|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Zelfs VvF gaat feyenoord niet redden van de dood.... De opgelopen achterstand is dankzij het geld van de CL onoverbrugbaar. Het nederands voetbal is kapot, total loss. De komende dertig jaar zal ajakkes kampioen worden. De rest speelt voor de habbekrats. Ik ben er klaar mee, voetbal is voor mij kapot. Frusterend tot op het bot. Ik ga nooit meer meemaken dat wij de beste van het land zijn en blijven. Bedankt Uefa! |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Ja, ik ben er strontchagrijnig van! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat hebben we zelf gedaan. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ik stond niet op het veld, zo lamlendig van ADO verliezen is echt met geen pen te beschrijven. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Ik heb het niet over vandaag, maar over de rest van ons leven. Voetbal is dood.
De geschiedenis herhaalt zich. Ik dacht een paar jaar geleden nog dat we er wonder boven wonder bovenop gekomen waren, maar het is inmiddels weer zover dat we amper een stuiver hebben een dat we alle zeilen moeten bijzetten om te overleven om onze aarsch te krabben terwijl onze rivaal juist gouden eieren voor het oprapen hebben. Verschil is dat we dit niet gaan recht zetten, dat is onmogelijk een dus is het voetbal kapot.... |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
kenny
|
|
|
voetbal is nou niet dood hoor dat gaat te ver , je hebt wel groot gelijk dat dit te danken is aan jaren visie loos wanbeleid , 020 plukt inderdaad de gouden eieren maar daar hebben ze zelf ook voor gezorgd met wel een visie en beleid te voeren
daarbij al zou advocaat in dezelfde situatie hebben gezeten bij 020 hadden ze zeker wel hebben ingegrepen door hogerhand , feyenoord kiest voor gezellig vriendjes zijn om maar vooral zelf ook in de zetel te kunnen blijven zitten ipv wat is het beste voor de club |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op zondag 02 mei 2021 - 20:55 schreef kenny het volgende:voetbal is nou niet dood hoor dat gaat te ver , je hebt wel groot gelijk dat dit te danken is aan jaren visie loos wanbeleid , 020 plukt inderdaad de gouden eieren maar daar hebben ze zelf ook voor gezorgd met wel een visie en beleid te voeren daarbij al zou advocaat in dezelfde situatie hebben gezeten bij 020 hadden ze zeker wel hebben ingegrepen door hogerhand , feyenoord kiest voor gezellig vriendjes zijn om maar vooral zelf ook in de zetel te kunnen blijven zitten ipv wat is het beste voor de club Voetbal is wat mij betreft harstikke dood. Ajakkes is neerlands trots zolang geen andere club hun van de troon stoot. Probleem is dat dit geen enkele club gaat lukken want het verschil is onoverkoombaar groot, laat staan dat het ons gaat lukken. Wat dat betreft is Feyenoord kapittel dus is voetbal dood. Geen kloten neer aan. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
wie heeft het voor het zeggen bij Feijenoord? |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Dat is een goed geformuleerde vraag. Ik zou het ook niet weten |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Onze middenvelders in vergelijking met alle andere eredivisie middenvelders dus. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: - Nobody with proper defensive qualities - Fer only really good in the air, doesn't contribute a lot in other areas - Without Toornstra, this is a very, very average midfield. - Low rankings for touches in the penalty area probably down to Advocaat's cautious tactics
Bron: https://twitter.com/Footy_metrics/status/1392899016803995649 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Als je dan het commentaar er bij pakt die verteld dat het ook veel uitmaakt hoe je speler gebruikt en Footy hierbij bevestigd, weet je ook gelijk genoeg. Kökcü rendeert beter voor de goal en niet als box to box speler in een systeem die Dickie handhaaft.
Jens mag je blij mee zijn dat je hem had, gaat nu wel langzaam op zijn eind lopen, maar weet met zijn passes wel de man te bereiken. Als ie schiet op de goal komt er vaak ook nog een goal uit voort, iets wat bij Kökcü er meestal niet in zit.
