|
|
Oceanu
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vieze overtreding van Poulsen zeg.. Bah.. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
wat een idiote actie van Poulsen |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ajax speelde ver onder z'n eigen niveau, en ook de scheidsrechter was niet goed. Wat zal De Boer kwaad zijn zeg, ondanks de zege. Kan het me wel voorstellen, omdat niemand goed gepeeld heeft. Misschien alleen Vermeer ??? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het was misschien niet het meest fantastische voetbal. Maar.....de inzet was zoals we het willen zien. Spelers stonden kort en voerden prima hun opdracht uit. Dit is de opsteker die we nodig hadden. Wil ook ff een compliment maken naar Vermeer die absoluut de man van de wedstrijd is. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Vermeer heeft deze wedstrijd voor ajax gewonnen en natuurlijk de schitterende vrije trap van Schöne!! |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 22:36 schreef nieuwe ajax het volgende:Ajax speelde ver onder z'n eigen niveau, en ook de scheidsrechter was niet goed. Wat zal De Boer kwaad zijn zeg, ondanks de zege. Kan het me wel voorstellen, omdat niemand goed gepeeld heeft. Misschien alleen Vermeer ??? Kan je niet beter je mond houden? Je kraamt echt alleen maar onzin uit gast. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Prima wedstrijd van Ajax, helaas onterecht met 10 man verder, blijkbaar ook Az onterecht met 10 man verder.
Goede wedstrijd van Vermeer.
Slechtste man van het veld... de Scheidsrechter.. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Er worst continu gevraagd om een klootzak in t veld. Met Poulsen hebben we die heus wel. Als ie stopt met voetballen, gaat ie ijshockey-en. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Op naar de zoveelste triomf in De Kuip zullen we maar zeggen.
Kenneth vermeer man van de wedstrijd. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 22:37 schreef remco k het volgende:Prima wedstrijd van Ajax, helaas onterecht met 10 man verder, blijkbaar ook Az onterecht met 10 man verder. Goede wedstrijd van Vermeer. Slechtste man van het veld... de Scheidsrechter.. Prima wedstrijd???? Remco kom op. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Een na slechtste man van het veld: Sjokthorsson. Ongelofelijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 22:36 schreef nieuwe ajax het volgende:Ajax speelde ver onder z'n eigen niveau, en ook de scheidsrechter was niet goed. Wat zal De Boer kwaad zijn zeg, ondanks de zege. Kan het me wel voorstellen, omdat niemand goed gepeeld heeft. Misschien alleen Vermeer ??? Wat ben jij een walgelijke vent zeg.. Bah.. Ajax speelde juist goed, nadat je met 10 man staat gaat het plan overboord, en moet je met hard werken en strijden voor elkaar proberen te winnen, juist dat is iets wat men Ajax de laatste weken kwalijk nam..
Ajax heeft hard gewerkt, een prima wedstrijd gespeeld en een goed resultaat.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ben je nou echt zo blind dat je niet ziet dat als je met 10 man speelt dat je dan wat anders moet gaan doen dan mooi voetbal spelen.
Ajax heeft het gewoon goed gedaan.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 22:39 schreef remco k het volgende:[..] Wat ben jij een walgelijke vent zeg.. Bah.. Ajax speelde juist goed, nadat je met 10 man staat gaat het plan overboord, en moet je met hard werken en strijden voor elkaar proberen te winnen, juist dat is iets wat men Ajax de laatste weken kwalijk nam.. Ajax heeft hard gewerkt, een prima wedstrijd gespeeld en een goed resultaat.. Deels eens. Ik vond wel dat FdB het na de rode kaart weer om moest zetten zodat je zelf weer aan voetballen komt. Hij bleef te lang spelen in de opstelling tegen elf van AZ, dus om tegen te houden. Aan de andere kant had hij dat altijd nog kunnen doen mocht AZ 1-1 maken. Minimale inspanning maximale resultaat want op een paar na kan er nooit iemand moe zijn. Boilesen weer wat minuten in de benen. Kishna voor De Sa en ik verwacht ook een overwinning tegen Twente |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ik kijk nu al naar het volgende seizoen, als jullie blijven denken dat Ajax dan weer kampioen wordt. Ben benieuwd. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het spel was niet fantastisch, maar wanneer je een wedstrijd wint op basis van inzet en weinig weggeven. Dan heb je het niet slecht gedaan. Met deze instelling wordt je dit jaar wel kampioen. En daar gaat het om.
