BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Seizoen 2025-2026

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - zondag 14 december 2025 - 16:33   quote  deeplink  
Komende twee goed doorkomen.
Maar wordt lastig
Beker misschien ook maar wat sparen
DMD
 DMD - zondag 14 december 2025 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 december 2025 - 16:33 schreef Stylzz het volgende:
Komende twee goed doorkomen.
Maar wordt lastig
Beker misschien ook maar wat sparen
Ik weet niet wat je rookt, maar wellicht kan je het delen.
Stylzz
 Stylzz - zondag 14 december 2025 - 16:50   quote  deeplink  
Ach. Je kan t beter positief blijven inzien
Komende twee winnen is niet onmogelijk
Maar t wordt een uitdaging met al die kreupelen
MightyAce
 MightyAce - zondag 14 december 2025 - 22:35   quote  deeplink  
Tot volgend seizoen.
MMM
 MMM - zondag 14 december 2025 - 23:07   quote  deeplink  
Waar ik me, net als vorig seizoen, ook weer zo aan erger bij Feyenoord.. Ik ben allereerst voetballiefhebber, dus goede spelers.

Maar je mag ook wel een paar klootzakken in je elftal hebben. Hartman, Geertruida, Kokcu en Santi lieten echt de kaas niet van hun brood eten. Het zijn nu allemaal van die lievelingen, zo ergerlijk. Alleen die Ahmedhodzic heeft er nog iets van weg, maar die is dan als speler weer beperkt.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 14 december 2025 - 23:21   quote  deeplink  
Mis vooral dat middenveld van een paar jaar terug. Met Kokcu, Szymanski en Wieffer. Spelers die je 3x voorbij moest en 90 minuten gas konden geven. Maar ook voetballend erg goed waren. Paixao vorig jaar. Vaak genoeg benadrukt hoe bijzonder dat is dat een speler aan beide kanten van het veld beslissend is. Altijd mee met zijn man. Elia had dat in 2017 ook trouwens.

Waren niet eens allemaal klootzakken, maar dat hoeft ook niet. Kokcu inderdaad had dat bijvoorbeeld wel. Maar inderdaad spelers waar in de topwedstrijden er een stapje bij ging. Zeker Kokcu en Szymanski. Santi natuurlijk. En de jongens uit de eigen jeugd hadden dat vaak ook wel. Als ik dan zie hoe sommige spelers verdedigen....
R()b
 R()b - maandag 15 december 2025 - 01:22   quote  deeplink  
Feyenoord moet de transfermarkt op, met iemand met kennis van zaken en spelers.

Je hebt voor elke linie minimaal één serieuze versterking nodig, die er gelijk staat.
Gaat wat centen kosten helaas.

Lozen en ook vervangen (makkelijker gezegd dan gedaan)

- Sauer
- Nieuwkoop
- Trauner
- Bijlow
- Timber
- Borges
- Wellenreuter

Verhuur
- Sliti
- Slory
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 15 december 2025 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 december 2025 - 23:21 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Mis vooral dat middenveld van een paar jaar terug. Met Kokcu, Szymanski en Wieffer. Spelers die je 3x voorbij moest en 90 minuten gas konden geven. Maar ook voetballend erg goed waren. Paixao vorig jaar. Vaak genoeg benadrukt hoe bijzonder dat is dat een speler aan beide kanten van het veld beslissend is. Altijd mee met zijn man. Elia had dat in 2017 ook trouwens.

