BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Frank de Boer!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 04 mei 2014 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 mei 2014 - 15:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Barca is een club die opleid..
En Barca moet bouwen aan een deels nieuwe ploeg om weer mee te doen.. Met het talent dat daar in de opleiding rondloopt juist een werk voor hem.. Verwacht niet dat ie daar heen gaat.. Maar Tottenham is ook een ploeg in opbouw..

Ik denk dat je veel te kort door de bocht gaat als je zegt dat ie zeker blijft..

Zoals jij het namelijk stelt gaat ie nooit meer weg..
Barca was een club die opleid.
JC vind dat het zijn club niet meer is.
Barca koopt nu een braziliaan voor veel geld, dat noem ik niet opleiden.
Er zijn een aantal spelers die oud zijn maar de meesten kunnen nog lang door.
Die zijn ook wereldtop en daar valt weinig eer te behalen.
De club moet wel op een aantal posities zich door ontwikkelen.

Spurs zou nooit strijden om de landstitel.
Daar zijn de clubs zoals Man utd, Liverpool, Chelsea en Man City te groot voor. Chelsea en City hebben veel geld en liverpool en man utd hebben een groot achterban.

Op een gegeven moment veranderen er dingen, zoals je word ouder. Je word langzaam aan meer manager dan trainer. Dan zal hij wel naar een grote club willen als hij te oud word om op het veld te staan.

Frank wil wel blijven winnen.
JC was een revolutie begonnen omdat de opleiding niet goed genoeg was.
Frank heeft in de 3,5 jaar 4x een titel gewonnen, maar dat heeft niks te maken met een verandering in de jeugdopleiding.

Als ajax niet kampioen in de 4 jaar waren geworden, dan hadden ze gezegd, dat het voor de langer termijn is.

Vergeet niet dat Ajax onder martin Jol ook bijna kampioen werd. We werden met beter voetbal dan nu en met meer punten dan nu 2de. Dus zo slecht ging het niet. We werden toen geen kampioen en maar nu wel.
Met slechter voetbal en met minder punten, met minder leuke voetbalers om naar te kijken.

4x op rij kampioen worden dat is knap maar de basis lag er al.
JC vond het wel tijd om een nog betere basis neer te leggen die er toen al lag.
Nu de basis er bijna is, ga je dan vertrekken?
remco k
 remco k - zondag 04 mei 2014 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 mei 2014 - 16:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Barca was een club die opleid.
JC vind dat het zijn club niet meer is.
Barca koopt nu een braziliaan voor veel geld, dat noem ik niet opleiden.
Er zijn een aantal spelers die oud zijn maar de meesten kunnen nog lang door.
Die zijn ook wereldtop en daar valt weinig eer te behalen.
De club moet wel op een aantal posities zich door ontwikkelen.

Spurs zou nooit strijden om de landstitel.
Daar zijn de clubs zoals Man utd, Liverpool, Chelsea en Man City te groot voor. Chelsea en City hebben veel geld en liverpool en man utd hebben een groot achterban.

Op een gegeven moment veranderen er dingen, zoals je word ouder. Je word langzaam aan meer manager dan trainer. Dan zal hij wel naar een grote club willen als hij te oud word om op het veld te staan.

Frank wil wel blijven winnen.
JC was een revolutie begonnen omdat de opleiding niet goed genoeg was.
Frank heeft in de 3,5 jaar 4x een titel gewonnen, maar dat heeft niks te maken met een verandering in de jeugdopleiding.

Als ajax niet kampioen in de 4 jaar waren geworden, dan hadden ze gezegd, dat het voor de langer termijn is.

Vergeet niet dat Ajax onder martin Jol ook bijna kampioen werd. We werden met beter voetbal dan nu en met meer punten dan nu 2de. Dus zo slecht ging het niet. We werden toen geen kampioen en maar nu wel.
Met slechter voetbal en met minder punten, met minder leuke voetbalers om naar te kijken.

