|
|
nummer10
|
|
|
Succes uit het verleden is geen garantie tot succes... Dus WISSEL !!!! iedereen uit dit elftal die niet in vorm stak heefr al gevoelt geen 100% vertrouwen tekrijgen van deboer.... Behalve siem.. denk je dat het team dit niet ziet ???? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 12 maart 2014 - 21:37 schreef nummer10 het volgende:[..] als het echt een goeie ajacied was had ie gezegt sorry frankie is nie mijn possitie.. Een echte goede Ajacied doet z'n stinkende best wat de coach ook wil dat hij doet. Inzet voor het team. En dat is wat zijn teamgenoten ook zien. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Uuuuh nahja zie je toch wa anders dan mij.. da gesjok over da veld lukt mij ook wel voor da geld.. en mijn bal aannames konden nog wel eens beter zijn dan hem |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 12 maart 2014 - 21:37 schreef nummer10 het volgende:[..] Siwm vond zichzelf meer spits dan middenvelder en vond hij fijner heefr hij onlangs nog geroepen omdat hij weet dat er 3 betere middenvelders dan hem lopen en bang was voor zijn basis plaats.. als het echt een goeie ajacied was had ie gezegt sorry frankie is nie mijn possitie.. Volgens mij zei de Jong juist dat het middenveld goed stond en dat de boer hem wou gebruiken als spits. De Jong zei volgens mij dat als de boer en het team hem daar nodig had omdat men dacht dat ie daar van meer waarde zou zijn dat ie daar dan ging spelen. En daarna ook dat ie er op het moment liever zou spelen. Volgens mij niets mis mee. Integendeel zelfs. Hij stelt het teambelang voor zichzelf Door weg te blijven uit de discussie dat ie op het middenveld hoort te spelen. |
|
|
|
|
Mando
|
|
|
Vind, vond en zal Siem de Jong altijd een matige speler vinden. Dat hij een dragende speler van Ajax is zegt meer over het Ajax van nu dan over de Jong. Het is dan weer wel een echte team speler en van grote waarde voor dit Ajax (geweest). Maar ik zou hem lekker laten gaan naar een Duitse of Engelse laagvlieger. Zie in Klaassen een potentie die heel wat groter is.
Kortom Siem zou Davy alleen maar in de weg staan w.b.t ontwikkeling. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 12 maart 2014 - 20:14 schreef Eide het volgende:[..] Eh, je hebt gelijk, Overmars heeft de plek van De Boer overgenomen. Neemt niet weg dat FdB bepaald wat Ajax 1 nodig heeft en niet Overmars. Dat laatste klopt dan weer wel. Maar niet alles wat De Boer wilt komt ook daadwerkelijk! :-( |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Misschien moet je ook tussen de regels doorlezen of goed lezen! Ik zeg namelijk "volgens mij", dus weet ik het niet helemaal zeker. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Jammer dat die discussie over Siem nu elk topic gaat vullen. Hier is begrijpelijk omdat dit topic over hem gaat, maar elk topic staat er nu vol mee, maar volgens mij staan er nog 10 spelers op het veld waarvan het merendeel als een gigantische zoutzak staat te voetballen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 maart 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 13 maart 2014 - 02:57 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dat laatste klopt dan weer wel. Maar niet alles wat De Boer wilt komt ook daadwerkelijk! :-( En heel veel verhalen worden overdreven, denk maar aan Maher waar Ajax ooit eens contact met AZ over zocht maar het maar bij 1 contact bleef. Toch is dat een heel eigen verhaal gaan leiden in de media.
Als ik terug denk is er slechts 1 speler waar Ajax echt achter aan zat niet gekomen en dat was Narsingh die zelf een voorkeur voor PSV had. Verder hoor je FdB regelmatig zeggen dat spelers door Ajax gevolgd worden maar slechts heel zleden komt het ook daadwerkelijk tot onderhandelingen.
En wat dan wel in Overmars z'n voordeel spreekt is dat vrijwel alle onderhandelingen (voor zover je die in de media mee krijgt) succesvol worden afgerond. Zie bijvoorbeeld de verlenging van Kishna, de talloze jeugdtalenten maar ook de Ajax 1 spelers van de afgelopen jaren. Of wij even blij zijn met elke transfer is dan weer vraag 2. Nogmaals, kan me alleen Narsingh als mislukt doelwit voor de geest halen.
