|
|
Eide
|
|
|
Na een onderbreking van anderhalve week gaat het voetbal eind maart niet verder met de competitie maar met een treffen in het kader van de halve finale KNVB beker. De Dennenappel ontbreekt als enige Nederlandse prijs op het palmares van Frank de Boer die bovendien natuurlijk z'n zinnen heeft gezet op de Triple. Voor dat allemaal waarheid kan worden wacht Ajax een pittige tegenstander in de vorm van AZ.
Ajax begon dit bekertoernoei in de 2e ronde tegen Volendam. In een moeizame wedstrijd won Ajax met 4-2 na verlenging. Daarna volgde overwinningen op amateurclubs ASWH en IJselmeervogels waarna in de kwartfinale aartsrivaal Feyenoord opzij werd gezet. Ook AZ begon het bekertoernooi in de 2e ronden en met een moeizame overwinning. Sparta werd na verlenging verslagen. Achilles '29 werd eenvoudig verslagen waarna de Alkmaarders penalties nodig hadden om met Heerenveen af te rekenen. In de kwartfinale verloeg AZ Roda JC waarna het lot een thuiswedstrijd voor AZ bepaalde met Ajax als tegenstander.
AZ is de huidige bekerhouder. De Alkmaarders hebben de kansloze 4-0 van een paar weken geleden nog vers in het geheugen en kunnen bovendien het seizoen alleen nog glans geven met prolongatie van de KNVB beker. In het meest recente competitietreffen was AZ sterkhouder Gudelj geschorst. In de veronderstelling dat het oog van Van Gaal op hem gericht is zal de middenvelder van AZ zich graag willen bewijzen. Verder huist AZ weinig geheimen voor Ajax. Vrijwel dezelfde spelers als van eind februari zullen nog ook het strijdveld betreden met als enige wijzigig het decor. In het eigen stadion zal AZ niet weer willen worden ingepakt en zullen de Alkmaarders er dit keer wel een wedstrijd van willen maken. Aaron Johansson is topscorer bij AZ met 16 goals. Berghuis en Beerens zijn beide gevaarlijke klanten waarbij zeker Beerens met zijn onvoorspelbaarheid en snelheid zomaar voor veel gevaar kan zorgen.
Door de beperkte politiecapaciteit vanwege de Nuclear Security Summit (NSS) heeft Frank de Boer een rustige periode voor de boeg. Zonder Eredivisie programma heeft FdB 10 dagen om Ajax op scherp te krijgen na twee ontzettend zwakke wedstrijden waaruit Ajax slecht 2 punten haalde. De laatste wedstrijd waar Ajax tevreden op terug kan zien was het competitietreffen tegen uitgerekend AZ. In de ArenA werd AZ gefileerd door een fris Ajax dat met 4-0 nog genadig was voor de Alkmaarders. Sindsdien heeft Ajax geen moment kunnen overtuigen. Waar voor de competitie Ajax zich struikepasjes kan veroorloven is in de beker elke misstap fataal. Misschien is die urgentie van het moeten winnen juist net wat de Ajax selectie nodig heeft. Door de blessure van Siem de Jong is het spitsenvraagstuk voor Frank de Boer als sneeuw voor de zon verdwenen. Sightorsson is de enige overgebleven spits in de A selectie. Vermoedelijk zal Ajax dus beginnen met dezelfde 11 als die speelden na het uitvallen van Siem de Jong tegen NAC. Blind dus op linksback, Poulsen als controleur en Sightorsson in de spits. Een eventuele tactische verrassing is nog wel mogelijk als De Boer kiest voor Schone als controleur en Bojan als rechtsbuiten.
