BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column, Vleugellam. (van Voetbalzone)

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Loetje
 Loetje - zaterdag 08 maart 2014 - 21:02   quote  deeplink  
Laat ik beginnen te zeggen dat ik als Ajacied blij ben met de weg die de club is ingeslagen. Een sterke jeugdopleiding als duurzaam fundament voor de toekomst, een jonge en uiterst koele trainer die zijn strepen in de voetballerij verdiend heeft evenals het omringende technisch hart en een rotsvast vertrouwen en geloof in de eigen speelstijl. Allemaal ingrediënten die er mede voor zorgden dat Frank de Boer en co drie kampioenschappen op rij konden vieren en hard op weg zijn naar een vierde schaal.

Tot zover de lofzang over het beleid, want ook na en tijdens successen van Ajax moet er ruimte kunnen zijn voor kritiek. En dan met name op de keuzes die de laatste seizoenen gemaakt worden in het transferbeleid. Aanhaken in Europa - weer iets klaarspelen tussen de grote jongens - is een van de doelen die meer dan eens benadrukt is door de club. Misschien niet zo overweldigend als in 1995, maar op zijn minst overwinteren in de Champions League en misschien meer, luidt het devies. Natuurlijk is het zo dat Ajax op financieel gebied al lang niet meer mee kan met de Europese top en het winnen van de cup met de grote oren daarom een ietwat irrealistische doelstelling is. Maar Ajax heeft zulk pessimisme altijd beantwoord met een wie niet sterk is, moet slim zijn-aanpak, namelijk de al eerder genoemde (en geroemde) jeugdopleiding en het aantrekken van jonge talenten voor relatief geringe bedragen.

En juist bij dat laatste aspect verwacht ik als Ajax-supporter dat er weloverwogen, rechtlijnige keuzes worden gemaakt. Technisch directeur Marc Overmars is de laatste jaren vaak genoeg verwijtend Marc Netto genoemd, vanwege zijn nadrukkelijk aanwezige hand op de knip. Dat verwijt begrijp ik enerzijds wel, vanuit de gedachtegang het geld is aanwezig, dus waarom geen grotere investeringen?. Anderzijds heb ik er juist veel begrip voor en is het ook noodzaak om je uitgavenpost onder controle te houden wil je als club gezond blijven. Het dieptepunt is wat dat betreft wel bereikt met de veelbesproken miljoenentransfer van Miralem Sulejmani. Maar op de weg naar een financieel en duurzaam beleid, mag je dan op zijn minst verwachten dat het geld dát uitgegeven wordt, goed wordt besteed.

Als we ons even van het kantoor en het kasboekje naar het veld verplaatsen, kunnen we de vinger op de zere plek leggen. Ervan uitgaande dat Ajax met klassieke buitenspelers wil spelen die een voorkeur hebben om buitenom te gaan, de achterlijn te halen en een (echte) nummer negen proberen te bereiken, kun je concluderen dat er absoluut te weinig van dit type spelers in de huidige selectie aanwezig is. Lesly de Sa zou ik een klassieke rechtsbuiten noemen, maar veel verder kom ik niet. Wat mij betreft zijn alle buitenspelers die het op die plek geprobeerd hebben, stuk voor stuk geschikter als aanvallende middenvelder.

Lasse Schøne heeft het op rechts goed ingevuld door zijn individuele klasse te tonen en zo zijn onwennigheid op die positie te camoufleren. Bojan rendeert beter in de spits of zou ik eens op de plek van Davy Klaassen of Thulani Serero willen zien. Lucas Andersen is van oorsprong geen buitenspeler maar een tien en heeft bovendien (nog) geen snelheid of body genoeg om de achterlijn te halen. Viktor Fischer trekt vrijwel altijd naar binnen, waardoor (de toch al gebrekkige) Kolbeinn Sigthórsson niet bereikt wordt. Buitenspelers kunnen wel naar binnen trekken, maar dan moeten ze ook in staat zijn om een volwassen schot af te leveren of om een combinatie aan te gaan met een goed meevoetballende spits, die in mijn ogen dus niet aanwezig is bij Ajax. Bovendien zou je verwachten dat in een systeem met vleugelaanvallers die naar binnen trekken, er ruimte ontstaat voor opkomende backs. Dat gebeurt vaak genoeg, maar goede voorzetten zien we in die situatie zelden.

