BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Siem maakt het verschil ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - zondag 09 maart 2014 - 20:59   quote  deeplink  
Na alle commentaar wat ik heb gegeven over siem lijkt me dit een duidelijk verhaal

Siem de Jong is bij de supporters van Ajax nooit onomstreden geweest, sommigen haten hem, sommigen houden van hem. De één roemt hem om zijn beslissende goals in de kampioenswedstrijden, de ander vervloekt hem voor zijn slechte aannames.
Inmiddels is De Jong de eerste Ajax-aanvoerder sinds Christian Chivu die de band langer dan anderhalf jaar draagt. Na zeven jaar in de a-selectie van Ajax, mag je dan ook verwachten dat hij een bepalende rol speelt op het veld en in de kleedkamer.

Een snelle blik naar de statistieken bewijst echter het tegendeel. Als je kijkt naar de 17 wedstrijden waarin Siem de Jong wel speelde en ze afzet tegen de wedstrijden waarin hij niet speelde, is het verschil gigantisch. Zonder de aanvoerder werd 87% van de punten binnengesleept, met de aanvoerder maar 63(!) procent.

Www.ajaxshowtime.com

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 maart 2014 door nummer10 --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 maart 2014 - 21:08   quote  deeplink  
Welke voorhoede speler haalt wel een voldoende?
Kishna is nu even leuk om te zien maar de rest is ver onder de maat
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 09 maart 2014 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 maart 2014 - 21:08 schreef Hummel10 het volgende:
Welke voorhoede speler haalt wel een voldoende?
Kishna is nu even leuk om te zien maar de rest is ver onder de maat
Ik wou al zeggen! Volgens mij hebben Sigthorsson, Hoesen, Bojan en Fischer ook de laatste maanden nou niet echt laten zien dat ze in de basis thuis horen. Ze hadden in de winterstop gewoon moeten kijken naar een echte spits!
nummer10
 nummer10 - zondag 09 maart 2014 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 maart 2014 - 21:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik wou al zeggen! Volgens mij hebben Sigthorsson, Hoesen, Bojan en Fischer ook de laatste maanden nou niet echt laten zien dat ze in de basis thuis horen. Ze hadden in de winterstop gewoon moeten kijken naar een echte spits!
Ben ik het absoluut mee eens maar dat wou deboer niet want siem was zijn nummer 1 spits.. maar weet wel zkr dat als sig nu een kans krijgt (absoluut geen siggy fan) hij het op dit moment beter doet..
nummer10
 nummer10 - zondag 09 maart 2014 - 21:12   quote  deeplink  
Ps hoessen heeft nooit echt de kans gekregen
Pietje
 Pietje - dinsdag 11 maart 2014 - 16:10   quote  deeplink  
Zeker, Siem de Jong is niet in vorm, maar om het matige spel van Ajax alleen aan hem op te hangen getuigt niet bijster van veel sympathie. Er zijn zat spelers van Ajax die op dit moment de weg kwijt zijn en die vervolgens ook nog eens qua mentaliteit afhaken, zeg maar verzaken: geen werklust, er met de pet naar gooien. En dat doet Siem de Jong pertinent niet, want hij werkt WEL hard. Last bu not least, het is de trainer die hem opstelt, een ietwat eigenwijze trainer, want in het verleden heeft hij vaker "verkeerde" spelers opgesteld en/of gewisseld of zelfs spelers op een voor hen totaal verkeerde plek in het elftal neergezet, waardoor zij helemaal niet of minder goed functioneerden. Dat we geen of geen goede (vleugel)spits(en) hebben mag je Marc Overmars aanrekenen, maar om Siem de Jong af te branden vind ik storend en misselijkmakend.
VladPavlov
 VladPavlov - dinsdag 11 maart 2014 - 16:24   quote  deeplink  
Let op: als we in een van de aankomende wedstrijden met 8-0 bv NAC oprollen is er ineens niets meer aan de hand en is Siem de Jong een wereldspeler...xD haha, we hebben gewoon te weinig gevochten tegen Cambuur, dat is 1 wedstrijd, 1 week eerder win je van Feyenoord. We moeten gewoon zorgen dat we tegen Twente en Vitesse punten pakken en dan is er niks aan de hand als je de rest van de wedstrijden punten pakt.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 maart 2014 - 16:28   quote  deeplink  
