|
|
moa
|
|
|
quote:Laatste Update: 19-07-2014 Er van uit gaande dat onze kwalificatie voor de 3e voorronde Champions League een feit is na onze klinkende 0-2 overwinning op PSV Eindhoven, is het tijd vooruit te kijken naar de mogelijke tegenstanders in de Champions League voorrondes.
Feyenoord zal zich door 2 loodzware voorrondes moeten zien te spelen om de groepsfase van de Champions League en daarmee het grote geld te bereiken.
3e Voorronde: In de derde voorronde spelen de nummers 2 uit de 6e t/m 15e gerangschikte competities uit Europa een duel over 2 wedstrijden, de 5 winnaars over deze tweekampen kwalificeren zich voor de 4e voorronde.
In de uiteindelijke loting worden de ploegen als geplaatst of ongeplaatst gemerkt op basis van club coëfficiënten, voor zover beschikbaar staan deze achter de namen van de clubs.
Even up to date:
quote: Ploegen in 3e voorronde.
AEL Limassol 7.650 VS. Zenit St. Petersburg 73.899 Dnipro Dnipropetrovsk 32.193 VS. FC København 45.260 Feyenoord 13.362 VS. Besiktas 32.840 Grasshoppers Zürich 9.645 VS. Lille OSC 45.300 Standard Liège 38.260 VS. Panathinaikos 30.220
4e Voorronde: In de 4e voorronde spelen de 5 winnaars uit de 3e voorronde én 5 ploegen uit de 5 hoogst gerangschikte competities van Europa.
Van alle ploegen uit de 3e voorronde kan alleen Zenit St Petersburg zich bij de geplaatste ploegen scharen, plaatst Zenit zich NIET voor de 4e voorronde dan is Atletic de Bilbao automatisch geplaatst.
quote: Ploegen in 4e voorronde:
AEL Limassol OF Zenit St. Petersburg Dnipro Dnipropetrovsk OF FC København Feyenoord OF Besiktas Grasshoppers Zürich OF Lille OSC Standard Liège OF Panathinaikos
Arsenal Eng 112.949 FC Porto Por 105.459 Bayer Leverkusen Ger 70.328 Napoli Ita 61.387 Athletic Bilbao Esp 54.542
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 juli 2014 door moa -- |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Zullen we eerst nog even de drie punten pakken die we nog nodig hebben...? |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Anders komt er gewoon een slotje op. No problemo ;)
Goed topic moa! |
|
|
|
|
moa
|
|
|
@Arie, komt goed komt goed.
Thanks Bosi. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
kansloos. Leuk 2e, maar dáár hebben we nog niets te zoeken. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Ach, kans is groot dat we gewoon weer de Europa League in gaan, om die reden maakte me het niet veel uit of we 2e, 3e of 4e zouden worden. Maar nu we toch zo goed als zeker 2e zijn geworden is het interessant genoeg om te kijken tegen welke ploegen we uit kunnen komen. Tegen bijv. Porto, Wolfsburg of Lille ben je niet op voorhand al kansloos. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
Door het WK kan het gebeuren dat de zogenaamde topclubs onvoldoende voorbereid zijn op het spelen van de voorrondes. Bekend is dat veel topspelers een slecht seizoen draaien danwel vaker kans op blessures hebben na een WK. Omdat ik veronderstel dat Nederland niet zo ver zal komen, kan het WK wel eens voordelig uitpakken voor Feyenoord. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 10:10 schreef moa het volgende:[..] Ach, kans is groot dat we gewoon weer de Europa League in gaan, om die reden maakte me het niet veel uit of we 2e, 3e of 4e zouden worden. Maar nu we toch zo goed als zeker 2e zijn geworden is het interessant genoeg om te kijken tegen welke ploegen we uit kunnen komen. Tegen bijv. Porto, Wolfsburg of Lille ben je niet op voorhand al kansloos. Eens, dat zijn clubs die te doen zijn.. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
FC Porto? Dat is geen makkie hoor, sterke ploeg.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 april 2014 door MMM -- |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Ik zeg niet dat er makkies bij zitten, alleen dat je op voorhand niet kansloos bent.