Ik walg wel van die 'nep'supporters hier met hun domme opmerkingen. Get a life... |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ja, die zijn er ook. Jullie ? |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 22:37 schreef Oceanu het volgende:Er worst continu gevraagd om een klootzak in t veld. Met Poulsen hebben we die heus wel. Als ie stopt met voetballen, gaat ie ijshockey-en. Zag je die pass toen ie net in het veld stond en een afspeelmogelijkheid zocht (vanaf rechts richting midden ging ie) Ik kneep hem alweer, maar hij kwam net op het nippertje aan. Z'n beste van het jaar? Tsjezus, als je zo tegen een bal trapt moet je wel een ongelofelijke klootzak zijn om te mogen spelen..... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
ABOUTALEB,
DE JODEN KOMEN ERAAN, DE JODEN KOMEN ERAAN, DE JODEN KOMEN ERAAN!
ABOUTALEB,
ABOUTALEB,
ABOUTALEB,
DE JODEN KOMEN ERAAN, DE JODEN KOMEN ERAAN, DE JODEN KOMEN ERAAN! |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Geef aub even eerlijk antwoord. Kom je nu serieus altijd nu echt om gewoon de boel op stelten te zetten met je domme opmerkingen? Dat het een of ander dom spelletje is voor je om maar wat aandacht te krijgen? Als het zo is, ga aub normaal doen, want we zitten niet te wachten op de manier dat je jezelf nu altijd voordoet. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Vermeer de held.. zoals wel vaker in het verleden de man vd wedstrijd.. met alle respect cill nog niet zo gezien.. en zoals R de boer zei van beide kanten een povere wedstrijd met een gelukkige winnaar... Maar goed dat zei ik net al maar dan ben je gek.. wel blij dat R de boer et teminste met me eens is en het zelfde ziet |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Daarbij wil ik ff opmerken da die laffe speelstijl met de wissel van poulsen alleen al me de strot uitkomt |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 22:45 schreef Bobby1972 het volgende:Het spel was niet fantastisch, maar wanneer je een wedstrijd wint op basis van inzet en weinig weggeven. Dan heb je het niet slecht gedaan. Met deze instelling wordt je dit jaar wel kampioen. En daar gaat het om. Ik walg wel van die 'nep'supporters hier met hun domme opmerkingen. Get a life... Weinig kansen ??? Tis da vermeer er stond.. tel al 4 100% kansen doe menig keeper niet had gehad.. en hoeveel ajax ? 1 blind.. en verder ? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 22:41 schreef remco k het volgende:[..] Ben je nou echt zo blind dat je niet ziet dat als je met 10 man speelt dat je dan wat anders moet gaan doen dan mooi voetbal spelen. Ajax heeft het gewoon goed gedaan.. Vaak is het moeilijker voetballen tegen 10 man.. ajax was gewoon pover zoals de boer zei.. jij vind dat ze goed waren.. nahja toch maar is een nieuwe bril kopen |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Als je dit indd een prima wedstrijd vind ga ik toch hard twijffelen aan je voetbalkennis |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: jij kijkt niet veel naar az he.
az supporters die hoor je echt amper. saaiste publiek van de eredivisie. komen 5 min te laat binnen en gaan 5 min eerder weg. yippie, ik ben supporter van az of ben ik inwoner van alkmaar en is er niks te doen in de stad. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 22:43 schreef nieuwe ajax het volgende:Ik kijk nu al naar het volgende seizoen, als jullie blijven denken dat Ajax dan weer kampioen wordt. Ben benieuwd. ik ben toch benieuwd wie jou naam heeft bedacht? jij kan het nooit zijn geweest. zeggen dat je voor ajax bent maar stiekem voor een andere club? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 23:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] jij kijkt niet veel naar az he. az supporters die hoor je echt amper. saaiste publiek van de eredivisie. komen 5 min te laat binnen en gaan 5 min eerder weg. yippie, ik ben supporter van az of ben ik inwoner van alkmaar en is er niks te doen in de stad. Hehehe, ik kijk alleen naar ajax ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ajax heeft heel behoorlijk gespeeld. Eindelijk de strijd en passie gezien die ik de laatste maanden zelden of nooit heb gezien!