Waren niet eens allemaal klootzakken, maar dat hoeft ook niet. Kokcu inderdaad had dat bijvoorbeeld wel. Maar inderdaad spelers waar in de topwedstrijden er een stapje bij ging. Zeker Kokcu en Szymanski. Santi natuurlijk. En de jongens uit de eigen jeugd hadden dat vaak ook wel. Als ik dan zie hoe sommige spelers verdedigen....
Moet zeggen dat Sauer ook altijd met zijn man mee loopt ,aanvallend is het een stuk minder
nog met hem
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 15 december 2025 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 december 2025 - 13:52 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Moet zeggen dat Sauer ook altijd met zijn man mee loopt ,aanvallend is het een stuk minder
nog met hem
Sauer heeft het ook wel inderdaad. Een extra reden waarom ik denk dat het met hem (uiteindelijk) wel goed komt. Maar die had voor dit seizoen wel wat serieuzere concurrentie nodig.
tomson
 tomson - woensdag 17 december 2025 - 22:38   quote  deeplink  
Dit seizoen is totaal vervloekt
VVout
 VVout - donderdag 18 december 2025 - 11:27   quote  deeplink  
Kan je je nu concentreren 2e te worden, gaat nog een kluif worden!
CobusIII
 CobusIII - donderdag 18 december 2025 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2025 - 11:27 schreef VVout het volgende:
Kan je je nu concentreren 2e te worden, gaat nog een kluif worden!
Gaat niet meer gebeuren. Twente uit gaan we verliezen. De korte rustperiode gaat ons ook niet helpen. maar het grootste probleem is dat v Persie geen plan heeft om dit om te draaien. hij geeft aan dat spelsysteem werkt, maar de resultaten tegenvallen door foutjes. Dat is natuurlijk niet zo. Het wordt met de week slechter omdat de spelers zich niet vertrouwd voelen met het systeem en daardoor onzekerder worden en er steeds slechter gaan uitzien en dus meer fouten gaan maken.
Wij gaan dan de selectie afbranden dat ze er niks van kunnen. De selectie is voor de eredivisie prima. je zou daar zeker bij de eerste 2 mee moeten eindigen. Wellicht een of twee versterkingen erbij en hopen dat de ziekenboeg leegloopt.
Op dit moment zie ik geen speler met vertrouwen spelen.
VVout
 VVout - donderdag 18 december 2025 - 11:49   quote  deeplink  
Vertrouwen is idd. nu wel op, zonder dat ik RvP zijn stoel onder zijn reet vandaan wil halen natuurlijk.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 18 december 2025 - 11:53   quote  deeplink  
Nou gelukkig spelen we niet uit
MMM
 MMM - donderdag 18 december 2025 - 11:55   quote  deeplink  
Thuis of uit lijkt weinig uit te maken
Stylzz
 Stylzz - donderdag 18 december 2025 - 11:56   quote  deeplink  
Overigens spelers niet vertrouwd met het systeem. Van Persie speelt ongeveer het meest basis 433 wat er bestaat.
Dat kunnen ze dromen. Het gaat er juist om dat er niets anders mogelijk is. Wat je op de bank hebt is gewoon veel van hetzelfde of even minder.

Gisteren had je wederom niet hoeven te verliezen. T was niet best, maar Heerenveen scoort gewoon 3 uit 3.
Dat is de fase waar we nu zitten. RvP eruit gaat niet helpen. Opties in je elftal. Dat gaat helpen. Optie om te veranderen.

Maar goed. Inmiddels is t bijna onvermijdelijk om een kop van Jut te zoeken, want zoals je op de tribune zag zijn de messen al geslepen
CobusIII
 CobusIII - donderdag 18 december 2025 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2025 - 11:56 schreef Stylzz het volgende:
Overigens spelers niet vertrouwd met het systeem. Van Persie speelt ongeveer het meest basis 433 wat er bestaat.
Dat kunnen ze dromen. Het gaat er juist om dat er niets anders mogelijk is. Wat je op de bank hebt is gewoon veel van hetzelfde of even minder.

Gisteren had je wederom niet hoeven te verliezen. T was niet best, maar Heerenveen scoort gewoon 3 uit 3.
Dat is de fase waar we nu zitten. RvP eruit gaat niet helpen. Opties in je elftal. Dat gaat helpen. Optie om te veranderen.

