik geloof toch ook niet dat het gaat helpen om na 5 wedstrijden de trainer of wie dan ook de laan uit te sturen, en daarmee weer alles omgooien. Rutten heeft nu nog maar even de vaste selectie bij elkaar waar hij het in ieder geval tot aan de winter mee zal moeten doen. Even een paar weken de tijd geven om er wat van te maken.
Felbm
 Felbm - maandag 15 september 2014 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 13:32 schreef MMM het volgende:

[..]

Duidelijk en helemaal mee eens. Ik ben benieuwd donderdag.
+1
Barabas
 Barabas - maandag 15 september 2014 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 13:03 schreef Beempjerotterdam het volgende:

[..]

Tuurlijk geloof ik niet alle media?
Ik ben niet gister.
En mischien omdat het niet goed gaat met de club?
Rutte krijgt de vinger er niet op, en Vangeld heeft hem gehaald en dus weer een fout gemaakt.
Fout gemaakt... Tsja... Ik kan eigenlijk alleen maar herhalen wat ik eerder al gezegd heb: blijf realistisch, laat je niet opnaaien en steun je club. Mensen ontslaan leidt nergens toe en kost alleen maar veel geld.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 15 september 2014 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 13:14 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Je bedoelt de spelpatronen van Utrecht en Willem II thuis?
Ook ja.
Tis wel zo dat er 4 vaste basiswaarden zijn verdwenen. 1 van hen (Pelle) was zelfs basis van het patroon dat Koeman hanteerde: balsterke spits, lange ballen of station om mee op te komen.
Dat mis je nu, net als dat Kongolo, Boëitus in vormdip, van Beek, Vilhena zoekende. Immers is idd passé in deze selectie. Hij is zonder Pelle stuurloos en ontbeert voldoende inzicht dat anders in te vullen.
Voor Toornstra en El Ahmadi is het terechtkomen in een onwennig team.
Kazim heeft het in zich om doelgericht oorlog te stichting, vóór de 16- en erbinnen.

Fred is niet te benijden, maar toont ook geen spelvisie dat bij dit team past.
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 september 2014 - 13:55   quote  deeplink  
Dat het Maasgebouw nog overeind staat.
Barabas
 Barabas - maandag 15 september 2014 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 13:04 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Er staat nog geen team.
Ik was overigens negatief verrast door de conditie van Kazim. Dat viel behoorlijk tegen. Wel denk ik gezien te hebben dat hij een van de betere spelers in de selectie gaat zijn. Scoren moet ook lukken, maar eerst maar eens aan zijn fitheid werken; die houdt het op deze manier geen 90 minuten vol!
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 september 2014 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 13:55 schreef Barabas het volgende:

[..]

Ik was overigens negatief verrast door de conditie van Kazim. Dat viel behoorlijk tegen. Wel denk ik gezien te hebben dat hij een van de betere spelers in de selectie gaat zijn. Scoren moet ook lukken, maar eerst maar eens aan zijn fitheid werken; die houdt het op deze manier geen 90 minuten vol!
Die kan alleen maar op conditie komen door te spelen.
Overigens denk ik niet dat het een conditie probleem is, maar wedstrijdfitheid.
Barabas
 Barabas - maandag 15 september 2014 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 13:56 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Die kan alleen maar op conditie komen door te spelen.
Overigens denk ik niet dat het een conditie probleem is, maar wedstrijdfitheid.
Hoe je het ook wil noemen; hij oogde te log en niet fit.
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 september 2014 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 14:08 schreef Barabas het volgende:

[..]