Vladpavlov.. ook de voorbij gaande jaren heb ik het nooit in hem zien zitten... Dat hij scoorde kwam puur door kwaliteiten van bv een eriksen.. die valt weg en er is niks meer van siempie over
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 11 maart 2014 - 16:31   quote  deeplink  
Pietje,
Weet je wat is storend en misselijkmakend vindt. Onze aanvoerder week in week uit als een krant staat te spelen. Dit inmiddels het gehele seizoen zowel voor als na zijn blessure. Dit seizoen kan hij zich niet verschuilen achter de dragende krachten (Eriksen, Vertonghen, etc.) als in het verleden. En het is geen vormcrisis maar zijn beperkte techniek. En ik weet ook wel dat hij best bepaalde kwaliteiten (Direct goed schot, etc.)heeft en zijnde een model-Ajaxied. Zelf geen middelmatige club in Engeland of Duitsland ziet wat in onze Siem. Let op we blijven er in het volgende seizoen weer mee zitten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 maart 2014 door Ztjes --
VladPavlov
 VladPavlov - dinsdag 11 maart 2014 - 16:39   quote  deeplink  
Ook ik was sceptisch over de Jong en dat hij aanvoerder werd. Tot dusver heeft hij er wel voor gezorgd dat we kampioen zijn geworden en is het aanvoerderschap voor hem een geboren rol. Het is niet de beste voetballer, maar op het moment hebben we een mindere periode, elke speler. De Jong is dit jaar ook veel geblesseerd geweest en is niet in vorm. Daarbij vind hij zichzelf tegenwoordig een spits al ben ik dat niet met hem eens, maar word hij daar wel opgesteld. Denk dat hij op 10 wel beter functioneert.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 maart 2014 door VladPavlov --
nora
 nora - dinsdag 11 maart 2014 - 17:05   quote  deeplink  
Is belachelijk om te zeggen dat Siem je kampioen heeft gemaakt het was gewoon een van de spelers die toevallig tegen Twente scoorde maar dat had ook een ander kunnen doen, kijk in de afgelopen jaren is wat hij gemist heeft en ook de afgelopen weken vele kansen om zeep geholpen waardoor wij mischien meer punten voor hadden gestaan.Het is gewoon duidelijk hij komt techn/en handelingssnelheid te kort en zal ook nooit een topper worden helaas voor deze echte Ajacied.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 maart 2014 - 17:27   quote  deeplink  
Vladpavlov we zijn 1 nog geen kampioen 2 merendeel afwezig geweest en zins zijn terugkomst ook niet bepaald beter geworden... Dus NEE geen geborenleider/aanvoerder en zijn beter af tegenwoordig zonder hem..
remco k
 remco k - dinsdag 11 maart 2014 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 - 17:05 schreef nora het volgende:
Is belachelijk om te zeggen dat Siem je kampioen heeft gemaakt het was gewoon een van de spelers die toevallig tegen Twente scoorde maar dat had ook een ander kunnen doen, kijk in de afgelopen jaren is wat hij gemist heeft en ook de afgelopen weken vele kansen om zeep geholpen waardoor wij mischien meer punten voor hadden gestaan.Het is gewoon duidelijk hij komt techn/en handelingssnelheid te kort en zal ook nooit een topper worden helaas voor deze echte Ajacied.
Dat is raar.. Als het heel goed gaat en we winnen komt het niet door Siem.. Maar als het heel slecht gaat en we verliezen punten is dat wel Siem zijn schuld..
nora
 nora - dinsdag 11 maart 2014 - 19:29   quote  deeplink  
Je hebt altijd legio voorbeelden en feitjes als hij het goed heeft gedaan maar nooit over als hij het verkeerd doet ?? maar goed laat maar zitten ik hoop dat jij mij uit kan lachen omdat Siem in ene gaat scooren en een beren wedstrijd gaat spelen, want dat is goed voor Ajax en dat is het belangrijkste.
Eide
 Eide - dinsdag 11 maart 2014 - 19:34   quote  deeplink  
Daarin is Remco natuurlijk slechts een tegengewicht tegen sommige anderen die alleen de mindere elementen willen overleggen. En de waarheid zit er hoogstwaarschijnlijk ergens tussenin, namelijk dat Siem de Jong gewoon een prima voetballer is maar een mindere periode beleeft.