Maar goed. Inmiddels is t bijna onvermijdelijk om een kop van Jut te zoeken, want zoals je op de tribune zag zijn de messen al geslepen
Onderdeel van het systeem is niet alleen de positionering 433 maar ook de manier hoe je het uitvoert. Druk zetten, omschakelen, meeverdedigen, kleinhouden speelveld, keuzes in de eindfase etc. Daar zit nog heel weinig afstemming en samenhang in. Bijlow had het over gebrek aan connectie.
CobusIII
 CobusIII - donderdag 18 december 2025 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2025 - 11:53 schreef Stylzz het volgende:
Nou gelukkig spelen we niet uit
ja, inderdaad....thuisspelen is op dit moment nog zwaarder.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 18 december 2025 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2025 - 12:00 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Onderdeel van het systeem is niet alleen de positionering 433 maar ook de manier hoe je het uitvoert. Druk zetten, omschakelen, meeverdedigen, kleinhouden speelveld, keuzes in de eindfase etc. Daar zit nog heel weinig afstemming en samenhang in. Bijlow had het over gebrek aan connectie.
Ja gebrek zodra het tegenzat. Dan vallen de vastigheden weg.
Dat is wat hij zei
VVout
 VVout - donderdag 18 december 2025 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2025 - 12:00 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Moet je vooral een Frans sprekende Algerijn aanvoerder maken aan het begin van het seizoen, die gaat wel ff de groep vertellen hoe het loopt. Bovendien dan hoofdzakelijk nog met zijn spelletje bezig en niet met het team.
netsurfer
 netsurfer - donderdag 18 december 2025 - 13:05   quote  deeplink  
18 december en eigenlijk klaar voor alle prijzen. 2e plek competitie lijkt nog het enige haalbare. Wordt nog een hele klus.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 18 december 2025 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2025 - 12:19 schreef VVout het volgende:

[..]

Moet je vooral een Frans sprekende Algerijn aanvoerder maken aan het begin van het seizoen, die gaat wel ff de groep vertellen hoe het loopt. Bovendien dan hoofdzakelijk nog met zijn spelletje bezig en niet met het team.
Zit wat in, al kun je ook afvragen of de andere spelers verbaal wel zo bepalende zijn.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 18 december 2025 - 14:08   quote  deeplink  
Vond Bijlow als een vent zijn trainer bijstaan
CobusIII
 CobusIII - donderdag 18 december 2025 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2025 - 14:04 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Zit wat in, al kun je ook afvragen of de andere spelers verbaal wel zo bepalende zijn.
Ik zie alleen Timber als aanvoerder en op termijn Valente. Trauner komt denk ik niet terug.
De rest is minder communicatievaardig. timber is natuurlijk speciaal geval. Ik denk nu dat het niet handig is geweest om de band van hem af te pakken. heeft wat met hem gedaan en indirect ook met het team.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 18 december 2025 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2025 - 14:04 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Je moet je afvragen hoe bepalend een aanvoerder in t veld eigenlijk is of moet zijn in de coaching.
Als dat belangrijk is maak je een vleugelspeler natuurlijk nooit aanvoerder
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 18 december 2025 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2025 - 14:28 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Je moet je afvragen hoe bepalend een aanvoerder in t veld eigenlijk is of moet zijn in de coaching.
Als dat belangrijk is maak je een vleugelspeler natuurlijk nooit aanvoerder
Ooit werd de ideale aanvoerder als het (tactisch) verlengstuk van de trainer gezien. Scherp houden teamgenoten, corrigeren en voorop in de strijd gaan.
Het is al even geleden dat Feyenoord zo'n kanjer had. Kokcu misschien.
En nu? Timber mogelijk, maar is het niet.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 18 december 2025 - 20:05   quote  deeplink  
Enig idee welke spelers na de winterstop ( blessures) terug gaan keren ?
Wie ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 december 2025 door piet de paler --
kenny
 kenny - donderdag 18 december 2025 - 20:09   quote  deeplink  
zo door modderen gaat niet langer zo , 2e plaats ga je op deze manier weer weggeven aan die neuzen, die lachen zich weer de pleuris omdat wij het nog dommer doen dan hun , met dank aan een debiele te kloese
Stylzz
 Stylzz - zondag 21 december 2025 - 16:36   quote  deeplink  
Schade vooralsnog beperkt.
Nu even geen voetbal, maar transfer gekte
ar
 ar - zondag 21 december 2025 - 16:37   quote  deeplink  
De bezem er door heen
Met name achterin
ar
 ar - zondag 21 december 2025 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 december 2025 - 16:36 schreef Stylzz het volgende:
Schade vooralsnog beperkt.
Nu even geen voetbal, maar transfer gekte
En dat vinden we heerlijk
MMM
 MMM - zondag 21 december 2025 - 17:24   quote  deeplink  
Transfer gekte met dezelfde TD?

Alsjeblieft niet.
piet de paler
 piet de paler - zondag 21 december 2025 - 17:38   quote  deeplink  
Mits verkoop Timber,denk ik dat het rustig blijft.
ar
 ar - zondag 21 december 2025 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 december 2025 - 17:24 schreef MMM het volgende:
Transfer gekte met dezelfde TD?

