|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord-coach Fred Rutten voorafgaand aan de oefenwedstrijd tegen FC Emmen.
Feyenoord heeft absoluut geen interesse in Pelé van Anholt. Dat vertelde Feyenoord-trainer Fred Rutten zondagmiddag tegenover Fox Sports voorafgaand aan het benefietduel met FC Emmen in De Kuip. ''Dat is onzin'', waren de woorden van de coach. ''De technische staf en ik weten helemaal van niets'', stelde Rutten. Het Algemeen Dagblad kwam deze week met het bericht dat de Rotterdammers de rechtsback van SC Heerenveen nog steeds intensief volgen. De Leeuwarder Courant hintte zelfs dat Feyenoord Van Anholt mogelijk wilde betrekken in een deal over Ruben Schaken.
Rutten vertelde verder dat een topclub als Feyenoord altijd opzoek is naar versterkingen. Maar hij benadrukte direct dat ze niet expliciet zoeken naar een nieuwe speler deze winterstop. Dat strookt met eerdere uitspraken dat ze in De Kuip geen nieuwe spits verwachten.
http://foxsports.nl/video/252786-rutten-geruchten-over-van-anholt-zijn-onzin.html
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 januari 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
RUTTEN: IK WEET NIKS VAN KUIJT
Fred Rutten begon na de winterstop vandaag aan de voorbereiding op de tweede seizoenshelft. De trainer won met Feyenoord in eigen huis 2-1 van FC Emmen. Ondanks dat het geen monsterscore was, is de trainer toch tevreden over de wedstrijd.
"Dit is gebruikelijk na een korte break, zegt hij tegenover Fox Sports. "In de tweede helft moesten de spelers even op gang komen, dat is logisch. De eerste tien minuten moesten de spelers ook even op gang komen, dat is heel normaal, zegt hij. "Het interesseert mij dat iedereen fit is, dat is het belangrijkste. De wedstrijd tegen FC Twente staat centraal. Het is goed dat iedereen kan spelen, maar verder hangt deze wedstrijd niet zo zwaar."
http://foxsports.nl/video/252842-rutten-ik-weet-niks-van-kuijt.html
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 januari 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rutten: 'Iedereen is fit, dat is het belangrijkste'
(http://youtu.be/kmxNezzyEm0)
Feyenoord-trainer Fred Rutten zag zijn ploeg zondag in de Kuip met 2-1 winnen van FC Emmen. Maandag vertrekt de selectie naar Dubai voor een trainingskamp. "Iedereen is fit, dat is het belangrijkste als je weer start. We kunnen met het hele spul richting Dubai," aldus de oefenmeester.
Rutten neemt de komende week drie A-junioren mee; Jari Schuurman, Bart Nieuwkoop en Kamil Miazek. De twee eerstgenoemden maakten zondag tegen FC Emmen hun debuut in de hoofdmacht van Feyenoord. "Ze hebben kunnen ruiken aan het grote werk. Dat is positief. Ik ben verder niet snel geneigd om etiketten op het hoofd van spelers te plakken. Ze zijn beiden zeer getalenteerd, anders waren ze niet meegegaan."
"Verder heb ik ze nog niet meegemaakt, maar ze vallen op bij het onder 19 elftal. Ze zijn talentvol en vaardig. Nu is het zaak het talent te onwikkelen. Dit is een soort snuffelstage, zo noem ik dat maar, maar we hopen allemaal dat die jongens een groeispurt maken de komende periode. Dat is goed voor die jongens en voor Feyenoord."
Wesley Verhoek en Ruben Schaken blijven achter in Rotterdam. "De situatie van Ruben is hetzelfde als voor de winterstop," aldus Rutten, die niet alle berichten leest over mogelijke transfers van Feyenoord-spelers. "90 tot 95 procent zijn geruchten. Daar ga ik helemaal niet op in." Bron:Rijnmond |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Fred Rutten wil 51 punten: ''En Kuyt is voor na dit seizoen''
Fred Rutten hoopt zijn selectie in Dubai perfect voor te kunnen bereiden op de tweede seizoenshelft. Feyenoord heeft een achterstand van twaalf punten op koploper PSV en dus heeft de trainer maar één missie. ''Ik ga voor het maximale: 51 punten'', zegt Rutten in een interview met de NOS.