Ik heb ook oprecht het idee dat Frank helemaal niet op allerlei aankopen zit te wachten. Frank is begonnen bij de D1 en ziet jongens die hij in de jeugd ook zag nu doorkomen. Hij kent die jongens, weet wat voor potentie ze hebben en ondanks de terechte kritiek van de afgelopen weken heeft Ajax ook laten zien een heel hoog niveau op de mat te kunnen leggen. Ajax kan dat alleen (nog) niet week na week. Er moet stabiliteit komen en spelers moeten op een punt komen dat ze niet meer door een ondergens heen gaan waar hun presteren onacceptabel zwak wordt. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 12 maart 2014 - 23:16 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij zei de Jong juist dat het middenveld goed stond en dat de boer hem wou gebruiken als spits. De Jong zei volgens mij dat als de boer en het team hem daar nodig had omdat men dacht dat ie daar van meer waarde zou zijn dat ie daar dan ging spelen. En daarna ook dat ie er op het moment liever zou spelen. Volgens mij niets mis mee. Integendeel zelfs. Hij stelt het teambelang voor zichzelf Door weg te blijven uit de discussie dat ie op het middenveld hoort te spelen. Siem de Jong heeft dinsdag in een interview met NUsport laten weten dat hij liever in de spits speelt dan op het middenveld. De aanvoerder denkt dat hij daar beter tot zijn recht komt. 'Inmiddels denk ik dat ik beter tot mijn recht kom als inzakkende spits dan als rechtshalf. Dat heb ik ook bij de trainer aangegeven. Dan komt er iets meer voetbal in het spel omdat we vaak een extra man op het middenveld hebben', liet hij optekenen. In april zei De Jong nog dat hij de voorkeur gaf aan het middenveld. Tegen Dortmund speelde hij naast Christian Eriksen en Christian Poulsen en schoof hij in de slotfase door naar de spitspositie.
Hij is gewoon bang voor zijn plaats en is ewn kwispelkont niks meer niks minder |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 13 maart 2014 - 03:00 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Misschien moet je ook tussen de regels doorlezen of goed lezen! Ik zeg namelijk "volgens mij", dus weet ik het niet helemaal zeker. Ik laat je enkel zien dat het niet zo is.. Val je op geen enkele manier aan en heb je post prima gelezen, ook het deel tussen de regels..
Geef je alleen de informatie waar jij zelf niet zeker over was, waar je nu dus wel zeker over kunt zijn.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 13 maart 2014 - 03:00 schreef Ajax Warrior het volgende:Jammer dat die discussie over Siem nu elk topic gaat vullen. Hier is begrijpelijk omdat dit topic over hem gaat, maar elk topic staat er nu vol mee, maar volgens mij staan er nog 10 spelers op het veld waarvan het merendeel als een gigantische zoutzak staat te voetballen. Inderdaad.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 13 maart 2014 - 07:51 schreef nummer10 het volgende:[..] Siem de Jong heeft dinsdag in een interview met NUsport laten weten dat hij liever in de spits speelt dan op het middenveld. De aanvoerder denkt dat hij daar beter tot zijn recht komt. 'Inmiddels denk ik dat ik beter tot mijn recht kom als inzakkende spits dan als rechtshalf. Dat heb ik ook bij de trainer aangegeven. Dan komt er iets meer voetbal in het spel omdat we vaak een extra man op het middenveld hebben', liet hij optekenen. In april zei De Jong nog dat hij de voorkeur gaf aan het middenveld. Tegen Dortmund speelde hij naast Christian Eriksen en Christian Poulsen en schoof hij in de slotfase door naar de spitspositie. Hij is gewoon bang voor zijn plaats en is ewn kwispelkont niks meer niks minder Hij zou bij jou nooit iets goeds kunnen doen. Al maakt ie nog 5 hattricks dit seizoen..
Mensen ontwikkelen zichzelf, en wat is er mis mee om te kiezen voor een positie waar je meer kans op spelen hebt |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op donderdag 13 maart 2014 - 08:31 schreef remco k het volgende:[..] Hij zou bij jou nooit iets goeds kunnen doen. Al maakt ie nog 5 hattricks dit seizoen.. Mensen ontwikkelen zichzelf, en wat is er mis mee om te kiezen voor een positie waar je meer kans op spelen hebt Trainer Sjef Vergoossen heeft eens heel heel lang geleden, toen was hij beginnende trainer van een hoofdklasser (EHC-Heuts) tegen een van mijn medespeler gezegd: Zelfs de beste trainer in de wereld kan van geen boerenknol, een renpaard of springpaard maken. Siem weet gewoon zijn beperkingen en wil gewoon basisspeler blijven en compenseert dit door met de waarden die hoog in het vaandel staan van die club uit Rotje Knor. Maar vraag mij niet om respect voor zo'n speler. Een Ajaxied speelt op techniek, inzicht en Amsterdamse blof. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 13 maart 2014 - 08:31 schreef remco k het volgende:[..] Hij zou bij jou nooit iets goeds kunnen doen. Al maakt ie nog 5 hattricks dit seizoen.. Mensen ontwikkelen zichzelf, en wat is er mis mee om te kiezen voor een positie waar je meer kans op spelen hebt Jammer dat je nu weer deze draai eraan geeft.. wat er mis mee is ? Dat hij tekort komt ervoor en ik weet zkr dat als een bojan ofzo die kans had gekregen wat siem nj krijgt zoveel vertrouwen dan was die nu beter geweest in de spits dan siem.. iedereen weet dat als je maar paar meer slecht speelt eruit ligt behalve een dejong dat dat niet motiveerd voor de rest van de groep.. en je weet ook dat als je geen 100% vertrouwen hebt dat dat donderslastig voetballe is |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Wat mij betreft, krijg Siem de Jong van mij minimaal 3 weken rust voorgeschreven. Dan kan hij even nadenken hoe hij moet voetballen.
