|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax huurt Milik van Bayer Leverkusen (Ajax Clubsite)
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 18 mei 2014 - 04:46 schreef Ajax Warrior het volgende:1 voordeel heeft Milik wel! Hij heeft dit jaar al eens gescoord tegen die pisboeren uit lampengat! BRON Dus nu een echte kans bij onze club graag ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Zo is het Ron. Laat Warrior maar weer bellen met Frank de Boer en zeggen dat wij het willen. Nee, niet willen, maar eisen! ;-) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Tja en als vanavond Siggi scoort tegen Nederland dan krijgt Milik helemaal geen kans meer bij Frankieboy |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 13 oktober 2014 - 15:27 schreef nora het volgende:Tja en als vanavond Siggi scoort tegen Nederland dan krijgt Milik helemaal geen kans meer bij Frankieboy En ook gisterenavond vond ik Sightórsson (weer) niet sterk. Terwijl ik Milik een paar dagen ervoor met Polen tegen Duitsland, juist wel sterk vond.
Hallo.... Frank de Boer... heb jij dat ook gezien????????? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
ja, ik heb het gezien. ik deel je mening maar toch zet ik siggi in de spits.
aldus onze trainer |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 - 17:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:ja, ik heb het gezien. ik deel je mening maar toch zet ik siggi in de spits. aldus onze trainer Haha. Je bent een eigenwijs varken, Frankie ;-) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Al jaren en toch is hij een goede trainer laten we maar afwachten zaterdagavond |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Arek Milik kwam wederom tot scoren voor de Poolse nationale ploeg. De Ajax-spits maakte de belangrijke 2-2 tegen Schotland. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Wat een goal ook eej. En prima gespeeld, sterk aan de bal en mooie actoe voorafgaand aan voorzet op lewandowski |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Hij moet gewoon een kans krijgen. Ik denk dat Sigthorsson speelt in de hoop dat ze hem van de winter kunnen slijten.. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Vergeet niet, dat Pollen 4-4-2 speelt. Daar komt Milik uitstekend tot zijn recht. Tegen Barca zou ik ons ook 4-4-2 willen zien spelen, met Milik als 1 van de 2 spitsen. Verder betwijfel ik of hij wil in het Ajax-systeem past. Maar een kans (10 wedstrijden) verdient hij zeker. Hij is per slot van rekening gehuurd met een optie tot koop. En als je aan het eind van het seizoen de optie wilt lichten, dan moet je wel een goed beeld van hem hebben. Dus komende 10 wedstrijden Milik er in en Siggie er uit (en nooit er meer in). |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het is Frankie tegen de rest van Nederland !! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat is geloof ik o zo waar... Helaas. Dat noemen ze eigenwijsheid. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Toch heeft frankie eigenwijs of niet het altijd bij het juiste eind. Dat zal hij nu toch ook wel hebben of hebben we nu opeens twijfels over frank? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 - 18:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Toch heeft frankie eigenwijs of niet het altijd bij het juiste eind. Dat zal hij nu toch ook wel hebben of hebben we nu opeens twijfels over frank? Ik heb beslist geen twijfel over de Boer, maar soms vind ik hem gewoon wat (te) eigenwijs. Denk ook maar aan de positie waar Theo Janssen een paar seizoenen geleden werd geposteerd door hem. Iedereen, echt iedereen zag dat Theo niet goed stond, met alle gevolgen van dien. Dat hield de Boer vele weken (maanden?) vol. Pas toen de Boer Theo Janssen op "zijn" plek liet spelen, ging het prompt veel beter lopen bij Ajax. Nu hebben we exact hetzelfde probleem in de spits met Sightórsson. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 - 13:09 schreef Pietje het volgende:[..] Ik heb beslist geen twijfel over de Boer, maar soms vind ik hem gewoon wat (te) eigenwijs. Denk ook maar aan de positie waar Theo Janssen een paar seizoenen geleden werd geposteerd door hem. Iedereen, echt iedereen zag dat Theo niet goed stond, met alle gevolgen van dien. Dat hield de Boer vele weken (maanden?) vol. Pas toen de Boer Theo Janssen op "zijn" plek liet spelen, ging het prompt veel beter lopen bij Ajax. Nu hebben we exact hetzelfde probleem in de spits met Sightórsson. er werden wel meer wisselingen doorgevoerd dan alleen theo op zijn plek zetten.
anita ging weer op het middenveld spelen(daar waar hij thuis hoort) blind of boillissen namen de plek in van anita(dit is ook een verbetering) Theo ging een linie verder op het middenveld. Daar ging Siem weg want hij ging in de punt van de aanval spelen.(dat is ook een verbetering).
