BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord wordt bewust kapot gemaakt

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 15:32   quote  deeplink  
Ja mensen. Daar zijn we weer! De soap rond HNS en vernieuwbouw duurt maar voort. En werd vandaag opnieuw leven in geblazen door een artikel in de krant die zetelt in dat dorp boven Schiphol. Je verwacht het niet. Of juist wel! Eric Gudde en Jan van Merwijk doen er alles aan om hun prestigeproject HNS nieuw leven in te blazen onder aanvoering van de vriendjes VolkerWessels. Het valt natuurlijk als bouwbedrijf niet mee als de door Gudde en van Marwijk beloofde bouwgarantie van tafel wordt geveegd ten faveure van 2 ontwerpen die niet het jouwe zijn. Dag 365 miljoen aan inkomsten. Dag achterkamertjespolitiek. Dag handjeklap. Dag snoepreisjes.

De Feyenoord trojka is in het leven geroepen om onafhankelijk te kijken naar alle plannen rondom (ver)nieuwbouw van onze Kuip. Zij gaan gedegen te werk, hebben het brede vertrouwen van nagenoeg alle Feyenoord geledingen en moesten er voor zorg dragen dat alleen het beste voor Feyenoord het uitgangspunt was. Partijen die interesse hadden om De Kuip als project binnen te slepen konden zich kenbaar maken. Van de 7 plannen die overbleven hebben we nu nog 2 zogenaamde finalisten over: BAM en Red De Kuip. Dat laatste moet Gudde, van Merwijk, VolkerWessels en zelfbenoemde kleurplaathooligans als @ArdBuijsen zeer doen. Want Red De Kuip werd weggezet als het suffertje van de klas dat nergens kaas (of kroketten voor de liefhebbers) van gegeten had. Of ze even wilden wieberen. In your face gevalletje dat ze nu op de rand staan om De Kuip te mogen verbouwen.

Wim van Sluis sprak gisteren bij RTV Rijnmond dat voor beide vernieuwbouwplannen een garantstelling van de gemeente Rotterdam nodig is van 75 miljoen euro. Of willen een aandelenpakket ter waarde van 35 miljoen euro aan de gemeente verkopen. Gewoon op voorhand een transparant verhaal, met transparante plannen van de 2 finalisten op voorhand al op tafel. Dit in tegenstelling van HNS destjds. Een schimmig spel, dat zonder openheid van zaken werd gespeeld en waar de gemeente even 165 miljoen voor in de weegschaal moest leggen zonder te weten wat de plannen waren of hoe dat gedrocht van VolkerWessels eruit moest zien. Maar het meest opvallende was dat van Sluis gisteren zei dat Feyenoord kapot zou gaan bij de VolkerWessels variant destjds. Of welk compleet nieuw stadion dan ook: ,,Het had nog maar de vraag geweest of Feyenoord dit plan had overleefd. Als je goed naar die cijfers kijkt, dat hebben wij natuurlijk gedaan, moet je constateren dat dat nieuwe stadion veel te duur was. Lezen jullie met Gudde en van Merwijk? FEYENOORD WAS KAPOT GEGAAN! Door jullie egos, door jullie vieze spelletjes en een-tweetjes met VolkerWessels, maar vooral omdat jullie geen bord voor je kop hebben maar een hele bunker voor je harses hebben staan. Het was wachten totdat de VolkerWessels propaganda machine voor nieuwbouw weer ingezet zou worden. Om tòch de zin van de Feyenoordfamilie door te drukken. Laten we wel even voorop stellen: al jullie 50.000 broers, zussen, ooms, tantes, (klein)kinderen en andere leden van de ECHTE Feyenoord familie die altijd in De Kuip zitten hebben jullie al lang onterfd. Jullie zien het alleen zelf niet.

Inderdaad duurde het nog geen 24 uur voordat Gudde, van Merwijk, VolkerWessels in samenwerking met de meest smerige roddelkrant van dit land met hun propaganda op de proppen kwamen. Want wat blijkt nu? De SuperKuip (walgelijke naam bedacht door een walgelijk bedrijf) kan nu zonder garantie van de gemeente worden gebouwd! Volgt u het nog? Van 365 miljoen gingen we naar 200 miljoen kosten. Van 165 miljoen garantstelling naar 0 eurootjes. Ik denk dat je nog eerder water ziet branden in een woestijn dan dat ik dit snap. Maar het meest smerige van het artikel in de krant die je nog niet wilt gebruiken als het toiletpapier op is, zit hem in de quotes die op het gevoel van supporters inspelen, die de Trojka minachten en die vooral door laten klinken dat alleen de plannen van VolkerWessels deugen. En dus het beste voor Feyenoord zijn. Hoe bedoel je tunnelvisie en geen respect tonen? Lees mee:

De financiering van de eerder afgeserveerde superKuip van VolkerWessels (totale nieuwbouw voor 265 miljoen euro) is volgens welingelichte bronnen zónder hulp van de gemeente Rotterdam rond. Dit in tegenstelling tot de andere twee partijen (BAM en Red de Kuip), die wellicht nog een jaar nodig hebben om het geld op tafel te krijgen.