Vergeet ook niet dat hij als gelegenheidsspits de ondankbare taak heeft een aanval die het hele seizoen al niet loopt op de rit te krijgen terwijl hij zelf misschien wel in de zwakste vorm van z'n prof leven steekt.

Ik geef het je te doen.
remco k
 remco k - dinsdag 11 maart 2014 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 - 19:29 schreef nora het volgende:
Je hebt altijd legio voorbeelden en feitjes als hij het goed heeft gedaan maar nooit over als hij het verkeerd doet ?? maar goed laat maar zitten ik hoop dat jij mij uit kan lachen omdat Siem in ene gaat scooren en een beren wedstrijd gaat spelen, want dat is goed voor Ajax en dat is het belangrijkste.
Ik zeg constant dat hij nu niet goed speelt... Ik hoop de andere kant op hetzelfde.. Als de Boer hem wisselt en Siggie maakt er nog 10 sta ik ook te dansen en te juichen..

Maar ik denk dat de Boer bewust zijn keuze heeft gemaakt, en gezien de prestaties van de heren op dit moment kun je daarover twisten, geen enkele spits voldoet namelijk, maar gezien het krediet dat de spelers allemaal verdienen kan ik wel begrijpen dat ie de Jong op stelt..

Maar als ie slecht speelt zeg ik dat echt wel. Dat kun je ook terug lezen. Momenteel is het echter kiezen tussen twee spelers die het niet goed doen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 maart 2014 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 - 19:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg constant dat hij nu niet goed speelt... Ik hoop de andere kant op hetzelfde.. Als de Boer hem wisselt en Siggie maakt er nog 10 sta ik ook te dansen en te juichen..

Maar ik denk dat de Boer bewust zijn keuze heeft gemaakt, en gezien de prestaties van de heren op dit moment kun je daarover twisten, geen enkele spits voldoet namelijk, maar gezien het krediet dat de spelers allemaal verdienen kan ik wel begrijpen dat ie de Jong op stelt..

Maar als ie slecht speelt zeg ik dat echt wel. Dat kun je ook terug lezen. Momenteel is het echter kiezen tussen twee spelers die het niet goed doen.
Dan moest vermeer er ook nog staan
remco k
 remco k - dinsdag 11 maart 2014 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 - 20:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dan moest vermeer er ook nog staan
Nee dat vind ik niet, Vermeer heeft ons dit seizoen veel punten gekost, nauwelijks de 0 gehouden, en met Cilissen juist al een keer of 10 11 de 0 gehouden geloof ik..( zeg het uit mijn hoofd)..

Ik denk dat Vermeer overigens een betere punten pakker is, bij hem is het namelijk alles of niets.. Alleen was het al heel het seizoen niets, en stond er achter Vermeer wel een jongen die in potentie beter is dan de ander..

