|
|
moa
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 - 11:52 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Zijn Panathinaikos en Grasshoppers ook geplaatst? Want tegen die twee tegenstanders zouden we denk ik best wel kans maken. Zenit wordt heel erg moeilijk. In dat geval is het hopen op een gunstige loting bij de laatste voorronde EL, vrees ik.. Panathinaikos kan nog beide allebei, geplaats of ongeplaatst. Grasshoppers is ongeplaatst, Zenit is geplaatst. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
Even up to date..
quote: Ploegen in 3e voorronde. GEPLAATST
Zenit st Petersburg 73.899 Lille 45.300 Kopenhagen 45.260 Standard Luik 38.260 5
ONGEPLAATST
1 Dnipro 32.193 Panathinaikos 30.220 Feyenoord 13.362 Grasshopper 9.645
NTB
Besiktas 34.340 2e Pl. Cyprus = Play-offs.
4e Voorronde: In de 4e voorronde spelen de 5 winnaars uit de 3e voorronde én 5 ploegen uit de 5 hoogst gerangschikte competities van Europa.
In de uiteindelijke loting worden de ploegen als geplaatst of ongeplaatst gemerkt op basis van club coëfficiënten, voor zover beschikbaar staan deze achter de namen van de clubs.
quote: Ploegen in 4e voorronde:
1. Winnaar uit derde voorronde 2. Winnaar uit derde voorronde 3. Winnaar uit derde voorronde 4. Winnaar uit derde voorronde 5. Winnaar uit derde voorronde
1* FC Arsenal 112.950 4* FC Porto 105.293 3* Bayer Leverkusen 70.328 5* SSC Napoli 61.387 2* Atletic de Bilbao 54.456
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 mei 2014 door moa -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord ongeplaatst bij derde vCL
Feyenoord is door de laatste uitslagen in de diverse competities definitief ongeplaatst in de derde voorronde van de Champions League. De ploeg treft dan het Russische Zenit, Panathinaikos of een deelnemer uit de Turkse (Besiktas ?), Belgische (Standard Luik?), Oekrainse (Dnjpr ?), Franse (Lille ?), Cypriotische (APOEL ?) of Deense competitie.
Indien Feyenoord de derde voorronde weet door te komen wacht in de vierde voorronde een tweestrijd tegen Arsenal, Porto, Bayer Leverkusen, Napoli of Zenit (ervan uitgaande dat de Russen door de derde voorronde weten te komen). Bron: Netwerk.to |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 - 23:08 schreef RenatoBos het volgende:Feyenoord ongeplaatst bij derde vCL[ afbeelding ] Feyenoord is door de laatste uitslagen in de diverse competities definitief ongeplaatst in de derde voorronde van de Champions League. De ploeg treft dan het Russische Zenit, Panathinaikos of een deelnemer uit de Turkse (Besiktas ?), Belgische (Standard Luik?), Oekrainse (Dnjpr ?), Franse (Lille ?), Cypriotische (APOEL ?) of Deense competitie.Indien Feyenoord de derde voorronde weet door te komen wacht in de vierde voorronde een tweestrijd tegen Arsenal, Porto, Bayer Leverkusen, Napoli of Zenit (ervan uitgaande dat de Russen door de derde voorronde weten te komen). Bron: Netwerk.to Panathinaikos is dus weldegelijk geplaatst en geen Athletic de Bilbao dus als mogelijke tegenstander in de vierde voorronde ??? |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 - 00:03 schreef JanM het volgende:[..] Panathinaikos is dus weldegelijk geplaatst en geen Athletic de Bilbao dus als mogelijke tegenstander in de vierde voorronde ??? Panathinaikos is nog niet geplaatste of ongeplaatste, dit hangt af van welke ploegen zich nog meer kwalificeren voor de derde voorronde.
