|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Zolang hebben we kunnen teren op het geluk dat de concurrentie verzaakte, maar dat is nu wel een eind op. We gaan denk ik ingehaald worden door de realiteit. Dit is wel heel pessimistisch maar ik bereid me gewoon voor op het ergste. Ik koester nog een sprankje hoop dat t toch nog goed komt, ik weet alleen niet waarom. Hup ons en hup Excelsior he, dan maar hopen op een weekend van de stunts. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
We gaan niet winnen van psv....jammer Maar 020 gaat ookog veel punten verspelen, het wordt gewoon spannend. En zagen en stoken gaat niet helpen hierbij |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
De positivo uithangen als het slecht is ook niet. Dat doet de trainer namelijk al.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 januari 2026 door MMM -- |
|
|
|
|
Frobin1974
|
|
|
Als ze nou eens eerst beginnen met spelers aan te trekken die wedstrijd fit zijn, een directe versterking zijn en niet een blessure verleden hebben.
Linksom of rechtsom, hoofdoorzaak van de slechte resultaten is het belachelijke aantal blessures. Al 2 seizoenen lang!!
Scouts moet je dat aanrekenen, maar de mensen die daarboven zitten en de aankopen goedkeuren moet je echt gaan dumpen. Als iedereen op zijn plek blijft zitten, veranderd er niets. Snel moet er een sterke man naast DTK komen te zitten.
Tot slot, Van Persie de trainer/coach. Met de aanvoerderskwestie is de ellende eigelijk al begonnen. Niet goed met spelers om kunnen gaan. Als person een held, maar als trainer zie ik het niet bij Feyenoord gaan slagen. Je heb gewoon teveel spelrs die het systeem wat hij wil spelen niet aankunnen. Stop daarmee, zekwr omdat ook dat blessures veroorzaakt. Neem Sem Steijn, die moet veel te veel lopen, iets wat hij niet van nature fantatisch beheerst. Overbelasting tot gevolg en nu weer geblesseerd. Goed voorbweld van een speler die niet in dit systeem past. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Journalist spijkerhard over sportieve teloorgang: "Die hebben echt gefaald, hoe lang laat je die nog zitten?''
De kritiek op Feyenoord neemt met de dag toe. Dit keer heeft Emile Schelvis zich in een emotioneel betoog hard uitgelaten over het beleid van de Rotterdamse club. Zo laakt de journalist en Feyenoordvolger het transferbeleid, ziet hij een gebrek aan topsportmentaliteit en vindt hij dat een aantal bestuurders moet opstappen.
Schelvis richtte zich vooral op algemeen en technisch directeur Dennis te Kloese en toezichthouders Sjaak Troost en Toon van Bodegom. ''Er moet een grondige evaluatie komen van alles en iedereen die met het probleem te maken heeft,'' zei hij bij FC Rijnmond. Hij noemde het aankoopbeleid van Te Kloese onvoldoende ambitieus: ''Feyenoord heeft alles verkocht wat ze konden verkopen en bij elkaar 135 miljoen euro opgehaald. Daarna hebben ze voor een kleine 70 miljoen euro geherinvesteerd. Op Champions League-niveau toon je zo geen ambitie.''
Krokettenclub Ook het transferbeleid kreeg kritiek van Schelvis, waaronder de verkoop van Igor Paixão: ''Als je iemand voor vier jaar vastlegt en je gaat in de zomer akkoord met dertig miljoen: wat heb je dan in hemelsnaam aan dat vierjarige contract? Nu ben je hem voor dertig miljoen kwijt aan een krokettenclub als Olympique Marseille, aan een competitie die in mijn ogen niet zo veel voorstelt.''
Daarnaast was Schelvis kritisch op de aanstelling van Robin van Persie als hoofdtrainer. ''Je bent dan je beste spelers kwijt en haalt vervolgens een eenzijdige en beginnende trainer. Feyenoord laat hem volledig zwemmen. Ik had je vooraf al kunnen zeggen: dit gaat niet werken.''
