BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: AZ - Feyenoord (zaterdag 3 mei 2014, 18:45); 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 28 april 2014 - 01:31   quote  deeplink  
54d1d7845a4ae37f24adf2f2c4d218da_115_95.png
vs
32d2ec1002f13d95a991f4c8e9dad24b_115_95.png

Datum & tijdstip: Zaterdag 3 mei 2014, 18:45
Locatie:AFAS Stadion, Alkmaar
Scheidsrechter: Sichem

1959420_615695178507465_2063784218_n.jpg

Redelijk goede wedstrijd gisteren met als resultaat het behalen van de voorronde CL en een waardig thuisafscheid voor Koeman. Bedankt Ronald voor die mooie jaren.
Onze laatste hindernis is AZ die tegen ADO eigenlijk wel lieten zien nergens meer voor te spelen. Verwachting mijner zijde is dan ook een overwinning voor onze mannen.

Onderlinge ontmoetingen:
THUIS
10/11/13 Feyenoord - AZ 2-2
10/02/13 Feyenoord AZ 3-1
29/04/12 Feyenoord AZ 1-0
02/04/11 Feyenoord AZ 0-1
07/02/10 Feyenoord AZ 1-2

UIT
25/11/12 AZ Feyenoord 0-2
25/09/11 AZ Feyenoord 2-1
31/10/10 AZ Feyenoord 2-1
08/11/09 AZ Feyenoord 1-1
22/03/09 AZ Feyenoord 0-0

Hieronder het verslag van de thuiswedstrijd van 10 november 2013:

BELONING BLIJFT UIT VOOR STERK FEYENOORD

9275322b8bdc5c5af33e02516263833e_453_250_crop.jpg

Feyenoord heeft zondag verzuimd om zichzelf te belonen met drie punten in een sterk optreden in De Kuip tegen AZ. In een wedstrijd waarin de ploeg van trainer Ronald Koeman veruit de meeste kansen kreeg, stond na negentig minuten een gelijke stand op het scorebord: 2-2. Mitchell Te Vrede en Lex Immers maakten kort na rust in een tijdsbestek van drie minuten de doelpunten voor Feyenoord.

De kansenverhouding voor rust was veelzeggend over het verloop van de eerste helft. Waar Feyenoord maarliefst negen doelpogingen kreeg, schoot AZ in de eerste 45 minuten slechts eenmaal op doel. Toch waren het de bezoekers die met een voorsprong de rust in gingen: 0-1.

Daarmee mocht AZ de handen dichtknijpen, want de ploeg van coach Dick Advocaat had in de eerste helft weinig in te brengen tegen prima spel van Feyenoord. Het elftal van Koeman toonde zich gretig en agressief en zette de bezoekers vanaf het eerste fluitsignaal onder druk. Het enige dat de ploeg zichzelf mocht verwijten was dat het uit de kansen die het kreeg niet tenminste één doelpunt maakte.

Dat doelpunt hing al vroeg in de wedstrijd in de lucht, toen Tonny Vilhena via een uitstekende combinatie vrij werd gespeeld. De middenvelder kreeg alle tijd om oog in oog met de keeper een hoek uit te zoeken, maar twijfelde te lang en zag zijn schot gered worden. Halverwege de eerste helft was Vilhena de aangever via een vrije trap, die door Joris Mathijsen voor de voeten van Stefan de Vrij werd gelegd. De verdediger werd dusdanig gehinderd door een tegenstander dat hij de bal niet goed raakte en naast mikte. Daarnaast werden onder meer Jordy Clasie, Mitchell Te Vrede en Lex Immers gevaarlijk via schoten van afstand, maar zonder succes.

Waar Feyenoord zich zodoende weinig effectief toonde, gold het tegendeel voor AZ. De Alkmaarders profiteerden na een kwartier spelen van onnodig balverlies aan de kant van Feyenoord en schakelden razendsnel om. Uiteindelijk was het Johann Gudmundsson die vanaf de rechterflank clubtopscorer Aron Johannsson in stelling bracht. De spits verlengde de voorzet richting de verre hoek en passeerde zo Erwin Mulder.