4x op rij kampioen worden dat is knap maar de basis lag er al.
JC vond het wel tijd om een nog betere basis neer te leggen die er toen al lag.
Nu de basis er bijna is, ga je dan vertrekken?
Ik heb nooit genoten van het spel onder Jol, dat was toen helemaal niet goed namelijk, alles gebaseerd op 1 speler.
Welke basis lag er al??

Barca is nog steeds de club van de opleiding, zie nog steeds veel mooie momenten uit die elftallen langskomen, en als ik me goed herinneren hebben ze ook de CL voor jeugd gewonnen dit jaar.

Het is alleen aan de trainer om te kiezen spelers door te laten breken.. Overigens gebeurd dit daar nog steeds, alleen onder de huidige trainer een stuk minder..

Je spreekt jezelf trouwens verschrikkelijk tegen.. Eerst zeg je dat de basis er al lag, om vervolgens te zeggen dat ie dan zou vertrekken als de basis er bijna ligt..

Spurs hebben trouwens ook heel veel geld.. EN Liverpool is er ook zo ineens weer, dat kan ook met Tottenham, die overigens ook een hele grote achterban heeft..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 mei 2014 door remco k --
nora
 nora - zondag 04 mei 2014 - 23:14   quote  deeplink  
Barca leid nog steeds goede jeugdspelers op maar kopen ook toppers zoals nEymar en Alba en dat is het verschil met Ajax die leid ook goede jeugdspelers op maar koopt geen top maar andere jeugdspelers en daar mee gaan wij de top niet halen, je zal als je op een positie geen goede jeugdspeler hebt dan moet je versterking van buiten halen en dat mag best wat geld kosten en daarin verzaakt Ajax helaas.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 05 mei 2014 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 mei 2014 - 19:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb nooit genoten van het spel onder Jol, dat was toen helemaal niet goed namelijk, alles gebaseerd op 1 speler.
Welke basis lag er al??

Barca is nog steeds de club van de opleiding, zie nog steeds veel mooie momenten uit die elftallen langskomen, en als ik me goed herinneren hebben ze ook de CL voor jeugd gewonnen dit jaar.

Het is alleen aan de trainer om te kiezen spelers door te laten breken.. Overigens gebeurd dit daar nog steeds, alleen onder de huidige trainer een stuk minder..

Je spreekt jezelf trouwens verschrikkelijk tegen.. Eerst zeg je dat de basis er al lag, om vervolgens te zeggen dat ie dan zou vertrekken als de basis er bijna ligt..

Spurs hebben trouwens ook heel veel geld.. EN Liverpool is er ook zo ineens weer, dat kan ook met Tottenham, die overigens ook een hele grote achterban heeft..
Er is een verschil van in het begin van het seizoen en de 2de seizoenshelft.
Toen het ging draaien en dan heb ik het over het 2de seizoenshelft toen heb ik wel genoten. Zelden werd er toen maar met 1-0 gewonnen. De spelers die er toen waren. Stekelburg, Vertoghen, De Zeeuw, Alderweireld, De Jong, Eriksen, Blind, Sulejmani, Anita, Van der wiel, El hamdaoui, Suarez.
Dat noem ik een basis om kampioen mee te worden.

Noem een speler die doorgebroken is, in de afgelopen seizoen, die afkomstig is uit de jeugdopleiding van Barca?

Volgens mij heb ik het niet heel goed uitgelegd. JC vond dat de jeugdopleiding niet goed genoeg was en wilde dat veranderen.
Rik van der boog had samen met Martin jol een prima team gemaakt. Daarmee zou je kampioen mee kunnen worden. Dus de basis om kampioen te worden die lag er al.
Ajax was en is altijd wel een van de favorieten geweest.
Toch vond JC de tijd rijp was om in te grijpen. Noem een speler die van de E het 1ste heeft gehaald. Bijna elke speler waarvan ze zeggen dat die uit de opleiding komt, komt eigenlijk wel ergens anders vandaan.
De spelers die 4 jaar geleden in de Etjes zaten(Fjes bestaan niet bij Ajax). Die spelers zitten nu in B of C. Er komt nu een hele goede lichting aan in de B.
Dus ik heb het dan over 2 verschillende soorten basissen. De 1 om kampioen mee te worden en de ander om Europees iets leuks te gaan doen.

