|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Goed topic. En on-topic.
Waar zijn de hoeruh? |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Echt, word dood moe van die provincialen die hier bij de hand lopen doen, ga lekker op het Tubantia forum lopen zeuren met dat spraakgebrek dat je dialect noemt. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Henk is tenminste een Feyenoorder dan mag je wat mij betreft uit Timboektoe komen. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Daar zullen ook wel Feyenoorders zitten.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 31 maart 2014 - 00:14 schreef hotjumper het volgende:Henk is tenminste een Feyenoorder dan mag je wat mij betreft uit Timboektoe komen. Timboektoe is dat de Zaanstreek..(?) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Gok er maar niet op. Wie gaat er doelpunten scoren dan? Castaignos? Hahaha |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Maar even waar dit topic voor bedoeld is: ik hoop dat mijn voorgevoel me in de steek laat, maar ik zie een wedstrijd van onderschatting en Heracles is nou eenmaal een luizenploeg, die menig overwinning uit het vuur sleept, terwijl het een baggerwedstrijd is... Alle ingrediënten voor onderschatting zijn aanwezig. De man in vorm, Kongolo, raakt geblesseerd 9zul je zien dat hij deze wedstrijd niet meedoet), er is geen Feyenoordvak en het is een doordeweekse avondwedstrijd, waar een duidelijke favoriet is.... alles leidt tot onderschatting. Mijn voorgevoel zegt 2-1 verlies.... (sorry mensen)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 maart 2014 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: 1 Muldertje, verder geen bal op doel, 1-4. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo wél in Almelo; Mathijsen niet
Hoofdtrainer Ronald Koeman kan tot zijn opluchting morgen gewoon beschikken over de talentvolle Terence Kongolo. De verdediger viel zondag tegen Go Ahead Eagles nog uit met een heupblessure, maar ondervindt daar geen last meer van.
Joris Mathijsen is niet beschikbaar, schrijft het Algemeen Dagblad. De routinier heeft nog altijd last van een kuitblessure. Bron:AD |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Belangrijke mededeling Heracles - Feyenoord
Hoewel Feyenoord sinds haar bericht van vorige week woensdag niets meer heeft gecommuniceerd over de uitwedstrijd tegen Heracles is inmiddels duidelijk dat de wedstrijd -in navolging van de bekerwedstrijd tussen beide clubs eerder dit seizoen- met een leeg uitvak zal worden gespeeld. Wederom een nederlaag voor het voetbal. En ook nu weer staat de KNVB er bij en kijkt ernaar
In tegenstelling tot Feyenoord heeft Heracles deze week nog wel gecommuniceerd over de wedstrijd van aanstaande woensdag: een aankondiging van ID-controles en dientengevolge wachtrijen voor de toegangspoorten. Zij verdedigen dit gedrag als volgt: Deze extra maatregel is genomen om te proberen te voorkomen dat er supporters van Feyenoord tussen de supporters van Heracles Almelo zitten tijdens deze wedstrijd.
Je leest het goed: om te voorkomen dat supporters van beide clubs zij aan zij de wedstrijd kunnen kijken. Zoals voetbal bedoeld is. En waar politici, beleidsbepalers en opiniemakers in Nederland ook altijd hun mond van vol hebben. In Engeland en Duitsland kunnen de supporters van beide clubs gewoon door elkaar heen lopen. Dat kan hier niet, daar hebben ze gelijk in, maar wel om de doodeenvoudige reden dat bij een groot deel van de wedstrijden een combiregeling voor bezoekende supporters wordt opgelegd en omdat supporters van de bezoekende club die aan hun vrijheid hechten dus worden geweerd middels strenge controles.
Nu zijn dergelijke controles vaker aangekondigd, waarna het achteraf vooral bankmakerij bleek te zijn. Dit keer lijkt het de plaatselijke polizei echter menens te zijn. Gisteren belde een agent van de Rotterdamse Voetbaleenheid (VBE) namelijk direct na het vooroverleg met de collegas uit Almelo een Feijenoorder met de volgende mededeling:
Politie Almelo zet groot in woensdag, bij alle ingangen gaat men op ID controleren bij mensen die een PAPIEREN kaart hebben. Kom je niet uit Almelo of omstreken dan zal de toegang worden ontzegd, wordt je kaart in beslag genomen, wordt je gearresteerd en na/tijdens de wedstrijd pas weer vrijgelaten en gevorderd de gemeente te verlaten.
De bewuste Feijenoorder heeft gevraagd op welke grond ze dit allemaal denken te kunnen doen. Het antwoord sprak boekdelen: ze weten dat er geen enkele grondslag is voor dergelijk optreden, maar gaan het toch doen en maken gebruik van politiebevoegdheden uit de voetbalwet, en andere wetgeving die het mogelijk maken iedereen zonder opgaaf van reden te arresteren en mee te nemen.
