BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - Go Ahead Eagles (zondag 30 maart 2014, 12:30); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 30 maart 2014 - 15:30   quote  deeplink  
Eerlijk gezegd vind ik het wel opvallend welke spelers er allemaal opstaan nu Pellè er niet bij is. Immers lijkt meer te gaan scoren en zo scoren er veel meer spelers die dat veelal niet/weinig doen. Het elftal vind ik ook beter spelen. Waar het voorheen vooral lange ballen waren op Pellè en voorzetten, zie ik nu meer combinaties en uitgespeelde kansen. Het team werkt hard voor elkaar, misschien wel meer dan met Pellè erbij. Wellicht dat men toch iets had van: 'Pellè zal wel weer het verschil maken'. Vaak was dat natuurlijk ook zo, maar niet altijd. Ik vind het voetbal er echt niet minder op geworden. Vandaag zakten we teveel in na de 1-0, maar soms zie je combinaties die ik dit seizoen nog niet veel zag.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vind Pellè een fantastische spist, de beste van de eredivisie, maar Feyenoord zou meer dit spel moeten spelen. Ook wanneer Pellè er straks weer bij is. Het verschil is dan wel dat als je een keer een goede voorzet geeft, je ook echt een spits hebt die daar een goal van kan maken. Maar die combinaties van nu zie ik graag behouden blijven. Laat de ploeg vooral zo doorgaan, want dan krijgen we een leuk seizoen van het slot.

Als Pellè weggaat, hoeven we ons denk ik geen zorgen te maken. Dit seizoen deed hij 6 keer niet mee. We speelden daarvan 1 keer gelijk tegen AZ, de andere wedstrijden wonnen we. Toch niet slecht voor een ploeg die alleen plan Pellè zou hebben...
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 30 maart 2014 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 15:30 schreef feyenoord!!! het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het wel opvallend welke spelers er allemaal opstaan nu Pellè er niet bij is. Immers lijkt meer te gaan scoren en zo scoren er veel meer spelers die dat veelal niet/weinig doen. Het elftal vind ik ook beter spelen. Waar het voorheen vooral lange ballen waren op Pellè en voorzetten, zie ik nu meer combinaties en uitgespeelde kansen. Het team werkt hard voor elkaar, misschien wel meer dan met Pellè erbij. Wellicht dat men toch iets had van: 'Pellè zal wel weer het verschil maken'. Vaak was dat natuurlijk ook zo, maar niet altijd. Ik vind het voetbal er echt niet minder op geworden. Vandaag zakten we teveel in na de 1-0, maar soms zie je combinaties die ik dit seizoen nog niet veel zag.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vind Pellè een fantastische spist, de beste van de eredivisie, maar Feyenoord zou meer dit spel moeten spelen. Ook wanneer Pellè er straks weer bij is. Het verschil is dan wel dat als je een keer een goede voorzet geeft, je ook echt een spits hebt die daar een goal van kan maken. Maar die combinaties van nu zie ik graag behouden blijven. Laat de ploeg vooral zo doorgaan, want dan krijgen we een leuk seizoen van het slot.

