|
|
Els
|
|
|
We hebben met Kazim weer een harde werker waar we niets mee opschieten. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
Maar gelukkig vind Rutten dat al mooi zat. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
RUTTEN: DRIE PUNTEN OP DIT MOMENT HET BELANGRIJKSTE
Feyenoord voldeed zaterdagavond aan de belangrijkste opdracht die Fred Rutten aan zijn ploeg had gesteld. In aanloop naar een belangrijke week, waarin Feyenoord het achtereenvolgens opneemt tegen Sevilla FC en PSV, stond voorop dat de ploeg tegen FC Dordrecht geen averij zou oplopen. Dit gebeurde ook niet, dankzij late doelpunten van Jens Toornstra en Ruben Schaken. De drie punten zijn op dit moment het belangrijkste, zei Rutten achteraf.
Echt zorgen over het resultaat had Rutten zich niet gemaakt, ondanks het feit dat lange tijd 0-0 op het scorebord stond. We begonnen de wedstrijd met een goede drive, zei Rutten. In het eerste half uur heb ik veel goede dingen gezien, terwijl ook de amusementswaarde goed was. We kregen verschillende mogelijkheden voor rust, maar maakten voor het doel de verkeerde keuzes.
De tweede helft was het spel van Feyenoord minder aantrekkelijk, mede doordat het tempo omlaag ging. We hebben wel eens mooiere wedstrijden gespeeld, concludeerde Rutten. Toch zijn we ook na rust blijven voetballen. Het wachten was op het breekpunt, dat kwam nu pas na de tachtigste minuut. Het was prettiger geweest als dat breekpunt iets eerder was gekomen, maar het belangrijkste is dat we vandaag gewonnen hebben. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rutten positief: "Ik vond ons gewoon goed"
Fred Rutten was ondanks het matig vertoonde spel van Feyenoord tegen FC Dordrecht niet kritisch op zijn ploeg. De trainer zag de Rotterdammers met 2-0 winnen van de Schapenkoppen en vond dat zijn team wel naar behoren speelde. Toch was Feyenoord met name in de eerste helft niet sterk.
"Dat heb ik niet gezien. Ik vond ons gewoon goed. Het tempo was misschien laag, maar ondanks dat wisten wij de opening te vinden. We begonnen uitstekend met enorm veel drive om de wedstrijd te willen winnen. In het zestienmetergebied moesten we misschien wat minder zelfzuchtig zijn, want dan hadden we de ban wat eerder kunnen breken," zegt Rutten.
Ruim twintig minuten voor tijd werd Feyenoord in het zadel geholpen door een rode kaart van FC Dordrecht-verdediger Marvin Peersman. "Dan verandert er wel iets. Wij konden daarna een echte rechtsbuiten erin zetten en een defensieve middenvelder opofferen," doelt de oefenmeester onder meer op het inbrengen van Ruben Schaken en Bilal Basacikoglu.
In de strijd om de bovenste plaatsen zou Feyenoord gebaat zijn bij puntenverlies van PSV. Volgende week gaan de Rotterdammers op bezoek in Eindhoven. "Dan moeten wij ze maar puntenverlies bezorgen. Maar eerst wacht donderdag Sevilla. Dat moet ook een kraker worden."
Fred Rutten na afloop van Feyenoord - FC Dordrecht
(http://youtu.be/xt-LNSi3JTg) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Akkefietje Kazim en Vilhena: ''Als er geen emotie meer is"
Fred Rutten is niet geschrokken van de wijze waarop Feyenoord met FC Dordrecht afrekende. Vlak voor tijd brak Jens Toornstra pas de ban voor zijn ploeg tegen tien man van FC Dordrecht. ''Die rode kaart heeft een kleine rol gespeeld'', wil de trainer dat moment niet doorslaggevend noemen.
''Daar geloof ik niks van. Soms is het tegen tien man juist moeilijker. Het werd voor mij wel gemakkelijker om offensief te wisselen'', zei Rutten aan Fox Sports. De coach leek mild in zijn analyse. ''Deze wedstrijden horen erbij. Dordt heeft het wel vaker lang volgehouden. In het eerste half uur zaten goede dingen, maar we konden het tempo niet vasthouden.''
Rutten beschermde spits Colin Kazim-Richards opnieuw. ''Hij is een uitstekend aanspeelpunt, heel bedrijvig in zijn spel. Voor hetzelfde geld geeft hij twee assists.'' De spits had wel nog een akkefietje met ploeggenoot Tonny Vilhena. ''Dat is inherent aan voetbal. Als er geen emotie meer is... Dit is van alle tijden. Ik heb zelf ook tegen een balletje getrapt, maar toen waren er nog niet zoveel camera's.''
