|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
RUTTEN: PUNT WAS TERECHT GEWEEST
Fred Rutten zag woensdagavond dat zijn ploeg in grote delen van de wedstrijd tegen PSV alle vooraf gemaakte afspraken na kwam en uitstekend weerstand bood aan de koploper van de Eredivisie. Zeker de eerste helft was voor ons, we hadden het goed staan, vertelde de trainer na afloop tijdens de persconferentie in Eindhoven. Dat we in de laatste minuut nog de wedstrijd verliezen mag niet. Een gelijkspel in mijn ogen de meest terechte uitslag was geweest.
In dat opzicht was de slotminuut een wijze les voor Feyenoord, stelde Rutten. Voetballend zag het er in mijn optiek aardig uit, alleen had dit verlies voorkomen kunnen worden.
Rutten zag voorafgaand aan dat winnende doelpunt de wedstrijd langzaam kantelen vanaf het moment dat Luke Wilkshire werd gewisseld in de tweede helft. Daarna werd PSV beter en kwamen wij moeilijker onder de druk uit. We kwamen op achterstand, maar hadden gelukkig toch de veerkracht om de gelijkmaker nog te maken.
Dat het doelpunt van Colin Kazim-Richards kort voor tijd niet voldoende was om een punt te redden, was te wijten aan een tegentreffer in de slotseconden. Op dit niveau worden de wedstrijden beslist op details, besloot Rutten. De corner werd te ver genomen en vervolgens stonden we verdedigend niet goed. Heel jammer dat het zo eindigde. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Els
|
|
|
Feyenoord heeft gisteren bewezen geen topploeg te zijn. Je krijgt lof voor het spel, maar de wedstrijden tegen Twente, Ajax en PSV hebben weinig punten opgeleverd. En zolang voetbal geen beoordelingssport, maar een resultaatsport is, heb je dus helemaal niks aan complimenten. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Het is duidelijk dat we t nog moeten doen met wat we hebben in plaats van selectief goed de posities in te vullen: Kazim, Vilhena, Nelom, Wilkshire, Immers en Rutten komen net tekort, van Beek en Kongolo hebben de potentie top te worden, maar zijn nog heel jong.
Dan moet het van de rest komen om een heel elftal te dragen, als er daar nog blessures bij komen ook, dan heb je gewoon een probleem. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 18 december 2014 - 08:57 schreef Els het volgende:Feyenoord heeft gisteren bewezen geen topploeg te zijn. Je krijgt lof voor het spel, maar de wedstrijden tegen Twente, Ajax en PSV hebben weinig punten opgeleverd. En zolang voetbal geen beoordelingssport, maar een resultaatsport is, heb je dus helemaal niks aan complimenten. Klopt op de letter. Al hadden de uitslagen (ook tegen 020, Twente, Vites, AZ) totaal anders kunnen zijn. En dat vind ik meer dan verwacht. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 18 december 2014 - 09:00 schreef Stylzz het volgende:Het is duidelijk dat we t nog moeten doen met wat we hebben in plaats van selectief goed de posities in te vullen: Kazim, Vilhena, Nelom, Wilkshire, Immers en Rutten komen net tekort, van Beek en Kongolo hebben de potentie top te worden, maar zijn nog heel jong. Dan moet het van de rest komen om een heel elftal te dragen, als er daar nog blessures bij komen ook, dan heb je gewoon een probleem. En is het niet verrassend dat de absolute top nog steeds te hoog gegrepen is. Zie ook de begrotingen. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
quote:Op donderdag 18 december 2014 - 09:00 schreef Stylzz het volgende:Het is duidelijk dat we t nog moeten doen met wat we hebben in plaats van selectief goed de posities in te vullen: Kazim, Vilhena, Nelom, Wilkshire, Immers en Rutten komen net tekort, van Beek en Kongolo hebben de potentie top te worden, maar zijn nog heel jong. Dan moet het van de rest komen om een heel elftal te dragen, als er daar nog blessures bij komen ook, dan heb je gewoon een probleem. Rutten had dit seizoen niet hoeven spelen met Nelom, Immers en Kazim. Wilkshire vind ik zo slecht nog niet. Liever 3de met lef en eigen jeugd dan op deze manier (wat je zag aankomen) Rutten heeft zijn verleden mee genomen. NET NIET. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
FEYENOORD STRIJDVAARDIG NA DURE LES IN EINDHOVEN
Voor Feyenoord is het zaak niet te lang te blijven hangen in de teleurstelling na de ongelukkig verloren topper (4-3) tegen PSV van woensdagavond. Dat was de belangrijkste boodschap die trainer Fred Rutten zijn spelers meegaf, een dag na de bittere pil die de ploeg in het Philips Stadion moest slikken. We zitten allemaal met een rotgevoel, omdat we in een topwedstrijd als die van gisteren veel meer hadden verdiend. Maar wie een grote jongen wil worden, moet hiermee om leren gaan, zei de coach donderdag in De Kuip.
