|
|
lijdensweg
|
|
|
Ik weet nog steeds niet of Fred Rutten wel de juiste coach voor Feyenoord is ... |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 - 11:35 schreef Arie.Klooster het volgende:Immers was de een-na-beste van allemaal! Alleen El-Ahmadi was beter. Die speelde echt goed. De ploegen waren gelijkwaardig. ik vond het een best goede wedstrijd hoor. Dan kijk je toch anders naar voetbal dan ik ... Ik vond Immers bepaald niet goed spelen! Maar dat waren er wel meer. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 - 12:04 schreef lijdensweg het volgende:[..] Dan kijk je toch anders naar voetbal dan ik ... Ik vond Immers bepaald niet goed spelen! Maar dat waren er wel meer. Dat roep jij nog al vaak he dat mensen anders voetbal kijken dan jou, zou het dan toch niet zo zijn dat jij anders kijkt dan de meesten.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 september 2014 - 10:41 schreef RenatoBos het volgende:'Andere rol Van Gastel en Van Bronckhorst valt slecht'[ afbeelding ] Slechte resultaten bij Feyenoord gaan altijd gepaard met verhalen over hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Bij een mini-crisis onder Ronald Koeman was het de harde hand die de spelers niet aanstonden en onder Fred Rutten wordt de rolverdeling met zijn assistenten aangehaald.Jean-Paul van Gastel en Giovanni van Bronckhorst hebben veel aanzien in de spelersgroep van Feyenoord, maar hun inbreng is dit seizoen drastisch afgenomen ten opzichte van de voorgaande jaren. Rutten zou de volledige coaching op de training op zich nemen, waardoor er weinig ruimte voor de assistenten overblijft, meldt De Telegraf. ''Eigenlijk wil Rutten het liefst alles zelf doen. Dat is misschien te prijzen, maar niet slim'', schrijft het ochtendblad. De ruimte die het duo wél krijgt moeten ze delen met Patrick Greveraars, die deze zomer als extra man bij de technische staf kwam. Tijdens de wedstrijden verzorgt Greveraars de instructies voor de invallers en dat zou her en der slecht vallen. ''Greveraars, zonder enige ervaring als profvoetballer, ging Mitchell te Vrede vertellen wat hij moest doen. Pal naast hem keken Van Bronckhorst, aanvoerder van Oranje in de voorlaatste WK-finale, en Van Gastel stoïcijns voor zich uit. Het is de omgekeerde wereld en helpt Rutten niet tijdens de sportieve crisis'', concludeert de ochtendkrant. Bron:Telegraf Assistenten blij met Rutten: 'Onjuiste berichtgeving door media'
De Telegraf meldde eind september dat Giovanni van Bronckhorst en Jean-Paul van Gastel niet tevreden zouden zijn over hun rol binnen de technische staf van Fred Rutten. Doordat de hoofdcoach veel aanweziger is dan voorganger Ronald Koeman, zou het aandeel van de assistenten op het trainingsveld van Feyenoord zijn afgenomen.
Rutten ontkende echter al gauw dat zijn collegas ontevreden zouden zijn en Van Bronckhorst snapte de berichtgeving evenmin. In de media werd getwijfeld aan de samenwerking tussen Fred en de assistenten. Wij werden hier en daar in de media neergezet als mensen die niet achter Rutten zouden staan.
Daar was en is absoluut geen sprake van, zegt de oud-verdediger in het Algemeen Dagblad. Het is dan ook vervelend als zoiets gesuggereerd wordt. Over die onjuiste berichtgeving is uiteraard met Fred gesproken. Ik ben juist blij dat Fred hier werkt, ik kan veel van hem leren. Uiteindelijk moet ik straks het gevoel krijgen dat ik er klaar voor ben om de stap te zetten om hoofdtrainer te worden. Bron:Voetbalzone
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 oktober 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 - 12:40 schreef RenatoBos het volgende:[..] Dat roep jij nog al vaak he dat mensen anders voetbal kijken dan jou, zou het dan toch niet zo zijn dat jij anders kijkt dan de meesten.. Tja, dat zegt iemand die achter een Erwin Mulder, Lex Immers , Miquel Nelom blijft staan ... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nee dat zeg je tegen iemand die onvoorwaardelijk achter zijn club blijft staan.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
RUTTEN: OVERWINNING VAN HET COLLECTIEF
Fred Rutten prees na afloop van de 0-1 overwinning op SC Cambuur de vechtlust die Feyenoord had laten zien in Leeuwarden. Dit is een overwinning van het collectief, vertelde hij in de catacomben van het Cambuur Stadion. We zijn beloond voor de instelling waarmee we gespeeld hebben, dankzij een fantastisch doelpunt.