Alsjeblieft niet.
Heeft ook prima dingen gedaan hè.
DMD
 DMD - zondag 21 december 2025 - 23:42   quote  deeplink  
Meer transfers wordt niet opeens het spel beter van.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 december 2025 door DMD --
MMM
 MMM - maandag 22 december 2025 - 09:52   quote  deeplink  
G8wcd75XIAA99SW?format=jpg&name=large

Alle geluk van de wereld dat de rest er vooralsnog nog minder van bakt.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 22 december 2025 - 10:01   quote  deeplink  
Kun je ook omdraaien.
Begrotingstechnisch zijn we 3e.

.
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 december 2025 - 10:37   quote  deeplink  
Bovenin slechter geworden.
De mindere beter geworden.
T is net hoe je t bekijkt.

Feit: we begonnen goed en gaan nu al een week of 7 steeds slechter spelen.
Kijk naar die oorzaak. Belangrijker denk ik
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 december 2025 - 11:31   quote  deeplink  
Ik vind. Met de terugkeer van Timber is de balans verdwenen.
Valente is een 8. Timber is ook een 8. Targhaline is in mijn optiek ook meer een 8 dan een 6, maar kan de 6 rol misschien wel het beste invullen.
Hwang is ook meer een 8, helemaal geen verdedigend ingestelde middenvelder.

De 6, speelt voor de verdediging, is t anker in balbezit en zonder bal en houdt positie, bewaakt balans.
Zorgt dus voor het onderscheppen van een bal, ondersteunt de centralen, is vaak aanspeelbaar vanaf de centralen, wint de tweede bal en helpt bij de opbouw.
Heeft dus positioneel inzicht rust aan de bal en een verdedigende discipline

De 8, is de motor en de verbindingsspeler. staat vaak in de halfspaces tussen de linies. Helpt dus bij t opbouwen, doordekken en druk zetten, meeverdedigen terug, diepgang in de aanval. Vaak ondersteunt deze ook de backs aan de kant van de bal. In de aanval verwacht je diepgang, tempo versnelling, geen horizontale maar verticale passing en penetreert regelmatig de 16.
Loopvermogen en inzicht zijn eigenlijk de grootste kwaliteiten.

De 10, speelt vlak achter de spits. Heeft creativiteit nodig en bereid zijn 'vuile loopjes' te maken. Beslissend zijn in rond en in de 16.
Speelt dus veel tussen de linies, schiet van afstand, trekt ruimte, combineert met vleugels en spits en/of geeft de laatste pass.
Is ook vaak degene die helpt met druk zetten als eerste, bijvoorbeeld op de 6 van de tegenstander en bepaalt vaak ook het moment van druk zetten.

Valente hoort op de plek van Timber. Steijn is de beste 10 die we hebben. Met Steijn en Valente waren we in staat de tegenstander verder van ons doel te houden en kon de tegenstander minder makkelijk onder de druk uit voetballen. Een middenveld met Timber, Valente en Hwang bijvoorbeeld is dan ook te veel van 'hetzelfde'. Dat was gisteren heel goed duidelijk. Maar Targ, Timber en Valente is dit eigenlijk ook al. Of Hwang, Targ en Valente.

Er gaat nog veel meer niet goed hoor de afgelopen 7 weken, maar mijn beeld is dat dit veelal angst is, ingegeven door geen druk meer durven te zetten omdat het niet klopt. En aanvallend omdat je specifieke kwaliteiten mist de afgelopen tijd op t middenveld. Daardoor is de opbouw onder andere te traag, worden de backs, spits en vleugels in t aanvalsspel niet in hun kracht gezet en kan iedereen tegen dit Feyenoord overeind blijven. Plus we hebben een beginnende trainer, die met zijn staf gelooft in hun filosofie, waar het op de trainingen er waarschijnlijk goed uitziet. Is ook logisch want op de training creëer jij altijd de ideale 'leersituatie'. Dus zowel aanvallend als verdedigend zet je het zo neer dat je oefening lukt en je dus 'traint'.
Een ervaren trainer had zijn team neergezet naar de mogelijkheden ie je op dat moment hebt. Niet naar de potentie die je team heeft als iedereen fit een aanwezig is.