Als we spelen zoals uit tegen PSV kan je bij een Duitse of Portugese subtopper gewoon een gelijkspel uit het vuur slepen, met wat geluk zelfs een kleine winst. De loting moet een beetje meezitten, maar als je uit een redelijk resultaat haalt kunnen we het in de Kuip afmaken. |
|
|
|
|
Uwe Warstein
|
|
|
Wolfsburg heeft een heerlijk counterteam met Rodriguez,Gustavo, Perisic |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 10:10 schreef moa het volgende:[..] Ach, kans is groot dat we gewoon weer de Europa League in gaan, om die reden maakte me het niet veel uit of we 2e, 3e of 4e zouden worden. Maar nu we toch zo goed als zeker 2e zijn geworden is het interessant genoeg om te kijken tegen welke ploegen we uit kunnen komen. Tegen bijv. Porto, Wolfsburg of Lille ben je niet op voorhand al kansloos. De clubs waar wij een kans tegen maken, komen in dezelfde pot als wij. Daar loten we dus niet tegen. Althans, als ik het me goed herinner van de vorige keer. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 12:37 schreef Stylzz het volgende:[..] De clubs waar wij een kans tegen maken, komen in dezelfde pot als wij. Daar loten we dus niet tegen. Althans, als ik het me goed herinner van de vorige keer. Hangt er een beetje van af welke ploegen zich kwalificeren, de kans is idd. klein dat we geplaatst zullen zijn door de slechte resultaten in de afgelopen 5 jaar. Feyenoord staat nu gerangschikt als 134e club van de +/- 450, er zijn tussen de ploegen die we kunnen loten dus ook teams die lager gerangschikt zijn.
Deze rangschikking is overigens niet alles zeggend over de sterkte van de teams, zo staan Ajax en PSV bijvoorbeeld boven ploegen als Liverpool. AZ wordt bijvoorbeeld hoger ingeschaald dan 80% van de clubs uit de Premier League en Primera Division vanwege de successen dit jaar en 2 seizoenen terug. Het is dus ook goed mogelijk dat we een zwakkere ploeg treffen die hoger gerangschikt is dan een sterkere ploeg. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
We krijgen sowieso een zware tegenstander, maar dat maakt niet uit. We hebben het de laatste tien jaar erg slecht gedaan in Europa, dus moeten we weer van onderaan beginnen... Nou, dan zal dit het begin zijn. Eerst tweede worden en dan de hoofdfase van de CL zien te halen... Dat zou toch geweldig zijn... En waarom zouden wij niet wat kunnen, terwijl dat dat IJ-volk het ook bijna lukte om te overleven...?? Zo veel beter dan ons zijn ze niet hoor. Redelijk gelijkwaardig... En waarom zouden we niet derde kunnen worden in een poule... dus het kan best wel, maar als je je maar wel kwalificeert hè |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 12:52 schreef Arie.Klooster het volgende:We krijgen sowieso een zware tegenstander, maar dat maakt niet uit. We hebben het de laatste tien jaar erg slecht gedaan in Europa, dus moeten we weer van onderaan beginnen... Nou, dan zal dit het begin zijn. Eerst tweede worden en dan de hoofdfase van de CL zien te halen... Dat zou toch geweldig zijn... En waarom zouden wij niet wat kunnen, terwijl dat dat IJ-volk het ook bijna lukte om te overleven...?? Zo veel beter dan ons zijn ze niet hoor. Redelijk gelijkwaardig... En waarom zouden we niet derde kunnen worden in een poule... dus het kan best wel, maar als je je maar wel kwalificeert hè Het kwalificeren is bijna moeilijker dan in de poulefase wat bereiken, de grotere ploegen spelen in de poulefase vaak met B elftallen omdat ze het zich wel kunnen permitteren puntverlies te leiden, soms is puntverlies zelfs nuttig om een mogelijke concurrent uit te schakelen.