2 volstrekt onterechte rode kaarten. Er was er maar een die rood had moeten krijgen en dat was Christian Poulsen! Met 10 man is het veel zwaarder voetballen en Ajax heeft dat redelijk tot goed gedaan. Buiten de 2 kansen van AZ heb ik ze niet gezien.
Schöne speelde geweldig. Vermeer was geweldig. Klaassen met ongelooflijk veel intercepties en de rest van het team dat altijd voor elkaar wilde werken. Een echte bekerwedstrijd! Iedereen dacht vooruit maar mede omdat we met 10 man waren was de pasing soms slordig. Ondanks vele het slecht vonden heb ik best genoten! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 23:19 schreef nummer10 het volgende:Daarbij wil ik ff opmerken da die laffe speelstijl met de wissel van poulsen alleen al me de strot uitkomt hoezo?
az aan de bal. iedereen stond achter de bal. schone was vaak op het middenveld te vinden.
ajax aan de bal we bleven precies zo spelen want duarte schoof in
de sa verdedigde mee maar kon na 60 min niet meer belopen. de sa ging eruit en poulsen nam de plek in van duarte en duart een linie op.
ik zie niet zoveel verschil. de sa was op en duarte schoot helaas 2x naast |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 23:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ik ben toch benieuwd wie jou naam heeft bedacht? jij kan het nooit zijn geweest. zeggen dat je voor ajax bent maar stiekem voor een andere club? Eerder hoe hij nu weer aan deze naam is gekomen...
C. Eriksen bobdildo amstedam123 En hij heeft er nog meer gehad.
ik zal er nu een bedenken....
Uuhm mislukte Ajacied of afgelebberde kutsmurf. Mag hij zelf kiezen |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
denk dat we de keeper van oranje aan het werk hebben gezien.
lekker zo keeper die penaltys kan tegen houden. op naar het wk met vermeer op doel. lekker choas maar wel 0-0 en penaltys dan wil ik zien of we met vermeer er dan ook uit gaan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Van Boekel vind beide rode kaarten terrecht. Of hij zit stijf aan de heroïne of hij moest van de KNVB optreden als een scheidsrechter uit het G voetbal. Fluiten met beperking |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 - 00:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:denk dat we de keeper van oranje aan het werk hebben gezien. lekker zo keeper die penaltys kan tegen houden. op naar het wk met vermeer op doel. lekker choas maar wel 0-0 en penaltys dan wil ik zien of we met vermeer er dan ook uit gaan. van mij had cill er ook nooit ingehoeven hoor mjah.. had ff dip maar komt hard terug |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 - 00:17 schreef nummer10 het volgende:[..] van mij had cill er ook nooit ingehoeven hoor mjah.. had ff dip maar komt hard terug Vermeer heeft vandaag gewonnen voor onze club en zeker hele goede wedstrijden gekeept, maar hij maakte te veel crusiale fouten in een korte periode. Dat is de reden waarom Frank de Boer uiteindelijk toch voor Cillessen heeft gekozen. Maar nogmaals, in de periode dat Vermeer Steek verving, heeft hij ook punten voor ons gepakt. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Lekker mannen...20 april naar kakkerlak city |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 - 00:08 schreef Loetje het volgende:Van Boekel vind beide rode kaarten terrecht. Of hij zit stijf aan de heroïne of hij moest van de KNVB optreden als een scheidsrechter uit het G voetbal. Fluiten met beperking wat is er dan fout aan de 2 rode kaarten? az speler bevestigde dat hij hem raakte en de sa struikelt daardoor wel over zijn voet. gele kaart en 2x geel is rood. volgens mij was 1ste kaart ook terecht. als je je elkaar kruist en dan valt er 1 dan fluit de scheids vaak. zie el clasico, zwalbe van neymar en hij ging vallen toen hij ramos kruiste.