Weer even terug naar de portemonnee van Marc. Met die wetenschap is het voor mij namelijk onbegrijpelijk dat iemand als Derk Boerrigter zo makkelijk is uitgezwaaid. Dat er bijna 4 miljoen betaald wordt voor Mike van der Hoorn die ik overigens nog niet wil afschrijven ondanks zijn moeizame start maar dat vrijwel hetzelfde bedrag niet wordt geïnvesteerd in de mijns inziens toekomstige rechtsbuiten van Oranje, Luciano Narsingh. Een jongen met topsnelheid en een goede voorzet, die Bas Dost topscorer van de Eredivisie maakte. Dat Richairo ivkovic zeer waarschijnlijk naar Ajax komt maar nog lang niet klaar is om Ajax eerste spits te zijn. Dat zijn Groningse collega Filip Kostic, een buitenspeler met techniek, fysiek, een goede voorzet en bovendien nog maar 21 jaar, blijkbaar (nog) niet interessant genoeg is, terwijl er juist enorme behoefte is aan zon type speler.

En toch zijn we drie jaar op rij kampioen geworden, is vaak het logische weerwoord. Dat valt ook niet te ontkennen, maar de manier waarop daar zijn wel kanttekeningen bij te plaatsen. Het spel is de afgelopen kampioensjaren niet altijd even overtuigend geweest en soms zelfs ronduit slecht. Zonder verwend te willen zijn of zwartgallig naar Ajax te kijken, vind ik niet dat we tevreden kunnen zijn met tien goede wedstrijden van de 34. Een ploeg die drie jaar op rij kampioen wordt en vier jaar achter elkaar (met wisselend resultaat) Champions League voetbal speelt, mag geen moeite hebben met clubs als Go Ahead Eagles of Cambuur Leeuwarden. 

Ajax heeft de middelen en mogelijkheiden om elk jaar met meer overtuiging kampioen te worden dan nu het geval is geweest en daarnaast verder te komen in Europa dan de afgelopen jaren. Dan zal er wel een volwassen elftal moeten staan dat met name voorin veel minder wisselvallig presteert. De opkomst van Ricardo Kishna is hoopvol, ook om het feit dat hij zowel op de flank als in de spits uit de voeten kan. Zoals hij tegen Feyenoord de achterlijn haalde en Sigthórsson bediende, dat zou het streven moeten zijn op weg naar meer kansen en goals. Maar het kan niet zo zijn dat we afhankelijk worden van een jongen van negentien, die ongetwijfeld nog een terugslag gaat krijgen. Dat Ajax snelle vleugelflitsers met een goede voorzet nodig heeft, zou toch niemand beter moeten kunnen begrijpen dan Marc Overmars zelf.
Loetje
 Loetje - zaterdag 08 maart 2014 - 21:02   quote  deeplink  
Iets waar ik het volledig mee eens ben!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 april 2014 door Loetje --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 08 maart 2014 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 maart 2014 - 21:02 schreef Loetje het volgende:
Iets waar ik het volledig mee eens bent!
Laat ze eens met iets nieuws komen...
Dit roepen vele anderen en ik hier al geruime tijd..
Vooral Sigthorsson heeft dit soort spelers gewoon nodig Boerrigter was
zo een type (snel en goede voorzet/schot) sinds zijn vertrek is het al vask zat gezegd.
Slotje?
Eide
 Eide - zaterdag 08 maart 2014 - 21:17   quote  deeplink  
Delen van wel, maar ook grote delen niet. ten eerste al die uitspraak dat Ajax met klassieke buitenspelers zou willen spelen dat toch na 3.5 seizoen wel als onwaar mag worden betiteld. FdB wil dat duidelijk niet, hij kiest namelijk stelselmatig maar moderne buitenspelers die naar binnen komen.

