BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Seizoen 2024- 2025

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 01:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:07 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Met Immers en Kazim meer power in de 2e helft.

Zegt Dirk Kuyt. Maar die heeft er natuurlijk geen kijk op...............Hahaha!

Tis wel wat dit team mist: kracht, oorlog maken.
Dit team is teveel lichtgewicht.
Je blijft vertrouwen in Immers en Kazim houden, bewonderingswaardig....
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 01:19   quote  deeplink  
Kracht, oorlog maken... degradatievoetbal filosofie.

Wat het team m.i. mist - Spelvisie, aansturing van coach en aanvoerder, het lef om in te spelen, vooruit te voetballen, tempo houden,een man te passeren, als een team druk te zetten/knijpen, rugdekking geven.

Nu is het enkel, terug kappen en veilige weg zoeken, temporiseren en jezelf uit de wedstrijd houden. El ahmadi style...
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 augustus 2015 - 01:22   quote  deeplink  
Lachen.
Gustafson en van der Heijden hebben in Rotterdam gepresteerd.
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 01:24   quote  deeplink  
Nee dat zeker niet Henk, de vervangers laten het al ruim een seizoen na.
Als je spelers koopt maar niet opstelt of ze kansen geeft dan is het zonde geld toch?
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 augustus 2015 - 01:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:12 schreef G-child het volgende:

[..]

Je blijft vertrouwen in Immers en Kazim houden, bewonderingswaardig....
Gaat mij niet om Immers, mag weg, Kazim twijfel ik ja.
Gaat mij om voetballende jongens die ook met het mes tussen de tanden kunnen spelen, liefst met wat technische bagage.
Dit team oogt te licht en is snel geimponeerd.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 augustus 2015 - 01:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:19 schreef G-child het volgende:

Wat het team m.i. mist - Spelvisie, aansturing van coach en aanvoerder, het lef om in te spelen, vooruit te voetballen, tempo houden,een man te passeren, als een team druk te zetten/knijpen, rugdekking geven.

Nu is het enkel, terug kappen en veilige weg zoeken, temporiseren en jezelf uit de wedstrijd houden. El ahmadi style...
Kracht, oirlog maken is ook een tegenstander de wil opleggen. Intimideren, imponeren, de baas zijn. Overtuiging hebben, je maten op sleeptouw nemen. Zulke types moet je in je team hebben.
Zie jij ze?
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 01:38   quote  deeplink  
Snap wel waar je vandaan komt. Ben er echter zelf van overtuigd dat tactische keuzes/duidelijkheid (looplijnen, systemen, druk zetten, knijpen, tempo houden e.d) essentieel zijn om überhaupt grip op een wedstrijd te kunnen houden. Ben minder van het opportunisme met kracht en oorlog.

Zie nu al enige tijd een stuurloos zooitje die maar wat aankloot, zonder tempo of enige spelvisie.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 01:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:19 schreef G-child het volgende:

Dat was het Feyenoord van vorig seizoen. Maar wellicht is dat veranderd. Het huidige Feyenoord speelde zeker tegen Olympiakos veel directer, veel sneller te bal naar voren.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 01:40   quote  deeplink  
En ik zie zat types die Feyenoord bij de hand kunnen nemen. Daar maak ik me niet zoveel zorgen over.
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 01:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:33 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Kracht, oirlog maken is ook een tegenstander de wil opleggen. Intimideren, imponeren, de baas zijn. Overtuiging hebben, je maten op sleeptouw nemen. Zulke types moet je in je team hebben.
Zie jij ze?
Ja zag ze vandaag, opstootje na opstootje, gele kaart na gele kaart. Jezelf overgeven aan frustratie en hierdoor jezelf volledig uit de wedstrijd halen. Gebeurd keer op keer, maar top amusement voor het publiek. Zie liever vloeiende aanvallen en minder gezeik op de scheidsrechter.
Beter presteren gaan we er niet door. Kazim is toch een losgeslagen buldog die juist niet kan voetballen??
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 01:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:39 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Dat was het Feyenoord van vorig seizoen. Maar wellicht is dat veranderd. Het huidige Feyenoord speelde zeker tegen Olympiakos veel directer, veel sneller te bal naar voren.
Ja de diepe, hoge bal naar niemandsland... opportunisme zonder visie.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 augustus 2015 - 01:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:38 schreef G-child het volgende:
Snap wel waar je vandaan komt. Ben er echter zelf van overtuigd dat tactische keuzes/duidelijkheid (looplijnen, systemen, druk zetten, knijpen, tempo houden e.d) essentieel zijn om überhaupt grip op een wedstrijd te kunnen houden. Ben minder van het opportunisme met kracht en oorlog.