Ondanks de achterstand bij rust wist Feyenoord dat een doelpunt niet kon uitblijven als de ploeg op dezelfde wijze zou blijven spelen. Dat geloof straalde het elftal ook uit aan het begin van de tweede helft, met de snelle gelijkmaker als gevolg. Die was te danken aan een echte spitsengoal van Mitchell Te Vrede, die als eerste bij de bal was nadat keeper Esetaban een kopbal van De Vrij uit een hoekschop niet onder controle kreeg.

De feestvreugde in De Kuip werd al drie minuten later nog groter, toen Immers zijn ploeg voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong zette. De nummer tien kopte knap binnen uit een voorzet van Janmaat vanaf de rechterkant.

Gezien het wedstrijdbeeld tot dan toe had Feyenoord daarmee ook zeer goede papieren in handen om het duel tot een goed einde te brengen, alleen betekende een overtreding van Janmaat na bijna een uur spelen een keerpunt in de wedstrijd. De verdediger hield Gudmundsson vast in het zestienmetergebied, met een strafschop voor de bezoekers als gevolg. Spits Johannsson kon op die manier vanaf elf meter vrij eenvoudig zijn tweede doelpunt van de wedstrijd binnen schieten.

Daarmee keerde het geloof bij de bezoekers in een goede afloop helemaal terug, met een spannend laatste half uur tot gevolg. Daarin golfde het spel op en neer en werd Feyenoord steeds luider naar voren gejaagd door het Legioen, maar een doelpunt bleef uit.

Feyenoord AZ 2-2
Scoreverloop:
17 0-1 Johannsson
48 1-1 Te Vrede
51 2-1 Immers
57 2-2 Johannsson (strafschop)

Scheidsrechter: Nijhuis

Geel: Martins Indi, Clasie, Janmaat (Feyenoord), A. Johannsson, M. Johansson, Gudmundsson (AZ)

Opstellingen:
Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Mathijsen, Martins Indi; Clasie, Immers, Vilhena (72 Bakkal); Schaken, Te Vrede en Boëtius (78 Armenteros).
AZ: Esteban; Johansson, Gouweleeuw, Wuytens, Viergever; Gudelj, Martens (84 Elm), Ortiz; Beerens, Johannsson (88 Avdic) en Gudmundsson.

1457718_209012099281317_808249225_n.png

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 mei 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 28 april 2014 - 01:31   quote  deeplink  
0-6..
tomson
 tomson - maandag 28 april 2014 - 01:52   quote  deeplink  
1-2
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 28 april 2014 - 08:33   quote  deeplink  
1-5. koelkoel.
MMM
 MMM - maandag 28 april 2014 - 08:35   quote  deeplink  
Gewoon winnen ook al gaat het nergens meer om!
Stylzz
 Stylzz - maandag 28 april 2014 - 08:47   quote  deeplink  
Wie boeit dat nou.
van geil
 van geil - maandag 28 april 2014 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 01:31 schreef RenatoBos het volgende:
0-5..
duidelijk
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 28 april 2014 - 21:36   quote  deeplink  
Ja toch d:-)
van geil
 van geil - maandag 28 april 2014 - 21:45   quote  deeplink  
Laten we in ieder geval goals maken.
is ook wel n's leuk om de meest scorende club te zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 28 april 2014 - 22:35   quote  deeplink  
Eens..
ar
 ar - maandag 28 april 2014 - 22:41   quote  deeplink  
5x Pelle
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 28 april 2014 - 22:46   quote  deeplink  
Is ie dan topscorer..(?)
ar
 ar - maandag 28 april 2014 - 22:49   quote  deeplink  
1 goal meer dan Finn dacht ik :)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 28 april 2014 - 22:50   quote  deeplink  
Mooi, maar ja die speelt ook nog he, doen dan maar 7x..!
ar
 ar - maandag 28 april 2014 - 22:54   quote  deeplink  
hehehehe..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 28 april 2014 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 22:41 schreef ar het volgende:
5x Pelle
coolcool
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 april 2014 - 01:16   quote  deeplink  
VAN SICHEM LEIDT AZ FEYENOORD