Dan worden er wat namen genoemd die maar deels terecht zijn. Ajax was bijvoorbeeld ook rond met de club van Narsingh maar hij koos persoonlijk voor PSV. Dat kan je Ajax moeilijk aanrekenen. Kostic is pas dit seizoen opvallend, waarom die nu in één adem wordt genoemd met targets van vorige seizoenen is mij onduidelijk.

Leuk geschreven, kan me ook vinden in grote delen maar er rammelt links en rechts wel het een en ander aan.
Peterhs
 Peterhs - zondag 09 maart 2014 - 07:55   quote  deeplink  
Allemaal leuk en aardig, maar er is altijd gezegd dat ze de speelstijl van Ajax niet willen wijzigen. Dat wil dus zeggen met de klassieke buitenspelers.
Hij moet niet zeggen dat hij het wil, maar er vervolgens niets aan doen om dit voor elkaar te krijgen. De discussie betreft buitenspelers heb ik al vaak genoeg gevoerd en dit is alleen maar bevestiging.
Als ze niet meer op klassieke wijze willen voetballen hoef je ook niet die standaard van buitenspelers aan te houden. Dan kan je ook 2 spitsen neerzetten en een extra middenvelder erin gooien, want ze hoeven toch niet meer buitenom.

Narsingh was ook alleen dat ene seizoen pas flink in opspraak gekomen, dus vergelijking van je valt al weg. Daarnaast is hij ooit bij Ajax eruit gezet en dit zal ook meegespeeld hebben al zegt ie misschien van niet.

En overigens, wat dan nog? Als je een goede buitenspeler een volgend jaar nog meer naam laat maken en hem dus laat zitten, dan is hij na dat 2de jaar niet meer te halen binnen het nieuwe beleid van transfergelden of vanwege buitenlandse interesse. Dat willen we ook niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 maart 2014 door Peterhs --
Oceanu
 Oceanu - zondag 09 maart 2014 - 08:39   quote  deeplink  
Het verschil met buitenspelers bij een subtopper of bij Ajax wordt nogal eens onderschat. Waar men bij Heerenveen of Groningen vaak nog een half speelveld voor zich heeft, beperkt zich dit bij Ajax vaak maar tot 15 a 20 meter. Dan kun je dus beter de buitenspelers naar binnen laten komen zodat de backs er overheen kunnen. Die hebben dan wel ongeveer 40 meter voor zich. Het spel wordt hierdoor veel dynamischer. Ik moet met dit soort discussies altijd aan Bakircioglu denken. Geweldige statistieken bij Twente, voor veel geld gehaald en op dat moment leek dat ook terecht. Totdat hij daadwerkelijk ons shirt droeg. Toen bleek spelen bij Ajax toch veel lastiger en was Bakkiechoco ineens niet meer in staat om Amsterdam CS te raken op 10 meter afstand. Het omgekeerde zie je bij de supersnelle Lukoki. Doet het prima bij Cambuur, waar hij de ruimte heeft. Bij Ajax, waar hij meer ballen kreeg en betere spelers om zich heen had, kwam hij er niet aan te pas.
Brandje
 Brandje - zondag 09 maart 2014 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 maart 2014 - 21:17 schreef Eide het volgende:
Delen van wel, maar ook grote delen niet. ten eerste al die uitspraak dat Ajax met klassieke buitenspelers zou willen spelen dat toch na 3.5 seizoen wel als onwaar mag worden betiteld. FdB wil dat duidelijk niet, hij kiest namelijk stelselmatig maar moderne buitenspelers die naar binnen komen.

Dan worden er wat namen genoemd die maar deels terecht zijn. Ajax was bijvoorbeeld ook rond met de club van Narsingh maar hij koos persoonlijk voor PSV. Dat kan je Ajax moeilijk aanrekenen. Kostic is pas dit seizoen opvallend, waarom die nu in één adem wordt genoemd met targets van vorige seizoenen is mij onduidelijk.