Kom op! City en Chelsea begrotingen kun je niet vergelijken met Spurs zijn begroting.
City betaald gemiddeld 6 miljoen per jaar voor een speler. Je moet Spurs vergelijken met de andere clubs in de competitie en niet met Ajax.
Liverpool en Man utd heeft een vele maler groter achterban dan de spurs.
Spurs is geen kleine club, dat wil ik niet zeggen. Maar man utd heeft de grootste achterban ter wereld en liverpool zit daar niet ver achter.
infamous psv
 infamous psv - maandag 05 mei 2014 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 mei 2014 - 19:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Welke basis lag er al??

Barca had bijzonder lichting Rem.. mag je niet vergeten.. Is en was ook altijd een club die spelers koopt..
remco k
 remco k - maandag 05 mei 2014 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 mei 2014 - 15:11 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Barca had bijzonder lichting Rem.. mag je niet vergeten.. Is en was ook altijd een club die spelers koopt..
Erbij ja, maar is in de betere tijden altijd een opleidings club geweest..
remco k
 remco k - maandag 05 mei 2014 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 mei 2014 - 13:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Er is een verschil van in het begin van het seizoen en de 2de seizoenshelft.
Toen het ging draaien en dan heb ik het over het 2de seizoenshelft toen heb ik wel genoten. Zelden werd er toen maar met 1-0 gewonnen. De spelers die er toen waren. Stekelburg, Vertoghen, De Zeeuw, Alderweireld, De Jong, Eriksen, Blind, Sulejmani, Anita, Van der wiel, El hamdaoui, Suarez.
Dat noem ik een basis om kampioen mee te worden.

Noem een speler die doorgebroken is, in de afgelopen seizoen, die afkomstig is uit de jeugdopleiding van Barca?

Volgens mij heb ik het niet heel goed uitgelegd. JC vond dat de jeugdopleiding niet goed genoeg was en wilde dat veranderen.
Rik van der boog had samen met Martin jol een prima team gemaakt. Daarmee zou je kampioen mee kunnen worden. Dus de basis om kampioen te worden die lag er al.
Ajax was en is altijd wel een van de favorieten geweest.
Toch vond JC de tijd rijp was om in te grijpen. Noem een speler die van de E het 1ste heeft gehaald. Bijna elke speler waarvan ze zeggen dat die uit de opleiding komt, komt eigenlijk wel ergens anders vandaan.
De spelers die 4 jaar geleden in de Etjes zaten(Fjes bestaan niet bij Ajax). Die spelers zitten nu in B of C. Er komt nu een hele goede lichting aan in de B.
Dus ik heb het dan over 2 verschillende soorten basissen. De 1 om kampioen mee te worden en de ander om Europees iets leuks te gaan doen.

Kom op! City en Chelsea begrotingen kun je niet vergelijken met Spurs zijn begroting.
City betaald gemiddeld 6 miljoen per jaar voor een speler. Je moet Spurs vergelijken met de andere clubs in de competitie en niet met Ajax.
Liverpool en Man utd heeft een vele maler groter achterban dan de spurs.
Spurs is geen kleine club, dat wil ik niet zeggen. Maar man utd heeft de grootste achterban ter wereld en liverpool zit daar niet ver achter.
En dat is geen basis geweest om kampioen mee te worden. Ze werden het namelijk niet.. Ik vond het voetbal ook gewoon niet goed en heb niet genoten van het spel. Wel van 1 speler en dat was Suarez.. Vertonghen, Eriksen en nog een aantal waren dat seizoen helemaal niet zo goed, en Eriksen speelde ook helemaal niet veel.. Maar goed, jij vond het erg goed, ik vond het niet om aan te zien.. Klaar..