Ik denk niet dat Siggy in potentie beter is dan de Jong, en Hoessen al helemaal niet..
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 11 maart 2014 - 20:33   quote  deeplink  
Siem de Jong zijn reputatie als "goede speler" is vooral gebaseerd op zijn tijd als spits. Maar Siem faalt zwaar op het middenveld, toen Eriksen nog speelde was Christian de man met meeste balbezit op de helft van de tegenstander nu als Siem dat is en merk je dat zodra Siem aan de bal is het tempo zakt mede door zijn slechte aannames en slechte passing. Siem is juist de man die het van zijn loopacties moest hebben en niet van de passing. Als je ziet hoe vaak Siem de bal verspilt om moedeloos van te worden, vaak maakt hij de verkeerde keuzes, gaat bijna altijd voor het schot, terwijl er spelers vrij staan.
Momenteel is Siem in de spits een van de weinige opties die Frank de Boer heeft, maar blij wordt ik er niet van en dat elke positie dubbel bezet is geld zeker niet voor onze aanvallers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 maart 2014 door Ztjes --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 maart 2014 - 20:34   quote  deeplink  
Ik denk zkr wel dat dat het geval is.. siem was qua techniek etc echt niet beter dan in het begin.. en nogmaals siem heeft geprofiteerd van de andere sterkhouders en vermeer absoluut niet.. en hoeveel wedstrijden heeft vermeer nu werkelijk gekeept wat ook nog eens was met nieuwe verdedigers voorzich.. denswil en/of veltman.. toen cil kwam stond dit al ffies.. cill heeft mij nog niet kunnen overtuigen hoor absoluut niet ook bij hem hou ik me hart vast mrt corners en ballen in de 5 die voorgegeven worden... Laatste kans cambuur bijv.. was gewoon zijn bal
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 maart 2014 - 20:36   quote  deeplink  
Ps hoessen heeft niemand nog veel zien spelen dus kan je niet over oordelen.. weet wel dat hij tegen barca sterker was dan sjem tegen een cambuur
remco k
 remco k - dinsdag 11 maart 2014 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 - 20:34 schreef nummer10 het volgende:
Ik denk zkr wel dat dat het geval is.. siem was qua techniek etc echt niet beter dan in het begin.. en nogmaals siem heeft geprofiteerd van de andere sterkhouders en vermeer absoluut niet.. en hoeveel wedstrijden heeft vermeer nu werkelijk gekeept wat ook nog eens was met nieuwe verdedigers voorzich.. denswil en/of veltman.. toen cil kwam stond dit al ffies.. cill heeft mij nog niet kunnen overtuigen hoor absoluut niet ook bij hem hou ik me hart vast mrt corners en ballen in de 5 die voorgegeven worden... Laatste kans cambuur bijv.. was gewoon zijn bal
Wat je zegt over de achterhoede is helemaal niet correct, daar is zeer zeker nog aan gesleuteld, Veltman was ook nog niet terug, Moisander nog een keer geblesseerd..
Ik ben een fan van Vermeer, maar vind dat ie terecht aan de kant staat. Ondanks dat Cilissen ook nog niet top is..

En Siem heeft op eigen kracht goed gepresteerd, zijn manier van lopen, zijn manier van afmaken komt niet omdat een Eriksen op het veld staat... En ja hij speelt nu als een natte krant, maar zeggen dat die jongen nooit goed is geweest op eigen kracht vind ik echt belachelijk..
remco k
 remco k - dinsdag 11 maart 2014 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 - 20:36 schreef nummer10 het volgende:
Ps hoessen heeft niemand nog veel zien spelen dus kan je niet over oordelen.. weet wel dat hij tegen barca sterker was dan sjem tegen een cambuur
Nou ik vond Hoessen niet zo heel goed. Maakt een lucky goal en dat was het ook wel..

En Hoessen niet zo veel zien spelen??? 44 wedstrijden kan ik voor mijzelf wel oordelen of iemand goed genoeg is.. Ook daarin prima dat iemand een andere mening heeft..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 maart 2014 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 - 21:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat je zegt over de achterhoede is helemaal niet correct, daar is zeer zeker nog aan gesleuteld, Veltman was ook nog niet terug, Moisander nog een keer geblesseerd..
Ik ben een fan van Vermeer, maar vind dat ie terecht aan de kant staat. Ondanks dat Cilissen ook nog niet top is..

En Siem heeft op eigen kracht goed gepresteerd, zijn manier van lopen, zijn manier van afmaken komt niet omdat een Eriksen op het veld staat... En ja hij speelt nu als een natte krant, maar zeggen dat die jongen nooit goed is geweest op eigen kracht vind ik echt belachelijk..
En ik zeg dat wel... Techniek bal aanname etc etc is altijd ondermaats geweest en niet van het niveau wat ajax zou moeten willen
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 maart 2014 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 - 21:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou ik vond Hoessen niet zo heel goed. Maakt een lucky goal en dat was het ook wel..

