|
|
Sensi
|
|
|
On topic tho... Fredje doet het helemaal niet verkeerd tot nu toe. Eigenlijk buiten alle verwachtingen? |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 november 2014 - 21:10 schreef RenatoBos het volgende:Niet normaal hoeveel ruimte er tussen de verdediging en de keeper lag, dat hadden echt meer doelpunten op moeten leveren. Wat kreeg JP en Karim nog kansen.. Ik was allang blij dat er is gewonnen ... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Uiteraard. maar om beter te worden heeft hij wel n punt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 november 2014 - 21:19 schreef Sensi het volgende:Misschien te veel van t goede.. Heb liever dat ze net aan winnen en scherp blijven voor de volgende wedstrijd dan vleugels krijgen van een dikke overwinning op de titelhouder.. Is ook wel zo maar het is ook storend als je zulke dikke kansen mist.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Fred had echt nog een snelle jongen in moeten brengen. Dan had Kazim er voor mij uit gemogen en had Immers wat hangend in de spits kunnen spelen. Dan had sevilla nog meer problemen gehad. Maar fredje heeft nog steeds de dunne van die eerste 4 wedstrijden. Anders kan ik zijn haast fobie-achtige angst om te wisselen niet verklaren. Wel een speciale vermelding voor de fitheid van de groep! Tot en met het laatste fluitsignaal verzaakte er niemand! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 november 2014 - 13:24 schreef Nick4F het volgende:Fred had echt nog een snelle jongen in moeten brengen. Dan had Kazim er voor mij uit gemogen en had Immers wat hangend in de spits kunnen spelen. Dan had sevilla nog meer problemen gehad. Maar fredje heeft nog steeds de dunne van die eerste 4 wedstrijden. Anders kan ik zijn haast fobie-achtige angst om te wisselen niet verklaren. Wel een speciale vermelding voor de fitheid van de groep! Tot en met het laatste fluitsignaal verzaakte er niemand! Je laatste regel is m.i. precies de reden waaróm Fred niet wisselde. |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
quote: Ben ik ook helemaal met je eens, maar Fredje had de tegenstander voor nog grotere problemen kunnen plaatsen. Ik vind het gewoon niet ok dat hij als trainer onze aanvallers totaal negeert. En dus ook nooit tactisch wisselt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 november 2014 - 14:45 schreef Nick4F het volgende:[..] Ben ik ook helemaal met je eens, maar Fredje had de tegenstander voor nog grotere problemen kunnen plaatsen. Ik vind het gewoon niet ok dat hij als trainer onze aanvallers totaal negeert. En dus ook nooit tactisch wisselt. YEP |
|
|
|
|
flipje tiel
|
|
|
tjonge tjonge wat blijven er toch een hoop negatief over fredje maar volgens mij heeft hij al meer punten dan koeman vorig seizoen,en wat koeman niet lukte heeft fredje zonder scorende spits wel voor elkaar gekregen "we overwinteren in europa" |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
quote: Ik wil zeker niet negatief over komen Flip. Hoe zou dat kunnen na die geweldige avond tegen sevilla! Man, man wat een pot. Daar lul ik nu nog de hele dag over! Feyenoord is een van de grote passies in m'n leven man! En dan negatief zijn over die club? Nooit en te nimmer! Ik vind dat we met deze geweldige selectie ook mee kunnen doen om de titel, omdat we nu eenmaal over on-Hollands veel power beschikken! En dat is de verdienste van vG en niet van fredje. Maar Fred heeft er een super hechte eenheid van gemaakt; absoluut zijn verdienste! Maar volgens mij loopt die verschrikkelijke start hem nu nog dun langs de beentjes. Waar is onze coach nou zo verschrikkelijk bang voor om veel meer gebruik te maken van flankspelers? Als we goed zijn, dan denderen we over de hele eredivisie heen, met al die jochies van ajaks en pesv incluis! Ik vind het gewoon niet kloppen als je voldoende goede aanvallers hebt, en je gebruikt ze gewoon niet of nauwelijks, terwijl je amper scoort! Want dat is toch ons probleem. We zijn nu bijna op de helft van de competitie, maar geen sterveling op aarde weet waartoe we aanvallend in staat zijn. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Zo werkt dat niet in de voetballerij. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ah, tenzij je de kantinebitch bent :) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Speciaal voor van Geil. De kantinebitch.