Leuk geschreven, kan me ook vinden in grote delen maar er rammelt links en rechts wel het een en ander aan.
Over Narsingh zit jij er dus naast want Ajax had geboden. Dat bod werd afgewezen. Ajax heeft toen een tijdje niks laten horen en toen voldeed PSV als eerste aan de vraagprijs en pas toen bood ajax hetzelfde en toen wilde Narsing niet meer. En terecht!!
Dost wilde men ook hebben maar ook daar reageerde men te laat!
Brandje
 Brandje - zondag 09 maart 2014 - 08:55   quote  deeplink  
Zoals in elke column zitten er dingen waar ik het eens mee ben en andersom.
Het spel is zeker niet sprankelend maar toch worden we (hoogstwaarschijnlijk) weer dik kampioen. Alleen PSV uit zijn we door de ondergrens gezakt in de competitie. Uit naar GAE is altijd een lastige wedstrijd geweest voor ajax. Zelfs in de absolute topjaren.
Ze hebben nu eenmaal een weg gekozen en dat levert titels en een dikke bankrekening op. Ze verlengen contracten nu veel sneller waardoor je scenario's voorkomt dat je spelers MOET verkopen omdat ze nog een jaar contract hebben. Hulde daarvoor!
Echter moet men wel geld gaan uitgeven om aan te haken bij Europa. Met 19,20,21 jarige kan dat niet. Alleen al niet op fysieke gebied!
Peterhs
 Peterhs - zondag 09 maart 2014 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 maart 2014 - 08:39 schreef Oceanu het volgende:
Het verschil met buitenspelers bij een subtopper of bij Ajax wordt nogal eens onderschat. Waar men bij Heerenveen of Groningen vaak nog een half speelveld voor zich heeft, beperkt zich dit bij Ajax vaak maar tot 15 a 20 meter. Dan kun je dus beter de buitenspelers naar binnen laten komen zodat de backs er overheen kunnen. Die hebben dan wel ongeveer 40 meter voor zich. Het spel wordt hierdoor veel dynamischer. Ik moet met dit soort discussies altijd aan Bakircioglu denken. Geweldige statistieken bij Twente, voor veel geld gehaald en op dat moment leek dat ook terecht. Totdat hij daadwerkelijk ons shirt droeg. Toen bleek spelen bij Ajax toch veel lastiger en was Bakkiechoco ineens niet meer in staat om Amsterdam CS te raken op 10 meter afstand. Het omgekeerde zie je bij de supersnelle Lukoki. Doet het prima bij Cambuur, waar hij de ruimte heeft. Bij Ajax, waar hij meer ballen kreeg en betere spelers om zich heen had, kwam hij er niet aan te pas.
Ik vind het gewoon bullshit dat de backs altijd maar buitom moeten gaan. Ten eerste kunnen ze dit maar een gering aantal keer volhouden. Daarnaast, waarom heb je dan nog buitenspelers? Iedereen weet dat ze standaard naar binnen komen dus makkelijk te verdedigen. Daarnaast word het zo vol en loop je elkaar zo in de weg dat het een groot zooitje word. Als ze toch naar binnen moeten zie ik liever een extra ACM.
Als je de juiste mensen niet kan vinden of binnenhalen (wat overigens altijd al een probleem is geweest, want klassieke buitenspelers zijn er gewoon niet veel) dan moet je geen halfbakken oplossingen zoeken met naar binnenknijpende sukkels.
Brandje
 Brandje - zondag 09 maart 2014 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 maart 2014 - 09:01 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon bullshit dat de backs altijd maar buitom moeten gaan. Ten eerste kunnen ze dit maar een gering aantal keer volhouden. Daarnaast, waarom heb je dan nog buitenspelers? Iedereen weet dat ze standaard naar binnen komen dus makkelijk te verdedigen. Daarnaast word het zo vol en loop je elkaar zo in de weg dat het een groot zooitje word. Als ze toch naar binnen moeten zie ik liever een extra ACM.
Als je de juiste mensen niet kan vinden of binnenhalen (wat overigens altijd al een probleem is geweest, want klassieke buitenspelers zijn er gewoon niet veel) dan moet je geen halfbakken oplossingen zoeken met naar binnenknijpende sukkels.
Eens daarom is het wel lekker dat zo'n Kishna eraan komt want die kan zowel binnendoor als buitenom passeren.
Het grote probleem is dat de buitenspelers van dit ajax totaal geen diepgang hebben en daardoor oogt het allemaal zo statisch. Ajax krijgt ook weinig ruimte maar toch zou dat punt beter moeten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 maart 2014 door Brandje --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 maart 2014 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 maart 2014 - 09:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eens daarom is het wel lekker dat zo'n Kishna eraan komt want die kan zowel binnendoor als buitenom passeren.
Het grote probleem is dat de buitenspelers van dit ajax totaal geen diepgang hebben en daardoor oogt het allemaal zo statisch. Ajax krijgt ook weinig ruimte maar toch zou dat punt beter moeten
Ja en als je dan ook nog eens een spits die uit vorm of Sigthorsson op moet stellen
die ook vrij statisch is dan wordt het toch lastig.
Hebben we al vaak genoeg kunnen zien dit seizoen als tegenstanders ver inzakken
hebben we het gewoon erg lastig mede door de voorspelbaarheid.
Stanley
 Stanley - zondag 09 maart 2014 - 10:39   quote  deeplink  
Tsja, ik ben een tijdje geleden maar gestopt om de pijnlijke feiten te benoemen omdat er een vals gevoel
van verplichte loyaliteit heerste richting Overmars en het voor deze mensen wel heel makkelijk was om te
verwijzen naar de kampioenschappen! !!!