Bartra is doorgebroken, Maar 1 seizoen is niet bepalend voor dat wat een club of ploeg doet, en het zegt al helemaal niets over de opleiding.. De trainer is bepalend in welke jeugdspelers er debuteren, en of die debuteren..

Tottenham heeft een begroting die 50 miljoen boven die van Atletico Madrid ligt.. En Madrid dreigt misschien wel de beste ploeg van Europa te worden dit seizoen. Ze laten in ieder geval de gehele top van Engeland ver achter zich.. Dat bewijst overigens dat je Europees nog steeds succesvol kan zijn met minder geld.

Er was al vrij snel niemand meer over van de basis die Jol had gelegd, dus helemaal geen basis voor de Boer om op verder te borduren.. Andere spelers werden gebruikt en een compleet ander systeem..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 07 mei 2014 - 00:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 mei 2014 - 17:50 schreef remco k het volgende:

[..]

En dat is geen basis geweest om kampioen mee te worden. Ze werden het namelijk niet.. Ik vond het voetbal ook gewoon niet goed en heb niet genoten van het spel. Wel van 1 speler en dat was Suarez.. Vertonghen, Eriksen en nog een aantal waren dat seizoen helemaal niet zo goed, en Eriksen speelde ook helemaal niet veel.. Maar goed, jij vond het erg goed, ik vond het niet om aan te zien.. Klaar..

Bartra is doorgebroken, Maar 1 seizoen is niet bepalend voor dat wat een club of ploeg doet, en het zegt al helemaal niets over de opleiding.. De trainer is bepalend in welke jeugdspelers er debuteren, en of die debuteren..

Tottenham heeft een begroting die 50 miljoen boven die van Atletico Madrid ligt.. En Madrid dreigt misschien wel de beste ploeg van Europa te worden dit seizoen. Ze laten in ieder geval de gehele top van Engeland ver achter zich.. Dat bewijst overigens dat je Europees nog steeds succesvol kan zijn met minder geld.

Er was al vrij snel niemand meer over van de basis die Jol had gelegd, dus helemaal geen basis voor de Boer om op verder te borduren.. Andere spelers werden gebruikt en een compleet ander systeem..
Ik heb meer genoten dan dat ik dit seizoen gedaan heb.
Tandem Siem de jong met Pantelic en Suarez was leuk om te zien.
Stekelburg die in zijn vorm van zijn leven was.
Van der wiel die dat seizoen ook goed speelde.
Dat we geen kampioen werden dat had te maken met dat Twente het zo goed deed.
Jol haalde meer dan 80 punten binnen en dat heeft frank nog niet eens gedaan in de afgelopen 4 jaar.
Eriksen en vertonghen waren toen niet op zijn sterkst, dat klopt maar die waren er wel.
Hun speelde wel in ajax 1. Eriksen is gedebuteerd onder Jol.
Dat het niet echt Ajax-spel is daar ben ik mee eens. Maar ik word hier ook niet vrolijk van. Dit is Ajax-spel maar dan slecht uitgevoerd. Als vitesse gewoon net zoals het 1ste seizoenshelft een goed 2de seizoenshelft speelde dan waren ze echt wel in de buurt gekomen van Ajax.

Jol had een trend in gezet. Na de winsterstop een mooie reeks neer zetten.
1ste seizoen had twente ook een mooie reeks en ajax had een te grote achterstand en werd niet kampioen. Jaren later werden wel kampioen maar dat kwam omdat de andere het niet vol houden om ook zo reeks neer te zetten, terwijl de reeksen steeds minder werden.

Spurs is nooit een favoriet geweest voor de titel in Engeland. Rusland waar veel geld zit, wint ook zelden een Europese prijs. Geld is geen garantie voor succes. Goede spelers en een goede staf zorgt wel voor succes.

Ik hoop natuurlijk dat frank blijft. Maar het is geen einde als hij vertrekt. Ik wens frank als hij gaat dan ook het aller besten.