De beelden zijn Ajax - AZ van 23 februari jongstleden toen er aan het einde 4-0 op het scorebord prijkte.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 maart 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Durf er geen uitspraak meer over te doen. Kan alle kanten op gaan. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
word nog erger dan gister , verliezen dus |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
We moeten erin blijven geloven, voor de komende 2x 3 punten. Al wordt het maar 2x 1-0 voor Ajax. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Beker weg, kampioenschap weg... Helaas pinda kaas, puur door de foute beslissingen van de boer... Maar goed hoop da ik et fout heb |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ach, de klinkende 4-0 is nog geen maand geleden. Ik snap het pessimisme niet zo goed. Kritiek wel, die is terecht na de afgelopen 2 wedstrijden maar pessimisme? Nee.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 maart 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Is allemaal indekkerij zodat men later kan zeggen: zie je wel, roep ik al lang ! Complete onzin om er nu al vanuit te gaan dat de beker en het kampioenschap weg zijn en dan ook nog door fouten van De Boer. Is totaal niet relevant. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
En maar weinigen doen een voorspelling.... Ik ben daar 1 van en ga zoals altijd uit van het positieve: Deze keer ga ik voor 1-3! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 17 maart 2014 - 19:34 schreef Oceanu het volgende:Is allemaal indekkerij zodat men later kan zeggen: zie je wel, roep ik al lang ! Complete onzin om er nu al vanuit te gaan dat de beker en het kampioenschap weg zijn en dan ook nog door fouten van De Boer. Is totaal niet relevant. Neeh hoor roep et al weken AZ was zeer zwak tegen ons en gokken vooral op de korte route naar eu voetbal.. en we vergeten echter dat we al 13 punten misschien nog wel meer ! Los konden staan ipv 7.. en ja de boer heeft veel zwakke wissels en keuzes gemaakt.. neemt niet weg dat ik nog steeds blij ben dat die eris ik vind hem alleen zeer zwak in zijn keuzes dit jaar en het blijven wisselen van zijn basis elf terwijl je een elftal had die barca verslaat.. snap nog steeds niet waarom hij toen die week erop gelijk die basis veranderde.. maar goed we zullen zien hoe het gaat aflopen hoop echt dat het stand houd |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 17 maart 2014 - 19:22 schreef Eide het volgende:Ach, de klinkende 4-0 is nog geen maand geleden. Ik snap het pessimisme niet zo goed. Kritiek wel, die is terecht na de afgelopen 2 wedstrijden maar pessimisme? Nee. Spel is toch al het hele seizoen bagger. Op een paar wedstrijden na was alles echt triest. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
AZ vind ik thuis erg sterk. 3 dagen later tegen FC Twente. 4-2 |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Huh?? Ik had hier gisteren een reactie geplaatst en nu is hij weg???? Waar slaat dat op? Was gewoon een normale reactie.
Ik zei 4-1, vind zondags tegen Twente namelijk belangrijker. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 - 12:07 schreef Ajax Warrior het volgende:Huh?? Ik had hier gisteren een reactie geplaatst en nu is hij weg???? Waar slaat dat op? Was gewoon een normale reactie. Ik zei 4-1, vind zondags tegen Twente namelijk belangrijker. Hahaha, sommige posts verdwijnen hier echt als sneeuw voor de zon, zonder dat er echt belastende/kwetsende dingen in staan.....
Echt raar.....
Enne.... Uiteraard is de wedstrijd tegen twente veeeeeel belangrijker! We moeten ze gewoon allebei winnen!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 - 12:13 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Hahaha, sommige posts verdwijnen hier echt als sneeuw voor de zon, zonder dat er echt belastende/kwetsende dingen in staan..... Echt raar..... Enne.... Uiteraard is de wedstrijd tegen twente veeeeeel belangrijker! We moeten ze gewoon allebei winnen!! Dat laatste hoop ik ook Ronald, maar als ik dan mag kiezen dan vind ik de wedstrijd tegen Twente van veel belangrijker aard. Verliezen tegen Twente zorgt voor onrust en mogelijk nadelige gevolgen in de strijd om het kampioenschap! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Gewoon winnen. We gaan immers voor de Triple. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Pol van Boekel de scheidsrechter en wederom een proef met een 5e en 6e clown op de doellijn. Overigens de meest domme proef van de afgelopen jaren. Die gasten staan daar gewoon als joker en 9 van de 10 keer durven ze niet eens in te grijpen. Dat gebeurd in de EL al vaak genoeg namelijk. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: immers balt toch bij de kakkies? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 - 12:51 schreef Ajax Warrior het volgende:Pol van Boekel de scheidsrechter en wederom een proef met een 5e en 6e clown op de doellijn. Overigens de meest domme proef van de afgelopen jaren. Die gasten staan daar gewoon als joker en 9 van de 10 keer durven ze niet eens in te grijpen. Dat gebeurd in de EL al vaak genoeg namelijk. Die gasten hebben vooralsnog geen meerwaarde in imo |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Gewoon volle bak spelen. Gewoon winnen van AZ en Twente. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Gelukkig daar en niet hier. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Heeft wel ervaring! Misschien zien een aantal roepers hier hem wel als nieuwe aanwinst! Whahahahahahaha ;-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 - 13:51 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Heeft wel ervaring! Misschien zien een aantal roepers hier hem wel als nieuwe aanwinst! Whahahahahahaha ;-) Haha, ach hij kan het niveau bij Feyenoord al eigenlijk niet aan. Zou wat zijn alsie hier komt en dan ineens supergoed speelt haha. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 - 13:54 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Haha, ach hij kan het niveau bij Feyenoord al eigenlijk niet aan. Zou wat zijn alsie hier komt en dan ineens supergoed speelt haha. No way man, wegblijven die stinkende haagse kutkakkerlak! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 - 12:07 schreef Ajax Warrior het volgende:Huh?? Ik had hier gisteren een reactie geplaatst en nu is hij weg???? Waar slaat dat op? Was gewoon een normale reactie. Ik zei 4-1, vind zondags tegen Twente namelijk belangrijker. Nee hoor, er is niets van je verwijderd. Misschien in gedachten ergens (anders) gepost... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Khoef hem ook niet hoor ;) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik verwacht geen al te best Ajax. AZ "uit" is altijd lastig voor Ajax. Daarnaast is het maar de vraag of AZ zich in de eredivisie voor Europa kan plaatsen, dus is de beker, een zeer korte weg richting Europees voetbal, een ideaal podium voor de Alkmaarders. Zij zullen, zonder enige twijfel, tot het gaatje gaan... Deze wedstrijd gaat Ajax pertinent verliezen, waarna zij zich volledige op de laatste wedstrijden van de competitie kunnen richten: 3-1 |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 - 14:01 schreef Boudewijn het volgende:[..] Nee hoor, er is niets van je verwijderd. Misschien in gedachten ergens (anders) gepost... Zal wel gedroomd hebben dan? |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Moet een nachtmerrie geweest zijn dan, als je 4 - 1 denkt. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hehehe nee de nachtmerrie ging over Twente, die verloren we met 0-1. Daarom vind ik die wedstrijd ook belangrijker dan het duel tegen AZ! ;-)
Gelukkig zong Marco ooit een liedje genaamd "de meeste dromen zijn bedrog", dus er is nog hoop!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 - 15:36 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Hehehe nee de nachtmerrie ging over Twente, die verloren we met 0-1. Daarom vind ik die wedstrijd ook belangrijker dan het duel tegen AZ! ;-) Gelukkig zong Marco ooit een liedje genaamd "de meeste dromen zijn bedrog", dus er is nog hoop! Heeft Marco (van Basten) ooit gezongen??? ;) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hehehehe nee die ander, die ook zong dat zijn vrouw vandaag Rood was! ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De Boer gunt zijn selectie enkele dagen vrijaf
Even de koppies leegmaken, terugkeren met een fris hoofd, tijd om de batterij op te laden. Laat er maar iets op los. De Ajacieden hoeven zich pas donderdag weer op De Toekomst te melden om te trainen.
De spelers verzamelden zich maandag op het trainingscomplex om uit te lopen na de teleurstelling in Breda. Ajax kwam tegen NAC niet verder dan 0-0, wat ervoor zorgde dat de kritiek op het veldspel zeker niet afnam. Er leeft al enige tijd de nodige onvrede over wat Ajax laat zien.
De komende twee dagen blijft het trainingsveld leeg, donderdag, vrijdag en zaterdag wordt er achter gesloten deuren getraind en zondag staat weer een vrije dag op de agenda. Vanwege de nucleaire top in Den Haag is de uitwedstrijd tegen RKC verplaatst naar woensdag 2 april.
Frank de Boer heeft tien dagen de tijd om zijn spelers voor te bereiden op het uitduel met AZ. Deze ontmoeting bepaalt wie over drie weken de KNVB-bekerfinale in De Kuip mag spelen. AZ zit al een tijdje flink in de stress omdat Ajax zonder Europese verplichtingen oneerlijk voordeel zou hebben en daarom treden de Alkmaarders zondag tegen PEC Zwolle wellicht aan met een B-team.