Ingegeven door emoties, die bij een deel van de fans leven voor de oude Kuip, besloten de drie verkenners in alle haast toch de voorkeur te geven aan een renovatieplan van de BAM of dat van Red de Kuip, de door een groep supporters ingediende plannen voor het verbouwen van De Kuip.

De passie en warmte van een deel van de Feyenoord-supporters voor de oude Kuip is begrijpelijk. Het is een fenomenaal stadion geweest, maar het staat de sportieve en financiële groei van Feyenoord nu fors in de weg

Uit eerste onderzoeken blijkt dat Feyenoord als club bij renovatie qua begroting en financiële mogelijkheden nog tientallen jaren ver achter de andere topclubs Ajax en PSV zal blijven.

Het doet niet alleen bij een groot deel van de aanhang, maar ook bij financiers en zéér vermogende vrienden van Feyenoord de vraag rijzen of de drie verkenners Wim van Sluis, Jos van der Vegt en Hans Vervat, de voetbalclub én de gemeente Rotterdam niet ernstig tekort doen als ze het volledig financierbare nieuwbouwplan niet willen heroverwegen.

Het is kortweg gezegd een schande dat Gudde en van Merwijk niet gewoon zwijgen. Het is al talloze keren aangetoond dat deze 2 passanten totaal ongeschikt zijn om Feyenoord te leiden. Eric en Jantje interesseert het geen reet wat het beste voor Feyenoord is, die zijn alleen maar geïnteresseerd om hun missie af te maken, hun zakken te vullen en met een beetje mazzel ook nog elkaars achterste. Gudde en van Merwijk zijn bezig Feyenoord op dit moment eigenhandig kapot te maken, tweespalt te zaaien onder supporters, de verkenners te schofferen en het gevoel te geven dat wàt voor werk zij ook verzetten, het advies niet omarmd wordt. Feyenoord wordt net zo met de grond gelijk gemaakt als De Kuip in de plannen van HNS. Dat is hun enige missie: een nieuwe stadion te laten verrijzen ten koste van alles. Het lijkt bijna net zo eng als het dictatorschap in Noord-Korea. Luisteren of opdonderen is het devies van deze heren.

Het wordt tijd dat supporters en het management bij Feyenoord zij aan zij gaan staan en deze heren op staande voet ontslaan. Elke jan modaal die zo opzichtig faalt, slecht presteert, of mismanagement voert had al lang bij het UWV op de stoep gestaan. Maar binnen Feyenoord bestaat de mogelijkheid om dit gewoon dag na dag te kunnen en mogen presteren. Wanneer worden mensen wakker daar in het Maasgebouw? En grijpen ze in? Het grootste deel van Het Legioen is al lang ontwaakt uit zijn slaap en ziet precies wat er aan de hand is. ONZE club, ONS stadion, ONS Feyenoord wordt kapot gemaakt. En het ergste van alles is: dit gebeurt nog bewust ook door Gudde en van Merwijk. Eric en Jan: bespaar ons jullie zoete broodjes en donder alsjeblieft op! Niet morgen, maar nu. En neem jullie complete HNS Maffia onder jullie armen mee.

WijZijnFey
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 19 april 2014 - 15:56   quote  deeplink  
Edit, ik reageerde op t antwoord van lijdensweg, die t onzinstuk vond.

eens, dit verhaal roept boe, zonder feiten te kennen. Ik ben ook heel benieuwd hoe ze dit verhaal rond willen breien zonder steun van de gemeente etc. en wat ze bijvoorbeeld met de Kuip van plan zijn, maar die informatie is niet gedeeld.

Dit verhaal is volgens mij ook niet geheel objectief, maar ik kan me vergissen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 april 2014 door Stylzz --
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 19 april 2014 - 15:56   quote  deeplink  
Lees het niet meer.
4 regels is al voldoende om te kotsen. Gefrustreerde en achterbakse kretologie van een teleurgestelde.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 15:56 schreef Stylzz het volgende:
Edit, ik reageerde op t antwoord van lijdensweg, die t onzinstuk vond.

eens, dit verhaal roept boe, zonder feiten te kennen. Ik ben ook heel benieuwd hoe ze dit verhaal rond willen breien zonder steun van de gemeente etc. en wat ze bijvoorbeeld met de Kuip van plan zijn, maar die informatie is niet gedeeld.

Dit verhaal is volgens mij ook niet geheel objectief, maar ik kan me vergissen.
ja, sorry.
Telkens de gehele quote met alleen 'lulverhaal' eronder is niet de bedoeling.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 19 april 2014 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 15:56 schreef Stylzz het volgende:
Edit, ik reageerde op t antwoord van lijdensweg, die t onzinstuk vond.

eens, dit verhaal roept boe, zonder feiten te kennen. Ik ben ook heel benieuwd hoe ze dit verhaal rond willen breien zonder steun van de gemeente etc. en wat ze bijvoorbeeld met de Kuip van plan zijn, maar die informatie is niet gedeeld.