Maar tegen Redbul werd toch wel pijnlijk duidelijk wat de kwalitatieve status is van ons aller geliefde ajax!

Loetje, ik deel jouw mening en ben het gedeeltelijk dus oneens met Eide.

Natuurlijk wil ajax met klassieke buitenspelers spelen om de nummer negen te bedienen. Waarom anders op Narsingh
bieden. Maar Markie heeft onervaren en arrogant onderhandeld en daarom hebben wij deze vleugelspeler (s) niet!

En daarom Eide vult FdB het in zoals hij nu doet. Roeien met de riemen die je hebt noemen ze dat.

Hoe arrogant moet je eigenlijk wel niet zijn om te denken dat je na het meerdere jaren op een rij verkopen van je beste spelers
en met een onervaren veredeld jeugdteam aqngevuld met langdurig geblesseerden vanuit Barcelona, wel even de voorronde van de CL gaat halen.... En ja het scheelde niet veel. Maar toch weer telkens net genoeg!

Keeper is trouwens ok.
Verdediging heeft een goede lb nodig.

Middenveld mist snelheid en power op de plek van Blind die in balbezit meesterlijk is. Echter ben je op topniveau
niet altijd in balbezit. ... Toch met Blind spelen betekent andere types op de halfplaats in ieder geval aan een kant. Denk
aan 1995 ....

Voorhoede..... is heel matig voor Europees niveau....

de talenten zijn hier voorlopig nog niet klaar voor. Positief is echter dat ze er wel zijn. Al vind ik het jammer dat we een vreemdelingenlegioen dreigen te worden of beter en deens opleidingsinstituut!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 maart 2014 door Stanley --
Eide
 Eide - zondag 09 maart 2014 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 maart 2014 - 08:46 schreef Brandje het volgende:

[..]