55df8ccb13762d49e2e475dae81ad0cf_660_300_crop.jpg

Tom van Sichem is aangesteld als scheidsrechter voor Feyenoords laatste competitiewedstrijd van dit seizoen, aankomende zaterdag in Alkmaar tegen AZ. Hij wordt bijgestaan door de assist-scheidsrechters Brink en Strijker. Vierde official is de heer Bax. AZ Feyenoord wordt zaterdag om 18.45 uur gespeeld in het AFAS Stadion.

Het duel tussen AZ en Feyenoord maakt onderdeel uit van de 34ste en laatste speelronde van de eredivisie. Alle wedstrijden worden gelijktijdig afgewerkt. De ploeg van trainer Ronald Koeman, die zaterdag voor het laatst op de bank zit, is al zeker van de tweede plaats in de competitie. AZ kan bij winst nog stijgen naar de zevende plaats, mits FC Groningen in eigen huis niet wint van Heracles Almelo.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 april 2014 - 12:53   quote  deeplink  
Koeman wil acht op een rij: 'Zou een ongekende serie zijn'

600x400-koemantotziens.jpg

Hoewel Feyenoord zich verzekerd heeft van de tweede plaats en daarmee plaatsing voor de voorronden van de Champions League, wil Ronald Koeman het seizoen afsluiten in stijl door tegen AZ voor de achtste keer op rij te winnen. 'Dat zou een ongekende serie zijn,' zegt de trainer die in Alkmaar voor de laatste keer voor Feyenoord op de bank plaatsneemt.

'Dan hebben we gepresteerd wat we wilden na de nederlaag tegen Ajaks. Toen wisten we dat we tweede konden worden als we alles zouden winnen. Dat is zeven keer gelukt en dat heeft inderdaad geresulteerd in plek twee. Maar acht overwinningen op rij zou het helemaal compleet maken.'

Dat zijn elftal tot zo'n eindsprint in staat bleek was voor de trainer geen verassing. 'Ieder seizoen waren we fit op het juiste moment,' weet hij, 'en pakten we punten in de laatste fase voor de winterstop en op het einde van de competitie. Fysiek en mentaal waren we juist dan top.'

Koeman beseft dat de druk eraf is. Hij overweegt zijn elftal op een aantal posities aan te passen om zodoende spelers die zich positief hebben opgesteld te belonen. 'Dat is wel iets dat ik overweeg, zegt hij, en deze week zullen we bekijken hoe we het zaterdag gaan invullen.'
Bron:VI
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 30 april 2014 - 15:11   quote  deeplink  
Koeman beseft dat de druk eraf is. Hij overweegt zijn elftal op een aantal posities aan te passen om zodoende spelers die zich positief hebben opgesteld te belonen. 'Dat is wel iets dat ik overweeg, zegt hij, en deze week zullen we bekijken hoe we het zaterdag gaan invullen.'
Bron:VI

Lachuh...Armenteiros, Bakkal, Verhoek...
de bluffer
 de bluffer - woensdag 30 april 2014 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 12:53 schreef RenatoBos het volgende:
Koeman wil acht op een rij: 'Zou een ongekende serie zijn'

[ afbeelding ]

Hoewel Feyenoord zich verzekerd heeft van de tweede plaats en daarmee plaatsing voor de voorronden van de Champions League, wil Ronald Koeman het seizoen afsluiten in stijl door tegen AZ voor de achtste keer op rij te winnen. 'Dat zou een ongekende serie zijn,' zegt de trainer die in Alkmaar voor de laatste keer voor Feyenoord op de bank plaatsneemt.

'Dan hebben we gepresteerd wat we wilden na de nederlaag tegen Ajaks. Toen wisten we dat we tweede konden worden als we alles zouden winnen. Dat is zeven keer gelukt en dat heeft inderdaad geresulteerd in plek twee. Maar acht overwinningen op rij zou het helemaal compleet maken.'