Dit verhaal is volgens mij ook niet geheel objectief, maar ik kan me vergissen.
Ik kom nergens feiten tegen. Ik zie alleen aannames.
Gudde gaat voor een nieuw stadion. Dat is z'n opdracht. Ik lees nog niet wat ie verkeerd doet.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 19 april 2014 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 15:58 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Ik kom nergens feiten tegen. Ik zie alleen aannames.
Gudde gaat voor een nieuw stadion. Dat is z'n opdracht. Ik lees nog niet wat ie verkeerd doet.
Ik lees wel dat er een verdienmodel in zit met parkeerplaatsen.
Dat daardoor minder geld vanuit de gemeente hoeft te komen omdat de plaatsen onder het stadion komen en er dus geen extra geld/grond/mankracht in plaatsen op een andere locatie hoeven. Dat is dus 1 ding waarom t nu goedkoper zou zijn en minder steun van de gemeente benodigd is.

Wij zijn Feyenoord zijn voor behoud van de Kuip, dat lijkt me duidelijk.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 19 april 2014 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 16:02 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Wij zijn Feyenoord zijn voor behoud van de Kuip, dat lijkt me duidelijk.
Dat mag.
Als ze het dan ook nog met fair play doen. Prima.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 16:06   quote  deeplink  
Het lijkt me dat zij een podium bieden voor mensen die hun mening kwijt willen. Laatst hadden ze toch ook een stuk van iemand die juist een nieuw stadion wilde?

Al moet ik daar wel bij zeggen dat dat minder enthousiast werd ingeleid.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 19 april 2014 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 16:06 schreef Bosifyable het volgende:
Het lijkt me dat zij een podium bieden voor mensen die hun mening kwijt willen. Laatst hadden ze toch ook een stuk van iemand die juist een nieuw stadion wilde?

Al moet ik daar wel bij zeggen dat dat minder enthousiast werd ingeleid.
Ik vraag me af of je al die meningen wel een podium moet geven.
Het is de toon die de muziek maakt, als je zo'n stuk accepteert en plaatst, weet je dat er van die eencelligen zijn die nu al hun knuppels staan te slijpen.
moa
 moa - zaterdag 19 april 2014 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 15:58 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Ik kom nergens feiten tegen. Ik zie alleen aannames.
Gudde gaat voor een nieuw stadion. Dat is z'n opdracht. Ik lees nog niet wat ie verkeerd doet.
De leiding van de club gaat voor de best mogelijke oplossing, als dat renovatie is is dat prima en als dat een nieuw stadion is, is dat ook prima.

Een nieuw stadion zal in ieder geval in commercieel opzicht op alle terreinen een verbetering zijn t.a.v. de Kuip. De sfeer van de Kuip is uniek en moeilijk na te bouwen maar verder is het natuurlijk maar een aftands bouwwerk.

In een nieuwe Kuip zal je de capaciteit makkelijk kunnen laten toenemen tot 60.000-80.000 zit (en staan) plaatsen. Ook zal een nieuw stadion eindelijk de mogelijkheid bieden voor uitstekende catering ( Nu een volstrekt drama ) skyboxen (Cambuur heeft er meer dan wij) en allerhande andere hedendaagse diensten waar het verouderde stadion niet op ingericht is.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 16:14 schreef moa het volgende:

[..]

De leiding van de club gaat voor de best mogelijke oplossing, als dat renovatie is is dat prima en als dat een nieuw stadion is, is dat ook prima.

Te allen tijde. Als vandaag blijkt dat je met een nieuw stadion véél beter uit bent dan met vernieuwbouw, mogen ze morgen gaan bouwen.

