|
|
Stylzz
|
|
|
knibbel knabbel knuisje.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
RUTTEN: GEVOEL DAT WE KONDEN WINNEN
Fred Rutten heeft gemengde gevoelens overgehouden aan het resultaat van zijn ploeg, donderdagavond in de heenwedstrijd tegen Zorya Luhansk. Enerzijds was de trainer niet ontevreden met de uitslag van 1-1, met name dankzij het uitdoelpunt dat in Europees verband van grote waarde kan zijn. Aan de andere kant had Rutten ook gezien hoe Feyenoord in de slotfase enkele uitgelezen mogelijkheden op de overwinning liet liggen. Ik had echt het gevoel dat we hier hadden kunnen winnen, sprak hij na afloop in het Valeri Lobanovskyi Stadion in Kiev. Van de kansen die wij in de laatste minuten van de wedstrijd hebben gekregen, had er minimaal één in gemoeten.
Bovendien, zo had ook Rutten gezien, was Feyenoord in de tweede helft van het Europese duel een paar keer goed weggekomen, omdat ook Zorya Luhansk ondanks goede doelkansen het doel niet meer wist te vinden. We hebben de tegenstander vooraf goed geanalyseerd en daaruit bleek dat zij de counter uitstekend beheersen. Dat hebben we ook vanavond kunnen zien. Het is zeker niet zo dat we Zorya hebben onderschat.
In de tweede helft zag Rutten, net als de voorbije weken, dat er in voetballend opzicht nog veel winst te behalen is voor zijn ploeg. We moeten vooral rustiger worden aan de bal, zei de coach. Dan komt er meer rust in de ploeg en zullen we makkelijker gaan voetballen. We hebben veel jonge spelers in de ploeg, die zijn volop in ontwikkeling. Juist daarom is het zo vaak mogelijk spelen van dit soort wedstrijden zo belangrijk. We willen dolgraag de groepsfase halen, dat is waar alles om draait. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gebroken nacht geen probleem voor Fred Rutten
Door het snelle vertrek uit Kiev kent Feyenoord een andere voorbereiding op een competitieduel dan gebruikelijk. Na de 1-1 tegen Zorya Luhansk kwamen de Rotterdammers vannacht om half vier aan op Schiphol en lagen ze pas rond zes uur op bed in een hotel in Ridderkerk. Tijdens de vlucht van Orakraïne naar Nederland had bijna geen enkele speler een oog dicht gedaan.
Volgens trainer Fred Rutten hoeft de gebroken nacht geen probleem te zijn in de aanloop naar het competitieduel overmorgen tegen FC Utrecht. Mijn assistent Giovanni van Bronckhorst vertelde mij dat hij na een uitwedstrijd in de Champions League bijna altijd pas om 6 uur 's ochtends weer thuis was. Bovendien is het maar net hoe je er als speler mee omgaat. Wat dat betreft is dit ook weer een goede les voor jonge spelers die dit in de toekomst wellicht vaker zullen meemaken.
Nadat de broodnodige slaap was ingehaald, stond er rond het middaguur het 'ontbijt' op het programma. Daarna vertrok de selectie naar Rotterdam-Zuid voor een uitlooptraining. Bron: Metro |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
@DennisVanEersel: Rutten: "We moeten iets meer gaan uitstralen, dat wij Feyenoord zijn, maar ik weet niet of ik dat bij alle spelers er in krijg." |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Het grote indekken begint kennelijk. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Maar hij heeft ook gelijk. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Is een lezing... Of de waarheid... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
beuk
|
|
|
Schaken eruit halen voor Bilal was een grote fout |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Goede wissel Fred. Manu was één van de betere maar gewoon eruit halen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Tweede helft drama iedereen |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Boëtius in deze vorm is geen haar beter. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Vond Manu ook erg matig de tweede helft. Begreep die dubbele wissel wel. |
|
|
|
|
Clyde Best
|
|
|
Ik had Schaken in de rust lekker onder de douche gezet. Als je in de laatste minuut voor rust zo het duel op je eigen achterlijn aangaat, dan begrijp je er helemaal niets van. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Schaken wordt een helft-voetballer. Meer niet. |
|
|
|
|
Clyde Best
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Is ie nog slechter. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote: Dat is al één helft meer dan Boëtius. Ook Bilal doet het niet veel beter, maar die heeft wellicht nog het excuus van een nieuweling die moet wennen aan het spelsysteem van Feyenoord. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2014 - 17:31 schreef sportverteller het volgende:[..] Dat is al één helft meer dan Boëtius. Ook Bilal doet het niet veel beter, maar die heeft wellicht nog het excuus van een nieuweling die moet wennen aan het spelsysteem van Feyenoord. Welk spelsysteem? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
koekie
|
|
|