Dat de teleurstelling woensdagavond groot was in het Rotterdamse kamp, had vooral te maken met de manier waarop er in Eindhoven was verloren. De ploeg incasseerde in blessuretijd het beslissende doelpunt, nota bene kort nadat het zich op knappe wijze had teruggevochten tot 3-3. Ik ben heel content met de getoonde veerkracht, zei Rutten daarover. Dat het voor ons na rust moeilijker was dan in de eerste helft, is in mijn ogen logisch en heeft ook met de tegenstander te maken. In topwedstrijden is het spelbeeld nooit negentig minuten hetzelfde.
Hoewel aan zowel de 1-1 als de 3-2 van Luuk de Jong een overtreding van de thuisploeg vooraf ging, weigerde Rutten naar scheidsrechter Björn Kuipers te wijzen. Hij gaf in de rust zijn fout toe, dat vond ik moedig van hem. Het is niet zo dat we door de scheidrechter hebben verloren. We hebben als team verloren, als gevolg van individuele fouten. Na de 3-3 zag ik in het elftal een houding van: we gaan hier winnen. Mede daardoor gaven we de 4-3 op heel naïeve wijze weg. Die details beslissen een wedstrijd en daar moeten we van leren. Als we echt in de top willen meedoen, moeten we het aantal fouten reduceren.
Dat door de nederlaag de achterstand op de koploper van de Eredivisie was opgelopen tot twaalf punten, was iets waar ook Rutten in zijn nabeschouwing niet omheen kon. Dat is het eerste waar ik naar kijk, dat staat als een paal boven water. Daarom hoeven we voorlopig niet meer naar de eerste plaats te kijken, alleen wil dat niet zeggen dat we niets meer hebben om voor te spelen. Het bijzondere Europese avontuur van dit seizoen bijvoorbeeld smaakt naar meer en zorgt voor voldoende motivatie om ook volgend jaar weer in zon ritme te spelen. Dat betekent dat we opnieuw Europees voetbal moeten afdwingen. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 december 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Appie53
|
|
|
quote: Tja, moet het doen met het materiaal wat aanwezig is, nou is echt niet top! En de begroting? lijkt niet op de rest. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Als t loopt doet v Geel fantastisch werk en heeft prima ingeslagen. nu zit t tegen , en dan wordt t weer op de begroting gegooid. en is t materiaal niet echt top. met dat kontendraaien komt Feyenoord echt niet verder. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
of gaat t over de begroting van Zwolle? |
|
|
|
|
Appie53
|
|
|
Dat zeg ik niet, zij hebben betere spelers en kost geld! Wij hebben een beter TEAM. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 18 december 2014 - 15:19 schreef van geil het volgende:Als t loopt doet v Geel fantastisch werk en heeft prima ingeslagen. nu zit t tegen , en dan wordt t weer op de begroting gegooid. en is t materiaal niet echt top. met dat kontendraaien komt Feyenoord echt niet verder. Je hebt kontendraaiers en luchtverkopers. Ik kies realisme. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Laffe lul, Wilkshire rechtsbuiten tegen NAC. Achterlijke |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik las in de media met Manu en Boëtius zoals de bedoeling was tegen pisvee En nu dit. Wattefak? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Van mij mag die Rutten optieven, dan snap je er gewoon niets van |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
HIJ WAS TEVRENDEN OVER WILKSHIRE ZIJN INVULLING TEGEN PSV
manmanman... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote: Een kinderhand is gauw gevuld.... |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Weg er mee. Haal Ron Jans aub. Kunnen we weer genieten. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Ik was ook tevreden over de geleverde prestatie. Meer zit er namelijk niet in! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Laat van Hanegem nu de bek is los trekken. Rutten niet Feyenoord waardig. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
quote: Eindelijk met mij eens? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Hier kan je echt helemaal niets mee. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Wat een wanprestatie met je laffe opstelling, lul |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: en t gewoon aan blijven zien he. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Nee lekker laten staan, lekker safe. Gadverdamme.