Dus het lag niet enkel aan theo. Het lag aan het hele team dat verkeerd stond.
dat is nu misschien ook het geval. Schone is geen buitenspeler. vanaf de linkerkant komt überhaupt geen goeie voorzet, als iemand daar al zijn man kan passeren. Serrero heeft creert zeer weinig en Klaassen idem dito.
Dus hier ligt het niet enkel aan de spits, eerder aan het hele elftal. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Millik scoort 6x tegen een gepromoveerde hoofdklasser en 2x tegen Nac(die niet kunnen verdedigen, zie 6-1 tegen Heracles) Millik scoort tegen Duitsland(Duitsland die later ook punten verspeelt, zitten duidelijk in een mentaal dipje) en scoort tegen schotland. Als Sighthorson met ijsland 14x scoort in 22 wedstrijden, dan kijken we daar niet naar maar nu millik scoort dan kijken we daar wel naar. Lijkt mij een beetje vreemd. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 - 14:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] er werden wel meer wisselingen doorgevoerd dan alleen theo op zijn plek zetten. anita ging weer op het middenveld spelen(daar waar hij thuis hoort) blind of boillissen namen de plek in van anita(dit is ook een verbetering) Theo ging een linie verder op het middenveld. Daar ging Siem weg want hij ging in de punt van de aanval spelen.(dat is ook een verbetering). Dus het lag niet enkel aan theo. Het lag aan het hele team dat verkeerd stond. dat is nu misschien ook het geval. Schone is geen buitenspeler. vanaf de linkerkant komt überhaupt geen goeie voorzet, als iemand daar al zijn man kan passeren. Serrero heeft creert zeer weinig en Klaassen idem dito. Dus hier ligt het niet enkel aan de spits, eerder aan het hele elftal. Je hebt helemaal gelijk, PA, maar al die wisselingen werden pas ingevoerd op het moment dat het schuiven met Theo Janssen begon: van het een kwam het ander. En ineens ging het beter lopen... Maar dat heeft wel een aantal maanden geduurd voor het kwartje viel bij de Boer. |
|
|
|
|
Thag
|
|
|
Jij draait de zaken om... Gaat er natuurlijk niet om tegen wie die scoort, gaat erom dat hij een serieuze kans moet krijgen, en dat is inderdaad niet tegen een Heracles of 1x tegen Nac. Verder kan hij niets anders doen dan scoren in interlands en zo dus laten zien dat hij die kans verdiend. Sigi heeft zijn kansen inmiddels ruimschoots gehad en op enkele positieve uitzonderingen na verprutst... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 - 14:32 schreef Thag het volgende:Jij draait de zaken om... Gaat er natuurlijk niet om tegen wie die scoort, gaat erom dat hij een serieuze kans moet krijgen, en dat is inderdaad niet tegen een Heracles of 1x tegen Nac. Verder kan hij niets anders doen dan scoren in interlands en zo dus laten zien dat hij die kans verdiend. Sigi heeft zijn kansen inmiddels ruimschoots gehad en op enkele positieve uitzonderingen na verprutst... Ik ben het volledig met je eens, Thag. Enne... welkom op het Headliner Forum! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 - 14:26 schreef Pietje het volgende:[..] Je hebt helemaal gelijk, PA, maar al die wisselingen werden pas ingevoerd op het moment dat het schuiven met Theo Janssen begon: van het een kwam het ander. En ineens ging het beter lopen... Maar dat heeft wel een aantal maanden geduurd voor het kwartje viel bij de Boer. Volgens mij begon het met dat Sigthorsson geblesseerd raakte. Siem ging hem vervangen. Dan kom je op is er een plekje vrij op het middenveld dan zet je daar je beste middenvelder neer en dat is op dat moment Theo. Dan komt er een plekje vrij voor anita om door te schuiven, zodat blind of boillissen kon spelen.
Theo had niet een linie naar voren geschoven als er geen plekje vrij kwam. Siem en Eriksen waren de middenvelders. Theo heeft eerst zelfs op de bank gezeten, voordat hij een linie naar voren ging. Je zet theo niet zomaar op de bank, dan moet je hem wel de kans voor hebben gegeven. dan gaat het niet om 1 of 2 wedstrijden. Maar dan gaat het om en 17 wedstrijden, een half seizoen. Toen het niet verbeterde heeft Frank dat aangepast. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 - 14:32 schreef Thag het volgende:Jij draait de zaken om... Gaat er natuurlijk niet om tegen wie die scoort, gaat erom dat hij een serieuze kans moet krijgen, en dat is inderdaad niet tegen een Heracles of 1x tegen Nac. Verder kan hij niets anders doen dan scoren in interlands en zo dus laten zien dat hij die kans verdiend. Sigi heeft zijn kansen inmiddels ruimschoots gehad en op enkele positieve uitzonderingen na verprutst... Nee, ik draai de zaken niet om. als is ik het om draai dan doe ik dat omdat er mensen zijn die de feiten niet neer leggen zoals ze zijn.