Hoe je het ook wil noemen; hij oogde te log en niet fit.
Ik vond m beweeglijker dan Te Vrede :)
hotjumper
 hotjumper - maandag 15 september 2014 - 14:20   quote  deeplink  
Blijkbaar is de selectie in de breedte toch niet zo sterk is als ze denken. Blijkbaar kunnen we nog niet zonder Clasie. Verder lijkt men het er moeilijk mee te hebben gedisciplineerd vanuit de organisatie te voetballen. Naar voren willen ze wel allemaal maar ze laten te veel hun verdedigende taken lopen. Verder zijn ze mentaal erg zwak, bij elke tegenslag zijn ze meteen de weg kwijt
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 september 2014 - 14:25   quote  deeplink  
Wat ik vooral schrijnend vind is dat ze niet in staat zijn de tegenstander zo op te drijven en klem te zetten dat ze alleen maar de lange bal kunnen spelen. De tegenstander kan zich er altijd onderuit voetballen. Heel irritant.
Felbm
 Felbm - maandag 15 september 2014 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 14:14 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ik vond m beweeglijker dan Te Vrede :)
Ik ook, en aan de bal fysiek sterker waardoor het middenveld beter kon aansluiten. Als deze man fit is heb ik er best wel vertrouwen in.

Aan Tevrede heb je in mijn ogen meer als er heel veel goede voorzetten van de zijkanten komen. dat ontbreekt er juist aan met vleugelspelers die niet bekend staan om hun messcherpe voorzetten en ook nog eens uit vorm zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 september 2014 door Felbm --
Els
 Els - maandag 15 september 2014 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 13:55 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Ook ja.
Tis wel zo dat er 4 vaste basiswaarden zijn verdwenen. 1 van hen (Pelle) was zelfs basis van het patroon dat Koeman hanteerde: balsterke spits, lange ballen of station om mee op te komen.
Dat mis je nu, net als dat Kongolo, Boëitus in vormdip, van Beek, Vilhena zoekende. Immers is idd passé in deze selectie. Hij is zonder Pelle stuurloos en ontbeert voldoende inzicht dat anders in te vullen.
Voor Toornstra en El Ahmadi is het terechtkomen in een onwennig team.
Kazim heeft het in zich om doelgericht oorlog te stichting, vóór de 16- en erbinnen.

Fred is niet te benijden, maar toont ook geen spelvisie dat bij dit team past.
Zowel Utrecht als Willem II hadden ook te maken met nieuwe spelers. Er worden telkens non-argumenten gebruikt voor opzichtig falen. De overgrote meerderheid van dit elftal speelt al jaren met elkaar. Het is dus onzin om elk jaar weer opnieuw te beginnen. Dit seizoen is al weer lastig en er worden opmerkelijke beslissingen genomen door de staf. We hebben nu twee zware wedstrijden voor de boeg en mogelijk moet je daarna al concluderen dat het seizoen mislukt is. En dan komt de rekening of bij Rutten of bij Van Geel te liggen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 september 2014 - 15:19   quote  deeplink  
Na 6 competitie wedstrijden een seizoen mislukt verklaren.
Oké.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 15 september 2014 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 15:16 schreef Els het volgende:

[..]

Zowel Utrecht als Willem II hadden ook te maken met nieuwe spelers. Er worden telkens non-argumenten gebruikt voor opzichtig falen. De overgrote meerderheid van dit elftal speelt al jaren met elkaar. Het is dus onzin om elk jaar weer opnieuw te beginnen. Dit seizoen is al weer lastig en er worden opmerkelijke beslissingen genomen door de staf. We hebben nu twee zware wedstrijden voor de boeg en mogelijk moet je daarna al concluderen dat het seizoen mislukt is. En dan komt de rekening of bij Rutten of bij Van Geel te liggen.
Inderdaad, dus komen extra kwaliteiten niet eruit als er geen team staat en dan kan een tegenstander ruiken dat je niet goed in je vel zit. Het toeval en een individuele fout(en) beslist dan. Zie Utrecht en Willem 2. Want of die winstpartijen terecht waren?
Overgrote meerderheid? Gaat er vooral om wie! 3 verdedigers en een spits!
Overigens heeft ook opzichtig falen een oorzaak.
Die oorzaak heb ik hierboven geschetst.

Van Geel is te verwijten dat ie laat is begonnen met nieuwe spelers.
piet de paler
 piet de paler - maandag 15 september 2014 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 15:32 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Inderdaad, dus komen extra kwaliteiten niet eruit als er geen team staat en dan kan een tegenstander ruiken dat je niet goed in je vel zit. Het toeval en een individuele fout(en) beslist dan. Zie Utrecht en Willem 2. Want of die winstpartijen terecht waren?