Maar goed, mijn 50cent. Zo veel mensen, zo veel meningen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2025 door Stylzz --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 december 2025 - 12:45   quote  deeplink  
Ik ben het met jou eens maar er viel mij bij Twente gisteren ook iets op
wat wij missen .
Twente wilde opbouwen vanaf een verdediger ,Feyenoord sloot de gaatjes en de
bal ging terug naar hun keeper.
Op dat zelfde moment liep hun hele verdediging in 1 lijn zo over de middenlijn heen.
Dus het complete team stond bij de uittrap van hun keeper op de helft
van Feyenoord.
Dat zie je nooit meer bij ons

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2025 door Leon FR1908 --
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 december 2025 - 13:39   quote  deeplink  
Dat is angst
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 december 2025 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2025 - 13:39 schreef Stylzz het volgende:
Dat is angst
Dat is het en word ook veroorzaakt door wat jij aangaf.
Er is geen balans in het elftal en dat maakt ze onzeker.
Dit alles is toch te wijten aan van Persie.
Die haalde na de rode kaart van Valente direct Hwang naar de kant
voor Larin .
We speelde op dat moment met 1 middenvelder .
Later bracht hij Kraaijenveld waar hij ook voor de verandering mee
had kunnen beginnen.
yoghurt17
 yoghurt17 - maandag 22 december 2025 - 13:51   quote  deeplink  
Zou er nog geld zijn voor aankopen? Wat mij betreft halen we wat ervaring op met de Vrij, Zechiel terug, Sauer naar utrecht en die Rodriguez naar ons. Die Malinees ook weg ermee... Mocht je dan nog wat over hebben en zoveel kan je niet kwijt sijn aangezien je een huurling terughaalt, iemand die uit contract loopt en eenbof twee spelers verkoopt..Zou je nog een 10 kunnen halen. T liefst 1 die ook op de flank kan spelen.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 23 december 2025 - 10:16   quote  deeplink  
beetje de pijnpunten denk ik de afgelopen periode
AzrWcqN.png
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 23 december 2025 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2025 - 10:16 schreef Stylzz het volgende:
beetje de pijnpunten denk ik de afgelopen periode
[ afbeelding ]
Hopelijk komt er nog wat bij en komen er spelers terug van hun
blessures.
Wellicht kunnen ze dan die pijnpunten eruit halen.
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 23 december 2025 - 11:53   quote  deeplink  
Die eerste helft afgelopen zondag was het slechtste wat ik in jaren heb gezien. Ik had echt het gevoel dat de spelers RvP het laatste zetje wilden geven voor de winterstop.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 23 december 2025 - 12:22   quote  deeplink  
TimbeR voetbalt voor zichzelf.
Geeft niks meer voor t team
Loopt de hele tijd verongelijkt met zijn handen in de lucht.
Als t tegenzit is hij de eerste die gaat zeiken in plaats van de mouwen opstropen.
De dag dat je hem er weer naast zet gaat t weer lopen
Leuv
 Leuv - dinsdag 23 december 2025 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2025 - 12:22 schreef Stylzz het volgende:
TimbeR voetbalt voor zichzelf.
Geeft niks meer voor t team
Loopt de hele tijd verongelijkt met zijn handen in de lucht.
Als t tegenzit is hij de eerste die gaat zeiken in plaats van de mouwen opstropen.
De dag dat je hem er weer naast zet gaat t weer lopen
Waarom zou je meer van verwachten?
In de jeugd vertrok hij met zijn broertje al vrij snel richting 020. Na daar te zijn mislukt heeft hij bij Utrecht het enigszins opgepakt.
Wij waren toen zo stom deze verrader een keuze kans te geven voor veel geld en doen nu verongelijkt dat hij niet alles geeft en zijn contract niet verlengd.
Beetje naïef allemaal.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 23 december 2025 - 12:46   quote  deeplink  
T verlengen boeit mij weinig
Heeft zijn waarde al gehad.
Maar men moet dan nu ook durven besluiten hem te passeren, maar hij is de eerste die altijd en overal veren krijgt terwijl hij eigenlijk al sinds zin blessure niet meer presteert.

Volgens mij zag ik de afgelopen dagen voor t eerst openlijk ergens kritiek op m vanuit de media
tomson
 tomson - woensdag 24 december 2025 - 18:37   quote  deeplink  
Het is dat de window heel januari open is, anders had ik gezegd dat Timber
de laatste wedstrijd voor ons al heeft gespeeld. Die staat te springen om pleite te gaan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Seizoen 2025-2026

0.1488199