RUTTEN: KAZIM WAS VANDAAG EEN UITSTEKEND AANSPEELPUNT http://foxsports.nl/video/244912-rutten-kazim-was-vandaag-een-uitstekend-aanspeelpunt.html Bron:FoXSports |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Het was allemaal wederom uitstekend volgens Rutten. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Wie Rutten nu nog loopt te verdedigen (inclusief Immers en Kazim) is met de navelstreng om de nek geboren. Troosteloos aanvallend voetbal zeg.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 november 2014 door JoopieKlepzeikerT -- |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Contract verlenging hangt in de lucht |
|
|
|
|
Appie53
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2014 - 10:15 schreef JoopieKlepzeikerT het volgende:Wie Rutten nu nog loopt te verdedigen (inclusief Immers en Kazim) is met de navelstreng om de nek geboren. Troosteloos aanvallend voetbal zeg. soms moet je tevreden zijn met wat je hebt! meer is er niet. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Went er maar aan Joop, das Fred ten voeten uit.. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
quote: Contract verlenging dan maar? |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Daarom heb ik nog steeds grote twijfels over Fred Rutten ... |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2014 - 10:15 schreef JoopieKlepzeikerT het volgende:Wie Rutten nu nog loopt te verdedigen (inclusief Immers en Kazim) is met de navelstreng om de nek geboren. Troosteloos aanvallend voetbal zeg. Persoonlijk vind ik het aanvallend gezien vele malen beter dan de afgelopen 2 jaar. Koeman heeft geweldig werk geleverd, maar voetballend gezien vind ik het nu beter. Onder Koeman was het de lange bal op Pellè. Nu is er veel meer variatie en zit er veel meer voetbal in de ploeg. En gisteren was het misschien niet op het beste niveau, maar met of zonder Clasie blijft een heel verschil. Had Pellè in de spits staan en we liepen nu met zijn allen de polonaise, omdat we bovenaan stonden. Dat is het hele verschil. Een topspits die we nu missen. |
|
|
|
|
daan limbos
|
|
|
Rutten is denk ik een goed mens, maar een grote angsthaas, die de hielen van Gudde en van Geel likt. Een man zonder ruggegraat, die precies roept wat van Geel hem influistert. Wij, supporters hebben blijkbaar totaal geen verstand van voetbal, want, zegt de directie, Kazim is een fantastische spits. Wel een spits die bij alle clubs die hij versleten heeft nog nooit in de spits heeft gestaan en overal via de achterdeur is vertrokken. Meneer van Geel vindt dat wij, van voetbal totaal geen verstand hebbende supporters, onze bek dicht moeten houden en accepteren wat hij in zijn grote wijsheid beslist. En daar is Rutte het dus volkomen mee eens. Maar week na week wordt ons Feyenoord-hart gepijnigd na weer een voorstelling van een elftal met een prima verdediging en middenveld, maar een spits die zelfs in de Jupiter league geen potten zal breken. Hoe moet je deze arrogante directie aan hun verstand brengen dat ze ons trouwe legioen niet zo kunt blijven choqueren; dat we er niet alleen maar zijn om een dure seizoenkaart te kopen voor weer een seizoen zonder succes. Of zijn we te veeleisend dat we na 15 jaar eindelijk wel weer eens naar de Coolsingel willen? Zou het helpen om binnenkort een keer bij een thuiswedstrijd allemaal thuis te blijven en de club voor een leeg stadion te laten spelen. Zouden ze dan misschien een keer gaan begrijpen dat ons geduld op is! |
|
|
|
|
Els
|
|
|
Het zal best wel zo zijn dat we nu veel beter voetballen dan afgelopen jaren, maar volgens mij juicht een stadion als er gescoord wordt. Voor kunstjes ga ik wel naar het circus. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Meer doelpunten, nog meer ijzer vreten. Daar zit 'm nu nog de kneep. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Als je dan Marrin hoort dat er mogelijk helemaal niets komt met de winterstop heb ik een zwaar hoofd in de tweede helft van het seizoen.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