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rutten lovend: ''Dan denk ik: hé, dat pikken ze nu ook al op''
Feyenoord had geen kind aan Excelsior in de gewonnen stadsderby van zaterdagavond. Sterker nog, door individuele fouten in de verdediging van de Kralingers kwamen ploeg uit Zuid al snel op een comfortabele voorsprong. ''Je kunt ook zeggen dat wij het goed hebben uitgespeeld'', wil Rutten echter niets weten van cadeautjes.
''Wij hebben een goede analyse gemaakt en scoren uit onze lopende mensen. Ik zie het wat positiever'', vertelde de trainer voor de camera van de NOS. ''Zij krijgen geen grip op ons spel. Er zat zoveel beweging in. In fases was het heel erg goed. Wij krijgen wel twee onnodige goals tegen. Maar we konden ook meer scoren. Al met al een geslaagde avond.''
Rutten ziet wekelijks dat zijn ploeg beter wordt. ''Ik zie een ontwikkeling in dit team. Je ziet onderdelen van het voetbal en dan denk ik: hé, dat pikken ze nu ook al op. Dat is onder andere het geduld. Langzaam worden we volwassen. De momenten van onachtzaamheid zijn alleen even vervelend.
De reactie van Feyenoord-trainer Fred Rutten na de gewonnen uitwedstrijd bij Excelsior (2-5). http://nos.nl/video/2007631-rutten-resultaat-van-goede-analyse.html Bron:NOS |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
RUTTEN GENIET VAN FEYENOORD
Na afloop van de uitwedstrijd tegen Excelsior van zaterdagavond vertelde Fred Rutten dat hij bij vlagen had zitten genieten op de bank. De hoofdtrainer zag hoe zijn ploeg de stadgenoot kansloos had gelaten (2-5), terwijl de dikke overwinning bovendien tot stand was gekomen met bij vlagen heel aantrekkelijk voetbal. Er zat ontzettend veel beweging in de ploeg. Mede daardoor kwam de tegenstander geen moment in de wedstrijd, aldus Rutten.
Toen Rutten vooraf in de historie dook van wedstrijden tussen Excelsior en Feyenoord, kon hij concluderen dat een bezoek aan Woudestein in het verleden lang niet altijd garant stond voor drie punten. Zo wist Excelsior van de laatste drie thuisduels met de grote broer er twee te winnen. Dat het zaterdag zo ver niet kwam, was volgens Rutten vooral de verdienste van Feyenoord. Door onze manier van druk zetten dwongen we de tegenstander tot het maken van fouten. Door snel te scoren hebben we die uitstekend afgestraft.
Je ziet duidelijk een heel positieve ontwikkeling in dit elftal, ging de coach verder. We hebben in fases heel goed gespeeld en hadden nog meer doelpunten kunnen maken. Ik ben heel tevreden over deze avond.
Het enige waar Rutten minder tevreden over kon zijn, was het feit dat Feyenoord op Woudestein in de tweede helft nog twee tegendoelpunten moest incasseren. Die waren onnodig, zei de trainer daarover. Aan de andere kant zegt het ook iets dat de jongens daarmee bezig zijn na een ruime overwinning. Dat betekent dat we steeds meer volwassen worden. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord praat in januari met Rutten
Feyenoord gaat in januari met Fred Rutten om de tafel om te praten over een contactverlenging. Dat maakte algemeen directeur Eric Gudde bekend bij de Tafel van Kees.
De Rotterdammers zijn tevreden over de stappen die de ploeg onder de trainer maakt. We hebben Europees overwinterd, het spel is nadrukkelijk beter geworden en dat ondanks de vele mutaties in de eerste maanden. We zouden iets meer moeten scoren. Maar we zijn tevreden over de ontwikkeling van de laatste maanden. Bron: FoxSports |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rutten over groepswinst: "Dit had niemand verwacht"
Fred Rutten kroonde zich vandaag met Feyenoord tot groepswinnaar in groep G van de Europa League. De Rotterdammers wisten 0-3 te winnen tegen Standard Luik. Rutten, trainer van Feyenoord, is tevreden over de overwinning. Zo liet hij na afloop van de wedstrijd weten tegenover RTL7.