Als Pellè weggaat, hoeven we ons denk ik geen zorgen te maken. Dit seizoen deed hij 6 keer niet mee. We speelden daarvan 1 keer gelijk tegen AZ, de andere wedstrijden wonnen we. Toch niet slecht voor een ploeg die alleen plan Pellè zou hebben...
Dat ligt inderdaad aan de spelers, dit systeem kunnen ze ook met Pellé spelen. Alleen met Pellé wordt teveel de lange bal gehanteerd ...
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 30 maart 2014 - 16:03   quote  deeplink  
Immers en de Vrij waren de betere vandaag ...
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 30 maart 2014 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 16:02 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat ligt inderdaad aan de spelers, dit systeem kunnen ze ook met Pellé spelen. Alleen met Pellé wordt teveel de lange bal gehanteerd ...
Dat is nou precies wat ik bedoel. Dit moet worden doorgezet. En met Pellè erbij kun je dan geweldige resultaten boeken ;)
tomson
 tomson - zondag 30 maart 2014 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 12:43 schreef Bosifyable het volgende:
\0/
+1 :)
de bluffer
 de bluffer - zondag 30 maart 2014 - 17:03   quote  deeplink  
Kijk op deze Topic bij de 00.24 tijd
dan zie je het juiste staan
van geil
 van geil - zondag 30 maart 2014 - 17:13   quote  deeplink  
th?id=HN.608015529226732146&w=211&h=152&c=7&rs=1&pid=1.7
voor Piet
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 30 maart 2014 - 17:17   quote  deeplink  
Ha, zonder Immers geen tanden in dit team.
Verder eens met feyenoord!!! hierboven: zelfs mogelijk goed om een periode zonder Pelle te spelen.
van geil
 van geil - zondag 30 maart 2014 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 17:17 schreef FR-Henk het volgende:
Ha, zonder Immers geen tanden in dit team.
Verder eens met feyenoord!!! hierboven: zelfs mogelijk goed om een periode zonder Pelle te spelen.
ongezonde-tanden-25027380.jpg
ok, duidelijk.
Stylzz
 Stylzz - zondag 30 maart 2014 - 17:25   quote  deeplink  
Slechte wedstrijd.
van geil
 van geil - zondag 30 maart 2014 - 17:26   quote  deeplink  
traag
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 30 maart 2014 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 17:20 schreef van geil het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ok, duidelijk.
Haha, leuke selfie Geile!
de bluffer
 de bluffer - zondag 30 maart 2014 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 16:02 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat ligt inderdaad aan de spelers, dit systeem kunnen ze ook met Pellé spelen. Alleen met Pellé wordt teveel de lange bal gehanteerd ...
Vond je de tegenstander dan wel zo goed
van geil
 van geil - zondag 30 maart 2014 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 17:27 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Haha, leuke selfie Geile!
;)
tomson
 tomson - zondag 30 maart 2014 - 17:45   quote  deeplink  
Goor
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 30 maart 2014 - 17:45   quote  deeplink  
Terechte uitslag..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 30 maart 2014 - 17:47   quote  deeplink  
FEYENOORD PROFITEERT OPTIMAAL VAN PUNTENVERLIES CONCURRENTIE

ae74db03782d8b33a39d28a627ee7f26_453_250_crop.jpg

Feyenoord heeft zondagmiddag zeer goede zaken gedaan in de strijd om de tweede plaats, door Go Ahead Eagles met 5-0 te verslaan. In een speelronde waarin directe concurrenten Vitesse en PSV puntenverlies leden, pakte Feyenoord aangemoedigd door onder meer 800 kinderen uit het Sophia Kinderziekenhuis - de volle buit dankzij doelpunten van Lex Immers, Tonny Vilhena, Jean-Paul Boëtius, Mitchell Te Vrede en Miquel Nelom. Terence Kongolo verliet een kwartier voor tijd geblesseerd het veld.

Voor Go Ahead Eagles was het bijna negentien jaar geleden dat de club een competitiewedstrijd had gespeeld in De Kuip. Dat was een mogelijke verklaring voor de wijze waarop de ploeg uit Deventer begon aan het duel met Feyenoord. Waar Go Ahead Eagles vooral geïmponeerd leek door het decor waarin de wedstrijd werd gespeeld, greep Feyenoord vanaf de aftrap het initiatief met een sterke openingsfase tot gevolg.

Tekenend was dat het ruim drie minuten duurde voordat de bezoekers voor het eerst aan de bal kwamen. Dat gebeurde nadat Feyenoord een grote rondo had beëindigd met een kopbal van Daryl Janmaat die over het doel van keeper Stephan Andersen ging. Die kans was het startschot van een reeks mogelijkheden voor de thuisploeg, met na krap een kwartier spelen een verdiende voorsprong als resultaat.