In de kwalificatie ronde is het gewoon 1on1 met een sterke ploeg en is het voor beide partijen alles of niets. Komt bij dat wij daarin gewoon weinig ervaring hebben. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Uitgaan van eigen kracht. Alleen geen focking idee hoe dat er medio augustus uitziet. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
De tweede plek kan wel als magneet werken. Spelers zullen eerder bereid zijn naar ons toe te komen/te blijven dan als we europa-league zouden spelen... Ik neem toch aan dat er wel wat veranderen zal.. Als Clasie maar blijft. Hij is in mijn ogen niet te vervangen. Daar krijgen we geen betere voor. Hij is belangrijker dan welke speler ook. Maar ja, hij zal ook wel een keer naar het buitenland willen..., maar ik hoop dat hij blijft.... |
|
|
|
|
mitchah
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 12:37 schreef Stylzz het volgende:[..] De clubs waar wij een kans tegen maken, komen in dezelfde pot als wij. Daar loten we dus niet tegen. Althans, als ik het me goed herinner van de vorige keer. met de huidige samenstelling niet, ik vrees voor het nieuwe seizoen zoveel vertrekkende potentiele krachten op het eerste, geld om dergelijke spelers te halen die ervoor zorgen dat we niet de eerste ronde eruit liggen is er gewoon niet ben benieuwd. ik zou zeggen porto wolfsburg lille heb je op voorhand nog niet gewonnen. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
we hebben dan wel weer een trainer die graag uit de organisatie speelt, dus wie weet lopen we dan niet zo makkelijk in het mes als in onze recentere cl/ec avonturen. |
|
|
|
|
mitchah
|
|
|
ik hoop het, zou geweldig zijn in februarie nog cl te kunnen kijken is alweer te lang geleden allemaal |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 14:06 schreef hotjumper het volgende:we hebben dan wel weer een trainer die graag uit de organisatie speelt, dus wie weet lopen we dan niet zo makkelijk in het mes als in onze recentere cl/ec avonturen. Mogelijk minder aanvallend, maar wel realistisch. Moeten resultaten dan niet uitblijven natuurlijk, anders hangt Fred. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Eerste ronde een Oost blok club de tweede ronde denk ik een Engelse of een duitse club |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
joh, tweede worden is leuk, maar dit is gewoon nog 5 stappen te ver. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Volgend jaar CL finale tegen Bayern!!! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 08:47 schreef moa het volgende:Er van uit gaande dat onze kwalificatie voor de 3e voorronde Champions League een feit is na onze klinkende 0-2 overwinning op PSV Eindhoven, is het tijd vooruit te kijken naar de mogelijke tegenstanders in de Champions League voorrondes. Feyenoord zal zich door 2 loodzware voorrondes moeten zien te spelen om de groepsfase van de Champions League en daarmee het grote geld te bereiken. 3e Voorronde: In de derde voorronde spelen de nummers 2 uit de 6e t/m 15e gerangschikte competities uit Europa een duel over 2 wedstrijden, de 5 winnaars over deze tweekampen kwalificeren zich voor de 4e voorronde. In de uiteindelijke loting worden de ploegen als geplaatst of ongeplaatst gemerkt op basis van club coëfficiënten, voor zover beschikbaar staan deze achter de namen van de clubs. [..] 4e Voorronde: In de 4e voorronde spelen de 5 winnaars uit de 3e voorronde én 5 ploegen uit de 5 hoogst gerangschikte competities van Europa. In de uiteindelijke loting worden de ploegen als geplaatst of ongeplaatst gemerkt op basis van club coëfficiënten, voor zover beschikbaar staan deze achter de namen van de clubs. [..] Zodra er een ploeg definitief bekend is update ik de boel even. Is het al zeker dan ??? |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 10:10 schreef moa het volgende:[..] Ach, kans is groot dat we gewoon weer de Europa League in gaan, om die reden maakte me het niet veel uit of we 2e, 3e of 4e zouden worden. Maar nu we toch zo goed als zeker 2e zijn geworden is het interessant genoeg om te kijken tegen welke ploegen we uit kunnen komen. Tegen bijv. Porto, Wolfsburg of Lille ben je niet op voorhand al kansloos. Uit ervaring van de afgelopen jaren zijn we bijna tegen elke tegenstander europees kansloos ! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Feyenoord zit zeker in de laagste pot qua ranking vanwege de 'punten' die Feyenoord nooit heeft gehaald ... |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
bij CL wel ja. Bij EL wellicht niet. Dit seizoen waren we in de playoff ronde ook geplaatst. Feyenoord krijgt ook punten door prestaties van andere NL teams. Een soort ranking van de Eredivisie. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
ja die was ook niet al te best. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Alles is mogelijk. en als je stappen wilt zetten dan moet je hier beginnen. plaatsing is zeker wel mogelijk. met n goede tactiek en n beetje geluk ben je al n heel eind. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja, maar niet iedereen heeft een XBOX of Playstation. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
quote: goed plan om mee te beginnen, en vervolgens maar eens zien of we de kwalificatie door komen, daarna zien we het wel |
|
|
|
|
Uwe Warstein
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Fantasie helpt ook. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: tja, Ajax was eigenlijk ook niet goed genoeg om van Barca of City te winnen. En AZ miste kwaliteit om ver te komen in Europa.