"Ik had tegen het einde van de wedstrijd niet het gevoel dat er nog iets ging gebeuren", zegt Rutten. "Bij hun waren het alleen maar eenlingen, dus ik was niet onrustig. Hier kun je mee thuis komen, we hebben heel Europees gespeeld met goed positiespel. Dit is een geslaagde avond, we zijn nummer één in de poule en dat had denk ik niemand verwacht."
De trainer is ook positief te spreken over de reactie van het team na de wedstrijd tegen Excelsior. "Na Excelsior komt er meteen een reactie over de tegengoals en als je vandaag dan ziet hoe iedereen bereid is om de tegengoal te voorkomen dan kan ik daar van genieten", zegt hij. "Als je in Luik makkelijk kan winnen, dan is dit team wel groeiende."
http://www.rtl.nl/uefa-europa-league/#!/324526/video/cea7dcd9-9464-44a3-9bb0-84e3deae45c5-rutten-een-geslaagde-avond/ Bron:RTL7
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 december 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
RUTTEN: DIT IS EEN TOPPRESTATIE
Het humeur waarmee Fred Rutten kort na afloop van de uitwedstrijd tegen Standard Luik van donderdagavond de media te woord stond, was logischerwijs uitstekend. De hoofdtrainer had alle reden om opgewekt te zijn, nadat zijn ploeg zich dankzij een fraaie 0-3 zege in België had verzekerd van de groepswinst in poule G van de Europa League. Ik ben bijzonder tevreden. Dit is een topprestatie van het team, iets dat weinig mensen vooraf voor mogelijk hadden gehouden, zei Rutten.
Op het moment dat Feyenoord tijdens de loting voor de groepsfase werd gekoppeld aan Sevilla FC, Standard Luik en HNK Rijeka, hield Rutten rekening met een pittig gevecht om de tweede plaats in de poule. Zeker omdat we met Sevilla de winnaar van de Europa League van vorig seizoen troffen. Dat we met deze tegenstanders als eerste zijn geeindigd, betekent dat het team groeiende is. Bovendien denk ik dat er nog veel rek in zit.
Niet alleen de overwinning op zich, ook de wijze waarop deze tot stand kwam stemde Rutten tot een tevreden mens. Het zag er goed uit. We hebben mooie goals gemaakt, terwijl met Lucas Woudenberg en Wessel Dammers opnieuw twee spelers hun debuut konden maken. Dat voor hen, twee heel leergierige jongens, natuurlijk hartstikke mooi. Dat maakt deze avond nog meer geslaagd.
Rutten liet tot slot weten dat er met Khalid Boulahrouz en Terence Kongolo niets ernstigs aan de hand is. Beide verdedigers vielen tijdens de wedstrijd uit. Khalid had wat lichte klachten aan zijn lies, terwijl Terence zich niet lekker voelde en last had van zijn buik. Beiden zijn uit voorzorg gewisseld. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Fred is de weg een beetje kwijt geloof ik, die zit in de veronderstelling dat we morgen tegen AZ spelen, of heb ik iets ergens gemist..(?) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De ploeg leert snel. ik zie steeds meer positiewisselingen, en doorkomende spelers. Goed! |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
En dat met een lafaard aan t roer. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik hoorde op tv de afgelopen jaren vaak dat koeman alles er uit haalde. maar dit lijkt er veel meer op. goed georganiseerd compact voetbal. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2014 - 20:13 schreef van geil het volgende:Ik hoorde op tv de afgelopen jaren vaak dat koeman alles er uit haalde. maar dit lijkt er veel meer op. goed georganiseerd compact voetbal. ik wilde een heel verhaal over appels en peren gaan houden, maar je hebt een punt. Ondanks dat er nu meer pure voetballers in de selectie zitten, waaronder de keeper. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2014 - 20:13 schreef van geil het volgende:Ik hoorde op tv de afgelopen jaren vaak dat koeman alles er uit haalde. maar dit lijkt er veel meer op. goed georganiseerd compact voetbal. True, maar vergeet niet dat 3 belangrijke schakels (Toornstra, El Ahmadi en Vermeer) vorig jaar niet bij ons speelden..