Ik vind dat je siggie niet kan verwijten dat hij niet scoort, sommige wedstrijden daar gelaten. als siggie niet goed zou zijn dan zou hij toch niet de spits van IJsland zijn? Als siggie er niks van zou kunnen dan kom je toch niet op een gemiddelde van 14 doelpunten uit 22 wedstrijden.
Overigens zijn er ook trainingen waarvan je kun herleiden wie er beter is. Ik sta er niet om die trainingen te beoordelen, wie van jullie wel? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Overigens wil ik wel mededelen dat ik het niet erg zou vinden als millik meer zou spelen.
De boer heeft vermeer ook gepasseerd, dat heeft na 8 wedstrijden gedaan, dus zo eigenwijs is hij nou ook weer niet. Of zou een trainer over 1 nacht ijs moeten gaan. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ik vind Millik steeds beter en beter worden, al zeg ik het zelf. Natuurlijk moet hij vaker in de basis beginnen. 2 doelpunten tegen Twente zou erg leuk zijn voor hem ( en voor Ajax ). |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 - 14:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Volgens mij begon het met dat Sigthorsson geblesseerd raakte. Siem ging hem vervangen. Dan kom je op is er een plekje vrij op het middenveld dan zet je daar je beste middenvelder neer en dat is op dat moment Theo. Dan komt er een plekje vrij voor anita om door te schuiven, zodat blind of boillissen kon spelen. Theo had niet een linie naar voren geschoven als er geen plekje vrij kwam. Siem en Eriksen waren de middenvelders. Theo heeft eerst zelfs op de bank gezeten, voordat hij een linie naar voren ging. Je zet theo niet zomaar op de bank, dan moet je hem wel de kans voor hebben gegeven. dan gaat het niet om 1 of 2 wedstrijden. Maar dan gaat het om en 17 wedstrijden, een half seizoen. Toen het niet verbeterde heeft Frank dat aangepast. Wat betreft de volgorde zul je best wel gelijk hebben. Eerlijk gezegd houd ik dat niet zo bij. Wat ik me wel kan herinneren is de kritiek die de Boer kreeg over de plek in het elftal van Theo Janssen. Ook in studio voetbal van allerlei kenners, insiders. Er staat me zelfs bij, dat zijn broer Ronald er moeite mee had. En toch hield Frank de Boer hem (Theo) veel te lang op een plek die Theo Janssen niet paste. En wat betreft Kenneth Vermeer kon hij niet anders. Het kostte Ajax in die fase teveel punten, terwijl een meer dan capabele vervanger zich op de bank zat te verbijten. Ik ben er heilig van overtuigd, dat wanneer Arkadiusz Milik een aantal wedstrijden de voorkeur krijgt boven Kolbeinn Sightórsson, het netje van de tegenstander veel vaker bol staat dan op dit moment. Sightórsson past gewoon niet in het (huidige) systeem van Ajax. Soms heb ik zelfs medelijden met hem hoe hij er verloren bijloopt, (spaarzame) kansen missend. Let eens op zijn lichaamshouding! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 - 14:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Overigens wil ik wel mededelen dat ik het niet erg zou vinden als millik meer zou spelen. De boer heeft vermeer ook gepasseerd, dat heeft na 8 wedstrijden gedaan, dus zo eigenwijs is hij nou ook weer niet. Of zou een trainer over 1 nacht ijs moeten gaan. 1 nacht ijs? Volg je Ajax pas een paar weken? Siggie is al een paar jaar geen geweldenaar hoor.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 - 15:48 schreef Pietje het volgende:[..] Wat betreft de volgorde zul je best wel gelijk hebben. Eerlijk gezegd houd ik dat niet zo bij. Wat ik me wel kan herinneren is de kritiek die de Boer kreeg over de plek in het elftal van Theo Janssen. Ook in studio voetbal van allerlei kenners, insiders. Er staat me zelfs bij, dat zijn broer Ronald er moeite mee had. En toch hield Frank de Boer hem (Theo) veel te lang op een plek die Theo Janssen niet paste. En wat betreft Kenneth Vermeer kon hij niet anders. Het kostte Ajax in die fase teveel punten, terwijl een meer dan capabele vervanger zich op de bank zat te verbijten. Ik ben er heilig van overtuigd, dat wanneer Arkadiusz Milik een aantal wedstrijden de voorkeur krijgt boven Kolbeinn Sightórsson, het netje van de tegenstander veel vaker bol staat dan op dit moment. Sightórsson past gewoon niet in het (huidige) systeem van Ajax. Soms heb ik zelfs medelijden met hem hoe hij er verloren bijloopt, (spaarzame) kansen missend. Let eens op zijn lichaamshouding! Tja er zal vast een idee achter zitten.. Remco zei al eens dat milik nu alleen maar gemotiveerder wordt en dan de tweede seizoenshelft mag gaan vlammen. Dat hij nu in interlands en als hij speeltijd krijgt scoort daar zie je al dat hij gedreven is. En Siggie heel rap verkopen en Moisander met een beetje geluk ook.