Zie nu al enige tijd een stuurloos zooitje die maar wat aankloot, zonder tempo of enige spelvisie.
We zijn het niet oneens. Je zegt terecht dat het ook om spelpatronen gaat. Die zijn niet zichtbaar. Ik heb het niet over opportunisme maar powerspelers die in dat technische gehalte mee kunnen: leiders, die een team uit een dal kunnen trekken. Mentale veerkracht tonen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 01:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:43 schreef G-child het volgende:

[..]

Ja de diepe, hoge bal naar niemandsland... opportunisme zonder visie.
Dat waren de mislukte pogingen. Ik heb minstens zoveel pogingen gezien die wel geslaagd waren. En lang niet altijd met een hoge diepe bal.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 augustus 2015 - 01:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:40 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
En ik zie zat types die Feyenoord bij de hand kunnen nemen. Daar maak ik me niet zoveel zorgen over.
Aan wie denk je?
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 01:51   quote  deeplink  
Ja die ontbreken Henk...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 01:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:45 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Aan wie denk je?
Kuyt, El Ahmadi, Van Beek en Vermeer in eerste instantie. Die behoren in principe tot de constantere/betere spelers en hebben van nature agressie in hun spel. En zijn actief aan het coachen. Daarnaast kun je ook denken aan Toornstra, Kazim of Lex. Gustafson schijnt ook een winnaar te zijn.

Maar goed, ik tel 4-5 spelers in onze basis die ik dat wel toevertrouw.
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 01:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:45 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Dat waren de mislukte pogingen. Ik heb minstens zoveel pogingen gezien die wel geslaagd waren. En lang niet altijd met een hoge diepe bal.
Probeer echt met je mee te denken... maar als je niet of nauwelijks rendement haalt uit je veldspel, dan gaat er toch wat mis? Dan is het toch opportunisme zonder achterliggende gedachte? Als een speler van ons de bal aanneemt, ziet hij voor aanname al mogelijkheden.. volgens mij niet?
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 augustus 2015 - 01:56   quote  deeplink  
Kuyt zie ik niet als de natuurlijke leider. El Ahmadi blijft een stille, van Beek heeft het in zich, Vermeer heeft het. Al vibd ik laatste niet echt meer onbetwist voor de basis.
De andere 3 zijn m.i. geen echte basisspelers. Toornstra kan iig niet zo doorgaan.
Maar ik hoop dat ik er geheel naast ga zitten.
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 01:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:51 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Kuyt, El Ahmadi, Van Beek en Vermeer in eerste instantie. Die behoren in principe tot de constantere/betere spelers en hebben van nature agressie in hun spel. En zijn actief aan het coachen. Daarnaast kun je ook denken aan Toornstra, Kazim of Lex. Gustafson schijnt ook een winnaar te zijn.

Maar goed, ik tel 4-5 spelers in onze basis die ik dat wel toevertrouw.
Op Kuyt en Van Beek na... allemaal toch niet goed genoeg voor Feyenoord?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 02:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:57 schreef G-child het volgende:

[..]

Op Kuyt en Van Beek na... allemaal toch niet goed genoeg voor Feyenoord?
Ik acht ze alle 4 goed genoeg. Vermeer heeft natuurlijk concurrentie nu van Hahn, maar dat is een luxepositie vind ik. Vind het allebei goede keepers. Vermeer is een stuk verder in zijn ontwikkeling en daarom speelt ie, al oogt ie soms wat labiel. El Ahmadi moet alleen uit zijn veilige spel gehaald worden (wat Fred met zijn behoudzucht eigenlijk stimuleerde). Gelukkig, vond ik hem scherp spelen tegen Olympiakos. Zeker de tweede helft.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 02:03   quote  deeplink  
Die andere spelers die ik noemde zijn inderdaad geen zekerheidjes in het elftal.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 augustus 2015 - 02:09   quote  deeplink  
Al met al gaat het om de komende weken.
Tis niet veelbelovend maar hoop desondanks dat de pleuris niet uit hoeft te breken en er na 3 wedstrijden. Minimaal 6 punten staan...
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 02:09   quote  deeplink  
Met alle respect voor El Ahmadi... hij doet z'n best echter kan ik de rol die hij vertolkt ook op me nemen. Controleren, veilig spelen (wat jij al benoemde) en verder weinig extra.
Hij houdt het spel op, haalt het tempo eruit, kapt standaard terug en komt zelden met een verrassende pass naar voren. Is dat het niveau wat Feyenoord verder moet helpen.
Geef dan een ander een kans, Schuurman of Gustafson. Echter lijkt Gio bang om keuzes te maken. Kiezen voor de veilige, bekende weg.
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 02:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 02:09 schreef FR-Henk het volgende:
Al met al gaat het om de komende weken.
Tis niet veelbelovend maar hoop desondanks dat de pleuris niet uit hoeft te breken en er na 3 wedstrijden. Minimaal 6 punten staan...
Die hoop koester ik ook... Henk kun je mij enkel uitleggen waarom we ten tijde van armoede jeugd direct kunnen inpassen en daarmee onder Koeman prima speelde en dan nu er geld en goede jeugd in overvloed is er geen keuzes meer hierin gemaakt worden?
We kopen spelers - zetten ze op de tribune. Jeugdspelers worden omgeturnd naar andere posities en nu opeens is de overtuiging dat een ieder rustig gebracht moet worden?
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 augustus 2015 - 02:12   quote  deeplink  
Vraag me sowieso af of Gio vernieuwing aan durft te brengen. Zit dat in zijn persoonlijkheid?
Ik zie het nog niet.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 02:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 01:53 schreef G-child het volgende:

[..]

Probeer echt met je mee te denken... maar als je niet of nauwelijks rendement haalt uit je veldspel, dan gaat er toch wat mis? Dan is het toch opportunisme zonder achterliggende gedachte? Als een speler van ons de bal aanneemt, ziet hij voor aanname al mogelijkheden.. volgens mij niet?
Ben met je eens dat het middenveld nog wat zoekende is, maar bij momenten zie ik het al wel. Met name combinaties aan de zijkanten. Waar Kuyt overigens zeker de tweede helft meestal bij betrokken was. Vejinovic zoekt vaak snel de diepte. De eerste helft slecht overigens, leverde de bal 4-5x zomaar in. El Ahmadi kan ook fantastisch voetballen, zolang hij gepusht wordt het risico te nemen, hij ziet het spel snel. Voor de rest schuiven onze verdedigers aggresief in. Met uitzondering van Kongolo. Ik denk dat de basis er wel is, dat het misschien alleen nog maar een kwestie van finetunen is.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 02:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 02:09 schreef G-child het volgende:
Met alle respect voor El Ahmadi... hij doet z'n best echter kan ik de rol die hij vertolkt ook op me nemen. Controleren, veilig spelen (wat jij al benoemde) en verder weinig extra.
Hij houdt het spel op, haalt het tempo eruit, kapt standaard terug en komt zelden met een verrassende pass naar voren. Is dat het niveau wat Feyenoord verder moet helpen.
Geef dan een ander een kans, Schuurman of Gustafson. Echter lijkt Gio bang om keuzes te maken. Kiezen voor de veilige, bekende weg.
De El Ahmadi van vorig seizoen is een 5 of een 6 inderdaad. Maar de El Ahmadi van het laatste seizoen voordat ie naar Villa ging is een 7 of een 8. Ik denk dat het ook voor een deel inherent aan de speelstijl van Feyenoord is welke El Ahmadi we te zien krijgen. Ik schrijf hem nog niet af, al zeg ik eerlijk dat ik het wel best had gevonden als hij voor een paar miljoen naar de woestijn was vertrokken van de zomer.
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 02:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 02:12 schreef FR-Henk het volgende:
Vraag me sowieso af of Gio vernieuwing aan durft te brengen. Zit dat in zijn persoonlijkheid?
Ik zie het nog niet.
Bang om fouten te maken? Zijn persconferenties en zijn beoogde filosofie zijn niet terug te zien in zijn keuzes... Had als ik hem was ook veel meer gewisseld, kijken wat er gebeurd.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 02:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 02:12 schreef FR-Henk het volgende:
Ik zie het nog niet.
Ik zie het wel. Directere speelwijze, andere bezetting. Of die veranderingen wezenlijk zijn en het ons verder gaat helpen valt nog te bezien. De komende weken weten we meer.
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 02:19   quote  deeplink  
T-FeYeN00rD - ik hoop dat ik ongelijk heb en dat de basis er ook daadwerkelijk is. Zie mijn opstelling op de vorige pagina.. zou dat wel eens willen zien.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 02:26   quote  deeplink  
We zullen het gaan zien G-child. Ik zou zelf spelen zoals Gio afgelopen wedstrijden speelden. Alleen zonder Nelom en Manu. En Toornstra en Kongolo zijn ook geen zekerheidjes, maar daar zou ik wel mee beginnen. Andere spelers inpassen naar gelang dat nodig is. Spelers als Gustafson en Van der Heijden zullen ook wat tijd nodig hebben.
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 02:27   quote  deeplink  
Tijd waarvoor... slechter dan de afgelopen wedstrijden kan het niet toch?
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 02:28   quote  deeplink  
We gaan het inderdaad zien. Ik zie graag radicale verandering in de opstelling. En ik blijf pleiten voor Achahbar in de spits.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 02:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 02:27 schreef G-child het volgende:
Tijd waarvoor... slechter dan de afgelopen wedstrijden kan het niet toch?
Ik denk dat het nog niet zo slecht was. De gebrekkige organisatie in de counter van de tegenstander verhult veel dingen die wel goed gingen. Mensen kijken als eerste naar de uitslag. Als je de uitslag vergeet en kijkt naar het spel, dan is er denk ik meer reden voor optimisme. Uiteindelijk telt pas vanaf de 8ste ook de uitslag.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zondag 02 augustus 2015 - 03:13   quote  deeplink  
Prachtig T, hoe je het slechte probeert te verdoezelen.. siert je!
Ik ga me derde plek ff bijstellen, maak er 6e van.
Wat een drama!
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 03:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 02:52 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Ik denk dat het nog niet zo slecht was. De gebrekkige organisatie in de counter van de tegenstander verhult veel dingen die wel goed gingen. Mensen kijken als eerste naar de uitslag. Als je de uitslag vergeet en kijkt naar het spel, dan is er denk ik meer reden voor optimisme. Uiteindelijk telt pas vanaf de 8ste ook de uitslag.
Hulde voor je optimisme, kan er alleen maar respect voor hebben. Mijn humeur gaat alleen maar naar de klote door de afgelopen wedstrijden.
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 03:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 03:13 schreef hoogvliet010 het volgende:
Wat een drama!
Ik weerhou me van voorspellingen aangaande Feyenoord, kost me teveel geld en kratjes bier...
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zondag 02 augustus 2015 - 03:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 03:24 schreef G-child het volgende:

[..]

Ik weerhou me van voorspellingen aangaande Feyenoord, kost me teveel geld en kratjes bier...
Een kratje bier kan er wel vanaf.. hoop dat ik twee kratjes verlies en dat we 4e worden..
Ziet er zooo somber uit! :-(
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 03:27   quote  deeplink  
Yup, echter kan het alleen maar beter worden!!
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zondag 02 augustus 2015 - 03:29   quote  deeplink  
In dat geval win ik twee kratjes :-)
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 03:31   quote  deeplink  
Als we bij de eerst drie eindigen dan doneer ik bij deze twee kratjes bier en feest ik mee...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 03:43   quote  deeplink  
Ik denk dat we met dit materiaal bijna gegarandeerd bij de top 3 zitten. Qua selecties kunnen alleen PSV en Ajax zeggen dat ze het beter voor mekaar hebben of dat ze gelijkwaardig zijn. De rest van NL is flink verzwakt, terwijl wij in principe erop vooruit zijn gegaan.

Denk dat de traditionele top 3 ook daadwerkelijk 1, 2 en 3 gaan worden. Alleen de volgorde...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 augustus 2015 - 03:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 03:13 schreef hoogvliet010 het volgende:
Wat een drama!
Ik dacht dat je VOETBALVERSTAND had hoogie.. ;)
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 02 augustus 2015 - 06:44   quote  deeplink  
Lekker he, zo'n avondje drama .
Of beter : anti voetbal ...

Nu maar hopen dat Botteghin en/of Kramer snel zullen komen.
Of dat gaat helpen met de huidige technische staff en spelers materiaal !!!
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 07:25   quote  deeplink  
Zolang aankopen en beoogde talenten gewoon tribune zitten gaan we gewoon door met Rutten versie 2.0
Stylzz
 Stylzz - zondag 02 augustus 2015 - 08:10   quote  deeplink  
Kazim,Kuyt en Bilal voorin.
Dat gaat t beste werken.
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 08:14   quote  deeplink  
Sleegers, Anass en kuyt.
Stylzz
 Stylzz - zondag 02 augustus 2015 - 08:20   quote  deeplink  
Kan. Ik vind t te licht.
G-child
 G-child - zondag 02 augustus 2015 - 08:22   quote  deeplink  
Kan. Ik vind dat Kazim niet kan voetballen.
Tjabba
 Tjabba - zondag 02 augustus 2015 - 08:27   quote  deeplink  
Ik heb weinig zin in het nieuwe seizoen in ieder geval.
Ik hoop dat ze me volgende week positief verrassen , maar ik heb er een hard hoofd in.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Seizoen 2024- 2025

0.0204038