Lees je mee lijdensweg? Dan hoef je de volgende keer niet te bitchen dat ik een plaat voor m'n kop heb.
Milo
 Milo - zaterdag 19 april 2014 - 16:30   quote  deeplink  
Waar maken we ons druk om? Uiteindelijk komt het vast goed ga er mij niet druk om maken proost!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 april 2014 - 16:46   quote  deeplink  
De paashaas is groen!
Fuck het hns!!
Zoals ik vanochtend een mooie verwensing kreeg van iemand geef ik het jullie...
Hele fijne groenepaashaas dagen!
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
topic: Feyenoord wordt bewust kapot gemaakt
Ik heb eerder het idee dat de titel meer slaat op de schrijver(s) van het artikel.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 17:47   quote  deeplink  
Als je wat beter ingevoerd zou zijn, had je wss een ander idee. Maar goed, jij en kennis van zaken omtrent De Kuip.. Deja vu.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 17:47 schreef Bosifyable het volgende:
Als je wat beter ingevoerd zou zijn, had je wss een ander idee. Maar goed, jij en kennis van zaken omtrent De Kuip.. Deja vu.
Je kan ook door emotie en vasthouden aan je eigen mening een verkeerd beeld voor jezelf hebben gecreerd. Dan kan een heldere blik van een buitenstaander soms beter zijn.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 april 2014 - 17:52   quote  deeplink  
Wij zijn Feyenoord en voor een NIEUW stadion
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 april 2014 - 17:53   quote  deeplink  
Het is zo helder als een klontje...
Wil je genaaid worden ?kies dan voor HNS
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 april 2014 - 17:56   quote  deeplink  
Het is zo helder als een klontje ...
Wil je belazerd worden? Kies dan voor Rdk of BAM
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 17:56 schreef lijdensweg het volgende:
Het is zo helder als een klontje ...
Wil je belazerd worden? Kies dan voor Rdk of BAM
onderbouw het nou eens
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 17:51 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Je kan ook door emotie en vasthouden aan je eigen mening een verkeerd beeld voor jezelf hebben gecreerd. Dan kan een heldere blik van een buitenstaander soms beter zijn.
Ik voel me op het moment niet aangesproken, dus neem aan dat je het over de schrijver van het stukkie hebt. Ik geloof goed dat hij voorstander is van renovatie, en niet snel zal afwijken van die mening. Maar als aantoonbaar (!) blijkt dat een nieuw stadion het beste is voor Feyenoord, zal iedereen hier in meegaan. Het artikel van Catenaccio wat ik laatst plaatste en vandaag naar refereerde, gaf ook al aan dat een nieuw stadion in de Maas razend populair was onder supporters. Toen sprak vrijwel niemand over de emoties en de nostalgie omtrent De Kuip. Waarom niet? Omdat het wederom een gedurfd idee en ontwerp was, one of a kind. Dat bleek onhaalbaar, en nu willen ze koste wat kost een dertien in een dozijn mediahalletje plaatsen. Wáárom? En vooral de vieze spelletjes die ze (lijken te ) spelen, dat kan toch niet? Zo creëer je toch geen sympathie onder je achterban?

Na het debacle van HNS stelt Feyenoord zélf de trojka aan, die alle stadionplannen konden beoordelen en van daaruit zouden zij een advies geven hoe en wat. Dat blijkt dan RdK en BAM te zijn, maar sinds dat bekend is geworden, krijg je ineens de stuiptrekkinkjes van VW te zien. En het kan eigenlijk niet anders dan dat Feyenoord hier zelf ook aan meewerkt. Ze hoopten dat de trojka wel ff het VW plan zou beoordelen en goedkeuren, maar kwamen van een koude kermis thuis. Het is toch absurd dat je zelf drie man aan het werk zet, en ze zo te kakken zet na al hun werk? En hoe dit dan in de media komt, nota bene via de Telegraaf (?), is toch ook bizar? Ik vind het niet gek dat supporters op deze manier reageren.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 april 2014 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 17:59 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

onderbouw het nou eens
Nou , ik heb al eens eerder vermeld dat een renovatie/vernieuwbouw een mooie oplossing voor de korte termijn is. En daar blijf ik voor de volle 100% achter staan. Ik vind het onzin dat de kuip dan langer dan 25 jaar zal mee gaan na die vernieuwbouw. Zie de vorige renovatie, het is al jaren dat er geen financiële groei mogelijkheden zijn na die renovatie van amper 20 jaar geleden! 20 jaar nog maar. Al vanaf 2001 zijn er geen groei mogelijkheden meer in de financiën , dus binnen 10 jaar stond Feyenoord alweer stil in zijn ontwikkeling en dat is voor mij de belangrijkste redenen dat de club met geen prijzen meer pakt.
Daarom vind ik een nieuw stadion de beste optie, gaat weer minstens 75 mee. Bij die renovatie/vernieuwbouw betaal je nu ongeveer 200 miljoen euro om over 20 weer aan te kloppen voor alsnog een nieuw stadion? Die dan waarschijnlijk veel meer kost dan die 362 miljoen die HNS moest kosten. Dan ben je waarschijnlijk 2 keer zo duur uit. Is dat wat we willen voor Feyenoord? Dan krijg je die 200 miljoen van die renovatie en later 500 miljoen voor een nieuw stadion! Lekker dan, 700 miljoen of meer. Dat is pas beleid. Ik ben benieuwd of de troika hier ook rekening mee hou?
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 april 2014 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 18:02 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ik voel me op het moment niet aangesproken, dus neem aan dat je het over de schrijver van het stukkie hebt. Ik geloof goed dat hij voorstander is van renovatie, en niet snel zal afwijken van die mening. Maar als aantoonbaar (!) blijkt dat een nieuw stadion het beste is voor Feyenoord, zal iedereen hier in meegaan. Het artikel van Catenaccio wat ik laatst plaatste en vandaag naar refereerde, gaf ook al aan dat een nieuw stadion in de Maas razend populair was onder supporters. Toen sprak vrijwel niemand over de emoties en de nostalgie omtrent De Kuip. Waarom niet? Omdat het wederom een gedurfd idee en ontwerp was, one of a kind. Dat bleek onhaalbaar, en nu willen ze koste wat kost een dertien in een dozijn mediahalletje plaatsen. Wáárom? En vooral de vieze spelletjes die ze (lijken te ) spelen, dat kan toch niet? Zo creëer je toch geen sympathie onder je achterban?