''Dan zie je wel waar je aan het eind van de rit staat. De ambitie is om mee te doen om plek één'', aldus de coach. Versterkingen komen er waarschijnlijk niet, ook Kuyt niet. ''Het verhaal Kuyt speelt niet voor de winterstop. Ik heb met niemand contact gehad, ik heb alleen van onze directeur gehoord dat het voor na dit seizoen is.''
Rutten wil daarnaast geen spelers laten gaan. De ontevreden Vilhena blijft dan ook vermoedelijk in De Kuip. ''Mijn voorkeur is om alles bij elkaar te houden. Ik heb begrip voor Vilhena, hij wil gewoon voetballen. Maar de groei van Feyenoord is dat je concurrentie krijgt. Dat is in het verleden wat minder geweest. Deze club wordt steeds groter en sterker.''
Joep Schreuder sprak in Dubai met trainer Fred Rutten over het trainingskamp van Feyenoord. http://nos.nl/video/2012113-rutten-je-bent-even-weg-en-bij-elkaar.html Bron:NOS |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Tof man dat je Lijdensweg vervangt bij zijn afwezigheid.. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
quote: Contract verlenging dan maar? |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Uitgelezen kans om wat anders te gaan proberen. Daar is een trainingskamp toch voor? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Absoluut en ik denk dat ie dat ook best wel aan het doen is, dat hoeft toch niet speciaal bij een oefenwedstrijd dat kan ook op trainingen.. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
4 3 3 is de oplossing, het liefst zonder Immers en Nelom. Dat is de enige remedie. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En wie zet je dan rechtsvoor..(?) |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Maar het klopt wel.... Immers en Nelom komen tekort voor het beoogde niveau. Aangezien 51 punten een mooi streven is, maar totaal niet realistisch, lijkt het mij ook beter de wijzigingen nu al aan te brengen. Zeker als bijvoorbeeld een jongen als Tonny Vilhena daardoor aan spelen toe komt. Zet hem maar 5 wedstrijden op Lex zijn positie. Verliezen we niks mee, kan hooguit wat opleveren. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zijn de meningen over verdeeld, ik zie liever Lex dan Tonny momenteel, want wat Tonny mij heeft laten zien tot nu toe is absoluut Feyenoord onwaardig. Dan zie ik liever de Strijdert Immers voetballen die altijd voorop gaat in de strijd en waar ook wel eens wat mis gaat.. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Liever een Ooijevaar die er niks van kan dan een top talent uit eigen jeugd? Vilhena gaat iedereen nog verbazen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 14:09 schreef JoopieKlepzeikerT het volgende:Liever een Ooijevaar die er niks van kan dan een top talent uit eigen jeugd? Vilhena gaat iedereen nog verbazen. Okay, wat heeft ie dan laten zien Vilhena dit seizoen in zijn speelminuten.. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Onder koeman speelde hij gewoon goed. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Wat heeft Immers laten zien dan? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Vilhena (34 x basis en 3 x als invaller) J 5,58 Dat was zijn eindcijfer over het afgelopen seizoen onder Koeman gegeven door de forumleden, das een krappe voldoende. Niet echt goed te noemen toch.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Strijd en mentaliteit, voetballend net zo weinig als Tonny.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Tonny heeft helemaal geen mentaliteit, die loopt alleen maar te janken momenteel omdat ie de strijd met het middenveld niet aan wilt gaan.. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Rot op met je strijdert Immers. Hij toont al 3 jaar aan dat hij niet geschikt is voor dit niveau. Vilhena is een kereltje van amper 20 jaar die al meer dan 100 wedstrijden heeft gespeeld in het betaalde voetbal. Bovendien eigen jeugd. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Vilhena gaat iedereen nog verrassen. Rutten wed op het verkeerde paard. Jij ook.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 januari 2015 door JoopieKlepzeikerT -- |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Je gaat me zo ook weer wijsmaken zeker dat Nelom in oranje moet? |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Hop hop Vilhena is top ;) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 14:37 schreef RenatoBos het volgende:Tonny heeft helemaal geen mentaliteit, die loopt alleen maar te janken momenteel omdat ie de strijd met het middenveld niet aan wilt gaan.. Ik zeg alleen dat je hem, nu we geen rol van betekenis voor de titel hebben, gerust 5 wedstrijden kunt geven. Is dit seizoen nog niet gebeurd terwijl hij vorig jaar basisspeler was. Daarna kun je wat mij betreft pas zeggen of hij niet brengt wat zou moeten. Vertrouwen geven dus.... hij is per slot van rekening nog piepjong. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Nee. Daar is ander personeel voor! |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 16:17 schreef Barabas het volgende:[..] Ik zeg alleen dat je hem, nu we geen rol van betekenis voor de titel hebben, gerust 5 wedstrijden kunt geven. Is dit seizoen nog niet gebeurd terwijl hij vorig jaar basisspeler was. Daarna kun je wat mij betreft pas zeggen of hij niet brengt wat zou moeten. Vertrouwen geven dus.... hij is per slot van rekening nog piepjong. Zo is het. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 16:17 schreef Barabas het volgende:[..] Ik zeg alleen dat je hem, nu we geen rol van betekenis voor de titel hebben, gerust 5 wedstrijden kunt geven. Is dit seizoen nog niet gebeurd terwijl hij vorig jaar basisspeler was. Daarna kun je wat mij betreft pas zeggen of hij niet brengt wat zou moeten. Vertrouwen geven dus.... hij is per slot van rekening nog piepjong. Eens. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 16:17 schreef Barabas het volgende:[..] Ik zeg alleen dat je hem, nu we geen rol van betekenis voor de titel hebben, gerust 5 wedstrijden kunt geven. Is dit seizoen nog niet gebeurd terwijl hij vorig jaar basisspeler was. Daarna kun je wat mij betreft pas zeggen of hij niet brengt wat zou moeten. Vertrouwen geven dus.... hij is per slot van rekening nog piepjong. welnee, kansen genoeg gehad. Ook dit seizoen weer. Is t gewoon net niet. Als we er nu geld voor kunnen vangen, gewoon doen.
Fawaka! |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Lievelingetje en Strijdert Immers vandaag als enigste bijna de hele wedstrijd gevoetbald. Rutten en Immers zullen samen wel douchen na afloop. Een andere reden kan ik niet verzinnen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 19:14 schreef JoopieKlepzeikerT het volgende:Lievelingetje en Strijdert Immers vandaag als enigste bijna de hele wedstrijd gevoetbald. Rutten en Immers zullen samen wel douchen na afloop. Een andere reden kan ik niet verzinnen. Of die hoeft niet fit te blijven, dat kan ook :) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 19:14 schreef JoopieKlepzeikerT het volgende:Lievelingetje en Strijdert Immers vandaag als enigste bijna de hele wedstrijd gevoetbald. Rutten en Immers zullen samen wel douchen na afloop. Een andere reden kan ik niet verzinnen. en dicht naast elkaar , met creme bij de hand. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 19:14 schreef JoopieKlepzeikerT het volgende:Lievelingetje en Strijdert Immers vandaag als enigste bijna de hele wedstrijd gevoetbald. Rutten en Immers zullen samen wel douchen na afloop. Een andere reden kan ik niet verzinnen. Ouwe gluurdert. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 14:39 schreef JoopieKlepzeikerT het volgende:Rot op met je strijdert Immers. Hij toont al 3 jaar aan dat hij niet geschikt is voor dit niveau. Vilhena is een kereltje van amper 20 jaar die al meer dan 100 wedstrijden heeft gespeeld in het betaalde voetbal. Bovendien eigen jeugd. Ik had echt alle vertrouwen in dit ventje, noemde het zelfs ons toekomstige goudmijntje. Maar vorig seizoen speelde die 34 keer in de basis en een paar keer als invaller en heeft ie het niet laten zien. Ik meen mezelf te herinneren dat ie vorig seizoen door ons vaker met een onvoldoende werd beoordeeld dan met een voldoende en al helemaal niet als goed zoals jij aanhaalt, dat jij dat anders ziet mag en kan. Wat ie dit seizoen heeft kunnen laten zien toen ie speelde is toch ook niet om over naar huis te schrijven. Jammer. Je kan met hem twee kanten op nu en dat is of verhuren of verkopen denk ik.. En wat denkt ie dan dat ie bij een topclub wel aan spelen toekomt. Ik moet dat nog maar zin, die hebben vaak brede selecties en dan moet ie ook de strijd aan en daar heeft ie blijkbaar een hekel aan. Met die mentaliteit zal je op niveau nergens slagen.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Zou me verrassen ja, ik wed momenteel liever op een ooievaar als een paard Joopie.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 16:17 schreef Barabas het volgende:[..] Ik zeg alleen dat je hem, nu we geen rol van betekenis voor de titel hebben, gerust 5 wedstrijden kunt geven. Is dit seizoen nog niet gebeurd terwijl hij vorig jaar basisspeler was. Daarna kun je wat mij betreft pas zeggen of hij niet brengt wat zou moeten. Vertrouwen geven dus.... hij is per slot van rekening nog piepjong. Prima, als de wedstrijd zich daarvoor leent. Minuten zullen hem goed doen. Vorig seizoen hadden we geen Karim en Jens, dat scheelt al een hoop op het middenveld he.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 19:13 schreef Stylzz het volgende:[..] welnee, kansen genoeg gehad. Ook dit seizoen weer. Is t gewoon net niet. Als we er nu geld voor kunnen vangen, gewoon doen. Fawaka! Aight.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
RUTTEN: FIT BLIJVEN HET BELANGRIJKSTE
Fred Rutten was donderdag overwegend tevreden over het optreden van zijn ploeg tijdens de enige oefenwedstrijd van Feyenoord in Dubai. Hoewel Feyenoord op basis van het spel meer had verdiend dan een 1-1 gelijkspel, wilde Rutten daar niet te lang bij stil staan. Het resultaat is voor mij in een wedstrijd als deze niet het belangrijkste, vertelde hij kort na afloop van het duel. Veel belangrijker vind ik dat iedereen fit is gebleven en ik leuke dingen heb gezien in ons spel.
Rutten sprak in dat opzicht van een nuttig duel. De meeste spelers hebben weer 45 minuten in de benen en iedereen is er vandaag heel uit gekomen. Dat is voor mij wat telt richting de hervatting van de competitie.
Feyenoord was donderdag met name na rust de bovenliggende partij, al had FC Bunyodkor ook in de eerste helft weinig te vertellen. Het doelpunt dat ze maakten was de enige kans die zij hebben gehad, vertelde Rutten, die zag hoe Terence Kongolo bij die goal in de fout ging.
Na rust ging Bunyodkor steeds vaker de botte bijl hanteren, met enkele gevaarlijke overtredingen als gevolg. In sommige fases zat wat dat betreft de schrik er bij mij wel in. De overtreding die gemaakt werd op Achahbar was donkerrood. Dan is het logisch dat de irritatie gaat opleven en Boulahrouz reageert, al was zijn rode kaart zwaar bestraft.