Daarmee gaf Feyenoord een passend antwoord op de vraag die Rutten in aanloop naar de wedstrijd in Leeuwarden had gesteld. Hij was toen benieuwd hoe zijn elftal zou reageren na de zware uitwedstrijd tegen HNK Rijeka van afgelopen donderdag. Het lichaam kan het wel aan om dan drie dagen later weer een wedstrijd te spelen, maar het gaat erom dat het ook in het koppie goed zit, zei Rutten. Excuses tellen dan niet.
We hebben op karakter de winst gepakt, vervolgde de trainer. Dat hoort ook bij Feyenoord, alleen moet dat ook gepaard gaan met goed voetbal. Vandaag hadden we in de slotfase de kans om 0-2 te maken, alleen bleef die uit omdat we de verkeerde keuzes maakten. Toch maak ik me geen zorgen om ons scorend vermogen, zeker niet omdat we ook heel weinig doelpunten tegen krijgen. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rutten: 'Misschien dat Te Vrede dadelijk weer de kans krijgt'
Fred Rutten was zeer content met zijn ploeg na de gewonnen wedstrijd tegen Cambuur. Feyenoord speelde doordeweeks tegen HNK Rijeka in de Europa League en moest zondag alweer vroeg (12.30 uur, red.) aantreden in Friesland. Het meest tevreden ben ik met het karakter dat het team getoond heeft. Je moet deze wedstrijden op dit K-veld winnen. Deze duels kunnen mentaal een probleem zijn, maar we hebben het vandaag goed gedaan, aldus de trainer, die zeer tevreden was met het veldspel, tegenover Fox Sports.
Alleen in de laatste fase werden er foute keuzes gemaakt. Ik was er niet honderd procent zeker van dat we gingen winnen. Er kan altijd een balletje verkeerd vallen. We moesten nog meer profiteren in de counter. Elvis Manu speelde ongelukkig. Je hebt fases dat je heel belangrijk bent, maar dat betekent niet dat je er al bent. Als hij de grote man wil worden moet hij nog veel leren.''
Ook spits Colin Kazim-Richards kon geen indruk maken. Fred Rutten houdt echter vertrouwen in zijn aanvalsleider, al is hij ook lovend over zijn concurrent. Ik heb twee goede spitsen. Het kan best zijn dat er een fase komt dat Te Vrede weer de kans krijgt. Maar dat staat nog niet vast bij mij. Mitchell is heel heet op de trainingen, in alles.
http://foxsports.nl/video/239202-rutten-als-manu-een-grote-man-wil-worden-moet-hij-nog-leren.html Bron:FoxSports |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Ik hoop echt dat Fred voor meer voetbal kiest en Vilhena laat staan. Het is gewoon gemakkelijker voetballen voor het team. Normaliter hebben we alleen Kazim voorin als aanspeelpunt, maar die is vervolgens heel moeilijk te vinden in de 16. Het is veel te magertjes, wat we voorin te bieden hebben. Met Tonny hebben we een voetballende nr 10, waardoor je als team net iets meer tijd krijgt om door te schuiven. Als Vilhena het vertrouwen krijgt, gaan we heel veel plezier aan hem beleven. En dan gaat hij ook echt wel scoren. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vilhena erin houden en Lex in de spits dan maar.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Feyenoord have so far faced 2.5 shots per Eredivisie game on target this season, less than any other team |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote:Op maandag 27 oktober 2014 - 10:12 schreef Stylzz het volgende:Feyenoord have so far faced 2.5 shots per Eredivisie game on target this season, less than any other team Interesting fact. Now we know this we can conclude that they do score quite a lot.