Maar er was toen ( nog) geen geld
van geil
 van geil - maandag 15 september 2014 - 18:00   quote  deeplink  
en weinig kwaliteit.
ar
 ar - maandag 15 september 2014 - 18:46   quote  deeplink  
Ik heb er nog vertrouwen in.
Els
 Els - maandag 15 september 2014 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 15:32 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Dan vraag ik me toch af waarom die van ons nooit eens iets ruiken.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 15 september 2014 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 18:48 schreef Els het volgende:

[..]

Dan vraag ik me toch af waarom die van ons nooit eens iets ruiken.
Een underdog heeft wel vaker meer sturm und drang. En heeft niets te verliezen.
Els
 Els - maandag 15 september 2014 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 18:59 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Tja, maar als ik naar het spel en de stand kijk, lijken wij toch wel akelig veel op een onderhond.
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 september 2014 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 18:59 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

en wij zijn bang om te verliezen, de tegenstander heeft die angst niet lijkt wel.
Beetje het gevolg van de nivellering.
piet de paler
 piet de paler - maandag 15 september 2014 - 19:23   quote  deeplink  
Over Fred, stel je bent een timmerman die gewent is te werken met een gereedschapskist, waar alle gereedschappen om te werke. Een spitstang, een hamer voor als het niet lukt, goed materiaal maar geen top. Je bent een maand bezig en je baas verkoopt alle bij jou bekende gereedschappen, en je krijgt nieuw echter je weet nog niet hoe ze werken kortom de klus moet af en je doet er alles aan om het gereedschap te gebruiken waarvoor ze gekocht zijn??? De eerste klussen zijn dus kut en de klant begint te morren................na 1 maand en verprutste klussen heb je ineens door hoe het nieuwe gereedschap werkt en aan het einde maak je toch winst. Kleine bedrijven hebben nog steeds die oude goedkopere gereedschapskisten en na een maand gaat steeds meer gereedschap kapot kortom.SUCCES FRED HOPELIJK ga je de gereedschapkist snel begrijpen zo niet zegt de baas daaaag Fred,maar hij heeft nog vertrouwen in je de klanten wachten af.
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 september 2014 - 19:28   quote  deeplink  
Dat is wat Koeman vorig jaar deed, met gebruikt gereedschap.
Els
 Els - maandag 15 september 2014 - 23:52   quote  deeplink  
Het frappante is, dat dit gereedschap al jaren weet hoe het zelf moet zagen. Dus als dat nu fout gaat, moet die timmerman toch eens na gaan denken.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 16 september 2014 - 00:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 23:52 schreef Els het volgende:
Het frappante is, dat dit gereedschap al jaren weet hoe het zelf moet zagen. Dus als dat nu fout gaat, moet die timmerman toch eens na gaan denken.
Het gereedschap dénkt dat het zelf kan zagen, maar zonder goede timmerman zijn ze nergens.
G-child
 G-child - dinsdag 16 september 2014 - 02:10   quote  deeplink  
En toch vergeten we dat er jongetjes van net 20-22 jaar in de basis staan...
Wie had gedacht dat Boetius geen bal meer zou raken? Ik niet en denk onze timmerman Rutten ook niet. Hiernaast gewoon stom geweest om de doelstelling zo onreel hoog neer te zetten.
Ik zeg laat de Timmerman een jaar z'n best doen en dan zien we het wel toch?
Nog geen 10 wedstrijden ver en de coach en TD moeten al rekeningen gepresenteerd krijgen? M.i. teveel waan van de dag. Wees reel en onderken dat deze ploeg geen kampioensploeg is en de komende jaren waarschijnlijk ook niet zal worden.
Lekker strijden voor Europees voetbal en volop steunen deze ploeg.
Felbm
 Felbm - dinsdag 16 september 2014 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 02:10 schreef G-child het volgende:
En toch vergeten we dat er jongetjes van net 20-22 jaar in de basis staan...
Wie had gedacht dat Boetius geen bal meer zou raken? Ik niet en denk onze timmerman Rutten ook niet. Hiernaast gewoon stom geweest om de doelstelling zo onreel hoog neer te zetten.
Ik zeg laat de Timmerman een jaar z'n best doen en dan zien we het wel toch?
Nog geen 10 wedstrijden ver en de coach en TD moeten al rekeningen gepresenteerd krijgen? M.i. teveel waan van de dag. Wees reel en onderken dat deze ploeg geen kampioensploeg is en de komende jaren waarschijnlijk ook niet zal worden.
Lekker strijden voor Europees voetbal en volop steunen deze ploeg.
+100
Nick4F
 Nick4F - dinsdag 16 september 2014 - 09:03   quote  deeplink  
Ik schrok echt toen ik gisteren actuele foto's van Fred zag. Hij kwam hier binnen als een gedistingeerd grijzende man. Een man met uitstraling (z'n beperkingen in de media even vergetend), die a.h.w. zijn hele leven op deze job had gewacht. Gisteren leek hij op foto's een verwarde, opgejaagde grijzaard die in the spotlights moest, maar veel liever een stofjas aan had om in een besloten tuin z'n duiven te melken. Hij is in grote nood, en heeft uiterste behoefte aan een algehele omslag, maar wekt niet de indruk dat hij de antwoorden in huis heeft. De mens Fred Rutten verdiend dit niet. Alle omstandigheden daar gelaten: Hoe hard moet je als fan zijn?
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 16 september 2014 - 09:34   quote  deeplink  
Na de afgelopen 9 wedstrijden heb ik aardige twijfels over Rutten.
Maar nee, nog niet afserveren, komende 9 wedstrijden moet hij verbetering kunnen bewerkstelligen.