En Hoessen niet zo veel zien spelen??? 44 wedstrijden kan ik voor mijzelf wel oordelen of iemand goed genoeg is.. Ook daarin prima dat iemand een andere mening heeft..
Hoessen 44 wedstrijden ??????
Peterhs
 Peterhs - woensdag 12 maart 2014 - 01:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 - 23:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hoessen 44 wedstrijden ??????
Ja dat klopt. Al zijn er meer dan de helft halve invalbeurtjes ongeveer.
Dan nog productiever zijn dan de rest is knap.
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 maart 2014 - 09:04   quote  deeplink  
Dat bedoel ik dus peterhs !! Is zowieso al moeilijker om in het spel tekomen en dan toch beter mmmm
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 12 maart 2014 - 09:13   quote  deeplink  
Ja, Siem speelt inderdaad als een krant, mede omdat hij ok geen goede medespeler(s) heeft die met hem goed kunnen combineren. Daardoor speelt Ajax ook vaak minder goede wedstrijden.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 12 maart 2014 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 09:13 schreef nieuwe ajax het volgende:
Ja, Siem speelt inderdaad als een krant, mede omdat hij ok geen goede medespeler(s) heeft die met hem goed kunnen combineren. Daardoor speelt Ajax ook vaak minder goede wedstrijden.
Als aanvoerder van Ajax moet jij een van de dragende spelers zijn. Combineren heeft Siem nog nooit gekund en is ook onmogelijk met zijn aannames. Siem kan prima in de vrije ruimte lopen en moet dan worden aangespeeld.
Eide
 Eide - woensdag 12 maart 2014 - 09:32   quote  deeplink  
De aanvoerder moet leider zijn binnen de groep. Dragende speler, weet ik niet? Dat zal een spits vrijwel nooit kunnen, daarom zijn spitsen/aanvallers ook vrijwel nooit aanvoerder. Desondanks kan het best hoewel een spits altijd het voetbal van een afstandje ziet gebeuren. Vanaf die positie een elftal op spleeptouw nemen is dan ook vrijwel onmogelijk.

Ik zie zelf ondertussen Blind liever als aanvoeder, maar dat Siem aanvoerder is kan en mag natuurlijk geen argument tegen hem zijn. Zijn huidige positie kan wel een argument zijn hem de band af te nemen ten faveure van een andere geschikte speler die op een positie speelt die zich daar beter voor leent.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 maart 2014 door Eide --
Ztjes
 Ztjes - woensdag 12 maart 2014 - 09:55   quote  deeplink  
Eide,

Ook als spits kun je een elftal op sleeptouw nemen. Door constant proberen vrij te lopen, aanspeelbaar te zijn en oorlog in het stafschopgebied te voeren. Siem staat veel te statisch bij zijn laatste man. Ik neem dan Zlatan als grootste voorbeeld hiervoor. Ik weet ook wel, dat het niet Siem zijn aard is en een leider is hij ook niet echt. En wat je zegt van een spits als aanvoerder ben ik het wel grotendeels mee eens.
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 maart 2014 - 10:15   quote  deeplink  
Siem is geen leider.. sorry als ik zoon watje in ons team had word die stijl uitgelachen.. een leider moet iemand zijn dat als hij wa zegt dat je denkt van ok daar staat iemand... Dat zou ik bij dejong absoluut niet hebben. In klaassen zie ik wel een aanvoerder als blind zou vertrekken bijv.. ook het sturen van het team kan siem niet.. wijst een paar keer maar met zoon kop van hey vriendje wel luisteren he.. pffff
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 maart 2014 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 09:55 schreef Ztjes het volgende:
Eide,