But why are we talking in English? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 27 oktober 2014 - 10:23 schreef netsurfer het volgende:[..] Interesting fact. Now we know this we can conclude that they do score quite a lot. But why are we talking in English? is van Opta, een Engelstalig Twitter account. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Dat zou ie eens kunnen proberen in een oefen potje. Maar ik heb weinig vertrouwen in Immers in de spits ... |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: En dat zegt iemand die niet wil dat Feyenoord vooruit gaat ... Als je vooruit wil ben je ook kritisch naar je eigen spelers toe! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op maandag 27 oktober 2014 - 10:46 schreef lijdensweg het volgende:[..] En dat zegt iemand die niet wil dat Feyenoord vooruit gaat ... Als je vooruit wil ben je ook kritisch naar je eigen spelers toe! Kritisch ja. Tot het bot afkraken is heel iets anders. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 27 oktober 2014 - 10:46 schreef lijdensweg het volgende:[..] En dat zegt iemand die niet wil dat Feyenoord vooruit gaat ... Als je vooruit wil ben je ook kritisch naar je eigen spelers toe! Kritiek geven is iets anders dan afzeiken L.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 27 oktober 2014 - 10:43 schreef lijdensweg het volgende:[..] Dat zou ie eens kunnen proberen in een oefen potje. Maar ik heb weinig vertrouwen in Immers in de spits ... Volgens mij deed Lex het vorig seizoen best aardig als vervanger van Pelle |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Als ik een speler in het veld zie die er werkelijk niks van bakt, dan wordt het afzeiken ja. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Vond je? Daar denk ik dus anders over ... Ik liever dat de spits positie anders wordt ingevuld. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op maandag 27 oktober 2014 - 14:59 schreef lijdensweg het volgende:[..] Als ik een speler in het veld zie die er werkelijk niks van bakt, dan wordt het afzeiken ja. Dan zit je bij Feyenoord wekelijks goed..., maar afzeiken is hier dan ook eufemistisch uitgedrukt... |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Overigens denk ik dat Immers incidenteel best in de spits kan, maar niet op langere termijn. Hij heeft bij Ado ook een keer een paar weekjes in de spits gestaan toen die rus geblesseerd was. Hij deed dat heel aardig...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 oktober 2014 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Dan heb jij kijk op het spelletje... Kan niet anders... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rutten wordt feest op Coolsingel gegund: 'Een bijzonder mens'
De laatste keer dat Feyenoord de landstitel won lijkt alweer een eeuwigheid geleden. Zo lang geleden is het niet, maar het was wel in de vorige eeuw. In 1999 stonden de Rotterdammers voor het laatst op de Coolsingel. Presentator en columnist Wilfred Genee hoopt dat het zestien jaar na dato weer eens zo ver is.
"Niet omdat ik een specifieke voorkeur voor deze club heb, want in dat geval zag ik Cambuur graag kampioen worden", schrijft hij in het Algemeen Dagblad. "Het komt allemaal door Fred. De afgelopen dagen ging het in de media geregeld over de notering van de 'traditionele top-3'. Voor het eerst in anderhalf jaar waren de bovenste drie plaatsen weer eens voor PSV, Ajaks en Feyenoord."
"Kun je nog spreken van een traditionele topclub als de laatste Eredivisie-titel in de vorige eeuw is behaald? Na het vertrek van Pellè, Janmaat, De Vrij en Martins Indi leek het voor Feyenoord bovendien weer een uiterst pittig seizoen te worden. Zeker toen het traditioneel mis dreigde te gaan in de Europese kwalificatie. Een bevlieging van Elvis Manu, maar bovenal de rotsvaste overtuiging van Fred Rutten leidde ertoe dat de ploeg op koers bleef."