De basis van 4 kampioenschappen waren er al. Soms is de ene gewoon beter. Ajax heeft altijd een kampioensploeg gehad, vaak was gewoon een ander team beter.
Nu hebben we geen kampioensploeg maar zijn de andere slechter geworden.

Als ADO in november of december nog een pak slaag kreeg in eigen huis van Ajax.
ADO stond 18de en ontsloeg de trainer, dat in februari.
Nu staan ze 9de. In deze competitie is Ajax kampioen geworden en nu moet Pele naar Barca.
Frank naar Spurs en lopen alle andere spelers allemaal naast hun schoenen.
Frank heeft tegen Salsburg laten zien dat hij er nog niet klaar voor is, duarte linksback zetten. Daar word je als trainer in het buitenland hard voor gestraft. Ook al word je dan kampioen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 07 mei 2014 - 02:21   quote  deeplink  
Er is maar 1 speler die onder frank de boer een debuut heeft gemaakt. Die dan wel in het buitenland speelt. Boerrichter.

De rest is of gestopt of nog in Nederland actief.

Debuut spelers die onder martin jol en redelijk geslaagd zijn.
El Hamdaoui (fioratina is toch anders dan cambuur of roda)
De Zeeuw
Eriksen
Ozbilliz

Daarnaast heeft Jol in de ander halve jaar dat hij coach was ook jeugd spelers een kans gegeven.
Zeegelaar
Suk
Jozefzoon
Bonevacia
Ozbilliz
Eriksen
Dat zijn spelers die afkomstig zijn van de jeugdopleiding.

Alle andere spelers hebben hun debuut gemaakt voor Martin Jol's periode.

Voor remco: http://nl.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax_in_het_seizoen_2009/10
Kijk hier maar naar, vergelijk de uitslagen met de uitslagen van dit seizoen.
85 punten 106 voor en 20 tegen. Met Suarez als topscoorder met 35 doelpunten.
Pantelic er 16 in had liggen en Siem de jong had er 10.
Dit seizoen hebben Sigthorsson en Klaassen er beide 10.

Ja, cijfers zijn mooi maar ik weet dat er 1 ding telt en dat is dat je kampioen moet worden. Dat zijn ze ze onder martin jol niet geworden. Dat komt omdat Twente met Jansen, Ruiz en N'kufo een geweldige seizoen hadden. Voetbal was ook te veel afgestemd op de bevliegingen van Suarez. Maar wie zou dat niet doen en is er wel een ander mogelijkheid om dat niet te doen als je met Suarez speelt. Suarez is toch een egotripper en echte samenspel zit er bij hem niet in.

Nu zijn we 4x op rij kampioen geworden met een ander tactiek. Een tactiek waarvan ik denk veel mensen wel in slaap vallen. Maar ja, kampioen worden dat is het aller belangrijkste.

Ik vraag mij enkel en alleen af of frank ook kampioen was geworden in dat jaar van Martin Jol. Ik denk dat Jol een veel zwaardere tegenstand had dan Frank dit seizoen heeft gehad.

Dit is toch een seizoen van om je kapot te schamen voor het nederlandse voetbal.
Alleen AZ heeft de eer hoog kunnen houden in Europa en daarvoor gaan ze nu de tol betalen.
Feyenoord, PSV, Ajax, Vitesse, Utrecht hebben allemaal ondermaats gepresteerd.

Dus de vraag is was ajax nou zo goed of was de rest zo slecht?
Andere vraag voor Martin Jol, was ajax nou zo slecht of was twente gewoon beter!

Gezien de mooie resultaten Europees in die periode van Twente, ga ik voor het laatste.
Gezien de resultaten van de andere clubs in competitie en in europees verband is de kwaliteit er niet beter op geworden. Het is de lamme tegen de blinden in een land waar 1 oog de koning van is.
nora
 nora - woensdag 07 mei 2014 - 09:26   quote  deeplink  
Al met al zijn er een hoop Ajaxfans die niet alleen naar de titel kijken maar ook naar het niveau van de spelers en wel inzien dat dit op dit moment beslist geen toppers zijn, ik hoop op doorstroming van betere spelers en enkele goede aankopen, want ook Frank ziet wel in dat je niet nog een jaar kamioen wordt met dit zelfde team.
sebas1
 sebas1 - woensdag 07 mei 2014 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 mei 2014 - 02:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Er is maar 1 speler die onder frank de boer een debuut heeft gemaakt. Die dan wel in het buitenland speelt. Boerrichter.