Angst in het Maasgebouw Schelvis zag ook gemiste kansen om ervaring binnen de club te behouden. ''Had Giovanni van Bronckhorst een technische functie bij Feyenoord gegeven. Die heeft vorig jaar de cursus gedaan bij de KNVB, maar Feyenoord heeft die kans laten liggen. Allemaal omdat er angstige mensen in het Maasgebouw zitten die bang zijn voor hun eigen pluche.'' Van Bronckhorst had volgens Schelvis jonge talenten zoals Paixão kunnen overtuigen om te blijven: ''In plaats daarvan werd het een financieel verhaal met zaakwaarnemers. Je kunt een hele andere dynamiek opbouwen bij Feyenoord.''
Topsportmentaliteit Over de topsportmentaliteit binnen het bestuur en de raad van commissarissen (RvC) zei Schelvis: ''Er zijn geen mensen bij Feyenoord die weten wat topvoetbal inhoudt. Je hebt te maken met Toon van Bodegom en je hebt te maken met Sjaak Troost, en dat is nog erger. Gelukkig lopen hun termijnen af, die hebben echt gefaald. Hoe lang laat je die nog zitten?''
''Ik loop al heel lang mee in de voetballerij. Feyenoord is twee keer in de laatste 22 jaar kampioen geworden. Een succesperiode is eigenlijk een uitzondering als je naar de geschiedenis kijkt. Men had blij moeten zijn met de Slot-injectie en daar letterlijk op voort moeten borduren. Had daar goed naar geluisterd en de link met topvoetbal gemaakt, dan had je door kunnen gaan. Nu doe je zo een enorme stap terug, met een trainer die wel talent heeft, maar nog heel veel moet leren |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Benieuwd wie nog denkt dat we tweede worden.
Ik trap af:
Nee. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ja ( nog 14 wedstrijden met terugkerende spelers) En 020, NEC, Az zijn ook niet stabiel
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 januari 2026 door piet de paler -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote: NEC & Ajax zijn niet stabiel ja? XD
NEC heeft 9 ED wedstrijden op rij niet verloren. De laatste keer dat ze in de ED verloren was op 2 November.
Ajax heeft al 7 wedstrijden op rij in de ED niet verloren.
Zelfs Sparta is stabieler dan Feyenoord op dit moment.
De laatste 5 ED wedstrijden die Feyenoord heeft gewonnen zijn 2x Heracles, Telstar, Volendam & Zwolle. Kijk even waar die op de ranglijst staan.
Deze informatie is werkelijk gewoon op te zoeken. Die 2de plaats ga je never nooit halen met deze trainer dit seizoen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 januari 2026 door DMD -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
| En toch blijf ik er in geloven |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Feiten zijn niet welkom blijkbaar. Bij verlies morgen heb je Ajax mogelijk op 2 voor je, heb je NEC op 1 (met hun 1 wedstrijd tegoed) ,en Sparta op 4 punten. En dat in Februari. Terwijl 12 van je spelers in de WW zitten. Dus je staat over een week met een beetje pech eerder vierde dan nog tweede |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
En toch .....het is voetbal En zolang de bal rolt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 januari 2026 door piet de paler -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Op dit moment zie ik alleen in de volgende spelers nog enige (gewenste) kwaliteit: Watanabe, Ahmedhodzic (op basis van 1e deel seizoen), Valente, Targhalinne, Ueda vooralsnog. en gaandeweg Hwang, Deijl, Moder, Kraayeveld, en Sliti misschien. Read, toch ook Steijn, ook enig houvast.