In de vierde voorronde ontlopen we Bilbao als Zenit door de derde ronde komt, Zenit heeft beterre coëfficiënten dan Bilbao, je vind de zijfers achter de club namen, hoe hoger het getal hoe hoger je geplaatste bent. Het is een soort van prestatie rating. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
@FeyenoordEuropa: Virtuele tegenstanders #CLQ3:
- Zenit (zeker) - Lille (zeker) - Luik/Anderlecht/Brugge - Besiktas (zeker) - Dnipro/Metalist Kharkiv. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Zeker Zenit, maar ook Lille ontlopen. Bij die andere 3 heeft Feyenoord een goede kans. En tegen de Belgen zelfs favoriet denk ik. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
Mooiste zou denk ik Besiktas of Dnipro zijn, dan ij 4e ronde Zenit. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
Lille toegevoegd aan geplaatste ploegen, Panathinaikos aan ongeplaatste ploegen, Besiktas ok toegevoegd |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
De beslissingen in alle Europese competities zijn gevallen. De mogelijke tegenstanders voor Feyenoord in de derde voorronde van de Champions League zijn dan ook bekend. Feyenoord loot in die voorronde van de Champions League Zenit, Lille, Kopenhagen, Luik of Besiktas. De loting is op 18 juli. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Doe maar Luik, lekker dichtbij.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kopenhagen zit vol met lekkere wijven. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Okay Kopenhagen word het.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 - 23:39 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Zeker Zenit, maar ook Lille ontlopen. Bij die andere 3 heeft Feyenoord een goede kans. En tegen de Belgen zelfs favoriet denk ik. Favoriet, hahahaha !!! Elke klus wordt een zware bevalling ... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Geen idee, hoe ziet de selectie eruit? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Hopen op Kopenhagen of Luik, denk ik. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Eens. Dan maken we denk ik een goede kans. Tegen de andere 3 wordt het echt loodzwaar(maar natuurlijk nooit onmogelijk). |
|
|
|
|
moa
|
|
|
Besiktas is nog niet zeker, we kunnen ook nog tegen Apoel Nicosia loten indien zij geen kampioen worden in Cyprus. Apoel heeft betere coefficienten dan Besiktas en zou wanneer zij 2e worden in de competitie van Cyprus als geplaatste ploeg ingedeeld worden.
Wanneer Apoel kampioen wordt zal Besiktas als geplaatst worden ingedeeld en dan voegt AEL Limasol (Cyp) zch bij de ongeplaatste ploegen in de derde voorronde.
Hopen op Apoel denk ik dan maar, Apoel zal makkelijker zijn dan Besiktas. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Club en supporters verdienen groepsfase Europees voetbal'
De penningmeester van Feyenoord is tevreden. Hij ziet de miljoenen binnenstromen. Trainer Fred Rutten kijkt echter al anders aan tegen al die vertrekkende sterkhouders. Want over twee weken staat het eerste duel in de voorronde van de Champions League gepland.
En de huidige selectie van de Rotterdammers geeft nog weinig hoop dat ze dat tweeluik overleven. Dat terwijl ze zo naar Europees succes hunkeren in De Kuip. 'De grote stappen die wij nu financieel zetten, moeten niet het sportieve failliet van de club betekenen', vindt ook Ron Smit, van de FSV.
'Dat zou zonde zijn, want Feyenoord en zijn supporters verdienen het zo om eindelijk weer eens Europees mee te doen', vertelt hij in het Algemeen Dagblad. 'Is het niet in de Champions League, dan in elk geval in de groepsfase van de Europa League.' Bron:AD |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op donderdag 22 mei 2014 - 16:22 schreef moa het volgende:Besiktas is nog niet zeker, we kunnen ook nog tegen Apoel Nicosia loten indien zij geen kampioen worden in Cyprus. Apoel heeft betere coefficienten dan Besiktas en zou wanneer zij 2e worden in de competitie van Cyprus als geplaatste ploeg ingedeeld worden. Wanneer Apoel kampioen wordt zal Besiktas als geplaatst worden ingedeeld en dan voegt AEL Limasol (Cyp) zch bij de ongeplaatste ploegen in de derde voorronde. Hopen op Apoel denk ik dan maar, Apoel zal makkelijker zijn dan Besiktas. Maakt het wat uit dan? Elke tegenstander wordt lastig! Je moet er niet teveel van verwachten naar mijn mening ... Ik ga er vanuit dat we pas vanaf volgend seizoen meer kunnen eisen. Ik ga er niet eens vanuit dat we dit seizoen europees gaan kwalificeren tijdens de competitie, ik hoop het van wel natuurlijk! |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
misschien moet de titel van dit topic gewijzigd worden in: hoe vaak gaan we spelen etc |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 16 juli 2014 - 12:30 schreef lijdensweg het volgende:[..] Maakt het wat uit dan? Elke tegenstander wordt lastig! Je moet er niet teveel van verwachten naar mijn mening ... Ik ga er vanuit dat we pas vanaf volgend seizoen meer kunnen eisen. Ik ga er niet eens vanuit dat we dit seizoen europees gaan kwalificeren tijdens de competitie, ik hoop het van wel natuurlijk! Uitgaande dat dat laatste klopt. Hoe denk je dan t te realiseren dat het jaar erna beter wordt? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
We moeten vrijdag hopen op een mazzeltje bij de loting.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Potentiële CL-tegenstanders Feyenoord op een rij
Morgenmiddag(vrijdag) om 12:00 wordt er in Nyon geloot wie de tegenstander van Feyenoord wordt in de derde voorronde van de Champions League.