Dat zijn elftal tot zo'n eindsprint in staat bleek was voor de trainer geen verassing. 'Ieder seizoen waren we fit op het juiste moment,' weet hij, 'en pakten we punten in de laatste fase voor de winterstop en op het einde van de competitie. Fysiek en mentaal waren we juist dan top.'

Koeman beseft dat de druk eraf is. Hij overweegt zijn elftal op een aantal posities aan te passen om zodoende spelers die zich positief hebben opgesteld te belonen. 'Dat is wel iets dat ik overweeg, zegt hij, en deze week zullen we bekijken hoe we het zaterdag gaan invullen.'
Bron:VI
Posities aan passen had hij beter thuis tegen Cambuur bij de stand 3-1 kunnen doen
nu gewoon gaan voor de volle winst, laten zien dat we gewoon terecht tweede zijn geworden
hotjumper
 hotjumper - donderdag 01 mei 2014 - 05:11   quote  deeplink  
Om des keizers baard.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 01 mei 2014 - 06:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 15:11 schreef FR-Henk het volgende:
Koeman beseft dat de druk eraf is. Hij overweegt zijn elftal op een aantal posities aan te passen om zodoende spelers die zich positief hebben opgesteld te belonen. 'Dat is wel iets dat ik overweeg, zegt hij, en deze week zullen we bekijken hoe we het zaterdag gaan invullen.'
Bron:VI

Lachuh...Armenteiros, Bakkal, Verhoek...
Vergeet Erwin Mulder niet ! Hahaha ...
Stylzz
 Stylzz - donderdag 01 mei 2014 - 06:49   quote  deeplink  
Afscheidswedstrijdje!
piet de paler
 piet de paler - donderdag 01 mei 2014 - 20:25   quote  deeplink  
Lekker helemaal niks ik ga niet luisteren
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 02 mei 2014 - 14:23   quote  deeplink  
Mulder en Janmaat niet inzetbaar tegen AZ

600x400-janmaatpsv.jpg

Daryl Janmaat en Erwin Mulder ontbreken zaterdagavond in de laatste competitiewedstrijd van Feyenoord tegen AZ. Beide spelers kampen met lichte kwetsuren. Mulder miste vorige week ook al het treffen met SC Cambuur. Janmaat wordt met het oog op het WK aan de kant gehouden. Sven van Beek en Kostas Lamprou zijn hun vervangers.

Trainer Ronald Koeman zit voor het laatst op de Rotterdamse bank. Vorige week nam hij in de Kuip tegen Cambuur al afscheid van het Legioen. Lex Immers keert in Alkmaar terug van een schorsing. Voor Feyenoord staat er niets meer op het spel. De Rotterdamse club is al zeker van de tweede plaats en dus plaatsing voor de voorronde van de Champions League.
Bron:Rijnmond
MMM
 MMM - zaterdag 03 mei 2014 - 11:34   quote  deeplink  
Uiteraard kijken vanavond en een keer ontspannen, denk ik..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 03 mei 2014 - 12:28   quote  deeplink  
Wedstrijd is toch niet te zien op tv..(?)
sevillana
 sevillana - zaterdag 03 mei 2014 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 01:52 schreef tomson het volgende:
1-2
mee eens, seizoen waardig afsluiten. maar eerlijk gezegd verwacht ik niet echt veel van die pot. wat jumpert zegt; om de baard..
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 03 mei 2014 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 mei 2014 - 12:28 schreef RenatoBos het volgende:
Wedstrijd is toch niet te zien op tv..(?)
Nope, alleen via internet.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 03 mei 2014 - 13:01   quote  deeplink  
En via de schakeluitzending.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 03 mei 2014 - 13:27   quote  deeplink  
Had ik dat toch goed begrepen, ach ja ik moet toch op verjaardag..
van geil
 van geil - zaterdag 03 mei 2014 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 mei 2014 - 13:27 schreef RenatoBos het volgende:
Had ik dat toch goed begrepen, ach ja ik moet toch op verjaardag..
en dat staat niet in t verjaardagen topic ?
sevillana
 sevillana - zaterdag 03 mei 2014 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 mei 2014 - 13:01 schreef Stylzz het volgende:
En via de schakeluitzending.
dat zal wel zeer beperkt zijn, beter een stream pakken, FirstRow bijvoorbeeld ;)
moa
 moa - zaterdag 03 mei 2014 - 15:25   quote  deeplink  
Illegale stream maar weer pakken, FOX is bij alle druk bekeken wedstrijden een drama.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 03 mei 2014 - 18:09   quote  deeplink  
Ik zal t eens proberen straks. Vorige keer ging t wel
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 03 mei 2014 - 18:34   quote  deeplink  
COME ON FEYENOORD..
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 03 mei 2014 - 18:40   quote  deeplink  
Probeer ik dat voetbalopjepc te downloaden, werkt er geen reet.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 03 mei 2014 - 18:43   quote  deeplink  
Fox stream werkt als een zonnetje.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 mei 2014 door Stylzz --
cat
 cat - zaterdag 03 mei 2014 - 19:27   quote  deeplink  
wat een zielig zooitje dat fox,Feyenoord 15 sec.gehad van de 45 min.vieze Jode zender
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 03 mei 2014 - 19:33   quote  deeplink  
Dan heb je alle hoogtepunten wel gehad.
MMM
 MMM - zaterdag 03 mei 2014 - 19:34   quote  deeplink  
Mwah, het is niet slecht. Boëtius had er 2 moeten maken.