We lezen in De Telegraaf dat Siem de Jong van de gelegenheid gebruik maakt om een paar dagen in Spanje te verblijven. De aanvoerder probeert de teleurstelling te verwerken van een nieuwe hamstringblessure. Het zou zomaar kunnen dat zijn seizoen is afgelopen.
Jong Ajax komt trouwens wel in actie. De beloften spelen vrijdag om 20.00 uur de uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard. Bron |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 - 15:58 schreef Eide het volgende:De Boer gunt zijn selectie enkele dagen vrijafEven de koppies leegmaken, terugkeren met een fris hoofd, tijd om de batterij op te laden. Laat er maar iets op los. De Ajacieden hoeven zich pas donderdag weer op De Toekomst te melden om te trainen. De spelers verzamelden zich maandag op het trainingscomplex om uit te lopen na de teleurstelling in Breda. Ajax kwam tegen NAC niet verder dan 0-0, wat ervoor zorgde dat de kritiek op het veldspel zeker niet afnam. Er leeft al enige tijd de nodige onvrede over wat Ajax laat zien. De komende twee dagen blijft het trainingsveld leeg, donderdag, vrijdag en zaterdag wordt er achter gesloten deuren getraind en zondag staat weer een vrije dag op de agenda. Vanwege de nucleaire top in Den Haag is de uitwedstrijd tegen RKC verplaatst naar woensdag 2 april. Frank de Boer heeft tien dagen de tijd om zijn spelers voor te bereiden op het uitduel met AZ. Deze ontmoeting bepaalt wie over drie weken de KNVB-bekerfinale in De Kuip mag spelen. AZ zit al een tijdje flink in de stress omdat Ajax zonder Europese verplichtingen oneerlijk voordeel zou hebben en daarom treden de Alkmaarders zondag tegen PEC Zwolle wellicht aan met een B-team. We lezen in De Telegraaf dat Siem de Jong van de gelegenheid gebruik maakt om een paar dagen in Spanje te verblijven. De aanvoerder probeert de teleurstelling te verwerken van een nieuwe hamstringblessure. Het zou zomaar kunnen dat zijn seizoen is afgelopen. Jong Ajax komt trouwens wel in actie. De beloften spelen vrijdag om 20.00 uur de uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard. Bron Alweer vrij? Gewoon straftraining verdomme. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Tja, of straffen nu de oplossing is. Misschien is wat extra rust juist goed om over wat vermoeidheid heen te komen. Wie zal het zeggen.
Frank kiest in ieder geval overduidelijk voor rust en ontspanning. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 - 17:13 schreef Eide het volgende:Tja, of straffen nu de oplossing is. Misschien is wat extra rust juist goed om over wat vermoeidheid heen te komen. Wie zal het zeggen. Frank kiest in ieder geval overduidelijk voor rust en ontspanning. Ik hoef ze maar een dagje ter beschikking te hebben en daarna danken ze god, allah, etc. op hun blote knieen dat ze iets beter als de gemiddelde jongen tegen een bal aan kunnen trappen. Dit willen ze dan nooit meer en hebben de resterende dagen rust ook echt nodig. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 - 17:45 schreef Ztjes het volgende:[..] Ik hoef ze maar een dagje ter beschikking te hebben en daarna danken ze god, allah, etc. op hun blote knieen dat ze iets beter als de gemiddelde jongen tegen een bal aan kunnen trappen. Dit willen ze dan nooit meer en hebben de resterende dagen rust ook echt nodig. Jaja.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 - 17:45 schreef Ztjes het volgende:[..] Ik hoef ze maar een dagje ter beschikking te hebben en daarna danken ze god, allah, etc. op hun blote knieen dat ze iets beter als de gemiddelde jongen tegen een bal aan kunnen trappen. Dit willen ze dan nooit meer en hebben de resterende dagen rust ook echt nodig. 1 ding weet ik wel! Je hebt een hoop praatjes. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Dat hebben er wel meer hier... Weet wel dat hij gelijk heeft en et alleen maar pussys op et veld lopen die ik opstraat uit zou lachen als ze ruzie gingen maken |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 maart 2014 - 16:22 schreef nummer10 het volgende:Dat hebben er wel meer hier... Weet wel dat hij gelijk heeft en et alleen maar pussys op et veld lopen die ik opstraat uit zou lachen als ze ruzie gingen maken Ben blij dat je toegeeft praatjes te hebben..