'Rutten een bijzonder mens'
Genee schrijft dat de coach altijd vasthoudt aan zijn ideeën, of hij nou beschimpt wordt vanwege zijn presentatie of niet. "In de kleedkamer bestaat er echter een totaal andere Fred Rutten. Daar staat een duidelijke, soms strenge trainer met een heldere visie en opvatting. Altijd met een uiterst menselijke kant. Dat bewees hij in het verleden met spelers als Jonathan Reis en Andy van der Meijde of in zijn vriendschap met Wim Kieft. Een bijzonder mens en dat is het."
Volgens de presentator van Voetbal International is het van belang dat Feyenoord wefeer definitief tot de top drie hoort. "Voor het Nederlands voetbal in het algemeen en voor Fred Rutten in het bijzonder zou het daarom mooi zijn als Feyenoord kampioen wordt. Na de beker met FC Twente in 2001 won de getalenteerde trainer geen prijs van betekenis."
"Het lijkt me sowieso een prachtig gezicht: Fred Rutten die met zijn aangenomen zoon Manu op de Coolsingel 'Hand in hand Kameraden' zingt. Waarschijnlijk volkomen onverstaanbaar, maar o zo oprecht", besluit Genee." Bron:Voetbalprimeur
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 oktober 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Het lijkt me sowieso een prachtig gezicht: Fred Rutten die met zijn aangenomen zoon Manu op de Coolsingel 'Hand in hand Kameraden' zingt. Waarschijnlijk volkomen onverstaanbaar, maar o zo oprecht", besluit Genee."
Hetttt SSSScheeltttt dattt er geen enkele SSS in hettt refrein van hetttt hand-in-hand zzzzittt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 oktober 2014 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
"Ik sluit mijn ogen niet voor wat er fout ging tegen Cambuur"
Fred Rutten is blij met de overwinning op Cambuur van afgelopen zondag. "Dat moet je weten op te brengen", aldus de trainer tegenover Voetbal International. "Ik was vooraf wel benieuwd naar wat onze reactie zou zijn na de wedstrijd in Rijeka. Die moet je eerst verwerken en vervolgens wacht om half een 's middags alweer een lastig duel op kunstgras in Leeuwarden."
Rutten wilde koste wat het kost goed voor de dag komen na een zwaar Europees programma. "Ik heb gezegd dat als je grote jongens wilt zijn, je dat soort wedstrijden moet winnen en je niet mag verschuilen achter een midweeks Europees duel. Ik vind dat we dat goed hebben gedaan, al sluit ik mijn ogen niet voor wat er fout ging tegen Cambuur."
''We zijn vooral na rust fases vergeten te voetballen en kwamen daardoor tegen het einde van de wedstrijd onder druk te staan. Maar dankzij onze keeper Kenneth Vermeer en het centrale duo Sven van Beek en Terence Kongolo, die uitstekend speelden, wisten we die druk te weerstaan. We hebben goed gereageerd op het duel in Rijeka en gedaan wat we moesten doen.'' |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Rutten legt ook in zijn bespiegelingen de lat hoger. Dat deed ie augustus en september nog niet. Begrijpelijk. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
RUTTEN: NA DE 1-0 WAS ALLES VOOR ONS
Hoewel Feyenoord in de eerste helft niet erg veel kansen wist te creëren tegen PEC Zwolle, had trainer Fred Rutten bij rust een redelijk gerust gevoel. Hij had gezien dat Feyenoord in de eerste helft een licht overwicht had gehad en vertrouwde erop dat de beloning in de tweede helft zou volgen. Het was belangrijk dat we niet onrustig zouden worden, vertelde Rutten na afloop van de wedstrijd. Ik wist dat onze kans zou komen.
De trainer kreeg gelijk, want Sven van Beek opende kort na rust de score voor Feyenoord. Na die goal was alles voor ons, stelde Rutten, die tevreden was over de wijze waarop zijn ploeg in de tweede helft speelde. Het voetbal was leuk om te zien. We hadden nog verder kunnen uitlopen dan we nu hebben gedaan, maar het belangrijkste is dat de punten binnen zijn.