Ook als spits kun je een elftal op sleeptouw nemen. Door constant proberen vrij te lopen, aanspeelbaar te zijn en oorlog in het stafschopgebied te voeren. Siem staat veel te statisch bij zijn laatste man. Ik neem dan Zlatan als grootste voorbeeld hiervoor. Ik weet ook wel, dat het niet Siem zijn aard is en een leider is hij ook niet echt. En wat je zegt van een spits als aanvoerder ben ik het wel grotendeels mee eens.
En dat mis ik allemaal bij siem.. duels niet aangaan.. constant druk zetten en wa jij zegt oorlog maken met je tegenstander om je team op scherp te krijgen.. ik zie heg nog meer bij de amateurs dan bij siem
Eide
 Eide - woensdag 12 maart 2014 - 10:58   quote  deeplink  
Niemand hier weet of Siem geschikt is als aanvoerder, wij weten niet hoe hij in de groep ligt en wat voor invloed hij binnen de groep heeft. Hij is geen schreeuwerd maar dat hoeft niets te betekenen. Ik denk dat wij dat van achter een computer niet kunnen bepalen.

Het gaat mij echt puur om een spits als aanvoerder. Een middenvelder of verdediger ziet het spel zich vrijwel altijd voor zich afspelen. Bij aanvallers speelt het spel zich veel meer achter zich af. Aanvallers zijn daarmee veel minder in staat het spel te zien en "leiding" te geven binnen de lijnen.

Siem werd natuurlijk aanvoerder toen hij als middenvelder speelde dus die band is vanuit dat perspectief verklaarbaar. Ik snap ook dat Frank hem die band niet zomaar afneemt maar misschien dat Daley momenteel vanuit zijn positie op het veld wel beter geschikt is.
Pietje
 Pietje - woensdag 12 maart 2014 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 - 16:31 schreef Ztjes het volgende:
Pietje,
Weet je wat is storend en misselijkmakend vindt. Onze aanvoerder week in week uit als een krant staat te spelen. Dit inmiddels het gehele seizoen zowel voor als na zijn blessure. Dit seizoen kan hij zich niet verschuilen achter de dragende krachten (Eriksen, Vertonghen, etc.) als in het verleden. En het is geen vormcrisis maar zijn beperkte techniek. En ik weet ook wel dat hij best bepaalde kwaliteiten (Direct goed schot, etc.)heeft en zijnde een model-Ajaxied. Zelf geen middelmatige club in Engeland of Duitsland ziet wat in onze Siem. Let op we blijven er in het volgende seizoen weer mee zitten.
Ik schrijf nergens dat Siem de Jong goed speelt op dit moment. En zeker, hij heeft een vrij belabberde techniek. Maar hij werkt wel hard en dat kan je van een aantal andere Ajacieden niet bepaald zeggen. Daarnaast zet Frank de Boer hem op een plek in het elftal die principieel niet zijn ware plek is. Hij staat als centrale aanvaller bij gebrek aan beter. Wat Eide zegt: ik geef het je te doen! Bovendien is hij al langere tijd niet in vorm, maar ook daar werkt hij hard aan. Dat Ajax geen goede centrumspits heeft, moet je Marc Overmars aanrekenen en niemand anders, alsmede het feit dat wij niet de juiste flankaanvallers hebben, dan wel "ouderwetse" flankaanvallers die een centrumspits kunnen bedienen.
Spelers continu afbranden en uitfluiten, daar worden die spelers niet bepaald beter van.
Pietje
 Pietje - woensdag 12 maart 2014 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 10:58 schreef Eide het volgende:
Niemand hier weet of Siem geschikt is als aanvoerder, wij weten niet hoe hij in de groep ligt en wat voor invloed hij binnen de groep heeft. Hij is geen schreeuwerd maar dat hoeft niets te betekenen. Ik denk dat wij dat van achter een computer niet kunnen bepalen.

Het gaat mij echt puur om een spits als aanvoerder. Een middenvelder of verdediger ziet het spel zich vrijwel altijd voor zich afspelen. Bij aanvallers speelt het spel zich veel meer achter zich af. Aanvallers zijn daarmee veel minder in staat het spel te zien en "leiding" te geven binnen de lijnen.