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 - 15:48 schreef Pietje het volgende:[..] Wat betreft de volgorde zul je best wel gelijk hebben. Eerlijk gezegd houd ik dat niet zo bij. Wat ik me wel kan herinneren is de kritiek die de Boer kreeg over de plek in het elftal van Theo Janssen. Ook in studio voetbal van allerlei kenners, insiders. Er staat me zelfs bij, dat zijn broer Ronald er moeite mee had. En toch hield Frank de Boer hem (Theo) veel te lang op een plek die Theo Janssen niet paste. En wat betreft Kenneth Vermeer kon hij niet anders. Het kostte Ajax in die fase teveel punten, terwijl een meer dan capabele vervanger zich op de bank zat te verbijten. Ik ben er heilig van overtuigd, dat wanneer Arkadiusz Milik een aantal wedstrijden de voorkeur krijgt boven Kolbeinn Sightórsson, het netje van de tegenstander veel vaker bol staat dan op dit moment. Sightórsson past gewoon niet in het (huidige) systeem van Ajax. Soms heb ik zelfs medelijden met hem hoe hij er verloren bijloopt, (spaarzame) kansen missend. Let eens op zijn lichaamshouding! Theo zet je niet zomaar even op de bank. Daar is hij te goed voor, dus zou er iemand anders op de bank moeten plaats nemen. Siem en Eriksen kon of wil je ook niet op de bank zetten. het is dat siggie weer geblesseerd raakte of in ieder geval niet meer wedstrijden speelde. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 - 16:48 schreef Hummel10 het volgende:[..] 1 nacht ijs? Volg je Ajax pas een paar weken? Siggie is al een paar jaar geen geweldenaar hoor.. Nee, ik volg Ajax al vrij lang. Siggie is ook al vrij lang bij Ajax, maar er is een verschil tussen 4 seizoenen spelen en 4 seizoen gebroken spelen.
De ene keer is hij hier aan geblesseerd en dan weer daaraan. Dan train je dus niet dan word je niet beter. Dan speel je niet dan krijg je het spel dat Ajax wil spelen ook niet onder de knie als je niet speelt. Daarnaast debuteerde hij in een team met spelers die nu ergens anders geld verdienen want spelen doen de andere eigenlijk niet. Dat is ook niet ideaal te noemen.
Het is oneerlijk om te zeggen dat hij al heel lang bij ajax zit, dat is ook zo maar effectief kan je die periode niet noemen. Dit zelfde geld voor Boillissen. Normaal gaat een speler weg na 4 jaar. Door heftige blessures moet je daar een paar jaar bij optellen. Opbouw en het trainen is gewoon vertraagd. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik vind het wel knap hoe jij het vertrouwen houd in deze spits bij mij is dat helaas verdwenen, ik zie meer een pinchitter in hem effe de laatste 10 minuten beuken indien dat nodig is.Geef Milik en Zicovic maar een kans. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Waarom zou ik in de een wel vertrouwen hebben en in de ander niet?
Eigenlijk is er niemand beter dan siggie, iedereen is ruk. Alleen is sigie afhankelijk van andere waardoor hij niet aantoonbaar beter is. Slechtste is hij zeker niet.
Voetbal is een teamsport en dat we moeizaam scoren dat kan je niet enkel aan hem verwijten. Net zoals dat je de keeper niet enkel kan verwijten dat hij de nul niet houd. Want hoe lang is het geleden dat oranje of Ajax de nul hielt. Maar als bmi of moisander voor je hebt staan dan is het anders als je daar 2 topverdedigers hebt staan. Als een rechtsback scoort uit een counter en de linksvoor laat hem lopen dan is zijn fout en niet van de keeper.
Vóór de aanval geld dat ook. Je moet eerst kansen creëren voordat je ze kan maken. Veel krijgt hij er niet, vorig jaar tegen Roda uit kreeg hij ze wel, werd ook terecht gewisseld. Ik ben er mee eens dat hij niet een ideale spits is voor Ajax, maar leven we in een ideale wereld. Nee, ook dat niet. We moeten roeien met de riemen die we hebben. Dat de sigiie de beste riemen zijn, bewijst maar eens hoe slecht de andere zijn.