Het goede resultaat was volgens Rutten voor een groot deel toe te schrijven aan de strijdwijze van het team. Daarover ben ik heel content. Van voor tot achter zie ik een enorme bereidheid in dit team om voor elkaar te werken en om elkaars fouten te repareren. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rutten acht niets onmogelijk: 'We kunnen pas slagen in mei'
De 2-0 zege op PEC Zwolle was voor Feyenoord alweer de vijfde op rij. 'Als we dit kunnen doortrekken, kan er hier heel wat moois gebeuren', aldus trainer Fred Rutten.
'We zijn op de goede weg. Het team is zich aan het ontwikkelen. Dat kun je zien', ging de oefenmeester verder tegen FOX Sports. 'Het is in fases van onze wedstrijden echt genieten voor Feyenoord-supporters én voor neutrale toeschouwers. Ik hoop dat dat steeds vaker gaat gebeuren.'
'Niets is onmogelijk', sprak Rutten cryptisch over de kansen van Feyenoord dit seizoen. 'We hebben een mooie klim gemaakt op de ranglijst. Nu moeten we standvastigheid tonen en bij de bovenste ploegen blijven. We kunnen pas slagen in de maand mei. Je kunt niet tussentijds slagen. Het is net zoals op school.'
Fred Rutten na afloop van Feyenoord-PEC Zwolle. http://foxsports.nl/video/240770-rutten-dit-team-maakt-geweldige-ontwikkelingen-door.html Bron:FOXSports |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 01:17 schreef RenatoBos het volgende:RUTTEN: NA DE 1-0 WAS ALLES VOOR ONS[ afbeelding ] Van voor tot achter zie ik een enorme bereidheid in dit team om voor elkaar te werken en om elkaars fouten te repareren. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite Dat is de spijker op z'n kop geslagen. Het uitstekende positiespel en dat pure vechten voor elkaar moet de hand van Fred zijn, en daar geef ik hem alle credits voor. Er staat per wedstrijd een beter geoliede vechtmachine in het veld. Ook het pure voetbal is in ruime mate aanwezig. Gisterenavond stond naar mijn idee de sterkste ploeg op het veld. Alleen de spitspositie is een dilemma. Ik begrijp Fred dat hij Kazim laat staan. Die jongen verricht heel veel arbeid en is ook een redelijk aanspeelpunt, maar we hebben echt veel te weinig stootkracht in de punt. Misschien zou Elvis een optie zijn. Vervolgens moet Fred dan kiezen tussen Tonny en Lex. M.i. in eerste instantie de keuze tussen een extra aanspeelpunt, of een speler die voortdurend de ruimte's zoekt en dan gelanceerd moet worden. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Tonny speelde matig, aldus de commentator op de radio. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote: Was ook zo. Hetzelfde geldt voor Boëtius en Kazim-Richards. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Aanval was zeer zwak ... |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote: Netjes uitgedrukt. Het feit dat we desondanks achterin de nul weten te houden, maakt die prestatie alleen maar beter. Want als je voorin onvoldoende druk kan zetten, wordt vanzelf de druk op je achterhoede groter. En in dit geval bedoel ik meer de geestelijk druk. Want zolang je niet scoort wordt het steeds belangrijker om achterin geen fouten te maken. Had PEC Zwolle gisteren als eerste gescoord, dan was de kans groot geweest dat je de wedstrijd verliest. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Klopt was slordig en matig.
Boëtius bij vlagen wel redelijk tot goed!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 november 2014 door MMM -- |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Nou nou, redelijk tot goed? Pff, dan ben je wel snel tevreden ...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 november 2014 door lijdensweg -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lorre lorre koppiekrauw.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Rutten heeft behoorlijk aan sympathie gewonnen. Terecht. Heeft mij ook om gekregen. Resultaten en spel tellen. En dat ziet er goed uit. En nog steeds progressie. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dit jaar geen tripje naar Zuid-Europa in de winterstop |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 17:01 schreef FR-Henk het volgende:Rutten heeft behoorlijk aan sympathie gewonnen. Terecht. Heeft mij ook om gekregen. Resultaten en spel tellen. En dat ziet er goed uit. En nog steeds progressie. Ik ben nog niet helemaal overtuigd ... het gaat de goeie kant op! |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Bij vlagen! Kan en moet uiteraard nog veel beter. |
|
|
|