Maar je laatste zin is wel wat er in het leven echt toe doet.. Stoere taal hoor.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Staat die 10 eigenlijk voor 10 jaar oud of voor 10 pikken die je in je bek hebt gehad? Ik gok op de laatste. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Klopt, heb veel tijd gekregen sinds ik op mijn 56ste jaar met pensioen ben gegaan. (En je werk over de hele wereld op de meest hachelijke locaties hebt uitgevoerd.) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 maart 2014 - 18:47 schreef Ztjes het volgende:[..] Klopt, heb veel tijd gekregen sinds ik op mijn 56ste jaar met pensioen ben gegaan. (En je werk over de hele wereld op de meest hachelijke locaties hebt uitgevoerd.) Wat heeft het deel tussen de haakjes voor waarde in deze??
Overigens wel respect voor hoor, maar vraag me af wat het hierin ertoe doet.. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Zullen we wel winnen, al durf ik er geen gif op in te nemen. Tegen goede tegenstanders presteren we vaak beter. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op woensdag 19 maart 2014 - 19:47 schreef remco k het volgende:[..] Wat heeft het deel tussen de haakjes voor waarde in deze?? Overigens wel respect voor hoor, maar vraag me af wat het hierin ertoe doet.. Eigenlijk niets. Wil er misschien mee aangeven, dat ik mijn beloftes echt wel had kunnen nakomen. Maar dat doet niets te zake. Wil gewoon nog meer van mijn clubje genieten en dit het kan vanaf nu het gehele jaar. Trainingen op je top van je kunnen heb ik altijd gedaan en weet zeker dat daar nog heel veel is te winnen. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
quote:Op woensdag 19 maart 2014 - 20:51 schreef Ztjes het volgende:[..] Eigenlijk niets. Wil er misschien mee aangeven, dat ik mijn beloftes echt wel had kunnen nakomen. Maar dat doet niets te zake. Wil gewoon nog meer van mijn clubje genieten en dit het kan vanaf nu het gehele jaar. Trainingen op je top van je kunnen heb ik altijd gedaan en weet zeker dat daar nog heel veel is te winnen. Een beetje de Bob Haarms van het forum dus? |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Die eer vindt ik een beetje te veel van het goede. Maar zijn soort trainingen wil ik best geven. En als dan ook zijn selectie criteria's van toepassing zijn, gaan er heel wat huidige spelertjes afvallen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 maart 2014 - 20:51 schreef Ztjes het volgende:[..] Eigenlijk niets. Wil er misschien mee aangeven, dat ik mijn beloftes echt wel had kunnen nakomen. Maar dat doet niets te zake. Wil gewoon nog meer van mijn clubje genieten en dit het kan vanaf nu het gehele jaar. Trainingen op je top van je kunnen heb ik altijd gedaan en weet zeker dat daar nog heel veel is te winnen. Ik begrijp best wat je zegt en bedoel het ook niet verkeerd naar je..
Maar wat jij zegt heb ik echt al heel erg veel mensen horen roepen..
Als het allemaal zo makkelijk was geweest hadden we het in heel Nederland wel beter voor elkaar voetballend gezien.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Remco, Meedogenloosheid, doorzettingvermogen, onverzettelijkheid, etc. zijn niet te trainen. Die selectie moet je bij de ingang maken. Maar alle andere fysieke zaken eigenlijk wel. Bij mij is een speler pas een echt talent als naast zijn voetbal technische kwaliteiten ook beschikt over mentale kwaliteiten om een echte topper te worden. Helaas, daar draagt de Nederlandse geaardheid niet goed aan mee.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat is niet geheel waar. Leren kan je het niet, maar je kan mensen vormen. Iemand die absoluut geen doorzettingsvermogen bezit zal het ook nooit krijgen, maar je kan mensen zeker wel vormen op dat soort kwaliteiten, ze hun grenzen op laten zoeken en ze er dan op kietelen, confronteren en ze mentaal daarin verder helpen. Elk leger ter wereld doet dat al jaren. Elke basisopleiding begint daar mee. Slopen en dan weer opbouwen en daarbij de persoon vormen. |
|
|
|