Nadat Stefan de Vrij van afstand naast had geschoten, Janmaat uit een knappe pass van Jordy Clasie de bal naast het doel schoof en Jean-Paul Boëtius een rebound uit een hoekschop niet tussen de palen kreeg, brak Lex Immers de ban. De hardwerkende middenvelder, die in de eerste helft verantwoordelijk was voor diverse belangrijke onderscheppingen, stoomde na balverlies van Go Ahead Eagles direct richting het doel van de tegenstander en schoot de bal laag en onhoudbaar in de linkerhoek.

Feyenoord nam daarop gas terug en bood Go Ahead Eagles zo de gelegenheid om beter in de wedstrijd te komen. Waar het elftal van trainer Foeke Booy in het eerste kwartier vooral achter de bal aan had gelopen, kreeg de ploeg naarmate de eerste helft vorderde meer grip op het spel. Toch duurde het tot na rust voordat de eerste goede kans voor de bezoekers viel te noteren. Deniz Türüc ging toen in het strafschopgebied voorbij Janmaat, voordat hij de bal langs Erwin Mulder schoot. Dat zijn inzet desondanks geen doelpunt opleverde, was te danken aan Bruno Martins Indi, die de bal van de doellijn haalde.

Tegen die tijd had Feyenoord de marge al vergroot tot twee doelpunten, dankzij een aanval uit het boekje die kort na rust was te zien. Janmaat bracht toen Ruben Schaken in stelling, die een uitstekende voorzet afleverde. Voor het doel bleek Vilhena de enige die echt stond op te letten, waardoor de kleine middenvelder boven zijn tegenstander kon uitspringen en knap raak kopte.

Daarmee was het verzet van Go Ahead Eagles definitief gebroken en kon Feyenoord de wedstrijd eenvoudig uitspelen. De ploeg wist bovendien nog drie prima uitgespeelde doelpunten te maken. Na een uur spelen bood Immers met een voorzet vanaf rechts een niet te missen kans aan Boëtius. Een kwartier later werd opnieuw op de rechterflank de basis gelegd voor een goal, ditmaal door Janmaat. De rechtsback bereikte Te Vrede voor het doel, waarna de spits de bal door de benen van keeper Andersen binnentikte. Het slotakkoord was voor invaller Nelom, die uit een steekpass van Ruud Vormer de bal in de verre hoek mikte.

Feyenoord Go Ahead Eagles 5-0
Scoreverloop:
13 1-0 Immers
49 2-0 Vilhena
64 3-0 Boëtius
77 4-0 Te Vrede
89 5-0 Nelom

Scheidsrechter: Liesveld

Geel: Kongolo (Feyenoord), Turuc (Go Ahead Eagles)

Opstellingen:
Feyenoord:
Mulder; Janmaat, De Vrij, Kongolo (73 Nelom), Martins Indi; Clasie (80 Vormer), Immers, Vilhena; Schaken, Te Vrede (88 Armenteros) en Boëtius.
Go Ahead Eagles: Andersen; Amevor, Vriends, Van der Linden, Schenk; Rijsdijk (60 Kolder), Overgoor (68 Lambooij), Türüc; Antonia (75 Azevedo), Falkenburg en Houtkoop.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 30 maart 2014 - 18:11   quote  deeplink  
Feyenoord - GA Eagles, de opkomst
http://youtu.be/H9dyMPFGyac
piet de paler
 piet de paler - zondag 30 maart 2014 - 18:43   quote  deeplink  
Net wedstrijd gezien , tjong Immers ikmwist niet dat je dit ook kon, trouwens ik ben de konijn met pruimen nu zat.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 30 maart 2014 - 18:51   quote  deeplink  
Nog een paar weken volhouden Piet..
Gerard_FR
 Gerard_FR - zondag 30 maart 2014 - 18:53   quote  deeplink  
Niet terugkrabbelen Piet, woensdag eet je gewoon weer konijn met pruimen,
doe het voor je medesupporters.
King Rene
 King Rene - zondag 30 maart 2014 - 18:54   quote  deeplink  
was een mooie dag vandaag. ik wist van te voren dat we zouden winnen. was een makkie met een uitstekende mulder en de vrij. dikke 10 met een griffel! goede gedaan mannen. altijd in jullie geloofd!
Alexi
 Alexi - zondag 30 maart 2014 - 18:55   quote  deeplink  
Blij met de drie punten!!!!!!!!!!!!!!!!!
jan366
 jan366 - zondag 30 maart 2014 - 19:55   quote  deeplink  
toedeledokie Pelle ... Feyenoord doet het klasse zonder hem.....
piet de paler
 piet de paler - zondag 30 maart 2014 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 19:55 schreef jan366 het volgende:
toedeledokie Pelle ... Feyenoord doet het klasse zonder hem.....
piet de paler
 piet de paler - zondag 30 maart 2014 - 19:59   quote  deeplink  
??? Iets met kom je uit een ei
King Rene
 King Rene - zondag 30 maart 2014 - 20:30   quote  deeplink  
pfff. stomme discussie
van geil
 van geil - zondag 30 maart 2014 - 20:32   quote  deeplink  
Eigenlijk is dit gewoon normaal.
ik bedoel zo'n 5-0.
Renato had t goed denk ik?
van geil
 van geil - zondag 30 maart 2014 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 maart 2014 - 17:24 schreef RenatoBos het volgende:

5-0 dus..
impreza
 impreza - zondag 30 maart 2014 - 20:35   quote  deeplink  
Met Mulder word Feyenoord nooooooooooooooit kampioen
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 30 maart 2014 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 20:32 schreef van geil het volgende:

[..]

De kennert..
van geil
 van geil - zondag 30 maart 2014 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 20:55 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

De kennert..
buitengewoon knap, echt respect ;)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 30 maart 2014 - 21:28   quote  deeplink  
Haha..d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 30 maart 2014 - 21:28   quote  deeplink  
De volhouder wint he..
tomson
 tomson - zondag 30 maart 2014 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 20:30 schreef King Rene het volgende:
pfff. stomme discussie
Leef jij ook nog ?
hotjumper
 hotjumper - zondag 30 maart 2014 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 10:19 schreef Sensi het volgende:

[..]

http://www.firstrows.eu/ is meestal wel een goeie stream op te vinden. Buiten het wegklikken van de spam reclames dan hehe.
Ad blockertje aanzetten.
MMM
 MMM - zondag 30 maart 2014 - 23:01   quote  deeplink  
Aardige wedstrijd, begonnen erg sterk. Wat me dan wel mateloos irriteert is dat ze dan na de 1-0 weer helemaal terugzakken. Tweede helft aardig, na de 3-0 werd het uiteraard steeds makkelijker.

Immers en de Vrij de uitblinkers.

Weer huilen om Mulder, maar dat mag ik weer niet zeggen van Arie denk ik.
tomson
 tomson - donderdag 03 april 2014 - 23:49   quote  deeplink  
'Papa, mag ik vanaf nu altijd mee naar Feyenoord?'

600x200-asdasd.jpg

Afgelopen zondag, 30 maart. De dag van Go Ahead Eagles thuis. Op papier niet de meest bijzondere wedstrijd van het seizoen, maar het zal een wedstrijd worden die ik nooit meer zal vergeten. Het wordt namelijk de dag dat ik mijn oudste zoontje voor de eerste keer mee zal nemen voor zijn eerste Kuipervaring. Zijn naam is Robin (inderdaad, vernoemd naar die Robin ja) en ondertussen alweer 3 jaar oud.

Ik ga zelf sinds de vorige eeuw richting De Kuip en sinds Robin begint te beseffen wat papa altijd gaat doen op zondag met al die andere mannen vraagt hij steevast of hij een keertje mee mag naar Feyenoord. Daarom had ik hem in de week voorafgaand aan het duel tegen Go Ahead belooft dat hij mee mocht gaan. De rest van de week vroeg hij bij het naar bed gaan: "Gaan we morgen naar Feyenoord?".  Afijn, hij had er zin in!

Hoewel ik gewend ben om met een vast groepje vrienden vanuit Zeeuws-Vlaanderen richting Rotterdam te reizen, had ik voor deze gelegenheid zelf maar de auto gepakt. Je weet maar nooit of hij na tien minuten de hele boel bij elkaar begint te roepen. Dan is het wel handig om zelf eventueel terug te kunnen rijden. En, ik ben eerlijk, ik had ook wel zin om dit een echt vader/zoon momentje te laten worden. Lekker met zijn tweetjes in de auto naar De Kuip.