Wellenreuther, Sauer, Moussa, Borges, Tengstedt en toch ook Moussa....Zie geen enkele meerwaarde. Twijfel over Bos, Smal, Beelen, Jeng, Diarra..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 februari 2026 door FR-Henk -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Zondag een gezellig familiediner gehad en is gezellig uitgelopen. Heb de wedstrijd opgenomen maar de stand rolde tussendoor al binnen en wist genoeg. Nou is dit geen maatstaf maar vanaf hier voor mij wel het punt naar de komende wedstrijden toe die zwaar gaan mee wegen. Eigenlijk al 5 over twaalf als je meeteld dat je bij gelijk aantal wedstrijden 3e kan komen te staan. Belachelijk verhaal als je ziet wat er allemaal aan punten is blijven liggen bij iedereen en je nu nog 2e staat. Probeer het best positief te bekijken, maar eerlijkheid gebied dat er al 2 maanden iets knaagd aan mijn humeur. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Volgens bever zijn ze al de hele dag in overleg binnen Feyenoord. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Nou 21:00 persbericht. Hup. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Zondag gewoon verliezen en Utrecht uit het dal helpen.
Maar het project RvP moet slagen, al vallen we straks zelfs buiten de Europese plekken. Dus wat maakt het uit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 februari 2026 door MMM -- |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Eigenlijk zit je op 3 posities met ontiegelijke egotrippers opgezadeld. AD,TD en trainer, 2 personen op 3 posities die vooral naar zichzelf luisteren. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2026 - 22:05 schreef tomson het volgende:Eigenlijk zit je op 3 posities met ontiegelijke egotrippers opgezadeld. AD,TD en trainer, 2 personen op 3 posities die vooral naar zichzelf luisteren. Je zit nog met een rvc die erg stabiel zijn alleen weet niemand voor wie of wat eigenlijk. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| En vergeet de STICO niet. Die feitelijk echt bepalen |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| En dan de mensen nog met een zitplaats die zich op één of andere laten gelden en het met hun geluid aanstuurt. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Ja die ook inderdaad. Is allemaal niet makkelijk |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Nou, transferperiode zit er weer op.
We hebben Deijl, St. Juste en Benda erbij. En we zijn Bijlow, Timber, Larin, Plug en Slory kwijt. Al dan niet op huurbasis.
Verdedigend wat meer opties, maar op de andere posities ben je in ieder geval niet sterker gewordem. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op woensdag 04 februari 2026 - 00:16 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Nou, transferperiode zit er weer op. We hebben Deijl, St. Juste en Benda erbij. En we zijn Bijlow, Timber, Larin, Plug en Slory kwijt. Al dan niet op huurbasis. Verdedigend wat meer opties, maar op de andere posities ben je in ieder geval niet sterker gewordem. Samenvatting: de centen zijn op. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: De centen zijn gereserveerd is t juiste geloof ik. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Nee die zijn niet op, misschien verkeerd uitgegeven 😀 Zo veel ( in verhouding ) is er niet uitgegeven Ik heb wel geld uitgegeven..........heb via via een kaartje voor fey-fcu. Waarom weet ik niet, of het helpt weet ik ook niet |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Nu 2 thuiswedstrijden tegen de huidige nummers 14 en 16. Als je in deze potjes niet iets van zelfvertrouwen en spelniveau kan terugwinnen... |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Wat is het beste voor Feyenoord? Als we per ongeluk tweede worden gaan we door met RvP en zal DtK ongetwijfeld TD blijven spelen.
Uitzichtloze situatie. Garantie op een kansloos 2026-2027. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2026 - 10:34 schreef MMM het volgende:Wat is het beste voor Feyenoord? Als we per ongeluk tweede worden gaan we door met RvP en zal DtK ongetwijfeld TD blijven spelen. Uitzichtloze situatie. Garantie op een kansloos 2026-2027. Hopen op die 2de plek want dat heeft de club echt nodig . Maar daarna moeten er wel koppen gaan rollen . |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Tweede worden is t belangrijkste. Voor de rest gaat er echt wel wat veranderen. DtK als TD is onderdeel van t probleem, maar niet t grootste. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2026 - 11:06 schreef Stylzz het volgende:Tweede worden is t belangrijkste. Voor de rest gaat er echt wel wat veranderen. DtK als TD is onderdeel van t probleem, maar niet t grootste. Dat er wat gaat veranderen daar ben ik niet zo zeker van . Van de Herik had het gisteren over de positie van Bodegom die zijn tijd bij Feyenoord zo snel vond gaan.En wil er graag een derde termijn aanplakken. Ze kunnen zichzelf letterlijk en figuurlijk in het zadel houden allemaal en zullen dat ook doen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat is van de negatieve gedachte dat men daar alleen voor hun eigen hachje zit. Daar ga ik niet in mee, want welk voordeel halen ze daar nu uit? Feitelijk doet t op dit moment alleen maar afbreuk aan die mensen.