Of zou frank dat niet goed zien? Hij werkt met ze. Zivkovic heb je nog niet gezien dus je weet niet of hij beter is. Jaap traint hem en oordeelt dat hij er nog niet klaar voor is. Frank traint millik en oordeelt dat hij niet beter is dan siggie. Ik heb geen redenen om aan die oordeel te twijfelen, dat ze hem het liefst willen verkopen. Ja, dat lijkt mij wel want het is geen prettig huwelijk maar als alleen zijn minder is dan blijf je toch bij elkaar.
En hoe vaak denken mensen dat het gras aan de overkant groener is terwijl dat niet is. Onbekend maakt onbemind |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 - 13:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Waarom zou ik in de een wel vertrouwen hebben en in de ander niet? Eigenlijk is er niemand beter dan siggie, iedereen is ruk. Alleen is sigie afhankelijk van andere waardoor hij niet aantoonbaar beter is. Slechtste is hij zeker niet. Voetbal is een teamsport en dat we moeizaam scoren dat kan je niet enkel aan hem verwijten. Net zoals dat je de keeper niet enkel kan verwijten dat hij de nul niet houd. Want hoe lang is het geleden dat oranje of Ajax de nul hielt. Maar als bmi of moisander voor je hebt staan dan is het anders als je daar 2 topverdedigers hebt staan. Als een rechtsback scoort uit een counter en de linksvoor laat hem lopen dan is zijn fout en niet van de keeper. Vóór de aanval geld dat ook. Je moet eerst kansen creëren voordat je ze kan maken. Veel krijgt hij er niet, vorig jaar tegen Roda uit kreeg hij ze wel, werd ook terecht gewisseld. Ik ben er mee eens dat hij niet een ideale spits is voor Ajax, maar leven we in een ideale wereld. Nee, ook dat niet. We moeten roeien met de riemen die we hebben. Dat de sigiie de beste riemen zijn, bewijst maar eens hoe slecht de andere zijn. Of zou frank dat niet goed zien? Hij werkt met ze. Zivkovic heb je nog niet gezien dus je weet niet of hij beter is. Jaap traint hem en oordeelt dat hij er nog niet klaar voor is. Frank traint millik en oordeelt dat hij niet beter is dan siggie. Ik heb geen redenen om aan die oordeel te twijfelen, dat ze hem het liefst willen verkopen. Ja, dat lijkt mij wel want het is geen prettig huwelijk maar als alleen zijn minder is dan blijf je toch bij elkaar. En hoe vaak denken mensen dat het gras aan de overkant groener is terwijl dat niet is. Onbekend maakt onbemind Al met al kun je niet anders doen dan toegeven, dat Milik nou niet bepaald veel echte kansen heeft gehad om zijn kunsten (en doelpunten) te vertonen! Om maar vast te houden aan een falende Sightórsson geeft de Boer aan zeer eiegnwijs (en angstig?) te zijn. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Er is iets geks aan de hand. Waar steeds meer Ajaxsupporters ontevreden zijn over de invulling van de spitspositie, is Frank de Boer juist content. Hij ziet in aanloop naar het uitduel met FC Twente dan ook geen reden om Kolbeinn Sigthórsson te vervangen door Arek Milik.
De optredens van Sigthórsson liggen al langer onder een vergrootglas. De spits uit IJsland scoort niet aan de lopende band en hoewel een Ajacied heus niet alleen daarop wordt afgerekend, lijkt die droogte een beetje exemplarisch voor het spel van de aanvaller. Qua assists is het ook niet veel soeps.
Als Milik zijn zes doelpunten tegen JOS Watergraafsmeer een vervolg geeft met goals voor de Poolse nationale ploeg, onder meer tegen aartsrivaal Duitsland, kunt u wel raden wat er gebeurt. Milik in de basis, roepen we dan. Met z'n allen. Of, nou ja. Bijna met z'n allen.
Toch kiest De Boer tegen Twente gewoon voor zijn vaste nummer negen. Sigthórsson dus. Ik vind dat Sigthórsson en Milik allebei in goede vorm zijn. Kolbeinn scoorde misschien niet voor IJsland, maar het zag er tegen Oranje wel weer goed uit. Op de training vanmorgen ook. Bij Milik net zo goed trouwens, aldus de trainer tijdens het persgesprek.
De verhoudingen liggen dicht bij elkaar. Als iemand niet rendeert... Ik zet niet iemand na een mindere wedstrijd ernaast. Kolbeinn voelt de druk heus wel. Begin dit seizoen heb ik ook wat afgewisseld. Sigthórsson heeft de stijgende lijn te pakken en ik wil dat hij dit doorzet. Als je wordt afgeremd, is het voor beiden niet goed, denk ik.