In mijn optiek wordt t matiger als we met deze selectie aanvallender gaan spelen. Daarvoor moeten we een completere spits hebben. Anders loopt alles spaak in de combinatie. Onze vleugels staan vaak dubbel gedekt, dus van snel vleugelspel kan nauwelijks sprake zijn. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Voorin staat alles stil als we vanachter uit op bouwen, niemand die de bal kwijt kan.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Daar is ook geen ruimte. Probleem zat gisteren in snelheid van spelen. Eerste bal gaat vaak breed of achteruit in plaats van vooruit |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Tja als ze het vertikken vrij te lopen en maar bij hun verdediger blijven staan is er niet veel ruimte nee.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2014 - 14:25 schreef Stylzz het volgende:In mijn optiek wordt t matiger als we met deze selectie aanvallender gaan spelen. Daarvoor moeten we een completere spits hebben. Anders loopt alles spaak in de combinatie. Onze vleugels staan vaak dubbel gedekt, dus van snel vleugelspel kan nauwelijks sprake zijn. Een Kazim dus, maar dan met scorend vermogen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De echte reden is natuurlijk dat Immers geen aanspeelpunt is. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Inderdaad, dat is een mening. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Hahahahahahaha! Op z'n staart! |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2014 - 14:29 schreef Stylzz het volgende:Daar is ook geen ruimte. Probleem zat gisteren in snelheid van spelen. Eerste bal gaat vaak breed of achteruit in plaats van vooruit Waar! Maar als Clasie speelt is het écht anders. Die denkt meteen vooruit sinds Karim El. weer naast hem staat. Dat en die drol van een spits hebben ons gisteren lang parten gespeeld. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2014 - 12:00 schreef daan limbos het volgende:Rutten is denk ik een goed mens, maar een grote angsthaas, die de hielen van Gudde en van Geel likt. Een man zonder ruggegraat, die precies roept wat van Geel hem influistert. Wij, supporters hebben blijkbaar totaal geen verstand van voetbal, want, zegt de directie, Kazim is een fantastische spits. Wel een spits die bij alle clubs die hij versleten heeft nog nooit in de spits heeft gestaan en overal via de achterdeur is vertrokken. Meneer van Geel vindt dat wij, van voetbal totaal geen verstand hebbende supporters, onze bek dicht moeten houden en accepteren wat hij in zijn grote wijsheid beslist. En daar is Rutte het dus volkomen mee eens. Maar week na week wordt ons Feyenoord-hart gepijnigd na weer een voorstelling van een elftal met een prima verdediging en middenveld, maar een spits die zelfs in de Jupiter league geen potten zal breken. Hoe moet je deze arrogante directie aan hun verstand brengen dat ze ons trouwe legioen niet zo kunt blijven choqueren; dat we er niet alleen maar zijn om een dure seizoenkaart te kopen voor weer een seizoen zonder succes. Of zijn we te veeleisend dat we na 15 jaar eindelijk wel weer eens naar de Coolsingel willen? Zou het helpen om binnenkort een keer bij een thuiswedstrijd allemaal thuis te blijven en de club voor een leeg stadion te laten spelen. Zouden ze dan misschien een keer gaan begrijpen dat ons geduld op is! Haha, ik ben zeker geen fan van Rutten. Maar dit is echt onzin ... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2014 - 12:00 schreef daan limbos het volgende:Rutten is denk ik een goed mens, maar een grote angsthaas, die de hielen van Gudde en van Geel likt. Een man zonder ruggegraat, die precies roept wat van Geel hem influistert. Wij, supporters hebben blijkbaar totaal geen verstand van voetbal, want, zegt de directie, Kazim is een fantastische spits. Wel een spits die bij alle clubs die hij versleten heeft nog nooit in de spits heeft gestaan en overal via de achterdeur is vertrokken. Meneer van Geel vindt dat wij, van voetbal totaal geen verstand hebbende supporters, onze bek dicht moeten houden en accepteren wat hij in zijn grote wijsheid beslist. En daar is Rutte het dus volkomen mee eens. Maar week na week wordt ons Feyenoord-hart gepijnigd na weer een voorstelling van een elftal met een prima verdediging en middenveld, maar een spits die zelfs in de Jupiter league geen potten zal breken. Hoe moet je deze arrogante directie aan hun verstand brengen dat ze ons trouwe legioen niet zo kunt blijven choqueren; dat we er niet alleen maar zijn om een dure seizoenkaart te kopen voor weer een seizoen zonder succes. Of zijn we te veeleisend dat we na 15 jaar eindelijk wel weer eens naar de Coolsingel willen? Zou het helpen om binnenkort een keer bij een thuiswedstrijd allemaal thuis te blijven en de club voor een leeg stadion te laten spelen. Zouden ze dan misschien een keer gaan begrijpen dat ons geduld op is! Zeg dan meteen dat je niemand vertrouwt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De potjes verwijten de ketel. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Je moet het zien om het te herkennen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Takes one to know one :) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: The pot blames the kettle (aldus L = LOUIS) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Aldus.