Over Narsingh zit jij er dus naast want Ajax had geboden. Dat bod werd afgewezen. Ajax heeft toen een tijdje niks laten horen en toen voldeed PSV als eerste aan de vraagprijs en pas toen bood ajax hetzelfde en toen wilde Narsing niet meer. En terecht!!
Dost wilde men ook hebben maar ook daar reageerde men te laat!
Dat klopt niet want achteraf werd duidelijk dat Hveen akkoord was gegaan met Ajax als Narsingh perse naar Ajax had gewild. Narsingh zelf gaf later echter aan dat hij een beter gevoel kreeg van PSV waar de hele selectie berichtjes en dergelijke hadden gestuurd. Narsingh heeft echt zeld voor PSV gekozen.
remco k
 remco k - zondag 09 maart 2014 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 maart 2014 - 09:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Kishna heeft dat wel, zowel binnendoor, buitenom, snel in de diepte, oog voor medespelers en een neus voor de goal.. Heel compleet dus.. Ik vind dat met name de voorzetten van de backs echt te schandalig voor woorden zijn.. Slechts 1 op de 3 die uberhaubt voorkomt kan gewoon niet op dit niveau..
nummer10
 nummer10 - zondag 09 maart 2014 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 maart 2014 - 13:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Kishna heeft dat wel, zowel binnendoor, buitenom, snel in de diepte, oog voor medespelers en een neus voor de goal.. Heel compleet dus.. Ik vind dat met name de voorzetten van de backs echt te schandalig voor woorden zijn.. Slechts 1 op de 3 die uberhaubt voorkomt kan gewoon niet op dit niveau..
Tis allemaal kut dit seizoen remco enige lichtpuntje dit seizoen is kishna en blind en toch ook wel veldman die er wel staat nu... Cill weet ik niet of ik daar blij van ben geworden.. goeiekeeper maar of hij ajax zo heeft geholpen achterin als vermeer deed weet ik zo net nog niet... Hij oogt rustiger maar is hij nu echt zoveel beter ?? Vermeer en cill beide in vorm dan durf ik nog nie te zeggen of cill zoveer beter is
remco k
 remco k - maandag 10 maart 2014 - 15:01   quote  deeplink  
Ik vind Klaassen en Blind tot nu toe eigenlijk de enige twee echte lichtpuntjes tot nu. Kishna moet het eerst maar eens een paar wedstrijden laten zien.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 10 maart 2014 - 16:26   quote  deeplink  
Het is vooral de manier waarom Ajax speelt waar supporters en liefhebbers moeite mee hebben. Is dat dan te wijten aan gebrek aan kwaliteit of juist de speelwijze die debet is aan het geen we voorgeschoteld krijgen. Plezier is voor veel supporters vaak ver te zoeken. Dit seizoen hebben we uiteindelijk maar een paar wedstrijden echt kunnen genieten van Ajax. En dat is absoluut te weinig.

Dus moet het anders wil je het volgend seizoen vooral beter doen. Wat ik persoonlijk opvallend vind is dat bepaalde spelers zo matig spelen dat je als team nooit een goed resultaat kunt bereiken. Wat is de oorzaak dat bepaalde spelers zo matig ineens spelen? Zijn de spelers de oorzaak zelf of het is het geen wat van hun verlangd wordt? Dat ze niet dat gene kunnen brengen wat ze zouden moeten brengen. Is dat de tekortkoming van de speler of van de coach?

Wie van de spelers gaan weg en wie mogen weg....dat is de vraag? En wie moeten er bij om weer meer balans te krijgen voor het Ajax dat we willen zien.