Wat een klootzak. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rutten: ''Met die combinatie kun je echt iets gaan winnen''
Fred Rutten gaat tevreden de winterstop in. De trainer gaf toe dat Feyenoord niet groots speelde tegen NAC Breda, maar hij zag opnieuw een bepaalde mentaliteit in zijn ploeg. Over een cijfer moest hij dan ook niet lang nadenken. ''Drie punten is een 10, hè'', zei hij met een lichte grijns op zijn gezicht.
''Volgens mij gaat voetbal om het winnen, zeker bij een club als Feyenoord'', antwoordde hij direct daarna op Fox Sports. ''Qua uitvoering kon het beter. Dit was niet een van onze beste wedstrijden. Maar in dit soort duels gaat het om de drie punten en dan is het oké.''
NAC Breda ging de strijd vol aan, maar Feyenoord kon daar redelijk in mee. Er zit een geweldige mentaliteit in dit Feyenoord. We kunnen heel goed voetballen, maar ook heel goed vechten. Met die combinatie kan je in de toekomst echt iets winnen.
Kazim-Richards ontwikkelt zich bovendien als spits. Ik heb gezien dat hij ons kan helpen. Hij is balvast. Wij zijn met hem aan de slag gegaan en je ziet de ontwikkeling. Het is mooi dat hij nu de matchwinner is. Maar het gaat om het team, daar is hij een onderdeel van.
http://foxsports.nl/video/251448-rutten-we-kunnen-goed-voetballen-en-goed-vechten.html Bron: FoxSports
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 december 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
RUTTEN MET GOED GEVOEL DE WINTERSTOP IN
Fred Rutten had zondag niet de beste wedstrijd van het seizoen van zijn ploeg gezien. Het enige dat desondanks voor hem telde was dat Feyenoord op bezoek bij NAC Breda de drie punten had weten veilig te stellen. Die danken we vooral aan een geweldige mentaliteit, die moeten we zien vast te houden, vertelde de trainer na afloop van de wedstrijd. We kunnen goed voetballen en goed vechten. Met die combinatie kun je in de toekomst echt iets gaan winnen.
De wijze waarop de overwinning op NAC tot stand kwam, paste in die zin niet helemaal in de ontwikkeling die Feyenoord de afgelopen maanden doormaakt, zo erkende Rutten. We hebben veel mooie en goede wedstrijden gespeeld, dan mag er een keer een wedstrijd tussen zitten waarin we wat minder grip hebben.
Rutten zag dat zijn elftal met name in de tweede helft soms moeite had de vrije man te vinden. De middenvelders hadden veel drang naar voren, maar als een pass eens niet aankwam, kregen we gelijk een halve counter tegen, vertelde de trainer. We hadden de wedstrijd desondanks wellicht eerder op slot moeten gooien.