Fer een hark die er in de lucht nog bovenuit steekt, maar niet kan passen en tackelen en verder gewoon te langzaam is om verdedigend de deur dicht te houden.
Werk aan de winkel dus.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 mei 2021 door VVout -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 mei 2021 - 08:00 schreef VVout het volgende:Fer een hark die er in de lucht nog bovenuit steekt, maar niet kan passen en tackelen en verder gewoon te langzaam is om verdedigend de deur dicht te houden. Fer is gewoon de FerValdatum Fer overstreken...
Weg ermee, sta in de weg! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 mei 2021 - 18:27 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Fer is gewoon de FerValdatum Fer overstreken... Weg ermee, sta in de weg! Hadden ze niet aan moeten beginnen, geen succes geweest sinds zijn terugkomst.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Europees voetbal een feit, gelukkig, maar wat was het een kutseizoen. Hopelijk volgend seizoen een passender SLOT van het seizoen. Heb de topic naam aangepast naar volgend seizoen, zoals elk jaar, sorry Stylzz zag dat je ook een topic had geopend voor volgend seizoen maar ik pas dit topic elk jaar aan..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 mei 2021 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nu komt t spannendste gedeelte van ons seizoen ;) |
|
|
|
|
pat
|
|
|
Adrie kostert is er klaar mee |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote: mee eens , we gaan nu vlug zien welke kant feyenoord op gaat met arnesen en slot |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Door de winst van Feyenoord vandaag heeft het de play-offs voor Europees voetbal gewonnen. De Rotterdammers waren met 2-0 te sterk tegen FC Utrecht en kunnen zich daardoor gaan opmaken voor de Europa Conference League. Het toernooi wordt volgend seizoen voor het eerst georganiseerd, maar wat houdt het nieuwe toernooi precies in?
Het toernooi wordt gezien als het derde toernooi achter de Champions- en Europa League, al zou er in zowel de Europa League en de Conference League wel ongeveer evenveel geld omgaan. In de Conference League wordt gespeeld volgens hetzelfde systeem als in de Champions League. Wat betreft kwalificatie betekent dit dat gekwalificeerde clubs worden onderverdeeld in een groep van kampioenen en niet-kampioenen. Na drie voorrondes wordt er nog een play-offronde gehouden voordat de groepsfase begint.
Nederland staat op dit moment op de achtste plek van de UEFA-competitiecoëfficiëntenranglijst. Dat betekent dat Nederland twee clubs aflevert aan de Conference League. Dat zijn dit seizoen Feyenoord en Vitesse. De club uit Arnhem wist zich via de reguliere competitie al te plaatsen. De nummer vier van de Eredivisie stroomt een ronde later in dan Feyenoord. Vitesse begint op 5 augustus in de derde voorronde van de Conference League. Feyenoord, dat zich dus kwalificeerde via de play-offs, begint op 22 juli in de tweede voorronde van de Conference League. Dat betekent dat Feyenoord twee rondes moet overleven voordat het de play-off ronde bereikt. Als het ook de play-offronde overleeft, dan kwalificeert het zich voor de groepsfase.
Met de groepsfase start het echte toernooi. De ploegen spelen dan een thuis- en uitwedstrijd tegen de andere drie ploegen in de groep. Het toernooi zal bestaan uit acht groepen met elk vier teams. Nadat de groepsfase is afgewerkt, gaan we door naar de knock-out fase. De nummer één mag een ronde overslaan en stroomt gelijk door naar de achtste finales, de nummer twee speelt tegen een nummer drie uit de Europa League. De winnaar van dat tweeluik plaatst zich op zijn beurt voor de achtste finales van de Conference League.
De knock-out fase gaat dus gewoon over een thuis- en uitwedstrijd. Alleen de finale wordt over één wedstrijd gespeeld. De finale wordt gespeeld in het Air Albania Stadion in Tirana, Albanië. De winnaar van de Conference League ontvangt een startbewijs voor het daaropvolgende seizoen van de Europa League.