Na mijn mening is Siem niet DE aangewezen persoon om aanvoerder te zijn voor Ajax. In de toekomst zie ik dan liever Blind of Veltman als DE nieuwe aanvoerder van Ajax. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Siem is DE aanvoerder, dat heeft hij al een paar seizoenen bewezen te kunnen zijn en ondanks zijn mindere periode is hij 1 van de meest volwassen jongens van het team.
Siem is belangrijk voor de groep en ook is hij bezig met zijn laatste seizoen bij Ajax, hij moet naar het buitenland gaan en bij een subtopper gaan spelen om zijn pensioen veilig te stellen.
Geen wereldspeler, maar god wat is hij belangrijk (geweest) voor Ajax. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Voor een subtopper is hij zeker oké, en niet voor de beste 24 in Europa. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Jij behoort ook zeker niet tot de beste 24 van die Ajax forum. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Weet je, sommigen vinden Siem goed, anderen vinden hem waardeloos. Voor mij is Siem de Jong een Ajacied die zijn best doet op de plek waar hij wordt neergezet door zijn coach. Als hij een kans om zeep helpt, baal ik uiteraard ook en ik heb op het forum al vaak genoeg aangegeven dat ik hem behoorlijk wat beperkingen toedicht. Maar hij doet altijd zijn best, werkt hard en dat kun je niet van elke Ajacied zeggen. Er zitten nogal wat "Ajacieden" hier op dit forum die kennelijk graag hun eigen spelers afbranden. Wedden dat dit soort "Ajax-fans" hun eigen spelers uitfluiten wanneer zij ooit eens in de ArenA komen? Wat een nepgasten. Dit is mijn laatste bijdrage aan dit topic; ik maak er geen woorden meer aan vuil. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ik begreep allang, dat jullie het niet begrepen. Is logisch. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
slot er op hier komen wij nooit uit en iedereen heeft zijn zeggie gedaan over Siem. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Heldenpost..Whahahaha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 13 maart 2014 - 15:51 schreef nummer10 het volgende:[..] Jammer dat je nu weer deze draai eraan geeft.. wat er mis mee is ? Dat hij tekort komt ervoor en ik weet zkr dat als een bojan ofzo die kans had gekregen wat siem nj krijgt zoveel vertrouwen dan was die nu beter geweest in de spits dan siem.. iedereen weet dat als je maar paar meer slecht speelt eruit ligt behalve een dejong dat dat niet motiveerd voor de rest van de groep.. en je weet ook dat als je geen 100% vertrouwen hebt dat dat donderslastig voetballe is Hoezo?? Ik geef toch enkel aan hoe je over hem denkt?? Geen positief woord over hem gelezen van je.. Prima, maar dan kan ie dus niets goed doen in jouw ogen..
Siggy heeft ook tijden wel het 100% vertrouwen van de Boer gehad.. Die jongen ging alleen constant kapot, en als ie wel speelde kreeg ie ook het vertrouwen, maar dan presteerde hij niet of ging ie weer kapot..
Bojan ben ik fan van, echt een heel fijne voetballer.. Alleen hopeloos uit vorm, en blijkbaar niet goed genoeg voor Ajax op dit moment. Hij kan vele malen beter, alleen heeft ie dat niet laten zien.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Siem dit seizoen ook niet in de spits.. daarbij bojan werd gebruikt als jojo links rechts spits of bank nooit meer als een wedstrijd op 1 possitie siggy idem met de inval vaak op links in de spits.. waarom zal en moet siem blijven staan ook al raakt hij niks... ?? De jongens uit het team zijn ook nie achterlijk en zien ook dat siem alles kan doen en laten en weet zkr dat dat niet goed doorwerkt op de groep.. ik weet ook bijna zkr dat we op deze manier wel naar de titel kunne fluiten ondanks de 6 punten.. na dit weekend voor mijn gevoel zelfs 3 punten |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Laatste keer dan: omdat Siem beter is dan de alternatieven. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
Laatste keer dan Siem is slechter als de rest. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote: En dat is het enige juiste antwoord. Met nog de kanttekening: zelfs als ie uit vorm is. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Laatste keer dan zolang deboer een siggy of bojan in deze samenstelling geen kans geeft weten jullie dit niet aangezien het nog niet geprobeerd is |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 - 09:14 schreef nummer10 het volgende:Laatste keer dan zolang deboer een siggy of bojan in deze samenstelling geen kans geeft weten jullie dit niet aangezien het nog niet geprobeerd is Geen kans voor siggy ? In 23 wedstrijden gespeeld dit seizoen !! Hij heeft zijn kans gehad en niet voldaan. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Nee de Jong deed het geweldig nou slechter kon het niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik denk dat als de Jong op dezelfde wedstrijden staat dat ie er meer in heeft liggen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Siggy 23 wedstrijden 9 goals. De jong dit seizoen 17 wedstrijden 7 goals.
