|
|
verbrande harry
|
|
|
Bijna elke ajacied heeft wel is en uitwedstrijd bezocht.... Ik wil weten wie wat heeft meegemaakt nationaal en/of internationaal. Het hoeft niet lang maar kort en bondig en gaarne geen namen, bijnamen en datums.
IK LAAT ME VERASSEN!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 april 2014 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik ga niet naar uitwedstrijden om de simpele reden dat ik het geld er niet voor heb en ook nog een gezin heb en die willen ook wel eens wat. Ik heb wel al weer een jaar of zes een seizoenkaart. Voor de rest volg ik ajax 1 via diverse media en JA een beetje. En jouw verhaal?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik zat eigenlijk ook op een smakelijk verhaal te wachten van Harry zelf...:-) |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Die komt heus wel maar eerst wil ik andere verhalen lezen, en lezen of ik een van de verhalen herken....dus
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 april 2014 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ik ging eens naar een uitwedstrijd en uiteindelijk ging ik niet. Was dan even een topverhaal. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
De wedstrijd die het meest bij gebleven is....Ajax - Parma 1994 in het Olympisch Stadion, stervens koud en een bloedeloze 0-0, maar zag daar Litmanen voor het eerst....sorry geen uitwedstrijd maar toch
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
3 van de 4 laatste bekerfinales van onze club meegemaakt, alleen tegen die pony's moest ik helaas wegens omstandigheden afhaken. Zowel tegen die kaaskutten en p$v genoten van de pyroshow bij opkomst van de spelers. Ook toen werd het vuurwerk op het veld gegooid. Afgelopen zondag ook genoten van de pyroshow, helaas op een verkeerd moment en bijna je spelers geraakt, maar neemt niet weg dat ik ervan genoot. Voor de slimmerikken onder ons, ik genoot van het vuurwerk en niet van het moment en het bijna raken van de spelers. De wedstrijd tegen p$v werd in de laatste minuten van het duel beslist door Huntelaar. De wedstrijd tegen die kaaskutten werd na strafschoppen beslist. Helaas afgelopen zondag een negatief resultaat. Moet wel zeggen dat de beveiliging met de jaren is afgenomen. Tegen p$v was de beveiliging strak, tegen die kaaskutten als minder en afgelopen zondag gewoon een lachertje!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 april 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Heb feitelijke namen maar veranderd! ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 april 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Mooiste uitwedstrijd zonder twijfel voor mij was de finale in 95 in het Ernst-Happel stadion in Wenen waar we ten koste van AC Milan de Champions league wonnen. De wedstrijd op zich was nog niet eens zo goed maar de spanning vooraf en tijdens de wedstrijd en de ontlading toen Kluivert vlak voor tijd scoorde hebben ervoor gezorgd dat ik dat nooit meer zal vergeten. Omdat we geen hotel hadden geboekt maar dat wel nodig hadden vonden we uiteindelijk een vreselijk twee sterren hotelletje waar we omgerekend 400 gulden per kamer moesten betalen. Uiteindelijk geen minuut geslapen maar dat mocht de pret niet drukken. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Torino uit was geweldig. Net als Genoa/Torino thuis is OS. Toen werd er pas vuurwek afgestoken. Honderden fakkels, chinese rollen. Alles kon toen nog. In het jaar dat we de CL wonnen dat we vlak voor de finale nog even f'noord met 0-5 oprolden was ook geweldig. Heb ook wel eens in Luik moeten rennen voor me leven dat er ineens honderden skinheads met knuppel, messen en kettingen ons aanvielen. Madrid uit in 95/96 dat we ze helemaal zoek speelden en de fans van Madrid voor ons op de banken stonden. Beverwijk als absoluut dieptepunt, niet fysiek aanwezig geweest want zat al in het stadion net als heel veel gasten HK en die "glorieuze overwinning" van "hen" kwam pas tot stand toen de grootste groep ajax al weg was en ze toen ineens wel over de vangrail durfde te komen en dan zeggen dat wij wegliepen terwijl zij niet durden. Laffe honden daar. Bekerfinale tegen Utrecht was ook geweldig. Toptijden meegemaakt!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 april 2014 door Brandje -- |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Ok mannen dit is leuk maar nu de echte verhalen, ik weet dat ze er zijn...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 april 2014 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
ME-bus van binnen met mn handen geboeid....opgepakt voor de febo op rembrands en dat voor een paar bommetjes....zit ik daar straalbezopen in die bus, links voor me een ME-er, in het midden een ME-dame en rechts daarvan weer een ME-er.....ik krijg van alles naar mn kop uit dat kutwijf, "nou dat wordt een leuke avond voor jou zeg" en "je bent eerder bij de ArenA dan je vriendjes hoor stoere man" ....ik moest al lachen om mezelf voor ik iets terug zei...."wat?" Vroeg ze nog....ik zeg "jij zit hier zeker al een tijdje?" ...."tering wat een reet!!" Hahaha het mooiste was dat die 2 gasten naast haar vol in de lach schoten en niet meer konden stoppen ook 😄 |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Naar de kuip voor 010 - ajax.We komen daar aan in dat kut stadion van ze, verbouwen meteen de wc's trekken de pispotten van de wand steeken overal kranten in om de boel te verstoppen, tekenen grote jodensterren in wc op de muren. En AFCA op de wc deuren resultaat...Iedereen piste in de gangen van en naar et vak en stinken...verschrikkelijk gewoon.