Toonstra zorgt eigenlijk als 4de middenvelder dat het mindere voetballend vermogen van Lex niet zo opvalt (Lex hoeft nu minder aan de bal de komen in de kleine ruimte).
Vermeer versnelt het spel van achteruit en El Ahmadi is een brok ervaring en is nu op het hoogste niveau in zijn carrière.
Dus al met al is het niet helemaal direct te vergelijken. Al mag duidelijk zijn dat Feyenoord nu het beste speelt in jaren tijd (qua veldspel). |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2014 - 01:07 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] True, maar vergeet niet dat 3 belangrijke schakels (Toornstra, El Ahmadi en Vermeer) vorig jaar niet bij ons speelden.. Toonstra zorgt eigenlijk als 4de middenvelder dat het mindere voetballend vermogen van Lex niet zo opvalt (Lex hoeft nu minder aan de bal de komen in de kleine ruimte). Vermeer versnelt het spel van achteruit en El Ahmadi is een brok ervaring en is nu op het hoogste niveau in zijn carrière. Dus al met al is het niet helemaal direct te vergelijken. Al mag duidelijk zijn dat Feyenoord nu het beste speelt in jaren tijd (qua veldspel). Vooral dankzij Kenneth Vermeer!! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2014 - 20:22 schreef Stylzz het volgende:[..] ik wilde een heel verhaal over appels en peren gaan houden, maar je hebt een punt. Ondanks dat er nu meer pure voetballers in de selectie zitten, waaronder de keeper. Zeker de uitstraling van Kenneth Vermeer op de rest van het elftal heeft zijn werking niet gemist !!! |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
quote: Dikke polonaise allemaal (ik ook).Het ziet er ook verdomd goed uit. Maar we zijn er nog lang niet met de net niet trainert. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
We zullen de 17e zien hoe t gaat als we minder de bal hebben dan de tegenstander. In theorie dan |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Waarom zouden we minder de bal hebben? Vind jij dat Pisvolk dan zoveel beter dan?
Immers, Clasie , El Ahmadi en Toornstra tegen Wijnaldum, Guardado, Maher en Hendriks ???
Het enige gevaar schuilt in de naam Depay bij dat Pisvolk ... en dan die verdediging: Arias, Rekik, Bruma en Willems , die zijn goed voor de lach spieren !!!
Normaliter zou dit Pisvolk een eitje moeten zijn gezien de huidige vorm waarin Feyenoord verkeerd.
Eerst maar eens afrekenen met Az , wedstrijd voor wedstrijd .... AZ, Pisvolk en Nakie |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2014 - 07:18 schreef JoopieKlepzeikerT het volgende:[..] Dikke polonaise allemaal (ik ook).Het ziet er ook verdomd goed uit. Maar we zijn er nog lang niet met de net niet trainert. Ook ik had en heb nog steeds mijn twijfels over Fred Rutten, maar ik kan niet ontkennen dat ie goed bezig is! Beter nog dan Ronald Koeman wil ik gaan denken, kan je nagaan als Fred Rutten met Graziano Pellé had mogen werken ... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2014 - 08:42 schreef lijdensweg het volgende:[..] Waarom zouden we minder de bal hebben? Vind jij dat Pisvolk dan zoveel beter dan? Immers, Clasie , El Ahmadi en Toornstra tegen Wijnaldum, Guardado, Maher en Hendriks ??? Het enige gevaar schuilt in de naam Depay bij dat Pisvolk ... en dan die verdediging: Arias, Rekik, Bruma en Willems , die zijn goed voor de lach spieren !!! Normaliter zou dit Pisvolk een eitje moeten zijn gezien de huidige vorm waarin Feyenoord verkeerd. Eerst maar eens afrekenen met Az , wedstrijd voor wedstrijd .... AZ, Pisvolk en Nakie Daarom zei ik ook in theorie. P$V speelt thuis en is in eigen huis in theorie de ploeg met de meeste balbezit. Ik persoonlijk denk dat de wedstrijd heel anders gaat worden, maar hoogmoed komt voor de val. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