Assists weet ik niet. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dus de Jong scoort niet nog 3 goals in de komende 6 wedstrijden? |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Thans Eide. Als je het algehele gemiddelde van beiden bekijkt, ontlopen ze elkaar niet veel maar is Sigthorsson iets in het voordeel wat doelpunten betreft. Zegt eigenlijk wel genoeg dat iemand die ook behoorlijk vaak als middenvelder heeft gespeeld het ongeveer hetzelfde doet als iemand die alleen in de spits te gebruiken is. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 - 17:39 schreef Oceanu het volgende:Thans Eide. Als je het algehele gemiddelde van beiden bekijkt, ontlopen ze elkaar niet veel maar is Sigthorsson iets in het voordeel wat doelpunten betreft. Zegt eigenlijk wel genoeg dat iemand die ook behoorlijk vaak als middenvelder heeft gespeeld het ongeveer hetzelfde doet als iemand die alleen in de spits te gebruiken is. de Hong heeft dit seizoen bijna geen wedstrijd op het middenveld gespeeld... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Nee, maar hij is nu eenmaal geen echte spits. En als "gemaakte" spits is hij dus even effectief als Sightorsson. Dat is een verontrustende statistiek als je Sightorsson heet.
Wel is Sightorsson vaker matchwinnaar geweest. Wel 3 keer zelfs. Hoera, probleem opgelost? Bijna goed. Die 3 beslissende goals maakte hij allemaal vanaf de bank. Siggie lijkt dit jaar dus eerder een supersub dan de eerste keuze ten opzichte van een gemaakte spits.
Voorkeuren zal je altijd hebben en houden. Is maar goed ook want onderscheid op basis van statistiek is er nauwelijks te maken. En dus telt juist die voorkeur en dan snap ik de keuze voor Siem prima. Die is al goud waard geweest voor Ajax, Siggie niet. Dat zijn voor trainers makkelijker keuzes. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Een makkelijke keuze om iemand op te stellen die al weken faalt en geen bal kan vasthouden en geen snelheid heeft en techn/Ajax onwaardig.Lijkt mij helemaal niet makkelijk voor Frankie |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 - 10:25 schreef nora het volgende:Een makkelijke keuze om iemand op te stellen die al weken faalt en geen bal kan vasthouden en geen snelheid heeft en techn/Ajax onwaardig.Lijkt mij helemaal niet makkelijk voor Frankie Wel als het alternatief Sightorsson heet en al maanden nog veel slechter is. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Danny Hoesen. Kan in ieder geval nog een bal aannemen en bij zich houden. Oh shit, is verhuurd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 - 10:55 schreef Ztjes het volgende:[..] Danny Hoesen. Kan in ieder geval nog een bal aannemen en bij zich houden. Oh shit, is verhuurd. 2 goals in 14 competitiewedstrijden >.>
Maar ik hoop dat Danny beter terug komt. Is qua type prima voor Ajax maar nog te licht voor de top van de Eredivisie. laten we hopen dat hij een laatbloeier is en volgend seizoen wel bij de nationale top kan aanpikken.
Edit: ziet er overigens niet best uit, Danny speelde pas 4 wedstrijden in griekenland.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 maart 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Dat is jou mening Eide mijn mening is dat je op dit moment niet slechter kan zijn als de Jong in de spits . |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 - 11:44 schreef nora het volgende:[..] Dat is jou mening Eide mijn mening is dat je op dit moment niet slechter kan zijn als de Jong in de spits . Tja, ik zeg ook nergens dat je je mening niet mag hebben. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Hier kan ik nou om lachen! Hahahaha +1 |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 - 15:00 schreef Oceanu het volgende:Siggy 23 wedstrijden 9 goals. De jong dit seizoen 17 wedstrijden 7 goals. Assists weet ik niet. Basis of wissel... Wereld van verschil !! Wil je ook even kijken daar gespeelde minuten en tegenstanders ?? |
|
|
|