1ste kaart van veltman. hij steekt been uit en niet om de bal te raken. dat de speler ontwijkt is daar aan toe. hij trok miss zijn been wel weer snel in. maar az speler week uit en kwam schone tegen en die bracht hem te val. de gene die de 1ste overtreding maakt krijgt de straf. daarna 2de gele kaart en die is terecht en dus ook rood.
had veltman zijn been moeten uitsteken terwijl de bal al weg is. had veltman aan de arm moeten hangen terwijl je nog geen minuut geleden een gele kaart kreeg. je vraagt erom. gewoon dom en az speler is ook dom.
dat de scheids een bepalende rol heeft gehad. ja en dat de wedstrijd niet leuk was om naar te kijken zo ja. scheids kan niet iets anders doen dan het boekje fluiten. naar de geest van de wedstrijd fluiten kunnen er weinig en als je boekje negeert en het loopt uit de had dan had de scheids het ook gedaan. scheids kan je weinig verwijten maar ik denk eerder dat je het boekje kan verwijten. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: mogen we daarheen dan? dacht dat er geen ajacied er in mocht in 010. wie zegt dat ze buiten het stadion staan.
ik zeg beter ergens anders. psv stadion ofzo |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 - 00:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] wat is er dan fout aan de 2 rode kaarten? az speler bevestigde dat hij hem raakte en de sa struikelt daardoor wel over zijn voet. gele kaart en 2x geel is rood. volgens mij was 1ste kaart ook terecht. als je je elkaar kruist en dan valt er 1 dan fluit de scheids vaak. zie el clasico, zwalbe van neymar en hij ging vallen toen hij ramos kruiste. 1ste kaart van veltman. hij steekt been uit en niet om de bal te raken. dat de speler ontwijkt is daar aan toe. hij trok miss zijn been wel weer snel in. maar az speler week uit en kwam schone tegen en die bracht hem te val. de gene die de 1ste overtreding maakt krijgt de straf. daarna 2de gele kaart en die is terecht en dus ook rood. had veltman zijn been moeten uitsteken terwijl de bal al weg is. had veltman aan de arm moeten hangen terwijl je nog geen minuut geleden een gele kaart kreeg. je vraagt erom. gewoon dom en az speler is ook dom. dat de scheids een bepalende rol heeft gehad. ja en dat de wedstrijd niet leuk was om naar te kijken zo ja. scheids kan niet iets anders doen dan het boekje fluiten. naar de geest van de wedstrijd fluiten kunnen er weinig en als je boekje negeert en het loopt uit de had dan had de scheids het ook gedaan. scheids kan je weinig verwijten maar ik denk eerder dat je het boekje kan verwijten. Schei toch uit man. 2 rode kaarten die je makkelijk had kunnen wegwuiven. Heeft de hele pot verziekt. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 - 00:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] mogen we daarheen dan? dacht dat er geen ajacied er in mocht in 010. wie zegt dat ze buiten het stadion staan. ik zeg beter ergens anders. psv stadion ofzo Jij snapt het niet waarschijnlijk. Bij een bekerfinale mogen Ajacieden altijd daarheen. Dat heeft te maken met het feit dat een bekerfinale op neutraal terrein gespeeld dient te worden. En overigens is Ajax de afgelopen jaren al vaker in de bekerfinale gekomen en zijn ze niet tegengehouden. De enige bekerfinale die toen voor problemen heeft gezorgd is de wedstrijd tegen die kakkerlakken geweest. Uiteindelijk is toen besloten die finale over 2 wedstrijden te spelen! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 - 00:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] wat is er dan fout aan de 2 rode kaarten? az speler bevestigde dat hij hem raakte en de sa struikelt daardoor wel over zijn voet. gele kaart en 2x geel is rood. volgens mij was 1ste kaart ook terecht. als je je elkaar kruist en dan valt er 1 dan fluit de scheids vaak. zie el clasico, zwalbe van neymar en hij ging vallen toen hij ramos kruiste. 1ste kaart van veltman. hij steekt been uit en niet om de bal te raken. dat de speler ontwijkt is daar aan toe. hij trok miss zijn been wel weer snel in. maar az speler week uit en kwam schone tegen en die bracht hem te val. de gene die de 1ste overtreding maakt krijgt de straf. daarna 2de gele kaart en die is terecht en dus ook rood. had veltman zijn been moeten uitsteken terwijl de bal al weg is. had veltman aan de arm moeten hangen terwijl je nog geen minuut geleden een gele kaart kreeg. je vraagt erom. gewoon dom en az speler is ook dom. dat de scheids een bepalende rol heeft gehad. ja en dat de wedstrijd niet leuk was om naar te kijken zo ja. scheids kan niet iets anders doen dan het boekje fluiten. naar de geest van de wedstrijd fluiten kunnen er weinig en als je boekje negeert en het loopt uit de had dan had de scheids het ook gedaan. scheids kan je weinig verwijten maar ik denk eerder dat je het boekje kan verwijten. Heb jij die eerste gele kaart van Veltman gezien? Hij raakte eerst Beerens, maar vervolgens liep die weer in normale pass. Toen hij zag dat hij het niet meer ging halen tegenover Schöne liet hij zich alsnog vallen. Ik zou je aanraden deze beelden daarvan nogmaals te bekijken, want dat sloeg werkelijk nergens op. Overigens is de 2e gele kaart wel terecht, want vasthouden hoef je niet te doen! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 23:20 schreef nummer10 het volgende:[..] Weinig kansen ??? Tis da vermeer er stond.. tel al 4 100% kansen doe menig keeper niet had gehad.. en hoeveel ajax ? 1 blind.. en verder ? welke 4 100% kansen heb jij dan wel gezien ? 2 goede reddingen dat is het voor de rest weinig kansen gezien van AZ . |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 - 00:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:denk dat we de keeper van oranje aan het werk hebben gezien. lekker zo keeper die penaltys kan tegen houden. op naar het wk met vermeer op doel. lekker choas maar wel 0-0 en penaltys dan wil ik zien of we met vermeer er dan ook uit gaan. Mijn god krijgen we dat weer onze ballenpakker heeft een prima wedstrijd gespeeld en ze gaan hem weer zitten ophemelen, wacht maar als hij weer 80 ballen uit zijn handen laat vallen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 27 maart 2014 - 23:19 schreef nummer10 het volgende:Vermeer de held.. zoals wel vaker in het verleden de man vd wedstrijd.. met alle respect cill nog niet zo gezien.. en zoals R de boer zei van beide kanten een povere wedstrijd met een gelukkige winnaar... Maar goed dat zei ik net al maar dan ben je gek.. wel blij dat R de boer et teminste met me eens is en het zelfde ziet Jezus man, wat ben jij een azijnzeiker! ;-)
We hebben godverdomme gewonnen en staan in de finale! Lekker belangrijk op welke manier dat uiteindelijk gaat! Wees gewoon eens blij voor het elftal. Vanaf minuut 30 moesten we het met 10 man klaren en als AZ het overwicht toen had uitgespeeld in de 1ste helft hadden we niet in de finale gestaan!
Hier staat een blij man! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 - 00:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] wat is er dan fout aan de 2 rode kaarten? az speler bevestigde dat hij hem raakte en de sa struikelt daardoor wel over zijn voet. gele kaart en 2x geel is rood. volgens mij was 1ste kaart ook terecht. als je je elkaar kruist en dan valt er 1 dan fluit de scheids vaak. zie el clasico, zwalbe van neymar en hij ging vallen toen hij ramos kruiste. 1ste kaart van veltman. hij steekt been uit en niet om de bal te raken. dat de speler ontwijkt is daar aan toe. hij trok miss zijn been wel weer snel in. maar az speler week uit en kwam schone tegen en die bracht hem te val. de gene die de 1ste overtreding maakt krijgt de straf. daarna 2de gele kaart en die is terecht en dus ook rood. had veltman zijn been moeten uitsteken terwijl de bal al weg is. had veltman aan de arm moeten hangen terwijl je nog geen minuut geleden een gele kaart kreeg. je vraagt erom. gewoon dom en az speler is ook dom. dat de scheids een bepalende rol heeft gehad. ja en dat de wedstrijd niet leuk was om naar te kijken zo ja. scheids kan niet iets anders doen dan het boekje fluiten. naar de geest van de wedstrijd fluiten kunnen er weinig en als je boekje negeert en het loopt uit de had dan had de scheids het ook gedaan. scheids kan je weinig verwijten maar ik denk eerder dat je het boekje kan verwijten. Het gaat er om dat voetbal een contactsport is en dat zien ze in het buitenland wel maar in Nederland geven ze te gauw geel de eerste overtreding van Veltman stede geen reed voor als je voor alle te late pogingen van spelers die een andere speler niet eens raakt geel gaat geven heb je na 90 minuten of 8 tegen 8 of een dood saaie wedstrijd die kapot gefloten is. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wel zielig die jankers hier. "De Boer is het tenminste met me eens" Heb je geen eigen mening meer? De boer zei toch: Vermeer man van de wedstrijd. Uiteindelijk gaat het om het resultaat. En daar mag je blij mee zijn. Ajax heeft wel weinig weggegeven. En steeds kort erop gezeten en met strijd gestreden. Dat is al heel wat beter dan de vorige 2 wedstrijden. Wanneer je denkt dat Ajax vanuit het niets gemakkelijk gaat winnen dan ben je volledig onrealistisch.