Lotingen en data Maar voor nu begint Feyenoord haar Europese campagne dus in de tweede voorronde. De tegenstander wordt op 16 juni 2021 bekendgemaakt via een loting. De heenwedstrijd wordt dan gespeeld op 22 juli en de terugwedstrijd op 29 juli. Mocht Feyenoord die ronde overleven, dan is reeds op 19 juli geloot voor de volgende tegenstander. De wedstrijden zelf worden dan op 5 en 12 augustus afgewerkt. Wanneer Feyenoord ook die ronde overleeft, en zich dus plaatst voor de play-off ronde, dan weten de club al via de loting op 2 augustus wie de volgende tegenstander zal zijn. De wedstrijden in de play-offs worden gespeeld op 19 en 26 augustus. De loting voor de groepsfase wordt op 27 augustus gehouden en de eerste wedstrijd in de groepsfase begint op 16 september. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Bedankt voor de post! Enig idee wat voor ploegen dat zijn, die we kunnen loten? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
https://kassiesa.net/uefa/seedecl2021.html
Nog veel onzeker, maar tot nog toe zijn we een van de hoogstgeplaatste clubs. Ik weet niet precies hoe het naar verdere voorrondes eruit ziet, maar als je van die clubs (met een ongeplaatste status) niet kan winnen heb je ook niets te zoeken in dat toernooi. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 23 mei 2021 - 19:15 schreef T-FeYeN00rD het volgende:https://kassiesa.net/uefa/seedecl2021.htmlNog veel onzeker, maar tot nog toe zijn we een van de hoogstgeplaatste clubs. Ik weet niet precies hoe het naar verdere voorrondes eruit ziet, maar als je van die clubs (met een ongeplaatste status) niet kan winnen heb je ook niets te zoeken in dat toernooi. Wat is de prijs ? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Laten we dan deze ook maar winnen als eerste Nederlandse club. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Ik zie een aantal oude bekenden, maar vooral veel teams die waarschijnlijk onder eredivisie niveau zitten... |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Ik weet eigenlijk niet of dat al volledig bekend is. Zat een beetje te zoeken. Maar de getallen die ik voorbij zag komen was ongeveer 2/3 van het prijzengeld van de Europa League. Dus het gaat wel om miljoenen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Het begint al snel, dus ,,,,wat is er nog wat komt er nog |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 23 mei 2021 - 20:06 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Ik weet eigenlijk niet of dat al volledig bekend is. Zat een beetje te zoeken. Maar de getallen die ik voorbij zag komen was ongeveer 2/3 van het prijzengeld van de Europa League. Dus het gaat wel om miljoenen. Kunnen we goed gebruiken |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Plus uefa coëfficiënten |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Is het dezelfde puntentelling op de UEFA-coëfficiëntenlijst als CL en UEFA league? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Volgens mij wel. Alleen zal er een andere deelsleutel zijn |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zondag 23 mei 2021 - 20:54 schreef R()b het volgende:Is het dezelfde puntentelling op de UEFA-coëfficiëntenlijst als CL en UEFA league? Ja, las ik vanavond ergens. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
quote:Op zondag 23 mei 2021 - 19:55 schreef MightyAce het volgende:[..] Ik zie een aantal oude bekenden, maar vooral veel teams die waarschijnlijk onder eredivisie niveau zitten... Die moeten we dus niet loten. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Ah oké dat was mij namelijk niet duidelijk, dank je wel! |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Vi:
De afgelopen seizoenen ging het de winnaars van de play-offs in de Eredivisie niet bepaald voor de wind in de voorrondes, met desastreuze gevolgen voor de coëfficiëntenlijst. In de Conference League kan er in elk geval op wedstrijdniveau net zo goed worden gescoord als in de Champions League en Europa League. |
|
|
|
|
Joeyyy
|
|
|
quote: Ik vond Kökcu de laatste twee wedstrijden echt opvallend. Bijna het hele seizoen zeer matig en nu ineens veel drive, sprints en overtuiging. Mooi als hij die lijn kan doorzetten. Met Toornstra, AEB, Wehrman, Antonnuci en (waarschijnlijk) Til heb je dan best een aardige variatie qua middenveld. Fer zijn power kan in wedstrijden en slotfases van pas komen. Burger en Diemers zie ik geen basis halen, maar heb je met eredivie-ervaring achter de hand.