Zondag was Robin dan ook helemaal klaar voor het grote moment. Zaterdagavond al zijn Feyenoordshirt aangedaan om in te slapen en zondag vroeg uit de veren (gelukkig hielp de zomertijd me een uurtje). Na alles driedubbel te hebben gecheckt, de rugzak te hebben gevuld met zijn lunchpakket en voor alle zekerheid wat zoetigheid, stappen we rond kwart over tien in de auto. Op naar De Kuip!

Hoewel Robin tijdens het autorijden de fijne gewoonte heeft om in te dutten, zat dat er deze keer niet in. Heel de rit zat hij vol spanning te kijken of we al in de buurt waren. Na een lange autorit (zeker voor zijn gevoel) en een mooie wandeling, komen we dan uiteindelijk aan waar we voor zijn gekomen: Hèt voetbalstadion van Europa. Onze tempel.

Ik wijs hem op de mensenmassa, maar hij is in eerste instantie vooral onder de indruk van de treinen (die hebben we in Zeeeuws Vlaanderen niet zo veel...). Op het voorplein nemen we een eerste foto voor in het plakboek en komen we de anderen tegen ("Kijk papa, Serge van Feyenoord!"). Samen gaan we naar binnen en we gaan richting ons vast plekje in vak R. Voor deze gelegenheid installeer ik me op een Kuipstoeltje in plaats van op de trap. Feyenoord is ondertussen al begonnen aan de warming-up en Robin laat alles eens goed op zich inwerken. Ik geniet van zijn genietende blik.

De boterhammen worden genuttigd, de pakjes Wikkie moeten overgegoten worden in de plastic Feyenoordbeker en om half één zijn we allebei klaar voor de wedstrijd. Bij opkomst van de ploegen, de papier maché slierten. Robin zijn ogen fonkelen....Wauw, dat komt zomaar uit de lucht vliegen! Snel worden er een paar in de rugtas gepropt om aan mama te laten zien.

De wedstrijd. Al vrij vlug komen we op 1-0. Mensen springen en juichen. Robin is eerst wat verbaasd en onder de indruk, maar na een high five van een onbekende meneer van de rij achter ons, komt ook hij los. Armen de lucht in!! De rest van de wedstrijd is als een film. Ik heb nog nooit zo weinig meegekregen van een wedstrijd (en nee, dat komt niet alleen door het opvallend leuke vrouwelijke exemplaar dat naast ons plaats heeft genomen).

De wave gaat door het stadion. Robin klimt over de stoelen, kruipt over de grond, hangt rond mijn nek en werkt de inhoud van de rugzak langzaam maar zeker weg. Na uiteindelijk dik 80 minuten besluiten we om alvast de uitgang op te zoeken, zodat we op ons gemakje de trappen kunnen aflopen en zo heb ik een mooi moment om nog een foto te maken van Robin voor de Legioenzaal. Zijn wangen zijn al wat roder en hij is zichtbaar moe, maar hij geniet nog steeds van het moment. Langzaam lopen we verder en laten we de Kuip achter ons. De trappen op, de brug over. Robin is ondertussen in mijn armen beland, want hij is toch wel erg moe nu. Samen kijken we nog één keer naar de Kuip waar nu ook de andere supporters uit stromen. "Papa, mag ik vanaf nu altijd mee naar Feyenoord?"

Op dat moment weet ik dat het met dit zoontje wel goed zit. We hebben er weer een Feyenoorder bij!
 
Met rood/witte groeten,
Patrick

bron : FR12
tomson
 tomson - donderdag 03 april 2014 - 23:50   quote  deeplink  
Weer een Feyenoorder 4 life erbij, leuk stukkie :)
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 04 april 2014 - 18:32   quote  deeplink  
100 keer mooi!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - Go Ahead Eagles (zondag 30 maart 2014, 12:30); 5 - 0









0.0126659