RTV Rijnmond zet de vijf potentiële tegenstanders van de ploeg van trainer Fred Rutten alvast op een rij:
Zenit Sint Petersburg
De Russische topclub Zenit is met afstand de zwaarst mogelijke tegenstander voor Feyenoord. De coëfficiënt die de UEFA de club geeft op basis van recente resultaten in Europa zijn beduidend hoger dan alle andere clubs in deze derde voorronde. Met Aleksandr Kerzhakov en Andrey Arshavin heeft Zenit grote namen in het Russische voetbal op het veld staan, maar ook spelers als Hulk, Ezequiel Garay en Axel Witsel zijn van wereldniveau.
Voormalig Feyenoord-trainer Henk van Stee werkt momenteel bij Zenit als hoofd jeugdopleidingen. Ook Dick Advocaat en Cor Pot hebben een verleden bij de club uit Sint Petersburg, die speelt in het Petrovsky Stadium (20.000 toeschouwers). FC Twente wist in 2011 als enige Nederlandse club te winnen van Zenit.
Lille
De club van Salomon Kalou plaatste zich met hun derde plek in de Franse Ligue 1 van afgelopen seizoen voor de voorronde Champions League. De Ivoriaanse oud-Feyenoorder speelt daar sinds 2012 en had met 16 doelpunten een behoorlijk aandeel in het succes. Andere sterkhouders zijn spits Ronny Rodelin, verdediger Simon Kjær en doelman Vincent Enyeama.
In 2011 speelde trainer Fred Rutten met PSV tegen de club uit Frankrijk. Na een 2-2 gelijkspel voor 50.000 man in het Stade Pierre-Mauroy in Lille werd in Eindhoven de return met 3-1 gewonnen. Naast dat tweekamp speelde er nooit een Nederlandse club tegen OSC Lille.
FC Kopenhagen
In het Parken Stadion (38.000 toeschouwers) van FC Kopenhagen hebben de Deense fans de afgelopen jaren al vaker kunnen genieten van Champions League voetbal. Of dat na de tweede plaats van vorig seizoen weer gaat lukken is twijfelachtig. Het team bestaat voornamelijk uit Denen en een aantal oud-spelers uit de eredivisie zoals Claudemir, Steve De Ridder en Mathias Zanka Jørgensen.
In 2001 én 2006 werd Ajaks in Europees verband uitgeschakeld door FC Kopenhagen. PSV won in 2009 wel in de groepsfase van de Europa League, onder leiding van trainer Fred Rutten. Feyenoord speelde nog nooit tegen deze Deense club.
Standard Luik
De runner-up in de Belgische competitie van vorig seizoen is de enige club waar Feyenoord in het verleden al eens tegen speelde. In het succesvolle seizoen 1973/1974 had het team van Wiel Coerver wel veel moeite met Standard Luik. Door doelpunten van Lex Schoenmaker en Willem van Hanegem werd een 3-1 nederlaag in België omgebogen, waardoor Feyenoord doorging en uiteindelijk en UEFA-Cup won.