De Zeeuw
Eriksen
Ozbilliz

Daarnaast heeft Jol in de ander halve jaar dat hij coach was ook jeugd spelers een kans gegeven.
Zeegelaar
Suk
Jozefzoon
Bonevacia
Ozbilliz
Eriksen

Ja, cijfers zijn mooi maar ik weet dat er 1 ding telt en dat is dat je kampioen moet worden. Dat zijn ze ze onder martin jol niet geworden. Dat komt omdat Twente met Jansen, Ruiz en N'kufo een geweldige seizoen hadden. Voetbal was ook te veel afgestemd op de bevliegingen van Suarez. Maar wie zou dat niet doen en is er wel een ander mogelijkheid om dat niet te doen als je met Suarez speelt. Suarez is toch een egotripper en echte samenspel zit er bij hem niet in.

Nu zijn we 4x op rij kampioen geworden met een ander tactiek. Een tactiek waarvan ik denk veel mensen wel in slaap vallen. Maar ja, kampioen worden dat is het aller belangrijkste.

Ik vraag mij enkel en alleen af of frank ook kampioen was geworden in dat jaar van Martin Jol. Ik denk dat Jol een veel zwaardere tegenstand had dan Frank dit seizoen heeft gehad.

Dit is toch een seizoen van om je kapot te schamen voor het nederlandse voetbal.
Alleen AZ heeft de eer hoog kunnen houden in Europa en daarvoor gaan ze nu de tol betalen.

Andere vraag voor Martin Jol, was ajax nou zo slecht of was twente gewoon beter!

Gezien de mooie resultaten Europees in die periode van Twente, ga ik voor het laatste.
Gezien de resultaten van de andere clubs in competitie en in europees verband is de kwaliteit er niet beter op geworden. Het is de lamme tegen de blinden in een land waar 1 oog de koning van is.
Helemaal mee eens , de rest zo slecht natuurlijk.
maaktnieuit
 maaktnieuit - woensdag 07 mei 2014 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 april 2014 - 10:38 schreef verbrande harry het volgende:
Ik vraag me wel is af waarom ajax de laatste maanden zo matig speelde, is de chemie tussen de ajax selectie en f. De boer mischien uitgewerkt??
Ze dachten dat de buit al binnen was, net als bij Bayern zeg maar, die dachten op een gegeven moment ook dat ze alles met 2 vingers in hun neus konden doen.
remco k
 remco k - woensdag 07 mei 2014 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 mei 2014 - 02:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

De Zeeuw
Eriksen
Ozbilliz

Zeegelaar
Suk
Jozefzoon
Bonevacia
Ozbilliz
Eriksen

Je noemt heel leuk spelers op zoals Eriksen en Ozbiliz die onder Jol eigenlijk zelden speelden, en al zeker niet als basis..

Ajax heeft dit jaar een tussenjaar, dat schijn je maar niet te willen begrijpen.. En vorig seizoen heb ik meer van Ajax genoten dan ooit onder Jol..

Overigens heeft de Boer zelf weer Tottenham genoemd als mooi club om heen te gaan mochten de plannen van de club goed aansluiten bij zijn filosofie..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 08 mei 2014 - 09:08   quote  deeplink  
Heb vorig jaar genoten van het rond gaan...alleen niet van de spelers...er was er niet 1 waarvoor ik naar het stadion ging....zo'n speler moeten we snel binnen halen...liefst twee....hoop dat Suarez over 2 jaar terug komt....hij wil zelf heel graag!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 08 mei 2014 - 09:09   quote  deeplink  
Het is een vooruitzicht waar menig Ajax-supporter van zal watertanden: Luis Suarez is van plan om ooit terug te keren naar Ajax.