Na het debacle van HNS stelt Feyenoord zélf de trojka aan, die alle stadionplannen konden beoordelen en van daaruit zouden zij een advies geven hoe en wat. Dat blijkt dan RdK en BAM te zijn, maar sinds dat bekend is geworden, krijg je ineens de stuiptrekkinkjes van VW te zien. En het kan eigenlijk niet anders dan dat Feyenoord hier zelf ook aan meewerkt. Ze hoopten dat de trojka wel ff het VW plan zou beoordelen en goedkeuren, maar kwamen van een koude kermis thuis. Het is toch absurd dat je zelf drie man aan het werk zet, en ze zo te kakken zet na al hun werk? En hoe dit dan in de media komt, nota bene via de Telegraaf (?), is toch ook bizar? Ik vind het niet gek dat supporters op deze manier reageren.
De troika had ook makkelijk 3 partijen over laten blijven voor de finale ronde. Vooral omdat in deze laatste ronde de financiële zaken onderbouwd moeten worden. Dat had ook voor veel minder heibel gezorgd vermoed ik.

Dat heeft de troika waarschijnlijk toch onderschat. Want nu heeft de troika zijn conclusie al klaar voordat het door de specialisten is uitgerekend. Want bij elk plan die is ingediend was een beraming mee gegeven , ook door RdK en BAM ...
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 19 april 2014 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 17:53 schreef Leon FR1908 het volgende:
Het is zo helder als een klontje...
Wil je genaaid worden ?kies dan voor HNS
In de oude vorm. Klopt.
In de vorm zoals ze nu naar buiten brengen? Kan ik niet beoordelen zonder details.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 18:23 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

De troika had ook makkelijk 3 partijen over laten blijven voor de finale ronde. Vooral omdat in deze laatste ronde de financiële zaken onderbouwd moeten worden. Dat had ook voor veel minder heibel gezorgd vermoed ik.

Dat heeft de troika waarschijnlijk toch onderschat. Want nu heeft de troika zijn conclusie al klaar voordat het door de specialisten is uitgerekend. Want bij elk plan die is ingediend was een beraming mee gegeven , ook door RdK en BAM ...
Als zij zelf niet gespecialiseerd zijn, had ik ze niet eens aangesteld. En als ze dan wel hun dingetje mochten komen doen, had ze dan 7 plannen door laten gaan. Sterker nog, allemaal! Want pas nadat zij eigenlijk niets hebben gedaan, komen de specialisten.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 april 2014 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 18:02 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ik voel me op het moment niet aangesproken, dus neem aan dat je het over de schrijver van het stukkie hebt. Ik geloof goed dat hij voorstander is van renovatie, en niet snel zal afwijken van die mening. Maar als aantoonbaar (!) blijkt dat een nieuw stadion het beste is voor Feyenoord, zal iedereen hier in meegaan. Het artikel van Catenaccio wat ik laatst plaatste en vandaag naar refereerde, gaf ook al aan dat een nieuw stadion in de Maas razend populair was onder supporters. Toen sprak vrijwel niemand over de emoties en de nostalgie omtrent De Kuip. Waarom niet? Omdat het wederom een gedurfd idee en ontwerp was, one of a kind. Dat bleek onhaalbaar, en nu willen ze koste wat kost een dertien in een dozijn mediahalletje plaatsen. Wáárom? En vooral de vieze spelletjes die ze (lijken te ) spelen, dat kan toch niet? Zo creëer je toch geen sympathie onder je achterban?