Ronnie Stam is de enige Nederlander in de huidige selectie van Standard Luik, dat speelt in het Stade Maurice Dufrasne met 30.000 toeschouwers. Andere namen die misschien voor sommigen nog bekend klinken zijn die van Jelle van Damme en Igor de Camargo, die vorig jaar terugkeerde na een mislukt avontuur in de Bundesliga.
Besiktas
De Vodafone Arena in Istanboel is de hectische thuishaven van de volksclub Besiktas, waar 41.000 man de boel op zijn kop zetten. Waar stadgenoten Galatasaray en Fenerbahce met Wesley Sneijder en Dirk kuyt een link met Nederland hebben, is deze er bij de nummer drie van Turkije niet. Wel speelt voormalig PSVer Atiba Hutchinson tegenwoordig bij Besiktas, dat woensdag nog Demba Ba als nieuwe aanwinst presenteerde. Besiktas mag in de voorronde van de Champions League uitkomen omdat kampioen Fenerbahce is geschorst door de UEFA.
Op basis van de coëfficiënt die de UEFA de club geeft zou Besiktas de meest gunstige tegenstander van Feyenoord zijn. In het verleden hebben Nederlandse clubs ook nog nooit verleden van de Turkse club, ook al zijn dat wel resultaten van lang geleden. Sinds 1993 speelde Besiktas niet meer tegen een club uit Nederland. Bron:Rijnmond |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Potentiële CL-tegenstanders Feyenoord op een rij
Morgenmiddag(vrijdag) om 12:00 wordt er in Nyon geloot wie de tegenstander van Feyenoord wordt in de derde voorronde van de Champions League.
RTV Rijnmond zet de vijf potentiële tegenstanders van de ploeg van trainer Fred Rutten alvast op een rij:
Zenit Sint Petersburg
De Russische topclub Zenit is met afstand de zwaarst mogelijke tegenstander voor Feyenoord. De coëfficiënt die de UEFA de club geeft op basis van recente resultaten in Europa zijn beduidend hoger dan alle andere clubs in deze derde voorronde. Met Aleksandr Kerzhakov en Andrey Arshavin heeft Zenit grote namen in het Russische voetbal op het veld staan, maar ook spelers als Hulk, Ezequiel Garay en Axel Witsel zijn van wereldniveau.
Voormalig Feyenoord-trainer Henk van Stee werkt momenteel bij Zenit als hoofd jeugdopleidingen. Ook Dick Advocaat en Cor Pot hebben een verleden bij de club uit Sint Petersburg, die speelt in het Petrovsky Stadium (20.000 toeschouwers). FC Twente wist in 2011 als enige Nederlandse club te winnen van Zenit.
Lille
De club van Salomon Kalou plaatste zich met hun derde plek in de Franse Ligue 1 van afgelopen seizoen voor de voorronde Champions League. De Ivoriaanse oud-Feyenoorder speelt daar sinds 2012 en had met 16 doelpunten een behoorlijk aandeel in het succes. Andere sterkhouders zijn spits Ronny Rodelin, verdediger Simon Kjær en doelman Vincent Enyeama.
In 2011 speelde trainer Fred Rutten met PSV tegen de club uit Frankrijk. Na een 2-2 gelijkspel voor 50.000 man in het Stade Pierre-Mauroy in Lille werd in Eindhoven de return met 3-1 gewonnen. Naast dat tweekamp speelde er nooit een Nederlandse club tegen OSC Lille.
FC Kopenhagen
In het Parken Stadion (38.000 toeschouwers) van FC Kopenhagen hebben de Deense fans de afgelopen jaren al vaker kunnen genieten van Champions League voetbal. Of dat na de tweede plaats van vorig seizoen weer gaat lukken is twijfelachtig. Het team bestaat voornamelijk uit Denen en een aantal oud-spelers uit de eredivisie zoals Claudemir, Steve De Ridder en Mathias Zanka Jørgensen.
In 2001 én 2006 werd Ajaks in Europees verband uitgeschakeld door FC Kopenhagen. PSV won in 2009 wel in de groepsfase van de Europa League, onder leiding van trainer Fred Rutten. Feyenoord speelde nog nooit tegen deze Deense club.