Qua aankopen zou ik zeggen de focus op: goede 2e keeper, rechtsback, CV, sterke balvaste spits (evt huren). Met Bozenik en Nico ga je het niet redden vrees ik. En Berghuis toch maar proberen te behouden, garantie voor goals en assists..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 mei 2021 door Joeyyy -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 24 mei 2021 - 20:55 schreef Joeyyy het volgende:[..] Ik vond Kökcu de laatste twee wedstrijden echt opvallend. Bijna het hele seizoen zeer matig en nu ineens veel drive, sprints en overtuiging. Mooi als hij die lijn kan doorzetten. Met Toornstra, AEB, Wehrman, Antonnuci en (waarschijnlijk) Til heb je dan best een aardige variatie qua middenveld. Fer zijn power kan in wedstrijden en slotfases van pas komen. Burger en Diemers zie ik geen basis halen, maar heb je met eredivie-ervaring achter de hand. Qua aankopen zou ik zeggen de focus op: goede 2e keeper, rechtsback, CV, sterke balvaste spits (evt huren). Met Bozenik en Nico ga je het niet redden vrees ik. En Berghuis toch maar proberen te behouden, garantie voor goals en assists.. Kokcu speelde de laatste paar wedstrijden opeens heel aardig inderdaad, maar het wordt tijd dat hij dat over een langere periode gaat laten zien. En de kans is nadrukkelijk aanwezig dat hij komende zomer vertrekt. We hebben bovendien de centen hard nodig. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Europa League:
Deelname - 3,63 miljoen Overwinning - 630.000 Gelijkspel - 210.000
Groepswinnaar - 1,1 miljoen
Conference League:
Deelname - 2,94 miljoen Overwinning - 500.000 Gelijkspel - 166.000
Groepswinnaar - 650.000
Tsja. De EL was voor ons al geen vetpot, maar dit houd helemaal niet over. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Joh op t budget maakt dit geen reet uit. Plus deze opbrengsten werden nooit mee begroot. T alternatief is niks |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 - 13:50 schreef MMM het volgende:Europa League:Deelname - 3,63 miljoen Overwinning - 630.000 Gelijkspel - 210.000 Groepswinnaar - 1,1 miljoen Conference League:Deelname - 2,94 miljoen Overwinning - 500.000 Gelijkspel - 166.000 Groepswinnaar - 650.000 Tsja. De EL was voor ons al geen vetpot, maar dit houd helemaal niet over. Met een beetje mazzel voetbal je er 5M mee bij elkaar. Heb je Bozenik terugverdiend... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 - 13:50 schreef MMM het volgende:Europa League:Deelname - 3,63 miljoen Overwinning - 630.000 Gelijkspel - 210.000 Groepswinnaar - 1,1 miljoen Conference League:Deelname - 2,94 miljoen Overwinning - 500.000 Gelijkspel - 166.000 Groepswinnaar - 650.000 Tsja. De EL was voor ons al geen vetpot, maar dit houd helemaal niet over. Als je maar ver komt , en gaat om te winnen , dan tikt t aardig door . |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Precies, winnen en een half miljoen aftikken behoort hier tot de mogelijkheid en is lekker om in de pocket te hebben. Misschien zou je zelfs nog groepswinnaar kunnen worden, maar dat zie ik nog niet gebeuren komend jaar.
Die 2,9 heb je door deel te nemen nu en is helemaal meegenomen, je zal ze maar niet hebben. Daarbij komen nog extra inkomsten van je Legioen en commercie, hopelijk nog wat succesjes. Ben er best content mee.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 mei 2021 door VVout -- |
|
|
|