Na het debacle van HNS stelt Feyenoord zélf de trojka aan, die alle stadionplannen konden beoordelen en van daaruit zouden zij een advies geven hoe en wat. Dat blijkt dan RdK en BAM te zijn, maar sinds dat bekend is geworden, krijg je ineens de stuiptrekkinkjes van VW te zien. En het kan eigenlijk niet anders dan dat Feyenoord hier zelf ook aan meewerkt. Ze hoopten dat de trojka wel ff het VW plan zou beoordelen en goedkeuren, maar kwamen van een koude kermis thuis. Het is toch absurd dat je zelf drie man aan het werk zet, en ze zo te kakken zet na al hun werk? En hoe dit dan in de media komt, nota bene via de Telegraaf (?), is toch ook bizar? Ik vind het niet gek dat supporters op deze manier reageren.
Dankzij jou hoef ik niet na te denken....
Je heb helemaal gelijk en sta achter elk woord....
En dat zal ik blijven doen zolang het eng blijft vanuit de directie..
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 19 april 2014 - 19:29   quote  deeplink  
Want zij zijn groot en wij zijn klein.
Allemaal slap calimero gelul.
Argumenten nu.
freduc
 freduc - zaterdag 19 april 2014 - 20:38   quote  deeplink  
wat een gelul allemaal hier , nieuwbouw is gewoon het beste voor feyenoord en dat VW stadion is gewoon een geweldig stadion waar we internationaal weer mee op de kaart staan
daar moeten we naar kijken , al die complot theorien of die stellingen dat het onverantwoord is is alleen maar gissen
als VW zegt dat ze het rond hebben , nou prima toch bouwen die handel
waar is die lef gebleven ? ooit 75 jaar terug bouwden ze een kuip die zijn weerga niet kende in nederland en zelfs europa , en dat maakte feyenoord de rijkste club van nederland
daar moeten we heen , niet naar die 2 goedkope renovatie plannen die feyenoord wel iets helpen op de korte termijn maar op de lange termijn loop je weer achter de feiten aan
je hebt nu weer de kans om de grootste club van nederland te worden met zo'n fantastie's stadion

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 april 2014 door freduc --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 april 2014 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 19:29 schreef FR-Henk het volgende:
Want zij zijn groot en wij zijn klein.
Allemaal slap calimero gelul.
Argumenten nu.
Wat bedoel je nou eigenlijk Henk?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 19 april 2014 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 20:38 schreef freduc het volgende:
wat een gelul allemaal hier , nieuwbouw is gewoon het beste voor feyenoord en dat VW stadion is gewoon een geweldig stadion waar we internationaal weer mee op de kaart staan
daar moeten we naar kijken , al die complot theorien of die stellingen dat het onverantwoord is is alleen maar gissen
als VW zegt dat ze het rond hebben , nou prima toch bouwen die handel
waar is die lef gebleven ? ooit 75 jaar terug bouwden ze een kuip die zijn weerga niet kende in nederland en zelfs europa , en dat maakte feyenoord de rijkste club van nederland
daar moeten we heen , niet naar die 2 goedkope renovatie plannen die feyenoord wel iets helpen op de korte termijn maar op de lange termijn loop je weer achter de feiten aan
je hebt nu weer de kans om de grootste club van nederland te worden met zo'n fantastie's stadion
Jammer man maar het is te duur bevonden door het aangewezen trojka..Aangewezen en opgezet
door notabene Feyenoord zelf ..
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 20 april 2014 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 20:38 schreef freduc het volgende:
wat een gelul allemaal hier , nieuwbouw is gewoon het beste voor feyenoord en dat VW stadion is gewoon een geweldig stadion waar we internationaal weer mee op de kaart staan
daar moeten we naar kijken , al die complot theorien of die stellingen dat het onverantwoord is is alleen maar gissen
als VW zegt dat ze het rond hebben , nou prima toch bouwen die handel
waar is die lef gebleven ? ooit 75 jaar terug bouwden ze een kuip die zijn weerga niet kende in nederland en zelfs europa , en dat maakte feyenoord de rijkste club van nederland
daar moeten we heen , niet naar die 2 goedkope renovatie plannen die feyenoord wel iets helpen op de korte termijn maar op de lange termijn loop je weer achter de feiten aan
je hebt nu weer de kans om de grootste club van nederland te worden met zo'n fantastie's stadion
-De trojka denkt daar anders over. Ze hebben dat nota bene zelf onderzocht. Of zou jij ze graag willen helpen met jouw kennis?
-Geweldig stadion? Vertel, wat is er zo bijzonder aan. Vergeleken met Europese stadions van de topclubs.
-Wat doe je nu zelf? Zelfs na onderzoek dat HNS en het VW plan duur en onverantwoord waren, blijf jij verkondigen dat het toch echt het beste voor Feyenoord is. Eric, ben jij het?
-Ze bouwden 75 jaar geleden inderdaad een stadion wat ongekend was voor die tijd. En wat willen ze nu bouwen? Een vrij simpel stadion, met alleen maar 'bijzondere' onderdelen die ze kopiëren van andere stadions. Dat is het verschil. Veel Europese clubs hebben hun stadion gebaseerd op De Kuip. Een eventueel nieuw stadion wordt gewoon een kopie van al die andere stadions concerthallen. Daarmee zet je jezelf niet op de kaart, maar ben je gewoon grijze middenmoot.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 20 april 2014 - 01:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 21:52 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou eigenlijk Henk?
Dat stuk bovenaan deze topic.
Mij te makkelijk om een wij-zij situatie te schetsen.
Waarom zou een directie niet juist mógen gaan voor een nieuw stadion?
Waarom niet voor het onderste uit de kan gaan?