En dat kan net zo goed met minder talentvol materiaal.
Dat je daarbij een kampioenschap verspeelt is bedrijfsrisico.
VVout
 VVout - dinsdag 16 september 2014 - 09:40   quote  deeplink  
Als fan telt alleen Feyenoord en die komt niet erg lekker uit de startblokken. Het is bovendien 1 September geweest waar FR belooft had dat het van start zou gaan. De zepert te Willem II heeft ons hart doen overslaan en daarvoor is hij mede verantwoordelijk.

Desondanks hoop ik op goede resultaten en een onwaarschijnlijk goede afloop de komende 2 wedstrijden. Het zou alles weer doen omslaan en ons een mooi perspectief voor een super seizoen geven.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 16 september 2014 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 09:40 schreef VVout het volgende:
Als fan telt alleen Feyenoord en die komt niet erg lekker uit de startblokken. Het is bovendien 1 September geweest waar FR belooft had dat het van start zou gaan. De zepert te Willem II heeft ons hart doen overslaan en daarvoor is hij mede verantwoordelijk.

Desondanks hoop ik op goede resultaten en een onwaarschijnlijk goede afloop de komende 2 wedstrijden. Het zou alles weer doen omslaan en ons een mooi perspectief voor een super seizoen geven.
Hear , hear and apllause
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - dinsdag 16 september 2014 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2014 - 19:23 schreef piet de paler het volgende:
Over Fred, stel je bent een timmerman die gewent is te werken met een gereedschapskist, waar alle gereedschappen om te werke. Een spitstang, een hamer voor als het niet lukt, goed materiaal maar geen top. Je bent een maand bezig en je baas verkoopt alle bij jou bekende gereedschappen, en je krijgt nieuw echter je weet nog niet hoe ze werken kortom de klus moet af en je doet er alles aan om het gereedschap te gebruiken waarvoor ze gekocht zijn??? De eerste klussen zijn dus kut en de klant begint te morren................na 1 maand en verprutste klussen heb je ineens door hoe het nieuwe gereedschap werkt en aan het einde maak je toch winst. Kleine bedrijven hebben nog steeds die oude goedkopere gereedschapskisten en na een maand gaat steeds meer gereedschap kapot kortom.SUCCES FRED HOPELIJK ga je de gereedschapkist snel begrijpen zo niet zegt de baas daaaag Fred,maar hij heeft nog vertrouwen in je de klanten wachten af.
Je wordt betaald om je werk zo goed als mogelijk te doen. Dat houd in dat je het talent en inzicht hebt om bij elke verandering jou taak toch tot een goed resultaat brengt. Oud of nieuw gereedschap mag geen enkele invloed hebben op het resultaat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 september 2014 door JoopieKlepzeikerT --
Barabas
 Barabas - dinsdag 16 september 2014 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 09:03 schreef Nick4F het volgende:
Ik schrok echt toen ik gisteren actuele foto's van Fred zag. Hij kwam hier binnen als een gedistingeerd grijzende man. Een man met uitstraling (z'n beperkingen in de media even vergetend), die a.h.w. zijn hele leven op deze job had gewacht. Gisteren leek hij op foto's een verwarde, opgejaagde grijzaard die in the spotlights moest, maar veel liever een stofjas aan had om in een besloten tuin z'n duiven te melken. Hij is in grote nood, en heeft uiterste behoefte aan een algehele omslag, maar wekt niet de indruk dat hij de antwoorden in huis heeft. De mens Fred Rutten verdiend dit niet. Alle omstandigheden daar gelaten: Hoe hard moet je als fan zijn?
Vast weer een 020-lul die deze foto's heeft uitgekozen.