Er is geen enkele ploeg die goed speelt en solide in Nederland. Vergeet niet dat alle twee ploegen op dezelfde manier met dezelfde inzet speelden. Dan ontstaan er weinig kansen. En win je door individuele klasse. Vind Schone wel dit jaar de meest bepalende speler van Ajax. Nog meer dan Blind. De speler die volgens velen niet goed genoeg is voor Ajax. Dan vraag ik me af wie wel goed genoeg is voor Ajax?
Wanneer Ajax de laatste wedstrijden met deze inzet speelt worden we kampioen. En dat is waar het nu om gaat. Volgend jaar is een nieuw jaar. En ik hoop dat dit jaar dan als een wijze les zal fungeren. Dan kan het alleen maar beter worden. |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Was wéér abominabel slecht voetbal van Ajax. Wie anders beweert snapt gewoon niet wat voetbal inhoudt.
Blind bewijst te meer geen killersinstinct te hebben anders was de perfecte steekbal van schone tot goal gepromoveerd. Voor de rest was blind gisteren gewoonweg zwak. Door hem veel uitbraken langs rechts van az gister, kun je wel of niet leuk vinden is gewoon de waarheid. Jammer want hij is juist zo goed bezig de laatste maanden. Maar hopen dat hij tegen Twente scherper is. De Sa is een oempaloempa op kicksen en mag nooit in de basis staan. Wat? Is totaal Ajax onwaardig. Praat ik niet eens over nepovertreding. Rhijn... Wtf heeft die gast? Is niks meer van over! Ligt dat aan hem of de staf die hem opdrachten laat uitvoeren die hij niet kan? Werd overal voorbij gelopen. Serero is de Tweeling oempaloempa van sa, gaat niks vanuit. Veltman moet gauw weer naar jong Ajax terug. Moisander niet de helft van wat hij was. Waren maar twee die het wel begrepen, Vermeer en goddank op het eind poulsen. Dat gezeik over een goede ingreep van hem word ik zo moe van. Ajax kon geen bal vasthouden. Klaassen verspeelde dom de bal, rhijn kan tegenstander uit tegenstroom niet bijhouden, werd onterecht voor buitenspel afgevlagd. Maakte niet uit want Vermeer stond er goed bij. Poulern komt erin en de bal werd vastgehouden niet mooi maar effectief en dat moest op dat moment. Toen az dacht dat er nog iets kon boorde hij dat keihard de grond in, niet gemeen en gevaarlijk maar wel duidelijk. Toen was het gedaan. Beste wissel vd boer in weken!
Dit Ajax is doelloos, besluiteloos en speelt niet vooruit. Dat kan hier maar tegen een PSV nu of Twente kost het je de kop. En terecht want ik schaam me voor het spel van Ajax sinds februari. Het is huilen met de pet op. Als er niet goed wordt bijgekocht gaat Ajax rampjaren tegemoet. En de titel moet ik nog maar zien zo. Wat een mazzel dat de rest zo inefficiënt was en is.
En rot op over tegenstanders die zich ingraven. Dan moet je gewoon drie keer sneller en slimmer zijn. Ronduit zwakste seizoen onder de boer, klaar. |
|
|
|