Wat nu als idd blijkt dat directie het hns volledig gefinancierd krijgt, zonder gemeenschapsgeld en waterdichte financiële veiligheid voor de club Feyenoord?
Ben je dan een onbetrouwbare directie?

De RdK-aanhanger van dit stuk schiet met volle oorlogssterkte op directie.

Wel, leg mij nou maar eens haarfijn uit wat directie tot op heden ZICHTBAAR fout doet in dit verband.

Tenslotte: talloze belangen(groepen) dingen hier mee. Niemand is onafhankelijk, hns, BAM, Volker Wessels, RdK.
Inherent aan ieders belang is de ander neer te halen met oneigenlijke argumenten. Want zover is dat al gevorderd.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 20 april 2014 - 05:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 00:08 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

-De trojka denkt daar anders over. Ze hebben dat nota bene zelf onderzocht. Of zou jij ze graag willen helpen met jouw kennis?
-Geweldig stadion? Vertel, wat is er zo bijzonder aan. Vergeleken met Europese stadions van de topclubs.
-Wat doe je nu zelf? Zelfs na onderzoek dat HNS en het VW plan duur en onverantwoord waren, blijf jij verkondigen dat het toch echt het beste voor Feyenoord is. Eric, ben jij het?
-Ze bouwden 75 jaar geleden inderdaad een stadion wat ongekend was voor die tijd. En wat willen ze nu bouwen? Een vrij simpel stadion, met alleen maar 'bijzondere' onderdelen die ze kopiëren van andere stadions. Dat is het verschil. Veel Europese clubs hebben hun stadion gebaseerd op De Kuip. Een eventueel nieuw stadion wordt gewoon een kopie van al die andere stadions concerthallen. Daarmee zet je jezelf niet op de kaart, maar ben je gewoon grijze middenmoot.
De troika hangt te veel naar de supporters toe blijkt steeds meer, bang voor negatieve reacties als men niet voor de kuip zou kiezen. Is dat dan onafhankelijk en in het belang van Feyenoord? Dus kom niet met die smoesjes dat de troika het VW stadion duur en onverantwoord vinden. Supporters zouden pas geraadpleegd moeten nadat er is besloten of er gerenoveerd gaat worden of er een nieuw stadion komt. Niet zoals het nu is gegaan.
Op bepaalde vlakken is de troika kinderlijk in de fout gegaan en kan men de schijn van belangen verstrengeling ook niet uit de weg gaan.
Het is in de huidige maatschappij niet anders dat elke partij wel enig belang in welke vorm dan ook hebben ....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 20 april 2014 - 08:57   quote  deeplink  
Hahaha
Voor nog veel moeilijker
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 20 april 2014 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 05:01 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

De troika hangt te veel naar de supporters toe blijkt steeds meer, bang voor negatieve reacties als men niet voor de kuip zou kiezen. Is dat dan onafhankelijk en in het belang van Feyenoord? Dus kom niet met die smoesjes dat de troika het VW stadion duur en onverantwoord vinden. Supporters zouden pas geraadpleegd moeten nadat er is besloten of er gerenoveerd gaat worden of er een nieuw stadion komt. Niet zoals het nu is gegaan.
Op bepaalde vlakken is de troika kinderlijk in de fout gegaan en kan men de schijn van belangen verstrengeling ook niet uit de weg gaan.
Het is in de huidige maatschappij niet anders dat elke partij wel enig belang in welke vorm dan ook hebben ....
'Dus kom niet met smoesjes..'

Gestopt met lezen.
Milo
 Milo - zondag 20 april 2014 - 09:52   quote  deeplink  
Ik snap het echt niet meer?! En jullie maken het er niet gemakkelijker op met dat gelul
freduc
 freduc - zondag 20 april 2014 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 21:54 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Jammer man maar het is te duur bevonden door het aangewezen trojka..Aangewezen en opgezet
door notabene Feyenoord zelf ..
wat jij doet is gissen en negatief gelul , als VW zegt dat ze het financieel rond hebben waarom moet dit plan dan afgeschoten worden???
en over stadion's kunnen smaken verschillen persoonlijk vind ik dat rdk stadion net een kampeertent dat ziet er niet uit
Els
 Els - zondag 20 april 2014 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 10:41 schreef freduc het volgende:

[..]