Mensen, trap er toch niet in. Een heksenjacht is wat er nu gebeurd. Laat die man zijn werk doen, hij is pas 2 weken compleet.
van geil
 van geil - dinsdag 16 september 2014 - 16:08   quote  deeplink  
extern helemaal niet.
vrijwel alle analisten steunen hem.
dus zie dat niet zo, die heksenjacht.
Barabas
 Barabas - dinsdag 16 september 2014 - 16:38   quote  deeplink  
Nee, jij ziet dingen wel vaker anders...
van geil
 van geil - dinsdag 16 september 2014 - 16:54   quote  deeplink  
Noem er maar een dan.
Adriaanse steunt hem , van halst Gijp Derksen Kraay.
Heb tot nu geen enkele tegenstander gehoord.
jij wel dus, welke was het?
Appie53
 Appie53 - dinsdag 16 september 2014 - 17:56   quote  deeplink  
Wat een onzin dit allemaal. Koeman werd vorig jaar na 3 wedstrijden ook afgebrand.
m.a.w. GEDULD!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 16 september 2014 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 16:08 schreef van geil het volgende:
extern helemaal niet.
vrijwel alle analisten steunen hem.
dus zie dat niet zo, die heksenjacht.
Klopt, de kritieken komen eigenlijk alleen van de supporters..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 16 september 2014 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 - 09:34 schreef FR-Henk het volgende:
Na de afgelopen 9 wedstrijden heb ik aardige twijfels over Rutten.
Maar nee, nog niet afserveren, komende 9 wedstrijden moet hij verbetering kunnen bewerkstelligen.

En dat kan net zo goed met minder talentvol materiaal.
Dat je daarbij een kampioenschap verspeelt is bedrijfsrisico.
Zolang je vooruitgang ziet geef ik hem ook de kans, maar dat viel weer ff zwaar tegen tegen WillemII zo na Twente. Ben bang dat als je nog negen wedstrijden wacht dat we straks nergens meer voor mee doen. Ik hoop dat het goed uitpakt maar zie Rutten dit niet doen..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 september 2014 - 21:41   quote  deeplink  
Rutten: 'Sevilla zou in Champions League niet misstaan'

(http://youtu.be/miiifRvU-U8)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 18 september 2014 - 23:36   quote  deeplink  
Rutten niet heel negatief: 'Alleen twee vreselijke klotegoals'

600x400-01761118.jpg

Fred Rutten was na afloop van Sevilla - Feyenoord (2-0) niet héél negatief op zijn team. De trainer was wel zeer gefrustreerd over de twee tegendoelpunten, maar hij vond ook dat Feyenoord één helft redelijk mee kon komen met de opponent.
'De eerste helft konden we goed meekomen. We krijgen alleen twee vreselijke klotegoals tegen', vertelde Rutten tegen RTL 7. 'We maken veel verkeerde keuzes. In de tweede helft zijn we gewoon overklast.'