Niet alleen in Amsterdam moet De Boer zijn keuzes telkens opnieuw uitleggen. in Polen snappen ze er ook helemaal niets van. Er mogen daar zelfs mensen in media vreemde vergelijkingen maken, die refereren aan de Tweede Wereldoorlog. De Boer: Ik neem samen met mijn technische staf een beslissing, Polen beslist helemaal niks. Sigthórsson krijgt ons vertrouwen en heeft dat niet beschaamd.
Kolbeinn is goed bezig de laatste tijd en scoorde drie keer tegen NAC. Het gaat erom wat ik vind. En iedereen mag zeggen wat-ie wil, maar naar sommige geluiden (uit Polen, red.) luister ik niet. Ik kijk steeds wat het team nodig heeft en daarbij ziet het er fysiek bij Kolbeinn ook goed uit.
bron
hoe eigenwijs kun je zijn? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
pietje, vervang je dan ook het middenveld en de verdediging. waarom alleen de spits de schuld geven als daar niet als enige het probleem ligt.
weet je voor 100% zeker dat milik de juiste vervanger is, stel het word niks dan heb je siggie dus voor niks laten vallen. als je iemand vervangt moet je weten of diegene dat wel aan kan. je kan daarna namelijk zeer moeilijk terug. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 - 16:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:pietje, vervang je dan ook het middenveld en de verdediging. waarom alleen de spits de schuld geven als daar niet als enige het probleem ligt. weet je voor 100% zeker dat milik de juiste vervanger is, stel het word niks dan heb je siggie dus voor niks laten vallen. als je iemand vervangt moet je weten of diegene dat wel aan kan. je kan daarna namelijk zeer moeilijk terug. Laat we eerlijk zijn, PA: MET "Siggie" loopt het ook niet! In mijn ogen loopt hij continu verkeerd, hij is niet wendbaar, hij brengt anderen niet in scoringspositie, hij mist veel te veel kansen en als je goed kijkt naar zijn lichaamshouding dan kun je nadrukkelijk constateren, dat hij niet gelukkig is bij Ajax! Natuurlijk is het nog maar de vraag of het met Milik wel beter gaat, maar op z'n minst is dat het proberen waard. Niets doen is te gek voor woorden, wanneer je een mogelijk alternatief voorhanden hebt. Een goede coach moet ingrijpen, wanneer het niet loopt. Kijk ook naar de wisseling Vermeer/Cillessen. Ook dat was nog maar de vraag of het met Jasper veel beter zou gaan. Ik waardeer het feit, dat je Sightórsson niet laat vallen, maar als ploeg/bedrijf moet je wel proberen om de STERKSTE mensen neer te zetten. De Boer durft het niet eens te proberen, terwijl hij (en wij) hebben gezien, dat Milik onder druk (het nationale team van Polen) wel presteert. Ik zeg: niet geschoten is altijd mis... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Het heeft niet eens meer met proberen te maken. Ik geloof best dat Siggie op de training meer laat zien, maar de enige reden die ik zou kunnen bedenken waarom Sigthorsson steeds in de basis staat, is dat als hij wel zo af en toe een doelpuntje meepikt hij nog voor een redelijk bedrag verkocht kan worden in de winterstop. Gaat hij echter veel goals maken, dan verwacht ik niet dat ajax hem voor een 'redelijk' bedrag gaat verkopen, maar ook nog eens de hoofdprijs gaat vragen en in dat geval zal Sogthorsson al bijgetekend moeten hebben en kan Milik een echte kans in ajax1 wel vergeten. Nogmaals, dit is zoals ik er nu tegen aan kijk. Maar ja, wie ben ik...... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 - 16:29 schreef Ronald 1960 het volgende:Het heeft niet eens meer met proberen te maken. Ik geloof best dat Siggie op de training meer laat zien, maar de enige reden die ik zou kunnen bedenken waarom Sigthorsson steeds in de basis staat, is dat als hij wel zo af en toe een doelpuntje meepikt hij nog voor een redelijk bedrag verkocht kan worden in de winterstop. Gaat hij echter veel goals maken, dan verwacht ik niet dat ajax hem voor een 'redelijk' bedrag gaat verkopen, maar ook nog eens de hoofdprijs gaat vragen en in dat geval zal Sogthorsson al bijgetekend moeten hebben en kan Milik een echte kans in ajax1 wel vergeten. Nogmaals, dit is zoals ik er nu tegen aan kijk. Maar ja, wie ben ik...... Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben, Ron. Anders kan ik het ook niet verklaren, waarom de Boer maar blijft vasthouden aan een opzichtig falende spits. Ja, FALEN: Ondanks zijn vele minuten in Ajax 1, slechts in 1 competitiewedstrijd scoren, vind ik Ajax-onwaardig. En dat terwijl je een gretig alternatief op de bank hebt zitten. Milik is voor één seizoen gehuurd (met optie tot koop, dat dan weer wel) en als hij niet aan spelen toekomt, zal hij zonder pardon terug willen naar Duitsland. Tel uit je winst. Dat noem ik nou een speler kapot maken, terwijl jouw falende concurrent voor die positie wekelijks mag opdraven. Ik vind het te triest voor woorden. Maar ja, misschien krijgt Ajax morgenavond flink op z'n lazer in Enschede (dat is niet uit te sluiten) en zal de discussie opnieuw oplaaien en zal de Boer weer zeggen dat Sightórsson hard gewerkt heeft...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 oktober 2014 door Pietje -- |
|
|
|
|
tedje339
|
|
|
Ik snap er niks van hoe kan de boer hem maar blijven opstellen, die sigi, volgens mij kan hij nog niet eens bij deamateurs meekomen, terwijl je goeie spiten achter de hand heb, reken maar op punten verlies bij twente, dan is mijn zaterdag avond weer naar deklote |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ach, vertrouwen in Frank de Boer :) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Die amateurs wonnen wel van Oranje. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik heb natuurlijk ook mijn twijfels bij Sightorsson. Feit is echter dat Frank de Boer meer voetbalverstand heeft dan vrijwel iedereen. Hij ziet de mannen dagelijks en ziet kennelijk dingen die voor ons, op basis van 90 minuten op TV, niet te zien zijn.
En dan zijn er maar 2 mogelijkheden. Je zegt het vertrouwen op of je bijft vertrouwen in de trainer. Ik denk dat FdB dusdanig veel krediet heeft dat het vertrouwen opzeggen iets is dat maar weinig mensen serieus zullen overwegen of nemen... dus vertrouwen houden in Frankie. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 - 16:19 schreef Pietje het volgende:[..] Laat we eerlijk zijn, PA: MET "Siggie" loopt het ook niet! In mijn ogen loopt hij continu verkeerd, hij is niet wendbaar, hij brengt anderen niet in scoringspositie, hij mist veel te veel kansen en als je goed kijkt naar zijn lichaamshouding dan kun je nadrukkelijk constateren, dat hij niet gelukkig is bij Ajax! Natuurlijk is het nog maar de vraag of het met Milik wel beter gaat, maar op z'n minst is dat het proberen waard. Niets doen is te gek voor woorden, wanneer je een mogelijk alternatief voorhanden hebt. Een goede coach moet ingrijpen, wanneer het niet loopt. Kijk ook naar de wisseling Vermeer/Cillessen. Ook dat was nog maar de vraag of het met Jasper veel beter zou gaan. Ik waardeer het feit, dat je Sightórsson niet laat vallen, maar als ploeg/bedrijf moet je wel proberen om de STERKSTE mensen neer te zetten. De Boer durft het niet eens te proberen, terwijl hij (en wij) hebben gezien, dat Milik onder druk (het nationale team van Polen) wel presteert. Ik zeg: niet geschoten is altijd mis... Natuurlijk dat ik zie ik ook wel, dat het niet lekker loopt ik ben niet blind he;) De boer is niet bang want anders had vermeer zoals je al zei nog op doel gestaan.
De boer stelt vermeer aansprakelijk voor het punt verlies toen.
Blijkbaar stelt de boer siggie niet aansprakelijk voor het falen van hem.
Al zegt hij vandaag dat het voor hem 2 voor 12 is. Overigens zei hij dat voor het interland periode ook voor serrero. En zei hij dat over Andersen dat hij het nu moet laten zien, anders was het daar ook over mee geweest.
Dus frank is wel degelijk kritisch op zijn spelers. Blijkbaar ziet hij het anders dan jullie, maar wie is hier de coach en wie heeft in zijn 1ste 4 jaar 4x de landstitel behaald, heb je dan recht van spreken of niet. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat is ook zo, hij zegt op de persconferentie vertrouwen te hebben, maar zegt er meteen bij dat Milik goed bezig is en dat Kolbeinn zich moet realiseren dat er concurrentie is. Tussen de regels door zet hij natuurlijk wel de druk erop bij Sightorsson.