Siem werd natuurlijk aanvoerder toen hij als middenvelder speelde dus die band is vanuit dat perspectief verklaarbaar. Ik snap ook dat Frank hem die band niet zomaar afneemt maar misschien dat Daley momenteel vanuit zijn positie op het veld wel beter geschikt is.
Hier ben ik het helemaal mee eens, van de eerste tot en met de laatste letter!
Pietje
 Pietje - woensdag 12 maart 2014 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 - 21:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook hier ben ik het volledig mee eens!!
Eide
 Eide - woensdag 12 maart 2014 - 12:59   quote  deeplink  
Vergeet niet dat Overmars handeld in opdracht van het TH die de behoefte aangeeft. Uiteindelijk is het FdB in zijn rol als deel van het TH die kennelijk vindt dat de huidige groep voldoende kwaliteit herbergt. En misschien is de transfer van Zivkovic (en wie weet wat er deze zomer gebeurt) wel aanleiding om te concluderen dat men het dit seizoen toch te rooskleurig heeft gezien.

Ik denk overigens dat de onderprestaties van Fischer en Bojan behoorlijk veel roet in het eten hebben gegooid. Men heeft natuurlijk voorafgaand aan het seizoen ingestoken op een acceptabel prestatieniveau van beide spelers waarmee een spits aanzienlijk was ontlast.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 12 maart 2014 - 13:21   quote  deeplink  
Dat Siem nu niet in vorm is, ziet iedereen wel. Maar om hem dan vervolgens met de grond gelijk te maken, vind ik kortzichtig. Vergeet niet dat hij op diverse momenten een belangrijke stempel op de prestaties heeft gezet in het verleden.

Hij oogt niet fit en niet scherp. Dan zie je aan alles. Dat FDB hem voortdurend laat spelen is wel een risico voor het eindresultaat. En dat is iets wat ik persoonlijk niet begrijp.

Ik hoop echt dat Ajax leert van dit jaar en dat ze volgend seizoen anders en beter van start zullen gaan. En dat ze door een aantal aankopen meer kwaliteit en stabiliteit hebben dan dit jaar. Een herhaling van dit zit toch niemand op te wachten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 maart 2014 door Bobby1972 --
Ztjes
 Ztjes - woensdag 12 maart 2014 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 12:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik schrijf nergens dat Siem de Jong goed speelt op dit moment. En zeker, hij heeft een vrij belabberde techniek. Maar hij werkt wel hard en dat kan je van een aantal andere Ajacieden niet bepaald zeggen. Daarnaast zet Frank de Boer hem op een plek in het elftal die principieel niet zijn ware plek is. Hij staat als centrale aanvaller bij gebrek aan beter. Wat Eide zegt: ik geef het je te doen! Bovendien is hij al langere tijd niet in vorm, maar ook daar werkt hij hard aan. Dat Ajax geen goede centrumspits heeft, moet je Marc Overmars aanrekenen en niemand anders, alsmede het feit dat wij niet de juiste flankaanvallers hebben, dan wel "ouderwetse" flankaanvallers die een centrumspits kunnen bedienen.
Spelers continu afbranden en uitfluiten, daar worden die spelers niet bepaald beter van.
Je schrijft, dat Frank hem op zijn niet principiele plek zet. Klopt.
Je zegt, hij heeft een vrij belabberde techniek, dus als hij hij op zijn eigen plek gaat spelen zijnde het middenveld heeft Siem ook weinig meerwaarde. Hij kan de bal niet bij zich houden, heeft geen geweldige pass, ook weinig loopvermogen en geen snelheid. Maar een geweldige Ajaxied, heeft in het verleden belangrijke goals gemaakt en verder wat dan nog meer!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 maart 2014 door Ztjes --
Pietje
 Pietje - woensdag 12 maart 2014 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 14:46 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Je schrijft, dat Frank hem op zijn niet principiele plek zet. Klopt.
Je zegt, hij heeft een vrij belabberde techniek, dus als hij hij op zijn eigen plek gaat spelen zijnde het middenveld heeft Siem ook weinig meerwaarde. Hij kan de bal niet bij zich houden, heeft geen geweldige pass, ook weinig loopvermogen en geen snelheid. Maar een geweldige Ajaxied, heeft in het verleden belangrijke goals gemaakt en verder wat dan nog meer!!!!
Hij verdient op zijn minst wat meer respect! That's all. Al is het alleen maar om wat hij WEL gedaan heeft. Siem de Jong probeert zijn werk zo goed als mogelijk te doen. Jouw mening hoeft niet mijn mening te zijn en vice versa.
Pietje
 Pietje - woensdag 12 maart 2014 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 12:59 schreef Eide het volgende:
Vergeet niet dat Overmars handeld in opdracht van het TH die de behoefte aangeeft. Uiteindelijk is het FdB in zijn rol als deel van het TH die kennelijk vindt dat de huidige groep voldoende kwaliteit herbergt. En misschien is de transfer van Zivkovic (en wie weet wat er deze zomer gebeurt) wel aanleiding om te concluderen dat men het dit seizoen toch te rooskleurig heeft gezien.