Ben benieuwd of Frank blijft. Te meer ook omdat het dit jaar geen gemakkelijk jaar is. Heeft vast invloed op hem als persoon. Is het voor Frank en Ajax het beste om door te gaan? Wie zou Frank kunnen opvolgen......
Peterhs
 Peterhs - maandag 10 maart 2014 - 16:59   quote  deeplink  
Hij behaald dit jaar een mijlpaal door 4x achtereen kampioen te worden.
Daarna is ie pleite verwacht ik.
remco k
 remco k - maandag 10 maart 2014 - 18:25   quote  deeplink  
Voor Ajax is het beste dat de Boer nog 100 jaar blijft..
Eide
 Eide - maandag 10 maart 2014 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 maart 2014 - 16:26 schreef Bobby1972 het volgende:
Het is vooral de manier waarom Ajax speelt waar supporters en liefhebbers moeite mee hebben. Is dat dan te wijten aan gebrek aan kwaliteit of juist de speelwijze die debet is aan het geen we voorgeschoteld krijgen.
Is anders hetzelfde Ajax dat met speels gemak en goed voetbal AZ oprolde. Dat thuis met fantastisch voetbal van Barca won. Gewoon even 2 voorbeelden. Er is kwaliteit genoeg. De speelstijl biedt ook voldoende mogelijkheden om prachtig voetbal te spelen. De selectie mist echter het vermogen dat structureel meerdere wedstrijden achter elkaar te doen. het leeft op en zakt dan weer in.

Ik denk persoonlijk dat dat met onervarenheid heeft te maken. Daarin is Davy Klaassen voor mij het meest sprekende voorbeeld. Davy wisselt geweldig goede wedstrijden af met potjes waarin hij volledig onzichtbaar is.
Brandje
 Brandje - maandag 10 maart 2014 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 maart 2014 - 16:59 schreef Peterhs het volgende:
Hij behaald dit jaar een mijlpaal door 4x achtereen kampioen te worden.
Daarna is ie pleite verwacht ik.
Laten we daar eens op voorruit lopen. Opvolger??
Eide
 Eide - maandag 10 maart 2014 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 maart 2014 - 19:21 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hebben we nog niet er er loopt ook geen geschikte rond momenteel, of je moet het aandurven met Frank Rijkaard.

Maar FdB gaat nog niet weg en dus heeft Ajax nu de tijd een opvolger klaar te stomen. Ik zelf zie liefst een vliegticket richting Tallinn om Jari Litmanen in te lijven. Binnen Ajax kringen zingt Orlando Trustful rondt als de nieuwe coach van Jong Ajax. Trustful wordt gezien als een zeer getalenteerde trainer die met zowel de B1 als de A1 uitstekende resultaten heeft neergezet ondanks dat hij steeds z'n grootste talenten moet afgeven aan hogere elftallen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 maart 2014 door Eide --
Peterhs
 Peterhs - maandag 10 maart 2014 - 19:58   quote  deeplink  
JARI HELD!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 10 maart 2014 - 20:01   quote  deeplink  
Rijkaard is zeker een optie.......als ie wil!
Loetje
 Loetje - maandag 10 maart 2014 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 maart 2014 - 19:21 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ronald De Boer. Frank overlegd vrijwel alles met hem. Hij weet dus van de ingezette koers. Anders Trustfull. Die heb ik ook zeer hoog zitten
Eide
 Eide - maandag 10 maart 2014 - 21:31   quote  deeplink  
Ronald de Boer wil niet echt. Heeft bij Ajax ook geen team.
remco k
 remco k - maandag 10 maart 2014 - 22:42   quote  deeplink  
Jaap Stam. Al denk ik dat ie vertrekt..
Loetje
 Loetje - maandag 10 maart 2014 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 maart 2014 - 21:31 schreef Eide het volgende:
Ronald de Boer wil niet echt. Heeft bij Ajax ook geen team.
Toch denk ik dat hij het zou kunnen. Maar dat is een persoonlijke mening
Loetje
 Loetje - maandag 10 maart 2014 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 maart 2014 - 22:42 schreef remco k het volgende:
Jaap Stam. Al denk ik dat ie vertrekt..
In ieder geval uitstraling en iemand met wie je niet gaat sollen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 11 maart 2014 - 09:46   quote  deeplink  
Lees ook dit stuk eens uit AS:

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/77592/jeugd-weg-van-cruijff-volop-ingeslagen

Hiermee wil ik niet zeggen dat er geen ervaring nodig is, maar het is prettig om te lezen, dat het goed gaat met de doelstellingen namens de 'Revolutie'....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 maart 2014 door Ronald 1960 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column, Vleugellam. (van Voetbalzone)

0.0135860