Idem op linksback met het oog op Viergever en Boilesen met zijn opmerkingen over Riedewald. En idem op CV met het oog op Moisander en Denswil. Dat zijn opmerking die je je alleen laat ontvallen als je de druk erop wilt zetten bij spelers. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 - 17:20 schreef Eide het volgende:Ik heb natuurlijk ook mijn twijfels bij Sightorsson. Feit is echter dat Frank de Boer meer voetbalverstand heeft dan vrijwel iedereen. Hij ziet de mannen dagelijks en ziet kennelijk dingen die voor ons, op basis van 90 minuten op TV, niet te zien zijn. En dan zijn er maar 2 mogelijkheden. Je zegt het vertrouwen op of je bijft vertrouwen in de trainer. Ik denk dat FdB dusdanig veel krediet heeft dat het vertrouwen opzeggen iets is dat maar weinig mensen serieus zullen overwegen of nemen... dus vertrouwen houden in Frankie. Tuurlijk heb ik vertrouwen in de Boer, dat is niet het punt. Niet voor niets is hij vier keer op rij kampioen geworden. Blijft onverlet, dat hij een eigenwijs varkentje is. Het is absoluut waar, dat hij (veel) meer verstand van het spelletje heeft dan wij met z'n allen bijelkaar en ook is het waar dat hij zijn spelers dagelijks meemaakt en wij niet. Maar dan kom ik toch weer bij het punt, dat zijn eerste spits niet of nauwelijks scoort, die spits brengt ook zijn teamgenoten niet scoringspositie. Bovendien mist die spits veel te veel kansen. In het bedrijfsleven (en dat is Ajax ook als beursgenoteerde) kan zo iets niet getollereerd worden, dan gaat de baas ook praten (beoordelingsgesprekken, voortgangsgesprekken) met zijn falende / niet presterende werknemer. En als zo'n medewerker daarna geen verbetering in zijn/haar prestaties vertoont, dan volgt ontslag. Helaas heb ik dat als voormalige baas nogal eens moeten doen. Ik vond het nooit leuk, sterker, de nacht ervoor kon ik er niet van slapen) maar het belang van het bedrijf kwam altijd voorop. En laten we wel wezen, Sightórsson presteert (rendeert) onvoldoende. Dus... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Eens Pietje, eens. Ik ben het roerend met iedereen eens die kritiek heeft op Siggie.
Ik ben het alleen niet eens met de kritiek die dan daaruit op FdB wordt geprojecteerd... omdat Milik beter zou zijn of zo. En dat vind ik wel onterecht. FdB gaat niet voor de populariteitsprijs, hij kiest wat het beste voor Ajax is en kennelijk past Milik nog niet in dat plaatje. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 - 17:51 schreef Eide het volgende:Eens Pietje, eens. Ik ben het roerend met iedereen eens die kritiek heeft op Siggie. Ik ben het alleen niet eens met de kritiek die dan daaruit op FdB wordt geprojecteerd... omdat Milik beter zou zijn of zo. En dat vind ik wel onterecht. FdB gaat niet voor de populariteitsprijs, hij kiest wat het beste voor Ajax is en kennelijk past Milik nog niet in dat plaatje. De enige kritiek die ik op de Boer heb, is het feit dat hij (in mijn ogen) eigenwijs is. Denk daarbij ook bijvoorbeeld aan de discussie over Theo Janssen. Maar er zijn meer voorbeelden. En of Milik beter is, moet je nog maar afwachten. Maar geef hem (Milik) op zijn minst een kans in een serie wedstrijden (niet één simpel wedstrijdje). Maar het is duidelijk dat hij die kans niet krijgt, omdat Sightórsson kennelijk moet spelen. Die kritiek heb ik wel op de Boer. Maar ja, de cijfers van vier kampioenschappen op rij spreken in het voordeel van Frank... ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 oktober 2014 door Pietje -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 - 16:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:pietje, vervang je dan ook het middenveld en de verdediging. waarom alleen de spits de schuld geven als daar niet als enige het probleem ligt. weet je voor 100% zeker dat milik de juiste vervanger is, stel het word niks dan heb je siggie dus voor niks laten vallen. als je iemand vervangt moet je weten of diegene dat wel aan kan. je kan daarna namelijk zeer moeilijk terug. luister er zijn meerdere zwakke punten maar als Siggi de kansen afmaakt die hij krijgt dan had je nu bovenaan gestaan, dus als hij blijft missen mag een ander het proberen lijkt mij niet zo moeilijk toch, en natuurlijk weet je nooit of zijn vervanger het beter doet maar als je niks probeert weet je het ook nooit of hij beter is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 oktober 2014 door nora -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik denk oprecht dat Sigthorsson met één van zijn laatste kansen (ik denk nog 2 of 3 wedstrijden) bij ajax is begonnen. Het is nu voor hem er op of er onder. oftewel hij gaat scoren of hij wordt bankzitter...... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Sigthorsson//////HELD!!!
Milik///////Sukkel!!!
Sorry jongens, oud zeer! ;-) |
|