Ook gaan ze van elke arrestant melding maken bij de KNVB. Ze weten dat ook dat geen grondslag heeft, maar zo sta je toch weer mooi een paar maanden buiten met een SV (immers: schuldig tot het tegendeel bewezen bij de KNVB). Althans, dat hopen ze. De casus rond de recente uitwedstrijd in Utrecht toont echter aan dat er voor enkel het bezoeken van een wedstrijd -volkomen terecht!- géén stadionverboden worden opgelegd:
De 118 Feyenoordfans, die afgelopen zondag in stadion Galgenwaard tussen de Utrecht-supporters waren gaan zitten op de Cityside, hangt geen stadionverbod boven het hoofd. Dat zegt een woordvoerder van de KNVB. Als niet aantoonbaar is bewezen dat de supporters wangedrag hebben vertoond, kan de KNVB ze geen stadionverbod opleggen. Het feit dat de groep tegen de regels buiten de georganiseerde combiregeling om naar Utrecht is gereisd, is volgens de KNVB geen reden voor een stadionverbod.
De VBEer vroeg de Feijenoorder ten slotte of hij iedereen via zijn netwerk wilde oproepen vooral niet naar Almelo te gaan. De Feijenoorder in kwestie heeft daarop aangegeven zelf sowieso te gaan en daarbij zo veel mogelijk mensen aan te sporen vooral ook gewoon te gaan.
En daar sluiten wij ons bij aan: iedereen die al van plan was naar de wedstrijd te gaan, moet dit ook vooral gewoon doen. Immers: je hebt een geldige kaart en wilt gewoon een wedstrijd van je club zien, dan moet dat gewoon kunnen in een vrij land!
Wij hechten er als Vereeniging De Feijenoorder veel waarde aan deze informatie vooraf te delen met elke Feijenoorder. Maar dat niet alleen. We hebben tevens een Feijenoorder welke werkzaam is als jurist -met mensenrechten als vakgebied!- gevraagd om ons te helpen in deze strijd tegen de discriminatie van voetbalsupporters. En met succes: zij heeft een document opgesteld dat elke Feijenoorder kan gebruiken als kennisgeving van bezwaar / verzoek tot directe opheffing maatregelen.
Wij roepen elke Feijenoorder die gewoon afreist naar Almelo met klem op -naast zijn of haar ID-bewijs- een kopie van dit document mee te nemen om direct te kunnen tonen bij aanhouding. Tevens hebben we een datasheet gemaakt met meer informatie over je rechten en plichten. Dit document zal in de toekomst wellicht uitgebreid worden daar deze aangekondigde praktijken bij de uitwedstrijd in Almelo helaas geen uitzondering zijn in het Nederlandse voetbal. Wij betreuren het ten zeerste dat dit nodig is, maar de schuld hiervan ligt volledig bij de gemeente en politie Almelo. Zij verzieken wat een mooie voetbalavond zonder risico zou moeten zijn en bedienen zich daarbij van discriminatie. Het gevolg zal zijn dat niet enkel Feijenoorders, maar ook Heraclieden die iets te ver bij Almelo vandaan wonen mogelijk geweigerd worden, dat het stadion vele lege plaatsen zal tellen en dat het voetbal als geheel wederom een pijnlijke nederlaag leidt.
Ten slotte verzoeken we de heren politici en opiniemakers om even kritisch op te treden als zij deden na de uitspraken van Wilders op de meest recente verkiezingsavond. Immers: discriminatie op basis van afkomst is ontoelaatbaar in dit land, niet enkel als het gaat om bijvoorbeeld Marokkanen, maar zeer zeker ook als het gaat om voetbalsupporters, ongeacht hun etnische achtergrond.