Schaken weer eens de slechtste, ergerlijk.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 03 mei 2014 - 19:38   quote  deeplink  
Ja, van Beek heeft veel van Janmaat weg in zijn spel. Alleen wat jaren minder. Kan daar ook komen volgens mij.
Rotterdam22
 Rotterdam22 - zaterdag 03 mei 2014 - 19:39   quote  deeplink  
Als je Feyenoord wil zien en je heb fox ga naar foxsports.nl meld je aan en je ziet het ook op je tv als je daar internet op heb.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 03 mei 2014 - 19:39   quote  deeplink  
Ik heb t op de laptop aanstaan, kijk de schakeluitzending op tv.
moa
 moa - zaterdag 03 mei 2014 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 mei 2014 - 18:43 schreef Stylzz het volgende:
Fox stream werkt als een zonnetje.
Het blijft een kut bedrijf, ik heb regelmatig last van een hele slechte verbinding op die website. ( ALLEEN bij FOX )

Al een aantal keer contact gehad en dan merk je dat het een Amerikaans bedrijf is, krijg continu dit soort antwoorden/vragen:

- Heeft u de laatste versie van Adobe Flash Player?
- Gebruikt u Google Chrome webbrowser?
- Nee er zijn geen storingen bekend, het zal wel aan uw verbinding liggen.

En andere irritante protocol vragen/antwoorden, stront irritant. Volgend jaar maar weer gewoon illegaal elke wedstrijd zien, het is niet anders.
MMM
 MMM - zaterdag 03 mei 2014 - 19:48   quote  deeplink  
Loopt bij mij ook goed.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 03 mei 2014 - 19:49   quote  deeplink  
Ik heb echt nooit problemen. Chapeau voor de Ziggo hier.
moa
 moa - zaterdag 03 mei 2014 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 mei 2014 - 19:49 schreef Stylzz het volgende:
Ik heb echt nooit problemen. Chapeau voor de Ziggo hier.
Ja heb hier ook Ziggo, mijn verbinding en hardware zijn prima, FOX is gewoon altijd KUT. Ik kan op Youtube wel 10 streams tegelijk draaien zonder kwaliteitsverlies.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 03 mei 2014 - 20:01   quote  deeplink  
Feyenoord is gewoon tien x beter dan AZ.
van geil
 van geil - zaterdag 03 mei 2014 - 20:03   quote  deeplink  
lekker foutje

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5967
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: AZ - Feyenoord (zaterdag 3 mei 2014, 18:45); 1 - 1









0.0074770