Dat gebeurde niet, waardoor Feyenoord de driepunter in Breda uiteindelijk dankte aan een doelpunt voor rust van Colin Kazim-Richards. Voor de spits was het zijn vierde doelpunt in vier competitieduels op rij. Rutten: Vanaf het moment dat Colin fit is, heb ik gezien dat hij een speler is die ons kan helpen. Hij is bijvoorbeeld heel balvast. Je ziet dat hij een goede ontwikkeling doormaakt. Des te mooier dat hij vandaag de winnende voor ons maakt.
Voor Feyenoord breekt met de overwinning op NAC Breda de winterstop aan. Het is niet zo dat ik daar heel erg aan toe ben, want ik ben nog zo fit als een hoentje, glimlachte Rutten. Toch gaan we er natuurlijk van genieten, zodat we er in het nieuwe jaar weer fris tegenaan kunnen.
Feyenoord hervat in het nieuwe jaar de training op zaterdag 3 januari. Op zondag 4 januari speelt Feyenoord in De Kuip de benefietwedstrijd tegen FC Emmen, voordat de ploeg op maandag 5 januari vertrekt naar Dubai voor een trainingskamp. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 december 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
flipje tiel
|
|
|
quote: optiefen met die schoolmeester,die is helemaal niet geschikt voor ons |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Ik zou van Bronckhhorst voor de groep zetten. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
eerder op slot moeten gooien? en met n goed gevoel de winterstop in?? t zal wel. ik niet. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Fraser: ''Rutten maakt weloverwogen zijn keuzes''
Henk Fraser kan wel begrijpen dat Feyenoord-trainer Fred Rutten kiest voor ervaring in zijn ploeg. Dat zegt de huidige trainer van ADO Den Haag - in het verleden spelend voor onder andere Feyenoord en Sparta - zondag in de voetbaltalkshow FC Rijnmond. Fraser reageert daarmee mede op de basisplaats van Luke Wilkshire als rechtsbuiten.
Rutten posteerde na de blessure van Jens Toornstra de oorspronkelijk als rechtsback spelende Wilkshire in de wedstrijden tegen PSV en NAC Breda in de voorhoede, waardoor de ervaren Khalid Boulahrouz fungeert als rechtervleugelverdediger en spelers als Bilal Basacikoglu en Rick Karsdorp genoegen moeten nemen met een plaats op de bank. "Ik heb Rutten van dichtbij meegemaakt bij PSV en ik ben ervan overtuigd dat hij die keuze weloverwogen heeft gemaakt. Blijkbaar overtuigen die andere spelers niet genoeg."
"Natuurlijk moet je denken aan de lange termijn en kun je met jonge spelers beginnen, maar van ons trainers wordt verwacht dat we op dit moment winnen. Dat ervaar ik nu zelf ook. Het is zo makkelijk om van buitenaf te zeggen wie moet spelen. Ook iemand als Vilhena moet vechten voor zijn plek. Dat hoort bij een topclub. Hij komt er heus wel, want het is een schitterende voetballer. Misschien kan ADO hem wel huren," zegt Fraser gekscherend.
De oud-international ziet duidelijk een stijgende lijn bij de Rotterdammers. "Wij hebben in het begin van het seizoen thuis tegen Feyenoord gespeeld (0-1) en toen zagen we kansen. Nu vind ik dat Feyenoord er met Kazim-Richards en Toornstra er zeker op vooruit is gegaan. Kazim staat ergens voor en dat zie je ook terug op het veld. Ik vind het ook mooi om te zien dat Boulahrouz, iemand met een goede mentaliteit, ook zijn draai lijkt te vinden."
"Ik denk dat Rutten net als Ronald Koeman ook in staat is om de club structureel tweede te laten eindigen en van daaruit steeds een stap erbij te doen. Feyenoord komt natuurlijk van ver. In mijn tijd heeft het ook lang geduurd voordat we de aansluiting vonden. Het ligt ook aan het verwachtingspatroon. Iedereen verwacht blijkbaar dat Feyenoord zomaar kampioen wordt, maar dat is een proces," aldus Fraser in het praatprogramma van RTV Rijnmond. Bron:Rijnmond |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|