Bij rust werd de eindstand al bereikt door onoplettendheid bij twee vrije trappen. 'Daar moeten we aan werken. Dat is enorm frustrerend, dan ben je machteloos als coach zijnde. Ik zag echter best goede dingen. We zakten niet weg. De kopjes gingen niet hangen. Alleen voerde Sevilla in de tweede helft het tempo op en dat kunnen wij nog niet aan.'
Bron:RTL7
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 18 september 2014 - 23:52   quote  deeplink  
RUTTEN: EERSTE HELFT GELIJKWAARDIG, TWEEDE HELFT OVERKLAST

5ca96bf0116c4ece3f799a873464471c_702_300.jpg

Voor Fred Rutten was de wedstrijd van Feyenoord tegen Sevilla FC er een met twee gezichten. De eerste helft waren we in mijn ogen ongeveer gelijkwaardig aan Sevilla en was de wedstrijd qua veldspel in evenwicht, vertelde hij kort na afloop van het duel. De tweede helft zijn we overklast en heeft Sevilla laten zien waarom het de favoriet is voor de eerste plaats in onze poule. Het was voor een groot deel aan de reddingen van Kenneth Vermeer te danken dat de score na rust niet verder is opgelopen.

0f3abc428b6cfa574c6fac50b96d512b_800_600.jpg

Rutten zag vanaf de bank dat Sevilla in de eerste helft nauwelijks een uitgespeelde kans wist te creëren. Wij hebben in die fase een aantal kansjes en mogelijkheden gehad, waaronder een bal op de paal van Jens Toornstra.

Zodoende was het extra zuur dat Feyenoord bij rust tegen een 2-0 achterstand aan keek door twee doelpunten uit vrije trappen. Vanaf de kant was het moeilijk te beoordelen wat er precies fout ging, daarvoor moet ik eerst de beelden bekijken. De organisatie was goed, alleen de uitvoering niet.

De nederlaag tegen Sevilla valt voor Feyenoord in een belangrijke week, die zondag wordt afgesloten met de thuiswedstrijd tegen Ajax. Die wedstrijd staat op zichzelf, zei Rutten. De Nederlandse competitie is bovendien een ander podium dan de Europa League, je kunt deze wedstrijden dus niet vergelijken.

Rutten gaf tot slot te kennen dat hij Jordy Clasie volgens plan ruim een kwartier voor tijd naar de kant haalde. Hij is een tijdje weg geweest en heeft vandaag weer zijn eerste wedstrijd gespeeld. Hij is op weg om weer helemaal fit te worden, vandaar dat we hem bewust hebben gewisseld.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 september 2014 door RenatoBos --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 19 september 2014 - 07:17   quote  deeplink  
Rutten gaf aan dat alleen Vermeer en Toornstra positief waren.
Dat was wat weinig, maar grotendeels klopt t.
Nick4F
 Nick4F - vrijdag 19 september 2014 - 07:20   quote  deeplink  
Ook Rutten houdt weer vast aan de heilige ruit, met 1 punt naar achteren en een nr 10 naar voren. Wat een onzin! Als je 4-4-2 speelt met dit materiaal, dan heb je 2 controlerende spelers die ook nog eens geweldig kunnen voetballen, en geef je de lopende krachtmensen Toornstra en Vilhena de vrijheid om diep te gaan en/of de aanval meer te ondersteunen. Tonny loopt er echt verloren bij! Die moet verlost worden van zijn behoudende taak! Daar hebben we Karim en Jordi toch voor? Jens en Tonny hebben samen de power om ieder eredivisiemiddenveld ondersteboven te lopen. En iedereen weet toch ook dat de pure snelheid er bij Ruben wel af is? Valencia is een geweldige ploeg, en we waren kansloos, maar het was een uitgelezen mogelijkheid om Jordi en Karim naast elkaar te zetten. Ik stel mijn mening over Manu zo zoetjes aan toch bij: hij heeft toch wel heel veel in huis. Op naar zondag!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Fred Rutten topic

0.0160288