quote: Volgens mij kon Fred wel 11 wisselen. De slappe zakken. |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Hij ssssou sssssijn sssseleksssssie eenssssssss ssssssstevig moeten toesssspreken na deze wanpresssstatssssie |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Hij vindt t middenveld ook middelmaat |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
1e helft leek het ergens op, maar voor Rutten gaat óók de klok tikken. Over een maand moet de verbetering zichtbaar zijn. |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Aan hem om er wat aan te doen |
|
|
|
|
Nicotti
|
|
|
Wie zegt dat ie dat niet doet? Je weet dat als je de Vrij, Janmaat, Pelle en BMI kwijt raakt, je selectie flink verzwakt. Daar kan Rutten ook niks aan doen, hij wil vast en zeker versterkingen, maar daar heeft hij niks over te zeggen, dat bepaald v Geel. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Doet hij ook. Komt wel goed,maar uiteindelijk moeten de spelers t doen |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Als je een speler als Immers weer steevast op 10 laat staan moet je niet zeiken over een slecht middenveld |
|
|
|
|
Beempjerotterdam
|
|
|
VanGeel ken btr de koffertjes gaan pakken |
|
|
|
|
Nicotti
|
|
|
quote: Vind ik niet, we weten niet wat hij de komende week gaat doen en we weten niet wat de aankopen komend seizoen gaan doen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Nou... Daarin sta jij gelukkig alleen... |
|
|
|
|
koekie
|
|
|
Tis een beetje pech in de 1e helft idd. Je kan 2-0 maken en het wordt 1-1. Maar ik wordt gek van al die ego's die denken dat ze allemaal messi zijn. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Met Toornstra, El Ahmadi, Bilal, Boëtius, Kongolo, Wilkshire (en Clasie?) heeft ie zekerheden in huis. Voor de rest: Vilhena is het nog steeds niet. Te Vrede teveel flipperkast. Karsdorp kan waardevol worden. Schaken, van Beek, Vormer te wisselend. Kazim en Kannibaal vraagtekens.
Immers, Mathijsen en Mulder lijken structureel ondermaats. Rutten zelf zal het team om moeten zetten.
Moraal: het moet anders en richten op de grootste talenten. En ook: er blijven enkele posities bezet met middelmaat. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Fred sprak zich uit voor een middenveld met El Ahmadi én Clasie. Toornstra er ook bij lijkt me (aankoop Rutten of van Geel?) dus zouden Vilhena en Immers eruit moeten. Is dat het beoogde middenveld wat ons wel verder helpt? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2014 - 17:55 schreef Fart het volgende:Als je een speler als Immers weer steevast op 10 laat staan moet je niet zeiken over een slecht middenveld Daar halen ze nu de vervangers voor. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2014 - 18:13 schreef Bosifyable het volgende:Fred sprak zich uit voor een middenveld met El Ahmadi én Clasie. Toornstra er ook bij lijkt me (aankoop Rutten of van Geel?) dus zouden Vilhena en Immers eruit moeten. Is dat het beoogde middenveld wat ons wel verder helpt? In ieder geval meer zekerheid. Wordt El Ahmadi, Vilhena en Toornstra denk ik. |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
quote: Dan hoop ik serieus dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren dat hij van de 10 gehaald wordt. Ik zie het nog wel gebeuren dat dat niet gaat gebeuren zeg maar |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Rekening houden met een vertrek van Clasie natuurlijk. Maar stel dat hij wel blijft, welk middenveld zou Rutten dan willen? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Realistisch, al is Vilhena het ook niet. Nog niet. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Zou een gebalanceerd middenveld zijn... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2014 - 18:14 schreef Bosifyable het volgende:Rekening houden met een vertrek van Clasie natuurlijk. Maar stel dat hij wel blijft, welk middenveld zou Rutten dan willen? zeg ik net :) |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
quote: Eh.. Dus stel dat Clasie blijft, en Rutten zich heeft uitgesproken voor een middenveld van Clasie én El Ahmadi, verwacht je dat Clasie niet in de basis staat? ;) |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2014 - 18:24 schreef Bosifyable het volgende:[..] Eh.. Dus stel dat Clasie blijft, en Rutten zich heeft uitgesproken voor een middenveld van Clasie én El Ahmadi, verwacht je dat Clasie niet in de basis staat? ;) Clasie, El Ahmadi en Toornstra dan maar ... |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2014 - 18:24 schreef Bosifyable het volgende:[..] Eh.. Dus stel dat Clasie blijft, en Rutten zich heeft uitgesproken voor een middenveld van Clasie én El Ahmadi, verwacht je dat Clasie niet in de basis staat? ;) ja, dan gaan we rouleren en krijgt Clasie eerst zijn verdiende rust..
(goede redding he?) |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Tijd voor een nieuwe trainer! Ik kan werkelijk geen enkele speelwijze bedenken zoals men nu speel ... |
|
|
|