Voor Feyenoord was het duel met Bunyodkor de laatste wedstrijd in aanloop naar de hervatting van de competitie op 18 januari, als FC Twente op bezoek komt in De Kuip. Ik heb in principe helder voor de geest hoe we die tweede seizoenshelft in zullen gaan, zei Rutten daarover. Al kunnen er op basis van de periode tot de wedstrijd tegen Twente natuurlijk nog dingen veranderen. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Had wel verwacht dat hij gisteren wat ging proberen met Toornstra/Vilhena op 10 en Bilal/Toornstra als rechtsbuiten.
Weer lekker met Immers blijven spelen de hele wedstrijd.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2015 - 10:41 schreef MMM het volgende:Had wel verwacht dat hij gisteren wat ging proberen met Toornstra/Vilhena op 10 en Bilal/Toornstra als rechtsbuiten. Weer lekker met Immers blijven spelen de hele wedstrijd.. heb ik m meerdere keren horen zeggen zelf. accent op 4-3-3 en Toornstra op n andere positie. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Maar proberen ho maar. Weer een half jaar Immers ben ik bang voor. Laffaard. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Als t dan t laatste half jaar is, prima. MEt Immers wordt je ook wel derde. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
DAGBOEK UIT DUBAI: FRED RUTTEN
Feyenoord.nl volgt tijdens het trainingskamp in Dubai de verrichtingen van Feyenoord op de voet. In Dagboek uit Dubai berichten we dagelijks over een van de meegereisde Feyenoorders. In deel IV: Fred Rutten, die vrijdag terugkeek op een geslaagde trainingsweek.
Als Fred Rutten vrijdagochtend wordt gevraagd wat er deze week nog te wensen overliet, moet hij lang nadenken over een antwoord. De omstandigheden hier zijn meer dan top, vertelt de hoofdtrainer. Het enige smetje is de blessure van Elvis Manu. We moeten die blessure van dag tot dag bekijken. Die blessure dateert al van voor de winterstop, toen Elvis wat pijntjes had in de liesstreek. Dat is niet echt verbeterd de afgelopen periode. Hoe lang het zal gaan duren is nog niet bekend, de dokter en de medische staf zijn druk bezig om te kijken hoe het vervolg voor Elvis moet zijn.
Afgezien van de kwetsuur van Manu is de week in Dubai, waar Feyenoord alleen zaterdagmiddag nog een training afwerkt, precies gegaan zoals Rutten vooraf gewenst had. We zijn dit seizoen relatief gezien nog niet zo lang bij elkaar met deze groep, terwijl we in de eerste seizoenshelft gezien ons drukke programma maar weinig echt gericht hebben kunnen trainen. Daarom is het prettig om hier een week lang de hele groep bij elkaar te hebben en dat we de juiste accenten hebben kunnen leggen.
Bijkomend voordeel was dat Rutten donderdag tegen FC Bunyodkor nog eenmaal de kans kreeg zijn manschappen in een wedstrijd aan het werk te zien, voordat op 18 januari de competitie wordt hervat tegen FC Twente. Over dat duel was ik grotendeels tevreden, al blijft het natuurlijk zo dat als je het Feyenoord-embleem op je shirt draagt, je altijd moet winnen, ongeacht tegen welke tegenstander je speelt. Het belangrijkste is dat iedereen daar gezond uit is gekomen.
Wat Rutten betreft mag de competitie zodoende bij wijze van spreken morgen alweer beginnen. Ik ben er altijd klaar voor, glimlachte hij. Natuurlijk is de achterstand groot, maar we hebben nog zeventien wedstrijden te spelen waarin 51 punten zijn te halen. Als je voor zon tweede seizoenshelft staat en de reeks van wedstrijden ziet die wij achter de rug hebben, dan moet je elke wedstrijd voor de drie punten gaan, tegen wie je ook speelt. Los daarvan wacht ons een heel mooie krachtmeting in Europa. Het is tien jaar geleden sinds we voor het laatst Europees hebben overwinterd. Daar moeten we dus van genieten, maar ook elkaar uitdagen om weer een ronde verder te komen.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|