De Uruguayaanse aanvaller stond tussen 2007 en 2011 in Amsterdam onder contract, en bewaart goede herinneringen aan zijn tijd als Ajacied. Bij zijn afscheid liet hij weten graag ooit terug te keren, en aan die wens is niets veranderd.

"Ik heb altijd gezegd dat ik ooit terug wil naar Ajax", steekt Suarez van wal in gesprek met Helden Magazine. "Ha, ook als de trainer me niet wil, ga ik toch. Zeker weten! Ajax is voor mij een heel belangrijke stap geweest in mijn leven."

Niet alleen op sportief vlak had Suarez het in de Nederlandse hoofdstad naar zijn zin. "Ten eerste zijn mijn vrouw Sofia en ik gek op Amsterdam en de manier van leven, het respect van en voor iedereen. We hadden een gelukkig leven, konden er heel rustig wonen en we wandelden veel door Amsterdam."

Ideale club
Terugblikkend op zijn tijd bij Ajax concludeert de sterspeler van Liverpool dat hij zich sterk verbeterd heeft ten tijde van zijn dienstverband bij de Nederlandse recordkampioen. "Ajax was de ideale club voor mij en heeft mij veel geleerd."

"Mijn tweebenigheid heb ik te danken aan Ajax, maar ook het spelen zonder bal en het leren denken als team. Weet je welke trainer me als aanvaller heel veel heeft bijgebracht? Adrie Koster, hij leerde me als aanvaller ook tactisch te denken, dat er meer was dan de bal. Martin Jol gaf me vooral zelfvertrouwen, ik was echt vereerd toen hij me aanvoerder maakte en voelde me ook verantwoordelijk."

Prijzen
Suarez werd onlangs door zowel de Engelse media als de Premier League-voetballers gekroond tot beste speler van het jaar. Met zijn ploeg Liverpool heeft hij een minder feestelijke week achter de rug. The Reds bleven tegen Crystal Palace steken op een 3-3 remise, en gaven mogelijk de eerste Premier League-titel uit de clubhistorie uit handen.
remco k
 remco k - donderdag 08 mei 2014 - 09:24   quote  deeplink  
Geweldig natuurlijkj als het gebeurt, maar dat geloof ik eerlijk gezegd allemaal niet meer zo.. Eerst zien dan geloven, ook bij Suarez.

Rare laatste zin trouwens, beetje suggestief.. Liverpool is vaak zat kampioen geworden in Engeland, 18 keer.. Alleen had het beestje destijds een ander naampje..
nora
 nora - donderdag 08 mei 2014 - 09:42   quote  deeplink  
wat mij betreft mag hij graag terug komen, maar helaas geloof ik daar niet in dat gaat hij echt niet doen.
nora
 nora - donderdag 08 mei 2014 - 09:56   quote  deeplink  
Ik ben trouwens erg bang dat wij Frankie niet meer terug gaan zien als trainer van Ajax hij geeft nu wel erg vaak aan dat hij klaar is voor zijn volgende stap.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 08 mei 2014 - 11:00   quote  deeplink  
Denk wel dat Suarez terug komt....dat heeft hij al gezegd toen hij vertrok...en nu laat hij het weer weten....zo zit hij gewoon in elkaar...het is niet alleen Ajax maar ook Amsterdam waar hij en zijn vrouw graag vertoeven...alleen moeten we geduld hebben ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 mei 2014 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - donderdag 08 mei 2014 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 mei 2014 - 11:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Denk wel dat Suarez terug komt....dat heeft hij al gezegd toen hij vertrok...en nu laat hij het weer weten....zo zit hij gewoon in elkaar...het is niet alleen Ajax maar ook Amsterdam waar hij en zijn vrouw graag vertoeven...alleen moeten we geduld hebben ;-)
Dat zeiden heel veel spelers toen ze weggingen, en ook daarna nog...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Frank de Boer!!!

0.0098080