Zo zit je zelfs bij een 3-0 voorsprong nog op het puntje van je stoel met hartklachten en al nagelbijtend op het laatste fluitsignaal te wachten, of zo zit je met verbazing naar het zelfde team te kijken dat zelfs internationaal wedstrijden controleert en 1e wordt in de groep. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2014 - 09:44 schreef sportverteller het volgende:Zo zit je zelfs bij een 3-0 voorsprong nog op het puntje van je stoel met hartklachten en al nagelbijtend op het laatste fluitsignaal te wachten, of zo zit je met verbazing naar het zelfde team te kijken dat zelfs internationaal wedstrijden controleert en 1e wordt in de groep. Vertrouwen heet dat geloof ik en dat groeit met de tijd bij spelers en supporters als de lijn zo doorgetrokken wordt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rutten looft talenten en pikt er vijf routiniers uit: "Zó overtuigend, zo sterk"
Bij Feyenoord gaat momenteel heel weinig fout. De Rotterdammers zijn al acht wedstrijden ongeslagen, hielden in zeven van die acht duels de nul en laten tussendoor ook flink wat talenten instromen. Wessel Dammers en Lucas Woudenberg zijn de laatste voorbeelden van spelers uit de eigen jeugd die een kans hebben gekregen.
Fred Rutten liet Dammers en Woudenberg debuteren in de Europa League-wedstrijd tegen Standard Luik (0-3). De trainer is maar wat trots op de ontwikkeling van de jongelingen. "Ik ben nooit bang geweest om jonge gasten voor de leeuwen te gooien. Als ze er klaar voor zijn, mogen ze aan de bak", zegt hij in De Telegraaf.
"Labyad en Arnautovic waren zestien jaar toen ik ze opstelde Labyad bovendien ook in een Europese wedstrijd tegen Hamburger SV. Het is voor mij geweldig om te zien hoe zelfverzekerd Lucas heeft gespeeld. En hoe Wessel zich etaleerde toen hij inviel. Zó overtuigend, zo sterk. Want het blijft wel een Europees duel, hè..."
Maar ook de oude garde kan op complimenten rekenen, vooral voor de manier waarop ze de nieuwste lichting - met ook Rick Karsdorp en Matthew Steenvoorden - begeleiden. "Deze talenten kunnen zo functioneren en zo debuteren doordat de oudere spelers hen daarin steunen. Kenneth Vermeer, Lex Immers, Jordy Clasie en Khalid Boulahrouz gaan daarin voorop. En Joris Mathijsen helpt ze buiten het veld ook geweldig." Bron: Voetbalprimeur |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kieft onder de indruk: ''Dit Feyenoord raakt niet snel in paniek''
Wim Kieft is zeer onder de indruk van de prestaties van Feyenoord en met name de wijze waarop Fred Rutten de Rotterdammers heeft weten neer te zetten. Een cruciaal moment is in de ogen van de analist dat Hij zowel Boëtius en Vilhena uit het elftal haalde.
"Een grote stap voorwaarts is geweest dat Rutten de risicofactoren uit het elftal heeft gehaald. Al of niet tijdelijk", aldus Kieft in zijn column in De Telegraaf. "Jean-Paul Boëtius en Tonny Vilhena moesten plaatsmaken voor Elvis Manu en Jens Toornstra en daarmee heeft hij zijn elftal goed neergezet. Vind ik knap."
Hij is dan ook blij dat Rutten eindelijk de erkenning krijgt. "Rutten wordt in de voetballerij allang gezien als een goede trainer, maar voor de buitenwereld is hij ook iemand van net niet. Daarom zijn deze prestaties en de soms indrukwekkende manier van spelen van Feyenoord mooi om te zien. Feyenoord overtuigt, raakt niet snel in paniek en de ploeg is mentaal sterk. Het geldt allemaal als een bevestiging van Ruttens kwaliteiten en dat is Fred gegund. Evenals een kampioenschap. Al vind ik de selectie creatief wat beperkt." Bron:Soccernews |
|
|
|
|
Appie53
|
|
|
|
|
|
van geil