wat jij doet is gissen en negatief gelul , als VW zegt dat ze het financieel rond hebben waarom moet dit plan dan afgeschoten worden???
en over stadion's kunnen smaken verschillen persoonlijk vind ik dat rdk stadion net een kampeertent dat ziet er niet uit
Misschien omdat het niet door de ballotage was gekomen?
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 20 april 2014 - 10:51   quote  deeplink  
Don't fuck with de kampeertenten.
ar
 ar - zondag 20 april 2014 - 10:55   quote  deeplink  
vooral niet de kant en klare 6-persoons!
Nick4F
 Nick4F - zondag 20 april 2014 - 11:44   quote  deeplink  
Voor mij is Gudde een zegen voor de club gebleken. RDK, HNS of BAM, het zal me even worst wezen, maar ik vind het echt te gek voor woorden waar deze man in bovenstaand stuk voor uitgemaakt wordt. En hoezo wordt hij er beter van? Bedoelt iemand dat Gudde zeg een miljoentje of zo in z'n zak steekt als hij het project in handen van VW heeft gekregen? Bedoelt bovenstaande auteur dat Gudde gewoon een ordinaire dief is? Dat VW een leuk bedrag overmaakt op een rekening van de Kaaimaneilanden? En dat Gudde ontslag neemt nadat de opdracht aan VW is toegekend om ergens op een tropisch eiland te gaan rentenieren? Schande! Deze man heeft de club door de moeilijkste jaren van bestaan geleid, door heel gedisciplineerd te begroten en daar consequent aan vast te houden. In deze jaren is hij beschimpt, bespot en bedreigd, maar hij heeft alles getrotseerd, - met een geweldig resultaat. Ik heb meer vertrouwen in Eric Gudde dan in de scheldende schrijver van bovengenoemd stuk!
Milo
 Milo - zondag 20 april 2014 - 11:50   quote  deeplink  
3 topics 3x het zelfde gelul! de club wordt kapot gemaakt! 4 jaar geleden ook,10 jaar geleden ook 25 jaar geleden ook wij zijn kakkerlakken! Wij gaan nooit kapot!!
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 20 april 2014 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 10:51 schreef Vincent1970 het volgende:
Don't fuck with de kampeertenten.
Red de Kampeertent!
freduc
 freduc - zondag 20 april 2014 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 11:44 schreef Nick4F het volgende:
Voor mij is Gudde een zegen voor de club gebleken. RDK, HNS of BAM, het zal me even worst wezen, maar ik vind het echt te gek voor woorden waar deze man in bovenstaand stuk voor uitgemaakt wordt. En hoezo wordt hij er beter van? Bedoelt iemand dat Gudde zeg een miljoentje of zo in z'n zak steekt als hij het project in handen van VW heeft gekregen? Bedoelt bovenstaande auteur dat Gudde gewoon een ordinaire dief is? Dat VW een leuk bedrag overmaakt op een rekening van de Kaaimaneilanden? En dat Gudde ontslag neemt nadat de opdracht aan VW is toegekend om ergens op een tropisch eiland te gaan rentenieren? Schande! Deze man heeft de club door de moeilijkste jaren van bestaan geleid, door heel gedisciplineerd te begroten en daar consequent aan vast te houden. In deze jaren is hij beschimpt, bespot en bedreigd, maar hij heeft alles getrotseerd, - met een geweldig resultaat. Ik heb meer vertrouwen in Eric Gudde dan in de scheldende schrijver van bovengenoemd stuk!
ben ik het volkomen mee eens , deze man heeft zwaar gesaneerd en alle rotzooi van zijn voorgangers opgeruimd en met succes
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 20 april 2014 - 12:40   quote  deeplink  
Los daarvan:
Ik heb nog niet gelezen wat Gudde daadwerkelijk verkeerd doet in het streven naar een nieuw stadion.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 20 april 2014 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 12:40 schreef FR-Henk het volgende:
Los daarvan:
Ik heb nog niet gelezen wat Gudde daadwerkelijk verkeerd doet in het streven naar een nieuw stadion.
Om welke reden is hij ooit bij Feyenoord gehaald?
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 21 april 2014 - 07:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 22:53 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Om welke reden is hij ooit bij Feyenoord gehaald?
Om te beginnen met te saneren , om de rotzooi van zijn voorgangers op te ruimen.
En dat doet ie voortreffelijk samen met de VvF. En de volgende klus is een NIEUW STADION.
Een man die geweldig bezig is, ondanks de bedreigingen en verwensingen van diverse zogenaamde supporters ...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 april 2014 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 april 2014 - 07:11 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Om te beginnen met te saneren , om de rotzooi van zijn voorgangers op te ruimen.
En dat doet ie voortreffelijk samen met de VvF. En de volgende klus is een NIEUW STADION.
Een man die geweldig bezig is, ondanks de bedreigingen en verwensingen van diverse zogenaamde supporters ...
Fout!
Maar heet jij Henk?
Els
 Els - maandag 21 april 2014 - 08:47   quote  deeplink  
In 2007 heeft Feyenoord oudere, dus onverkoopbare, spelers meerjarige contracten met exorbitante salarissen gegeven. In 2007 begon Gudde als algemeen directeur. Heeft hij niet voornamelijk zijn eigen rotzooi moeten saneren?
Nick4F
 Nick4F - maandag 21 april 2014 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 april 2014 - 08:47 schreef Els het volgende:
In 2007 begon Gudde als algemeen directeur. Heeft hij niet voornamelijk zijn eigen rotzooi moeten saneren?
Nee, dat was nog het werk van Peter Bos.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5994
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord wordt bewust kapot gemaakt









0.0086059