Wat wel zou kunnen, is dat ze t doen vanuit de overtuiging dat ze goed bezig zijn, dat zou eigenlijk nog erger zijn. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Dat laatste zinnetje is het toch ook ! Hoe aardig mensen ook zijn en met welke beste intensies zo ook bezig zijn het gaat niet goed . Ze kunnen iemand wegsturen maar zijn klaarblijkelijk ook niet capabel genoeg om wel een juiste persoon aan te trekken. Dan blijf je als club in een visuele cirkel zitten. Ik begrijp heel goed dat sommige supporters daar bezorgt om zijn. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2026 - 11:06 schreef Stylzz het volgende:Tweede worden is t belangrijkste. Voor de rest gaat er echt wel wat veranderen. DtK als TD is onderdeel van t probleem, maar niet t grootste. RvP blijft zitten als we tweede worden |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: 2e plek is voor ons ook een goed resultaat. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Als je het word. Maar dan nog 56 miljoen geinvesteerd en 15 punten achter op de koploper. Niks gewonnen in europa en vroegtijdig uit de beker geknikkerd. Ik dacht het niet maatje |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Maar niet de manier waarop. We hadden minimaal 10 punten voor moeten staan. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Prima toch. Heeft dit jaar een harde leerschool |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Is en zal geen toptrainer worden. Dus zeker niet prima in mijn ogen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Dat t geen is klopt, dat t nooit zal worden is niet vooraf te stellen Al zijn de voortekenen niet gunstig
Overigens staan er zelden top trainers in de eredivisie Bovengemiddeld kom je al een heel end |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ik weet het niet,net zoals gisteren word Targi weer uit de wedstrijd geschopt . Dan is het weer een andere blessure. Doet zijn zoon het goed heeft die een wedstrijd later ook weer een blessure . Het zit hem ook niet echt mee wat dat betreft . |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Oh die blessure van zijn zoon, ja die kun je RvP eigen wel aanrekenen vond ik. Even los van t feit dat t domme pech was. Maar hij brengt m in die situatie.
De wedstrijd was eigenlijk uitzichtloos. Hij brengt SvP. Je weet zo'n jongen gaat dan los, zeker gezien zijn optreden tegen Sparta.
En de manier waarop SvP dat duel ingaat, op die positie op t veld. Dat was echt puur jeugdige overmoed en onkunde. T was zo onnodig daar. T duel ging ook nog eens nergens om. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
| Valt niet te voorspellen dat iemand door zijn knie gaat |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2026 - 12:46 schreef Stylzz het volgende:Oh die blessure van zijn zoon, ja die kun je RvP eigen wel aanrekenen vond ik. Even los van t feit dat t domme pech was. Maar hij brengt m in die situatie. De wedstrijd was eigenlijk uitzichtloos. Hij brengt SvP. Je weet zo'n jongen gaat dan los, zeker gezien zijn optreden tegen Sparta. En de manier waarop SvP dat duel ingaat, op die positie op t veld. Dat was echt puur jeugdige overmoed en onkunde. T was zo onnodig daar. T duel ging ook nog eens nergens om. Shaqueel had eerdere wedstrijden verrassende goals laten zien. Ik kan dat inbrengen dan wel begrijpen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2026 - 15:36 schreef FR-Henk het volgende:[..] Shaqueel had eerdere wedstrijden verrassende goals laten zien. Ik kan dat inbrengen dan wel begrijpen. Ik niet. Vond dat moment echt onzinnig. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
| Maar dan nog is een blessure van dien aard niet te voorspellen. |
|
|
|