Verwacht toch wel meer verhalen mannen!!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 24 april 2014 - 18:24 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:ME-bus van binnen met mn handen geboeid....opgepakt voor de febo op rembrands en dat voor een paar bommetjes....zit ik daar straalbezopen in die bus, links voor me een ME-er, in het midden een ME-dame en rechts daarvan weer een ME-er.....ik krijg van alles naar mn kop uit dat kutwijf, "nou dat wordt een leuke avond voor jou zeg" en "je bent eerder bij de ArenA dan je vriendjes hoor stoere man" ....ik moest al lachen om mezelf voor ik iets terug zei...."wat?" Vroeg ze nog....ik zeg "jij zit hier zeker al een tijdje?" ...."tering wat een reet!!" Hahaha het mooiste was dat die 2 gasten naast haar vol in de lach schoten en niet meer konden stoppen ook 😄 Whahahahahahahaha en toen kreeg je een vrijgeleide? ;-) |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Voorronde cl uit tegen Kopenhagen. Had wat drank op en was flink naar de klote aan et gaan, wat zag mijn oog zo een straatveger die de boel veegt. Ik met me dronken harses op em af want ik wilde ook wel effe vegen. De man schrok zo, hij begon te schreeuwen en zette et op en lopen, en ik fijn met die bezem de straten van Kopenhagen schoonhouden. Binnen en mum van tijd 4 politie mannen om me heen ben in de boeien gegooid en moest die nacht in de cel blijven.Ik kon de volgende dag pas naar huis maar moest wel eerst en boete betalen....hahaha
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 april 2014 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ik had het jaar ervoor mijn seizoenskaart opgegeven, omdat ik geen tijd had om naar Ajax te gaan.
Het is inmiddels 1995 en Ajax doet het lekker in de championsleague. Dan komt de finale eraan, natuurlijk geen kaartjes meer verkrijgbaar en ik balen dat ik mijn seizoenskaart had ingeleverd dat seizien ervoor, maar dan krijg ik goed nieuws van vrienden die nog wel een seizoenskaart hadden. Iemand die zij kende had een kaartje gekocht voor de finale, maar kon ineens niet (zat vast), dus nam ik het kaartje over...
Van basten loopt het stadion bnnen en het hele stadion (milaan fans en Ajax fans) gaan uit hun dak en zingen hem toe, de sfeer eerder op de dag was al geweldig in Wenen. Italianen en Ajacieden vierden samen feest, geen gezeik, heerlijk bier en dan de wedstrijd. Hartslag van 200 en ineens fluit de scheids na 5 minuten af en alle spelers lopen het veld af? Hoe kon dat? Was het omdat we de hele tijd maffia liepen te schreeuwen, omdat we dachten dat de scheids was omgekocht, vanwege een beslissing die ik zelf gemist had? Nee het bleek al rust te zijn.
Dan de tweede helft, het moment van Rijkaart en Kluivert, de bal gaat in het doel en ineens ben ik 8 rijen naar voren beland, velen vielen over de klapstoeltjes heen heb vrouwen gezoend die ik niet kende (ik geloof dat ik niet de enige was), mannen omhelst die ik ook niet kende, sommigen vlogen over stoeltjes heen... Wat een gekte en ineens duurde die laatste minuten een eeuwigheid tot het fluitsignaal. Ik dacht dat ik droomde, de beker ging de lucht in en heb ik voor het eerst in mijn leven god bedankt en dat terwijl ik niet gelovig ben of gelovig ben opgevoed ;-)
Het was geweldig en zelfs die reis terug in de bus was ineens geen hel meer.... Aangekomen in Amsterdam konden we meteen doorfeesten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 mei 2014 door Ajax we love you -- |
|
|
|