Standard Luik
De runner-up in de Belgische competitie van vorig seizoen is de enige club waar Feyenoord in het verleden al eens tegen speelde. In het succesvolle seizoen 1973/1974 had het team van Wiel Coerver wel veel moeite met Standard Luik. Door doelpunten van Lex Schoenmaker en Willem van Hanegem werd een 3-1 nederlaag in België omgebogen, waardoor Feyenoord doorging en uiteindelijk en UEFA-Cup won.
Ronnie Stam is de enige Nederlander in de huidige selectie van Standard Luik, dat speelt in het Stade Maurice Dufrasne met 30.000 toeschouwers. Andere namen die misschien voor sommigen nog bekend klinken zijn die van Jelle van Damme en Igor de Camargo, die vorig jaar terugkeerde na een mislukt avontuur in de Bundesliga.
Besiktas
De Vodafone Arena in Istanboel is de hectische thuishaven van de volksclub Besiktas, waar 41.000 man de boel op zijn kop zetten. Waar stadgenoten Galatasaray en Fenerbahce met Wesley Sneijder en Dirk kuyt een link met Nederland hebben, is deze er bij de nummer drie van Turkije niet. Wel speelt voormalig PSVer Atiba Hutchinson tegenwoordig bij Besiktas, dat woensdag nog Demba Ba als nieuwe aanwinst presenteerde. Besiktas mag in de voorronde van de Champions League uitkomen omdat kampioen Fenerbahce is geschorst door de UEFA.
Op basis van de coëfficiënt die de UEFA de club geeft zou Besiktas de meest gunstige tegenstander van Feyenoord zijn. In het verleden hebben Nederlandse clubs ook nog nooit verleden van de Turkse club, ook al zijn dat wel resultaten van lang geleden. Sinds 1993 speelde Besiktas niet meer tegen een club uit Nederland. Bron:Rijnmond |
|
|
|
|
moa
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Hen een lichte voorkeur voor Luik, lekker dichtbij.. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Doe maar Zenith St. Peterburg, mooi en veel te beleven ... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kopenhagen vol met lekkere wijven Luik vol met domme juffies |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Hahn-boula-mathijssen-kongolo-nelom-clasie-vormer-vilhena-boetius-te vrede- schaken. Nee, niet direct kansloos. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Sensi
|
|
|
Spannend.. Maar ik ben echt bang dat we Zenit gaan krijgen.. Weer zo'n team uit het Oostblok.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Precies daar vrees ik ook voor, ligt ons gewoon niet.. |
|
|
|
|
Nummer Zeven
|
|
|
Doe mij maar Standard Luik |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Luik en Kopenhagen lijkt me t beste. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: zeker Kopenhagen is n leuk uitje. |
|
|
|
|
TheMenace
|
|
|
besiktas nee zenit nee lille nee
tjah kopenhagen of standard doe kopenhagen maar die belgen vertrouw ik niet hahaha |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Met t huidige elftal kansloos |
|
|
|
|
Nummer Zeven
|
|
|
Dat zeiden ze ook over het Nederlands Elftal |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dus gaan we fluitend de CL in. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Kopenhagen en Standard hebben ook geen wereldploegen..
Ben het met Van Geil eens. Die 2 zouden het gunstigst zijn. Die moet je m.i. ook kunnen hebben. Niet dat we torenhoog favoriet zouden zijn, maar toch. Niet groter maken dan ze zijn. Tegen Besiktas en Lille maken we trouwens ook nog wel een redelijke kans. Alleen Zenit is normaal gezien een kansloze zaak. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op donderdag 17 juli 2014 - 23:18 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Kopenhagen en Standard hebben ook geen wereldploegen.. Ben het met Van Geil eens. Die 2 zouden het gunstigst zijn. Die moet je m.i. ook kunnen hebben. Niet dat we torenhoog favoriet zouden zijn, maar toch. Niet groter maken dan ze zijn. Tegen Besiktas en Lille maken we trouwens ook nog wel een redelijke kans. Alleen Zenit is normaal gezien een kansloze zaak. WK was ook kansloos ... See what happens !!! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Niet kansloos, wel weinig kans. Ik ga voor Standard Luik. Wordt dus groepsfase CL. En alles minder valt ook mee. |
|
|
|