Als we ons bij voorbaat al bij een vroege uitschakeling neerleggen dan creëer je ook een selffulfilling prophecy.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Nein Uwe das ist ein richtingen Hollandischen name kut mof |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 20:13 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] tja, Ajax was eigenlijk ook niet goed genoeg om van Barca of City te winnen. En AZ miste kwaliteit om ver te komen in Europa. Als we ons bij voorbaat al bij een vroege uitschakeling neerleggen dan creëer je ook een selffulfilling prophecy.. zo is dat ! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ha, internationale spanningen! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 20:13 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] tja, Ajax was eigenlijk ook niet goed genoeg om van Barca of City te winnen. En AZ miste kwaliteit om ver te komen in Europa. Als we ons bij voorbaat al bij een vroege uitschakeling neerleggen dan creëer je ook een selffulfilling prophecy.. Barca gaf een cadeautje aan Ajax. Granada won deze week ook van Barca, als die er geen zin in hebben geven ze t gewoon weg.
We kunnen nu wel doen alsof we een kans hebben, de bal is rond, 90 minuten blabla, maar in de basis, gewoon kansloos. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Nee hoor ben net een Maroc ik kan zo een nl paspoort opvragen, maar back on topic de volgende landen kunnen we hebben, mits onze live jongens niets gooien of roepen: Luxemburg, Liechtenstein, Malta, moeilijker wordt Monaco,Denemarken,Noorwegen,nog moeilijker Schotland, Wales, noord Ierland en dan bedoel ik ploegen uit deze landen |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Koffiedik enzo. Eerst maar eens de selectie van Feyenoord tegen die tijd zien. Enne...Utrecht werd ook door Luxemburgers uitgeschakeld. Hoezo zwakke landen. We zijn het zelf intussen. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 20:20 schreef Stylzz het volgende:[..] Barca gaf een cadeautje aan Ajax. Granada won deze week ook van Barca, als die er geen zin in hebben geven ze t gewoon weg. We kunnen nu wel doen alsof we een kans hebben, de bal is rond, 90 minuten blabla, maar in de basis, gewoon kansloos. Je verliest vaker dan dat je wint in die situatie, zonder meer waar. Maar je speelt natuurlijk voor die 1-2 keer dat het wel lukt en niet voor die 8-9 keer dat het fout gaat. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: Lees: "Er van uit gaande dat..." |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 17:09 schreef lijdensweg het volgende:[..] Uit ervaring van de afgelopen jaren zijn we bijna tegen elke tegenstander europees kansloos ! We hebben ook niet erg veel geluk gehad met de loting, vorige keer voorronde CL hadden we Guidetti niet meer en Pelle nog niet, we moesten het toen doen met Fernandez, Cisse en Schaken in de spits. Niet bepaald een voorhoede van het gewenste niveau.
Het jaar daar op troffen we Kuban dat net voor 60 miljoen euro aan nieuwe spelers had opgehaald, ook erg ongelukkig. We waren in die ronde zelfs als geplaatste ploeg de loting in gegaan en troffen van de 32 niet geplaatste ploegen veruit de zwaarste, |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op maandag 14 april 2014 - 20:21 schreef piet de paler het volgende:Nee hoor ben net een Maroc ik kan zo een nl paspoort opvragen, maar back on topic de volgende landen kunnen we hebben, mits onze live jongens niets gooien of roepen: Luxemburg, Liechtenstein, Malta, moeilijker wordt Monaco,Denemarken,Noorwegen,nog moeilijker Schotland, Wales, noord Ierland en dan bedoel ik ploegen uit deze landen Je kan je ook aanstellen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
piet de paler