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Ik vind echt dat Rutten nu eens aan de slag gaat met een volwaardige bezetting van de vleugels. Het elftal staat, maar aanvallend brengen we domweg te weinig. Eén enkele vleugelaanvaller en een halve spits opstellen tegen Dordrecht thuis; het is eigenlijk gewoon beschamend. Het lijkt wel alsof fredje nog steeds niet helemaal bekomen is van de eerste vijf wedstrijden van dit seizoen. Dat hij nog steeds de schrik in de beentjes heeft. Kortom: ik begrijp dat hij deze veilige koers gevaren heeft, maar is het onderhand niet de hoogste tijd dat we gewoon gaan voetballen met drie echte aanvallers? |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Volgende week maandag (hopelijk niet) gaat Rutten voor de bijl. Adios mijn vriend. |
|
|
|
|
salemi
|
|
|
Ik begrijp niets van de commentaren als zou het aanvalsspel niet goed zijn. Afgezien van afgelopen zaterdag waar het tempo in de eerste helft vrij laag lag en de afwezigheid van Clasie met zijn vooruit voetbal echt voelbaar was, hebben we de afgelopen weken niets te klagen. Aanvalsspel valt uiteen in twee delen: het vooruit voetballen en daardoor het creeren van kansen en dan de kansen benutten. Deel een gaat prima. Als je in staat bent om uit bij Vitesse, Reijka en thuis tegen 020 een tiental kansen te creeren doe je het gewoon goed. Het gaat mis bij het benutten van de kansen. We weten allemaal hoe dat komt. Dus het gaat mij te ver om de aanval te veroordelen, we hebben gewoon geen goede afmaker. |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Iedereen heeft Schaken afgeschreven, maar toen Ruben erin kwam, werden we over rechts een stuk gevaarlijker. Hij had een aantal prima akties, - nog afgezien van die prachtige goal. Ik wil hiermee aangeven, dat we m.i. gewoon niet op volle oorlogssterkte spelen. Jens is een uitstekende voetballer maar natuurlijk geen flankspeler, en het moet nu in de eredivisie maar eens afgelopen zijn met al die voorzichtigheid! Ik zou nu toch echt wel iedere wedstrijd Boetius, Bilal en Schaken (d.i. incluis wissels) op de flanken willen zien. Ik denk namelijk dat we dan echt makkelijker gaan scoren. Tegen Sevilla zou ik dan nog wel met Jens op rechts starten, maar tegen PSV zou dat juist helemaal in het straatje van die willems vallen. Wat mij betreft starten we in eindhoven met Ruben op de rechterflank. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
salemi
|
|
|
Het maakt niet zoveel uit of je 4-4-2 speelt of 4-3-3, als je centrumspits er niet een inschopt houdt alles op. Ik zou dan nog liever spelen met Vilhena erbij op het middenveld, Manu op de vleugel, Jens hangend, Immers een positie naar voren en die Kazim er gewoon uit. Dan weet die verdediging van pisvee het helemaal niet meer. Die Rekik weet nu al niet waar hij moet lopen. Ik geloof niet dat pisvee druk zal zetten op ons. Dat durven ze niet. Sevilla is een ander verhaal. Die hebben als het goed is aan een punt genoeg om zich te plaatsen voor de volgende ronde. Die zullen bij ons niet vol op de aanval gaan. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: De eerste dertig minuten wel... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
En als het nou wel 4-0 was geworden, en dat kon ook zomaar.... Lullen we dan met dezelfde kritische noten? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Tempo bleef erg laag. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Het is gewoon niet genoeg, maar daarom waren de verwachtingen ook gematigd aan het begin van het seizoen. Het begint dan te lopen en we denken dan gelijk allemaal weer kampioen te kunnen worden, logisch want het heeft ook lang genoeg geduurd.
Wanneer dit alleen realiteit gaat worden staat nog voorlopig in de sterren geschreven en maakt me volledig opgefokt, met mij vele anderen want we zijn het wachten beu. Vandaar geen pardon voor losers gelijk weer naar huis er mee en de TD moet de mouwen opstropen en wat plooien glad gaan strijken, geen gelul.
Misschien wat te veel verlangd voor een supporter van een tobclub? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op maandag 24 november 2014 - 11:56 schreef FR-Henk het volgende:En als het nou wel 4-0 was geworden, en dat kon ook zomaar.... Lullen we dan met dezelfde kritische noten? Kon dat zomaar? Kans van Toornstra in de tweede helft was een grote kans, verder viel het mee toch? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op maandag 24 november 2014 - 12:07 schreef MMM het volgende:[..] Kon dat zomaar? Kans van Toornstra in de tweede helft was een grote kans, verder viel het mee toch? En bij de feiten blijvend is het net aan 2-0 geworden in de blessuretijd, tegen zo' n club in eigen huis. Das om te janken toch! |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2014 - 10:15 schreef JoopieKlepzeikerT het volgende:Wie Rutten nu nog loopt te verdedigen (inclusief Immers en Kazim) is met de navelstreng om de nek geboren. Troosteloos aanvallend voetbal zeg. Godsamme, in vergelijking met jou is zelfs Lijdensweg optimist..... Tjongejongejonge, zie jij het nog wel zitten in dit leven jongen? Kop op man, niet overal zo negatief over doen zeg.... Het zonnetje schijnt voor ons en zondag gaat het lichtje uit..... (exit lampje...) |
|
|
|