- Kennisgeving van bezwaar / verzoek tot directe opheffing maatregelen - Datasheet rechten en plichten Bron:Defeijenoorder.nl |
|
|
|
|
FR-D@@N
|
|
|
weren dat volk in de kuip dit seizoen waren er maar 12 van heracles dus volgend seizoen kunnen ze ook wel thuis blijven |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
quote:Op zondag 30 maart 2014 - 22:24 schreef hotjumper het volgende:Luister muts van mij mag je uit de kast komen zo vaak je wilt maar in mijn optiek is fc Twente gewoon een intense kut club die zonder de munten van die mafkut met dat toupetje nooit wat gepresteerd had. Het is niks, het was niks en het zal nooit wat worden dus verdrink jezelf lekker in de Dinkel. Hör mal Kumpel, deine Meinung ist mir scheißegal, ihr wunschdeutschen habt überhaupt keine Fußball Geschichte, also verpiss dich I don't give a rats ass about you wannabe krauts, so piss off. Samengevat, ik schijt op Twente en op heracles AMEN!!! |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
quote:Op zondag 30 maart 2014 - 22:38 schreef hotjumper het volgende:Dat van die stront daar twijfel ik niet aan, ik wist alleen niet dat ze het zo hoog opstapelde dat het bij een toetsen bord kan komen. Wahahaha |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
0-2 helaas neemt lexie Feijenoord weer bij de hand.....Hij moet wel gaan kappen anders ga ik lexie nog een held noemen?! |
|
|
|
|
FR-D@@N
|
|
|
Lex is hoe dan ook een held Kan de rest van de selectie een voorbeeld van aannemen Vooral van zijn werklust |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Kongolo en Boëtius twijfelgevallen. BOËTIUS IS MOE...
flikker toch op. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
1 wedstrijd in 2 weken. En nog nauwelijks tegenstand gehad ook. 1 april ? |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 april 2014 - 12:19 schreef FR-D@@N het volgende:Lex is hoe dan ook een heldKan de rest van de selectie een voorbeeld van aannemen Vooral van zijn werklust Ganz genau |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
ik ben ook een twijfelgeval voor morgen. Ik ben ook moe. Prinsessengedrag van voetballers moe |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Hoogste tijd voor die zevenklapper: 0-7! |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Op de feyenoord site staat dat Mulder thuis blijft morgen |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Pas een week rust gehad? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Word lastig zonder die twee, dan krijg je Nelom en Armoeteros
Edit: De oefenmeester houdt nog een slag om de arm, maar gaat er van uit dat het tweetal fit genoeg wordt bevonden
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 april 2014 door MMM -- |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Nou 0-1 of 0-2 is ook genoeg, het wordt heel zwaar |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Zal ik het een hele grote fout vinden om onze grote ster op de bank zetten |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op maandag 31 maart 2014 - 09:55 schreef Arie.Klooster het volgende:Maar even waar dit topic voor bedoeld is: ik hoop dat mijn voorgevoel me in de steek laat, maar ik zie een wedstrijd van onderschatting en Heracles is nou eenmaal een luizenploeg, die menig overwinning uit het vuur sleept, terwijl het een baggerwedstrijd is... Alle ingrediënten voor onderschatting zijn aanwezig. De man in vorm, Kongolo, raakt geblesseerd 9zul je zien dat hij deze wedstrijd niet meedoet), er is geen Feyenoordvak en het is een doordeweekse avondwedstrijd, waar een duidelijke favoriet is.... alles leidt tot onderschatting. Mijn voorgevoel zegt 2-1 verlies.... (sorry mensen) Direkt af van deze Topic halen die kerel |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik vind dat ie een punt heeft. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Het is een verschrikkelijk bekend scenario. Zou een herhaling zijn van vrij recente wedstrijden en ik krijg er gelijk een smaak van in m'n bek. Vond het gewoon grappig om met positieve zin die bluffert eens een plus 1 te geven. ik hou ook graag de moed erin :) |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Hebben we een grote ster ??? |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Als je iets ZAL vinden is het toch louter hypothetisch bedoeld ? |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Scenario van Arie is denkbaar..zal natuurlijk niet de eerste keer zijn,maar ik verwacht dat ze nu doorzetten.Ze MOETEN wel winnen met pisvee voor de deur. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ik kop deze niet in. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Met de Topper binnenkort tegen PSV uit staan volgens mij een paar spelers op scherp met 4 gele kaarten op zak dus zal ik uit naar Heracles Almelo een kaart pakken, en dan kunen we naar RKC thuis op volle sterkte naar PSV gaan |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Pisvee uit mag je blij zijn met gelijkspel. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 april 2014 - 17:26 schreef ar het volgende:Scenario van Arie is denkbaar..zal natuurlijk niet de eerste keer zijn,maar ik verwacht dat ze nu doorzetten.Ze MOETEN wel winnen met pisvee voor de deur. Eerst nog thuis a.s. zondag tegen (RKC) broer Erwin komt op bezoek |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Dat zie ik al als een winstpartij. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: ook deze kerel direkt af halen van deze Topic |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Uit was een deceptie in de slotfase weet je nog ? |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Wel als de Tukkers a.s. Zaterdag verliezen uit bij NAC |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Maar goed dat jij hier niet de beheerder van deze topics bent.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: nog ff en je bent met jezelf aan het posten.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Zekers..maar dat was Cambuur uit ook. Thuis moet geen probleem zijn natuurlijk:)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 april 2014 door ar -- |
|
|
|