Ik denk overigens dat de onderprestaties van Fischer en Bojan behoorlijk veel roet in het eten hebben gegooid. Men heeft natuurlijk voorafgaand aan het seizoen ingestoken op een acceptabel prestatieniveau van beide spelers waarmee een spits aanzienlijk was ontlast.
Dat laatste is precies ook mijn gedachte.
Eide
 Eide - woensdag 12 maart 2014 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 16:38 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat laatste is precies ook mijn gedachte.
Kortom, de aanhoudende kritiek op alle spitsen is echt ook deels wel op Fischer en Bojan af te wentelen. Niet zomaar dat sinds de komst van Kishna hij al 2 assists op spitsen heeft afgeleverd.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 12 maart 2014 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 17:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Kortom, de aanhoudende kritiek op alle spitsen is echt ook deels wel op Fischer en Bojan af te wentelen. Niet zomaar dat sinds de komst van Kishna hij al 2 assists op spitsen heeft afgeleverd.
Maar dat is zeker waar.. Die twee lopen alleen maar voor zichzelf te voetballen.
Waardoor Sigthorsson zeer door de mand viel en net als Siem als je dan al minder ballen krijgt
en je ritme is niet optimaal dan gaat niet iedere bal erin. Dat vreet weer aan je zelfvertrouwen en dan krijg
je dus het spel van voorgaande weken. Kansen zat gehad hoor alleen bleven we steken
op 0-0 of 1-0 en dan kreeg de tegenstander weer hoop. En als dan bepaalde spelers op het middenveld en achterin foutjes maken
dan verlies je punten helaas
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 12 maart 2014 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 17:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoe zit het btw nu met Bojan? Gister zou hij toch te weten komen wat het zou worden?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 12 maart 2014 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 12:59 schreef Eide het volgende:

Volgens mij zat De Boer niet meer in het TH toch en was zijn plek overgenomen door bergkamp?
Eide
 Eide - woensdag 12 maart 2014 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 19:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Volgens mij zat De Boer niet meer in het TH toch en was zijn plek overgenomen door bergkamp?
Eh, je hebt gelijk, Overmars heeft de plek van De Boer overgenomen. Neemt niet weg dat FdB bepaald wat Ajax 1 nodig heeft en niet Overmars.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 12 maart 2014 - 20:26   quote  deeplink  
Siem is Ajax en dus de baas!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 12 maart 2014 - 20:40   quote  deeplink  
Nu wordt er gezegd : Sien maakt het verschil.
In welke opzicht ????? Een nederlaag of en overwinning ?????
Het is maar net hoe je het bekijkt, gezien zijn matige vorm. Is logisch
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 maart 2014 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 12:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Siwm vond zichzelf meer spits dan middenvelder en vond hij fijner heefr hij onlangs nog geroepen omdat hij weet dat er 3 betere middenvelders dan hem lopen en bang was voor zijn basis plaats.. als het echt een goeie ajacied was had ie gezegt sorry frankie is nie mijn possitie..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Siem maakt het verschil ?

0.0073370